[LCD TV] Sony BRAVIA (alle series) topic deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste
Acties:
  • 235.446 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Deze hele actie van Sony is dus een wassen neus. Alleen shops die m voor belachelijk veel geld aanbieden mogen meedoen aan de actie! Zo kost de 46W4000 bij Plattetv.nl maar liefst 2300 euro. Bij DB-electronics.nl kost deze 1649 euro!!!!!
Dit is echt om te janken zo triest.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand wat zeggen over de kwaliteit van het eerste 32 inch full hd scherm van Sony, de Bravia KDL-32W4000? Voor mij is dit wat betreft afmeting een ideaal scherm en bij de aanschaf van een scherm gaat mij voorkeur uit naar Sony. De prijs van rond de 1000 euro is ook niet verkeerd denk ik.
http://lcd-tvs.centralpoi...4000E/kdl-32w4000e/?ref=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand het verschil tussen de KDL40W4000E en KDL40W4000AEP ? Worden beide aangeboden, maar op de Sony site wordt alleen gesproken over de E-versie !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 08:26

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 21:54:
Kan iemand wat zeggen over de kwaliteit van het eerste 32 inch full hd scherm van Sony, de Bravia KDL-32W4000? Voor mij is dit wat betreft afmeting een ideaal scherm en bij de aanschaf van een scherm gaat mij voorkeur uit naar Sony. De prijs van rond de 1000 euro is ook niet verkeerd denk ik.
http://lcd-tvs.centralpoi...4000E/kdl-32w4000e/?ref=1
Waarschijnlijk zijn er niet veel technische verschillen met de KDL-40W4000E, maar let wel op jouw kijkafstand. Als je verder weg zit dan 2 meter, dan kun je bij 32inch net zo goed een HD-Ready kiezen.

Mijn KDL-40W4000E schiet ook al op. Nog 2 precies weken wachten voor ik hem heb. Voor mij was dit trouwens ook de grens, want die KDL-40W4000E heeft een erg smalle rand, en is daarmee met z'n 98.5cm, net ietsje smaller dan het kastje (van 1 meter breed), waar ik hem op ga zetten. Die KDL-40X3500E is gewoon een stuk breder 111.5cm, door de brede omlijsting, terwijl het beide 40" is. Zo te horen is die 40W4000 zowiso interessanter dan de 40X3500, lagere prijs en beter beeld. :)

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar is het ontbreken van de 100hz techniek op de W4000 niet een erg groot nadeel, vooral bij snelle beelden zoals voetbalwedstrijden en zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 11:33:
Weet iemand het verschil tussen de KDL40W4000E en KDL40W4000AEP ? Worden beide aangeboden, maar op de Sony site wordt alleen gesproken over de E-versie !
Ik was met precies dezelfde zoektocht bezig. Het enige wat ik heb gevonden is dat de E versie vaak duurder is dan de AEP versie.
Kan iemand helderheid verschaffen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 13:28:
Maar is het ontbreken van de 100hz techniek op de W4000 niet een erg groot nadeel, vooral bij snelle beelden zoals voetbalwedstrijden en zo?
Dat zou inderdaad misschien kunnen. Toch is het aangeboden signaal nooit meer dan 25Hz. Dus ik vraag me af of dit zowiso merkbaar is. Bij een CRT is het verhaal anders. Een normale CRT geeft 50 halve beelden per seconde weer, dus 25 hele beelden per seconde. Een 100Hz CRT verdubbelt dat. Een LCD daarintegen doet zowiso 50 hele beelden per seconde, via de pc ingang zelfs 60 hele beelden per seconde. Zelfde als bij een laptop-scherm. Dus ik denk dat een 50Hz LCD vergelijkbaar is met een 100Hz CRT. Een HD-ready LCD is weer een ander verhaal. Deze doet 50Hz interlaced, in de hoogste resolutie, vergelijkbaar met een 50Hz CRT.
Nyarlathotep schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 13:40:
[...]

Ik was met precies dezelfde zoektocht bezig. Het enige wat ik heb gevonden is dat de E versie vaak duurder is dan de AEP versie.
Kan iemand helderheid verschaffen??
Volgens mij is de E serie voor Europa, en is die AEP de Amerikaanse versie, dus niet bedoeld voor de Nederlandse markt. Waarschijnlijk mis je dan b.v. de Scart aansluiting. Verder denk ik dat het beeld niet optimaal zal zijn voor PAL (25FPS), gezien in Amerika NTSC (24FPS) gebruikelijk is. Het prijsverschil zal komen door de lage dollar koers van dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cjdijk schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 12:01:
[...]

Waarschijnlijk zijn er niet veel technische verschillen met de KDL-40W4000E, maar let wel op jouw kijkafstand. Als je verder weg zit dan 2 meter, dan kun je bij 32inch net zo goed een HD-Ready kiezen.

Mijn KDL-40W4000E schiet ook al op. Nog 2 precies weken wachten voor ik hem heb. Voor mij was dit trouwens ook de grens, want die KDL-40W4000E heeft een erg smalle rand, en is daarmee met z'n 98.5cm, net ietsje smaller dan het kastje (van 1 meter breed), waar ik hem op ga zetten. Die KDL-40X3500E is gewoon een stuk breder 111.5cm, door de brede omlijsting, terwijl het beide 40" is. Zo te horen is die 40W4000 zowiso interessanter dan de 40X3500, lagere prijs en beter beeld. :)
Kan iemand mij voorzien van een url met wat uitleg over kijkafstand en lcd tv's? De tv zal op de slaapkamer komen te staand dus ik zal er ongeveer 2 meter vandaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

cjdijk schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 14:21:
[...]

Dat zou inderdaad misschien kunnen. Toch is het aangeboden signaal nooit meer dan 25Hz. Dus ik vraag me af of dit zowiso merkbaar is. Bij een CRT is het verhaal anders. Een normale CRT geeft 50 halve beelden per seconde weer, dus 25 hele beelden per seconde. Een 100Hz CRT verdubbelt dat. Een LCD daarintegen doet zowiso 50 hele beelden per seconde, via de pc ingang zelfs 60 hele beelden per seconde. Zelfde als bij een laptop-scherm. Dus ik denk dat een 50Hz LCD vergelijkbaar is met een 100Hz CRT. Een HD-ready LCD is weer een ander verhaal. Deze doet 50Hz interlaced, in de hoogste resolutie, vergelijkbaar met een 50Hz CRT.

[...]

Volgens mij is de E serie voor Europa, en is die AEP de Amerikaanse versie, dus niet bedoeld voor de Nederlandse markt. Waarschijnlijk mis je dan b.v. de Scart aansluiting. Verder denk ik dat het beeld niet optimaal zal zijn voor PAL (25FPS), gezien in Amerika NTSC (24FPS) gebruikelijk is. Het prijsverschil zal komen door de lage dollar koers van dit moment.
Ik kom beide toestellen tegen in Nederlandse webshops. Ik zoek nog even verder... als ik weer thuis ben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze vraag is misschien wat off-topic maar ik denk wel dat hij hier beantwoord kan worden. Hoe kan je erachter komen dat een muur een tv kan dragen met behulp van een beugel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArChie schreef op woensdag 30 april 2008 @ 11:29:
[...]

