Reg. datum: 12 februari 2006
Reg. datum: 12 februari 2006
quote:anthonycd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 09:40:
....Mja, dat vastlopen van de livebox heb ik ook. Gebeurd 1x per 30-50 dagen. Script voor geschreven op me server en die checkt elk uur of ie verbinding heeft met internet, zo niet, logt ie in op het modem via telnet en reboot ie em. Dan werkt alles weer...
Kreeg net een DM met de vraag of ik het scriptje online wilde zetten... Het is me ontgaan in de drukke periode (bachelor scriptie en nu werken).quote:anthonycd schreef op zondag 08 juni 2008 @ 20:32:
[...]
Is koel, zal het van de week ffe online zetten... tis een combinatie van een PHP script en een CMD die het PHP script aanroept via de dosprompt, niet zo mooi, maar werkt wel perfect...
Ik draai het zelf op een (web)server met PHP. Het werkt voor mij prima, misschien wel quick and dirty, maar het doet wat het moet doen. Het script heb ik geupload naar: http://rapidshare.com/fil...ipt_reboot_modem.rar.html
Ik had het script draaiende in de e:\script_reboot_modem en PHP in de C:\PHP
Ik heb de reboot.bat als 'geplande taak' ingesteld in windows 2003 en die draait em elke 2 uur. Dus max. 2 uur downtime bij mij. Kan het ook sneller instellen, moet je zelf weten.
Reboot.bat roept PHP aan en de reboot.php pagina. Die reboot.php haalt een pagina van internet op, in mijn geval google.nl aangezien die een goede uptime heeft. Mocht die pagina niet op te halen zijn. Dan gaat hij een Telnet sessie opzetten naar het modem met een username/pass en stuurt hij het reboot commando. Vervolgens schrijft hij in een log de datum waarop hij een reboot heeft aangevraagd.
Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik het wel. Neem wel aan dat je iets van het script kan aanpassen aan je eigen situatie...
Ohja, en mijn log zit er ook nog in
anthonycd wijzigde dit bericht 24-07-2008 12:10 (3%)