Vannacht voor de 3e keer problemen met mijn grafische kaart... Ondanks dat ik nu moederbord revisie 4 heb en de laatste bios versie draaide deze keer. Begin inmiddels spuugflauw van de machine te worden, ondanks dat ik het echt een kans heb gegeven. Want iedere keer krijg ik het verhaal te horen dat er nu een nieuw moederbord versie is en dat de problemen daarmee zijn opgelost... net als deze keer weer...
Oké, ze zijn snel met vervangen van onderdelen en dinsdag zou alles weer in orde moeten zijn. Maar ik vraag me af of ik dan niet weer zit af te tellen tot alles weer stuk gaat. Zo langzamerhand is mijn vertrouwen in deze laptop compleet weg en ik ben erg ontevreden. Ik heb nu gevraagd of ik geen intel moederbord kan krijgen, dan ben ik in ieder geval van de problemen af, maar ook dit is niet mogelijk, dus vervangen ze gewoon weer opnieuw het moederbord door een met een nvidia chip. BAH!!
Misschien voor veel mensen te laat... maar de nieuws postings over de falende video chips zijn er niet voor niets... Voor mij nooit weer een laptop met dit type videokaart!
Dan nog een paar andere dingen die ik las

Je kan prima 2 schermen aansluiten, 1 op de vga en 1 op de hdmi (waar prima een verloopje naar dvi op past, ook getest) Alleen je kan maar maximaal 2 schermen aansturen. Dus wanneer je er 2 externe schermen op aansluit, vervalt het scherm van de notebook zelf.
Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 22:47:
Dell zal voor de systemen die de bekende problemen met de NVidia GPU hebben aangepaste garantie bieden!
Zie:
http://direct2dell.com/on...ell-laptop-customers.aspx
Though the actual number of affected laptops is limited, many of you expressed concern for potential problems in the future, and we can understand that. We are committed to serving our customers.
We do intend to offer modified service terms to specifically support all customers worldwide who are affected by this issue. Right now, our teams are working through details. When I have specifics to share about service terms, I will do that here.
Prachtig dat DELL tegemoet komt aan wat alle betroffenen verdienen. Dit is de enige juiste aktie.
Blij dat ik voor DELL heb gekozen.
Dit werd vandaag telefonisch ook aan mij verteld door de Indische helpdesk. Ze vertelden ook dat ze inmiddels een aangepast model moederbord etc. hebben wat de problemen oplost. (ik vraag me af of dit het ook daadwerkelijk oplost, aangezien mij dat ook verteld was toen ik dit moederbord kreeg, rev 4). Maar in principe zouden de problemen nu al opgelost moeten zijn.
Ik draai een dualboot systeem met Ubuntu. Alleen heb ik op een of andere manier het gevoel dat het systeem warmer wordt onder Ubuntu, wat weer funest is voor deze videokaarten. Zijn er misschien meer mensen met dezelfde ervaring?
_Dune_ schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 22:47:
[...]
Als ik vooraf van het Nvidia probleem had geweten, had ik beide M1330 laptops ook niet gekocht. Ik lees overigens dat er personen zijn die de laptop net hebben besteld deze bij ontvangst direct weer retouneren, vanwege deze problematiek. Vind ik overigens heel begrijpelijk, als ik het geweten had had zou ik ze ook binnen 7 dagen terug gestuurd hebben. Ik heb hier wel even voor bijna 3000 euro staan, wat nu niet bedrijfszeker is.
Voor mij geld precies hetzelfde, als ik dit geweten had, had ik een ander model gekozen... Bv de versie met een x3100 of een macbook.
[
Voor 74% gewijzigd door
JaapWillem op 17-08-2008 04:57
]