Ik ben sinds twee weken in het bezit van een Sony KDL-40W2000, ik had alles op standaard instellingen laten staan, en ben een film gaan kijken. Na het kijken van de film zapte ik nog even langs de AV kanalen, waar nog geen beeld op stond. En zag ik dat het geen egaal ‘zwart’ beeld had. In de rechter bovenhoek treed wat ‘backlight’ bleeding (misschien het zelfde als clouding?) op. Dit heb ik meteen gemeld bij de verkopende partij. Deze bieden mij de mogelijkheid om voor mij een nieuwe Sony KDL-40W2000 te bestellen, en hem dan om te ruilen, ik heb nog wat verder geprobeerd deze weken, maar het trekt niet weg. Het lijkt erger te worden (kan ook door verbeelding en obsessie komen natuurlijk).
Nu vraag ik me af hoe groot is de kans, dat ik een LCD-scherm krijg wat het nog erger of weer heeft?
Kunnen andere mensen hun ervaring met mij delen (die ook een KDL-40W2000 hebben), of dit fenomeen erger wordt naarmate je de TV langer hebt?
Ik heb getwijfeld om een Samsung LE40M86/M87 te nemen in plaats van de Sony KDL-40W2000, maar dit wordt me afgeraden (ook zelf gezien) doordat ik veel licht in huis heb, en het scherm en de rand onwijs spiegelt, en dat betekend met daglicht weinig zicht als je even snel het nieuws kijkt ofzo, en dan maken die 1:2000 effectief contrast, 24p en 1 HDMI poort ook niet meer uit van de Samsung.
Het is een plek van 5 cm bij 5 cm in de rechter bovenhoek, maar (nog) lang niet zo erg als:
Wat zouden jullie in mijn geval laten doen? Een nieuwe laten leveren, met de kans op een slechter scherm (eventueel geen backlight bleeding, of juist meer, heb nu geen dode pixels).
Ik irriteer me er nu aan als ik van kanaal naar kanaal zap, of ga het "automatisch expres" zoeken bij een donkere film, of op een AV kanaal.
Voor de rest bevalt de TV goed (alleen geen 24p, en 10 bit paneel maar weet ook niet of ik dit nodig heb).
Jumpman wijzigde dit bericht 14-01-2008 19:55 (4%)