Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ervaringen] Dell XPS 1330 - Deel 3

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 31 32 33 34 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 20 februari 2008

Hoi Allen,

Hebben jullie ookproblemen met de MediaDirect button gehad met installeren?
Toen ik Vista met een clean instal alles heb kunnen laten draaien creëerde de MediaDirect-button een probleem met m'n XPS. Bij het opstarten bleef het in een loop zitten waar je niet uit komt.
Uiteindelijk alles nog een keer installeren en eindelijk doet hij wat ik wil.

Ook de fingerprintprobleem is opgelost, wat makkleijker was dan ik dacht. Enrolled fingerprints kan je binnen het programma dus makkelijk wissen.

Het enige wat ik niet aan de praat krijg is de ingebouwde microfoon onder Vista. Ik kan ook nergens de juiste drivers vinden voor de XPS m1330. In de bijgeleverde CD's kan ik het ook niet vinden. De webcam doet het daarentegen weer wel. Weet iemand wat ik moet doen?

Voor het eerst eigenlijk dat ik met Vista werk, maar is het normaal dat Vista vrij langzaam afsluit?
Heb een xps 2,2 ghz en 4gb geheugen. Vind dat het langzamer sluit dan mijn oude desktop met XP.
Das toch vervelend vind ik. Iemand hier ook last van?

Groeten,

Mike

Reg. datum: 18 juni 2004

Alle drivers voor Vista 32 bit vindt je terug op de dell site

Ik heb geen ervaring met mediadirect aangezien ik het volledig verwijderd heb.

Wat betreft het afsluiten: vista sluit bij mijn weten trager af dan xp, bij mij duurt het afsluiten een 5tal seconden (vista)

quote:
FezzFest schreef op maandag 25 februari 2008 @ 13:55:
Alle drivers voor Vista 32 bit vindt je terug op de dell site

Ik heb geen ervaring met mediadirect aangezien ik het volledig verwijderd heb.

Wat betreft het afsluiten: vista sluit bij mijn weten trager af dan xp, bij mij duurt het afsluiten een 5tal seconden (vista)
Ik heb al op de Dell site gekeken, maar geen driver voor de mic gevonden. Idem op de bijgeleverde CD's. En als het ergens staat, zou ik niet weten welke het dan is. Het is toch niet een of andere algemene driver?

Wat betreft MediaDirect. Wat gebeurd er bij jou als je laptop uit staat en de drukt op het MD knopje?

quote:
MKY schreef op maandag 25 februari 2008 @ 14:28:
[...]

Ik heb al op de Dell site gekeken, maar geen driver voor de mic gevonden. Idem op de bijgeleverde CD's. En als het ergens staat, zou ik niet weten welke het dan is. Het is toch niet een of andere algemene driver?

Wat betreft MediaDirect. Wat gebeurd er bij jou als je laptop uit staat en de drukt op het MD knopje?
de microfoondrivers zitten in de sigmateldrivers. Als ik op de ;ediadirectknop druk start mijn laptop gewoon op in vista

Aha Sigma driver dus. Dank u wel
quote:
FezzFest schreef op maandag 25 februari 2008 @ 15:27:
[...]

de microfoondrivers zitten in de sigmateldrivers. Als ik op de ;ediadirectknop druk start mijn laptop gewoon op in vista
Aha de Sigma drivers dus. Ik zal die eens proberen. Dank u wel.

Wat betreft MD-button. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? de hele MD partitie verwijderd of Vista geinstalleerd zonder de MD CD?

quote:
MKY schreef op maandag 25 februari 2008 @ 15:38:
Aha Sigma driver dus. Dank u wel
[...]

Aha de Sigma drivers dus. Ik zal die eens proberen. Dank u wel.

Wat betreft MD-button. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? de hele MD partitie verwijderd of Vista geinstalleerd zonder de MD CD?
Geboot van de vista cd, alle partities verwijderd, vista installeren en nadien MD niet geinstalleerd.
Die-Hard Pruts0r
Reg. datum: 17 juni 2002

quote:
ZetaStyle schreef op zondag 24 februari 2008 @ 23:40:
[...]

Met Notebook Hardware Control ook niet echt wijzer geworden
HD op Performance gezet, geen effect, harde klik blijft terugkomen :(

Iemand nog suggesties? bvd

ps. Het ziet er naar uit dat het de HD is, geluid komt van links onder, iemand die kan bevestigen dat daar de HD zit weggestopt?
De tikken zoals jij die beschrijft zullen hoogstwaarschijnlijk van je harddisk komen. Meestal als het echt tikken zijn (en dus totaal niet op gekraak lijkt) is er iets niet helemaal in orde met de schijf. Gewoon Dell bellen, klagen over de tikken en garantie claimen :) . Sowieso doen voordat je garantie verloopt, als je schijf het al zo lang volhoudt...

quote:
pim schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 17:36:
Kun je op deze laptop ook 2 tft schermen tegelijkertijd aansluiten?
Ja geen probleem. Ik heb mijn 17" scherm aangesloten op m'n XPS via de VGA poort. Erg handig voor grafische toepassingen. Het enige is wel dat de verbinding voor mijn gevoel wel een beetje los zit. Normaal gesproken heb je nog 2 pinnetjes om het vast te schroeven. Dat mis ik wel. Zolang je er niet aan zit blijft het natuurlijk wel zitten. NVDIA kaart zorg voor optimaal gebruik van de 2 schermen.

h0ning member
Reg. datum: 02 augustus 2005

quote:
ppaddo schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 20:24:
Wat JaapWillem zegt kan ik eigenlijk alleen maar be-amen. Ik heb nog geen last van afvallende letters en de palmrest ziet er ondanks het dragen van een horloge nog best uit.

De Dell M1330 "voelt" gewoon af en toe niet echt lekker. Dat zal voor een groot deel door Vista komen wat ook voor mijn gevoel niet zo lekker draait als XP met SP2. Regelmatig zie je dat de laptop (ondanks een T7100 en 2 gieg geheugen) "iets" doet, terwijl je vervolgens niets meer met het ding kan. In 99 van de 100 gevallen is het gewoon een kwestie van rustig wachten, maar dit soort gezeur heb ik niet met mijn oude P4 bak met Windows XP SP2.

Hiermee wil ik absoluut niet zeggen dat de M1330 een slechte laptop is, maar gevoelsmatig kan het allemaal nog net even beter.
Voor het snellere gevoel heb ik alle venster animaties uitgezet. Dus niet de stijl, want de interface bevalt me wel... maar die irritante annimaties als je iets wegklikt, nu is het gewoon 1x op m'n scherm. Geeft toch weer een beter vista gevoel. Dat bevriezen waar je het over hebt is iets waar ik niet heel veel van merk. Alleen dus als ik de laptop een tijdje niet heb gebruikt.

Vandaag is de monteur hier langs gekomen om mijn lcd cover te vervangen doordat de letters misten. Dit deed hij in een klein half uurtje, waarschijnlijk kon het nog veel sneller maar ondertussen waren we aan het babbelen over de kwaliteit van deze laptops.
Volgens hem gingen ze niet vaker stuk dan andere modellen van Dell wat me weer een gerust hart gaf. Ook vertelde hij dat de meeste problemen met de m1330 bestonden uit defecte moederborden door productiefouten.

Ik vind de service van Dell zoals ze beloven. Van het weekend gebeld en nu alweer een nieuwe lcd cover! Dit allemaal aan huis en voor een stom merkje wat er af valt. Hier ben ik gewoon erg over te spreken, het compenseerd voor mij prima voor het feit dat er wel is wat aan stuk kan gaan. :) Ik ben natuurlijk ook een van de early adaptors met een vroeg model, misschien dat dat bijdraagt aan de problemen die ik tot nu toe gehad heb.

Reg. datum: 08 november 2001

Yes hij is verzonden! Hopelijk heb ik hem dan binnen voor het weekend(?)

Kan iemand me nog vertellen hoe lang hij meegaat op de 9 cell batterij?

-=PLACEBO=-
Reg. datum: 03 mei 2004

quote:
Aakab schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 18:29:
Yes hij is verzonden! Hopelijk heb ik hem dan binnen voor het weekend(?)

Kan iemand me nog vertellen hoe lang hij meegaat op de 9 cell batterij?
Twee keer de helft waarschijnlijk.... Oftewel, wat voor antwoord verwacht je nu zonder enige verdere informatie over belasting etc?

Dookie Fundamentalist

quote:
Roamor schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 18:35:
[...]

Twee keer de helft waarschijnlijk.... Oftewel, wat voor antwoord verwacht je nu zonder enige verdere informatie over belasting etc?
Uhm ik denk ik houd het breed zodat mensen hun ervaringen kunnen toelichten. Maarja schijnbaar kost dat jou meer tijd dan het lopen klagen.

Beste Tweakers, hoe lang kan je je XPS m1330 met 9cell batterij gebruiken als je gewoon een beetje aan het internetten bent en wat muziek hebt open staan (dus met wifi..)

Gsus is my homeboy
Reg. datum: 24 oktober 2004

quote:
Aakab schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 18:44:
Maarja schijnbaar kost dat jou meer tijd dan het lopen klagen.
Niet zo tof doen heh :') Tevens zijn er al tig ervaringen te vinden met de search :/

Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB 3072MB PC6400 - 800MHz | 200GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x86 :-)

quote:
CLB schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 18:46:
[...]

Niet zo tof doen heh :') Tevens zijn er al tig ervaringen te vinden met de search :/
hehehe :O

Reg. datum: 21 januari 2004

Vanaf nu zitten ook in de Nederlandse 1330's Penryn CPU's :)

quote:
Cinner schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 23:34:
Vanaf nu zitten ook in de Nederlandse 1330's Penryn CPU's :)
Das vrij kut dan...heb de mijne nog niet binnen en de opvolger qua cpu is er alweer...had dus beter nog een week met bestellen kunnen wachten..

nee is ook een antwoord!
Reg. datum: 29 april 2003

quote:
Aakab schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 15:51:
[...]

Das vrij kut dan...heb de mijne nog niet binnen en de opvolger qua cpu is er alweer...had dus beter nog een week met bestellen kunnen wachten..
Probeer of je de boel nog kan annuleren. Dan bestel je hem toch gewoon opnieuw?

Reg. datum: 28 februari 2008

Heb gisterenmiddag (een kleine 10 uur nadat er Penryn's in zaten *addict* ) er 1tje besteld. Iemand bij me op school heeft een (2 weken) "oude" m1330 met Santa Rosa (d4damager, zijn review staat op pagina 5). Mochten er veel verschillen tussen zijn, laat ik het hier wel weten. Mijn config heeft de T9300 2,5GHz met 6MB L2 Cache, 64GB SSD, 4GB RAM en WLED scherm (jammer van de vreselijk lage resolutie ;( ).

Verwachte leverdatum: volgende week woensdag! :D

Reg. datum: 02 december 2003

quote:
Elena.Alasea schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 23:56:
Heb gisterenmiddag (een kleine 10 uur nadat er Penryn's in zaten *addict* ) er 1tje besteld. Iemand bij me op school heeft een (2 weken) "oude" m1330 met Santa Rosa (d4damager, zijn review staat op pagina 5). Mochten er veel verschillen tussen zijn, laat ik het hier wel weten. Mijn config heeft de T9300 2,5GHz met 6MB L2 Cache, 64GB SSD, 4GB RAM en WLED scherm (jammer van de vreselijk lage resolutie ;( ).

Verwachte leverdatum: volgende week woensdag! :D
tzhja prachtig, maar de cpu was nou niet bepaald de bottleneck bij de vorige generatie. met jouw config slaat de gpu meer dan ooit een modderfiguur, en daar sta je dan met je laptop van (wat zal het zijn?) een kleine 2000 euro?

de slimmeriken hier stoppen over een tijdje natuurlijk gewoon zelf een nieuwe processor en ssd in hun masjientje, of kopen over een jaar voor circa de helft een compleet nieuw ding waarbij de specs wél in evenwicht zijn.

Reg. datum: 28 februari 2008

quote:
litemotiv schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 10:52:
[...]

tzhja prachtig, maar de cpu was nou niet bepaald de bottleneck bij de vorige generatie. met jouw config slaat de gpu meer dan ooit een modderfiguur, en daar sta je dan met je laptop van (wat zal het zijn?) een kleine 2000 euro?

de slimmeriken hier stoppen over een tijdje natuurlijk gewoon zelf een nieuwe processor en ssd in hun masjientje, of kopen over een jaar voor circa de helft een compleet nieuw ding waarbij de specs wél in evenwicht zijn.
True, de gpu is niet sterk, maar is wel zwaarder dan mijn huidige ATI X700 128MB RAM, en ik heb nog geen enkel programma niet kunnen draaien met mijn huidige kaart...
En daar het enige spel dat ik op m'n computer speel "Age of Empires II" is, zou dat zeker ook geen probleem mogen zijn waarschijnlijk ;)

Ik neem aan dat, als gamepower totaal niet meetelt in de redenen om een laptop te kopen, dit toch geen slechte configuratie is? (Hoop ik toch)

Het was m'n bedoeling een krachtig-multi-tasking systeem samen te stellen, waarmee ook onderweg serieus (en veilig) kan gewerkt worden. Photoshop, Flash, Dreamweaver, Visual Studio 2008, Java en een 25-tal websites die openstaan als extreemste voorbeeld. Dan is de grafische kaart toch niet van heel erg veel belang?

Elena.Alasea wijzigde dit bericht 29-02-2008 13:21 (14%)

Reg. datum: 13 mei 2007

Ik heb mijn m1330 nu ongeveer 2 weken binnen, alleen heeft hij last van een cpu whine! Dit is echt super irritant en vooral als je in een wat stille omgeving zit. De C4 slaapstand uitzetten helpt wel wat, maar ik hoor hem nog steeds!
Ik ben reeds overgeschakeld van Vista naar XP wat het geluid van de cpu totaal veranderde, van een continue piep naar kortere piepen tijdens belasting.

Ik zou toch mijn cpu willen vervangen, maar nu die penryn uit zijn, zou ik graag die erin willen hebben. Dus mijn vraag is...
Zou het mogelijk zijn om mijn huidige cpu (T7500) te laten vervangen voor een penryn?

Reg. datum: 27 december 2007

WK871LBL8MTCVP

Met deze code 10% extra korting t/m 4 maart

Reg. datum: 24 december 2004

Haha, heb gisteren middag snel m'n vorige bestelling geanulleerd en de nieuwe besteld. Met die 7% korting en nog eens 10% korting bovenop met een code die ik kreeg in een nieuwsbrief op dezelfde dag.
En dit alles voor dezelfde prijs, (zelfs wat minder) als het vorige systeem! :-)

Reg. datum: 07 juli 2007

Ik heb wat foto's genomen van 2 xps laptops samen. 1 daarvan is wled, de andere is een gewone m1330.

links = wled
rechts = normaal

http://www.bubbleshare.com/album/328248

veel plezier er mee :)

Reg. datum: 05 november 2007

quote:
Aakab schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 18:44:
[...]

Uhm ik denk ik houd het breed zodat mensen hun ervaringen kunnen toelichten. Maarja schijnbaar kost dat jou meer tijd dan het lopen klagen.

Beste Tweakers, hoe lang kan je je XPS m1330 met 9cell batterij gebruiken als je gewoon een beetje aan het internetten bent en wat muziek hebt open staan (dus met wifi..)
Ik heb zelf ook al een aantal vrageng gesteld wat betreft de batterij, maar ik kan je het volgende vertellen:

Vista:
- Extern scherm: energiebesparing --> 5,5 a 6 uur
- Energiebesparing --> zo'n 5 uur als ik het goed heb
- Performance --> Dit brengt de accu tijd met ongveer 2 uur naar beneden

Xp
- Extern scherm: energiebesparing --> 4 a 4.5 uur (Dit valt mij zelf vies tegen in vergelijking met vista)
- Energiebesparing --> 4 uur
- Performance --> 2.5 a 3 uur

Dit zijn gegevens die ik aflees vanuit het icoon onder in de taakbalk, in vista kon ik met een gerust hard zonder adaptor een dag doorbrengen op schoool (energiebesparing), maar nu met vista ben ben ik genoodzaakt me adapter mee te nemen.

Ik zit er dan ook weer aan te denken om weer terug te gaan naar vista, hier baal ik wel van, aangezien me laptop echt super draait in xp. Dit omdat ik de laptop juist gekocht hebt voor ze lange accu duur!

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 31 32 33 34 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: