Gathering of Tweakers

Quicksearch
DPC team Chelloo.com

quote:
Vanitas schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 22:09:
[...]

Ik heb mn iPod altijd gewoon in m'n binnenzak of in m'n broekzak zitten, net als mijn oude MP3 speler. En die ziet er na 3 jaar nog steeds heel goed uit. Ook geen krasjes op het scherm of wat. Dus als je een beetje zorgvuldig omgaat met je iPod is het imo goed te doen zonder hoesje. Afgezien van de achterkant dan, daar komen heel snel van die kleine krasjes op
Als hij 3 jaar is, is het dus geen 5G of nieuwer. En de oudere iPods hadden inderdaad van krassen amper last kan ik ook zelf bevestigen. Had daar nooit een hoesje voor.
Pas vanaf de 5G (geintroduceerd eind 2005) is de ellende begonnen, ze hebben er in de VS zelfs class lawsuits om ontvangen zodat ze gedwongen waren die sleeves gratis bij te leveren.

Hoe dit bij de 6G is (de Classic dus) heb ik geen ervaring mee omdat ik de gok niet meer neem. Vanaf de eerste seconde na unboxing in het hoesje dus.
Zou ook liever geen hoesje nodig hebben, maar door schade en schande met de 5G erg voorzichtig geworden. Ik geloof krasbestendigheids claims van Apple niet meer, de 5G was volgens hen ook krasbestendig.

Ik doe echt geen gekke dingen met mijn iPod (alleen binnenzak, niet eens broekzak) en binnen no time kras mania.

xahmol wijzigde dit bericht 29-01-2008 22:26 (17%)

Specs hoofd PC F@H: chelloo.com0xahmol, WCG: chelloocom.xahmol, SETI: chelloo.com~xahmol

quote:
xahmol schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 22:22:
[...]

Als hij 3 jaar is, is het dus geen 5G of nieuwer. En de oudere iPods hadden inderdaad van krassen amper last kan ik ook zelf bevestigen.
Dat klopt, het was een Sony NW-HD3. Erg fijn ding :) Maar je kan er geen muziek opzetten onder OS X, en dat is een beetje lastig.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

quote:
Dequal schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 21:37:
oké bedankt, ik zie dat je op deze site http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.17 voor minder dan 2 euro al een hoesje kan kopen.

Doen of niet?
Niet!
Ik heb deze laatst ook gekocht, maar je kan niet meer scrollen met het clickwheel ivm te dik rubber. Dus dan heb je er niks meer aan.

quote:
MetWorst schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 08:53:
[...]

Niet!
Ik heb deze laatst ook gekocht, maar je kan niet meer scrollen met het clickwheel ivm te dik rubber. Dus dan heb je er niks meer aan.
Is ook voor een 5g

Don't rely on their truth alone

DPC team Chelloo.com

quote:
Vanitas schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 23:18:
[...]

Dat klopt, het was een Sony NW-HD3.
Eh, op basis van je Sony beweer je dat een iPod niet krast 8)7 8)7 ;) Dus jij had gezellig al je music in ATRAC ;) Of was dit al een MP3 Sony? Nooit een Sony zelfs maar overwogen persoonlijk: daarvoor is de Sony Connect software en de hardnekkige neiging van Sony om aan eigen formaten vast te houden mij iets te hinderlijk. Heb wel Creative MP3 spelers gehad, erg lang de Zen Xtra 20 GB gebruikt en mijn eerste MP3 speler was een Creative Nomad Jukebox 3.

Maar goed, punt is duidelijk. Meestal zijn hoesjes niet nodig, maar de iPods vanaf laat 2005 zijn redelijk berucht om snel krassen.

Specs hoofd PC F@H: chelloo.com0xahmol, WCG: chelloocom.xahmol, SETI: chelloo.com~xahmol

Acties: [view][quote]

Door: Hoedje Moderator APL / PMD
look upon my face

Het probleem van de iPod 5G en de iPod nano (1G) was de glimmende voorkant. Vooral de zwarte modellen waren daardoor erg krasgevoelig, omdat het daar veel beter op te zien is i.t.t. het wit van de iPods daarvoor. Dat heeft de classic niet meer, dus in dat opzicht is de iPod classic al een stuk minder gevoelig voor krassen. De achterkant is al vanaf de eerste iPod van chroom en daarom erg gevoelig voor krassen. Alleen de mini, shuffle en nano (2G) hebben geen chromen achterkant.

Daar komt nog eens bij dat de iPod 5G de eerste iPod was waar video op gekeken kon worden. Dan kijk je meer naar het beeldscherm en is het dus des te vervelender als er krassen opzitten. Zeker als je het vergelijkt met de iPods daarvoor (uitgezonderd de Photo) met een monochroom schermpje die je alleen maar gebruikt voor navigatie door de menu's en weergave van de 'now playing' info.

Punt is dat de classic aan de voorkant en achterkant zeker niet gevoeliger is voor krassen dan de iPod 1-4G :P.

You can't tell famine from disease... You turn it off cause it turns you on. We all burn up under the sun. We're looking for you, I said... we're looking for you.

quote:
xahmol schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 13:14:
[...]

Eh, op basis van je Sony beweer je dat een iPod niet krast 8)7 8)7 ;) Dus jij had gezellig al je music in ATRAC ;) Of was dit al een MP3 Sony? Nooit een Sony zelfs maar overwogen persoonlijk: daarvoor is de Sony Connect software en de hardnekkige neiging van Sony om aan eigen formaten vast te houden mij iets te hinderlijk. Heb wel Creative MP3 spelers gehad, erg lang de Zen Xtra 20 GB gebruikt en mijn eerste MP3 speler was een Creative Nomad Jukebox 3.

Maar goed, punt is duidelijk. Meestal zijn hoesjes niet nodig, maar de iPods vanaf laat 2005 zijn redelijk berucht om snel krassen.
Ik beweer helemaal nergens dat een iPod niet krast. Ik zeg dat het wel mee valt als je er goed mee om gaat. En dat is ook zo als ik kijk naar mijn oude Sony. Als je je iPod in je broekzak of binnenzak draagt dan komen er geen krassen op het scherm hoor. Ja, tenzij dat je je sleutels of wat dan ook er bij in stopt. Maar dan is het gewoon je eigen schuld.

En fyi, de NW-HD3 kan gewoon MP3tjes afspelen. De sony software was inderdaad shit, maar daarvoor had ik een ander tooltje wat ik gebruikte om er muziek op te zetten.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

DPC team Chelloo.com

quote:
Vanitas schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 13:33:
[...]

Als je je iPod in je broekzak of binnenzak draagt dan komen er geen krassen op het scherm hoor.
Had mijn (idd zwarte) iPod 5G in mijn binnenzak zonder iets anders in die zak (geen sleutels, geen munten, geen niks). En dat ding kraste like crazy terwijl ik echt niets geks deed. Ging er bovendien exact hetzelfde mee om als mijn eerdere iPods en Creatives (ook in binnenzak) en Nokias (in broekzak) waar ik echt nooit last van krassen had.
Was ook echt niet de enige. Uiteindelijk kon je met goed fatsoen ondertitels van videos niet meer lezen. Als geluk bij een ongeluk begaf de batterij van mijn 5G het binnen de garantie en kreeg ik een gloednieuwe. Meteen in een hoesje en daardoor gelukkig weer kras vrij bijna nog 2 jaar van de 5G kunnen genieten voor ik nu een Classic heb gekocht (puur vanwege de capaciteit, 60 GB begon voor mij wat weinig te worden, mijn muziekcollectie is al 100Gb en dan de videos nog. Vandaar nu een 160GB).

Als dit bij de Classic weer hetzelfde is als bij de 1-4G neem ik dat graag aan (heb zoals gezegd het nog nooit zonder hoesje geprobeerd) en heb ik niets gezegd en hou ik er nu ook over op. Dan heeft kennelijk Apple zijn lesje geleerd.

xahmol wijzigde dit bericht 30-01-2008 13:48 (18%)

quote:
Vanitas schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 13:33:
[...]
Ik beweer helemaal nergens dat een iPod niet krast. Ik zeg dat het wel mee valt als je er goed mee om gaat. En dat is ook zo als ik kijk naar mijn oude Sony. Als je je iPod in je broekzak of binnenzak draagt dan komen er geen krassen op het scherm hoor. Ja, tenzij dat je je sleutels of wat dan ook er bij in stopt. Maar dan is het gewoon je eigen schuld.
De achterkant krast gigantisch !
Ik ben super zuinig op mijn Classic. Verhuist alleen van docking station (aangesloten op versterker) naar het buro van de PC en vice versa. (Ik gebruik hem alleen binnenshuis als "jukebox") En een krassen dat er achterop zitten.
De voorkant en het scherm vallen inderdaad mee.

Don't rely on their truth alone

Ik heb nog een vraagje ivm de playlist.

Al mijn songs op iTunes zijn nu zo gerangschikt en benoemd:

" hoofdartiest featuring artiest - titel liedje "

Voor zover ik heb gelezen, sorteert de iPod de songs niet volgens de hoofdartiest, maar ziet hij "hoofdartiest featuring artiest" als een aparte artiest. Is er geen mogelijkheid dat alle featurings gesorteerd worden bij de hoofdartiest? Want dat verkort de muzieklijst veel meer....

Of is er maar één manier om dat op te lossen en het zo te doen:

hoofdartiest - titel liedje (featuring artiest)

Alvast bedankt.

quote:
MetWorst schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 08:53:
[...]

Niet!
Welk hoesje kan je dan wel aanraden? Zo goedkoop mogelijk aub en het mag doorzichtig zijn

quote:
Dequal schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 18:19:
[...]

Welk hoesje kan je dan wel aanraden? Zo goedkoop mogelijk aub en het mag doorzichtig zijn
ik heb net deze besteld: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.9498
Ik zag ook dat anderen op dit forum deze ook besteld hebben.. ^_^

quote:
xXMattXx schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 19:00:
[...]

Is dat niet zo een van harde plastiek? Niet zo van rubber?

Reg. datum: 12 juli 2005

quote:
xXMattXx schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 19:00:
[...]

Maar dit duurt wel enkele weken voordat je hem binnen hebt ofniet? Om nu twee weken te gaan wachten voordat ik me ipod intensief kan gebruiken, betaal ik liever meer. Maargoed, heeft iemand dus concrete levertijden? :)

Ik heb wel eens wat besteld bij dealextreme. En dat duurt inderdaad wel 2 weken. Maar ach, de levering is dan ook gratis.

quote:
dady schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 19:11:
[...]

Maar dit duurt wel enkele weken voordat je hem binnen hebt ofniet? Om nu twee weken te gaan wachten voordat ik me ipod intensief kan gebruiken, betaal ik liever meer. Maargoed, heeft iemand dus concrete levertijden? :)
Ik heb hem nu al een paar maanden zonder hoesje..
Ik heb gewoon een stoffe zakje van de camera gebruikt, werkt ook goed.. xD
quote:
Is dat niet zo een van harde plastiek? Niet zo van rubber?
Jawel, maar dat maakt mij niks uit :S
Hard plastic lijkt mij beter dan rubber..

Zit er eigenlijk geen zwart hoesje meer in de verpakking, zoals vroeger?

Ik heb maandag de iPod Classic gekocht. Grijs :D. Maar nu het punt: ik heb mijn iPod net moeten resetten. Ik had op dat moment het stopwatch lopen ( zo'n 1 uur lang) en ik was even weg. Toen ik later terug kwam deed ie het niet meer. Zou het aan het stopwatch hebben gelegen?

quote:
Vlak na de introductie kwamen toch allerlei berichten naar buiten dat video-out alleen werkte met de officiële Apple-kabel en Apple-dock? Ik zou er in ieder geval niet op rekenen dat het werkt... Met die afstandsbedieningen geef ik je iets meer kans, maar toch...

Aan de andere kant, als de shipping meevalt zet je nu ook weer niet erg veel geld op het spel :)

Mocht je de videokabel bestellen, laat dan even weten of hij werkt aangezien ik dan ook wel interesse heb ;)

leoaq.fm // Spatie Gebruik / I was bent over a broken pinball machine in a bowling alley and I threw it all away.

Reg. datum: 06 maart 2007

Weet iemand of de Apple iPod Camera Connector nu wel werkt met de nieuwste firmware 1.1?

DPC team Chelloo.com

quote:
dgouw schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 09:51:
Weet iemand of de Apple iPod Camera Connector nu wel werkt met de nieuwste firmware 1.1?
Geen idee, maar lees nog wel even deze thread vanaf het beginj door voor genoeg redenen om NIET de nieuwste firmware te willen hebben ;)

Reg. datum: 06 maart 2007

quote:
xahmol schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 11:27:
[...]

Geen idee, maar lees nog wel even deze thread vanaf het beginj door voor genoeg redenen om NIET de nieuwste firmware te willen hebben ;)
Ja dat had ik al gelezen maar heb ook al van verschillende mensen gehoord dat ze er geen problemen mee hebben.

En het is natuurlijk erg makkelijk om je ipod als imagetank te kunnen gebruiken op vakantie.

quote:
dgouw schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 11:59:
[...]

Ja dat had ik al gelezen maar heb ook al van verschillende mensen gehoord dat ze er geen problemen mee hebben.

En het is natuurlijk erg makkelijk om je ipod als imagetank te kunnen gebruiken op vakantie.
Dat is waar, hoewel het scherm van de digitale camera's ongeveer even groot is en een geheugenkaart voor foto's is ook heel goedkoop geworden, dus met eentje van 2GB heb je wel al genoeg denk ik

quote:
leokennis schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 01:49:
[...]

Vlak na de introductie kwamen toch allerlei berichten naar buiten dat video-out alleen werkte met de officiële Apple-kabel en Apple-dock? Ik zou er in ieder geval niet op rekenen dat het werkt... Met die afstandsbedieningen geef ik je iets meer kans, maar toch...

Aan de andere kant, als de shipping meevalt zet je nu ook weer niet erg veel geld op het spel :)

Mocht je de videokabel bestellen, laat dan even weten of hij werkt aangezien ik dan ook wel interesse heb ;)
nah, ik heb gewoon hoesjes gekocht..
Met carnaval voor de deur kom ik al centen tekort.. }:O

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws