Reg. datum: 16 februari 2006
[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XVIII)
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Nieuw TopicReg. datum: 16 februari 2006
Jah 'k ben toch malle pietje nie!
Binnen een paar (2) weken dacht ik, maar als het een week later komt is het ook geen probleem.quote:The Legend schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 12:22:
Binnen hoeveel tijd na opzegging ontvang je doorgaans de retourbox om je Livebox terug te sturen? Mijn einde contractsdatum was 30-6. Geen zin in een factuur voor een modem die ik nooit gebruikt heb.
Reg. datum: 24 januari 2001
Poeh, wat was dat moeilijk zeg..
Ik moest en zou alles ombouwen zodat het uitgesloten kon worden dat het aan mijn belkin router zou liggen..
Hoe leg je iemand uit dat ie er naast zit.
VPN/pop3 telnet werkt nog allemaal alleen http niet..
Nee mijn router zou het veroorzaken, hij kon zich niet voorstellen dan een http(service/deamon) om het modem overbelast zou kunnen raken door het aantal open connections.. Want dan zouden alle protocollen niet meer werken. Het is immers dezelfde verbinding.
Na een kwartier bellen heb ik het maar opgegeven... Heb vandaag al 4x de stekker eruit getrokken, baal wel zeg..
Ik lees voor de rest niet echt super veel mensen die hier last van hebben in de posts..
Mochten er mensen zijn die mij wel kunnen helpen, dus hoe ik bijvoorbeeld die http kan herstarten zonder dat ik de stekker eruit moet trekken, graag.
Wat trouwens wel apart is, als ik zo'n situatie heb, ga telnetten naar de livebox en zeg 'reboot' blijft het probleem zich voordoen. De stroom moet eraf zijn geweest om het op te lossen.
groeten uit het zonnige zuiden.
Reg. datum: 21 september 2006
Ik heb een vraagje over mn livebox. Ik probeer de laatste dagen mijn Wireless lan zo in te stellen dat hij niet zijn naam broadcast, alleen lukt het mij niet om dit in te stellen.
Weet iemand hier hoe dat moet?
Hoe bevalt het? Makkelijk in te stellen?
GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm
En je belkin router zit in de zelfde stekkerdoos?quote:oNNoZeLe schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 15:35:
Net even met de orange helpdesk aan de lijn gehangen over mijn wegvallende HTTP..
Poeh, wat was dat moeilijk zeg..
Ik moest en zou alles ombouwen zodat het uitgesloten kon worden dat het aan mijn belkin router zou liggen..![]()
Hoe leg je iemand uit dat ie er naast zit.
VPN/pop3 telnet werkt nog allemaal alleen http niet..
Nee mijn router zou het veroorzaken, hij kon zich niet voorstellen dan een http(service/deamon) om het modem overbelast zou kunnen raken door het aantal open connections.. Want dan zouden alle protocollen niet meer werken. Het is immers dezelfde verbinding.
Na een kwartier bellen heb ik het maar opgegeven... Heb vandaag al 4x de stekker eruit getrokken, baal wel zeg..
Ik lees voor de rest niet echt super veel mensen die hier last van hebben in de posts..
Mochten er mensen zijn die mij wel kunnen helpen, dus hoe ik bijvoorbeeld die http kan herstarten zonder dat ik de stekker eruit moet trekken, graag.
Wat trouwens wel apart is, als ik zo'n situatie heb, ga telnetten naar de livebox en zeg 'reboot' blijft het probleem zich voordoen. De stroom moet eraf zijn geweest om het op te lossen.![]()
groeten uit het zonnige zuiden.
Vroeger had ik ook een belkin router, ook al zat ik op een 300 kB/s-lijn, bij meer dan 40 connecties vanaf Bittorrent had de router al een overflow. Deze routers zijn er gevoellig voor dus. Bij mij was het ook zo dat alles werkte behalve de HTTP.
Nu met de livebox heb ik het gevoel dat ik meer connecties open kan zetten, maar daar zit hij ook al redelijk snel tegen zijn dak aan met meer dan 50....
AMD64 3500+ || 6600GT AGP || 2x512MB || 17" TFT 12ms || 2x MAXTOR 200GB || COWON iAUDIO X5 > Sennheiser CX300
Reg. datum: 28 februari 2007
Ten einde raad gistermiddag toch maar eens gebeld met de helpdesk. Na de vriendelijke meneer het bovenstaande verhaal te hebben verteld was ook zijn conclusie dat de 2e-lijns maar eens aan de slag moest. Ik moest daarbij volgens hem wel rekenen op een dag of 8 voordat er naar gekeken kon worden.
Zojuist check ik maar eens m'n snelheid en wat zie ik:
Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 17056 Kb
Afname Dichtbij : 22.5 (dB)
Ver weg : 5.9 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 10 (dB)
Ver weg : 14 (dB)
HEC-teller 133
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 15
ES-teller van 1 dag 0
De oude snelheid is weer terug...
