ATi is Victorious
[LCD TV] Sony BRAVIA (alle series) topic deel 5
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 49 50 51 52 last
Nieuw TopicOok niet als je nog een keer extra Fn-F8 (CRT/LCD) drukt op de Laptop/PC?quote:BlackFlower schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 17:12:
Hallo.
Ik heb een KDL-32S2530 Met een paneelresolutie van 1360x768 (toch?)
Ik heb mijn laptop via DVI aangesloten.
Zodra ik deze resolutie instel krijg ik niet het volledige beeld, ik mis aan alle randen een heel stuk. (Je ziet dus niet alles) Hetzelfde bij 1280x720;
Zowel bij 50 als 60 Hz
De enige resolutie waarbij ik geen randen mis is 1216x684 (ongeveer)
Wat kan ik hier aan doen?
PSN-ID: nielsan
Reg. datum: 03 januari 2008
Toch nog even zeuren over mn 40w3000
Nog steeds loop ik te klooien met het beeld, Donkere scenes nog steeds blokkerig spikkelig en een soort bewegende waas over het scherm. Ik kijk nu met de instelling van hdtvtest (D65)
Nu Sony bij mij is geweest en bij monde van de medewerker mij mede heeft gedeeld dat er niks mis zit ik er mooi mee. Donkere films zijn niet om aan te zien je ziet gewoon alleen maar vierkantjes en zelfs de beruchte uitzending van peter R de vries was enorm blokkerig ! dit moet toch aan mn scherm liggen. Ik heb nu een Monster coax aangesloten en nog geen verschil. Heb de nieuwe SONY HQ HDMI 1.3 kabel van mn set top box naar tv en het blijft slecht. wat me wel opvalt dat als ik mn coax rechtstreek in mn tv doe, er een vonkje van de tv bij de coax aansluiting komt. IS dit normaal ? Ik heb dezelfde tv bij de MM in Zwolle gezien en daar is het een plaatje (zoals mn befaamde vorige 40w2000) Aan Sony heb ik nu niks meer want die zeggen dat de tv goed is (niet getest maar visueel) Iemand suggesties of een idee wat te doen.
Vonk is uitermate normaal, ik heb dit weekend en al vele andere huizen de kabel aangelegd of op orde gebracht en overal vonkt het.quote:dj-mikki schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 19:15:
Hallo,
Toch nog even zeuren over mn 40w3000
Nog steeds loop ik te klooien met het beeld, Donkere scenes nog steeds blokkerig spikkelig en een soort bewegende waas over het scherm. Ik kijk nu met de instelling van hdtvtest (D65)
Nu Sony bij mij is geweest en bij monde van de medewerker mij mede heeft gedeeld dat er niks mis zit ik er mooi mee. Donkere films zijn niet om aan te zien je ziet gewoon alleen maar vierkantjes en zelfs de beruchte uitzending van peter R de vries was enorm blokkerig ! dit moet toch aan mn scherm liggen. Ik heb nu een Monster coax aangesloten en nog geen verschil. Heb de nieuwe SONY HQ HDMI 1.3 kabel van mn set top box naar tv en het blijft slecht. wat me wel opvalt dat als ik mn coax rechtstreek in mn tv doe, er een vonkje van de tv bij de coax aansluiting komt. IS dit normaal ? Ik heb dezelfde tv bij de MM in Zwolle gezien en daar is het een plaatje (zoals mn befaamde vorige 40w2000) Aan Sony heb ik nu niks meer want die zeggen dat de tv goed is (niet getest maar visueel) Iemand suggesties of een idee wat te doen.
Ga nou in godsnaam niet nog meer geld over de balk gooien dan je al hebt gedaan. Monster kabel is psychologisch geneuzel, als er al een verschil is tussen een professionele hdmi kabel en een monster hdmi kabel over een afstandje van een meter is het geen verschil tussen matig en schitterend beeld. Rij nou eens naar de Saturn in Hoofddorp (geld smijten doe je toch al), en kijk achterin de winkel naar de 52W3000, volgens mij staat die daar namelijk net zo matig te zijn als jouw 40W3000, daarna ga je in datzelfde dorp naar de IT's en ga je daar naar de 52W3000 kijken, vervolgens zie je een helder plaatje wat je nog nooit hebt gezien. Ik heb bij de Saturn met de instellingen gespeeld en het is as good as it gets.
Daarna bel je Sony en vraag je alsnog om een andere tv en anders vraag je ze even mee voor een midagje Saturn en It's om je punt te maken.
Ik heb dit van de week ook bij iemand anders gezien, in de videodriver van nVidia en Ati kan je overscan en underscan regelen, daar moet jij mee spelen.quote:BlackFlower schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 17:12:
Hallo.
Zodra ik deze resolutie instel krijg ik niet het volledige beeld, ik mis aan alle randen een heel stuk. (Je ziet dus niet alles) Hetzelfde bij 1280x720;
Zowel bij 50 als 60 Hz
Pixal wijzigde dit bericht 05-02-2008 19:32 (13%)
Ik heb hem aangesloten met DVI->HDMI; Wat ik lees gaat meestal over composiet of component (ofzo)quote:Pixal schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 19:29:
Ik heb dit van de week ook bij iemand anders gezien, in de videodriver van nVidia en Ati kan je overscan en underscan regelen, daar moet jij mee spelen.
Ik moest in ce Catalyst Control Center met die pijltjes werken:
http://www.anandtech.com/...owdoc.aspx?i=2181&p=3
En daardoor kwam ik op deze resolutie (die ik eerder vermeld heb); Maar dit is natuurlijk niet de bedoeling, aangezien het er nog steeds opgerekt uit ziet.
Met powerstrip kan ik niet bij advanced adapter options; ik weet niet waarom.
Edit: Nu wel; Maar ik weet niet wat ik daar in moet stellen..
BlackFlower wijzigde dit bericht 05-02-2008 20:43 (37%)
ATi is Victorious
Shit dus toch een groot probleem, hoop dat sony dit ook zo ziet, want toch erg zonde van je 1700 euro met een waardeloos beeld. Mn vrouw, buren en vrienden beamen allen dat het beeld erg slecht is voor zo een (realtief) duur scherm. Ik hoop van harte dat sony dit oplost. Ik ga er morgen mee aan de slag en hou je op de hoogte. Bedankt voor de uitleg.
p.s. Ik heb alle instellingen al geprobeerd op mn scherm. En heb hem dus ook super strak zien draaien bij de MM Zwolle
Als ik een blu ray film afspeel op mn ps3 wordt het achtergrond scherm donkergroen ipv zwart, ook het menu is dan donkergroen ipv zwart. Tijdens een film is de (normaal) zwarte boven en onderbalk donkergroen. Alleen als ik de tv dan op levendig zet is het zwart. Dit lijkt mij toch ook niet normaal. ALs ik vervolgens de film uitzet en hij gaat weer naar het ps3 menu is de achtergrond wel weer zwart. Hier had ik geen last van op mn vorige lcd (40w2000)
Reg. datum: 26 mei 2005
Alles over glasvezel: http://www.glasvezel.nu/
Bij mij zaten de stickers er nog op.quote:mrc16 schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 22:32:
Zojuist, mijn 40X3500 in ontvangst mogen nemen. Digitenne ziet er goed uit als je ruisonderdrukking voluit zet. In de winkel zaten er stickers(specs) op het toestel. Op mijn toestel niet, zou sony aan het bezuinigen zijn. Zal na wat testen mijn ervaring hier posten.
Misschien heb je de oude van mij gekregen (zit er een stuck pixel (groen) midden in het scherm) ;-)
Inmiddels al een een aantal weken de 40X3500 in huis. Ik ben erg tevreden over de het toestel (UPC kabel). De PS3 die ik erbij kreeg was een aangename verrassing.
Je kunt er echt vanalles mee, en het beeld is subliem.
PSN-ID: nielsan
Reg. datum: 09 september 2003
Dan heb je verkeerde instellingen in je PS3. Je moet RBG op Full zetten op je TV en je PS3 en vervolgens in je BD/DVD settings op de PS3 de output op RGB zetten.quote:dj-mikki schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 21:50:
ehm oja, het volgende viel mij ook nog :
Als ik een blu ray film afspeel op mn ps3 wordt het achtergrond scherm donkergroen ipv zwart, ook het menu is dan donkergroen ipv zwart. Tijdens een film is de (normaal) zwarte boven en onderbalk donkergroen. Alleen als ik de tv dan op levendig zet is het zwart. Dit lijkt mij toch ook niet normaal. ALs ik vervolgens de film uitzet en hij gaat weer naar het ps3 menu is de achtergrond wel weer zwart. Hier had ik geen last van op mn vorige lcd (40w2000)
http://www.esoteric-warriors.com
Dan krijg ik hetzelfde effect als nu: een VHS-band afspelen op deze LCD-TV geeft enorme teleurstelling.
De TV oogt en is degelijk, AB en OSD zijn helder, eenvoudig, je kunt niets fout doen. 32" is in mijn huiskamer zàt, zelfs als filmliefhebber denk ik bij schermen van meer dan een meter... nèh.
Dat wordt dan misschien op termijn eerder ooit een thuisbios met een Full-HD-beamer o.i.d.
Het journaal, sport, of welk TV-programma dan ook loont niet de moeite op meer dan 32", daar ga ik me alleen maar aan ergeren.
Het geluid is OK, en voor vrijwel elke toepassing afdoende; wanneer ik 'thuisbios' of 'live band-DVD' wil zet ik het geluid wel via mijn reciever + B&W-boxen.
Value for money, ik heb 'm met 20% korting (van ± ¤949 voor ± ¤760) aangeschaft doordat mijn broer personeelskorting kreeg.
Athlon 2000+/2GB | meer dan 4 TB aan schijven | iBook G4 933/1128MB-Tiger | G4 733/1GB-Tiger | G5 Quad/4,5GB-Leopard
Reg. datum: 15 januari 2005
http://www.vandenborre.be...=KmqaLmqaLmqaO6qaMydnKuto
en aangezien deze tv vooral veel aansluitingen heeft, lijkt ie mij intressant (pc aansluiting, dit in tegenstelling tot bv een betaalbare philips), nu is mijn vraag, waar wordt deze serie U geposistioneerd?
Reg. datum: 14 oktober 2007
Je vraag is me niet helemaal duidelijk. Deze TV is gewoon terug te vinden op de Sony site (http://www.sony.nl). Het gaat dus om een HD Ready toestel met een DVB-T tuner (wel Digitenne, geen digitale kabel) en zonder 100 Hz Motionflow. Hij wordt verkocht in Nederland sinds November 2007. De specs zijn vrijwel identiek aan de 32P3000 en ze lijken ook sterk op die van de 32S3000.quote:boostah schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 23:26:
Weet er soms iemand meer van de Sony KDL32U3000 E (die E benk ni zeker van). Deze staat namelijk te koop op
http://www.vandenborre.be...=KmqaLmqaLmqaO6qaMydnKuto
en aangezien deze tv vooral veel aansluitingen heeft, lijkt ie mij intressant (pc aansluiting, dit in tegenstelling tot bv een betaalbare philips), nu is mijn vraag, waar wordt deze serie U geposistioneerd?
Ook qua prijs is er weinig verschil tussen de U3000, P3000 en S3000.
De PC-aansluiting is overigens een VGA aansluiting. Je kunt een PC ook op andere manieren op een TV aansluiten (bijv. met een DVI-HDMI kabel of met een S-video kabel).
G038 wijzigde dit bericht 08-02-2008 08:13 (19%)
Reg. datum: 22 augustus 2007
Ben al een tijdje aan het kijken naar een nieuwe LCD TV.
De sony KDL-40W2000 leek mij wel interessant, niet zo duur en toch een Full HD en heb er toch al veel positieve reacties over gehoord.
Nu kwam ik ook de KDL-40D3500 tegen die nieuwer is en wel wat meer functionaliteit heeft. Als je de KDL-40D3500 met de duurdere modellen vergelijkt zie ik niet zo veel verschil. Hoe komt het dat deze dan toch wel wat goedkoper is dan bijvoorbeeld de KDL-40w3000?
Zijn er hier trouwens mensen die de KDL-40D3500 hebben? Want heb er hier nog niet veel over gelezen.
Zou de TV vooral gebruiken voor het kijken naar analoge kabel TV en in combinatie met een HTPC.
Dat had ik ook, en dat heb ik met een instelling in het menu kunnen oplossen. Ik weet alleen niet hoe die heette. Het was iets van high resolution, of high bandwith of high nogwat wat bij mij op No/Off stond voor de HDMI input. Nadat ik het had aangezet had ik ineens volledig beeld. Ik zal proberen eraan te denken en dan kijk ik even na welke het was.quote:BlackFlower schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 17:12:
Hallo.
Zowel bij 50 als 60 Hz
System specs: Servertje HTPC Game PC Gameserver
Reg. datum: 14 maart 2004
Ben no ook een beetje naar de budget Sony's aan't kijken en vraag me idd af wat het verschil is tussen de "U's", "P's" en "S's" (bijv. U3000, S3000 en P3000). Als ik zo naar de specs op Sony.nl en Sony.de kijk, kan ik geen verschillen vinden...quote:G038 schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 07:24:
[...]
Je vraag is me niet helemaal duidelijk. Deze TV is gewoon terug te vinden op de Sony site (http://www.sony.nl). Het gaat dus om een HD Ready toestel met een DVB-T tuner (wel Digitenne, geen digitale kabel) en zonder 100 Hz Motionflow. Hij wordt verkocht in Nederland sinds November 2007. De specs zijn vrijwel identiek aan de 32P3000 en ze lijken ook sterk op die van de 32S3000.
Ook qua prijs is er weinig verschil tussen de U3000, P3000 en S3000.
De PC-aansluiting is overigens een VGA aansluiting. Je kunt een PC ook op andere manieren op een TV aansluiten (bijv. met een DVI-HDMI kabel of met een S-video kabel).
Gevonden....
Kom er ook achter dat onze Oosterburen niet de P-serie heeft.
thewongandonly wijzigde dit bericht 09-02-2008 10:09 (4%)
www.myRoomii.nl
Reg. datum: 21 januari 2008
En is de Component HD AV-kabel die standaard bij de xbox premium zit het beste voor deze TV of is het aan te raden een andere te gebruiken?
Owjha nog een vraagje dan
Haha nog eentje dan om het af te leren
Bathing Aap wijzigde dit bericht 09-02-2008 23:44 (30%)
Ik neem aan dat je het beste een model met de Bravia Engine EX kan nemen, right??
Reg. datum: 26 mei 2005
Niet echt geschikt om hier te stellen, ik zou zeggen kijk eens in een winkel en kijk zelf wat je mooi vind. Ik kan alleen zeggen ik heb een KDL-40X3500 en heeft een van de bestere bravia engines, alleen staan bij mij niet alle instellingen op hoog. Samken verschillen. Het is echt zelf vergelijken wat je zelf mooi vind.quote:Mooooody schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 21:26:
Vraagje. Wat is nou dé 40" lcd tv van Sony voor een budget van zo'n 1500 euro?
Ik neem aan dat je het beste een model met de Bravia Engine EX kan nemen, right??
Regels:
Dit is geen wat moet ik kopen topic! Keuzes tussen modellen moet je zelf maken. Dat kun je het beste in de winkel doen waar je ze naast elkaar kan bewonderen. Kom aub niet met vragen als: "welke zouden jullie nemen: X of Y?" of "ik heb xxx euro, welke TV kan ik daar het beste voor kopen?"
Alles over glasvezel: http://www.glasvezel.nu/
Reg. datum: 10 oktober 2007
Ik ben ook al een poos aan het kijken voor een LCD en mijn keuze was ook gevallen
op een 32D3000, maar rond mei - juni komen er nieuwe modellen van Sony uit
en ook een 37 " Full HD met 100 Hz ik denk dat ik ff wacht op deze TV, ik heb namelijk
niet direkt een nieuwe TV nodig , als de specs lees dan denk dat deze wel het
wachten waard is
Probleem is natuurlijk wel dat je dan weer het bekende cirkeltje in gaat. mei-juni, wordt eerder juli voor de officiële release. Dat is dan augustus voor de -echte- release, dan september/oktober voordat ze in de Nederlandse winkels komen en dan weer november/december voordat je ze ook -echt- kan kopen. Dan komt er 1 post op een forum dat iemand 1 model heeft met cloading/smearing/blurring/...-ing en vervolgens moet je weer wachten op een revisie 2 die dan in januari/februari 2009 komt.quote:riesjaar schreef op zondag 10 februari 2008 @ 09:32:
Ik ben ook al een poos aan het kijken voor een LCD en mijn keuze was ook gevallen
op een 32D3000, maar rond mei - juni komen er nieuwe modellen van Sony uit
In februari 2009 worden echter alweer de aankondigingen gedaan voor de 2009 modellen die dan ook zogenaamd in mei - juni dat jaar komen.
Misschien is dit moment juist wel het beste moment om een (Sony) TV te kopen: alle modellen zijn overal gewoon te koop, zijn overal te bekijken, en hebben daarnaast al meerdere updates (revisies) gehad.
Ruim baan voor de geemancipeerde vrouw!
Reg. datum: 21 januari 2008
Ja, dat denk ik nu dus ook. En ik heb nu eigenlijk niet zo heel veel zin om lang te wachten en net zoals jij al aangaf, dan blijf je wachten...quote:flowerp schreef op zondag 10 februari 2008 @ 10:28:
[...]
Misschien is dit moment juist wel het beste moment om een (Sony) TV te kopen: alle modellen zijn overal gewoon te koop, zijn overal te bekijken, en hebben daarnaast al meerdere updates (revisies) gehad.
Reg. datum: 12 oktober 2007
Haha, dit lijkt wel op het traject dat ik al sinds de 2000 serie aan het doorlopen ben. Dacht ik eindelijk dat de dingen die ik graag op een tv wilde er in de 3000 serie opzaten, is er toch nog een aardige kans op gezeur met je nieuwe tv (in mijn ogen teveel, ook al lees je natuurlijk voornamelijk slechte ervaringen, omdat mensen met goede ervaringen minder posten).quote:flowerp schreef op zondag 10 februari 2008 @ 10:28:
[...]
Probleem is natuurlijk wel dat je dan weer het bekende cirkeltje in gaat. mei-juni, wordt eerder juli voor de officiële release. Dat is dan augustus voor de -echte- release, dan september/oktober voordat ze in de Nederlandse winkels komen en dan weer november/december voordat je ze ook -echt- kan kopen. Dan komt er 1 post op een forum dat iemand 1 model heeft met cloading/smearing/blurring/...-ing en vervolgens moet je weer wachten op een revisie 2 die dan in januari/februari 2009 komt.
In februari 2009 worden echter alweer de aankondigingen gedaan voor de 2009 modellen die dan ook zogenaamd in mei - juni dat jaar komen.
Momenteel twijfel ik nog steeds er sterk tussen de 46X3500 en de 46W3000, maar die hebben beiden toch hun nadelen (X vind ik minder mooi en van de W lees ik teveel risicoverhalen met te slechte kwaliteit).
Ach ja. Toch maar even wachten tot de bonus binnen is en hopen dat ik me er dan beter bij voel, want voor zo een grote uitgave wil ik wel zeker van m'n zaak zijn en niet iemand die straks hier post dat ik spijt heb omdat het niet is wat ik had gehoopt.
Wii friend code: 6460 7247 0127 7819
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 49 50 51 52 last
Dit topic is gesloten.