Grijze import. Op de officiele Nederlandse Sony website (www.sony.nl) komt hij niet voor.
Niet waar. De X3000 is een shelter model van de X3500 serie, staat bij Independents in Nederland (RAF/Correct/Plolectro etc) en wordt gewoon verkocht door Sony Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackiE1982 schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 20:44:
[...]

Ik had een mailtje gestuurd naar db-electronics.nl, met de vraag of zij Bravia Partner waren en watvoor levertijd de 40/46W4000 had.
Antwoord:

[...]

Verder heeft iemand anders in dit topic ook hetzelfde antwoord gehad van een andere webwinkel
Tja, ik weet eerlijk gezegd niet hoe serieus je dat moet nemen. Als Sony dat inderdaad zegt zijn ze behoorlijk strafbaar en riskeren ze forse boetes.Als ik die webwinkel was,zou ik de mail ff forwarden naar Neelie Kroes ;) Kan me niet voorstellen dat Sony dat soort risico's neemt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmRuTToY
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Over het verschil tussen de xW4000e en xW4000aep heb ik even gebeld met een shop, omdat ik het echt nergens heb kunnen vinden en er een beetje ongeduldig over werd :P. Heb als antwoord gehad dat de aep versie oorspronkelijk is bedoeld voor de markt van Duitsland, Oostenrijk en nog zo wat. Volgens de medewerker hebben de Nederlandse distributeurs naast de e ook de aep tegenwoordig. Er zouden geen hardware verschillen zijn, maar hij kon het prijsverschil tussen de twee modellen niet echt verklaren. Ik heb mijn twijfels over de juistheid van het verhaal, dus als iemand dieper wilt graven; be my guest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 15:09:
[...]

Kan iemand mij voorzien van een url met wat uitleg over kijkafstand en lcd tv's? De tv zal op de slaapkamer komen te staand dus ik zal er ongeveer 2 meter vandaan zitten.
In de Consumentengids van November 2007 staat een uitgebreid artikel. Daarin staat dat de ideale kijkafstand 6 keer de hoogte van je beeld is.

In het geval van mijn huidige breedbeeld CRT van 28 inch ofwel 66cm diagonaal, is de hoogte 32cm, en is de ideale kijkafstand dus 192cm. In jouw geval is die 32 inch een prima keuze.
Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 15:18:
Deze vraag is misschien wat off-topic maar ik denk wel dat hij hier beantwoord kan worden. Hoe kan je erachter komen dat een muur een tv kan dragen met behulp van een beugel?
In diezelfde Consumentengids staat dat een bakstenen muur bij juiste montage voldoet, maar een holle wand van gipsplaten meestal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan er mij iemand vertellen hoe ik die vervelende zwarte balkjes met zendernr en extra info uitschakel linksboven? Als ik nu digitaal kijk via een setopbox dan zie ik altijd het zendernr en daaronder heel duidelijk 720p/50 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 23:07
Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 20:24:
Kan er mij iemand vertellen hoe ik die vervelende zwarte balkjes met zendernr en extra info uitschakel linksboven? Als ik nu digitaal kijk via een setopbox dan zie ik altijd het zendernr en daaronder heel duidelijk 720p/50 ...
Even op de I knop drukken op de AB. Meestal word dit 1-3 seconde weergegeven. Blijft het er staan dan gewoon de informatie knop indrukken. Bij mij linksbovenin (x3500 AB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De eerste foto's van de W4000 staan online, een Fransman heeft foto's gemaakt van zijn 52-W4000:

Afbeeldingslocatie: http://img291.imageshack.us/img291/2562/img4730mb2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img385.imageshack.us/img385/9973/img4732rz7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img212.imageshack.us/img212/9379/img4736ds0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img212.imageshack.us/img212/5766/img4735cf3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan me vertellen hoe de garantie afhandeling plaatsvindt ingeval van problemen met een Sony LCD TV gekocht in Duitsland (via internet besteld en laten bezorgen), vanuit nederland besteld. Wordt dit afgehandeld door de nederlandse servicedienst van Sony, of moet het apparaat zelf verzonden worden naar Duitsland, of ......?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke bronnen profiteren zichtbaar van de Motionflow +100Hz techniek en zal dit in de toekomst alleen maar toenemen? Oftwel: is een toestel met Motionflow +100Hz een must?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 15:20:
Welke bronnen profiteren zichtbaar van de Motionflow +100Hz techniek en zal dit in de toekomst alleen maar toenemen? Oftwel: is een toestel met Motionflow +100Hz een must?
100Hz motion-flow is een must voor al het niet Bluray materiaal. Het beeld wordt vloeiender en details blijven behouden bij snelle beelden. De zet van sony om in de nieuwe 4000 serie (nog) geen 100Hz motion-flow model aan te bieden is enerzijds onlogisch (ook met het ook de op concurrenten die het wel toepassen, alleen wel weer in de topmodellen zoals bij Sony de X3000/X3500 waarvan er alleen geen model kleiner dan 40" bestaat itt de concurrenten) en anderzijds is 100Hz motion-flow onnodig bij het gebruik van Bluray, aangezien dat in 24p/24Hz wordt weergegeven.

100Hz motion-flow is dus strikt een techniek voor al het niet HD materiaal. HDTV wordt overigens niet in 24p/24Hz uitgezonden, waardoor 100Hz motion-flow daar dus ook een waardevolle toevoeging is.

Daarmee zijn de 32D3000 en de X3500 modellen dus de beste keus op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt jammer man, de 32d3000 is te klein en de x3500 te duur. Inderdaad beetje onbegrijpelijk om de w4000 er niet mee uit te rusten. Maak hem desnoods 200 euro duurder ofzo, dan nog is het gat best groot met de x3500 om je topmodel exclusief te houden.

Het ontbreken van 100hz is voor mij doorslaggevend om niet voor een w4000 te gaan kijken.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2008 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman
  • Laatst online: 23:29

Eboman

Ondertitel

Jorn1986 schreef op woensdag 30 april 2008 @ 10:23:
[...]

De huidige W4000 heeft IMO een niet zo'n mooie donkerblauwe rand er omheen zitten, de W4100 heeft een (mooiere) zwarte rand er omheen zitten, maar is inderdaad US only (daar hebben ze een 120 hz. motion flow nodig, hier in Europa 100 hz. ).

Specs

Grote afbeelding 46W4100
volgens het type nummer rechtsonder is dit toch echt een 40e5000???

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackiE1982
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 19:42
Was van de week bij MediaMarkt en daar stond een demo model van JVC met 1 kant zonder en de andere kant met 100Hz aan. Bovenin liep een ticker waaraan je het kon zien dat de 100hz gedeelte scherper was. Gohw.. hoe zo dat komen? _O- daar trappen we niet in.
MAAR... wat onder de balk lieten zien was gewoon reclame van MM. Zijn redelijk snelle beelden met tekst die erheen worden geflitst.
Ik zag het verschil niet tussen de 2 gedeeltens. Heb goed en een tijdje gekeken, maar niks gezien. :N

Toen ik zag dat 40X3500 100hz had, wou ik dit model, maar gezien de prijs ben ik gaan twijfelen en nu dat ik geen verschil kon zien tussen 100hz, heb ik besloten om voor een 46W4000 te gaan. Jammer voor de 40X3500 :w

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Verwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 14:10:
Wie kan me vertellen hoe de garantie afhandeling plaatsvindt ingeval van problemen met een Sony LCD TV gekocht in Duitsland (via internet besteld en laten bezorgen), vanuit nederland besteld. Wordt dit afgehandeld door de nederlandse servicedienst van Sony, of moet het apparaat zelf verzonden worden naar Duitsland, of ......?
Je moet zelf (mits het een duits model is) naar de serviceafdeling van sony duitsland, sony bied als het goed is ook europese garantie, maar hoe ze dat afhandelen in nederland (mits het een duits model is) weet ik niet, ze zullen hem gewoon moeten repareren. Maar waarom koop je een model in duitsland? Als het 200 euro scheelt zou ik hem in nederland hebben gehaald. Of scheelde het meer?

[ Voor 8% gewijzigd door WidgetTWW op 03-05-2008 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist ook de KDL 40W4000 besteld in combinatie met een DAV Z260B

De Dav set komt woensdag binnen , dus die alvast installeren en dan maar wachten op de W4000
Verwacht wordt half mei , maar goed mailtje naar sony gestuurd en die konden nog niets zeggen.

Maar via Verkoper nagevraagd bij de verkoop afdeling van sony en die verwachten hem dus half mei uit te leveren.

Het aftellen is begonnen

:*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft de 32W4000 de zelfde specs als de 40W4000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 04 mei 2008 @ 11:25:
Heeft de 32W4000 de zelfde specs als de 40W4000?
Nee, om te beginnen is het beeld formaat verschillend. Voor de overige verschillen: Zie de website van Sony Nederland waar je beide modellen kan vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://youtube.com/watch?v=L-m2ZgyB7sU
Hier is de W4000 in actie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 18:10:
[...]

100Hz motion-flow is een must voor al het niet Bluray materiaal. Het beeld wordt vloeiender en details blijven behouden bij snelle beelden. De zet van sony om in de nieuwe 4000 serie (nog) geen 100Hz motion-flow model aan te bieden is enerzijds onlogisch (ook met het ook de op concurrenten die het wel toepassen, alleen wel weer in de topmodellen zoals bij Sony de X3000/X3500 waarvan er alleen geen model kleiner dan 40" bestaat itt de concurrenten) en anderzijds is 100Hz motion-flow onnodig bij het gebruik van Bluray, aangezien dat in 24p/24Hz wordt weergegeven.

100Hz motion-flow is dus strikt een techniek voor al het niet HD materiaal. HDTV wordt overigens niet in 24p/24Hz uitgezonden, waardoor 100Hz motion-flow daar dus ook een waardevolle toevoeging is.

Daarmee zijn de 32D3000 en de X3500 modellen dus de beste keus op dit moment.
De X3500 gaat even boven mijn budget voor wat ik over heb voor een tv op de slaapkamer. Is de 32D3000 een betere keus dan de 32W4000 ook al is de laatst genoemde een full hd scherm? Het scheelt wel 200 euro en ik vind het zeer belangrijk om niet blue ray beelden normaal te kunnen bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wat de beste calibratie DVD/bluray is op dit moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Verwijderd schreef op zondag 04 mei 2008 @ 17:49:
Monster ISF: 29,99 of via de bekende andere wegen te verkrijgen. Ik heb hem gekocht en vind de dvd erg goed. Heb mijn x3500 er perfect mee weten af te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

cjdijk schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 18:26:
[...]

In de Consumentengids van November 2007 staat een uitgebreid artikel. Daarin staat dat de ideale kijkafstand 6 keer de hoogte van je beeld is.

In het geval van mijn huidige breedbeeld CRT van 28 inch ofwel 66cm diagonaal, is de hoogte 32cm, en is de ideale kijkafstand dus 192cm. In jouw geval is die 32 inch een prima keuze.

[...]
Let wel, deze (oude) berekening is wel gebaseerd op de aanname dat je alleen PAL/SD kijkt.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02 17:53
Ha heren, vraagje. Ik heb dus ook sinds kort een 40V3000 met AlphaCrypt kaartje op Multikabel. Werkte allemaal meteen vrij snel wat top is echter heb ik geen beeld bij RTL4. Die blijft op zwart zonder melding. Zoiezo de zenders die ik niet mag bekijken (Film1 of wat dan ook) blijven op zwart ipv een gepaste melding geven.

Hoe kan ik dit finetunen dat ik het alsnog kan zien (RTL4)? Foutmelding boeit me niet zo, eerder een klein puntje voor de digit tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 07:54
na uitvoerig zoeken naar tests en het lezen van onder andere dit topic, ben ik eruit! Ik ga voor de KDL-32D3000! :)
Ik zit op 2 meter afstand dus de 32 inch moet voldoende zijn... en die 100 Hz technologie vind ik toch erg interessant :)

Gelukkig een mooie aanbieding gevonden bij RAF in Utrecht voor 799,- ! =>
http://www.raf.nl/webshop...338_339&products_id=10388

Vanmiddag ophalen :9~
Kan die oude Sony Trinitron CRT bak eindelijk de deur uit (wel een pracht tv, heeft altijd gewerkt)

Vraag: ik zit bij Casema en heb (nog) geen abbo voor digitale televisie. Klopt het dat ik dan wel Ned1-3 al kan ontvangen in digitaal ontvangst? En gaat dat via de coax kabel? (KDL-32D3000 heeft ingebouwde digitale decoder)

Edit: Mmmh, inmiddels zelf al het antwoord gevonden in de topic start... volgende keer beter opletten! 8)7
Maar ik moet zeggen, hij ziet er strak uit!

[ Voor 9% gewijzigd door segil op 06-05-2008 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-11-2022
Verwijderd schreef op zondag 04 mei 2008 @ 17:49:
Goh zoiets ken ik helemaal niet... is dat een DVD die je TV herkent en de perfecte instellingen voor je TV aangeeft? Zou wel ideaal zijn!

Heb sinds zaterdag de 40D3500 staan en staat echt subliem! Zie klein snapshotje :)

Afbeeldingslocatie: http://img149.imageshack.us/img149/7885/img5456kleinam6.jpg

Beeld via UPC Digitaal is nog niet erg goed... maar komt waarschijnlijk door slechte coax... althans dat hoop ik dan maar... In de beschrijving van het UPC pakket stond zelfs 'fout' bij de soort plastic bescherming die ik heb van de coax kabel... vandaag nog maar eventjes langs de Mediamarkt voor eentje met gouden/goede connectoren :)

Playstation 3 + GT5 ook al eventjes gespeeld en dat beeld is echt subliem via HDMI! :9~ Heerlijk racen is dat!

Moet nog wel veel instellen denk ik aan de TV om een goed beeld te hebben... benieuwd naar wat die DVD precies kan doen... of staan er ergens settings online die het 'mooiste/beste' de kleuren van de D3500 weergeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Zo'n calibratie dvd zal natuurlijk niet jouw scherm kunnen herkennen, dat zou beetje bizar zijn. :P
Wat er gebeurd is denk ik : je stopt de dvd erin, en door middel van menu's/wizard's kan je je tv perfect instellen.

Even snel gezocht naar een linkje : http://www.highfidelitydi...duct.php?productid=100005

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
Ahha kijk aan! Opzich wel prijzig voor een DVD die je 1 keer gebruikt... maar zo kun je wel de ultieme instellingen krijgen en maximaal plezier hebben! Waarschijnlijk ook gewoon bij de Mediamarkt te koop? Neem ik die gelijk mee als ik nieuwe coax ga kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr. Quipers schreef op maandag 05 mei 2008 @ 13:57:
Ahha kijk aan! Opzich wel prijzig voor een DVD die je 1 keer gebruikt... maar zo kun je wel de ultieme instellingen krijgen en maximaal plezier hebben! Waarschijnlijk ook gewoon bij de Mediamarkt te koop? Neem ik die gelijk mee als ik nieuwe coax ga kopen :)
Ze zeggen wel overal dat je er de ideale instellingen mee kan doen enkel voor dvd weergave, niet voor analoge of digitale televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 21:40
Ik heb een probleempje met mijn 40d3000 en mijn PS3. Donkere gebieden in games zijn vaak zo donker dat er echt niets meer te zien is. Schaduwen en dergelijke worden mij dus wat te donker. Ik heb geprobeerd dit op te lossen door te spelen met brightness, maar dat helpt niet echt.

Bijvoorbeeld in de GT5p openings film zie je in het begin nauwelijks details omdat donkere stukken echt te donker zijn, terwijl als de auto's de zon in rijden ik perfect beeld heb.

Heeft iemand dergelijke "problemen" gehad? Ook zijn eventuele instellingen ook welkom :)

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Dr. Quipers schreef op maandag 05 mei 2008 @ 12:18:
[...]
Beeld via UPC Digitaal is nog niet erg goed... maar komt waarschijnlijk door slechte coax... althans dat hoop ik dan maar... In de beschrijving van het UPC pakket stond zelfs 'fout' bij de soort plastic bescherming die ik heb van de coax kabel... vandaag nog maar eventjes langs de Mediamarkt voor eentje met gouden/goede connectoren :)
Ga alsjeblieft NIET naar de mediamarkt voor goede coax-spulletjes (hint, dat hebben ze meestal niet). Zoek de dichtsbijzinde elektroniocazaak en koop echt goed Hirschmann spul.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

psy schreef op maandag 05 mei 2008 @ 16:12:
[...]

Ga alsjeblieft NIET naar de mediamarkt voor goede coax-spulletjes (hint, dat hebben ze meestal niet). Zoek de dichtsbijzinde elektroniocazaak en koop echt goed Hirschmann spul.
Precies:

Mediamarkt etc - FOUT
Gamma/Praxis etc - FOUT
hirschmann dealer - GOED
webshop met hirschmann - GOED

meestal is het niet zo zwart/wit op deze wereld, maar met coax materiaal weldegelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:33
De Monster ISF calibratie DVD is een verkapte reclamefilm voor de vriendin van de baas van Monster, aangevuld met de filmpjes die je ook aantreft in Windows Media Center. Dat hier (grof) geld voor gevraagd durft te worden vind ik dan ook bijna schandalig.

Als er mensen zijn die dit een prima DVD vinden, ook goed. Er zijn echter betere (Avia, DVE) te koop. Die helaas wel wat "lastiger" zijn. Dit zijn dan in ieder geval tenminste geen tenenkrommende reclameboodschappen.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Brad Pitt schreef op maandag 05 mei 2008 @ 16:35:
De Monster ISF calibratie DVD is een verkapte reclamefilm voor de vriendin van de baas van Monster, aangevuld met de filmpjes die je ook aantreft in Windows Media Center. Dat hier (grof) geld voor gevraagd durft te worden vind ik dan ook bijna schandalig.

Als er mensen zijn die dit een prima DVD vinden, ook goed. Er zijn echter betere (Avia, DVE) te koop. Die helaas wel wat "lastiger" zijn. Dit zijn dan in ieder geval tenminste geen tenenkrommende reclameboodschappen.
ja, dat is wel zo :P. Het was wel 1 grote reclameboodschap, helemaal mee eens. Gestoord mens elke keer :P. En ja, alle filmpjes komen bijna allemaal uit Windows media center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK zie van Hirschmann alleen maar coax per meter enz. Verkopen ze geen kant en klare coax kabel met eindaansluiting van ongeveer 10 meter? (geen idee hoe dit heet, maar voor tv antenne).

En is hirschmann beter dan bijvoorbeeld de dure Monster?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2008 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestaat er geen calibratie disc die automatish is als je snapt wat ik bedoel?
Gewoon je stopr de disc in je ps3 en hopla de disc zoekt de beste instellingen voor je TV
of ben ik wat euphorish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pixal schreef op maandag 05 mei 2008 @ 16:28:
[...]

Precies:

Mediamarkt etc - FOUT
Gamma/Praxis etc - FOUT
hirschmann dealer - GOED
webshop met hirschmann - GOED

meestal is het niet zo zwart/wit op deze wereld, maar met coax materiaal weldegelijk :P
Ik heb bij de MediaMarkt ook Hirschmann zien hangen , maar daar mag je
het volgens jou dan niet kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Heb kant en klare kabels van Goldkabel, van contactdoos naar TV klik de kabels van contactdoos naar centrale punt zijn wel Hirschmann.

Verschil op LCD (heb nog analoog) 26P3000 is zeker merkbaar, toen ik nog een KTV en no-name coax (denk Gamma ofzo) had tussen contactdoos en KTV was het soms huilen met de pet op :P

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2008 @ 19:30:
[...]

Ze verkopen ook standaard no-name coax (same als Gamma en al dat bouwmarkt spul) net als MM ook HDMI kabels verkoopt voor maar €30 en ook Monster van €XXX,-

[ Voor 11% gewijzigd door CycloneX op 05-05-2008 19:37 ]

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goede Morgen,

Heeft er iemand hier al een idee of al wat vernomen waneer de KDL 40W4000 in de winkels komt?

Heb een mailtje naar sony gestuurd en de melden dat dit inderdaad het nieuwe model is maar ze nog niet weten waneer hij komt.

Bij frans de smet op de site zie ik staan mei 2008

Komt dit model nog voor het Ek ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 07:20:
Goede Morgen,

Heeft er iemand hier al een idee of al wat vernomen waneer de KDL 40W4000 in de winkels komt?

Heb een mailtje naar sony gestuurd en de melden dat dit inderdaad het nieuwe model is maar ze nog niet weten waneer hij komt.

Bij frans de smet op de site zie ik staan mei 2008

Komt dit model nog voor het Ek ??
Mij is verteld, de 2e week van mei. De levering van mijn 40W4000 staat ingepland op vrijdag 16 mei. Wanneer is het EK eigenlijk? Ik ben zelf geen voetbal liefhebber. Gelukkig was dat geen vereiste om mee te kunnen doen aan die EK aktie. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2008 @ 19:30:
[...]

Precies... ik heb dus een Hirschmann kabel gehaald bij de MM en het beeld is al zoveel beter! Maar nog niet helemaal naar wens... heb het gevoel dat het nog een tikkeltje beter kan ;)

Heeft het volgens jullie ook nog zin om de scartkabel die UPC standaard levert bij het digitale pakket om de mediabox op de LCD aan te sluiten te vervangen door eentje van bijv. Vivanco? Of zal dat amper bijdragen aan kwaliteitsverbetering?

Bij de MM wisten ze alleen niks van een 'calibratie-DVD'...

[ Voor 6% gewijzigd door Dr. Quipers op 06-05-2008 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trax_Digitizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-03-2024

Trax_Digitizer

are we there yet?

Ik wacht ook op de 40w4000, maar ik ben nog even verward over dat 24p true cinema. Betekent dit alleen dat de w4000 dit signaal kan ontvangen? Of betekent dit dat de w4000 de film dan ook in 24Hz kan weergeven (ipv 3:2 pulldown)?
De website van sony lijkt te impliceren dat de films dan ook in 24 Hz worden weergegeven, maar de omschrijving laat bij mij wat twijfel achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Dr. Quipers schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 10:06:
[...]

Bij de MM wisten ze alleen niks van een 'calibratie-DVD'...
Welke MM ben je geweest, utrecht heeft ze gewoon liggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
mrc16 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 10:19:
[...]

Welke MM ben je geweest, utrecht heeft ze gewoon liggen!
MM Cruquius (ligt tussen Hoofddorp en Haarlem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het Ek begint op zaterdag 7 juni :-)

Dus hoop dat half mei ook lukt dan zijn we op tijd.
Ja en dan de Ek actie scheelt toch €200, ga toch voor die korting en niet voor de extra tv
Van die 200 euro nu die dav dz 260 Gekocht :-)

Dus dat wordt genieten in juni ( hoop ik )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Trax_Digitizer schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 10:15:
Ik wacht ook op de 40w4000, maar ik ben nog even verward over dat 24p true cinema. Betekent dit alleen dat de w4000 dit signaal kan ontvangen? Of betekent dit dat de w4000 de film dan ook in 24Hz kan weergeven (ipv 3:2 pulldown)?
De website van sony lijkt te impliceren dat de films dan ook in 24 Hz worden weergegeven, maar de omschrijving laat bij mij wat twijfel achter.
Ik heb zelf ook nog wat specifieke vragen, maar helaas is de gebruiksaanwijzing nog steeds niet te downloaden van de W4000. Wel die van de andere modellen, o.a. de W3000. Het lijkt mij dat de W4000 minimaal dezelfde specs heeft als de W3000.

Jouw vraag wordt wel op de website van Sony beantwoord.Zoeken op Sony website

24p True Cinema
In deze modus kunt u films zien die zijn bedoeld voor het grote scherm met 24 frames per seconde. Tot nu toe speelden films thuis altijd sneller af dan in de bioscoop. Wanneer een film op TV wordt uitgezonden of op DVD wordt verkocht, moet die van tevoren altijd worden aangepast, zodat de film compatibel is met de PAL-indeling. Films worden namelijk opgenomen met een snelheid van 24 frames per seconde, terwijl een standaardtelevisie films afspeelt met een snelheid van 25 frames per seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goede Middag,

Hoor net het verontrustende nieuws dat de KDL 40w4000 pas gaat komen als bij Sony de voorraad
van de oude lijn KDL 40W3000 op is zodat ze niet met deze vooraad blijven zitten
Sony Europa moet dit verantwoorden bij Sony

Hoop wel dat nog op tijd komen anders gaat de Ek actie ook niet op , moet voor 29 juni worden uitgeleverd om met deze actie mee te doen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Laatst online: 22-08 10:14
Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 14:53:

Hoop wel dat nog op tijd komen anders gaat de Ek actie ook niet op , moet voor 29 juni worden uitgeleverd om met deze actie mee te doen .
Als die tv op de 29ste wordt uitgeleverd, kun je nog net de finale op je nieuwe tv zien :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackiE1982
Ik heb via een webshop gehoord dat de fabrikant dat ze 16 mei gaan leveren.
Betreft de W4000 serie.

[ Voor 4% gewijzigd door BlackiE1982 op 06-05-2008 16:23 ]

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat de uitlevering pas geschiedt als de overige W3000 modellen op zijn is niet correct.
Ik ben werkzaam geweest in de bruingoed branche en oude modellen gaan eruit voor lagere prijzen of worden teruggenomen. Nieuwe modellen nemen altijd plaats als de oude modellen er nog zijn,
om het " kijk het is nieuw,dus beter" verkoopargument te verkopen, en het argument " de nieuwe is er nu, de oude mag er uit voor een lage prijs"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben aan het proberen om mijn W2000 te verkopen om de W4000 te kopen maar nu zie ik vandaag de Samsung LE40A656 welke is beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 14:53:
Goede Middag,

Hoor net het verontrustende nieuws dat de KDL 40w4000 pas gaat komen als bij Sony de voorraad
van de oude lijn KDL 40W3000 op is zodat ze niet met deze vooraad blijven zitten
Sony Europa moet dit verantwoorden bij Sony

Gelukkig dan maar dat de W3000 al een tijdje op is bij Sony! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Ik sta echt op het punt om een W4000 te gaan bestellen.
Vind het model alleen niet zo geweldig (ik vind de W2000 of 3000 gewoon mooier), misschien als ik de tv in het echt zie dat het allemaal wel meevalt.

Maar waar ik het nog meeste over val, hij heeft geen 100hz-motionflow.
Nu is mijn vraag eigenlijk, maakt het echt zóveel verschil ?
Ik bedoel, is het beter om te wachten op volgende modellen die het wel zullen hebben ?
Aangezien ik de X-serie gewoon te duur vind :)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

kaos- schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 19:44:
Vind het model alleen niet zo geweldig (ik vind de W2000 of 3000 gewoon mooier), misschien als ik de tv in het echt zie dat het allemaal wel meevalt.

Ik bedoel, is het beter om te wachten op volgende modellen die het wel zullen hebben ?
Euh, je vind de tv niet mooi én je bent niet blij met de specificaties.
Waarom dan geen tv van een ander merk, bijv. Philips 9603 of Samsung A656, die én mooi zijn én de specs wel mee hebben?

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
kaos- schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 19:44:

Heb t al een paar keer gezegd in dit topic maar kijk eens naar de Sharp LC46XL2E of LC52XL2E modellen. Hebben 100Hz en zien er prachtig uit :) Zelf ga ik deze binnenkort kopen omdat de W4000 geen 100Hz heeft en ook de X3500 te duur vind. Philips valt wat mij betreft af vanwege alle beeldproblemen die ik tegenkom in het Philips topic...

edit: linkje : http://www.sharp.nl/php/p.php?par=18_522_no_1766

[ Voor 3% gewijzigd door Cartman! op 06-05-2008 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Op een één of andere manier ben ik altijd al hooked geweest aan Sony, en als ik in de winkel ook de verschillen bekijken tussen de verschillende merken, dan vind ik Sony toch echt eruit springen.
Qua kleur, vorm, gewoon hoe het staat.

Het is misschien beetje fanboy-achtig, maar heb altijd al Sony gehad en wil er niet zo snel vanaf. Dus vandaar de vraag ook of die 100hz nu écht zo'n groot verschil maakt. Want ik heb de W4000 nog niet in het echt gezien, en misschien vind ik em dan juist wel erg mooi. Al moet ik zeggen dat het linkje hierboven van de Sharp ook wel érg mooi is.

Begin steeds meer te twijfelen :P

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:01
Na het kopen van gta4 voor de ps3 kon ik gewoon NIET langer meer wachten en heb de 46x3500 gekocht. Moet nog een paar dagen wachten omdat ik geen tijd heb om m nu op te halen i.v.m. school (wat is t eerste jaar HBO DRUK!!!) Zal m van t weekend eens testen en zal wat pics en ervaringen hier posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
kaos, ik ben opzich ook n sony fanboy maar het scheelt 1000e tov. 46" sharp en de 46x3500 en dat heb ik er niet voor over.

hier link naar de hdtv test review: http://www.hdtvtest.co.uk/Sharp-LC42XL2E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goede morgen,

Bedoel niet de voorraad in de winkels maar de voorraad van sony in het magazijn.
Die moet onder een bepaalde norm komen te liggen en dan pas wordt de nieuwe lijn gebracht.
Bv er staan nog 20.000 stuks in het magazijn en als er nog 10:000 staan dan pas komt de nieuwe lijn.

de winkels kunnen het oude model wel uitverkopen , maar sony moet ze eerst kwijt raken aan de winkel ketens

Maar goed hoop dat de W4000 gewoon zo snel mogelijk kotm kan niet wachten :-)

Ps: heb nog een mail naar sony gestuurd over de €200 actie en wat als de w4000 nu na die datum geleverd gaat worden , ook al is hij nu (in de actie periode al besteld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oeps

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2008 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Nog mensen hier met een 40/46X3500 die last hebben van clouding. Het is al eens ter sprake gekomen, maar ik wil graag mijn instellingen vergelijken met iemand anders. Ik zal ze strak even posten wat ik gebruik als ik kijk naar SD signalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmrazor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-09 09:50
MRoyal schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 15:12:
Ok bedankt!

Dit (32D3000) is mijn eerste LCD en breedbeeld TV, maar ik vind het beeld overigens maar tegenvallen!

Alle kleuren lijken bijvoorbeeld erg vaal (minder intens/fel), ik kijk nu wel nog analoog dus misschien dat het daar iets mee te maken heeft. Heb inmiddels verschillende instellingen geprobeerd, gevonden via het web, maar het ziet allemaal even vaal uit.
Vind je? Ik er sinds 2 weken ook een, en nog geen digitaal maar vind hem analoog behoorlijk goed beeld geven. Het was wel even tweaken voor ik echt tevreden was, en ik ga ook nog naar die calibratie van hdtvtest.co.uk kijken (http://www.hdtvtest.co.uk/news/sony-kdl32d3000-settings-2007062071.htm).

Zal straks als ik thuis ben wel even mijn settings voor analoog posten. Bij deze

Beeld instellingen analoog
Beeldmodus: Standaard
Verlicht: 8
Contrast: 80
Helderheid: 50
Kleur: 50
Kleur Temperatuur: Neutraal
Beeldscherpte: 15
Ruisonderdrukking: Laag
MPEG Ruisonderdrukking: Uit

Advanced instellingen
Zwartcorrectie: Laag
Contrastoptimalisatie: Laag
Gamma: Laag
Helderwit: Uit
Live Colour: Laag
Kleurenbereik: Uitgebreid

Video instellingen
Bewegingsverbetering: Hoog
Film Mode: Uit
Power Save: Uit
Light Sensor: Aan

Voor digitaal heb ik tot nu toe alleen het etalage kanaal van Casema kunnen bekijken, maar daar zie ik weinig verschil in tussen analoog en digitaal. Zal wel aan de slechte kwaliteit van dat kanaal liggen.

Greetz...

Raz.

[ Voor 26% gewijzigd door dmrazor op 07-05-2008 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
mrc16 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 09:40:
Nog mensen hier met een 40/46X3500 die last hebben van clouding. Het is al eens ter sprake gekomen, maar ik wil graag mijn instellingen vergelijken met iemand anders. Ik zal ze strak even posten wat ik gebruik als ik kijk naar SD signalen!
Doel Ingangen: Digitale TV
Beeldmodus: Gebruiker

Verlicht: 9
Contrast: 83
Beeldscherpte: 30
Ruisonderdrukking: Uit
DRC-Modus: Modus 1
DRC-Palet: 1, 75
Advanced:
Zwartcorrectie: Uit
Contrastoptimalisatie: Uit
Gamma: Uit
Live Colour Creation: Midden
Witbalans: 0, 0, 0, 0, 0, 0
Detailoptimalisatie: Uit
Randenoptimalisatie: Uit
Videoinstellingen
Bewegingsverbetering: Standaard

Met digitale TV ben ik zeer tevreden maar wil deze graag vergelijken met andere!

Doel Ingangen: AV3 (xbox360)

Verlicht: 9
Contrast: 83
Beeldscherpte: 30
DRC-Modus: Uit
DRC-Palet: Uit
Advanced:
Videoinstellingen
x.v.Colour: x.v.Colour
Fotokleurenbereik: sYCC
Kleurenmatrix: Auto

Met deze beeldkwaliteit ben ik zeer ontevreden, ziet er onscherp en getekend uit. Misschien iemand tips voor de xbox360 instellingen.

Doel Ingangen: AV5 (blurayspeler/ps3)

Verlicht: MAX
Contrast: 80
Kleur Temperatuur: Warm1
Beeldscherpte: 50
DRC-Modus: Uit
DRC-Palet: Uit
Advanced:
Kleurenbereik: Standaard
Videoinstellingen
Film Mode: Auto 2
Spelmodus: Uit
x.v.Colour: Auto
Fotokleurenbereik: sYCC
Kleurenmatrix: Auto
Dynamisch RGB: Auto

Met deze instellingen zeer tevreden, bluray erg gedetaileerd. En games super rustig zonder trilling. Mischien kunnen de kleuren iets levendiger. Iemand voor deze ook tips?

Deze geavanceerde instellingen zijn zowel op de x3500 als op de w3000 beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

TomWinkelmolen schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 22:45:
Na het kopen van gta4 voor de ps3 kon ik gewoon NIET langer meer wachten en heb de 46x3500 gekocht. Moet nog een paar dagen wachten omdat ik geen tijd heb om m nu op te halen i.v.m. school (wat is t eerste jaar HBO DRUK!!!) Zal m van t weekend eens testen en zal wat pics en ervaringen hier posten!
Leuke bijbaan zeker... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom_aagten
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-09 12:52
nu we het toch over de perfecte instellingen heeft, wie heeft deze voor de kdl40v3000, bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gonkerd
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-07 22:17
Ik heb een kdl-32u2000 waarop ik mijn pc heb aangesloten, middels een dvi-hdmi kabel en dit werkt redelijk goed. Ik kan de resolutie instellen op 720p of 1080i, alleen blijft er een probleem. Langs alle randen valt er een klein stukje van het beeld buiten het scherm.
De resolutie staat goed ingesteld op 1920x1080 of 1280x720 en bij beiden blijft het probleem. Op de tv kan ik (voor zover ik kan vinden) niets instellen aan de beeld grootte.
Ligt het aan de videokaart, of ligt het aan de tv die toch die resoluties niet goed snapt?
Weet iemand hier een oplossing voor?
mogelijke oplossing hier gevonden
Opgelost: Heb via ati ccc (catalyst control center) kan je de instellingen zoals in de link hierboven staan vinden. Hiermee kan je de resolutie iets aanpassen zodat het past.

[ Voor 22% gewijzigd door gonkerd op 08-05-2008 17:51 . Reden: probleem opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 07:36:
goede morgen,

Bedoel niet de voorraad in de winkels maar de voorraad van sony in het magazijn.
Die moet onder een bepaalde norm komen te liggen en dan pas wordt de nieuwe lijn gebracht.
Bv er staan nog 20.000 stuks in het magazijn en als er nog 10:000 staan dan pas komt de nieuwe lijn.

de winkels kunnen het oude model wel uitverkopen , maar sony moet ze eerst kwijt raken aan de winkel ketens

Maar goed hoop dat de W4000 gewoon zo snel mogelijk kotm kan niet wachten :-)

Ps: heb nog een mail naar sony gestuurd over de €200 actie en wat als de w4000 nu na die datum geleverd gaat worden , ook al is hij nu (in de actie periode al besteld)
Ten eerste klopt de hele theorie niet en ten tweede is de W3000 al lang en breed op bij Sony. Ik zou me als ik jou was geen enkele zorgen maken, de eerste uitlevering W4000 naar retailers is deze week!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdj79
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-01 16:49
Ik ben na aandachtig lezen van diverse fora erg geintresseerd geraakt in de KDL40W4000
Ik zit er stevig over na te denken om deze aan te schaffen zodra deze leverbaar is.
Waar ik alleen tegen aanloop mbt de bravia actie, is dat op de website van sony staat vermeld dat de volgende KDL40W4000 modellen meedoen aan de actie: KDL40W4000E en KDL40W4000AEP

Ten eerste kan ik vrijwel nergens terug vinden wat precies het verschil is tussen deze twee, bevalve in dit topic een reactie dat de KDL40W4000AEP alleen in duitsland werd geleverd maar nu toch ook hier en dat de KDL40W4000E voor europa is. Maar de bron daarvan is niet vermeld.
Iemand die hier meer duidelijkheid over kan verschaffen?

Tevens zie ik dat koopjeskampioen deze televisie het goedkoopst aanbied, waarbij je tevens gebruik kan maken van de actie, aldus meerdere reacties in dit topic. Echter op deze site staat de KDL40W4000 wel genoemd maar de E of AEP hierachter ontbreekt weer 8)7
IValt dit model nu wel of niet onder de actie en wat is nu het verschil....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok Dat is dus goed nieuws

Kan hem dus volgende week verwachten :-)

Zodra ik hem heb horen jullie het hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmrazor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-09 09:50
Vraagje... ik gebruik de KDL32 D3000 in combinatie met een Freecom Mediaplayer 450 die via HDMI is aangesloten. Daarbij kom ik één zwaar irritant punt tegen, nl. bij veel DVD *.iso's die ik via die mediaplayer bekijk valt de tweede regel van de ondertiteling half buiten beeld en in HDMI mode kan ik het scherm niet omhoog / omlaag de verschuiven (wide geeft het beste resultaat)

Is vooral bij films waarbij de tweede regel van de ondertiteling in het zwarte gedeelte onder de film wordt afgebeeld.

Weet iemand daar een oplossing voor?

Greetzie....

Raz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:*) :*) :*) :*) :*)

Hij komt hij komt ........donderdag 15 mei

Hij wordt woensdag de 14de gelost en ik krijg hem dus de 15de De KDL 40W4000
Ben erg benieuwd

Laat hem meteen horen en zal wat foto's plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Wat ik me afvraag he, zijn er dan serieus mensen die em ook echt mooi vinden?
Qua looks dan. Want de W2000 of W3000 vind ik er beter uitzien. De W4000 heeft zo'n raar glazen randje aan de onderkant.
Toch ben ik wel heel erg aan het twijfelen om hem te halen.

Kunnen mensen ook even posten waar ze em besteld hebben, en wat ze ervoor neer moeten leggen ? Thnx alvast :)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan mijn 40w4000 morgen reeds ophalen; was vandaag bij mijn leverancier VIDEOPARTNER.NL gearriveerd. Ik geef via dit forum wel, na uitproberen, mijn mening !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmRuTToY
  • Niet online
Hier alvast wat foto's van de W4000 in actie. Op pagina 13 en 18 zijn nog wat foto's te vinden. Er is al een gebruiker op de Avforums die zijn W4000 binnen heeft gekregen, en er wat mee heeft gespeeld. Hij geeft een korte review. Ik hou dat topic in ieder geval in de gaten om wat meer informatie te verkrijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil ook de 40W4000 aanschaffen en ik hoop dat deze goed gaan werken met de Alphacript module icm Casema.

Zag alleen op de foto's dat de randen blauw zijn en dat vind ik weer iets minder.

Tevens heb ik mail verstuurd naar Sony Nederland met de vraag:

verschil 40W4000E versus 40W4000AEP dit is het antwoord van Sony:

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Betreft : Conso ref : 60302331

Geachte heer XXXXX,

De toevoeging achter het modelnummer, dus E of AEP, zijn beide een aanduiding voor "europees model".
Dus dit model is gemaakt voor de Europese markt.

Met vriendelijke groet,

Consumenten Informatie Centrum
Sony Nederland

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Uw gegevens worden opgenomen in een bestand van Sony Nederland.
De Wet Bescherming Persoonsgegevens verleent u het recht op inzage en correctie van uw gegevens. De door u verstrekte gegevens kunnen enkel gebruikt worden door Sony.
Indien u van ons geen verdere informatie omtrent producten en diensten wenst te ontvangen, gelieve ons dit te melden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EmRuTToY schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 18:06:
Hier alvast wat foto's van de W4000 in actie. Op pagina 13 en 18 zijn nog wat foto's te vinden. Er is al een gebruiker op de Avforums die zijn W4000 binnen heeft gekregen, en er wat mee heeft gespeeld. Hij geeft een korte review. Ik hou dat topic in ieder geval in de gaten om wat meer informatie te verkrijgen :)
Thx voor die AV link. Ik hoop dat die dude snel antwoord geeft over hoe voetbal eruit ziet op de W4000, dat is voor mij ook érg belangrijk :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
psy schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 15:34:
[...]

Leuke bijbaan zeker... :P
hehe... dacht het niet dus... werk bij een autoschadebedrijf en alleen als ik tijd heb... ik leef van de studiefinanciering en zakgeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de pagina 33 had ik ook al foto's gepost. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TomWinkelmolen schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 22:36:
[...]

hehe... dacht het niet dus... werk bij een autoschadebedrijf en alleen als ik tijd heb... ik leef van de studiefinanciering en zakgeld :P
Je vergeet je plantjes op zolder? ;) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
:X sssssssssst! Maar genoeg over mijn inkomsten. Ik ben nog steeds t wachten op bericht dat ik m af kan komen halen. Hoop wel dat ik m voor volgende week binnen heb! Tijd om flink te gta-en. Ook eens even dat andere topic doorspitten met die problemen over de interne dvb-c tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een vraag !
Ik heb vandaag de 40w4000 geïnstalleerd. Wat me opvalt is dat ik zowel vanuit de Samsung HD decoder via @home alsook vanuit een HD Sateliet ontvanger met HD uitzendingen alleen maar 1080i als resolutie in beeld krijg, en niet de verwachte 1080p. Ik krijg wel 1080p bij een BlueRay weergave vanuit mijn Sony Via laptop. Heeft er iemand een verklaring voor het ontbreken van 1080p ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmRuTToY
  • Niet online
Voorzover ik weet, is het via sat niet mogelijk om 1080p te krijgen; 1080i is de enige mogelijkheid. Dit zie je bij veel decoders als de nieuwe Dreambox 800(0) en sommige Humax series. Dus het ligt in ieder geval niet aan de tv ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 15:09:
een vraag !
Ik heb vandaag de 40w4000 geïnstalleerd. Wat me opvalt is dat ik zowel vanuit de Samsung HD decoder via @home alsook vanuit een HD Sateliet ontvanger met HD uitzendingen alleen maar 1080i als resolutie in beeld krijg, en niet de verwachte 1080p. Ik krijg wel 1080p bij een BlueRay weergave vanuit mijn Sony Via laptop. Heeft er iemand een verklaring voor het ontbreken van 1080p ?
Omdat hij slechts max 1080i kan doorgeven denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackiE1982
Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 15:09:
een vraag !
Wanneer zien wij de foto's en mening van de TV?........ ;)
Is de rand glimmend en blauw?
Dat je hem al heb :9~

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 40w4000 E versie. De rand ziet er op afstand prachtig zwart glanzend uit. Bij het aanlichten zie je een diepblauwe glittering. Erg mooi. Deze glittering komt op de foto niet tot uitdrukking. Ik heb nu weinig tijd en ga vanavond het beeld verder beoordelen. De eerste indrukken zijn goed.
Wordt vervolgd !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb me zojuist aangemeld en dit is mijn eerste post.
Wat weten jullie allemaal veel over de BRAVIA's.

Sinds gisteren heb ik een 40v3000 in bezit en ben er tot nu toe erg tevreden mee.

Ik merk wel iets raars op. De digitale tuner van de TV ziet veel kanalen, maar geeft ze niet allemaal weer. Sommige kanalen staan gewoon op zwart.

Ik woon in het gebied van UPC en heb digitale TV van UPC.

Als ik (zonder de UPC-decoder aan te zetten) naar de zenders kijkt d.m.v. de button DIGITAL (op de remote) kan ik bijvoorbeeld niet naar de zender Nickelodeon terwijl die zender er zowel analoog als via de decoder wel te zien is. Veel zenders zie ik echter wel. RTL4 en 5, maar bijv. ook weer niet NET5.
Snappen jullie me nog?

Heb ik misschien een instelling vergeten te zetten of is dit normaal gedrag? Heeft iemand anders dat ook?

Verder is het erg genieten van dit prachtige scherm, waar ik overigens € 1357,= voor heb betaald excl korting van Sony.

Alvast bedankt voor een eventueel antwoord,

Dreedree

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 16:54:
Ik woon in het gebied van UPC en heb digitale TV van UPC.

Als ik (zonder de UPC-decoder aan te zetten) naar de zenders kijkt d.m.v. de button DIGITAL (op de remote) kan ik bijvoorbeeld niet naar de zender Nickelodeon terwijl die zender er zowel analoog als via de decoder wel te zien is. Veel zenders zie ik echter wel. RTL4 en 5, maar bijv. ook weer niet NET5.
Snappen jullie me nog?
Digitale TV kanalen kunnen door het kabelbedrijf van encryptie worden voorzien om te voorkomen dat iedereen met een analoog TV abonnement ook digitale TV kanalen zou kunnen bekijken zonder daar een apart abonnment voor af te sluiten. In de Mediabox van UPC zit een decryptie module die samen met de smartcard er voor zorgt dat jij alleen die kanalen kan bekijken waarvoor je een abonnment hebt afgesloten.

Je TV heeft standaard niet zo'n decryptie module waarin de smartcard van UPC gaat, dus kan alleen de digitale TV kanalen weergeven die niet voorzien zijn van encryptie. De digitale kanalen met encryptie worden meestal wel gevonden, maar leveren door het ontbreken van de decryptie module een zwart beeld op wat je zelf ook al had ontdekt. Normaal zou je in het Common Interface slot van de TV een decryptie module kunnen plaatsen voor het Conditional Access Systeem van het kabelbedrijf ware het niet dat de Nederlandse kabelbedrijven moeilijk doen en het gebruik van Conditional Access Modules (de decryptie module) willen tegen werken. Helaas geldt dat UPC een dusdanig systeem heeft gekozen zodat er geen Conditional Access Module is waarin de smartcard van UPC zijn werk wil doen. Je zal dus voor de digitale kanalen met encryptie die Mediabox moeten gebruiken. Waarom sommige kanalen niet van encryptie zijn voorzien bij UPC weet niemand en UPC doet daar ook geen uitspraken over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, weet iemand wat de 40X3500 en 46X3500 bij de Media Markt kosten?!?! :X
Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is geen wat moet ik kopen topic! Keuzes tussen modellen moet je zelf maken. Dat kun je het beste in de winkel doen waar je ze naast elkaar kan bewonderen. Kom aub niet met vragen als: "welke zouden jullie nemen: X of Y?" of "ik heb xxx euro, welke TV kan ik daar het beste voor kopen?"