Reg. datum: 21 januari 2007
Dan hoop ik dat ze dat ook doen als je wéér hebt lopen klagen over de nogsteeds niet doorgevoerde verhoging naar 8mbit.quote:maikg schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 21:14:
[...]
De oude snelheid is weer terug...Ik ben weer blij met Orange en ik raad mensen die hetzelfde probleem hebben aan om Orange toch ook maar eens hun kant in de centrale te laten controleren.
Heb er vanmiddag maar weer een mailtje uit gedaan, waarbij ik ook maar vermeld heb dat ik niks heb aan 'tips' die gaan over het resetten of bekijken van intrainwaardes, maar wil hebben dat hun die snelheid maar in orde maken.
Ben benieuwd of men dit keer wél met een fatsoenlijk antwoord komt, want de vorige keer (mei) kreeg ik enkel en alleen een mail terug dat 'het probleem' pas nét bij hun bekend was. We wachten met smart de reactie af...
Reg. datum: 26 april 2007
Nu wacht ik al 2 weken op antwoord, maar niets. Zelfs niet na een mail waarin ik mijn gelijk wilde aantonen, dus toch tijdrekken. Ik heb nu in mijn bui een zeer onbehoorlijke mail gestuurd...
Ik verwacht geen antwoord of verhoging meer. Zeker niet zoals op andere forums te lezen is na een KPN centrale update. Ik ken mensen met verscheidene isp's en die hebben wel volle snelheid (8Mbit).
Dus dan zou KPN speciaal de problemen oplossen voor Online.
Reg. datum: 03 juli 2007
I'm confused. No wait.. Maybe I'm not.
Je hebt zeker meer dan 1 pc aangesloten? Dan moet je alsnog een router ertussen zetten.quote:TerrorBabs schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 10:01:
Hai ik heb iets vreemds wat alleen Tweakers kunnen begrijpen denk ik. Als ik mijn LB in bridgemode zet gaat het een tijdje goed totdat ik de melding van WinXp krijg dat er een ip-conflict is. En dan heb ik gen verbinding meer. Wie weet waar dit aan kan liggen?
Kreeg net een bevestigingsbrief, opzegging per 30-6-2008. Er wordt ergens nergens gesproken over het retourneren van de Liveboxquote:MensionXL schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 13:45:
[...]
Binnen een paar (2) weken dacht ik, maar als het een week later komt is het ook geen probleem.
Jah 'k ben toch malle pietje nie!
Geen retourbox gekregen? Gewoon ff de helpdesk mailen dan. Je hebt verder toch niks aan dat barreldingquote:The Legend schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 14:13:
[...]
Kreeg net een bevestigingsbrief, opzegging per 30-6-2008. Er wordt ergens nergens gesproken over het retourneren van de Livebox
Wat verzorgd bij jou op dit moment het dhcp gebeuren?quote:TerrorBabs schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 10:01:
Hai ik heb iets vreemds wat alleen Tweakers kunnen begrijpen denk ik. Als ik mijn LB in bridgemode zet gaat het een tijdje goed totdat ik de melding van WinXp krijg dat er een ip-conflict is. En dan heb ik gen verbinding meer. Wie weet waar dit aan kan liggen?
Gokkasten //X2 3800+ @ 2950mhz7800GT (H20 cooled) 550/1300 // OCZ2 x 1GB DDR SDRAM PC3200 CL2.0 G-XTC // Asus A8N Sli // Hiper HPU-4B580, blauw 580 Watt // http://specs.tweak.to/13525//
Als ik nu (LB in normaal modus) ipconfig intiep krijg ik:
quote:Windows IP Configuration
Ethernet adapter Local Area Connection 1:
Connection-specific DNS Suffix . :
IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.1.10
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.1.1
TerrorBabs wijzigde dit bericht 04-07-2008 15:51 (58%)
Een DHCP-server deelt lokale IP-adressen uit in je LAN. Dus adressen die beginnen met 192.168.xxx.xxx of 10.0.xxx.xxx (dat zijn de meest gebruikelijke).quote:TerrorBabs schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 15:45:
In bridgemode verzorgt de LB het dhcp ? (weet nieteens wat dhcp is). De LB staat nu weer in zn normaal zeg maar. Weet niet wat nu mijn dhcp zou moeten regelen.
Ik zou zeggen dat als jij je Livebox in bridge-mode hebt staan, je pc je gewone WAN IP krijgt, je Livebox routert immers niet. En aangezien je maar 1 IP krijgt, krijg jij dus IP-adres conflicten.
Dat snap ik niet. Ik zette mijn livebox al een paar jaar jaar aan en af in bridgemode. En voorheen had ik deze "ip-conflict" meldingen niet in Bridgemode. Dus waarom nu welquote:MensionXL schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 15:51:
[...]
