Reg. datum: 17 maart 2008
[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XVIII)
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Nieuw TopicReg. datum: 17 maart 2008
Dus ik wilde graag een ander aanschaffen en ik had de linksys WRT150N op het oog, wie heeft hier ervaring mee icm orange? Of is deze helemaan niet geschikt?
Of iemand die een hele andere draadlose N modem (moet wel min 4 ethernet poortjes, 17 dBm bereik hebben) adviseert?
GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm
Welk modem heb je nu dan? En het kan zeer zeker zo zijn dat je geen bereik hebt, ik heb ook niet altijd goed bereik. Ik heb de livebox hier voor een kast staan, als iemand hem onder die kast legt merk ik dat direct, dan heb ik gewoon geen bereik.quote:XTREEMRaGE schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 16:46:
Mijn orange modem doet het tot nu toe goed, deze modem staat bij mij op de zolder. Maar....als ik gebruik wil maken van de draadlose optie(die ik heb:P) als ik beneden zit met m'n laptop, krijg ik gewoon geen contact met mijn moden.
Dus ik wilde graag een ander aanschaffen en ik had de linksys WRT150N op het oog, wie heeft hier ervaring mee icm orange? Of is deze helemaan niet geschikt?
Of iemand die een hele andere draadlose N modem (moet wel min 4 ethernet poortjes, 17 dBm bereik hebben) adviseert?
Reg. datum: 31 januari 2008
Ik heb gisteren een bestelling gedaan maar wil echter dit annuleren,
Hoe kan ik dit doen bellen of een brief schrijven naar ORANGE
alvast bedankt
Reg. datum: 16 februari 2006
Ik hoop dat de link werkt, maar hier vind je uitleg over het annuleren:quote:Zasa schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 19:31:
Hallo,
alvast bedankt
Anders moet je even bij de helpdesk zelf zoeken op "annuleren", dan vind je het ook.
DaFrenk wijzigde dit bericht 18-03-2008 19:38 (15%)
Reg. datum: 23 december 2007
Veiligste methode is toch een aangetekende brief met bericht van ontvangst, anders heb je eenquote:Zasa schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 19:31:
Hallo,
alvast bedankt
grote kans dat je niet gemakkelijk van ze afkomt.
Succes !
Ik heb nu ook de livebox en deze staat op de 2e verdieping (zolder). Als ik beneden ben (begane grondquote:ILoveAmor schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 17:44:
[...]
Welk modem heb je nu dan? En het kan zeer zeker zo zijn dat je geen bereik hebt, ik heb ook niet altijd goed bereik. Ik heb de livebox hier voor een kast staan, als iemand hem onder die kast legt merk ik dat direct, dan heb ik gewoon geen bereik.
M'n laptop ziet dan heel de modem niet eensquote:maniacshouse schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 17:08:
Geen contact? Hoe bedoel je? Geen ontvangst of zie je het netwerk totaal niet?
XTREEMRaGE wijzigde dit bericht 18-03-2008 20:28 (18%)
GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm
Reg. datum: 17 augustus 2004
Als eerste vanochtend maar begonnen met de ST516 om te proberen of de verbinding al opgeleverd was. Dit was het geval en een korte test met speedtest leverde keurig de beloofde snelheden. Toen de 546 eraan gehangen en de firmware ge-update naar 6.1.0.5. Na wat gezoek kwam ik erachter dat de modem als RFC1483 verbinding met router ingesteld moest worden ipv het oude PPPoA. Daarna werkte de verbinding. Bij controle met speedtest.nl blijkt echter dat ik bij lange na mijn snelheden niet haal. De download komt niet veel verder als 50kb/s en de upload varieert heel erg van 20 tot de wel beloofde 100 kb/s. Online materiaal als afleveringen op uitzendinggemist kijken wil ook niet, het beeld stottert erg en de buffer moet constant bijgevuld worden. Het gekke is dat als ik een willekeurig bestand ergens download van een snelle server dat de snelheid wel 400 kb/s is. Weet iemand hoe dit kan en hoe ik dit probleem kan verhelpen?
i920 D0, UD3R, OCZ1600vlgk
Waarschijnlijk is orange aan het knijpen ivm upgrades / problematische uitrol van de upgrade.
Uitzending gemist gaat hier ook niet. Zelfde gestotter en bufferen als jij beschrijft..
Trouwens: als je de ST516 eraan hangt: werkt uitzending gemist dan wel?
I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.
Zonet even geprobeerd en nu werkt het met de ST516 ook niet meer goed. Bij speedtest.nl ook dezelfde slechte resultaten. Uitzending gemist ook slecht. Toch vreemd dat vanochtend de speedtest wel goed ging met de ST516. Begrijp er ook niets meer vanquote:boesOne schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 21:47:
@Dijkstra: Dit probleem ligt niet aan jouw kant. Dit is exact wat ik en anderen ook meemaken.
Waarschijnlijk is orange aan het knijpen ivm upgrades / problematische uitrol van de upgrade.
Uitzending gemist gaat hier ook niet. Zelfde gestotter en bufferen als jij beschrijft..
Trouwens: als je de ST516 eraan hangt: werkt uitzending gemist dan wel?
Reg. datum: 14 augustus 2004
Doen ze dat sinds kort of is dit standaard bij Orange? Dit is wel echt verschrikkelijk slecht, ik heb iets van 5 jaar al een adsl-lite abbo van KPN en wanadoo gehad en dit nog nooit meegemaakt.quote:objectief2 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 22:30:
Zelfde probleem hier ook (weer). Bij tijd en wijle vanavond vroeg stotterend surfen, maar gek genoeg lukt het downloaden van een bestand dan wel weer met 400KB. Vandaag overdag en afgelopen weekend ging het trouwens soepel dus ze knijpen kennelijk de verbinding zodat het netwerk niet uitvalt oid
Edit:@ DaFrenk.
Bedankt voor de reactie. Ik weet nu in ieder geval dat het niet aan mijn installatie ligt. Ik voel me wel zwaar genaaid door die Orange lui. Ik was al jaren abonnee bij hun na hun overname van Wanadoo en had een duurder abonnement dan ik nu heb. Ze hebben me wel tig keer gebeld om me dit abonnement aan te smeren, dan hadden ze me hiervoor ook wel even kunnen waarschuwen.
Dijkstra30 wijzigde dit bericht 18-03-2008 22:39 (26%)
Reg. datum: 16 februari 2006
Speedtest.nl is geen godquote:Dijkstra30 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 22:29:
[...]
Zonet even geprobeerd en nu werkt het met de ST516 ook niet meer goed. Bij speedtest.nl ook dezelfde slechte resultaten. Uitzending gemist ook slecht. Toch vreemd dat vanochtend de speedtest wel goed ging met de ST516. Begrijp er ook niets meer vanToch raar dat een groot bestand downloaden wel perfect gaat en uitzendinggemist en speedtest.nl bijvoorbeeld een factor 10x langzamer gaan.
Er zijn andere speedtesten waarbij je wel de download size kan aanpassen.
Bij www.speedtest.net kan je al een betere indicatie krijgen dan bij speedtest.nl
MaNiAc E wijzigde dit bericht 19-03-2008 09:55 (9%)
Maar na de zoveelste helpdeskmedewerker die zegt dat er niks aan de hand is, zouden jullie eens naar mijn waardes willen kijken en zeggen of ik gewoon een zeikerd ben, of dat er echt iets mis is? Ik zit volgens de postcodecheck EN de helpdesk op 780 meter van de centrale.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| Status ADSL-lijn Verbonden ADSL standaard G992_5_A Upstream 1016 Kb DownStream 9384 Kb Afname Dichtbij : 26.3 (dB) Ver weg : 7.8 (dB) SNR-marge Dichtbij : 10 (dB) Ver weg : 10 (dB) HEC-teller 10 Firmware 0xe15080a ES-teller van 15 min 0 CRC-fouten 4 ES-teller van 1 dag 0 |
Dit zijn de waardes sinds een restart vanmorgen. De SNR marges schommelen zo rond de 8 ~ 11 dB. Meestal staat hij op 8, nu toevallig even op 10.
Wat ik opzich ook vreemd is, is dat de helpdesk helemaal geen diagnostische gegevens van mijn modem binnenkrijgt. Alleen schijnt dat voor hun geen probleem te zijn.
Slurpgeit wijzigde dit bericht 19-03-2008 14:55 (4%)
http://www.orange.nl/adsl/orange_adsl/
Bij ADSL Extra krijg je zo te zien nog wel de Livebox..
Niet dat ik van plan ben te verlengen overigens, ben steeds minder tevreden:
- Klantenservice is duur en belt niet terug ondanks gemaakte beloften
- Telefoonlijn kraakt en stottert en daar wordt niks aan gedaan
- Verhuiskosten zijn hoog
- Als ik na een jaar contract wil overstappen van ADSL Extra naar ADSL 'normaal' kost dat ¤29,95.
Orange doet welz'n best om je aan te houden als klant, overstappen naar een andere aanbieder is goedkoper, je bent dan van de Livebox af en de telefoonkwaliteit kan bijna niet slechter worden bij een andere aanbieder dan nu
Elwood Blues wijzigde dit bericht 19-03-2008 15:05 (66%)
Ik heb nog helemaal geen problemen ondervonden met slechte telefonie lijn die kraakt niet. En ja de livebox krijg je nog steeds als ADSL Extra gebruiker.
Reg. datum: 16 augustus 2003
16,3 : 13,81 = 1,9 kilometer
En op die afstand behoor je 10mbit te halen volgens het schema
thriller wijzigde dit bericht 19-03-2008 15:45 (0%)
Reden: klein foutje verbeterd
psn tag: eric22269 ps3 games: GT5, Ratchet and Clank: ToD. Burnout paradise, Elder Scrolls 4: Oblivion goty, Formula 1 Championship Edition, GTA 4, COD 4, Race driver: GRID | laptop DELL XPS M1710 T7600G 2GB 9750GTX 2x seagate FD 500GB | HTC Touch Diamond
Dat ze maar op schieten met die servers, want hier wordt ik gek van.
E4300 max @ 3.24 Ghz. 24/7 @ 2.6 Ghz
Reg. datum: 08 juli 2006
Reg. datum: 26 mei 2006
Dan ben ik helemaal weg, dat ruk KPN!quote:cardwizard schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 12:37:
Laat KPN Orange maar overnemen , als de maandelijkse kosten maar het zelfde blijven maar wel met KPN kwaliteit :-)
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.