[LCD TV] Sony BRAVIA (alle series) topic deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste
Acties:
  • 235.447 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond de W4000 voor 1549 euro duur omdat je hem kan krijgen voor 1264 euro.
Ik ben zelfs nu bezig met het verkopen van mijn W2000 om de W4000 te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ds08
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 15:50
cjdijk schreef op zondag 20 april 2008 @ 06:10:
[...]

Volgens mij zit die mogelijkheid alleen in Scart. Extra signaaldraadje, geeft een spanning af bij aanzetten, zodat de tv die ingang kan selecteren. Die mogelijkheid zit niet in Hdmi. Je moet de tv dus zelf omschakelen naar de juiste ingang. Kan iemand dit bevestigen?
dit vind ik raar, want een ps3 op hdmi verspringt wel naar de hdmi kanaal 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02 17:53
Zo!

Als 23jarige student mag ik niet klagen. Vorig jaar een 32V2000 gekocht voor 1669 (!) EUR (-100EUR Sony actie, en korting bij winkel :)) maar ik vind hem toch iets te klein. Dus gisteren voor 1399 - 10% bij mn oude werk een Sony 40V3000 gehaald die nu staat te pronken boven als een parel.

De 32" op mn slaapkamer gezet en het feest is compleet. Dus nu ga ik maar die 20" die ik erbij krijg verkopen voor 300~400EUR. Hij is 500~600EUR online/in de winkels dus ddat lijkt me wel een leuke prijs om m snel kwijt te raken. Ik heb alleen een folder overigens gekregen bij de aankoop, kan ik ergens de waardecoupon (voor je persoonlijke gegevens etc) downloaden of-iets-dergelijks?

Overigens, heb ik natuurlijkj een PS3, maar ik vroeg me af hoe ik icm de PS3 een DVD in volledig scherm kan krijgen, dus zonder zwarte balken en dat hij maar wat cropped dus verstoorde verhoudingen, maar op z'n minst volledig beeld. Ik stoor me meer aan verloren beeld als aan gezichten die niet kloppen qua verhouding.

Ook wil ik zo'n mooie decoder adapter kopen om multikabel te bekijken hier :) Jullie nog tips voor een goedkoop plekje?

[ Voor 46% gewijzigd door nudie op 21-04-2008 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 08:26

cjdijk

Hans favoriete radiostation

ds08 schreef op zondag 20 april 2008 @ 21:25:
[...]

dit vind ik raar, want een ps3 op hdmi verspringt wel naar de hdmi kanaal 8)7
Nogmaals, ik heb op dit moment nog geen TV met hdmi, daarom schreef ik "Kan iemand dit bevestigen?" Nu ik dit weet, zou ik zeggen, dat automatisch omschakelen met hdmi niet werkt in combinatie met een computer (inclusief xbox), maar wel met o.a. een losse dvd-speler.
nudie schreef op zondag 20 april 2008 @ 22:11:
Zo!

Dus gisteren voor 1399 - 10% bij mn oude werk een Sony 40V3000 gehaald die nu staat te pronken boven als een parel.

Ik heb alleen een folder overigens gekregen bij de aankoop, kan ik ergens de waardecoupon (voor je persoonlijke gegevens etc) downloaden of-iets-dergelijks?

Overigens, heb ik natuurlijkj een PS3, maar ik vroeg me af hoe ik icm de PS3 een DVD in volledig scherm kan krijgen, dus zonder zwarte balken en dat hij maar wat cropped dus verstoorde verhoudingen, maar op z'n minst volledig beeld. Ik stoor me meer aan verloren beeld als aan gezichten die niet kloppen qua verhouding.
Het grote nadeel van die 40V3000 vind ik dat hij maximaal 1366x768 ondersteunt, als je er een computer op aansluit (vga, dvd of hdmi), zie cjdijk in "[LCD TV] Sony BRAVIA (alle series) topic...". Wellicht dat jouw PS3 dat dus ook heeft. Als je op je TV instelt dat ie moet zoomen, dan verdwijnen die zwarte balken. Dit heb ik zelf in een winkel ook uitgeprobeerd met een 40V3000. Maar ja, optimaal is het natuurlijk niet. Want je TV is zelf 1920x1080. Kijk maar eens in je gebruiksaanwijzing, daar staat het ook in.

Toen ik zelf mijn 40W4000 heb besteld, (die accepteert gelukkig wel 1920x1080 van een PC via vga, dvi of hdmi), kreeg ik direct die aktie coupon mee naar huis. Even terug naar de winkel dus, ze moeten daar een stapel van die dingen hebben. Dan krijg je er alsnog eentje mee. Je kunt ze in elk geval niet zelf printen of iets dergelijks.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom_aagten
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-09 12:52
cjdijk schreef op maandag 21 april 2008 @ 11:09:
[...]

Nogmaals, ik heb op dit moment nog geen TV met hdmi, daarom schreef ik "Kan iemand dit bevestigen?" Nu ik dit weet, zou ik zeggen, dat automatisch omschakelen met hdmi niet werkt in combinatie met een computer (inclusief xbox), maar wel met o.a. een losse dvd-speler.

[...]

Het grote nadeel van die 40V3000 vind ik dat hij maximaal 1366x768 ondersteunt, als je er een computer op aansluit (vga, dvd of hdmi), zie cjdijk in "[LCD TV] Sony BRAVIA (alle series) topic...". Wellicht dat jouw PS3 dat dus ook heeft. Als je op je TV instelt dat ie moet zoomen, dan verdwijnen die zwarte balken. Dit heb ik zelf in een winkel ook uitgeprobeerd met een 40V3000. Maar ja, optimaal is het natuurlijk niet. Want je TV is zelf 1920x1080. Kijk maar eens in je gebruiksaanwijzing, daar staat het ook in.

Toen ik zelf mijn 40W4000 heb besteld, (die accepteert gelukkig wel 1920x1080 van een PC via vga, dvi of hdmi), kreeg ik direct die aktie coupon mee naar huis. Even terug naar de winkel dus, ze moeten daar een stapel van die dingen hebben. Dan krijg je er alsnog eentje mee. Je kunt ze in elk geval niet zelf printen of iets dergelijks.
volgens mij is dit onzin ik heb mijn macbook aangesloten met een minidvi-dvi en dvi naar hdmi, en geeft superkwaliteit met de 1920x1080p fullhd. fullhd films kijken is een genot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
cjdijk schreef op maandag 21 april 2008 @ 11:09:
[...]

[...]

Dit snap ik even niet. Mijn PS3 stuurt hem gewoon aan met 1080p en dat werkt perfect. Maar als ik er een PC aan hang is dat dus maximaal 1366x768? Klinkt nogal onlogisch. Boeit verder niet zo want ik zal denk ik weinig/geen fullHD materiaal via mn PC aansturen (die is middels DVI->HDMI aangesloten). Meer 720p filmpjes en dergelijke.

Bonnetje ga ik dus maar weer bij de winkel ophalen. Ze hadden hem daar niet, ik ga wel even langs een andere winkel dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eatme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 07:32
Ik denk ook sterk na om een 40W4000 te gaan halen maar ik vraag me af of iemand al weet hoe de kwaliteit van "gewone" kabel televisie is. Ik heb nu een sony 32" CRT en dat geeft altijd strak beeld, hij is alleen wat er groot en log qua diepte. Nu las ik op dit forum dat gewone kabel er niet uit ziet op somige sony modellen, maar is dat alleen in vergelijking met HD content (wat logisch is) of ook in vergelijking met mijn logge CRT?

NL.1xMT5.12(V153)CT003(V117) 4000Wp . If you think you are smarter than the previous generation, 50 years ago the owners manual of a car showed you how to adjust the valves. Today it warns you not to drink the contents the battery…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

tom_aagten schreef op maandag 21 april 2008 @ 12:00:
[...]

volgens mij is dit onzin ik heb mijn macbook aangesloten met een minidvi-dvi en dvi naar hdmi, en geeft superkwaliteit met de 1920x1080p fullhd. fullhd films kijken is een genot :)
Jij hebt dus een iets ander model, of er zouden 2 soorten 40V3000's moeten zijn 8)7 Of jouw mac is al vanzelf teruggeschakeld naar 1366x768, terwijl je tv dat weer uitrekt naar 1920x1080. Ik heb zelf in een winkel zitten testen. De een deed het tot 1366x768 (40W3000), de ander tot 1920x1080 (40V3000). Beide zijn gewoon Full-HD (1920x1080). Achteraf kwam ik erachter dat het gewoon heel duidelijk in de gebruiksaanwijzing staat van elk model tv, tot welke resolutie wordt ondersteund, we hebben het dan over pc-signalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom_aagten
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-09 12:52
ja precies, op het pc signaal werkt het niet fullhd maar op hdmi wel. je zult zelf een beetje met de instellingen moeten klooien op de computer bij mijn mac scheen ik ook het een en ander te moeten instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geeft Foka op elk toestel tussen de 10 en 25 procent korting? Ook op een 32t3000 van 729 euro? Dan lijkt me dat niet slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:32
Mooie EK actie van Sony, alleen welke webwinkels doen er mee? :D Ik ga mooi even zo'n 40X3500 bestellen, lang gezocht, lang getwijfeld, veel vergeleken. Twijfelde tussen de Pioneer 42" plasma maar ga toch voor de Sony. Eens even zoeken welke winkel hem met de EK actie heeft.

edit: Nou kan nergens zo'n webwinkel vinden met Bravia Partner logo, en de winkel scheelt het zeker 500euro dus dan heeft die hele actie geen zin...

[ Voor 21% gewijzigd door ChiLLeR op 21-04-2008 20:57 ]

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allen,

ik ben in het bezit van een KDL 40 V2500.
nu heeft er iemand met mijn instellingen lopen te klooi...n.
maanden terug heb ik eens van dit forum een setje zeer goede instellingen mogen overnemen.
maar helaas, na doorspitten van het topic kan ik deze niet meer vinden!

heeft iemand soms de meest beste instellingen voor mij op een rijtje aub?

met groet,

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@nudie , de winkel waar je tv is aangeschaft van hun en hun enkel(mag andere filiaal zijn) mag je de actie coupon verkrijgen en opsturen. Zo nee , laat hun ff die coupons bij bestellen bij hun contact persoon.

Betreft , de pc aansluiting via dvi,hdmi of vga ; in de manual staat altijd een pc native resolutie... kijk dit anders even na voor je een teleurstelling tegenkomt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer een goedkope internetwinkel die niet mag meedoen !

Ik heb zojuist van Store.nl onderstaand bericht ontvangen:
Helaas is de actie van Sony niet geldig voor Store.nl

Store.nl geldt ook voor televisiestore.nl en homecinemastore.nl

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2008 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 10:14
Is ook bekend waarom Sony een onderscheid maakt? Betalen de winkels die wel mogen meedoen een hogere inkoopprijs ofzo? Het zou Sony toch geen zak moeten uitmaken waar men in Nederland haar producten (ver)koopt? Immers, verkoop = omzet en een gedeelte daarvan winst. Concurrentie wordt op deze manier iig niet bevorderd...

[ Voor 9% gewijzigd door RoelJewel op 22-04-2008 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Laatst iets gezien bij Kassa/Radar oid over dit 'fenomeen'. Webwinkels nemen genoegen met veel minder winstmarge op de producten dan gewone winkels. De fabrikant kan zelf bepalen welke winkels wel en niet mee mogen doen aan acties ed. Ook gebeurt het dat fabrikanten niet leveren aan te goedkope winkels omdat ze vinden dat het de markt verziekt... :(

Ik vind de X3500 echt veel te duur, eerst keek ik naar een 40" maar nu willen we toch een 46" tv dus is de X3500 helemaal onbetaalbaar. De Sharp LC46XL2E vind ik qua beeldkwaliteit vrijwel net zo mooi als de X3500 dus misschien is het een goede tip voor mensen die de sony te duur vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
Cartman! schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 12:54:
Laatst iets gezien bij Kassa/Radar oid over dit 'fenomeen'. Webwinkels nemen genoegen met veel minder winstmarge op de producten dan gewone winkels. De fabrikant kan zelf bepalen welke winkels wel en niet mee mogen doen aan acties ed. Ook gebeurt het dat fabrikanten niet leveren aan te goedkope winkels omdat ze vinden dat het de markt verziekt... :(
'de markt verziekt'? :') Concurrentie heet dat. Blijkbaar zit er veel meer lucht in de prijs en probeert Sony die zelf wel hoog te houden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Bekend probleem natuurlijk voor de detail handel, consumenten die de winkel instappen met een internet prijs. Voor die prijs kan de ondernemer met winkel en personeel natuurlijk nooit leveren en is tov. hun ook oneerlijke concurentie, prijs technisch gezien. Ik vind dan ook dat de winkel dat verschil in prijs waar moet maken in termen van service, dus thuis afleveren, aansluiten, uitleg geven, advies geven, op proef thuis kijken etc. Dan ben ik best bereid om een paar honderd euro meer te betalen.
In de winkel kost die 40X3500 nu ruim 2600euro, kan hem nu op internet kopen voor 1000euro minder! Ben dan toch dief van mijn eigen portomenee als ik dat liet liggen?

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik ben op het moment in het bezit van een samsung 37" r71, waar ik toch de kleurweergave een stuk minder vind (al heb ik ook een beetje het idee dat dit door de jaren minder is geworden) dan bij de nieuwe r82 die ik als cadeau aan mijn ouders heb gegeven.
Nu wist ik nog wel dat toen ik mijn tv kocht ik helemaal weg was van de sony 40w2000, design vond ik wel mooi (dat glimmende van samsung ben ik wel een beetje zat :)) en de beeldkwaliteit super.

Nu er echter betere modellen uit zijn vraag ik mij af of het wel verstandig is zo'n w2000 tweedehands te kopen (en eigenlijk ook wat een goede prijs is ;))

Mijn huisgenoot heeft een samsung 40 inch full hd F86 en dat beeld vind ik echt super.

Kijk ik weet dat de W2000 minder is dan de W3000, maar hoe verhoudt deze zich tot de R82 en F86 van samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van bobshop.nl kreeg ik onderstaand antwoord op mijn vraag of ze aan de Sony 'EK-actie' deelnemen:
"Helaas doen wij hier niet aan mee. Wel zijn wij officiële dealer. Dit omdat wij anders de prijs met 500 euro moeten verhogen.!!"

Dit wijst m.i. op het manipuleren van de 'vrije markt'.
Lang leve de concurrentie !

Bevestigt nogmaals de insteek van onze kritische forumdeelnemer Roeljewel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook Shop.nl mag niet meedoen aan de Sony EK-actie !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 14:59:
Van bobshop.nl kreeg ik onderstaand antwoord op mijn vraag of ze aan de Sony 'EK-actie' deelnemen:
"Helaas doen wij hier niet aan mee. Wel zijn wij officiële dealer. Dit omdat wij anders de prijs met 500 euro moeten verhogen.!!"

Dit wijst m.i. op het manipuleren van de 'vrije markt'.
Lang leve de concurrentie !

Bevestigt nogmaals de insteek van onze kritische forumdeelnemer Roeljewel.
Nou Sony zegt gewoon, wil je aan onze acties meedoen? Dan moet je ook de geadviseerde prijzen hanteren, wil je dat niet prima blijf je gewoon officiele dealer maar dan zonder speciale deals.
Dus die EK actie is leuk maar kan je net zo goed dat scherm meteen erbij kopen, zit je ook op +500euro :)

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoelJewel schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 11:57:
Is ook bekend waarom Sony een onderscheid maakt? Betalen de winkels die wel mogen meedoen een hogere inkoopprijs ofzo? Het zou Sony toch geen zak moeten uitmaken waar men in Nederland haar producten (ver)koopt? Immers, verkoop = omzet en een gedeelte daarvan winst. Concurrentie wordt op deze manier iig niet bevorderd...
Ik kan me zo voorstellen dat fysieke winkels die toestellen echt hebben staan
(mensen willen het toch in het echt zien) worden bevoordeeld t.o.v. internetwinkels
(geen showroom) , lijkt me toch logisch ? Als er helemaal geen fysieke winkels zouden
zijn kan de cosnument die toestellen toch nergens in het echt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook eplaza.tv mag niet meedoen aan de Sony EK-actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChiLLeR schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 13:45:
Bekend probleem natuurlijk voor de detail handel, consumenten die de winkel instappen met een internet prijs. Voor die prijs kan de ondernemer met winkel en personeel natuurlijk nooit leveren en is tov. hun ook oneerlijke concurentie, prijs technisch gezien. Ik vind dan ook dat de winkel dat verschil in prijs waar moet maken in termen van service, dus thuis afleveren, aansluiten, uitleg geven, advies geven, op proef thuis kijken etc. Dan ben ik best bereid om een paar honderd euro meer te betalen.
In de winkel kost die 40X3500 nu ruim 2600euro, kan hem nu op internet kopen voor 1000euro minder! Ben dan toch dief van mijn eigen portomenee als ik dat liet liggen?
Waar koop jij de 40X3500 voor € 1600 !!!!???? Dan ga ik hem nu ook meteen bestellen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 17:29:
[...]

Ik kan me zo voorstellen dat fysieke winkels die toestellen echt hebben staan
(mensen willen het toch in het echt zien) worden bevoordeeld t.o.v. internetwinkels
(geen showroom) , lijkt me toch logisch ? Als er helemaal geen fysieke winkels zouden
zijn kan de cosnument die toestellen toch nergens in het echt zien.
Het maakt mij als consument niet uit of de winkel waar ik die tv koop de tv heeft staan of niet. Alsof alle fysieke winkels élk model in de winkel hebben staan... Ik wil als consument voor de laagste prijs kunnen kiezen. Blijkbaar meent Sony het verschil te moeten maken met het wel of niet verstrekken van korting of een gratis tv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoelJewel schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 18:28:
[...]

Het maakt mij als consument niet uit of de winkel waar ik die tv koop de tv heeft staan of niet. Alsof alle fysieke winkels élk model in de winkel hebben staan... Ik wil als consument voor de laagste prijs kunnen kiezen. Blijkbaar meent Sony het verschil te moeten maken met het wel of niet verstrekken van korting of een gratis tv...
Ik begrijp dat het voor jou niet uitmaakt , maar voor Sony is het toch van wezenlijk belang
dat er winkels zijn die wel investeren in een showroom en daar hun spullen neerzetten ,
nogmaals , kan me goed indenken dat Sony andere voorwaarden schept voor handelaren
die wel die investeringen doen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th@_M@ster
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 16:51
Heb sinds gister mijn Sony 32D3000 ontvangen :D vraagje over de AlphaCrypt, wat ik er uit begrijp is het grootste voordeel dus dat je niet zit te klote met een externe decoder? Moet je tv alsnog analoog aangesloten zijn al heb je de AlphaCrypt? Scheelt me namelijk een kabelgoot kopen :)

Ka-tjing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 17:50:
[...]

Waar koop jij de 40X3500 voor € 1600 !!!!???? Dan ga ik hem nu ook meteen bestellen.....
Ja geef me een paar dagen tot ik hem in huis heb wil geen loze beloftes maken :)

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Th@_M@ster schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 18:34:
Heb sinds gister mijn Sony 32D3000 ontvangen :D vraagje over de AlphaCrypt, wat ik er uit begrijp is het grootste voordeel dus dat je niet zit te klote met een externe decoder? Moet je tv alsnog analoog aangesloten zijn al heb je de AlphaCrypt? Scheelt me namelijk een kabelgoot kopen :)
Als je digitale kabel kijkt met je ingebouwde DVB-C tuner in combinatie met de Alphacrypt Classic CAM dan heb je een Coaxverbinding met het kabelnet nodig. Dit is dus hetzelfde als wanneer je analoog zou kijken.
Voordelen zijn inderdaad dat je geen 2e afstandsbediening hebt, geen extra kastje en (mogelijk) een betere kwaliteit beeld.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2008 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 16:52
Bij sommige online winkels staat er bij de KDL-46W4000 een E achter het type nummer, bij andere dan weer niet. Weet iemand wat dat betekent, die "E" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChiLLeR schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 19:24:
[...]

Ja geef me een paar dagen tot ik hem in huis heb wil geen loze beloftes maken :)
Ik wil ook graag weten waar de 40X3500 te koop is voor 1600 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Nu maak je ons wel heel nieuwsgierig ! Buitenland ???

Please share your koopjes knowledge !

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2008 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 17:50:
[...]

Ik heb de 40X3500 eind vorig jaar al voor 2599 gekocht in een gewone winkel inclusief de gratis PS3.
Ik zie 'm nu het goedkoopst voor 2119 op Internet staan bij Kieskeurig. Ik kan me niet voorstellen dat je in de winkel nog steeds 2600 moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sony Nederland betaald de EK actie en stuurt geen gratis TV achter toestellen aan die niet bij Sony Nederland (= buitenland) gekocht zijn. BRAVIA partner winkels kopen wel rechtstreeks bij Sony en doen derhalve mee aan de actie. Zo simpel is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
Bovenstaand klopt helemaal.

Echter heb ik zelf in een electronica winkel gewerkt en diverse Sony acties meegemaakt en ze zijn zeker aan het stuntelen met de prijzen vlak voor zo'n actie ingaat. Goed voorbeeld is rond de feestdagen vorig jaar, toen was de 40W2000 (toen al een erg oud scherm) al een hele tijd op de markt, was toen zelfs 1699 of 1599 geweest en die ging mooi terug naar 1999 tijdens de actie (in alle winkels die meededen met de PS3/Cash-Back actie). Dus iedereen snel erheen en denken een top deal te hebben (was alsnog een leuke deal) maar in werkelijkheid schieten ze er weinig mee op.

Is natuurlijk logisch/slimme zet, maar wel sneaky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eatme
Kan iemand wat zeggen over de kwaliteit van de analoge tuner in met name de 40W4000. Is het kijken gelijkwaardig met mijn oude sony 32" CRT. Ik las op dit forum dat gewone kabel er niet uit ziet op somige sony modellen, maar is dat alleen in vergelijking met HD content (wat logisch is) of ook in vergelijking met mijn logge CRT?

NL.1xMT5.12(V153)CT003(V117) 4000Wp . If you think you are smarter than the previous generation, 50 years ago the owners manual of a car showed you how to adjust the valves. Today it warns you not to drink the contents the battery…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-11-2022
nudie schreef op woensdag 23 april 2008 @ 09:36:
Goed voorbeeld is rond de feestdagen vorig jaar, toen was de 40W2000 (toen al een erg oud scherm) al een hele tijd op de markt, was toen zelfs 1699 of 1599 geweest en die ging mooi terug naar 1999 tijdens de actie (in alle winkels die meededen met de PS3/Cash-Back actie). Dus iedereen snel erheen en denken een top deal te hebben (was alsnog een leuke deal) maar in werkelijkheid schieten ze er weinig mee op.
Wat ik nu merk als ik kieskeurig.nl in de gaten houd wat betreft de prijzen van de 40D3500 is dat deze in rap tempo dalen... In een maand tijd toch zon 200 euro.
Heeft dat dan ook met die EK-actie te maken... De D3500 zit niet in de EK-actie en om tcoh die modellen verkocht te krijgen dalen de prijzen? Of is dat een onjuiste conclusie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
Wellicht, ze gaan in ieder geval niet omhoog. Lijkt me sterk dat ze dan expres goedkoper worden, denk eerder gewoon normale prijsdaling. Een ding is zeker, tijdens zo'n actie zijn er stricte afspraken omtrent de verkoopprijzen bij winkels die met de actie meedoen. Verschil is er namelijk vrijwel niet onderling in de winkels. Althans dat is er altijd wel maar moeilijker te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -fantasy-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-08-2023
Volgens Sony (even gebeld) zijn via de volgende webwinkels de gratis tv's te krijgen:
wehkamp, neckermann, modern, megapool, bcc, koopjeskampioen en plattetv.nl

Heb net plattetv.nl gebeld:
zij hebben de 40X3500 voor € 2.198 (excl. actie) en € 2.398 (incl actie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
-fantasy- schreef op woensdag 23 april 2008 @ 13:35:
Volgens Sony (even gebeld) zijn via de volgende webwinkels de gratis tv's te krijgen:
wehkamp, neckermann, modern, megapool, bcc, koopjeskampioen en plattetv.nl

Heb net plattetv.nl gebeld:
zij hebben de 40X3500 voor € 2.198 (excl. actie) en € 2.398 (incl actie)
Als je voor de 200 euro korting gaat, kun je je dus beter een postzegel voor het opsturen van de actiefomulieren besparen :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eatme schreef op woensdag 23 april 2008 @ 09:55:
Kan iemand wat zeggen over de kwaliteit van de analoge tuner in met name de 40W4000. Is het kijken gelijkwaardig met mijn oude sony 32" CRT. Ik las op dit forum dat gewone kabel er niet uit ziet op somige sony modellen, maar is dat alleen in vergelijking met HD content (wat logisch is) of ook in vergelijking met mijn logge CRT?
De 40W4000 is nog niet uit, dus hands-on ervaringen kan niemand je meedelen. En enkel op basis van technische specificaties is ook riskant, kijk maar naar de W3000. Die overtreft op veel vlakken de W2000 op papier , en toch vinden er veel personen de W2000 beter dan de W3000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eatme
Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2008 @ 13:59:
[...]

De 40W4000 is nog niet uit, dus hands-on ervaringen kan niemand je meedelen. En enkel op basis van technische specificaties is ook riskant, kijk maar naar de W3000. Die overtreft op veel vlakken de W2000 op papier , en toch vinden er veel personen de W2000 beter dan de W3000.
Bedankt voor dit antwoord, dat had ik zelf kunnen bedenken 8)7 8)7

Ik zal in ieder geval dit forum in de gaten houden en mogelijk de vraag later nog eens stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

eatme schreef op woensdag 23 april 2008 @ 14:51:
[...]

Bedankt voor dit antwoord, dat had ik zelf kunnen bedenken 8)7 8)7

Ik zal in ieder geval dit forum in de gaten houden en mogelijk de vraag later nog eens stellen.
Ik heb een 40W4000 besteld. Hij is inderdaad nog zo nieuw dat hij nog nergens op voorraad is. De verwachtte leverdatum voor mij is 16 mei. Nog even geduld dus, wordt vervolgd. :P
ChiLLeR schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 15:30:
[...]

Nou Sony zegt gewoon, wil je aan onze acties meedoen? Dan moet je ook de geadviseerde prijzen hanteren, wil je dat niet prima blijf je gewoon officiele dealer maar dan zonder speciale deals.
Dus die EK actie is leuk maar kan je net zo goed dat scherm meteen erbij kopen, zit je ook op +500euro :)
Ik ben het niet helemaal eens met ChiLLeR. Ik heb mijn 40W4000 in een gewone winkel gekocht voor 1528 euro (dat is inclusief BTW, verwijderingsbijdrage en afleveren). Ik ontvang tevens die gratis 20B4030. Komt nog wel 20 euro verzendkosten bij, zoals in de aktievoorwaarden vermeld wordt. Totaal betaal ik dus voor die 2 tv's 1548 euro.

Als je die 2 zelfde tv's op de goedkoopste internet winkels gaat kopen, opgezocht op www.kieskeurig.nl, betaal je 1276+483 euro (dat is inclusief BTW en verzenden), dus totaal 1759 euro, dus 211 euro duurder. :o

Zelf persoonlijk vind ik het ook nog eens prettiger om bij een gewone winkel te kopen. Tevens wordt hij keurig aangesloten, ingesteld en getest. Bij een internet winkel draai je zelf op voor de verzendkosten als ie ooit stukgaat (of direct defect blijkt te zijn bij afleveren). :)

Dus in de winkel is het ruim 200 euro goedkoper, en ook een betere service. Voor mij was de keuze niet zo moeilijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:20
Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 21:59:
Ik heb de 40X3500 eind vorig jaar al voor 2599 gekocht in een gewone winkel inclusief de gratis PS3.
Ik zie 'm nu het goedkoopst voor 2119 op Internet staan bij Kieskeurig. Ik kan me niet voorstellen dat je in de winkel nog steeds 2600 moet betalen.
Volgens mij staat ie bij Mediamarkt nog voor iets van 2799,-. Vorige week nog zien staan. Slechts 2 maanden terug ofzo verkocht de Mediamarkt hem voor 2999,-.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:01
flowerp schreef op woensdag 23 april 2008 @ 15:29:
[...]

Volgens mij staat ie bij Mediamarkt nog voor iets van 2799,-. Vorige week nog zien staan. Slechts 2 maanden terug ofzo verkocht de Mediamarkt hem voor 2999,-.
via internet kun je de 46x3500 krijgen voor +- 2600 euro (zonder actie) en voor 2700 met actie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

cjdijk schreef op woensdag 23 april 2008 @ 15:18:
[...]

Ik heb een 40W4000 besteld. Hij is inderdaad nog zo nieuw dat hij nog nergens op voorraad is. De verwachtte leverdatum voor mij is 16 mei. Nog even geduld dus, wordt vervolgd. :P

[...]

Zelf persoonlijk vind ik het ook nog eens prettiger om bij een gewone winkel te kopen. Tevens wordt hij keurig aangesloten, ingesteld en getest. Bij een internet winkel draai je zelf op voor de verzendkosten als ie ooit stukgaat (of direct defect blijkt te zijn bij afleveren). :)
Dit is niet altijd het geval. Bij sommige winkels komen ze netjes elke keer je tv (zonder extra kosten) halen en weer terugbrengen.
Vind ik persoonlijk zelfs nog beter dan zelf met die tv naar de winkel te moeten slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TomWinkelmolen schreef op woensdag 23 april 2008 @ 16:59:
[...]

via internet kun je de 46x3500 krijgen voor +- 2600 euro (zonder actie) en voor 2700 met actie!
Kan het mis hebben , maar volgens mij zag ik hem voor 2599 - 200 bij MediaMarkt staan .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blindfold schreef op woensdag 23 april 2008 @ 17:00:
[...]

Dit is niet altijd het geval. Bij sommige winkels komen ze netjes elke keer je tv (zonder extra kosten) halen en weer terugbrengen.
Vind ik persoonlijk zelfs nog beter dan zelf met die tv naar de winkel te moeten slepen.
Welke winkels dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Ik weet niet hoor maar sony komt voor grote televisies volgens mij gewoon langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
[...]

Helaas, ik dacht een mooi koopje te hebben op ebay. http://cgi.ebay.com/ws/eB...iewItem&item=130215226024 staat nu op 1777, komt nog 99euro verzend kosten bij. Maar geef liever 200euro meer uit en dan heb ik hem in NL. Dus dat ga ik maar even doen dan, sorry jongens :P If it sounds to good to be true, it probably is. ;)

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-12-2024
ChiLLeR schreef op woensdag 23 april 2008 @ 19:14:
[...]
If it sounds to good to be true, it probably is. ;)
Beetje kul, dit zal waarschijnlijk werkelijke verzendkosten zijn met DHL en verzekering.
Wou je voor 99 euro naar duitsland rijden?

Foka rekent voor verzending van Rotterdam naar Rijswijk al 45 euro.
Zoek een webwinkel in je buurt, dat is het goedkoopst en weet je zeker dat je niet voor iets betaald dat ze niet op voorraad hebben.

[ Voor 21% gewijzigd door vectrex op 23-04-2008 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
vectrex schreef op woensdag 23 april 2008 @ 19:32:
[...]

Beetje kul, dit zal waarschijnlijk werkelijke verzendkosten zijn met DHL en verzekering.
Wou je voor 99 euro naar duitsland rijden?
Nee, maar dat is wat ze rekenen als verzendkosten dus ik vond 99euro best fair, kan je idd niet voor naar Munchen rijden :) Dus ga m nu bestellen bij een lokale webshop

[ Voor 5% gewijzigd door ChiLLeR op 23-04-2008 19:39 ]

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2008 @ 17:03:
[...]
Kan het mis hebben , maar volgens mij zag ik hem voor 2599 - 200 bij MediaMarkt staan .
Welke Mediamarkt was dat? Waar ik hem voor (dacht) 2799,- zag was in Arnhem.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Mokio bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey bedankt man, nu kan ik mijn vader overhalen om toch een hdtv online te kopen;
Werkelijk bedankt!
wel een beetje duur die winkel.
Is het niet zo dat je op grote artikelen zoals een 40 inch hdtv zoiezo reparatie aan huis krijgt .

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2008 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2008 @ 17:45:
Hey bedankt man, nu kan ik mijn vader overhalen om toch een hdtv online te kopen;
Werkelijk bedankt!
wel een beetje duur die winkel.
Tja, de extra service moet natuurlijk ergens van betaald worden. Ze zitten in de regel wel dik onder de echte winkels zoals BCC, IT's etc., maar inderdaad iets boven de Internetwinkels die alleen als doorgeefluik fungeren tussen fabrikant en consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flowerp schreef op woensdag 23 april 2008 @ 19:54:
[...]

Welke Mediamarkt was dat? Waar ik hem voor (dacht) 2799,- zag was in Arnhem.
Deventer , 2599-200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th@_M@ster
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 16:51
heb eindelijk me kabel om me computer om me Sony 32D3000 aan te sluiten, nou heb ik hem aangesloten op een hdmi-dvi kabel op mijn geforce 8800GT, nu ziet ik de tv wel bij mijn nvidia control panel, maar als ik de tv aanzet en zet hem op PC geeft hij aan geen signaal.

Wat moet ik nog veranderen of doen, want via mijn tv kan ik ook niet komen bij me instellingen voor de pc??

Ka-tjing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:56
Th@_M@ster schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 18:07:
heb eindelijk me kabel om me computer om me Sony 32D3000 aan te sluiten, nou heb ik hem aangesloten op een hdmi-dvi kabel op mijn geforce 8800GT, nu ziet ik de tv wel bij mijn nvidia control panel, maar als ik de tv aanzet en zet hem op PC geeft hij aan geen signaal.

Wat moet ik nog veranderen of doen, want via mijn tv kan ik ook niet komen bij me instellingen voor de pc??
Je moet 'm ook niet op PC zetten, maar op de AV aansluiting die je gebruikt voor je HDMI > DVI kabel. Dat is als het goed is AV4 of AV5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Zijn er op dit moment al Full HD Bravia tv's leverbaar met XMB menu? :) Ik zag op de site van Sony een aantal nieuwe witte modelen staan, maar daar kan ik bar weinig over vinden... :'(

Mijn oog gaat uit naar zo'n 32inch full HD. Hopelijk zijn ze betaalbaar (hooguit 1000 euro :*) )

[ Voor 21% gewijzigd door Reb87 op 25-04-2008 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dit moment nog niet maar er komen nieuwe modellen uit zoals de W4000 en de E4000 ( witte model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRoyal
  • Niet online
Hoor je een LCD TV (32D3000) ook eerst "in te spelen" (laag contrast). Zo ja, hoelang? Ik lees berichten verschillend van 40 tot 200 uur!

[ Voor 5% gewijzigd door MRoyal op 26-04-2008 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-08 18:37
Nee hoor, dat is onnodig. Dat wordt gedaan op plasma's tegen inbranden, LCD's hebben daar echter geen last van. Je kan hem dus direct helemaal normaal gebruiken zonder enig risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRoyal
  • Niet online
Ok bedankt!

Dit (32D3000) is mijn eerste LCD en breedbeeld TV, maar ik vind het beeld overigens maar tegenvallen!

Alle kleuren lijken bijvoorbeeld erg vaal (minder intens/fel), ik kijk nu wel nog analoog dus misschien dat het daar iets mee te maken heeft. Heb inmiddels verschillende instellingen geprobeerd, gevonden via het web, maar het ziet allemaal even vaal uit.

Ik heb ook de indruk dat ik toch iets verkeerd heb ingesteld want alles lijkt zo uitgerekt (rondjes die meer ovaal lijken). Dit is overigens met schermmodus SMART. Zenden alle Nederlandse zenders nu niet in breedbeeld uit, of zeg ik nu iets doms? :) Bij beeldinstellingen stond de standaard Verticale Grootte op MAX, maar dan valt een deel van het beeld buiten de tv zegmaar - logo's van zenders worden bijvoorbeeld bij de top afgeknipt omdat ze buiten het beeld vallen. Met die setting op MIN lijkt het beter te passen, maar ik heb nog steeds het idee dat kleine gedeeltes worden afgeknipt.

Nu is dit overigens wel mijn eerste breedbeeld televisie, zijn er wat instellingen die jullie aanraden of moet ik hier maar gewoon aan wennen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stap maar eerst eens over op digitaal, dan zullen je klachten wel over zijn !
MRoyal schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 15:12:
Ok bedankt!

Dit (32D3000) is mijn eerste LCD en breedbeeld TV, maar ik vind het beeld overigens maar tegenvallen!

Alle kleuren lijken bijvoorbeeld erg vaal (minder intens/fel), ik kijk nu wel nog analoog dus misschien dat het daar iets mee te maken heeft. Heb inmiddels verschillende instellingen geprobeerd, gevonden via het web, maar het ziet allemaal even vaal uit.

Ik heb ook de indruk dat ik toch iets verkeerd heb ingesteld want alles lijkt zo uitgerekt (rondjes die meer ovaal lijken). Dit is overigens met schermmodus SMART. Zenden alle Nederlandse zenders nu niet in breedbeeld uit, of zeg ik nu iets doms? :) Bij beeldinstellingen stond de standaard Verticale Grootte op MAX, maar dan valt een deel van het beeld buiten de tv zegmaar - logo's van zenders worden bijvoorbeeld bij de top afgeknipt omdat ze buiten het beeld vallen. Met die setting op MIN lijkt het beter te passen, maar ik heb nog steeds het idee dat kleine gedeeltes worden afgeknipt.

Nu is dit overigens wel mijn eerste breedbeeld televisie, zijn er wat instellingen die jullie aanraden of moet ik hier maar gewoon aan wennen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
MRoyal schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 15:12:
Verreweg de meeste LCDs hebben geven inderdaad analoog SD materiaal veel minder mooi weer dan een CRT dat doet. Alleen de allerduurste en allernieuwste LCDs komen iets in de buurt van wat een middelmatige CRT kon doen.

Het probleem is niet zozeer de LCD techniek zelf, maar de inferieure kwaliteit van met name het analoge SD signaal. LCDs zijn zo scherp, dat alle tekortkomingen in dat signaal pijnlijk duidelijk worden. De CRT heeft een soort auto-smooth functie (is geen expliciete functie, maar inherent aan de techniek), waardoor dat allemaal gladgestreken wordt.

LCDs moet je in de regel eigenlijk met een digitale HD bron aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRoyal
  • Niet online
Bedankt voor de antwoorden, heb inmiddels de digitale Nederland 1 gevonden (die is niet gecodeerd) en het is inderdaad een WERELD van verschil - kleuren zijn in ieder geval super, terwijl ik op mijn oude tv niet echt veel verschil merkte tussen analoog en digitaal!

Snel maar even een AlphaCrypt kaart kopen! Al ontvang ik daar een paar zenders niet mee doordat die ingebouwde DVB-C tuner gebugged is ;( Aan de andere kant is een externe tuner ook niet echt mijn ding; een tweede afstandsbediening en extra kastje...

Dilemma :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
MRoyal schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 17:16:
Bedankt voor de antwoorden, heb inmiddels de digitale Nederland 1 gevonden (die is niet gecodeerd) en het is inderdaad een WERELD van verschil - kleuren zijn in ieder geval super, terwijl ik op mijn oude tv niet echt veel verschil merkte tussen analoog en digitaal!

Snel maar even een AlphaCrypt kaart kopen! Al ontvang ik daar een paar zenders niet mee doordat die ingebouwde DVB-C tuner gebugged is ;( Aan de andere kant is een externe tuner ook niet echt mijn ding; een tweede afstandsbediening en extra kastje...

Dilemma :/
Extra kastje subtiel wegwerken, en een harmony of andere universele AB kopen. Macro's ftw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
Ha allen,

Vraagje. Ik heb sinds een week een Sony KDL40V3000 met ingebouwde DVB-C dus en ik heb Multikabel thuis hier. Echter een paar vraagjes.

1. Ik heb vandaag via martkplaats voor 80EUR incl de Alphacrypt CI Module v3.14 (volledige verzie! BY Mascom) gekocht. Die gegarandeerd werkt voor Multikabel aldus de verkoper. Dat zit ook wel snor volgens mij alleen las ik hier een topic dat Alphacrypt binnenkort op "zwart" gaat, dat ze hem dus gaan blokken. Is hier een artikel over of iets dergelijks? Moet ik me zorgen maken?
2. Wij hebben hier thuis een Multikabel Digitaal abonnement met een enkele decoder voor de TV beneden. Een tijd geleden heb ik een multikabel pakket gekocht voor 10EUR toendertijd met een smartcard en antwoordkaart erin. Die hebben we een maand gebruikt (extra kanalen) en toen niet meer. Deze werkt inmiddels niet meer. Ik heb gezocht op multikabel.nl en het is mij inderdaad duidelijk dat een extra smartcard voor een 2e tv 0,50EUR per maand extra kost. Moet ik nu een ineuw 30EUR starterpakket kopen of kan ik gewoon multikabel bellen en mijn huidige smartcard activeren.

Sorry voor de specifieke multikabel vragen maar het komt volgens mij vaak genoeg ter sprake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nudie schreef op zondag 27 april 2008 @ 22:29:
alleen las ik hier een topic dat Alphacrypt binnenkort op "zwart" gaat, dat ze hem dus gaan blokken. Is hier een artikel over of iets dergelijks? Moet ik me zorgen maken?
Waar heb je dat gelezen dan? Ik ken dit topic vrij aardig maar heb dit nog niet zo specifiek gelezen.

EDIT: Al gevonden: AlphaCrypt binnenkort op zwart?
Ik stel voor om die discussie gewoon in dat specifieke forum te (blijven) voeren.

De kabelmaatschappijen waaronder Ziggo (o.a. Multikabel) ondersteunen de in de Sony Bravia's ingebouwde digitale kabeltuners niet (net zoals alle andere digitale kabeltuners met een Common Interface (CI) slot). Het is dus altijd mogelijk dat ze op een dag een extra beveiliging aanbrengen waardoor de Alphacrypt oplossing niet meer werkt. Dit zou bijvoorbeeld kunnen gebeuren als ze de nog te verschijnen CI+ standaard (2e generatie Common Interface slots) gaan ondersteunen. Tegelijkertijd zijn er op dit moment geen concrete aanwijzingen dat dat op korte of langere termijn ook gaat gebeuren.
Sorry voor de specifieke multikabel vragen maar het komt volgens mij vaak genoeg ter sprake.
Dit kan je inderdaad beter in het Ziggo gebruikers forum plaatsen ipv in een Sony Bravia forum. Zie http://ziggo-gebruikers.nl/forum/forumdisplay.php?f=66

Ik adviseer je om Multikabel te bellen en te vragen om je smartcard te activeren. Ik neem aan dat ze je dan zullen vragen om alsnog een antwoordkaart in te sturen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2008 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-11-2022
Ik had het hier al een aantal keer geroepen, maar ik heb hem dan eindelijk besteld... de 40D3500 :D

Tesamen met een Playstation 3 + GT5 Prologue Pack en 2 draadloze controllers :D Hopelijk vrijdag alles binnen!

Heb m'n UPC Royaal met DVR pakket al binnen dus dan kunnen we gelijk genieten van alle mooie beelden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaster
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-01 12:36
Dr. Quipers schreef op maandag 28 april 2008 @ 10:43:
Ik had het hier al een aantal keer geroepen, maar ik heb hem dan eindelijk besteld... de 40D3500 :D

Tesamen met een Playstation 3 + GT5 Prologue Pack en 2 draadloze controllers :D Hopelijk vrijdag alles binnen!

Heb m'n UPC Royaal met DVR pakket al binnen dus dan kunnen we gelijk genieten van alle mooie beelden!
Dat is wel een felicitatie waard.
PS3 met gt5 ..lijkt me super. Laat nog even weten wat je van de game kwaliteit vindt op de Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 19:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Misschien is het al een keertje langsgekomen maar ongeacht waar je in de EU een Sony-TV koopt; je kan na invoer in NL gewoon contact opnemen met Sony, bonnetje en serie-nummer bij de hand houden en telefonisch extra garantie kopen. Naar ik meen gaat dat voor een 40W4000 iets van 150 Euro kosten voor 3 jaar garantie bovenop het eerste jaar fabrieksgarantie.

Oftewel; kan je dus een TV goedkoop ergens anders halen, neem even contact op met Sony om de exacte voorwaarden na te vragen maar in principe kan je elke EU-TV extra laten verzekeren bij Sony (next business-day aan huis).

*edit*
Is er al uberhaupt meer zicht op wanneer die W4000-serie geleverd gaat worden; heb geen zin om van de week in een opwelling een 40X3500 te kopen en over een maand erachter komen dat de 40W4000 bijna een rug goedkoper is.

[ Voor 16% gewijzigd door MAX3400 op 28-04-2008 14:38 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou Ik heb vanmorgen tel. contact gehad met Sony Nederland. Zij gaven aan dat midden mei 2008 de KDL 40w4000 wordt uitgeleverd.

Alleen konden ze me geen duidelijk antwoord geven of ik met een gekochte TV in Duitsland, ingeval een garantie probleem, een beroep kan doen op de nederlandse Sony servicedienst of dat ik naar Duitsland moest. Mogelijk kan iemand me hier meer duidelijkheid in geven.
MAX3400 schreef op maandag 28 april 2008 @ 14:36:
Misschien is het al een keertje langsgekomen maar ongeacht waar je in de EU een Sony-TV koopt; je kan na invoer in NL gewoon contact opnemen met Sony, bonnetje en serie-nummer bij de hand houden en telefonisch extra garantie kopen. Naar ik meen gaat dat voor een 40W4000 iets van 150 Euro kosten voor 3 jaar garantie bovenop het eerste jaar fabrieksgarantie.

Oftewel; kan je dus een TV goedkoop ergens anders halen, neem even contact op met Sony om de exacte voorwaarden na te vragen maar in principe kan je elke EU-TV extra laten verzekeren bij Sony (next business-day aan huis).

*edit*
Is er al uberhaupt meer zicht op wanneer die W4000-serie geleverd gaat worden; heb geen zin om van de week in een opwelling een 40X3500 te kopen en over een maand erachter komen dat de 40W4000 bijna een rug goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

MAX3400 schreef op maandag 28 april 2008 @ 14:36:
Mijn 40w4000 wordt vrijdag 16 mei geleverd. Tenminste, dat is zo afgesproken met de winkel waar ik hem besteld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackiE1982
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 19:42
Ik volg deze topic al een tijdje en ben van plan om de 46W4000 te kopen.
Ik heb een lijstje gemaakt welke webwinkels niet en wel meedoen met de Bravia EK actie.
Als jullie er meer hebben, hoor ik het graag, dan kan ik deze toevoegen.

NIET
  • Shop.nl
  • Bobshop.nl
  • Mokio
  • Televisiestore.nl
  • Homecinemastore.nl
  • Store.nl
  • Db-electronics.nl
  • Komplett.nl
  • Aabatron.nl
WEL
  • Wehkamp
  • Neckermann
  • Modern
  • Megapool
  • BCC
  • Koopjeskampioen
  • Plattetv.nl
Het gaat natuurlijk om degene die wel meedoen, maar deze hebben hun prijzen wel hoger liggen (moet van Sony :( ) als de webwinkels die niet meedoen. Dus moet je maar kijken bij welke het goedkoopst is.

EDIT: nieuwe toegevoegd

[ Voor 18% gewijzigd door BlackiE1982 op 29-04-2008 08:40 ]

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Koopjeskampioen kost de 40W4000 1450 euro, dat is best netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmRuTToY
  • Niet online
Door de verleiding van de Sony EK actie is mijn oog gevallen op de KDL-40/46W4000. Over de grootte ben ik nog niet helemaal uit gezien de €/cm² verhoudingen. Er zijn echter al wel een paar reviews verschenen her en der over de nieuwe W4000 serie;

KDL-46W4000: Klik
KDL-32W4000: Klik (vertaling Frans via Google)

Het zijn geen uitgebreide review's, en hoewel het feit dat de 32" features mist die de 40"+ modellen hebben, geeft het toch wel enigszins een beeld wat we kunnen verwachten van de W4000 serie.

En hier de handleiding van de KDL-40V4100 (US) versie, waar het gebruik van de XMB die ook op de W4000 serie aanwezig is, gevonden kan worden.

De laagste prijs voor de 40W4000 incl. EK actie heb ik bij de koopjeskampioen.nl gevonden voor 1500 incl. bezorgen. In Duitsland is bij de Dynabyte voor dezelfde prijs de 46W4000 te koop. Misschien loont het toch wel om hem in Duitsland te kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De W4000 vanuit SOny is leverbaar vanaf Mei 2008. De X3500 vanaf 19 mei weer te bestellen voor winkeliers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 14:57:
De W4000 vanuit SOny is leverbaar vanaf Mei 2008. De X3500 vanaf 19 mei weer te bestellen voor winkeliers...
Nee hoor,de X3500 is gewoon op voorraad bij de distibuteurs. Wel eerst ff de feiten checken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackiE1982 schreef op maandag 28 april 2008 @ 21:06:

Het gaat natuurlijk om degene die wel meedoen, maar deze hebben hun prijzen wel hoger liggen (moet van Sony :( ) als de webwinkels die niet meedoen. Dus moet je maar kijken bij welke het goedkoopst is.

EDIT: nieuwe toegevoegd
Huh? bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-11-2020

TLM

The Laughing Man

Ik heb een 40w4000 gekocht bij Scheer en Foppen. 1475 euro met een hdmi kabel bij de prijs in begrepen. En dan gaat er dus nog 200 euro vanaf!

Mooie aanschaf dacht ik zo!
Ik twijfel alleen nog of ik 150 euro moet uitgeven voor die extra garantie.

Aftelling na levering is begonnen O+

Stand Alone Agent (GITS SAC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De W4000 komt in mei uit, maar dit jaar komt toch ook de W4100 uit. Dat is toch de opvolger hiervan of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 18:26:
De W4000 komt in mei uit, maar dit jaar komt toch ook de W4100 uit. Dat is toch de opvolger hiervan of niet?
Volgens mij heb je enige tijd terug dezelfde vraag gesteld. De W4100 is toch een model voor de USA markt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackiE1982
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 19:42
Ik had een mailtje gestuurd naar db-electronics.nl, met de vraag of zij Bravia Partner waren en watvoor levertijd de 40/46W4000 had.
Antwoord:
Beste klant,

Bedankt voor uw interesse.
Wij zijn geen officiele online partner van SONY en wensen dit ook niet te
zijn. Dan moeten we juist belachelijke prijzen voor deze modellen aanhouden.
Deze modellen worden in de loop der mei geleverd. Een exact datum hebben we
niet. Indien nu besteld moet u toch aanhouden medio mei denken we.
De 46W4000 hebben we ook in ons assortiment. De link hiervan is
http://www.db-electronics...ow=product&ProductId=6332
Verder heeft iemand anders in dit topic ook hetzelfde antwoord gehad van een andere webwinkel

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArChie schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 18:51:
[...]

Volgens mij heb je enige tijd terug dezelfde vraag gesteld. De W4100 is toch een model voor de USA markt?
Kan, maar ik weet niet of de W4100 US model is. Kan ik nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:11
Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2008 @ 10:03:
[...]

De huidige W4000 heeft IMO een niet zo'n mooie donkerblauwe rand er omheen zitten, de W4100 heeft een (mooiere) zwarte rand er omheen zitten, maar is inderdaad US only (daar hebben ze een 120 hz. motion flow nodig, hier in Europa 100 hz. ).

Specs

Grote afbeelding 46W4100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2008 @ 10:03:
De link die je de vorige keer gebruikte voor dit model is de link van de US website van Sony. De modellen die Sony uitbrengt in de US zijn niet hetzelfde als de modellen die Sony uitbrengt in Europa en dan is het ook nog een keer afwachten of Sony Nederland besluit om een bepaald model wel of niet op de markt te brengen in Nederland. Om maar een voorbeeld te noemen: Sony Duitsland heeft van de huidige modellen wel de X3000 uitgebracht terwijl Sony Nederland de X3000 niet heeft uitgebracht. En dan hebben we het wel over Europese modellen.

Zoals ik de vorige keer al heb aangegeven heeft het dus niet zoveel zin om naar de uitvoeringen te kijken voor de US markt. Alles wat je bij www.sony.com vindt is speciaal bedoeld voor die markt (Continue to Sony.com - the official Sony website for the United States).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArChie schreef op woensdag 30 april 2008 @ 10:30:
De link die je de vorige keer gebruikte voor dit model is de link van de US website van Sony. De modellen die Sony uitbrengt in de US zijn niet hetzelfde als de modellen die Sony uitbrengt in Europa en dan is het ook nog een keer afwachten of Sony Nederland besluit om een bepaald model wel of niet op de markt te brengen in Nederland. Om maar een voorbeeld te noemen: Sony Duitsland heeft van de huidige modellen wel de X3000 uitgebracht terwijl Sony Nederland de X3000 niet heeft uitgebracht. En dan hebben we het wel over Europese modellen.
De X3000 is toch op diverse nederlandse sites te koop?
http://www.kieskeurig.nl/...F564AC1257340004520D2.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Grijze import. Op de officiele Nederlandse Sony website (www.sony.nl) komt hij niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmRuTToY
  • Niet online
Weet iemand wat de - waarschijnlijk minieme - verschillen zijn tussen de KDL-46W4000E en de KDL-46W4000AEP? Mijn zoektoch heeft mij geen duidelijkheid gegeven, en heb nergens info kunnen vinden over de toevoegingen zoals bij Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje voor de mensen met een ps3.

Mijn twijfel tussen hd ready en full hd is nog niet uit de lucht. Ik wil eventueel een 40d3000 kopen en heb een ps3 en veel sd materiaal (dvd's). Is het op een kijkafstand van 3 meter nou een wereld van verschill om bijvoorbeeld de w4000 te kopen?

Ik weet dat er geen 100 % antwoord is, maar hoor toch graag van mensen wat zij zouden doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie wil me helpen?
ik heb een sony 40w2000 met een @home digitaal abo.
sinds gister heb ik hier een alphacrypt kaart bij .
hierover heb ik 2 vragen:

-ik moet (oa?)de frequentie en de netwerk id instellen op 369,00 en 9003.
dit is logisch maar WAAR? in welk menu?ik ben al uren aan het zoeken.

-de huidige firmware is 3,12
moet ik hem updaten naar 3,14 of werkt het met de 3,12 ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe moet je eigenlijk de W2000 updaten?
en wat is een alpha kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de 40w2000 kan alleen door een monteur geupdate worden.
een alphacrypt kaart is een decoder die je in de tv zelf doet.
hierdoor heb je beter beeld en geen 2 afstandsbedieningen nodig (als het werkt.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocco
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:17

Rocco

nightlife

Momenteel verblijf ik in Bangkok en heb hier een Sony KVL-W400A in de showroom zien staan. Mensen wat een beeld zo scherp en vloeiend, zelfs beter als de KVL-X350A die er naast stond. De kleuren waren echter iets minder maar misschien met behulp van instellingen te verbeteren.

Zou deze KVL-400A in Europa de KDL-W4000 zijn?

Ik denk dat nog even wachten dan de moeite waard zal zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmRuTToY
  • Niet online
Hoogstwaarschijnlijk is het inderdaad dezelfde model - met minieme verschillen als SCART en Freeview volgens deze post. De poster lijkt het met je eens te zijn, dat beloofd veel goeds :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 15:12:
wie wil me helpen?
ik heb een sony 40w2000 met een @home digitaal abo.
sinds gister heb ik hier een alphacrypt kaart bij .
De 40W2000 heeft alléén een DVB-T digitale tuner ingebouwd. Deze is geschikt voor Digitenne, voor digitale kabel heb je DVB-C nodig. Het gaat dus niet werken zo.

Als je toch digitale kabel wilt dan zal je een externe decoder moeten aanschaffen. Wellicht kun je de Alphacrypt CAM (Conditional Access Module) nog terugbrengen.

Als je als alternatief Digitenne wilt nemen, dan kan je de Alphacrypt kaart eventueel hiervoor gebruiken aangezien deze ook over een Conax licentie beschikt.

Voor diegenen die wél een Sony Bravia met ingebouwde digitale kabeltuner hebben, de Alphacrypt Classic CAMs met firmware boven 3.05 werken. Er is voor zover ik weet geen voordeel om de Alphacrypt firmware te updaten van 3.12 naar 3.14.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2008 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 19:53:
[...]

De 40W2000 heeft alléén een DVB-T digitale tuner ingebouwd. Deze is geschikt voor Digitenne, voor digitale kabel heb je DVB-C nodig. Het gaat dus niet werken zo.

Als je toch digitale kabel wilt dan zal je een externe decoder moeten aanschaffen. Wellicht kun je de Alphacrypt CAM (Conditional Access Module) nog terugbrengen.

Als je als alternatief Digitenne wilt nemen, dan kan je de Alphacrypt kaart eventueel hiervoor gebruiken aangezien deze ook over een Conax licentie beschikt.

Voor diegenen die wél een Sony Bravia met ingebouwde digitale kabeltuner hebben, de Alphacrypt Classic CAMs met firmware boven 3.05 werken. Er is voor zover ik weet geen voordeel om de Alphacrypt firmware te updaten van 3.12 naar 3.14.
bedankt voor je reactie.
ik ben er nog steeds mee bezig maar dat was dus voor niets.
er staat op meerdere site's dat er een dvb c inzit maar dat is dus iid niet juist (volgens het boekje)
ik heb al een samsung dus dan gaan we die maar weer gebruiken :'( :'(
alphacrypt kaartje gaat terug naar de winkel.
jammer maar helaas
Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is geen wat moet ik kopen topic! Keuzes tussen modellen moet je zelf maken. Dat kun je het beste in de winkel doen waar je ze naast elkaar kan bewonderen. Kom aub niet met vragen als: "welke zouden jullie nemen: X of Y?" of "ik heb xxx euro, welke TV kan ik daar het beste voor kopen?"