Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Shiverzz schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 15:04:
[...]
Ik ga er dus gewoon vanuit dat dit straks met mn X3500 al helemaal geen probleem zal zijn (als ik dat apparaat ooit nog eens geleverd krijg...).
Dat klinkt niet vrolijk, hoe lang wacht je al op je X3500?

Alles over glasvezel: http://www.glasvezel.nu/

Slecht gezelschap

quote:
mrc16 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 15:16:
Dat klinkt niet vrolijk, hoe lang wacht je al op je X3500?
Vanaf half december. Kreeg van mijn leverancier onlangs te horen dat ze de toestellen niet voor maart verwachten uit te leveren. Als t echt zo lang gaat duren kan ik wellicht beter wachten op de volgende generatie Bravia's (al vind ik persoonlijk dat die zich qua design niet meer zo van de massa onderscheiden zoals de X serie dat wel doet).

XBX360Gamertag I PSN -> Shiverzz

Hallo,

kan iemand met zekerheid zeggen of Digitenne i.c.m. de interne DVB-C/T tuner in de W3000 zonder problemen werkt? Ik meen gelezen te hebben in een eerder deel van dit topic dat dit wel zo is. Graag een reactie.

Alvast bedankt.

quote:
Shiverzz schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 15:28:
[...]

Vanaf half december. Kreeg van mijn leverancier onlangs te horen dat ze de toestellen niet voor maart verwachten uit te leveren. Als t echt zo lang gaat duren kan ik wellicht beter wachten op de volgende generatie Bravia's (al vind ik persoonlijk dat die zich qua design niet meer zo van de massa onderscheiden zoals de X serie dat wel doet).
Bij welke winkel heb je hem besteld? Die van mij word over 2 weken geleverd. Heb hem vorige week besteld.

Reg. datum: 15 oktober 2001

quote:
kan iemand met zekerheid zeggen of Digitenne i.c.m. de interne DVB-C/T tuner in de W3000 zonder problemen werkt? Ik meen gelezen te hebben in een eerder deel van dit topic dat dit wel zo is. Graag een reactie.
Voor de zenders NL1,2,3 werkt het probleemloos :)
De andere zenders kan ik niet zeggen.
Wel heb ik van die starterskit gezien voor een digitenne aanbod, maar zeker weten of dat probleemloos werkt doe ik niet.

Heb zelf trouwens sinds maandag kabel, eindelijk :)
Had het eigenlijk vorige week al verwacht en dacht dat de kabel kapot was. Maar gelukkig, maandag geprobeerd en hij vond zowaar (analoge) kanalen.
Toen meteen naar digitale kanalen gezocht en hij vond er een paar honderd :)
Alleen de zenders achter een decoder zijn voornamelijk op zwart (enkele HD zenders heb ik toch beeld, zonder geluid ;) ).
Ik moet eerst een zien of de gecodeerde zenders voordeel hebben t.o.v. de prijs.

let the past be the past.

Reg. datum: 17 januari 2008

Dus, vandaag mijn Alphacrypt binnen gehad, rev 1.3, firmware 3.09. Echter, ik krijg "Wrong smartcard inserted" als melding, ook als ik hem erin stop zoals hij op te plaatje van Archie staat. (hij kan er maar op 4 manieren in nietwaar). Hij blijft deze melding geven, zie ik hier nog iets over het hoofd?

Het menu werkt verder wel prima op de TV, dus ik neem aan dat de kaart de goede kaart is, en werkt. Zou het kunnen dat de kaart de smartcard niet kan lezen (verkeerde firmware?)...

Edit1: Het is in een Sony 40W3000 overigens
Edit 2: Kaartje doet het in een Samsung DCB-9401H wel overigens

En alle firmware enzo informatie:
TV: Software 2.14.581, loader 0.27.9
Alphacrypt: Rev 1.3, Firmware 3.09 (build 14-8-2006)

Provider: Casema Breda

pdewild wijzigde dit bericht 30-01-2008 18:53 (21%)

Slecht gezelschap

quote:
mrc16 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 15:53:
Bij welke winkel heb je hem besteld? Die van mij word over 2 weken geleverd. Heb hem vorige week besteld.
Heb 'm online besteld bij Mokio, en zal eerlijk gezegd niet zo snel ergens anders bestellen aangezien ik tot nu toe erg te spreken ben geweest over hun after sales service. Ben uiteraard wel benieuwd waar die van jou vandaan komt dan.
Vorige week liep ik toevallig een Expert binnen waar de 46X3500 in de schappen stond. Toen ik de verkoper ernaar informeerde vertelde hij dat de levertijd momenteel onbekend is, of ik moest ervoor kiezen het showroommodel mee te nemen. Moet eerlijk bekennen dat ik toch liever een "verse" heb.

Reg. datum: 08 augustus 2001

Waarom doe je de 46(?) F71 weg, als ik vragen mag?

Mokio is inderdaad een goede tent. Maar dat het zo lang duurt is best erg. Dan zou ik toch liever bij een andere winkel bestellen die hem sneller levert.

Hey, is dat niet die ene van Dancing on the Stars?

Slecht gezelschap

quote:
Roet schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 19:20:
Waarom doe je de 46(?) F71 weg, als ik vragen mag?
Meerdere redenen; ik kom een component een HDMI input tekort, ik erger me inmiddels dood aan het gebrek van een 24p ondersteuning bij het afspelen van BD’s en bovendien kan ik de Samsung voor een redelijk bedrag van de hand doen.
quote:
Roet schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 19:20:
Mokio is inderdaad een goede tent. Maar dat het zo lang duurt is best erg. Dan zou ik toch liever bij een andere winkel bestellen die hem sneller levert.
Denk niet dat dat aan Mokio ligt, als ik op kieskeurig kijk is het toestel ook praktisch nergens te krijgen. Bovendien was de verwachte leveringsdatum van Mokio gebaseerd op de logistieke planning van de Sony importeur. Zit gelukkig niet op hete kolen, dus wacht rustig af.

Wie heeft de D3500 gekocht en is het de moeite waard voor die prijs?
Wat ik wil: perfect ps3 kunnen spelen en perfect beeld hebben bij afspelen van dvd's...
Ne kerel in de sony winkel raadde mij aan om de D3500 (1399euro) te kopen omdat het qua prijs/kwaliteit de beste is op het moment... Ik ben bereid om rod de 1400euro te geven. Wie kan mij info geven en helpen aub?
Ik heb al wat rondgesurfd maar niet echt iets deftig gevonde qua review enzo en ervarigen.

update: misschien toch doorsparen voor een W3000

soussitox wijzigde dit bericht 30-01-2008 23:07 (6%)

quote:
Shiverzz schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 18:57:
[...]

Heb 'm online besteld bij Mokio, en zal eerlijk gezegd niet zo snel ergens anders bestellen aangezien ik tot nu toe erg te spreken ben geweest over hun after sales service. Ben uiteraard wel benieuwd waar die van jou vandaan komt dan.
Gewoon besteld bij de MM.

quote:
soussitox schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 21:03:
Wie heeft de D3500 gekocht en is het de moeite waard voor die prijs?
Wat ik wil: perfect ps3 kunnen spelen en perfect beeld hebben bij afspelen van dvd's...
Ne kerel in de sony winkel raadde mij aan om de D3500 (1399euro) te kopen omdat het qua prijs/kwaliteit de beste is op het moment... Ik ben bereid om rod de 1400euro te geven. Wie kan mij info geven en helpen aub?
Ik heb al wat rondgesurfd maar niet echt iets deftig gevonde qua review enzo en ervarigen.

update: misschien toch doorsparen voor een W3000
Ik heb voor dezelfde doeleinde een Sony KDL-40W2000 voor weinig gekocht. De Sony KDL-40W3000 heeft 10 bit scherm, 24p en een digitale kabel receiver meer t.o.v. de 40W2000. Maar op veel fora lees ik dat mensen teleurgesteld zijn over de beeld kwaliteit van de 40W3000 ook die van de 40W2000 af komen. Zelf gaan vergelijken ook met Samsung en toen toch maar voor de 40W2000 gegaan, ik heb wel een exemplaar zonder clouding.

Asus P5W DH Deluxe, Intel C2D E6600 @ 3,6 GHz, Arctic Cooling Freezer 7 Pro, Kingston KHX6400D2LLK2/2G 4096MB DDR2, Sparkle Nvidia GeForce 8800GTS 512 MB (G92) | PSN: Morris23

quote:
Roet schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 20:12:
Ja zeker wel, X3500 is een van de beste LCDs op dit moment. Alleen geen goede PC-HDMI ondersteuning. Tenminste ik heb er weinig over gelezen. Wel belangrijk voor mij, gezien ik 80% van de tijd een HTPC gebruik en die andere 20% voor gaming. Buiten het feit dat hij vrij student-onvriendelijk is geprijsd.
Alleen geen goede PC-HDMI ???
Ik heb nu een maand lang mijn x3500 op m'n HTPC aangesloten via gewoon vga kabel op 1920x1080 en dat werkt best goed.!!!!

Reg. datum: 08 augustus 2001

quote:
strammer_max schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 08:50:
[...]

Alleen geen goede PC-HDMI ???
Ik heb nu een maand lang mijn x3500 op m'n HTPC aangesloten via gewoon vga kabel op 1920x1080 en dat werkt best goed.!!!!
Ja, maar dat is geen HDMI. En daar gaat het mij juist net om. Er komt namelijk al een ander apparaat op de VGA aansluiting. Overigens weet ik dat er behoorlijke kwaliteit te halen valt met de VGA aansluiting. Heb zelf via een kwaliteitskabel ook op die manier veel genoten op mijn oude samsung.

Maar de vraag blijft dus, ondersteunt hij 1:1 1080p via HDMI? Waarom heb jij hem op VGA aangesloten?

Hey, is dat niet die ene van Dancing on the Stars?

Mijn poes popelt.

Heeft iemand ervaring met digitale kabel op een HTPC? Ik wil een digitale tuner kaart kopen maar moet er dan niet ergens zo'n abonneekaartje in? Ik snap niet hoe je dat moet regelen :? En heb je voor het standaardpakket van Multikabel ook zo'n abonneekaartje nodig?
quote:
Roet schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 10:57:
[...]

Ja, maar dat is geen HDMI. En daar gaat het mij juist net om. Er komt namelijk al een ander apparaat op de VGA aansluiting. Overigens weet ik dat er behoorlijke kwaliteit te halen valt met de VGA aansluiting. Heb zelf via een kwaliteitskabel ook op die manier veel genoten op mijn oude samsung.

Maar de vraag blijft dus, ondersteunt hij 1:1 1080p via HDMI? Waarom heb jij hem op VGA aangesloten?
Ik heb dat al eerder gevraagd in dit topic en toen werd gezegd dat hij 1:1 pixel mapping doet dus dat het goed moet komen. Jij bent waarschijnlijk bang dat hij een ingebouwde overscan heeft en op die manier allerlei randjes van het beeld afgesneden worden?

Dat ging over de 46w3000 overigens.

Mag ik jullie advies over hetvolgende:

Welke zou je kiezen, v3000 of d3000?

Mijn poes popelt.

quote:
sonybravia schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 12:39:
Mag ik jullie advies over hetvolgende:

Welke zou je kiezen, v3000 of d3000?
aangezien je niet aangeeft welke eisen je hebt en of geld een rol speelt geef ik een antwoord die keurig aansluit bij de vraag:

ik zou gaan voor de X3000

haha, sorry zal het iets duidelijker proberen te zeggen:

Maximum 1500-1800 euro. 40 inch. Gebruik de tv voor ps3, game en films en digitaal televisie. Belangrijk dat sportuitzendingen en snelle bewegingen goed blijven.

hopelijk is dit een betere beschrijving?

Vraagje wat moet ik hebben om mijn t.v aan te sluiten op mijn p.c
En welke kunnen jullie mij aanraden

Ik zag hdmi kabels voor p.c en t.v voor 49 euro bij media markt en toen schrok ik mij dood. Ik geloof dat ik iets verkeerd heb begrepen. of die kabels zijn helemaal niet nodig voor wat ik wil.

p.s wat heb ik dan nodig voor geluid ?

Jeffrey88 wijzigde dit bericht 31-01-2008 15:37 (6%)

Ik heb een 32D3000 met ingebouwde dvb-c tuner en woon in telenet (Belgie) gebied.
Telenet heeft ooit 8 kanalen van het analoge signaal verwijderd (om plaats te maken). Deze (waaronder BBC world) zouden nu ongecodeerd digitaal te vinden moeten zijn. Een digibox en smartcard zijn daarvoor dus niet nodig.

Toch vind ik geen zenders als ik scan (zowel snel scan als volledige scan).
Nu las ik dat die zenders zich op kanaal 02 (of330 mhz) zouden bevinden, maar mijn tv kan pas beginnen zoeken vanaf kanaal 05.
Is daar een oplossing voor?

Reg. datum: 06 november 2002

Sony heeft geen full-HD 37" schermen zeker?
Ik kom nl. overal alleen vanaf 40" tegen...

Seeing is believing, but even a blind man can believe

quote:
Zosas schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 14:42:
Sony heeft geen full-HD 37" schermen zeker?
Ik kom nl. overal alleen vanaf 40" tegen...
Nee ze hebben 1 37' scherm maar dat is een HD-Ready toestel. Normaal maken ze alleen 40inch, misschien dat er nog een 37inch FULL-HD komt is wel een mooi tussenmaatje.

Mijn poes popelt.

quote:
Jeffrey88 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 14:32:
Vraagje wat moet ik hebben om mijn t.v aan te sluiten op mijn p.c
En welke kunnen jullie mij aanraden

Ik zag hdmi kabels voor p.c en t.v voor 49 euro bij media markt en toen schrok ik mij dood. Ik geloof dat ik iets verkeerd heb begrepen. of die kabels zijn helemaal niet nodig voor wat ik wil.

p.s wat heb ik dan nodig voor geluid ?
De simpelste methode is via de VGA uitgang van je videokaart naar de televisie. Ik weet niet welke lengte je nodig hebt maar dan ben je bij www.elektronica-online.nl stukken goedkoper uit. Ik heb er al voor honderden euro's aan kabels besteld en dat zegt niets over de prijs van de kabels maar wel over de stapel die ik heb inmiddels.

Als je computer alleen DVI uitgangen heeft heb je een DVI-I of DVI-D kabel naar VGA nodig. Als je genoeg HDMI aansluitingen vrij hebt op je TV en je hebt DVI aansluitingen vrij op je PC dan ken je een DVI naar HDMI kabel gebruiken. Dit heeft voorkeur boven vga omdat het signaal dan digitaal blijft.

vga-vga 1.8meter 15 eu, 5meter 20 eu, 10m 28 eu
http://www.elektronica-online.nl/productimages/22486.jpg

dvi-hdmi 1.5meter 16 eu, 3meter 20 eu, 5meter 27 eu
http://www.elektronica-online.nl/productimages/21933.jpg

Probeer die prijzen voor dit soort kwalitatieve kabels maar eens bij de mediamarkt te halen. Kijk meteen in je omgeving of mensen nog professionele kabels nodig hebben want dat bespaart in de verzendkosten (6.50).

Reg. datum: 30 november 2007

quote:
Even een vraagje ..is een dvi-hdmi kabel hetzelfde als een hdmi-dvi kabel? :)

quote:
plaster schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 16:54:
[...]

Even een vraagje ..is een dvi-hdmi kabel hetzelfde als een hdmi-dvi kabel? :)
Jah, :P

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws