Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 20:35

jvdb1975

tsja.........

Afgezien van de videokaart problemen, hoe is jullie verdere ervaring? Is het verder wel een degelijk en rappe machine?
Ook al iemand die er Ubuntu op heeft geinstalleerd en draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d4damager
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 09:08
jvdb1975 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 18:43:
Afgezien van de videokaart problemen, hoe is jullie verdere ervaring? Is het verder wel een degelijk en rappe machine?
ubuntu werkt perfect, meeste dingen werken out of the box,

je zal hier wel iets aan hebben :

https://wiki.ubuntu.com/InstallingUbuntuOnADellXPSM1330
http://blog.higherthings.org/borghardt/article/3077.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdb1975

jvdb1975

tsja.........

tnx! Als het goed is, heb ik komende week het paradepaardje van de 1330 binnen, dus ik ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapWillem
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-02-2023

JaapWillem

h0ning member

Vannacht voor de 3e keer problemen met mijn grafische kaart... Ondanks dat ik nu moederbord revisie 4 heb en de laatste bios versie draaide deze keer. Begin inmiddels spuugflauw van de machine te worden, ondanks dat ik het echt een kans heb gegeven. Want iedere keer krijg ik het verhaal te horen dat er nu een nieuw moederbord versie is en dat de problemen daarmee zijn opgelost... net als deze keer weer...

Oké, ze zijn snel met vervangen van onderdelen en dinsdag zou alles weer in orde moeten zijn. Maar ik vraag me af of ik dan niet weer zit af te tellen tot alles weer stuk gaat. Zo langzamerhand is mijn vertrouwen in deze laptop compleet weg en ik ben erg ontevreden. Ik heb nu gevraagd of ik geen intel moederbord kan krijgen, dan ben ik in ieder geval van de problemen af, maar ook dit is niet mogelijk, dus vervangen ze gewoon weer opnieuw het moederbord door een met een nvidia chip. BAH!!

Misschien voor veel mensen te laat... maar de nieuws postings over de falende video chips zijn er niet voor niets... Voor mij nooit weer een laptop met dit type videokaart!

Dan nog een paar andere dingen die ik las :)
silmaril8 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 00:09:
Volgens mij kan dat niet. Het is of VGA, of HDMI. Er zit trouwens geen DVI op...

Conclusie: je kan maar 1 scherm aansluiten.
Je kan prima 2 schermen aansluiten, 1 op de vga en 1 op de hdmi (waar prima een verloopje naar dvi op past, ook getest) Alleen je kan maar maximaal 2 schermen aansturen. Dus wanneer je er 2 externe schermen op aansluit, vervalt het scherm van de notebook zelf.
Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 22:47:
Dell zal voor de systemen die de bekende problemen met de NVidia GPU hebben aangepaste garantie bieden!

Zie: http://direct2dell.com/on...ell-laptop-customers.aspx

Though the actual number of affected laptops is limited, many of you expressed concern for potential problems in the future, and we can understand that. We are committed to serving our customers. We do intend to offer modified service terms to specifically support all customers worldwide who are affected by this issue. Right now, our teams are working through details. When I have specifics to share about service terms, I will do that here.

Prachtig dat DELL tegemoet komt aan wat alle betroffenen verdienen. Dit is de enige juiste aktie.

Blij dat ik voor DELL heb gekozen.
Dit werd vandaag telefonisch ook aan mij verteld door de Indische helpdesk. Ze vertelden ook dat ze inmiddels een aangepast model moederbord etc. hebben wat de problemen oplost. (ik vraag me af of dit het ook daadwerkelijk oplost, aangezien mij dat ook verteld was toen ik dit moederbord kreeg, rev 4). Maar in principe zouden de problemen nu al opgelost moeten zijn.
jvdb1975 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 18:43:
Ik draai een dualboot systeem met Ubuntu. Alleen heb ik op een of andere manier het gevoel dat het systeem warmer wordt onder Ubuntu, wat weer funest is voor deze videokaarten. Zijn er misschien meer mensen met dezelfde ervaring?
_Dune_ schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 22:47:
[...]

Als ik vooraf van het Nvidia probleem had geweten, had ik beide M1330 laptops ook niet gekocht. Ik lees overigens dat er personen zijn die de laptop net hebben besteld deze bij ontvangst direct weer retouneren, vanwege deze problematiek. Vind ik overigens heel begrijpelijk, als ik het geweten had had zou ik ze ook binnen 7 dagen terug gestuurd hebben. Ik heb hier wel even voor bijna 3000 euro staan, wat nu niet bedrijfszeker is.
Voor mij geld precies hetzelfde, als ik dit geweten had, had ik een ander model gekozen... Bv de versie met een x3100 of een macbook. :(

[ Voor 74% gewijzigd door JaapWillem op 17-08-2008 04:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gullie007
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zeg, ik lees al die problemen met die videokaart; op wat voor manier uit zich dat? Inderdaad die strepen waar Dell het over heeft? En worden er dan zware grafische applicaties gedraaid of is 't zelfs al met Vista/internetten/Office oid?
Want ik merk op mijn XPS M1330 helemaal niets daarvan, terwijl ik zelfs niet eens die bios-update heb gedaan. Of mis ik iets...?

System Specs Desktop | System Specs Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:22
d4damager schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 11:43:
had je voor bovenstaande niet beter een macbook gekocht???

anyway ik ben op zoek naar de software voor de integrated camera. Op de dellsite vind ik de driver wel zodat de cam werkt in msn enzo, maar de software maarmee je kan filmen (en de special effects) lijk ik niet terug te vinden.

Kan er mij iemand helpen?
R168730 op de Dell site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d4damager
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 09:08
dat is em idd! THX jvdb1975

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:52
En ja hoor, ook ik moet er aan geloven, zojuist een vastloper gehad, gereset, en bij het opstarten toont het hele scherm van die rare strepen! Meteen een foto gemaakt, maandag gaat er een fax naar Dell waarbij ik ze bij voorbaat in gebreke stel.

Ík ga ze denk ik ook vragen dat ding om te ruilen naar een ander model.

Heeft de 1530 ook deze kuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
En net weer een display driver crash met fucked up beeld, volgens mij het begin van allemaal problemen. :X

[ Voor 10% gewijzigd door Sovereign op 17-08-2008 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:24

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ja, allee laptops van welke fabrikant dan ook hebben potentieel problemen met de Nvidia G84 en G86 chips, dit zijn alle 8400 en 8600 varianten. Nvidia heeft ook min of meer aangegeven dat er problemen zijn met bepaalde chips een aantap pagina's terug s er ook een link gegeven naar een officieel bericht van Nvidia hierover. Daarnaast lopen er een paar blogs op Direct2Dell over deze produtie fout.

Zelf heb ik nu reeds drie maal contact gehad met Dell XPS Technical Support, tot tweemaal aan toe heb ik hun moeten vertellen wat er nu precies gaande is, maar afgelopen week kon demedewerker mij vertellen dat er wel iets bekend was maar details had hij niet.

Ik heb hem gezegd hier twee XPS M1330 laptops in huis te hebben ter waarde van 3000 euro samen en nu wel eens duidelijkheid wil. Ik heb genoeg details laten weten om duidelijk te maken dat hij niet met een leek te maken had. (voor de duidelijkheid ik heb met geen van beide laptops nog problemen, maar dat lijkt alleen maar een kwestie van tijd)

De resulteerde in een redelijk lang telefoongesprek, met tussenkomst van zijn manager en technical/desgin van Dell in naar het schijnt Zweden. Hiet komt in iedergeval hier op neer:

Dell weet van het probleem dat staat als een paal boven water. Dell is op dit moment in afwachting hoe Nvidia dit wil gaan aanpakken. Als work-around heeft Dell bios updates beschikbaar gesteld.