Ik zou zeggen dat als jij je Livebox in bridge-mode hebt staan, je pc je gewone WAN IP krijgt, je Livebox routert immers niet. En aangezien je maar 1 IP krijgt, krijg jij dus IP-adres conflicten.
TerrorBabs wijzigde dit bericht 04-07-2008 16:01 (125%)
Reg. datum: 01 november 2000
Ik wil toch nog een poging gaan wagen om mijn livebox als bridge te zetten en zodoende me asterix aan te slingeren en via deze te gaan bellen
It is hard for me, for me to see you die
Through all the tears, tears that make me blind
It is hard for you, for you to see me cry
And you won't forget those who are left behind....
Autumn - For those who are left behind
Hoe moeten wij dat nou weten? Je geeft bar weinig informatie.quote:TerrorBabs schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 15:57:
[...]
Dat snap ik niet. Ik zette mijn livebox al een paar jaar jaar aan en af in bridgemode. En voorheen had ik deze "ip-conflict" meldingen niet in Bridgemode. Dus waarom nu wel
Dat laatste moet je even uitleggen, en niet zo kinderachtig flauw ajb. Je bent toch een volwassen kerol. Of heeft dat spelletjes spelen vanachter je pc en dure vc's kopen je ontwikkeling belemmert?quote:MensionXL schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 15:51:
[...]
Een DHCP-server deelt lokale IP-adressen uit in je LAN. Dus adressen die beginnen met 192.168.xxx.xxx of 10.0.xxx.xxx (dat zijn de meest gebruikelijke).
1 Ip en geen router zou toch juist heel simpel moeten zijn, hoe kan je dan nou weer conflicten krijgen?
TerrorBabs wijzigde dit bericht 05-07-2008 00:41 (127%)
Reg. datum: 07 januari 2004
Zie mijn info. Ongeveer het zelfde, maar toch dik 2Mbit verschil.quote:maikg schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 21:14:
KNIP
Zojuist check ik maar eens m'n snelheid en wat zie ik:
Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 17056 Kb
Afname Dichtbij : 22.5 (dB)
Ver weg : 14 (dB)
HEC-teller 133
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 15
ES-teller van 1 dag 0
De oude snelheid is weer terug...Ik ben weer blij met Orange en ik raad mensen die hetzelfde probleem hebben aan om Orange toch ook maar eens hun kant in de centrale te laten controleren.
Volgens de verschillende website in de TS zit ik op 800 a 1000 meter van de centrale af.
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 14804 Kb
Afname Dichtbij : 22.7 (dB)
Ver weg : 13 (dB)
HEC-teller 170
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 34
ES-teller van 1 dag 0
Jij moet mij toch echt even uitleggen wat flauw is aan mijn reactie? En of ik ontwikkeld ben mag je zelf bepalen, maar aan jouw spelfouten te merken ben jij dat zeker niet.quote:TerrorBabs schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 20:41:
[...]
Dat laatste moet je even uitleggen, en niet zo kinderachtig flauw ajb. Je bent toch een volwassen kerol. Of heeft dat spelletjes spelen vanachter je pc en dure vc's kopen je ontwikkeling belemmert?
1 Ip en geen router zou toch juist heel simpel moeten zijn, hoe kan je dan nou weer conflicten krijgen?
Trouwens, wat is vc?
En om tot de kern te komen; ik doelde erop dat je waarschijnlijk meerdere pc's had aangesloten op je Livebox, hierdoor krijg je normaliter IP-conflicten omdat je simpelweg niet 2x hetzelfde IP-adres kan gebruiken. En bij de Livebox is dit goed mogelijk omdat er 2 ethernet porten zijn, dus zo'n gekke gedachte was dat niet van mij.
Ook mijn abonnement is per 30 juni opgeheven en ook geen retourbox ontvangen.quote:The Legend schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 14:13:
[...]
Kreeg net een bevestigingsbrief, opzegging per 30-6-2008. Er wordt ergens nergens gesproken over het retourneren van de Livebox
Ik wacht nog tot woensdag en dan bel ik erachteraan.
Livebox ligt al dik 1 jaar op zolder te rotten. Heb toch geen telefonie van Orange gehad en mijn speedtouch was veel stabieler.
Kijk nu geef je weer een betere reactie. Ik heb maar 1 pc aangesloten op de Livebox.quote:MensionXL schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 18:43:
[...]
Jij moet mij toch echt even uitleggen wat flauw is aan mijn reactie? En of ik ontwikkeld ben mag je zelf bepalen, maar aan jouw spelfouten te merken ben jij dat zeker niet.
Trouwens, wat is vc?
En om tot de kern te komen; ik doelde erop dat je waarschijnlijk meerdere pc's had aangesloten op je Livebox, hierdoor krijg je normaliter IP-conflicten omdat je simpelweg niet 2x hetzelfde IP-adres kan gebruiken. En bij de Livebox is dit goed mogelijk omdat er 2 ethernet porten zijn, dus zo'n gekke gedachte was dat niet van mij.
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.