Ja, dit heb ik ook gelezen en zoveel mogelijk andere informatie weken lang voordat ik mijn keuze maakte. Ik heb ook gelezen dat dit experiment kwa stroomverbruik een verkeerd beeld geeft aangezien er een soort test gedraait word op de computers die de computer opnieuw op laat starten nadat deze voltooit is. En tevens is dit een soort test die de SSD een stuk sneller uit zou kunnen voeren dan een HDD.Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 21:30:
Het onderzoek vind je hier: http://www.tomshardware.com/reviews/ssd-hard-drive,1968.html
Als resultaat hiervan zou de SSD de test vele (of minstens enkele) malen vaker uit gevoerd hebben in dezelfde tijd, en de SSD start de computer ook sneller op waardoor er in verhouding veel meer opgestart word door de computer met de SSD dan de computer met de HDD.
En dit opstarten zou volgens wat ik las meer stroom verbruiken dan het normaal laten lopen van de laptops.
Dit leek mij een vrij aannemelijke conclusie aangezien ik geen enkele rede kan bedenken waarom een SSD even veel stroom zou kunnen gebruiken als een HDD. Het stroomverbruik van de SSD (in watt) is bij actief gebruik blijkbaar lager dan de stroomverbruik van een HDD terwijl deze idle is.
Ik heb dit allemaal niet zelf bedacht, en ben ook geen expert, maar ik doe mijn best om de meest aannemelijke dingen op internet er uit te filteren... Er staat ook zo veel onzin op.
Trouwens ga ik waarschijnlijk vrijwel niks doen met de PC waarbij ik ontzettend hard tegen performance van de harde schijf of de SSD aan zou lopen, dus wat dat betreft maakt het ook vrij weinig uit. Toch zou ik het leuk vinden als ik (veel) snellere boot times zal gaan zien, en kortere laadtijden zijn natuurlijk altijd leuk.
Ik ben benieuwt...