(Wat overigens een in mijn ogen onacceptabel effect met zich meebrengt, een fan welke contineu op 100% blijft draaien. Wat meer slijtage met zich meebrengt en een minder lange accu duur)

Wanneer Nvidia niet thuis blijkt te geven, dan zal Dell zelf tot maatregelen overgaan. Zo ie zo zullen dan alle Nvidia chips die daadwerklijk problemen geven vervangen worden, ook wanneer er geen garantie meer aanwezig is. Aangezien dit ook een work-around is aangezien je een defect componenten vervangt met een defect componenten, zal Dell waarschijnlijk een vervangend chip uit een andere serie of merk gaan gebruiken als vervangend onderdeel. Uiteindelijk kan dit laatste ook leiden tot recalls van laptops.

Helaas heb ik dit nog niet zwart op wit weten te krijgen, dat is mijn volgende stap. Ik wil van tijd tot tijd (waarschijnlijk eenmaal per week) contact met Dell opnemen om een update te krijgen van de situatie. Ik zal iedereen hier op de hoogte houden.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
Ik denk dat Dell well gaat rennen voor mij, anders sleep ik ze voor de rechter. 8)

Een vervanging van de grafische chip zou mooi zijn, maar op welke termijn mogen we zoiets verwachten? Kan nog maanden duren en ik heb dat ding gewoon nodig. De gedachte dat mijn laptop elk moment onbruikbaar kan worden is niet gerustgevend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Sovereign schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 12:51:
Ik denk dat Dell well gaat rennen voor mij, anders sleep ik ze voor de rechter. 8)

Een vervanging van de grafische chip zou mooi zijn, maar op welke termijn mogen we zoiets verwachten? Kan nog maanden duren en ik heb dat ding gewoon nodig. De gedachte dat mijn laptop elk moment onbruikbaar kan worden is niet gerustgevend!
Ik keek net even in jouw profiel, je hebt in iedergeval de juiste bagage. ;) Maar over welke termijn we spreken durf ik absoluut niet te zeggen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapWillem

JaapWillem

h0ning member

Gullie007 schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 10:07:
Zeg, ik lees al die problemen met die videokaart; op wat voor manier uit zich dat? Inderdaad die strepen waar Dell het over heeft? En worden er dan zware grafische applicaties gedraaid of is 't zelfs al met Vista/internetten/Office oid?
Want ik merk op mijn XPS M1330 helemaal niets daarvan, terwijl ik zelfs niet eens die bios-update heb gedaan. Of mis ik iets...?
Het gebeurt waarschijnlijk vanzelf wel als je een nVidia kaart hebt, volgens mij maakt het gebruik niet echt uit... ongeacht de berichtgeving waarin ze zeggen dat het door warmte wisselingen komt. De monteur vertelde dat bij wijze van spreken 9 van de 10 laptops stuk gaan. IEDERE laptop heeft warmte wisselingen en zijn ook eigenlijk niet te voorkomen, ongeacht het gebruik. Ga maar is een simpel fimpje kijken met mediaplayer en kijken wat het met de temperatuur van je videokaart doet in deze laptop. Misschien heb je nog wel de minste warmte wisselingen als je de hele dag games speelt ofzo want dan is hij in ieder geval voortdurend warm.

Zelf gebruik ik de laptop vooral voor msn, surven en muziekopnames/bewerking. De videokaart wordt helemaal niet zwaar belast en hij is nu voor de derde keer stuk. Ondanks dat ik een 9-cell accu heb waardoor de fan prima kan 'ademen'. Ik ben niet van plan allerlei pads onder de laptop te gaan leggen om hem maar heel te houden. De laptop is zoals ie nu is verkocht, en zo moet ie ook maar gewoon werken. Van mijn part blijven ze dan de komende 2 jaar nog het moederbord iedere keer vervangen, maar ik vertik het om extra maatregelen te nemen.

Uit nieuwschierigheid... waar precies wil je ze dan voor gaan aanklagen? :)

[ Voor 13% gewijzigd door JaapWillem op 17-08-2008 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
JaapWillem schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 14:22:
Uit nieuwschierigheid... waar precies wil je ze dan voor gaan aanklagen? :)
Ik vorder gewoon nakoming van de koopovereenkomst, namelijk het leveren van een deugdelijke laptop. Kunnen ze dat niet, dan kan ik de overeenkomst desgewenst ontbinden. Hoe dan ook, ik stel ze in ieder geval in gebreke, dan kunnen ze daar niet meer onder uit. De wijze van verder onderhandelen komt dan wel.

[ Voor 16% gewijzigd door Sovereign op 17-08-2008 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sovereign schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 15:37:
[...]
Ik vorder gewoon nakoming van de koopovereenkomst, namelijk het leveren van een deugdelijke laptop. Kunnen ze dat niet, dan kan ik de overeenkomst desgewenst ontbinden. Hoe dan ook, ik stel ze in ieder geval in gebreke, dan kunnen ze daar niet meer onder uit. De wijze van verder onderhandelen komt dan wel.
Werk jij voor een écht incassobureau? Mag ik je handtekening?
Ik denk niet dat Dell gaat rennen voor jou uit angst voor een rechtszaak, anders dan dat ze je rma gewoon netjes zullen afhandelen. Daarnaast zijn ze dus met een oplossing bezig om definitief van de verdachte GPU's af te zijn. Aan ontbinding van de overeenkomst zul je niet toekomen aangezien je Dell eerst de gelegenheid moet geven om het gebrek te herstellen. Dit is iets wat ze, gelet op de ervaringen die hier gepost worden, gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 17:34:
Werk jij voor een écht incassobureau? Mag ik je handtekening?
Ik ben jurist en heb mijn eigen kantoor.
Ik denk niet dat Dell gaat rennen voor jou uit angst voor een rechtszaak, anders dan dat ze je rma gewoon netjes zullen afhandelen.
Dat mag ik hopen, ervaring leert trouwens dat ik geregeld meer en makkelijk gedaan krijg dan de gemiddelde consument enkel en alleen omdat ik mr. voor mijn naam kan zetten.
Daarnaast zijn ze dus met een oplossing bezig om definitief van de verdachte GPU's af te zijn.
Ik laat me verrassen.
Aan ontbinding van de overeenkomst zul je niet toekomen aangezien je Dell eerst de gelegenheid moet geven om het gebrek te herstellen. Dit is iets wat ze, gelet op de ervaringen die hier gepost worden, gewoon doen.
De zaak ligt hieranders omdat het kennelijk gaat om een productiefout over de gehele lijn, welke inherent is aan het gekochte en dus niet simpelweg met vervanging van een nieuw mobo verdwijnt. Mijn vertrouwen in de XPS 1330 lijn is geheel weggevaagd. Als Dell aldus wil vervangen wil ik de garantie dat de daarbij gebruikte GPU niet die productiefout heeft.

Terzijdes, werken in de zomer met de X1330 is een bitch, het toetsenbord is soms te warm om op te typen! Nog een teleurstelling als consequentie van de beroerde warmtehuishouding van dit model.

[ Voor 11% gewijzigd door Sovereign op 17-08-2008 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop oprecht voor je dat je een laptop krijgt zonder problemen en als jij zelfs van Dell gedaan krijgt dat je iets beters krijgt dan een 8400, chapeau! Maar het is gewoon niet realistisch om te veronderstellen dat je de koop kunt ontbinden als je weer een 8400 krijgt. Met dit verhaal wek je bij andere gebruikers verkeerde verwachtingen.

A propos, dat gekoketeer met je titel is niet echt sjiek. :/ Dus je bent een jurist, dat ben ik ook en mijn kleine zusje ook, die titel krijg je bij een pak cornflakes tegenwoordig, get over yourself. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 19:25:
Ik hoop oprecht voor je dat je een laptop krijgt zonder problemen en als jij zelfs van Dell gedaan krijgt dat je iets beters krijgt dan een 8400, chapeau! Maar het is gewoon niet realistisch om te veronderstellen dat je de koop kunt ontbinden als je weer een 8400 krijgt. Met dit verhaal wek je bij andere gebruikers verkeerde verwachtingen.

A propos, dat gekoketeer met je titel is niet echt sjiek. :/ Dus je bent een jurist, dat ben ik ook en mijn kleine zusje ook, die titel krijg je bij een pak cornflakes tegenwoordig, get over yourself. :>
Zelfs ik weet dat wanneer een produkt een produktie fout bevat en de leverancier/fabrikant kan deze niet verhelpen de koopovereenkomst ontbonden kan worden, vanwege het niet nakomen van deze overeenkomst en ik ben absoluut geen jurist. :)

Maar laten we niet te hard van stapel lopen en nog even wachten wat Dell gaat doen. Overigens zo heel erg heet wordt mijn XP M1330 niet tenminste niet zo heet dat je hem niet op schoot zou kunnen zetten of dat het typen onmogelijk gemaakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:23
hij koketeert hier helemaal niet mee, maar het klopt inderdaad dat men in het algemeen brieven ondertekend met mr serieuzer zal nemen. Heb ik in mijn omgeving ook gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds februari een XPS m1330. Warm wordt hij wel, maar tot op heden geen problemen met de grafische kaart (8400M GS).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2008 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 21:40:
Ik heb sinds februari een XPS m1330. Warm wordt hij wel, maar tot op heden geen problemen met de grafische kaart (8400M GS).
Warm worden ze inderdaad, maar zo heet dat je er bijna aan brand heb ik nog niet ontdek en dat is toch wat sommige personen melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 19:25:
Je begint er note bene zelf over, zeurkous. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn 1530 wel eens zo warm gekregen dat je het LETTERLIJK niet vast kan houde (en ik heb behoorlijk dikke eelt op mijn handen).

Ik had mijn laptop onder mijn bed gedaan en op slaapstand (vraag niet waarom) en toen ik thuis kwam kon ik het niet langer vasthouden dan 1 seconden....

Het gekke was dat hij geeneens ontploft is, tot op heden nog goed werkend.
Als de rest compensatie krijg of een nieuw VDkaart zou ik daarook wel mijn zegje over doen, maar tot op heden verloopt alles prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrieckske
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-03 14:30
_Dune_ schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 22:07:
[...]

Warm worden ze inderdaad, maar zo heet dat je er bijna aan brand heb ik nog niet ontdek en dat is toch wat sommige personen melden.
Ja inderdaad dat heeft die van mij ook,

en afgelopen Vrijdag kreeg ik mijn eerste BSOD wat door de videokaart bleek te komen,
na de laptop even te laten afkoelen en opnieuw opstarten werkte hij weer,
echter ben ik bang dat dit de voorloper is van een heleboel ellende...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
Ja hoor, zojuist 5 minuten geleden meerdere malen kunnen herstarten omdat de 8400m het weer begeven had! :X Benieuwd hoe lang dat ding het nu volhoudt alvorens het weer vastloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Dune_ schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 22:07:
[...]

Inderdaad, het betreft draaglijke warmte. Een MacBook Pro wordt veel warmer (vooral aan de handpalmen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-03 02:46
Hier ook net een moederbord laten vervangen :/
Ik ben van plan de laptop nu eens flink te stresstesten (en tussendoor te laten afkoelen), in de hoop het issue te induceren. Dan mogen ze nog eens langskomen, maar deze keer met een _ander_ moederbord.
Het kan me aan m'n reets roesten hoe wat en hoeveel het kost (aan Dell). Maar ik wil écht niet dat dit laptopje volgend jaar het begeeft, en dan nog eens x-honderd euro kost voor een vervanginng van een mobo buiten garantie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapWillem

JaapWillem

h0ning member

the_stickie schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 13:30:
Ik ben van plan de laptop nu eens flink te stresstesten (en tussendoor te laten afkoelen), in de hoop het issue te induceren. Dan mogen ze nog eens langskomen, maar deze keer met een _ander_ moederbord.
Het kan me aan m'n reets roesten hoe wat en hoeveel het kost (aan Dell). Maar ik wil écht niet dat dit laptopje volgend jaar het begeeft, en dan nog eens x-honderd euro kost voor een vervanginng van een mobo buiten garantie :(
Dell heeft meerdere malen bij mij aangegeven dat ze dit probleem erkennen en het ook buiten garantie wordt opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_stickie
JaapWillem schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 13:46:
[...]

Dell heeft meerdere malen bij mij aangegeven dat ze dit probleem erkennen en het ook buiten garantie wordt opgelost.
De Indiër die ik aan de lijn had (overigens had die prima service!) kon dat niet officieel bevestigen. Hij wist wel dat Dell "aan een oplossing werkt" en "een nieuwe bios uitbracht", dus hij leek me prima op de hoogte. Een X1300 krijgen in de plaats, was niet mogelijk want repairs moeten steeds met dezelfde componenten uitgevoerd worden, een repair en een change combineren kan niet (?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

the_stickie schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 14:19:
[...]
De Indiër die ik aan de lijn had (overigens had die prima service!) kon dat niet officieel bevestigen. Hij wist wel dat Dell "aan een oplossing werkt" en "een nieuwe bios uitbracht", dus hij leek me prima op de hoogte. Een X1300 krijgen in de plaats, was niet mogelijk want repairs moeten steeds met dezelfde componenten uitgevoerd worden, een repair en een change combineren kan niet (?).
Mij is dus door Nederlands/Zweeds support uitgelegd dat wanneer Nvidia niet thuis zal gaan geven, weldegelijk de mogelijkheid bestaat dat vervangende moederborden met een chip van een ander merk/leverancier uitgerust gaan worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrieckske
Biedt het vervangen van het moederbord een oplossing,
of geeft het dezelfde problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapWillem

JaapWillem

h0ning member

patrieckske schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 15:17:
Biedt het vervangen van het moederbord een oplossing,
of geeft het dezelfde problemen?
Bij mij dezelfde problemen. Omdat ik ook veel andere problemen ervaar met deze laptop heb ik in overleg met de Dell medewerker mijn voorstel om de koopovereenkomst te laten ontbinden ingediend. Hier ga ik deze week reactie op krijgen.

Problemen met mijn laptop tot nu toe:
Eerste laptop was niet goed
• toetsenbord krom,
• hoogfrequente piep,
• Willekeurig blauwe schermen
• fouten in de behuizing

2e laptop klachten
• Dell logo aan beide kanten los gelaten, eerst voor, toen achter
• 2 x toetsenbord kapot, vervangen
• 1e keer nVidia kaart kapot
• 2e keer nVidia kaart kapot
• Melding hardeschijf bij testen na blauwe schermen
• Onopgeloste hoogfrequente piep
• Touchpad laat afdruk achter in de scherm cover
• Schermcover laat putjes achter in de palmrest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 23:07
Wow dat is wel een hele klachtenlijst. Je hebt wel pech gehad. Ik hoop voor je dat het gaat lukken.

Even een andere vraag: ook ik ben de eigenaar van een M1330. Tot nog toe heb ik geen problemen met de GPU (behalve wat warm).

Nu is het zo dat ik over 2 weken voor een half jaar naar het buitenland ga. Mocht Dell nou overgaan op vervanging van alle Nvidia GPU's over zeg 2 maanden zou ik dan over een half jaar nog steeds bij ze kunnen aankloppen voor vervanging?

Of in een ander geval: als mijn laptop over 2 maand de bekende problemen heeft, zou ik dan in het buitenland mijn laptop kunnen laten vervangen door Dell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_stickie
Jannibal23 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 18:50:
Wow dat is wel een hele klachtenlijst. Je hebt wel pech gehad. Ik hoop voor je dat het gaat lukken.

Even een andere vraag: ook ik ben de eigenaar van een M1330. Tot nog toe heb ik geen problemen met de GPU (behalve wat warm).

Nu is het zo dat ik over 2 weken voor een half jaar naar het buitenland ga. Mocht Dell nou overgaan op vervanging van alle Nvidia GPU's over zeg 2 maanden zou ik dan over een half jaar nog steeds bij ze kunnen aankloppen voor vervanging?

Of in een ander geval: als mijn laptop over 2 maand de bekende problemen heeft, zou ik dan in het buitenland mijn laptop kunnen laten vervangen door Dell?
Dell levert afaik prima support in het buitenland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een paar dagen terug draaide mijn fan al een poos op euh... max rpm... en de laptop bleef erg warm. Toen was er een luide tik, alsof de ventilator iets raakte, en toen daalde plots het toerental maar ook de laptop werd al vrij snel koeler.

Volgens mij hoort dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-06 00:03
Heb ik het nou goed begrepen dat er van deze serie binnenkort een nieuwe serie komt? ben vanplan om er 1 te kopen voor school (lekker klein, en nog vrij mooi ook itt de meeste laptops) maar als er binnen niet al te lange tijd een refresh van de hardware komt dan wacht ik natuurlijk liever even, misschien word deze dan ook wel goedkoper want voor de specs doe ik het niet echt. Zo'n 8400 ga je toch ook niet fijn mee gamen dus heb ik maar besloten dat ik dan meteen alles maar redelijk normaal kan houden.

Had alleen wel wat vraagjes. Standaard krijg je natuurlijk een sata schijf, maar geen floppy drive. Herkent de bios gewoon standaard usb sticks zodat je wel XP kan installeren?

En wat betreft het scherm, is het LED scherm die 100 euro echt waard?

Viel me trouwens wel op dat er schijnbaar geen tv-out op de laptop zit? dat vind ik toch wel jammer, Vind het altijd wel makkelijk als je eventueel overal even een film oid kan afspelen op een scherm.

Artiest voorheen bekend als b3n666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

t_o_c schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 14:29:
Had alleen wel wat vraagjes. Standaard krijg je natuurlijk een sata schijf, maar geen floppy drive. Herkent de bios gewoon standaard usb sticks zodat je wel XP kan installeren?
Het BIOS zal gewoon USB devices ondersteunen, alleen wanneer jij Windows XP wilt installeren kun je geen USB stick gebruiken om de S-ATA drivers te installeren. De Windows XP setup ondersteund namelijk geen USB opslag, hier ben je nogaltijd een diskette station voor nodig of je moet een slipstream CD maken. Mogelijk dat het BIOS wel ATA of S-ATA kan simuleren dan heb je voor de S-ATA controller tijdens de setup geen extra drivers nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gullie007
  • Niet online
t_o_c schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 14:29:
En wat betreft het scherm, is het LED scherm die 100 euro echt waard?

Viel me trouwens wel op dat er schijnbaar geen tv-out op de laptop zit? dat vind ik toch wel jammer, Vind het altijd wel makkelijk als je eventueel overal even een film oid kan afspelen op een scherm.
Ik heb geen vergelijkingsmateriaal voor wat betreft de CCFL-verlichte schermen, maar ik ben erg blij met de LED. Of je het waard vindt, moet je zelf bepalen natuurlijk, maar het scherm is erg plat wat ik erg fijn vind, en zelfs buiten nog best goed af te lezen. Iedereen die de laptop ziet, roemt het scherm. Bovendien schijnt het accu te schelen. Hoeveel is me niet bekend, maar ik weet wel dat ik ruim 5 uur aan het werk ben.
Dus ik ben blij dat ik het gedaan heb.

En wat betreft TV-out: Nee, dat zit er idd niet op. Wel VGA en HDMI, maar daar zul je een nieuwere televisie voor nodig hebben.

System Specs Desktop | System Specs Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09-2024
Ik zal dit voor de 2e maal posten.

http://www.bubbleshare.com/album/328248/overview

Hier zijn fotos voor het verschil te zien tussen ccfl en wld scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdb1975

jvdb1975

tsja.........

Ik heb mijn laptop nu ook binnen.
Ubuntu draait er prima op, de laptop is lekker vlot.

Wat me tot nu toe is opgevallen:
* laptop wordt vrij snel aan de warme kant, zeker als ik het vergelijk met mijn andere laptops.
* Fan draait veel en is niet echt stil te noemen.
* mijn harde schijf geeft regelmatig een 'tik', ik hoop niet dat deze nu al kapot aan het gaan is.
* hij is handzaam genoeg en niet te zwaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
jvdb1975 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 20:29:
Ik heb mijn laptop nu ook binnen.
Ubuntu draait er prima op, de laptop is lekker vlot.

Wat me tot nu toe is opgevallen:
* laptop wordt vrij snel aan de warme kant, zeker als ik het vergelijk met mijn andere laptops.
* Fan draait veel en is niet echt stil te noemen.
* mijn harde schijf geeft regelmatig een 'tik', ik hoop niet dat deze nu al kapot aan het gaan is.
* hij is handzaam genoeg en niet te zwaar
Hmm, volgens mij is dat tikken van de HDD een probleem in Ubuntu.
Onlangs eens op de Dell Linux Wiki gekeken, en daar stond het probleem in vermeld...

Hier meer uitleg:

https://wiki.ubuntu.com/InstallingUbuntuOnADellXPSM1330 (kijk naar Pending)

Hier een Dell image van Ubuntu 8.4.1:

http://linux.dell.com/wiki/index.php/Ubuntu_8.04

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrieckske
die tik met die harde schijf heb ik ook,
met windows vista business 32bit,

voor zover ik kan herinnering had ik dit niet met de 64bit versie...
(weer terug gegaan 32 bit omdat ik geen zin had om telefonisch te activeren haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patrieckske schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 21:56:
die tik met die harde schijf heb ik ook,
met windows vista business 32bit,

voor zover ik kan herinnering had ik dit niet met de 64bit versie...
(weer terug gegaan 32 bit omdat ik geen zin had om telefonisch te activeren haha)
Mijn vista 64bit versie kon ik zonder problemen via internet activeren (geïnstalleerd vanaf een retail versie)

• AirJonn
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-08 20:04
Hm ik stond eigenlijk op het punt er net een te bestellen, gelukkig nog even hier gekeken...ze hebben nu een actie met de T9300, 320gb hdd, 4gb en LED scherm voor 1150 euro wat me een uitstekende prijs lijkt.
Deze kan je echter alleen bestellen met of standaard Intel video of de 8400...daar waar ik het ene na het andere drama verhaal over lees.
Is deze laptop (zonder de nvidia kaart) uberhaupt wel aan te raden ? En wellicht een domme vraag, wanneer ik deze zonder de 8400 bestel, kan ik er dan zelf een andere kaart in monteren?

• JaapWillem

JaapWillem

h0ning member

AirJonn schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 00:13:
Is deze laptop (zonder de nvidia kaart) uberhaupt wel aan te raden ? En wellicht een domme vraag, wanneer ik deze zonder de 8400 bestel, kan ik er dan zelf een andere kaart in monteren?
Je kan geen andere kaart monteren, de chips zitten op het moederbord 'gesoldeerd'. De afwerking van de laptop is redelijk, maar laat hier en daar te wensen over met een net te groot kiertje of spleetje. Ondanks dat komt de behuizing wel aardig degelijk over. Ik heb verder in het topic, naar mijn herinnering verder niemand gezien die problemen had met de intel kaart (correct me if I'm wrong). Dus misschien is dat wel een leuke optie. Echt gamen zit er sowieso niet in met de nVidia kaart.

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

AirJonn schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 00:13:
Deze kan je echter alleen bestellen met of standaard Intel video of de 8400...daar waar ik het ene na het andere drama verhaal over lees.
Het drama verhaal gaat over de Nvidia chips, niet de Intel. De laptop is verder prima in orde, ziet en voelt, er netjes en degelijk uit.
JaapWillem schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 07:42:
[...]
Je kan geen andere kaart monteren, de chips zitten op het moederbord 'gesoldeerd'. De afwerking van de laptop is redelijk, maar laat hier en daar te wensen over met een net te groot kiertje of spleetje. Ondanks dat komt de behuizing wel aardig degelijk over. Ik heb verder in het topic, naar mijn herinnering verder niemand gezien die problemen had met de intel kaart (correct me if I'm wrong). Dus misschien is dat wel een leuke optie. Echt gamen zit er sowieso niet in met de nVidia kaart.
Hoezo zou je niet kunnen gamen? Wat is jouw definitie van Gamen? Een spel spelen gaat prima, maar je moet geen super hoge resoluties instellen, maar waarom zou je het schemr is ok maar 13"groot.

Ik werk zelf veel met HP laptops met name de 6220, 6400 en 9610p serie, dit zijn 14 laptopjes, de Dell XPS M1330 doet kwa afwerkeing niet onder aan deze laptops. Ik heb twee XPS M1330 laprtops in huis en om eerlijk te zeggen weet ik niet precies wat je bedoelt met grote kieren?

• JaapWillem

JaapWillem

h0ning member

_Dune_ schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 09:11:
[...]
Hoezo zou je niet kunnen gamen? Wat is jouw definitie van Gamen? Een spel spelen gaat prima, maar je moet geen super hoge resoluties instellen, maar waarom zou je het schemr is ok maar 13"groot.

Ik werk zelf veel met HP laptops met name de 6220, 6400 en 9610p serie, dit zijn 14 laptopjes, de Dell XPS M1330 doet kwa afwerkeing niet onder aan deze laptops. Ik heb twee XPS M1330 laprtops in huis en om eerlijk te zeggen weet ik niet precies wat je bedoelt met grote kieren?
Mijn defenitie van gamen is dat je zonder problemen moderne spellen kan draaien op een moderne computer ;) Met de kieren bedoel ik de problemen waar ook al veel over gepost is. Mogelijk is dit tegenwoordig opgelost en heb ik als early adapter hier meer last van. Maar het internet wemelt van kieren bij schanieren, schermranden, deuken in het aluminium palmrest, verboden toetsenborden en noem maar op :)

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

JaapWillem schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 09:33:
[...]
Mijn defenitie van gamen is dat je zonder problemen moderne spellen kan draaien op een moderne computer ;) Met de kieren bedoel ik de problemen waar ook al veel over gepost is. Mogelijk is dit tegenwoordig opgelost en heb ik als early adapter hier meer last van. Maar het internet wemelt van kieren bij schanieren, schermranden, deuken in het aluminium palmrest, verboden toetsenborden en noem maar op :)
Ik heb er dus twee maar kieren deuken etc heb ik gelukkig geen last van, anders had Dell dit ook wel geweten, want dan waren ze beide retour gegaan met de eis het volledige aankop bedrag te retouneren. Ookal zijn de eerste 7 dagen verlopen, er zou dan gewoon te veel aan de laptops mankeren.

Ik vindt het al erg genoeg dat beide laptops by default defecte GPU's bevatten. Als op korte termijn er een opvolger komt voor de huidige M1330 zal ik Dell ook verzoeken de beide laptops die ik heb weer in te nemen en 1 op 1 om te ruilen door zijn opvolger, mits deze geen Nvidia GPU's bevat. Want in principe heb je nu niets meer aan deze laptops aangezien ze op elk moment het loodje kunnen leggen en absoluut niet betrouwbaar meer zijn en daar heb ik niet ruim 2500 euro voor neergelegd.

En gamen ach, naar mijn idee moet je het echte gamen overlaten aan een desktop, die zijn daar veel geschikter voor. Verder kan ik de games die ik speel, als ik er aan toe kom, prima op deze laptop draaien, o.a. World of Warcarft, C&C en hun voorgangers. :)

[ Voor 9% gewijzigd door _Dune_ op 21-08-2008 10:48 ]

• AirJonn
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-08 20:04
Bedankt voor de info! Aangezien ik amper tot niet zal gamen op de laptop maakt het me in principe niet zoveel uit om het zonder de nvidia chip te doen als deze zoveel ellende veroorzaakt. Het maakt de keuze wel weer moeilijker...
_Dune_ schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 10:18:Als op korte termijn er een opvolger komt voor de huidige M1330 zal ik Dell ook verzoeken de beide laptops die ik heb weer in te nemen en 1 op 1 om te ruilen door zijn opvolger, mits deze geen Nvidia GPU's bevat.
Zijn er concrete berichten over een opvolger ? Ik ga natuurlijk geen 1150 euro betalen voor een laptop die binnenkort wordt vervangen. Ik heb hier en daar gezocht maar kon niets concreets vinden, de serie bestaan nu ongeveer een jaar als ik me niet vergis.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 20:51
Ik neem aan dat het niet heel lang zal duren voordat er iets op basis van Centrio 2 geintroduceerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrieckske
the_stickie schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 13:30:
Hoe is het stress testen te gaan?

Bij die van mij merk ik trouwens (moederbord nog niet vervangen) als ik lang WoW speel de kaart uberwarm wordt en de grafische acceleratie gaat 'hakkelen', schokkerig word dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

patrieckske schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 07:28:
[...]

Bij die van mij merk ik trouwens (moederbord nog niet vervangen) als ik lang WoW speel de kaart uberwarm wordt en de grafische acceleratie gaat 'hakkelen', schokkerig word dus.
Dat "klinkt" als of de GPU (of processor) te heet wordt en deze gaat trottelen of-wel terug klokt om er voor te zorgen dat deze niet oververhit raakt. Overigens is de vele uitval niet te wijten aan oververhitting, maar juiste de temperatuur fluctuaties, waardoor het materiaal steeds uitzet en weer inkrimpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapWillem

JaapWillem

h0ning member

JaapWillem schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 16:02:
[...]

Bij mij dezelfde problemen. Omdat ik ook veel andere problemen ervaar met deze laptop heb ik in overleg met de Dell medewerker mijn voorstel om de koopovereenkomst te laten ontbinden ingediend. Hier ga ik deze week reactie op krijgen.

Problemen met mijn laptop tot nu toe:
Eerste laptop was niet goed
• toetsenbord krom,
• hoogfrequente piep,
• Willekeurig blauwe schermen
• fouten in de behuizing

2e laptop klachten
• Dell logo aan beide kanten los gelaten, eerst voor, toen achter
• 2 x toetsenbord kapot, vervangen
• 1e keer nVidia kaart kapot
• 2e keer nVidia kaart kapot
• Melding hardeschijf bij testen na blauwe schermen
• Onopgeloste hoogfrequente piep
• Touchpad laat afdruk achter in de scherm cover
• Schermcover laat putjes achter in de palmrest
Inmiddels heb ik reactie teruggekregen van Dell... Ik ben er op blijven staan dat ik mijn geld zou terug krijgen en inmiddels is dat nu ook geregeld. De rest zijn formaliteiten en ik krijg binnen 2 weken mijn geld teruggestort. Voor de mensen die er net zoveel problemen mee hebben als ik had, er is dus nog hoop! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mklcln
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:22
The Realone schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 19:55:
Ik neem aan dat het niet heel lang zal duren voordat er iets op basis van Centrio 2 geintroduceerd wordt.
Hoogstwaarschijnlijk houdt xps 1330 op met bestaan en wordt het ondergebracht naar studio xps 13 ;x Maar pas in november krijgen ze nieuwe chipset. Damn en ik zat er nog op te wachten eind augustus. Al vindt ik zelf dat er nogal wat fouten in de sheets zitten zoals montevina processors :S

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=291340

[ Voor 8% gewijzigd door mklcln op 27-08-2008 11:16 ]

• patrieckske
Ja hoor het is zover, de videokaart is zojuist overleden.

Kom thuis van me werk, denk ff lekker WoW spelen,
start alles op, blijft laptop hangen tijdens inloggen, zwart scherm,
Winamp speelt gewoon door op de achtergrond.
Er verschijnt weer beeld, allemaal vierkantjes,
niks meer mee aan te vangen.

Opnieuw opgestart,
Zwart scherm met gekleurde strepen aan rechterkant van het scherm,
beeld kleurt wit uit eindelijk en uit je speakertjes hoor je het Windows Vista opstart geluid.

Bij deze zal ik ook een paar screenshotjes toevoegen,
ben er echt niet blij mee, nog geen jaar oud dat ding...
Kan ik dus een mannetje laten komen...

http://picasaweb.google.com/rigor.email/RIPXPS1330

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
Mijn 1330 is nu ook praktisch onbruikbaar, zelfde probleem als hierboven met een sporadische 10 minuten tussendoor dat ik wel beeld heb alvorens de PC vastloopt. Wat een kloteding. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Sovereign schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 01:29:
Mijn 1330 is nu ook praktisch onbruikbaar, zelfde probleem als hierboven met een sporadische 10 minuten tussendoor dat ik wel beeld heb alvorens de PC vastloopt. Wat een kloteding. :/
Gewoon direct Dell bellen, ookal is je garantie verlopen, zij zijn in deze nogaltijd verantwoordelijk. Het is inmiddels wel duidelijk dat het om een produktie fout gaat. Dell zal je laptop op een redelijk termijn moeten repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben blij dat ik voor de versie zonder de Nvidia gekozen heb. Alles loopt gesmeerd, lange batterijduur, geen overdreven hitte, ...

Het enige wat ik mis aan deze laptop is een s-video uitgang. Mijn vorige laptop sloot ik regelmatig aan op de tv, maar dat is nu niet meer mogelijk. Ik heb al gezocht naar een verbinding die vga omzet naar scart. Die converters bestaan, maar ik vind ze nergens te koop. En nee, een hdmi TV kopen is voorlopig ook geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrieckske
Zojuist gebeld met de helpdesk,
Maandag wordt het moederbord vervangen...

Ben eens benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanochtend kwam 1 xps m1330 binnen, die zit nu achter mij windows updates uit te voeren. Ik vind het een erg mooie laptop! Echt 1 van de mooiste die ik heb gezien. Ben verliefd op dat menu'tje bovenaan, ljikt een mac wel. Is het moeilijk om dat menu'tje ook op een Asus te installeren of is dat alleen voor Dell's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:58

Koppensneller

winterrrrrr

Welk menu'tje bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik denk dat hij de hotkeys bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_stickie
[...]

Ik heb hem bijna 30 uur getest. Dmv van windows taakplanner heb ik gepland dat hij om het half uur een spel start wat al in het menu een redelijke 3d performance nodig heeft, na 15 minuten werd dat opnieuw afgesloten. De pc gin in standby vanaf 5 min inactiviteit, en werd weer gewekt door de taakplanner om het spel te starten. Dat om de gpu de kans te geven ook weer af te koelen. Ondertussen draaide een logging tooltje. De GPU is op deze manier een 50 tal keer opgewarmd tot ~85°C en weer afgekoeld tot ~25°.
Daarna heb ik hem ook ~1uur stevig belast in suboptimale omstandigheden; zodat zowel cpu als gpu tot aan de grenzen van hun specs verwarmd werden.

Het goede nieuws is dat de laptop dat heeft volgehouden. Het slechte dat dit natuurlijk geen garantie is dat ik hem niet professioneel heb voorbereid op een voortijdige dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocdefrost
  • Laatst online: 06-05-2024
Is het veilig om een XPS M 1330 met Intel® Graphics Media Accelerator X3100 te kopen? Zijn hier geen problemen mee? Heb net met Dell gebeld en je kunt ook het topmodel (met 400 of 500 GB harddisk) bestellen met X3100. Er wordt dan € 60 van de prijs afgetrokken.

Roc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens op de volgende link voor dat menu'je:

Klik

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2008 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Rocdefrost schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 15:56:
Is het veilig om een XPS M 1330 met Intel® Graphics Media Accelerator X3100 te kopen? Zijn hier geen problemen mee? Heb net met Dell gebeld en je kunt ook het topmodel (met 400 of 500 GB harddisk) bestellen met X3100. Er wordt dan € 60 van de prijs afgetrokken.

Roc
Als je de laatste paar pagina's van dit topic had doorgenomen, dan had je geweten dat de produktie fout ligt bij de Nvidia chip. De Intel ICP heeft hier geen last van, maar de Intel oplossing is lang zo krachtig niet, daarom gaan de meeste mensen voor de Nvidia variant.

Als je geen grafische belastende applicatie / processen gebruikt is de Intel oplossing overigens prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 15:58:
Kijk eens op de volgende link voor dat menu'je:

Klik
Heuh? Waar komt dat vandaan? Dat heb ik op de mijne nog nooit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

He! Ik ook niet. Ziet er inderdaad wel aardig uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roamor schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 16:26:
[...]

Al sla je me dood.. 8)7

Laptop is nieuw en kwam vanochtend binnen zoals ik zei. Hoe oud is die van jou?

Bij About zie ik:
Dell Dock v1.0 (nieuw product?)
Stardock Corporation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 16:32:
[...]

Al sla je me dood.. 8)7

Laptop is nieuw en kwam vanochtend binnen zoals ik zei. Hoe oud is die van jou?

Bij About zie ik:
Dell Dock v1.0 (nieuw product?)
Stardock Corporation
Idd, Dell Dock. Het stond er bij mij ook op. Ik heb het nu ni meer na de reformat, en ik mis het ook niet echt. Het is gewoon te downloaden van de driverpagina van support.dell.com voor de geïnteresseerden met een oudere utilities-dvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
Voor de geïntresseerde:

Wanneer je Intel Turbo Memory achteraf installeert, lijken 2 dingen erg belangrijk:

- Er moet gebruik gemaakt worden van een Pagefile
- Download de laatste driver van de Intel site en start de installatie door achter de .exe nog -UP te typen.

Ik heb gisteren een Turbo Memory kaartje geinstalleerd en hij wilde maar niet de ReadyDrive optie activeren. Nu eenmaal opnieuw geprobeerd met een pagefile. Gaat in 1x goed. De -UP is om het User Pinning programma mee te installeren, zodat je zelf programma's in het geheugen kan zetten. Of deze extra optie nu ook voor betere slagingskans zorgt weet ik niet zeker, maar het lijkt me toch een handige optie.
Ook regelmatig opnieuw opstarten helpt. De BIOS wil in eerste instantie ook niet toegeven dat de module geïnstalleerd is.

De Dell Dock, zoals hiervoor besproken is een leuke feature, van Stardock, speciaal voor Dell. In eerste instantie voor de Studio laptops. Je kunt hem redelijk naar eigen hand instellen en zoals gezegd gewoon downloaden bij Dell. Let wel op, de download die bij de XPS staat is enkel om de dock opnieuw te installeren, er is een losse "echte" installatie ergens anders op de site te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Even maar weer eens een niet gpu gerelateerd vraagje...

Heeft een van jullie het ook wel eens dat het scroll gedeelte op het touchpad niet meer werkt?
Na een reboot is alles wel weer in orde en gelukkig gebeurt het maar zelden, maar toch.

Geen idee waar het aan ligt.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
ppaddo schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 21:41:
Even maar weer eens een niet gpu gerelateerd vraagje...

Heeft een van jullie het ook wel eens dat het scroll gedeelte op het touchpad niet meer werkt?
Na een reboot is alles wel weer in orde en gelukkig gebeurt het maar zelden, maar toch.

Geen idee waar het aan ligt.
Alleen onder Vista had ik dat wel eens idd, onder XP geen last meer van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb mijn 1530 nu ongeveer half jaartje denk.
...
Sorry verkeerde topic zie ik nu. |:(

[ Voor 88% gewijzigd door readytoflow op 31-08-2008 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

Als je een 5400 rpm schijf er in hebt zitten kan het daar aan liggen. De doorvoersnelheden en reactietijden van dergelijke schijven liggen gewoon respectievelijke lager en hoger vergeleken met hun desktopbroertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Bij mij zelfs met Grand Theft Auto Vice City.
Het was met de vorige twee moederborden niet zo. Met het huidige moederbord wel. Ik bel Dell dus vanmiddag om het moederbord weer te laten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens deze topic op notebookreview is er in de VS een policy om gratis een Vista 64 bit te verkrijgen als je het aanvraagt. Ik vroeg mij af of dit ook bij Dell België mogelijk is. Ik las wel in een van de laatste reply's dat het bij Dell Nederland nog niet gelukt is...

Het zou wel een goede performance boost zijn. De 64 bit zou ook het "kraken" van de harde schijf en het 4gb ram geheugenprobleem oplossen.

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
Verwijderd schreef op maandag 01 september 2008 @ 17:14:
Volgens deze topic op notebookreview is er in de VS een policy om gratis een Vista 64 bit te verkrijgen als je het aanvraagt. Ik vroeg mij af of dit ook bij Dell België mogelijk is. Ik las wel in een van de laatste reply's dat het bij Dell Nederland nog niet gelukt is...

Het zou wel een goede performance boost zijn. De 64 bit zou ook het "kraken" van de harde schijf en het 4gb ram geheugenprobleem oplossen.

Iemand hier ervaring mee?
Vista 64bit zelf ergens downloaden. Dan installeren met de key behorende bij je laptop. Vervolgens telefonisch activeren. Werkt zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-08 11:40
Malandro schreef op maandag 01 september 2008 @ 18:12:
[...]
Vista 64bit zelf ergens downloaden. Dan installeren met de key behorende bij je laptop. Vervolgens telefonisch activeren. Werkt zonder problemen.
En waar download je Vista 64-bit dan, met de garantie dat het niet een of andere aangepaste variant is, al dan niet doorspekt van verborgen malware? Dit is een serieuze vraag: ik heb heel lang gezocht maar kon het nergens vinden. Blijkbaar waren de Anytime Upgrade images aanvankelijk online te downloaden bij Microsoft, maar er lijkt nu geen (betrouwbare) bron meer voor te zijn.

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doogie
  • Niet online
Heeft iemand van jullie de M1330 eigenlijk in zijn handen gehad voordat hij/zij tot aanschaf is overgegaan? Ik zou graag zelf de verschillen tussen normaal / LED zien en ook de bouwkwaliteit beoordelen. Zijn er punten in NL waar ze Dell apparatuur fysiek in de winkel hebben staan? Ik heb geprobeerd resellers o.i.d. te vinden maar ben hier niet in geslaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrieckske
Nou het nieuwe moederbord zit erin...

Goede nieuws, ik kan weer WoWen
Slechte nieuws, ik weet niet hoe lang het nu goed gaat want de laptop wordt weer lekker warm...
Iemand zin in een spiegelei?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rBleek
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-03 16:18
Roamor schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 16:26:
[...]

Ik had hem zelf ook nog niet gezien terwijl ik wel een keer op mijn werk zo'n laptop in mijn handen heb gehad. nu zat ik net ff te kijken bij de downloads op de dell site voor dat ding en je kunt die dock hier downloaden. overigens heeft mac inderdaat ook zo'n soort dock maar deze zit aan de onderkant.

Edit: Na het controleren van mijn link kwam ik erachter dat ik de link van support center had gepakt inplaats van de dock de goede link staat er nu.

[ Voor 11% gewijzigd door rBleek op 02-09-2008 19:30 ]

Verwijderd

Mijn Dell M1330 had weer last van extreme hitte. Ding was amper aan te raken en zelfs de fan op fullspeed laten draaien hielp niet. Apparaat bleef heet.

Ik heb het hele apparaat maar opengeschroefd en ik heb de stofzuiger eroverheen gehaald. Apparaat weer in elkaar geschroefd en sindsdien geen last meer van hitte. Blijkbaar had dat kleine beetje stof enorm veel invloed op de koeling.

Fan draait nu alleen bij GPU intensieve taken. In XP x64 draait de fan niet als je wat aan het desktoppen bent, in Vista draait de fan zachtjes als je wat aan het desktoppen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die expres remote minikaart, zit die standaard bij elke xps m1330? En wat voor functie heeft het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
Mijn 1330 had ik sinds maart en dat ding was altijd al flink warm sinds het begin. Beetje stof weghalen doet echt niets aan de slechte warmtehuishouding.

Hij is trouwens nu helemaal onbruikbaar, krijg geen enkel beeld meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styx1
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

styx1

prutser

Ik zit het met volgende probleem (luxe!):
Ik gebruik mijn laptop als daily, op moment een thinkpad 14,1" welke aan vervanging toe is. Is een XPS 1330 alledaags te gebruiken ? Meenemen gebeurt zelden.Ik heb gelezen dat de grafische kaart best warm wordt. Een grafische kaart is voor mij van minder belang omdat ik toch geen games speel, alleen zo nu en dan wel een film. Maar typt het wel lekker, zou je er een aantal uren achter kunnen zitten zonder dat je RSI oid krijgt. Anders ga ik voor een 15,4"icm met een 10". Het gaat puur of de 13,3" groot zat is voor office/internet & mail en minimaal photoshop. Zijn er toevallig ook mensen die in bezit zijn van een thinkpad en een XPS?

Debian -- The Universal Operating System OF "Ubuntu: Linux for human beings"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 17:06:
Die expres remote minikaart, zit die standaard bij elke xps m1330? En wat voor functie heeft het?
Ja die is standaard en is als afstadsbediening te gebruiken voor bijv. powerpoint en volgens mij ook voor MCE. Het is echter een infrarood ding, dus je moet wel goed mikken om reactie te krijgen!

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

styx1 schreef op zondag 07 september 2008 @ 16:50:
Ik zit het met volgende probleem (luxe!):
Ik gebruik mijn laptop als daily, op moment een thinkpad 14,1" welke aan vervanging toe is. Is een XPS 1330 alledaags te gebruiken ? Meenemen gebeurt zelden.Ik heb gelezen dat de grafische kaart best warm wordt. Een grafische kaart is voor mij van minder belang omdat ik toch geen games speel, alleen zo nu en dan wel een film. Maar typt het wel lekker, zou je er een aantal uren achter kunnen zitten zonder dat je RSI oid krijgt. Anders ga ik voor een 15,4"icm met een 10". Het gaat puur of de 13,3" groot zat is voor office/internet & mail en minimaal photoshop. Zijn er toevallig ook mensen die in bezit zijn van een thinkpad en een XPS?
Dan zou ik kiezen voor de X3100 integrated graphics. Ik heb deze ook en ik ben er tevreden van. Het wordt absoluut niet heet (aan de handpalmen en onderaan een beetje warm, maar het blijft aangenaam), en de fan draait niet op volle toeren.

Over gebruik: het toetsenbord is full-size, dus er is weinig verschil met een gewoon toetsenbord. Ik heb nog niet gedurende uren liggen typen, maar ik vind het een veel beter toetsenbord dan mijn vorige (en dat was een 17 inch). En ook, ik moet minder met verkrampte vingers typen dan op een desktop toetsenbord. Dit is waarschijnlijk omdat het vlakker is. Maar het blijft een laptop toetsenbord, dus er is weinig "response" bij het aanslagen van de toetsen.

De 13,3" is ideaal voor office en internet vind ik. De ruimte van het scherm wordt optimaal benut zonder een vergrootglas nodig te hebben. Maar voor intensief photoshop gebruik is het misschien beter om naar een resolutie van 1600 te gaan. Ikzelf gebruik ook af en toe photoshop en dreamweaver, en ik vind deze resolutie genoeg. Maar ik denk dat het makkelijker is op een groter scherm dat je alle toolbars en vensters kan zien.

En, de xps ziet er veel beter uit dan de thinkpad imo 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrieckske
Ik heb maar een klacht ingediend aangezien het probleem na vervanging van het moederboard niet verholpen is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Mijn harde schijf tikt constant, wat eigenlijk best irriterend is, als je in een stille ruimte zit. Zelfs me medestudenten hebben het opgemerkt tijdens de colleges. Het is een 250 gb 7200 rpm schijf (ST9250421ASG). Ik ben wel is oplossingen tegen gekomen zoals het programma NHC, maar heb het nog niet geprobeerd, want ik ben er eigenlijk een beetje tegen om software te gaan draaien, voor iets wat volgens mij niet hoort. En dit zal denk ik ook negatief invloed hebben op de accuduur.

Ik heb wel meerdere m1330's gehad en geen 1 had zo'n extreem tikkende harde schijf. Ik weet niet of het aan dit type harde schijf ligt, of dat ik gewoon pech heb gehad. Hebben meerdere mensen last gehad van zo'n harde schijf en hoe hebben jullie dit dan opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
xileS schreef op maandag 08 september 2008 @ 19:40:
Ik ben wel is oplossingen tegen gekomen zoals het programma NHC, maar heb het nog niet geprobeerd, want ik ben er eigenlijk een beetje tegen om software te gaan draaien, voor iets wat volgens mij niet hoort. En dit zal denk ik ook negatief invloed hebben op de accuduur.
NHC is juist ideaal om de accuduur positief te beïnvloeden. Ik heb die tik ook met NHC weggekregen door de HD op performance te zetten. Je hoort de HD sowieso al niet draaien, en de tik is ook weg. Neem overigens wel de NHC, speciaal voor Dell's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-07 21:46
Ik zit te twijfellen of ik een M1330 zou gaan kopen maar ik zit met de volgende vraag:

De M1330 is ondertussen al een tijdje op de markt dus komt de end of life datum er ondertussen niet aan? met andere woorden: als ik nu een m1330 koop is de kans dan groot dat er over 1-2 maanden een "nieuwe" m1330 in de winkel ligt die mss goedkoper/beter/lichter is.

Heeft het nog zin om op dit moment een m1330 te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Roamor schreef op maandag 08 september 2008 @ 19:49:
[...]

NHC is juist ideaal om de accuduur positief te beïnvloeden. Ik heb die tik ook met NHC weggekregen door de HD op performance te zetten. Je hoort de HD sowieso al niet draaien, en de tik is ook weg. Neem overigens wel de NHC, speciaal voor Dell's.
Hmm ik heb net NHC geïnstalleerd en de HDD op Max. Performance gezet. Maar hij blijft maar constant doortikken. Dus NHC heeft geen verbeteringen opgeleverd. Zijn er nog andere oplossingen? Ik zal zo wel even het geluid opnemen.

/edit
Hier het geluid van het getik, opgenomen met de microfoon van de laptop zelf. Mijn laptop maakt dus contant dit geluid, best storend als het stil is.

[ Voor 15% gewijzigd door xileS op 09-09-2008 17:34 ]

• Sky2k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-09 21:28
Ik ben van plan PCI-E Broadcom 4311 wireless wifi card 54M 802.11G BG te kopen via ebay. Mijn vraag is, is er eigenlijk een vrij slot over of moet ik de huidige wireless kaart vervangen?

• Malandro
Sky2k schreef op woensdag 10 september 2008 @ 15:28:
Ik ben van plan PCI-E Broadcom 4311 wireless wifi card 54M 802.11G BG te kopen via ebay. Mijn vraag is, is er eigenlijk een vrij slot over of moet ik de huidige wireless kaart vervangen?
vervangen

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

Is je originele kaartje kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Wil iemand hier van zijn XPS af? ;) Ik zoek nog een laptopje voor onderweg en gamen doe ik toch niet.

Een nieuwe kopen is net even te duur voor een laptopje "erbij". Mocht iemand een ander model willen aanschaffen mag je me best pmen, we komen er vast wel uit!

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben dus van plan om een nieuwe notebook (tevens ook eerste) aan te schaffen, vooral voor het gebruik tijdens colleges, etc. Maar wil er ook af en toe COD4 mee willen spelen. En mijn oog is gevallen op de XPS 1330.
Maar nu lees ik allerlei verhalen over dat met de nvidia 8400 hitteproblemen zijn die zelfs kunnen leiden tot andere grote problemen tot het niet normaal werkend krijgen van je notebook.

De onboard chipset van Intel lijkt mij wat te zwak voor spellen te spelen zoals cod4, dus heb daarin tegen wel liever de de Nvidia 8400 erin. Maar is het wel de moeite waard om hem te bestellen aangezien al die hitteproblemen die ermee zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 02:08:
Ik ben dus van plan om een nieuwe notebook (tevens ook eerste) aan te schaffen, vooral voor het gebruik tijdens colleges, etc. Maar wil er ook af en toe COD4 mee willen spelen. En mijn oog is gevallen op de XPS 1330.
Maar nu lees ik allerlei verhalen over dat met de nvidia 8400 hitteproblemen zijn die zelfs kunnen leiden tot andere grote problemen tot het niet normaal werkend krijgen van je notebook.

De onboard chipset van Intel lijkt mij wat te zwak voor spellen te spelen zoals cod4, dus heb daarin tegen wel liever de de Nvidia 8400 erin. Maar is het wel de moeite waard om hem te bestellen aangezien al die hitteproblemen die ermee zijn??
De XPS M1330 is werkelijk een super laptopje of de G8400 snel genoeg is voor COD4 weet ik niet. Het grote probleem is alleen dat op dit moment de Nvidia chips niet betrouwbaar zijn. Mede doordat zowel Nvidia als de OEM fabrikanten geheel geen informatie vrijgeven of het probleem nu reeds verholpen is.

Lees ook even de twee recentste reacties van mij in het XPS M1530 topic:

1. _Dune_ in "[Ervaringen] Dell XPS M1530 - Deel 4"
2. _Dune_ in "[Ervaringen] Dell XPS M1530 - Deel 4"

Pagina: 1 ... 8 ... 18 Laatste

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Dit is vaak uitzoekwerk en met een beetje nazoeken is het meeste snel genoeg gevonden; uiteindelijk moet je de keuze dus zélf maken.