Gathering of Tweakers

Quicksearch
Weet iemand een goeie winkel waar ze veel iPod stuff verkopen? Want hier in Gent ken ik er maar één, en dat is de Fnac. Het probleem is dat je daar niets vind om je iPod te beschermen onder de 15 euro...

De meeste winkels hebben nog geen ipod classic bescherming.
Iedere keer als ik het vraag "staat het wel op de bestellijst, maar is er niets binnengekomen"

De apple store heeft zelf ook ipod producten, maar dan we liets duurder...

* myReactBekijk myReact van Dequal
* galleryBekijk de gallery van Dequal
* homepageBezoek homepage van Dequal

Reg. datum: 29 januari 2008
Ik heb nog een vraagje ivm de playlist.

Al mijn songs op iTunes zijn nu zo gerangschikt en benoemd:

" hoofdartiest featuring artiest - titel liedje "

Voor zover ik heb gelezen, sorteert de iPod de songs niet volgens de hoofdartiest, maar ziet hij "hoofdartiest featuring artiest" als een aparte artiest. Is er geen mogelijkheid dat alle featurings gesorteerd worden bij de hoofdartiest? Want dat verkort de muzieklijst veel meer....

Of is er maar één manier om dat op te lossen en het zo te doen:

hoofdartiest - titel liedje (featuring artiest)

Alvast bedankt.

doe niet zo kinderachtig

is het mogelijk om een Ipod zonder Itunes te gebruiken?
Ik ben namelijk op zoek naar een mp3speler met veel capaciteit (40gb +) en een goeie batterijduur (24h of meer) maar tot nu toe heb ik niets kunnen vinden wat mijn oude Creatve Zen 40gb kan vervangen. de Zen Vision komt in de buurt maar die trekt het maar 16 uur.
de Ipod voldoet aan al mijn eisen, maar ik heb geen zin om Itunes of andere software te gebruiken (mn zen touch word met nieuwste firmware herkend als MTP device en ik kan gewoon in explorer mn muziek kopieren)

@ dequal

volgens mij zit er in de ID3 tag zoiets als: Album artist, en Artist.
mijn zen sorteerd op Album artist.
echter weet ik niet hoe de Ipod daarmee omspringt.

kid1988 wijzigde dit bericht 02-02-2008 13:25 (13%)

You should never underestimate the predictability of stupidity.

Reg. datum: 05 januari 2008

"is het mogelijk om een Ipod zonder Itunes te gebruiken?"

Ik heb onlangs de laatste versie van MediaMonkey geinstalleerd....versie 3.0.1.1127. Deze versie is geheel voor de iPod communicatie ingericht, er is werkelijk van alles mogelijk. Misschien heeft iemand er al ervaring mee? Het grote voordeel van MediaMonkey is naar mijn idee dat je via scriptjes heel simpel eigen lijstjes en overzichten kan maken bv. Oordeel zelf....en als er iemand is die al wat ervaring heeft met deze software icm de iPod....laat het ons allemaal even weten! Ik ga het in ieder geval een beetje testen.

quote:
kid1988 schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 13:23:
is het mogelijk om een Ipod zonder Itunes te gebruiken?
Ik ben namelijk op zoek naar een mp3speler met veel capaciteit (40gb +) en een goeie batterijduur (24h of meer) maar tot nu toe heb ik niets kunnen vinden wat mijn oude Creatve Zen 40gb kan vervangen. de Zen Vision komt in de buurt maar die trekt het maar 16 uur.
de Ipod voldoet aan al mijn eisen, maar ik heb geen zin om Itunes of andere software te gebruiken (mn zen touch word met nieuwste firmware herkend als MTP device en ik kan gewoon in explorer mn muziek kopieren)
Wikipedia: Comparison of iPod managers - Wikipedia, the free encyclopedia

Afaik heb je altijd een tool nodig om je muziek er op te zetten.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

quote:
dirkho schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 15:25:Het grote voordeel van MediaMonkey is naar mijn idee dat je via scriptjes heel simpel eigen lijstjes en overzichten kan maken bv
Dit doe ik gewoon met iTunes.
Playlist maken
Alle tracks sorteren op jaar of juist tijd of juist titel of..... whatever
Alles selechteren
Kopieren
Plakken in Word/Notepad/whatever.......

Kolommen weghalen die je niet nodig hebt.... en klaar is klara

Ik heb MediaMonkey geprobeerd een paar weken terug, maar zie echt geen voordeel ten opzichte van iTunes, met één grote uitzondering, je kunt het laten samenwerken met EAC en LAME om MP3's te maken. Maar daar AAC niet minder is dan MP3 (zelfs beter maar minder standaard bij uitwisseling) vind ik dat ook geen extra.

LessRam wijzigde dit bericht 03-02-2008 17:13 (24%)

Don't rely on their truth alone

Reg. datum: 12 juli 2005

Ik heb twee vragen

-Is het mogelijke bepaalde bestanden video´s en foto´s te verbergen, of is er een mogelijk ze te beveiligen met wachtwoord?

-En nog een vraag over itunes, als ik de muziek van mijn pc verwijder maar wel op mijn Ipod wil laten staan, dan moet ik itunes niet meer mijn ipod laten synchroniseren, anders wordt ook alles van mijn Ipod verwijderd? Zijn hier bepaalde trucjes voor?

En over Mediamonkey, heb het nog niet geprobeerd in combinatie met mijn ipod, maar wel als muziekmanager op PC; werkt perfect:)

hoe zit het eigenlijk met die beroemde ipod socks? Overal te koop maar ik heb er nog nooit iemand met zien rondlopen... is dat handig of niet?

Volgens mij zijn die socks niet handig. Zelf gebruik ik een hoesje dat bij de 5e generatie iPod werd geleverd en diemoet je bij elk gebruik van de iPod afhalen. Niet erg handig dus. Ik wilde graag dit hoesje kopen, maar aangezien ik nog geen 18 ben gaat dit niet door, omdat niemand me daarmee wil helpen. Misschien dat jij wel zo'n hoesje kan kopen. Het hoesje lijkt mij wel handig, want je hoeft niets aan de kant te schuiven enzo en hetscherm is volgens mij ook beschermd.

quote:
Dequal schreef op zondag 03 februari 2008 @ 20:37:
hoe zit het eigenlijk met die beroemde ipod socks? Overal te koop maar ik heb er nog nooit iemand met zien rondlopen... is dat handig of niet?
Wat vind je zelf handig? Je moet wel begrijpen dat je de classic niet kan bedienen door de sok heen en daarnaast kan je de ipod beschadigen door hem herhaaldeijk in en uit zijn "hoesje" te halen. Een vriend van mij heeft een foofpod (is in principe een sok maar dan mooier, je betaalt alleen 20 dollar ervoor maar de kwaliteit is beter dan een sok) en heeft naast het hoesje ook maar een invisibleshield gekocht omdat de ipod toch krast als je de sok gebruikt. Dus als je een sok zou kopen zou ik screen protectors erbij halen, al zijn het maar de twee euro varianten van dealextreme.
Ikzelf loop rond met een belkin remix hoesje, het maakt de ipod wel wat dik maar het doet zijn ding. Hiervoor had ik een siliconen evo3 maar dat maakte de ipod voor mij veel te groot en omdat het een ruw textuur had kreeg ik de ipod moeilijker uit mijn broek. Als ik nu voor een hoesje zou gaan zou ik voor de Le Vert foofpod gaan in combinatie met een BSE of invisibleshield.
Edit: @hierboven , je kan de belkin remix (is hetzelfde principe als DE) halen bij de apple store of elke andere winkel die hem levert. Het is wel wat duurder maar dan heb je wel een vertrouwd merk.

rockmanz wijzigde dit bericht 03-02-2008 21:05 (7%)

Acties: [view][quote]

Door: Hoedje Moderator APL / PMD
look upon my face

quote:
dady schreef op zondag 03 februari 2008 @ 17:10:
Ik heb twee vragen

-Is het mogelijke bepaalde bestanden video´s en foto´s te verbergen, of is er een mogelijk ze te beveiligen met wachtwoord?
Nee, dit is niet mogelijk als je ze ook nog wilt bekijken of afspelen op je iPod. Je kunt de iPod natuurlijk wel als externe harde schijf gebruik en zo de content beveiligen met behulp van een extra tooltje.
quote:
-En nog een vraag over itunes, als ik de muziek van mijn pc verwijder maar wel op mijn Ipod wil laten staan, dan moet ik itunes niet meer mijn ipod laten synchroniseren, anders wordt ook alles van mijn Ipod verwijderd? Zijn hier bepaalde trucjes voor?
Als je kiest voor handmatig synchroniseren kun je de muziek gewoon alleen op de iPod hebben staan en kun je het verwijderen van je computer. Let wel op dat je nog een backup hebt, want een iPod kun je natuurlijk gemakkelijk kwijt raken of kapot maken (of geraken).

You can't tell famine from disease... You turn it off cause it turns you on. We all burn up under the sun. We're looking for you, I said... we're looking for you.

quote:
rockmanz schreef op zondag 03 februari 2008 @ 21:02:
[...]

Wat vind je zelf handig? Je moet wel begrijpen dat je de classic niet kan bedienen door de sok heen en daarnaast kan je de ipod beschadigen door hem herhaaldeijk in en uit zijn "hoesje" te halen. Een vriend van mij heeft een foofpod (is in principe een sok maar dan mooier, je betaalt alleen 20 dollar ervoor maar de kwaliteit is beter dan een sok) en heeft naast het hoesje ook maar een invisibleshield gekocht omdat de ipod toch krast als je de sok gebruikt. Dus als je een sok zou kopen zou ik screen protectors erbij halen, al zijn het maar de twee euro varianten van dealextreme.
Ikzelf loop rond met een belkin remix hoesje, het maakt de ipod wel wat dik maar het doet zijn ding. Hiervoor had ik een siliconen evo3 maar dat maakte de ipod voor mij veel te groot en omdat het een ruw textuur had kreeg ik de ipod moeilijker uit mijn broek. Als ik nu voor een hoesje zou gaan zou ik voor de Le Vert foofpod gaan in combinatie met een BSE of invisibleshield.
Edit: @hierboven , je kan de belkin remix (is hetzelfde principe als DE) halen bij de apple store of elke andere winkel die hem levert. Het is wel wat duurder maar dan heb je wel een vertrouwd merk.
oh ok, zal eens kijken, mijn vader kan dingen kopen bij de groothandelaar en daar zitten vaak dingetjes bij van Belkin. :)

Ik zit tochte denken om in plaats van zon dikke plastic behuizing voor om mijn Ipod, een bestskinsever te kopen. Het enige nadeel daarvan is dat hetzo dun is. Maar nu de vraag: Zo de iPod in een dikke plastic behuizing heel blijven als ie valt, terwijl een iPod in een bestskinsever kapot gaat? Ik denk dat ze zowieso allebei kapot gaan. Heeft iemand hier misschien ervaring mee? (met het vallen va de iPod)

Wat is handige software om filmpjes naar mp4 te converteren e.d? Aanraders?

Ik heb nu dus meerdere .mp4 bestanden, maar krijg ze met geen mogelijkheid op mijn Ipod. Pleur ze in mijn video map en ga synchroniseren, maar er gebeurt niks.Hoe kan dit?

Ik kreeg 1 keer een bestand erop, maar dit werd alleen maar wit beeld en was ook ineens bijna drie keer kleiner.

Ik begin toch wel een hekel aan iTunes te krijgen.

@ Dady: Je hebt ze neem ik aan al in Itunes staan? Zoniet, doe maar dan. Als hetgoed is zou alles verder vanzelf moeten gaan. Bij mij kreeg ik een video ook niet aan het werken, omdat het geluid het niet deed. :S Succes verder

quote:
AMD1800 schreef op zondag 03 februari 2008 @ 23:21:
Ik zit tochte denken om in plaats van zon dikke plastic behuizing voor om mijn Ipod, een bestskinsever te kopen. Het enige nadeel daarvan is dat hetzo dun is. Maar nu de vraag: Zo de iPod in een dikke plastic behuizing heel blijven als ie valt, terwijl een iPod in een bestskinsever kapot gaat? Ik denk dat ze zowieso allebei kapot gaan. Heeft iemand hier misschien ervaring mee? (met het vallen va de iPod)
Positieve ervaringen met hoesje: Ik heb mijn ipod video een aantal maal laten vallen terwijl hij in een siliconen skin zat en hij werkt nog steeds. Mijn ipod classic is eenmaal gevallen op de grond terwijl hij in een plastic hoesje zat en hij werkt nog steeds.
Negatieve ervaringen zonder hoesje: Mijn ipod video heeft het wel tweemaal laten afweten door een harde schijf fout, dat was toen ik nog geloofde dat dat ipod meegeleverde hoesje goed was. De eerste keer viel hij op de grond en zat er een deuk in het metaal aan de onderkant, ik kon hem gelukkig laten repareren. De tweede keer faalde de harde schijf zonder enige reden, ook deze keer kon ik hem laten repareren.
Ikzelf durf dus niet meer op stap te gaan zonder een hoesje omdat de harde schijf in mijn ogen echt kwetsbaar is. Als je met alleen een protector op stap gaat kan je ipod geen fysieke klappen ondergaan maar is eigenlijk alleen maar beschermd tegen krassen.
Dit zijn alleen mijn ervaringen,ik kan ook weinig geluk hebben gehad. Op internet zijn er mensen die blijkbaar wel een lang leven krijgen uit de classic met alleen een skin. Maar als ik jou was zou ik overwegen om er een sok bij te halen of gewoon een hoesje te kopen.

quote:
Dequal schreef op zondag 03 februari 2008 @ 22:13:
[...]

oh ok, zal eens kijken, mijn vader kan dingen kopen bij de groothandelaar en daar zitten vaak dingetjes bij van Belkin. :)
Die van dealextreme vind ik niet echt goed. het biedt geen bescherming aan het clickwheel, en je moet je ipod ervan bovenaf inschuiven, waardoor die kan krassen. Het enige wat er goed aan is dat je er een koord aan kan hangen. ;)

Bij bol.com had ik enige maanden geleden een crystal case gekocht. die is eigenlijk voor de ipod video, maar de classic past er toch in. En de voorkant biedt bescherming voor het scherm en het clickwheel. Ik dacht even dat ze ze niet meer hebben, want ik wil er nog een, met zwarte voorkant. ik vond deze link:
http://www.nl.bol.com/is-...005013908&Section=SCE

Ook kan je eens kijken bij central point:
http://www.centralpoint.n...ase_for_iPod_classic.html

Hopelijk kan je hier verder mee! :)

Ik heb zo'n Invisible Shield, ziet er inderdaad heel mooi uit en het is werkelijk fantastisch om (na drie jaar gekraste iPods) het ding onbezorgd in je broekzak met je sleutels te doen...alléééén, het clickweel reageert niet meer zo fijn met dat Shield erop. Iemand anders die dit ook heeft?

Ik zag laatst een zwerver uit een vuilnisbak eten. Ik loop naar hem toe en zeg: "Doe je dat thuis ook??" - Theo Maassen

_Onder_titel?

quote:
dgouw schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 09:51:
Weet iemand of de Apple iPod Camera Connector nu wel werkt met de nieuwste firmware 1.1?
Gisteren die connector gekocht, maar het werkt niet. :(

Erg verwarrend allemaal, op de site van Apple (NL) staat dat je iPod software versie 1.1 moet hebben, en dat het werkt op iPod's met een kleurendisplay. Dus niet, he...

Sangroid wijzigde dit bericht 06-02-2008 09:06 (24%)

quote:
warrie schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 12:47:
Ik heb zo'n Invisible Shield, ziet er inderdaad heel mooi uit en het is werkelijk fantastisch om (na drie jaar gekraste iPods) het ding onbezorgd in je broekzak met je sleutels te doen...alléééén, het clickweel reageert niet meer zo fijn met dat Shield erop. Iemand anders die dit ook heeft?
Yup. Dat heb ik hier ook. Vond het wheel van de Classic sowieso al helemaal geen verbetering t.o.v. de vorige modellen (had een Nano) maar met dat Shield er op is het nog iets erger geworden. Reageert gewoon heel "traag", je moet echt meer draaien dan je voor je gevoel zou moeten doen om een leuke responsiveness te hebben. Dacht eerst dat het aan mij lag, maar nee dus ;-)

Gisteravond zat ik nog even muziek te luisteren en toen ik m'n iPod uitzette kreeg ik weer dat gehis. Precies hetzelfde als bij de 1.1 firmware, maar ik gebruik nu 1.0.3. Dus dat is wel tamelijk vreemd. Na een aantal maal de iPod aan en uit gezet te hebben (eigenlijk standby maar ok) was het weer voorbij.

Ik dacht dat het iets van 1.1 firmware was met dat gehis, maar dat blijkt dus ook niet zo te zijn. Overigens komt het met de 1.0.3 firmware wel veel minder voor.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

tot welke firmware is het aangeraden te installeren op een nieuwe iPod?

Reg. datum: 06 maart 2007

quote:
Sangroid schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 09:02:
[...]

Gisteren die connector gekocht, maar het werkt niet. :(

Erg verwarrend allemaal, op de site van Apple (NL) staat dat je iPod software versie 1.1 moet hebben, en dat het werkt op iPod's met een kleurendisplay. Dus niet, he...
Oke bedankt voor de info, maar gewoon terug brengen die connector.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws