Toon posts:

[LCD TV] Sony BRAVIA (alle series) topic deel 5 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste
Acties:
  • 231.167 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 261504

ArChie schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 18:28:
[...]

Digitale TV kanalen kunnen door het kabelbedrijf van encryptie worden voorzien om te voorkomen dat iedereen met een analoog TV abonnement ook digitale TV kanalen zou kunnen bekijken zonder daar een apart abonnment voor af te sluiten. In de Mediabox van UPC zit een decryptie module die samen met de smartcard er voor zorgt dat jij alleen die kanalen kan bekijken waarvoor je een abonnment hebt afgesloten.

Je TV heeft standaard niet zo'n decryptie module waarin de smartcard van UPC gaat, dus kan alleen de digitale TV kanalen weergeven die niet voorzien zijn van encryptie. De digitale kanalen met encryptie worden meestal wel gevonden, maar leveren door het ontbreken van de decryptie module een zwart beeld op wat je zelf ook al had ontdekt. Normaal zou je in het Common Interface slot van de TV een decryptie module kunnen plaatsen voor het Conditional Access Systeem van het kabelbedrijf ware het niet dat de Nederlandse kabelbedrijven moeilijk doen en het gebruik van Conditional Access Modules (de decryptie module) willen tegen werken. Helaas geldt dat UPC een dusdanig systeem heeft gekozen zodat er geen Conditional Access Module is waarin de smartcard van UPC zijn werk wil doen. Je zal dus voor de digitale kanalen met encryptie die Mediabox moeten gebruiken. Waarom sommige kanalen niet van encryptie zijn voorzien bij UPC weet niemand en UPC doet daar ook geen uitspraken over.
Hartelijk Dank voor deze uitleg.
Voorlopig heb ik vanavond weer genoten van het scherm.

;-))

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 261582

Enig idee waarom de W4000 goedkoper is dan de W3000? (bron: kieskeurig) Ik wil een van deze toestellen kopen en twijfel welke het gaat worden. Een nieuw toestel zou toch duurder moeten zijn of is de W3000 beter?

Thanks

Hawk

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-05 22:04
De prijzen van nieuwe televisies zijn aangepast op de huidige marktprijs. De nieuwprijs van nieuwe TVs zakt ook. Ik heb ooit een nieuwe 19" LCD gekocht voor 900€ maar ik verwacht toch niet dat een nieuwe LCD nog boven dat prijspijl op de markt wordt gezet. De technologie wordt goedkoper en de gemiddelde prijs daalt. Dus ook de nieuwprijs, om het zo even te noemen, past zich daar op aan. Winkels houden voor de oude TVs vaak langer de oude prijs aan.

[Voor 4% gewijzigd door Roet op 11-05-2008 19:21]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 255598

Volgens mij wordt de W3000 ook niet meer geproduceerd als de W4000 uitkomt? Zoiets hoorde ik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 178057

Anoniem: 255598 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 00:04:
Volgens mij wordt de W3000 ook niet meer geproduceerd als de W4000 uitkomt? Zoiets hoorde ik.
Dat klopt. Ze wachten tot de laatste voorraden er door heen zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 22:35
maxap schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 21:32:
Hey, weet iemand wat de 40X3500 en 46X3500 bij de Media Markt kosten?!?! :X
met onderhandelen kun je de 46x3500 voor iets minder dan 2700 euro krijgen bij de MM. Heb t zelf geprobeerd maar heb m toch ergens anders (voor t zelfde geld) gekocht. Voor die prijs doe je ook nog mee aan de actie!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maxap
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-03-2018
TomWinkelmolen schreef op maandag 12 mei 2008 @ 11:05:
[...]

met onderhandelen kun je de 46x3500 voor iets minder dan 2700 euro krijgen bij de MM. Heb t zelf geprobeerd maar heb m toch ergens anders (voor t zelfde geld) gekocht. Voor die prijs doe je ook nog mee aan de actie!
thx... ik vind het beleid van de MM dat je alles binnen 14 dagen mag terugbrengen mits je ontevreden bent, en je geld terugkrijgen... (of een nieuw product idd)...

De 46w4000 lijkt me ook geweldig (zeker na het lezen van berichten over tearing, smearing en ghosting op de x3500 op verschillende fora), maar aangezien deze geen 100hz motion flow heeft, lijkt het me niet de beste tv om in combinatie met de ps3 te gebruiken...

is het trouwens echt zo belangrijk dat 100hz motion flow? of zien de spellen en de HD content dan toch vet uit? hmmm

[Voor 6% gewijzigd door maxap op 12-05-2008 12:02]

"Hoe vrolijker je bent, hoe meer je nog hebt te leren." Don Herold.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 22:35
ik zou niet weten of die 100hz zo veel uit maakt. Ik heb de tv gewoon gekocht omdat het de top-of-the-line bravia is en nogal sony fan ben. Heb het toestel overigens nog niet binnen :( Als ik niet tevreden ben met de kwaliteit ga ik er gewoon weer mee terug! Als ik mn tv binnen heb zal ik eens een blue ray afspelen, wat ps3-en en de pc eens aansluiten via hdmi en wat gamen. Mijn ervaringen zal ik wel posten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-03 16:15
maxap schreef op maandag 12 mei 2008 @ 12:00:
[...]
(zeker na het lezen van berichten over tearing, smearing en ghosting op de x3500 op verschillende fora)
Je vergeet nog de clouding en fogging...

Als je sommige fora moet geloven is de x3500 zo'n beetje de slechtste TV ooit gemaakt. Zo'n beetje alles wat op -ing eindigt en negatief is heeft de x3500 wel. Het punt is, elke andere TV heeft een nog veel grotere lijst met issues.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:36
flowerp schreef op maandag 12 mei 2008 @ 14:05:
[...]

Je vergeet nog de clouding en fogging...

Als je sommige fora moet geloven is de x3500 zo'n beetje de slechtste TV ooit gemaakt. Zo'n beetje alles wat op -ing eindigt en negatief is heeft de x3500 wel. Het punt is, elke andere TV heeft een nog veel grotere lijst met issues.
Heb zelf ook de x3500 ik heb alleen last van clouding als het contrast erg hoog staat en als de energiebesparing laag staat. Zet je het contrast laag, en je energiebesparing hoog is je clouding weg, en kun je de kleuren weer compenseren door live colour creation weer hoog te zetten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tommy6
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09-2021
Is het al bekend wanneer modellen zoals de 40XBR5/4 en de 40W4100 op de Nederlandse markt zullen verschijnen?

[Voor 4% gewijzigd door tommy6 op 12-05-2008 15:13]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EmRuTToY
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Dat zijn voor zover ik weet Amerikaanse modellen, die zullen je hier dus niet zo snel aantreffen :9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maxap
Hmm... dan is de meest logische keuze op dit moment de nieuwe ..W4000-serie. Men beweert op de avforums.com dat deze een betere contrast/betere kleren heeft (waarom moet ik ze niet geloven, als het om de nieuwe Bravia 2 Engine gaat die inderdaad betere specs heeft?!) en dat er vrijwel geen van die enge op -ing eindigende dingen (tearing, ghosting, clouding... ) aanwezig is.

Zoals het naar uitziet, moeten we genoegen nemen met de nieuwste ..W4000-versie van de tv's (die ook nog eens slechts de eerste revisie is met mogelijke kinderziektes) of wachten totdat ze de ..Z4100-serie launchen (of natuurlijk de ..X4500 die weer ongetwijfeld peperduur zal zijn)

Moeilijk, moeilijk... heeft iemand de Sony launch data van lcd tv's die voor Europa gelden, gezien? Ik kon alleen maar de Amerikanse versie vinden, hoewel ik volgens mij ook een Europese ergens had zien staan.

Ik denk dat ik maar met mijn 32 inch Samsung die slechts HD Ready is, moet leven en na de zomer zien we het wel :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• flowerp
  • Laatst online: 22-03 16:15
maxap schreef op maandag 12 mei 2008 @ 15:52:
Hmm... dan is de meest logische keuze op dit moment de nieuwe ..W4000-serie. Men beweert op de avforums.com dat deze een betere contrast/betere kleren heeft (waarom moet ik ze niet geloven, als het om de nieuwe Bravia 2 Engine gaat die inderdaad betere specs heeft?!) en dat er vrijwel geen van die enge op -ing eindigende dingen (tearing, ghosting, clouding... ) aanwezig is.
Ik zou het niet afwachten. Van ELK scherm, maar dan ook echt ELK scherm, hoe duur en hoe goede reviews deze ook heeft gehad komen naar verloop van tijd berichten op fora dat er -ing dingen zijn. Ik heb jaren lang bijvoorbeeld de Dell 240Xwfp reeks gevolgd. Dit zou het beste 24" scherm zijn, maar telkens waren er weer issues op de fora. Het volgende model zat er dan bijna aan te komen, en zijn alles oplossen. Natuurlijk had het volgende model ook weer issues, en moest je weer op revisies wachten die wel perfect zouden zijn. Zat je een paar revisies verder dan zat er alweer een nieuw model aan te komen die ook weer alles zou oplossen. Je raad het al, op het moment dat dat nieuwe model uit kwam waren er ook weer issues.

Op een gegeven moment heb ik op mijn werk gewoon de huidige 24" laten bestellen en het beeld is gewoon goed. Issues zijn er -altijd-. Leer er gewoon mee leven dat we in een tijd leven waarin TV schermen nog niet perfect zijn. Misschien dat dit over een jaar of 50 anders is...

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maxap
mrc16 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 14:36:
[...]

Heb zelf ook de x3500 ik heb alleen last van clouding als het contrast erg hoog staat en als de energiebesparing laag staat. Zet je het contrast laag, en je energiebesparing hoog is je clouding weg, en kun je de kleuren weer compenseren door live colour creation weer hoog te zetten.
Haha.... lekker zeg... Je koopt een gloednieuwe Sony (!) Bravia LCD Tv met al die hype rondom superhoge contrastwaarden en daar kan je uiteindelijk niet eens van genieten, omdat je opeens last van "clouding" krijgt die je alleen weg kunt krijgen door het contrast laag te zetten. Dan moet Sony maar niet 2.200:1 als de contrastwaarde hebben, maar 800:1 of wat je daar hebt staan, om de tv zo goed mogelijk zonder alle issues te laten functioneren... 8)7

flowerp, ik volg nog steeds discussies over de 2408-serie van Dell... Het schijnt dat er een nieuwe revisie eind mei geleverd zal worden... Maar goed... we zien het wel :)

Ik vind de X3500 (en X3000) serie trouwens er heel vet uitzien en ben zeer benieuwd naar de ervaringen van de trotse eigenaren van deze prachttv... Hoe zien de PS3 games op deze serie? Kunnen jullie lekker gamen? Hoe zit het met ghosting, smearing etc.? Het zou tof zijn als iemand wat pics/youtube video's van de ps3 spellen op de X3500 kon posten... _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tommy6
EmRuTToY schreef op maandag 12 mei 2008 @ 15:36:
Dat zijn voor zover ik weet Amerikaanse modellen, die zullen je hier dus niet zo snel aantreffen :9
Okee, dus het enige 100Hz model van Sony in NL is de X3500. Hoe verhoudt de Bravia 2 Engine zich t.o.v. de Bravia Pro Engine. Zit er namelijk aan te denken om een 40X3500 te gaan kopen. Is dit een goed moment om deze tv aan te schaffen in de product life cycle? Zal de volgende generatie ook 120Hz panels hebben, zoals de modellen in de US?

[Voor 7% gewijzigd door tommy6 op 12-05-2008 16:49]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WidgetTWW
maxap schreef op maandag 12 mei 2008 @ 16:45:
[...]

Haha.... lekker zeg... Je koopt een gloednieuwe Sony (!) Bravia LCD Tv met al die hype rondom superhoge contrastwaarden en daar kan je uiteindelijk niet eens van genieten, omdat je opeens last van "clouding" krijgt die je alleen weg kunt krijgen door het contrast laag te zetten. Dan moet Sony maar niet 2.200:1 als de contrastwaarde hebben, maar 800:1 of wat je daar hebt staan, om de tv zo goed mogelijk zonder alle issues te laten functioneren... 8)7

Ik vind de X3500 (en X3000) serie trouwens er heel vet uitzien en ben zeer benieuwd naar de ervaringen van de trotse eigenaren van deze prachttv... Hoe zien de PS3 games op deze serie? Kunnen jullie lekker gamen? Hoe zit het met ghosting, smearing etc.? Het zou tof zijn als iemand wat pics/youtube video's van de ps3 spellen op de X3500 kon posten... _/-\o_
Ooit een samsung naast een sony gezien :P. Dan zou je de samsung het liefste in de prulenbak gooien :P. Samsung heeft altijd al het 'hoogste' contrast gehad met de minste 'natuurlijke' kleuren. Een eigenschap van sony is is dat ze zwart perfect weergeven, vergelijk dat maar eens met andere merken.

De X3500 is gewoon een vet toestel. Gaming ziet er bij mij perfect uit, het is alleen even een dagje klieren met de instellingen. Ik heb hem nu zo staan dat alles zonder trilling/ghosting/smearing, etc word weergegeven. Overigens als je het contrast volluit zet zien de kleuren er afschuwelijk uit. :P. Maar dat geld bijna voor elk toestel.

[Voor 6% gewijzigd door WidgetTWW op 12-05-2008 16:52]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maxap
mrc16 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 16:50:
[...]

Ooit een samsung naast een sony gezien :P. Dan zou je de samsung het liefste in de prulenbak gooien :P. Samsung heeft altijd al het 'hoogste' contrast gehad met de minste 'natuurlijke' kleuren. Een eigenschap van sony is is dat ze zwart perfect weergeven, vergelijk dat maar eens met andere merken.

De X3500 is gewoon een vet toestel. Gaming ziet er bij mij perfect uit, het is alleen even een dagje klieren met de instellingen. Ik heb hem nu zo staan dat alles zonder trilling/ghosting/smearing, etc word weergegeven. Overigens als je het contrast volluit zet zien de kleuren er afschuwelijk uit. :P.
:*) oh... eerlijk gezegd heb ik nog nooit ps3 spellen op de X3500 gezien. Maar ik geloof je wel...
Als je in staat bent wat pics te posten, dan check ik ze heel graag ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WidgetTWW
tommy6 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 16:47:
[...]

Zal de volgende generatie ook 120Hz panels hebben, zoals de modellen in de US?
Dat is al zo vaak behandeld in dit topic. 120Hz geld alleen voor NTSC modellen. 100Hz voor pal modellen. Zie het in de nieuwe modellen misschien als 'MotionFlow2' of iets dergelijks.
tommy6 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 16:47:
[...]

Hoe verhoudt de Bravia 2 Engine zich t.o.v. de Bravia Pro Engine
Een leuk vergelijkings schema:

http://i51.photobucket.com/albums/f383/lyris1/3.jpg

Sorry voor de grote foto!
EX word ook wel 2 genoemd. Bravia Engine 2 doet zijn werk minder met HD signalen.

Sony: BRAVIA ENGINE PRO gaat een stap verder dan de BRAVIA ENGINE EX door gebruik van de verbeterde Digital Reality Creation-technologie. Hierdoor krijgt uw High Definition-signaal een nog grotere resolutie en superieure beeldweergave.

De BRAVIA ENGINE EX is een verbeterde versie van de inmiddels beroemde intelligente beeldtechnologie BRAVIA ENGINE. BRAVIA ENGINE EX beschikt over veel van de functies van BRAVIA ENGINE maar dan op een hoger niveau. Vier geavanceerde technologieën (Composite Component-technologie, Image Format-technologie, Videostuurprogramma voor flat-panel en Digital Reality Creation) worden gecombineerd voor een uitstekende beeldweergave met een nog grotere dichtheid en diepte.

[Voor 68% gewijzigd door WidgetTWW op 12-05-2008 17:04]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WidgetTWW
maxap schreef op maandag 12 mei 2008 @ 16:52:
[...]

:*) oh... eerlijk gezegd heb ik nog nooit ps3 spellen op de X3500 gezien. Maar ik geloof je wel...
Als je in staat bent wat pics te posten, dan check ik ze heel graag ;)
Zal het vanavond even proberen voor je. Maar in de winkel checken is natuurlijk het mooiste. In Utrecht bij MM draait een demo met Gran Turismo :9~ .

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maxap
mrc16 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 16:54:
[...]

Zal het vanavond even proberen voor je. Maar in de winkel checken is natuurlijk het mooiste. In Utrecht bij MM draait een demo met Gran Turismo :9~ .
geweldig... als je het even kunt doen, dan zou het echt super zijn...

op dit moment zit ik in het buitenland en begin me al een beetje te oriënteren... :) kan dus niet zomaar naar de MM gaan en even de prijzen/tv's checken... Maar over een maand kom ik weer terug (wanneer ik mijn studie hier afgerond zal hebben) en dan denk ik dat ik de beruchte 46X3500 zal kopen (als deze tenminste echt zo tof is) 8)

alvast bedankt voor de moeite... ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tommy6
mrc16 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 16:53:
[...]

Dat is al zo vaak behandeld in dit topic. 120Hz geld alleen voor NTSC modellen. 100Hz voor pal modellen. Zie het in de nieuwe modellen misschien als 'MotionFlow2' of iets dergelijks.
Okee, bedankt. Was ik nog niet tegen gekomen, maar dat verhelderd de zaak. Dan wordt de keuze voor de 40X3500 weer een stukje makkelijker. Het is dus niet te verwachten dat de nieuwe generatie X modellen een must have zullen hebben om op te wachten?

Ook thanx voor het Bravia Engine schema!

[Voor 3% gewijzigd door tommy6 op 12-05-2008 17:03]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WidgetTWW
tommy6 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 17:02:
[...]

Okee, bedankt. Was ik nog niet tegen gekomen, maar dat verhelderd de zaak. Dan wordt de keuze voor de 40X3500 weer een stukje makkelijker. Het is dus niet te verwachten dat de nieuwe generatie X modellen een must have zullen hebben om op te wachten?
Zo kun je blijven wachten, haha. De x4500 staat op het schema voor november 2008. Dat is wel erg lang wachten. Wat wil je op dit moment nog meer dan FULL HD, 10bit, Bravia Engine Pro en 100Hz? :P :D.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tommy6
mrc16 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 17:03:
[...]

Zo kun je blijven wachten, haha. De x4500 staat op het schema voor november 2008. Dat is wel erg lang wachten. Wat wil je op dit moment nog meer dan FULL HD en 100Hz? :P :D.
Ben ik met je eens. Full HD en 100Hz is inderdaad meer dan voldoende, maar zag een paar pagina's terug in dit topic dat de huidige X generatie in Augustus al ten einde zou komen. November is dan idd niet de moeite waard om te wachten. Bedankt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maxap
mrc16 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 17:03:
[...]

Zo kun je blijven wachten, haha. De x4500 staat op het schema voor november 2008. Dat is wel erg lang wachten. Wat wil je op dit moment nog meer dan FULL HD en 100Hz? :P :D.
:) inderdaad... Hoewel de nieuwe Bravia Engine 2, 3d interface, meer contrast, Ethernetpoort ook heel aantrekkelijk zijn (aanwezig op de ..z4100-serie en waarschijnlijk ook op de ..x4500) ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tommy6
maxap schreef op maandag 12 mei 2008 @ 17:06:
[...]

:) inderdaad... Hoewel de nieuwe Bravia Engine 2, 3d interface, meer contrast, Ethernetpoort ook heel aantrekkelijk zijn (aanwezig op de ..z4100-serie en waarschijnlijk ook op de ..x4500) ;)
Z4100 is toch alleen US model?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maxap
tommy6 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 17:07:
[...]

Z4100 is toch alleen US model?
Als het goed is, komt deze ook in Europa.... zo niet, dan zal het zeker het geval met de volgende X4500 zijn....
Maar zo kun je echt eeuwig lang wachten... er komt altijd iets nieuws/beters.... :(

[Voor 13% gewijzigd door maxap op 12-05-2008 17:12]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WidgetTWW
maxap schreef op maandag 12 mei 2008 @ 17:12:
[...]

Als het goed is, komt deze ook in Europa.... zo niet, dan zal het zeker het geval met de volgende X4500 zijn....
Maar zo kun je echt eeuwig lang wachten... er komt altijd iets nieuws/beters.... :(
Jepz, en voorlopig hebben we dan wel de E4000 serie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-05 23:39

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Hallo,

Wellicht is het al eens langs gekomen op het forum, maar ik wil het toch maar even vragen.

Ik heb net de KDL40V3000 gekocht met ingebouwde DVB C tuner.. Nu heb ik begrepen dat ik een Cam module moet hebben om het te laten werken..

Welke cam module werkt icm @Home?? Als dat uberhaupt werkt.. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Greetz Frank

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Frank1973 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 21:04:
Ik heb net de KDL40V3000 gekocht met ingebouwde DVB C tuner.. Nu heb ik begrepen dat ik een Cam module moet hebben om het te laten werken..

Welke cam module werkt icm @Home?? Als dat uberhaupt werkt.. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Lees de start post van dit topic.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

ArChie schreef op maandag 12 mei 2008 @ 21:46:
[...]

Lees de start post van dit topic.
Ja inderdaad was iets te snel met posten , mijn excuses.. Nog maar even afwachten tot er misschien iets komt van de kabel maatschappijen.. ( zal wel niet )

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tom_aagten
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-04 16:29
Frank1973 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 21:56:
[...]

Ja inderdaad was iets te snel met posten , mijn excuses.. Nog maar even afwachten tot er misschien iets komt van de kabel maatschappijen.. ( zal wel niet )
bij mij werkt het (enschede) perfect, een kdl40v3000 een classic cam module met de smartcard erin. Een en al genot. :*)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

tom_aagten schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 10:17:
[...]

bij mij werkt het (enschede) perfect, een kdl40v3000 een classic cam module met de smartcard erin. Een en al genot. :*)
Ga ik toch maar eens zo'n module bestellen.. Hoe werkt het met het updaten van de firmware van de module?? Moet je dat laten doen of kun je dat zelf??

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Frank1973 schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 10:23:
Ga ik toch maar eens zo'n module bestellen..
Heb je je wel eerst verdiept in de beperkingen en bekende problemen? Dat het bij een ander werkt wil nog niet zeggen dat het ook geheel probleemloos bij jou zal gaan werken. De beperking is overigens dat je geen HD kanalen kan weergeven zonder externe HDTV ontvanger met de V3000 serie en verder kan nog afhankelijk van jouw kabelregio het zogenaamde afstemmingsprobleem spelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Het verhaal van de HD kanalen is simpel, daar is simpelweg nog te weinig aanbod voor. DiscHD NatGeo en wat reclame zenders. Dus dat hoeft voor mij voorlopig nog niet.. Ik heb inderdaad verschillende forums gelezen over de beperkingen en gebreken en bekende problemen, en ik moet zeggen dat ik de gok toch ga wagen.. Ik wil gewoon het maximale uit de TV halen... Lukt dat niet jammer dan.. lukt dat wel dan ben ik een tevreden mens..

Alleen heb ik nog niet kunnen achterhalen hoe je die cam module moet upgraden mocht dat nodig zijn voor de toekomst..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Frank1973 schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 11:22:
Alleen heb ik nog niet kunnen achterhalen hoe je die cam module moet upgraden mocht dat nodig zijn voor de toekomst..
In theorie kan dat via een PCMCIA slot in een laptop, maar de praktijk wijst uit dat het nogal lastig is om drivers van het update programma aan de praat te krijgen omdat niet alle PCMCIA sloten compatible zijn. Een kwestie van proberen dus. De andere methode is via een satelliet ontvanger met Common Interface slot. Dat gaat probleemloos, maar niet iedereen beschikt natuurlijk over een satelliet ontvanger. Mogelijk kan je met de verkoper een afspraak maken dat die zorg draagt voor het updaten van de AlphaCrypt Classic CAM mocht dat echt nodig zijn. De laatste firmware versies is er echter niet of nauwelijks iets aangepast voor de Irdeto ondersteuning van de AlphaCrypt Classic CAM, dus als je er voor zorgt dat je er één aanschaft met de laatste firmware versie dan zal het waarschijnlijk niet nodig zijn om te upgraden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Edje1981
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-07-2011
Hallo ik heb me zojuist aangemeld en hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Anderhalve maand geleden heb ik een 40V3000 gekocht. Tot nu toe met volle tevredenheid gebruik van gemaakt zowel tv via tele2 als games via de PS3 echt super. Alleen vanmorgen sloeg de schrik toe.

Ik zette de tv aan en had alleen nog maar beeld op de linkerhelft van het scherm. Ongeveer 40% aan de rechterkant is gewoon zwart. Dit doet zich voor zowel via Scart als HDMI. Het lijkt dus hardwarematig te zijn. Heeft iemand zoiets al eerder ervaren?

Vanavond zal ik er verder naar kijken, had vanmorgen niet echt de tijd om me er verder in te verdiepen.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 238368
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik wil vanavond even naar de MM om te vergelijken.
Ik zit in mijn hoofd met de 40W2000 en de 40V3000.

Ga er digitale tv mee kijken en koop er een PS3 bij.

Nu zie ik veel goede berichten over de 40W2000 (toch beter als de 40W3000 als ik de meeste berichten zo lees)

Wat me opvalt is dat er niet veel mensen spreken over de 40V3000.

Prijsverschil tussen de W200 en V3000 is +/- 100 euro dus dat maakt niet uit.

Kan iemand vertellen wat de grote verschillen zijn tussen deze schermen?
Ik zie door de bomen het bos niet meer..

Hartelijk dank,

R. Molenaar

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kaos001
  • Laatst online: 14:32
Zijn er inmiddels al meerdere mensen met een W4000 ?
Ben echt ontzettend benieuwd hoe deze tv is ten opzichte van de W3000 en W2000. :)

Soundcloud

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maxap
Ik ben net even naar de Sony Store geweest en ik moet jullie zeggen dat de 40W4000 een erg toffe lcd tv is.
Ik heb ook zowel de X3500 als de X3000 kunnen bekijken.... De X3000 ziet er inderdaad cheap uit met zijn afwerking van plastic, de X3500 is wel mooi, maar een beetje lomp.

De W4000 vond ik echter heel mooi. Hier in UK hebben ze deze niet in die rare blauwe kleur, maar de W4000 heeft een heel aantrekkelijke zwarte (piano black, reflecterend) behuizing. De speakers zijn echter te klein en het lijkt me dat de X3500 een betere geluidskwaliteit heeft. Op de W4000 hadden ze Casino Royale (Blu-Ray) draaien en alles ziet er fantastisch uit, zelfs beter dan op de X3500 die ernaast stond. (de contrastwaarden zijn duidelijk veel hoger bij de W4000 en de nieuwe Bravia 2 Engine doet zijn werk ook heel goed zo te zien)

In andere stores heb ik ook de D3500 kunnen bewonderen, daar had men twee PS3 games op draaien: Gran Turismo 5 Prologue en Time Crisis 4. Ik vond de graphics super mooi en er was geen sprake van ghosting of wat dan ook (al die op -ing eindigende en nietszeggende termen)... ik heb nog nooit zo'n snelle en ontzettend kleurlijke actie gezien. En dat terwijl de D3500 niet echt een topmodel is... ik durf dus nu te beweren dat alle spellen op de W4000 of de X3500 er nog beter uit zullen zien.

Hmm... de keuze wordt nu veel lastiger... Misschien zal ik toch voor de W4000 gaan (deze heeft geen 100hz motion flow functie, maar deze wordt toch zelfs op de X3500 uitgeschakkeld als men gamet en voor de rest wordt er aanbevolen om deze uitgeschakkeld te houden in verband met de onvolmaaktheid van deze nieuwe feature) of voor een nieuwe Samsung (serie 6) aangezien er op dit moment zo'n leuke Samsung actie loopt...
We zien het wel.

Nu weet ik ook zeker dat de kwaliteit van Sony tv's heel erg hoog is en dat je daarop mag vertrouwen.

Just my 5 cents! 8)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 236367

Edje1981 schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 11:52:
Hallo ik heb me zojuist aangemeld en hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Anderhalve maand geleden heb ik een 40V3000 gekocht. Tot nu toe met volle tevredenheid gebruik van gemaakt zowel tv via tele2 als games via de PS3 echt super. Alleen vanmorgen sloeg de schrik toe.

Ik zette de tv aan en had alleen nog maar beeld op de linkerhelft van het scherm. Ongeveer 40% aan de rechterkant is gewoon zwart. Dit doet zich voor zowel via Scart als HDMI. Het lijkt dus hardwarematig te zijn. Heeft iemand zoiets al eerder ervaren?

Vanavond zal ik er verder naar kijken, had vanmorgen niet echt de tijd om me er verder in te verdiepen.

Alvast bedankt.
Mogelijk heb je per ongeluk PAP (Picture And Picture) ingeschakeld. Druk op Tools knop en zet optie PAP uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kaos001
maxap schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 16:43:
Verhaal van maxap

Just my 5 cents! 8)
Nice! :D
Als ik zo hoor dat de W4000 zelfs nog in de buurt kan komen van de X3500 dan is voor mij de keuze al vrij snel gemaakt. Alleen ik zit dus nog te twijfelen over die 100Hz functie. Maar als ik het zo lees is dat ook geen wereld van verschil dus.

Soundcloud

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maxap
Ik denk dat we maar de eerste reviews van de W4000 moeten afwachten en dan weten we het pas precies... Als het zo is, dat de nieuwe Bravia 2 Engine in de W4000 wonderen doet, dan ga ik er ook voor... aangezien de prijs in vergelijking met de X3500 heel redelijk is...
Alleen jammer van die blauwe kleur van de tv.... :(

wel leuk om te weten dat amazon.co.uk hier de prijzen van de X3000 en X3500 onlangs heeft verlaagd... (logisch, we hebben nu de nieuwere W4000). Maar misschien is het helemaal geen slecht idee om dan over een tijdje de X3000/X3500 aan te schaffen omdat deze al geen kinderziektes hebben (die in de W4000 nog ontdenkt moeten en zullen worden) en omdat ze sowieso topmodellen zijn.... hmmmm :?

[Voor 38% gewijzigd door maxap op 13-05-2008 18:51]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EmRuTToY
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Naar waarschijnlijkheid is er binnen een week een review van de 40W4000 te verwachten op hdtvtest.co.uk. Nog 8 pond te gaan, en ze zullen de tv kopen en zo snel mogelijk reviewen. Het geld is om het toestel niet met verlies door te verkopen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maxap
Nogmaals moet ik benadrukken dat ik de PS3 spellen op de D3500 heb gezien en ze zien er fantastisch uit. Ik kan me dus niet voorstellen dat de Bravia Pro engine van X3000/X3500 die beelden lelijker zal weergeven.
De zesde serie van Samsung spreekt me niet aan vanwege de rare rode kleur in de omlijsting en het glossy scherm ... wtf... deze kan beter als een extra spiegel gebruikt worden vooral gedurende lange zomerse dagen...
Ik ben serieus onder de indruk van wat ik zag op de D3500... het plaatje is zo scherp en zo mooi... het is echt genieten als je zo'n scherm en de PS3 hebt...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-05 16:00

cjdijk

Hans favoriete radiostation

maxap schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 18:45:
Ik denk dat we maar de eerste reviews van de W4000 moeten afwachten en dan weten we het pas precies... Als het zo is, dat de nieuwe Bravia 2 Engine in de W4000 wonderen doet, dan ga ik er ook voor... aangezien de prijs in vergelijking met de X3500 heel redelijk is...
Alleen jammer van die blauwe kleur van de tv.... :(

wel leuk om te weten dat amazon.co.uk hier de prijzen van de X3000 en X3500 onlangs heeft verlaagd... (logisch, we hebben nu de nieuwere W4000). Maar misschien is het helemaal geen slecht idee om dan over een tijdje de X3000/X3500 aan te schaffen omdat deze al geen kinderziektes hebben (die in de W4000 nog ontdenkt moeten en zullen worden) en omdat ze sowieso topmodellen zijn.... hmmmm :?
Die blauwe kleur, daar zat ik ook even mee, maar ik heb verschillende keren gelezen dat het erg donkerblauw is, lijkt op dat glimmende piano-zwart, ziet er prachtig uit. Verder heeft die W4000 een erg smalle omlijsting, ziet er erg slank uit, zo'n 12cm verschil met de X3500. Ook heeft de W4000 weer wat nieuwe functies, die ontbreken op de X3500.

Verder zie ik weinig heil in die 100Hz. Een tv-uitzending, dvd of blue-ray komt ook niet boven 25Hz uit (PAL). Een CRT heeft wel baat bij 100Hz, gezien een 50Hz model door de interlacing effectief op slechts 25Hz werkt. Een LCD zit op 60Hz non-interlaced, en steekt dus al boven die 100Hz CRT uit. Als je een film kijkt, is het zelfs beter terug te schakelen naar 24Hz (NTSC). Dat kan die W4000 ook, dat noemt Sony "24p true cinema". Zoals in de bioskoop.

Ook is de prijs van de W4000 een stuk lager. Dus voor mij was de keuze niet moeilijk. Vrijdag wordt de door mij bestelde 40W4000 geleverd trouwens.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kaos001
cjdijk, wat heb je ervoor betaald, en waar heb je besteld ?

Soundcloud

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 260174

Goede Avond

Mijn KDL40W4000 komt morgen :-)

Zal jullie laten weten hoe hij bevalt , kan niet wachten

De eerste lichting wordt deze week uitgelevrd naar heel wat bedrijven.
En de rest kotm eind mei

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

kaos- schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 20:50:
cjdijk, wat heb je ervoor betaald, en waar heb je besteld ?
Bij Scheer en Foppen in Veenendaal voor 1528 euro. Dat is inclusief de 8 euro verwijderingsbijdrage en BTW. Uiteraard maak ik ook gebruik van de EK aktie, kies voor die gratis 20" TV, ter waarde van 600 euro (winkelprijs). Bij een internet winkel betaal je voor die 2 TV's 1260+500=1760 euro. Een gewone winkel vind ik zowiso prettiger dan een internet winkel. Ik mocht zelfs even met mijn eigen computer langskomen om eens te kijken hoe het beeld zou zijn op een Sony 40" LCD. Dus ook hier was de keuze niet zo moeilijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maxap
Hmm... de W4000 heeft geen 100Hz Motion Flow, maar ik weet niet zeker of het een hopeloze technologie is. Men zegt dat onderrtiteling e.d. er dan veel mooier uitziet en beweegt zonder schokken... bovendien zeggen ze dat de nieuwe Samsung A6 een verbeterde versie van MotionFlow heeft waardoor zelfs games soepeler draaien...
De X3500 blijft toch een topmodel met alle features.... Ik weet het niet... :(
Ben wel zeer benieuwd naar jullie reviews guys :D

[Voor 16% gewijzigd door maxap op 13-05-2008 21:18]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tom_aagten
even over de kdl40v3000 of misschien ook voor anderen die er last van hebben, vaandel modus staat op basisinstelling zonder overbodige tekst. Maar af en toe wil ik wel eens lezen waar een film over gaat in de epg door op i te drukken, maar soms zie ik dan niet de hele tekst wanneer er teveel staat, ook als ik de vaandelmodus op volledig zet werkt niet niet en zie je .......... aan het eind. Wie weet er een oplossing voor of is er geen oplossing voor. Ps ik werk met de interne dvb-c module.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
tom_aagten schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 21:17:
even over de kdl40v3000 of misschien ook voor anderen die er last van hebben, vaandel modus staat op basisinstelling zonder overbodige tekst. Maar af en toe wil ik wel eens lezen waar een film over gaat in de epg door op i te drukken, maar soms zie ik dan niet de hele tekst wanneer er teveel staat, ook als ik de vaandelmodus op volledig zet werkt niet niet en zie je .......... aan het eind. Wie weet er een oplossing voor of is er geen oplossing voor. Ps ik werk met de interne dvb-c module.
Sony kapt de tekst helaas af na zoveel karakters en dan sluiten ze de tekst af door die puntjes. Dat is één van die punten die via een firmware update voor de TV verbeterd zou kunnen worden, maar dat zal wel nooit gebeuren.

Anoniem: 261759

Anoniem: 168347 schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 20:40:
Ik ben in het bezit van een KLV V40A10E en momenteel zit ik met een vervelend probleempje..

Linksboven op het beeldscherm staat continue de AV uitgang die geselecteerd is.
Bijv SAT >(symb) 1

Ik heb de handleiding er al op nageslagen maar dus succes.

Wie weet de oplossing?
Ik heb sinds vandaag een Bravia KDL 40D3500. Super-TV, maar ook ik heb het probleem van dat AV-signaal dat in beeld blijft staan.

Weet iemand hoe je dit wegkrijgt? Resetten is wat mij betreft een (vervelende) laatste optie...

• cjdijk

cjdijk

Anoniem: 261759 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 00:26:
[...]

Ik heb sinds vandaag een Bravia KDL 40D3500. Super-TV, maar ook ik heb het probleem van dat AV-signaal dat in beeld blijft staan.

Weet iemand hoe je dit wegkrijgt? Resetten is wat mij betreft een (vervelende) laatste optie...
Ik heb mijn Sony LCD nog niet binnen, maar bij mijn Sony CRT kan ik dat aan of uitzetten met de "i" knop op mijn afstandsbediening.

• Dr. Quipers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:14
maxap schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 18:56:
Ik ben serieus onder de indruk van wat ik zag op de D3500... het plaatje is zo scherp en zo mooi... het is echt genieten als je zo'n scherm en de PS3 hebt...
Ik heb de D3500 nu iets meer dan een week en met de PS3 heb je echt geweldig beeld! Door het vervangen van de coax en scartkabel van de UPC mediabox is de kwaliteit van het digitale signaal ook goed! Moet alleen nog eens spelen met de kleurinstellingen... daar mankeert nu nog wel het 1-en-ander aan.
Anoniem: 261759 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 00:26:
[...]

Volgens mij met de knop linksbovenin of rechtsbovenin op de afstandsbediening... ik zat ook wat te spelen met de afstandsbediening en had ook het AV-teken in beeld... beetje op de knopjes drukken en het was weer weg ;)

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:41

SD5k

>4&X

Ik heb sinds gisteren ook een KDL-40D3500, en ben tot nu toe erg tevreden erover.

Maar ik vroeg me af of er hier toevallig nog gebruikers zijn die zowel een PS3 (via HDMI) als een Wii (via compoment) erop aangesloten hebben. Ik zit namelijk met het probleem dat de ideale kleurinstellingen voor de PS3 er niet uitzien wanneer ik de Wii gebruik. Nu is het volgens mij mogelijk om de kleuren per AV ingang in te stellen, maar dan nog kan ik geen goede instellingen vinden voor de Wii.

• badcorne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-11-2021
Gisteren de tv kapot....
Na hier enkele forums door gespit te hebben zit ik erg op het sony spoor (mijn oude was ook een sony, breedbeeld 27")

Mijn belangstelling gaat uit naar de 40w4000, maar ik twijfel erg over de afmeting 40"! (da's ruim één meter) terwijl mij kijkafstand ongeveer een kleine 3 meter (2,8) zal zijn (dan heb ik al rekening gehouden met de ruimte winst). Anders wordt het de toch de 32w4000 die naar mijn gevoel toch aanzienlijk minder is dan de 40w4000.

Mag ik jullie eens vragen welk formaat (beelddiagonaal) je kijkt met welke kijkafstand.

Bij nu is het dus

27" - 2,8 meter

• kaos001
Vanavond een 40D3500 opgehaald bij MM, en wat een ontzettend stoere tv zeg.
Zit alleen nog erg te prutsen met instellingen omdat ik met zwart beeld zo hier en daar een beetje clouding heb. Nu heb ik in dit topic wel wat links en instellingen van users gezien, dus daar ga ik even mee prutsen.
Nu is mijn vraag, kan ik per verschillend kanaal ook verschillende instellingen gebruiken ?

Heb namelijk nog een "antieke" playstation2 hier staan puur voor een paar games, en daar wil ik natuurlijk ook zo goed mogelijk beeld behalen :)

Soundcloud

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-05 17:11
badcorne schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 22:11:

Mag ik jullie eens vragen welk formaat (beelddiagonaal) je kijkt met welke kijkafstand.
Hier is het 2.2meter met een 32" (32D3000) en goed te doen, al kan ik me voorstellen dat sommige mensen op een halve meter met 47" zitten en nergens last van hebben. Ik vind deze afstand met name fijn voor tv, met de PS3 kan ik gerust iets dichterbij gaan zitten.

Flickr PSN

• WidgetTWW
2 meter met een 40X3500, binnenkort ga ik de afstand vergroten. Zit nu op een zoldertje :P.

• cjdijk

cjdijk

badcorne schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 22:11:
Gisteren de tv kapot....
Na hier enkele forums door gespit te hebben zit ik erg op het sony spoor (mijn oude was ook een sony, breedbeeld 27")

Mijn belangstelling gaat uit naar de 40w4000, maar ik twijfel erg over de afmeting 40"! (da's ruim één meter) terwijl mij kijkafstand ongeveer een kleine 3 meter (2,8) zal zijn (dan heb ik al rekening gehouden met de ruimte winst). Anders wordt het de toch de 32w4000 die naar mijn gevoel toch aanzienlijk minder is dan de 40w4000.

Bij nu is het dus

27" - 2,8 meter
Ik zit in vrijwel dezelfde situatie als jij. Heb nu een 28" breedbeeld crt. Dat is eigenlijk te klein. Kijkafstand bijna 3 meter. Volgens een artikel in de consumentenbond is de ideale kijkafstand de hoogte van het beeld vermenigvuldigd met 6. Heb dit even uitgerekend aan de hand van mijn huidige breedbeeld crt, daar komt de volgende tabel uit:

32 inch 2 meter 20
40 inch 2 meter 75
46 inch 3 meter 15

Vrijdag wordt mijn 40W4000 geleverd. Dan zal ik uiteraard mijn ervaring melden hier.

• badcorne
Ik ben heel erg benieuwd naar je bevindingen

• badcorne
Toch even een vraag naar aanleiding van je berekening:
36" een grotere afstand dan 40"?

108886

hier 46" op 3m, overkill :-) maar o zo sweet als je (hd) films kijkt...

je hebt dan echt het cinema gevoel, ge moet je hoofd soms draaien om de actie te volgen :D

• cjdijk

cjdijk

badcorne schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 02:57:
Toch even een vraag naar aanleiding van je berekening:
36" een grotere afstand dan 40"?
Tikfoutje, net even veranderd, moest 46" zijn :o

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

Blindfold

Donde estan los conejos?

108886 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 04:01:
hier 46" op 3m, overkill :-) maar o zo sweet als je (hd) films kijkt...

je hebt dan echt het cinema gevoel, ge moet je hoofd soms draaien om de actie te volgen :D
Met de prijzen van de W4000 is mijn keus al geupgrade naar een 52" op 3,5 meter ofzo (misschien 4). Even wachten op de review van HDTV want ik ben wel erg gecharmeerd van hun reviews en dan zal de bestelling waarschijnlijk erdoorheen gaan.
Nog getwijfeld toch voor de 46X3500 te gaan, maar die is nog duurder dan een 52W4000, terwijl de 100 Hz me wel een leuke, maar geen noodzakelijke feature lijkt (ook aan de verschillende meningen hierover te horen).
Nu nog de vraag of ik voor 400 euro minder de goedkoopste koop, of voor extra service en garantie bij Mokio ga, maar een stukje duurder uit ben ......

Choices, choices!

• kaos001
Ik kan je zeggen, ik heb TV's gezien met en zonder 100Hz, en ik vind het verschil echt zeer minimaal.
De enige keer wanneer je het echt ziet, is bij aftiteling van een film. Maargoed om daar nu zoveel extra's voor te gaan betalen..

Heb gisteren Pro Evolution Soccer gespeeld op de Playstation 2 samen met vrienden, en het beeld is nog nooit zo soepel geweest. (zonder noemenswaardig kwaliteitsverlies)

Heb een D3500 btw.

Soundcloud

goede Middag,

Gisteren de 40W4000 ontvangen en geinstaleerd :P :P :P _/-\o_
Wow wat een beeld zeg had een philips 28 pw glasbak. en nu dus de 40" .
Zit op ongeveer 2,75 / 3 meter en is echt mooi formaat niet te groot .

Heb decoder h360 samsung en de dav dz 260 van sony dit met hdmi verbonden met tv .
alleen nog opt geluidkabel tussen decoder en dav set zodat ook evt geluid van tv over set kan.
Maar Tv heeft ook mooi geluid .
beeld is echt super en de 100 hertz mis je niet voetbal ook zeer goed.
De kwaliteit van dvd's is echt super de set doet upscal naar 1080i
Menu zeer duidelijk een kind kan de was doen

De lijst om tv ook mooie lijkt meer zwart als de blauwe gloed op vorige foto,s
Zal vanavond nog wat foto's posten .

iemand toevallig al de beste instelling ???

• tom_aagten
wie heeft de instellingen voor een kdl40v3000

• kaos001
tom_aagten schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 12:36:
wie heeft de instellingen voor een kdl40v3000
Ik denk dat je best de settings van een D3000 of een D3500 kan gebruiken.
Het draait namelijk om 1 ding : Contrast superhoog, en backlight zo min mogelijk gebruiken.
De rest is persoonlijk denk ik.

Soundcloud

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 10:11
Ben benieuwd naar de foto's Marco013 en waar heb jij die TV gehaald? Op Internet lijkt hij nergens leverbaar. Gelukkig begint het EK pas op 7 Juni :)

• maxap
Leuk... ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen met de nieuwe W4000...
By the way, voor mij is de SD kwaliteit nog steeds zeer belangrijk en daarom wil ik altijd weten hoe het ermee zit.
Hier heb je een handig dvd'tje (iso) dat je zelf kunt branden en in de winkel de SD kwaliteit van een HDTV die je op het oog hebt, makkelijk kunt testen: http://www.tvblink.com/index.html
Deze zal ik misschien ook even naar de MM meenemen ;)

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:20
maxap schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 16:22:
Leuk... ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen met de nieuwe W4000...
By the way, voor mij is de SD kwaliteit nog steeds zeer belangrijk en daarom wil ik altijd weten hoe het ermee zit.
Hier heb je een handig dvd'tje (iso) dat je zelf kunt branden en in de winkel de SD kwaliteit van een HDTV die je op het oog hebt, makkelijk kunt testen: http://www.tvblink.com/index.html
Deze zal ik misschien ook even naar de MM meenemen ;)
Het is natuurlijk ook erg interessant om te weten hoe het nu zit met DVB-C tuner. Aangezien deze in het verleden nogal eens veel problemen heeft gegeven bij Sony Bravia's.

Dit punt is voor mij nog de afweging W300 / W4000 of de Sharp LC-42XL2E

• maxap
Voor mij is de vergelijking W4000/X3500 nog interessanter... Is de X3500 nog steeds een topmodel or is het beter om de W4000 aan te schaffen? Of misschien is het nog slimmer om de volgende X4000 af te wachten :) Waar blijven de reviews?! :) Wees niet te bescheiden, mensen (early adopters)!

[Voor 3% gewijzigd door maxap op 15-05-2008 17:21]

Anoniem: 261545

Ben ook van plan om de W4000 aan te schaffen i.c.m. alphacrypt. Ben benieuwd naar de gebruikersrecensies en zeker ook de werking met de alphacrypt :P

Overigens kom ik in dit forum nauwelijks de mei test van Media Totaal tegen. Hierin is de W4000 als beste getest (9 van 10 sterren).
Verder viel me in die test op dat van de top 3 (Sony W4000, Philips 9703 en JVC S90) 2 tv's geen 100hz hebben. Het noodzaak van 100hz lijkt me dus niet echt relevant gelet op de extra Euro's die je er voor af moet tikken.

Goed avond

Heb hem gekocht bij impact retail ( it's, modern, prijstopper, bestfive )

En zijn inderdaad nog niet leverbaar de eerste partij die binne kwam ging meteen naar de winkels als show model
Maar goed eentje ging er dus mee deze kant in :-)

bij deze de foto's / wat snel genomen rest volgt

Zijn beelden van uitzendign in sd via hd360 samsung

Vanavond nog even met de instellingen spelen / tot nu bevalt hij super

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-05 13:57
et36s schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 14:59:
Ben benieuwd naar de foto's Marco013 en waar heb jij die TV gehaald? Op Internet lijkt hij nergens leverbaar. Gelukkig begint het EK pas op 7 Juni :)
Volgens mij heeft videopartner.nl 'm wel. Ongeveer 1270 euro.

• Facundo
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-08-2021
Anoniem: 260174 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 19:26:
Goed avond

Heb hem gekocht bij impact retail ( it's, modern, prijstopper, bestfive )

En zijn inderdaad nog niet leverbaar de eerste partij die binne kwam ging meteen naar de winkels als show model
Maar goed eentje ging er dus mee deze kant in :-)

bij deze de foto's / wat snel genomen rest volgt

Zijn beelden van uitzendign in sd via hd360 samsung

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Vanavond nog even met de instellingen spelen / tot nu bevalt hij super
Ik heb een vraagje: Me pa is ook op zoek naar een nieuwe tv en heeft de w4000 ook op het oog. Is het mogelijk om bij die tv het kaartje van je Digitale Tv in de tv te stoppen of heb je daar ook die AlphaCrypt voor nodig dat je weet?

Ik hoor graag van je.

Denk dat je wel die AlphaCrypt nodig hebt , zit nu een soort van kaart in van plastic maar is veel groter als je kaatje van digitale tv dus denk dat je kaartje weer in een soort module moet en die kan dan in je tv.

Maar heb begrepen dat dit nu alleen maar kan via digitene en de andere aanbiders nog niet zo ver zijn.
Dus voorlopig maar met de Samsung verder , maar als @home( Ziggo) het aangaat bieden zou super zijn . weer een kastje minder alleen de vraag is kommen dan ook de hd kanalen door

• maxap
Anoniem: 260174 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 19:26:
Wat mooie photo's en het verhaal van marco013...
Bedankt voor de photo's ... De W4000 ziet er inderdaad veel beter uit dan ik dacht: deze is meer zwart dan blauw.... hmmm... nu nog even wachten op de eerste echte recensies... ben wel benieuwd hoe de SD/HD kwaliteit van deze tv is en hoe PS3 games erop uitzien.... :*)

• Il Ljama
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-12-2021

Il Ljama

Spits ya in the face!

Dr. Quipers schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 09:46:
Ik heb de D3500 nu iets meer dan een week en met de PS3 heb je echt geweldig beeld! Door het vervangen van de coax en scartkabel van de UPC mediabox is de kwaliteit van het digitale signaal ook goed! Moet alleen nog eens spelen met de kleurinstellingen... daar mankeert nu nog wel het 1-en-ander aan.
Ik heb ook de D3500 (via Komplett thuisbezorgd voor 1006 EUR) icm mediabox. Waardoor heb jij coax en scart vervangen? Ik dacht dat de box alleen via scart kan worden aangesloten of heb jij zo'n nieuwe box?

[Voor 3% gewijzigd door Il Ljama op 15-05-2008 20:39]

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-05 13:57
maxap schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 20:27:
[...]

Bedankt voor de photo's ... De W4000 ziet er inderdaad veel beter uit dan ik dacht: deze is meer zwart dan blauw.... hmmm... nu nog even wachten op de eerste echte recensies... ben wel benieuwd hoe de SD/HD kwaliteit van deze tv is en hoe PS3 games erop uitzien.... :*)
Ik heb de 40W4000 afgelopen weekend bij m'n ouders gezien. Er is niets blauws te zien tenzij je er met een lampje van heel dichtbij op gaan schijnen. Dan zie je iets wat op blauwe spikkeltjes lijkt.

• eRixxje
  • Laatst online: 02-05 09:35
Mijn 40W4000 is vandaag geleverd en wat direct opvalt is dat je niet zomaar aan de white balance kunt zitten in het standaard instellingen menu. Er is echter wel een service menu dat je kunt bereiken door wanneer de tv uit staat de volgende knoppen op de afstandsbediening te beroeren: I+, 5, Vol+, TV aan (zet je tv eerst even op analoog, in digitaal wil het nog wel eens mislukken).

Standaard is de 40W4000 behoorlijk kleurrijk ingesteld, dus wellicht dat de echte tweaker hier wat mee kan. Ik vind het persoonlijk een erg mooi toestel, PS3 games zien er schitterend uit, ondanks hier en daar wat jagged edges (vooral in GTAIV).

De glitters in de behuizing zie je louter en alleen van heel dichtbij en ik ben daar niet bijzonder rouwig om, het is wat mij betreft een heel sierlijk ontwerp.

Ik vraag me overigens af of de standaard instellingen van de white balance (level 0) op alle W4000's standaard hetzelfde zijn. Wellicht dat een aantal bezitters hun rgb instellingen willen posten?

Edit: de mijne (level0): R154, G161, B163.

[Voor 6% gewijzigd door eRixxje op 15-05-2008 20:59]

Anoniem: 260174 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 20:18:
Denk dat je wel die AlphaCrypt nodig hebt , zit nu een soort van kaart in van plastic maar is veel groter als je kaatje van digitale tv dus denk dat je kaartje weer in een soort module moet en die kan dan in je tv.

Maar heb begrepen dat dit nu alleen maar kan via digitene en de andere aanbiders nog niet zo ver zijn.
Dus voorlopig maar met de Samsung verder , maar als @home( Ziggo) het aangaat bieden zou super zijn . weer een kastje minder alleen de vraag is kommen dan ook de hd kanalen door
Zie voor alphacrypt ook andere tpoics. Ben erg benieuwd of het bij Ziggo werkt. Als het werkt moet het weergeven van de HD kanalen volgens mij geen probleem zijn in de W4000 omdat er een HD ontvanger inzit. HD heeft niets te maken met encryptie, maar met compressie.

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-04 11:16
Ik wacht ook met smart af op de reviews!
Mijn ouders willen gelukkig een w4000 halen.
@E Rixxje: GTA 4 ziet er op veel scherm niet altijd perfect uit ;)

• eRixxje
Slitch: Ik wijt het ook niet aan het scherm, dat had ik even moeten zeggen :-)

• maxap
eRixxje, thanks voor je kleine reviewtje...

Maar hoe ervaren jullie het beeld dat jullie dus zonder de Motion Flow te zien krijgen? Loopt het met schokken? Misschien is die Motion Flow helemaal niet zo belangrijk en hoef ik niet meer op de W4500 te wachten of nu de X3500 te halen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 243935

eRixxje,

Welke toets bedoel je precies met I+? Is dat dan de PROG+ toets? Moet je trouwens deze toetsen tegelijkertijd indrukken?

Ik las op een Spaans forum dat je met de mute toets de settings kan saven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Furfoot
  • Laatst online: 14:50
Dus je kunt niet het wit balans corrigeren zonder in het service menu te duiken? Dat is wel jammer aangezien de W3000 dit wel gewoon kan zonder het service menu aan te raken.

Instagram

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 255291

En nu de belangrijkste vraag: welke internetshop heeft nog voorraad ?? Voorzover ik kan zien alleen Aabaatron. Iemand nog andere suggesties ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Quacka
  • Laatst online: 03-09-2020
Bij welke webshops kan je trouwens bestellen met recht op de 200 korting (welke sony op dit moment geeft op bepaalde types)?

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dr. Quipers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:14
Il Ljama schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 20:35:
[...]

Ik heb ook de D3500 (via Komplett thuisbezorgd voor 1006 EUR) icm mediabox. Waardoor heb jij coax en scart vervangen? Ik dacht dat de box alleen via scart kan worden aangesloten of heb jij zo'n nieuwe box?
Ik heb bij de Mediamarkt kabels van Hirschmann gekocht. Scartkabel van mediabox naar TV was rond de 25 euro en coax van mediabox naar de muur was rond de 15 euro... Verschil is absoluut te zien!

Overigens heb ik geruchten opgevangen dat vanaf maandag UPC ook HDTV in het tripleplay pakket gaat aanbieden. Dat zou me straks 7 euro in de maand meer kosten en dan kan ik iig het EK en de OS in HD kijken! :D Bijkomend voordeel dat je dan een mediabox hebt die je via HDMI kan aansluiten!

De fotos hier van de W4000 zien er goed uit! Ik vind alleen het design in vergelijking met de bijvoorbeeld de D3500 toch minder door die glazen rand eronder... Maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• eRixxje
Anoniem: 243935 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 09:19:
eRixxje,

Welke toets bedoel je precies met I+? Is dat dan de PROG+ toets? Moet je trouwens deze toetsen tegelijkertijd indrukken?

Ik las op een Spaans forum dat je met de mute toets de settings kan saven.
Je moet ze achter elkaar intoetsen. Dus eerst TV uitzetten. Dan: I+ (linksboven, informatie), 5 (numeriek), Vol+ (volume 1 hoger) en dan TV aan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• eRixxje
maxap schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 22:31:

Maar hoe ervaren jullie het beeld dat jullie dus zonder de Motion Flow te zien krijgen? Loopt het met schokken? Misschien is die Motion Flow helemaal niet zo belangrijk en hoef ik niet meer op de W4500 te wachten of nu de X3500 te halen...
Ik heb in de winkel een aantal modellen gezien met motionflow, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het verschil niet merk met de W4000. Natuurlijk is dat wel persoonlijk. Tevens heb ik geen last van blokkerige weergave en ik heb gisteren even expres voetbal gekeken. Dat was zeer acceptabel. Maar nogmaals, dit soort dingen zijn wat mij betreft nogal persoonlijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BlackiE1982
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-05 15:44
Quacka schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 09:36:
Bij welke webshops kan je trouwens bestellen met recht op de 200 korting (welke sony op dit moment geeft op bepaalde types)?
Het lijstje tot nu toe;
BRAVIA PARTNERS

NIET

* Shop.nl
* Bobshop.nl
* Mokio
* Televisiestore.nl
* Homecinemastore.nl
* Store.nl
* Db-electronics.nl
* Komplett.nl
* Aabatron.nl

WEL

* Wehkamp
* Neckermann
* Modern
* Megapool
* BCC
* Koopjeskampioen
* Plattetv.nl

Leeg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Quacka
dankje!
Mooi dat koopjeskampioen en megapool er ook bij staan. Want op hun internetsites werd ik niet veel wijzer.

Wat ik niet begrijp is dat in eerdere reactie in dit draadje staat dat veel webshops 2 prijzen hanteren.
1 voor met korting en 1 zonder korting.

Als ik nu kijk naar deze https://www.megapool.nl/i...p&productInCategoryId=976 dan kost die onder de 1300 (bij aflevering) en na de korting dus maar 1100.
Maar als ik dan kijk wat deze bij it's, mediamarkt, e.d. kost, dan zit daar een groot verschil in.

[Voor 65% gewijzigd door Quacka op 16-05-2008 12:06]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:39
maxap schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 22:31:

Ik snap het idee niet van Motion Flow. Wil je zeggen dat een tv zonder motion flow geen vloeiende beelden kan laten zien? Dan zou dat betekenen dat Sony de enige tv's heeft die vloeiden beelden kan laten zien :?

Acties:
  • 0Henk 'm!

BlackiE1982 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 11:08:
[...]

Het lijstje tot nu toe;

[...]
Koopjeskampioen.nl doet NIET mee aan de Bravia actie ;( Ik heb hun vorige week een mail gestuurd en daarin hebben ze dat zelf bevestigd. Gelet op hun redelijk concurrerende prijsstelling verbaast met dit trouwens niet. Als je van de Bravia actie gebruik wilt maken kun je volgens mij het beste naar een fysieke shop gaan en daar proberen te onderhandelen. Vervolgens kijken hoe je qua prijs uitkomt als je de 20" tv erbij neemt. De korting van 200E compenseert het verschil met webwinkels volgens mij in geen enkel geval.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 32963

Anoniem: 261545 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 14:00:
[...]

Koopjeskampioen.nl doet NIET mee aan de Bravia actie ;( Ik heb hun vorige week een mail gestuurd en daarin hebben ze dat zelf bevestigd. Gelet op hun redelijk concurrerende prijsstelling verbaast met dit trouwens niet. Als je van de Bravia actie gebruik wilt maken kun je volgens mij het beste naar een fysieke shop gaan en daar proberen te onderhandelen. Vervolgens kijken hoe je qua prijs uitkomt als je de 20" tv erbij neemt. De korting van 200E compenseert het verschil met webwinkels volgens mij in geen enkel geval.
Megapool doet volgens hun 0900-nr NIET mee aan de actie van €200 euro retour....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Quacka
Kortom: Vermoedelijk blijven alleen de webshops over die dezelfde (hoge) prijzen hanteren als in de winkel.
Sony geeft consumenten dus een sigaar uit eigen doos.

Ik vraag me af of mensen die afgelopen maandag/dinsdag een goedkope tv bij mediamarkt kochten wel de korting/tv krijgen.

Sony heeft echt mooie tv's, maar dit soort acties zijn eigenlijk behoorlijk irritant.

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is geen wat moet ik kopen topic! Keuzes tussen modellen moet je zelf maken. Dat kun je het beste in de winkel doen waar je ze naast elkaar kan bewonderen. Kom aub niet met vragen als: "welke zouden jullie nemen: X of Y?" of "ik heb xxx euro, welke TV kan ik daar het beste voor kopen?"

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee