[LCD TV] Sony BRAVIA (alle series) topic deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste
Acties:
  • 235.451 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bathing Aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 15:01
Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 19:56:
[...]

idd Mediamarkt & It's hebben de tv gewoon op voorraad(mediamarkt €100 goedkoper)
Mediamarkt 999,-
It's 1299,- -15% lukt altijd,ongeveer 1100,-
Vrijdag nog bij MM Alkmaar geweest en de verkoper wist me te vertellen dat ze die niet niet meer hebben en waarschijnlijk niet meer krijgen ook, vreemd. Had toen ook om een of andere reden ook geen zin meer om verder te zoeken...

Bij It's in alkmaar dan maar even kijken denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbreuning
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-04-2024
dbreuning schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 15:31:
Hallo,

kan iemand met zekerheid zeggen of Digitenne i.c.m. de interne DVB-C/T tuner in de W3000 zonder problemen werkt? Ik meen gelezen te hebben in een eerder deel van dit topic dat dit wel zo is. Graag een reactie.

Alvast bedankt.
Ik kan nu met zekerheid zeggen dat Digitenne i.c.m. een Sony LCD TV 100% gaat werken. Zelf ga ik eind v.d. maand het starterspakket halen bij een elektronicawinkel (IT's of Radio Modern verkopen die pakketten á 89,95). Hierin zit: de smartcard, een CAM, een binnenhuis antenne. Deze starterspakketten zijn gemaakt voor Sony LCD TV's met een ingebouwde tuner. Dit is te vinden op websites van o.a. Radio Modern. Ook de medewerker van IT's kon mij dit mededelen. Dus dit is de enige optie die out of the box goed werkt.

www.easysoftwaredeployment.nl | www.provolve.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Volgens mij zit Sony ontzettend webshops te treiteren. Elke webshop die ik bel zegt dat Sony de 46W3000 pas weer levert begin maart. Toen ik een maand geleden bestelde zeiden de webshops allemaal ongeveer 11 februari weer te ontvangen. Volgens mij heeft mijn webshop gewoon naast het net gevist met die lading want nu heeft ie weer niets.

Ik begin me een beetje te storen aan de slechte levertijd van die dingen. Ze zijn 600 euro duurder bij Mediamarkt, als Sony denkt dat ik hierdoor dat ding voor een te hoge prijs bij MM ga halen kunnen ze het mooi vergeten, wellicht stap ik gewoon over op de concurrent.

Ik heb nog nooit zo hard moeten bellen en mailen voor een product via internet. Ik werk niet mee aan het hooghouden van hun prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-02-2024
mrc16 schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 12:52:
Ik weet niet of ik deze vraag hier moet stellen maar hierbij,

We hebben thuis een Sony KTV: KV-32FQ86B Wega theatre staan, deze heeft het 1 maand geleden begeven. Er is een monteur bijgeweest, maar heeft het probleem niet kunnen oplossen. Onderdelen besteld, maar deze zijn niet meer leverbaar. Het toestel is pas 4 jaar oud. Moet ik genoegen nemen met het feit dat er geen onderdelen meer zijn? Of is er ander manier. Ondertussen staat er al een nieuwe LCD-TV, maar wil de KTV toch wel erg graag bewaren en weer werkend zien, een toestel van 1200 euro mag toch niet zomaar binnen 4 jaar de geest geven, en vervolgens kan hij niet gemaakt worden.
Volgens mij is het wettelijk zo dat een tv een economische levensduur van 8 jaar heeft (correct me if im wrong!!!). Dit zou inhouden dat Sony in ieder geval 50% van de kosten op zich moet nemen. Nu is natuurlijk wel de vraag of die andere 50% die je zelf moet betalen, dan wel de moeite is voor die tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrc16 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 22:34:
Zojuist de extra garantie ontvangen, voor wie het nog onduidelijk is hierbij de voorwaarden:

- De Sony Extra Garantie-overeenkomst houdt in dat u 5 jaar lang bij storingen niets hoeft te betalen voor materiaal en arbeidsloon, ongeacht de reparatieprijs.

- Wanneer het niet mogelijk blijkt het apparaat op een verantwoorde manier te repareren, dan wordt het gratis door gelijkwaardige apparatuur vervangen.

- Eventuele transport- of voorrijkosten vallen niet onder de regeling, met uitzondering van LCD-/Plasma-televisies met een beeldmaat vanaf 27 inch. Op deze grotere modellen LCD- en Plasma-televisies wordt gratis aan-huis-service verleend.

- Het Sony Extra Garantie Certificaat is overdraagbaar. Wanneer u het apparaat aan iemand anders zou willen schenken of verkopen, dan kunt u er de nog resterende garantieperiode bij aanbieden.

- De overeenkomst dekt uitsluitend de reparatiekosten van storingen en geen schade door ongelukken of verkeerd of anders dan huishoudelijk gebruik, overeenkomstig de garantievoorwaarden zoals die op het fabrieksgarantiecertificaat zijn omschreven.

- De overeenkomst geldt niet voor bijgeleverde accessoires, zoals batterijen, snoeren, cd`s, videobanden, cassettes, hoofdtelefoons, afstandsbediening, et cetera. De wijze van gebruik van deze accessoires bepaalt immers sterk de levensduur ervan.

Misschien interessant om de prijzen en de voorwaarden in de startpost te vermelden, het is een ideetje.

Sony GARTV1.YNL, Sony 5 jaar Sony Garantie < 27 inch, 69,-
Sony GARTV2.YNL, Sony 5 jaar Sony Garantie 27-36 inch, 119,-
Sony GARTV3.YNL, Sony 5 jaar Sony Garantie > 37 inch 149,-
Kleine aanvulling : Extra garantie kan zelf nog aangeschaft worden tot 9 maanden na aanschaf.
Sommige winkels zoals BCC , Makro en vast nog een paar hanteren ook hun eigen 5jr garantie plan.
Deze is over het algemeen duurder dan zo'n Sony garantie.
Voor info het telefoon nummer is 020 -658 18 88 vervolgens optie 2 , en als laatste optie 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bathing Aap schreef op maandag 18 februari 2008 @ 17:30:
Weet iemand hier of de 32D3000 nog ergens te koop is gewoon in een winkel en dus niet via een webwinkel?
Bij FOKA hebben ze 'm ook op voorraad. Ga daar binnenkort even een kijkje nemen voor de 32D3000. Dit lijkt mij de beste 32" van de Sony...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-11-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 13:34:
[...]

Bij FOKA hebben ze 'm ook op voorraad. Ga daar binnenkort even een kijkje nemen voor de 32D3000. Dit lijkt mij de beste 32" van de Sony...
Dat gevoel heb ik ook qua prijs/kwaliteit...

Ik zit alleen dus nog te dubben tussen een 32 en 40 inch... Bij een 32" wordt het 32D3000, maar voor 250 euro meer heb je de 40D3500. Dan heb je 8" meer en ook nog eens Full HD (ipv HD-Ready). Mis je alleen die 100Hz technologie...

Lijkt me wel het overwegen waard... :)

[ Voor 3% gewijzigd door Dr. Quipers op 19-02-2008 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilfer
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-03-2022
Voordat ik mijn mediabox ga omruilen wil ik graag zeker weten of dat nodig is.
Ik heb een sony bravia 40v3000 met een ingebouwde decoder. Wanneer ik de FTA digitale zenders bekijk via de ingebouwde decoder heb ik perfect beeld. Dit werkt ook zonder digitaal abbonnement.

Nu heb ik een mediabox met HDrecorder van UPC. Wanneer ik via deze box de zenders bekijk dan is het beeld beduidend minder scherp. Mijn inziens ligt het niet aan de bekabeling want deze is hetzelfde.
Wel gaat het signaal van de box via scart. Wanneer ik via de ingebouwde decoder kijk gaat het signaal rechtstreeks vanuit het aansluitpunt naar de televisie via de rf ingang.

Het betreft een thomson box. Is de ingebouwde kwaliteit van de Sony decoder nu zoveel beter of is de box gaar?

Ps. Sorry voor de crosspost, maar ik wist niet of dit probleem bij het UPC topic of hier moet posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:08
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 13:34:
[...]

Mediamarkt Utrecht, volop leverbaar voor 999.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu heb ik een mediabox met HDrecorder van UPC. Wanneer ik via deze box de zenders bekijk dan is het beeld beduidend scherper.
Het betreft een thomson box. Is de ingebouwde kwaliteit van de Sony decoder nu zoveel beter of is de box gaar?
Ik neem aan dat je bedoelt "Wanneer ik via deze box de zenders bekijk dan is het beeld beduidend minder scherp."

In theorie kan je kwaliteitsverlies hebben met de box omdat deze het digitale signaal omzet naar een analoog signaal (omdat scart een analoge kabel is). In de TV wordt dit weer omgezet in een digitaal signaal omdat het panel digitaal is. Als je een goede kwaliteit scart kabel hebt dan zou dit kwaliteitsverlies echter minimaal moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilfer
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-03-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 21:16:
[...]

[...]

Ik neem aan dat je bedoelt "Wanneer ik via deze box de zenders bekijk dan is het beeld beduidend minder scherp."

In theorie kan je kwaliteitsverlies hebben met de box omdat deze het digitale signaal omzet naar een analoog signaal (omdat scart een analoge kabel is). In de TV wordt dit weer omgezet in een digitaal signaal omdat het panel digitaal is. Als je een goede kwaliteit scart kabel hebt dan zou dit kwaliteitsverlies echter minimaal moeten zijn.
Inderdaad bedoelde ik minder scherp. Ik heb de bijgeleverde scartkabel gebruikt van UPC en ook nog een van mijzelf, maar het resultaat blijft een minder scherp beeld. Je ziet bijvoorbeeld het nederland 1 logo met een schaduw terwijl het via de Sony decoder het een perfect strak logo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-08 11:00
Dit is meer een ervaringspost, wellicht handig voor mensen die ook over de componenten genoemd in deze post denken.

Ik heb sinds een week of 2 de Sony KDL-46D3500. Erg tevreden mee, maar er is een learning curve. De TV heeft best veel instellings opties, en waar het beeld in het begin zelfs een beetje tegenviel, ben ik nu bijzonder tevreden over deze TV. Ik heb een mediapc aangesloten op deze TV en ook een PS3. De meeste content speel ik dus af via de htpc, alleen 'oude' dvd's speel ik nu af op de PS3. En dat gaat erg goed moet ik zeggen. Op 4-5 meter afstand van de TV kan je eigenlijk geen onderscheid maken tussen een gewone DVD (Lord of the Rings deel 3) en de FullHD versie ervan. Dat vond ik toch wel opmerkelijk. Alleen een beperkt aantal scenes zie je dat het beeld in HD beter is. Dit spreekt ook voor de PS3 die m.i. erg goed upscaled.

De HTPC is mijn voormalige PC opgebouwd tot HTPC:

- Asus AN8-SLI met 4800+ AMD CPU (Zalman koeler) en 2GB memory.
- Videokaart is een ATI EAH2400XT (kost ~55,- euro), aangesloten met apart aangeschafte DVI->HDMI kabel op de TV.
- 160 GB Samsung Spinpoint.
- Kast is "HTPC-5000" uit China. Er zijn mooiere kasten, maar deze voldeed prima voor mij.

De kast heeft standaard aan de achterkant een 3tal fans, die niet erg groot zijn, maar je hoort ze totaal niet en ze zorgen voor voldoende airflow en afvoer van warme lucht.

Het geheel is ondergebracht in een stereomeubel met deurtjes aan de voorkant. Kan dus volledig afgesloten worden. Dat is uiteraard niet echt bevoordelijk voor de warmte afvoer in de kast en daarom heb ik boven in aan de achterkant van de kast een aparte zalman fan gemonteerd die gevoed wordt uit de PC, met een regelaar erbij, die voor afvoer van warme lucht zorgt. Dit werkt bijzonder goed, want de CPU in de PC blijft op zo'n 45C hangen bij het afspelen van de moeilijkste content die je kan verzinnen.

Ik draai er Windows XP / MediaPortal op, met Media Player classic als externe speler. Dit omdat de native speler van MP soms bij, ben er nog niet achter waarom, HD content, geen beeld laat zien. Voor video gebruik ik ffdshow en voor audio AC3filter, SPDIF pass-through, DTS padding.

Alles werkt, uiteraard alle SD content, HDDVD, Blu-Ray, DTS over optisch.

Verder was het met de ATI drivers een eitje om de fullpixel/1:1/pixelmapping in 1080p goed te krijgen, wat voor een rete strak beeld zorgt, ook in XP.

Best wel een perfecte setup dus, met nog dat ene probleem dat MP zelf de HD content soms niet goed afspeelt, maar daar is omheen te werken door MPC gebruiken als externe player.

Als iemand denkt aan een setup met een of meer van dezelfde componenten en heeft vragen.. vuur maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:03
ISaFeeliN schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 11:02:
De meeste content speel ik dus af via de htpc, alleen 'oude' dvd's speel ik nu af op de PS3. En dat gaat erg goed moet ik zeggen. Op 4-5 meter afstand van de TV kan je eigenlijk geen onderscheid maken tussen een gewone DVD (Lord of the Rings deel 3) en de FullHD versie ervan. Dat vond ik toch wel opmerkelijk. Alleen een beperkt aantal scenes zie je dat het beeld in HD beter is. Dit spreekt ook voor de PS3 die m.i. erg goed upscaled.
Ik verbaas me ook telkens weer hoe goed de PS3 DVD's upscaled naar 1080p. Op een beetje een normale kijkafstand maakt het inderdaad bijna geen verschil met de HD versie. Daarom blijf ik voorlopig ook nog even DVD's kijken. De TV staat op 4 meter van het middelpunt van de bank. :)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

En nieuwe Bravia-tv's zijn uit.

• Pensmaster-B
  • Niet online
ook deze link gevonden :
http://www.hdtvlounge.net/sony/2008-hdtv-lineup/

vooral zelf geinterreseert in de KDL-32XBR6 / 37-inch KDL-37XBR
of KDL-32N4000 and the 37-inch KDL-37N4000
aangezien ik ongeveer 2 meter van het beeld afzit en dan is 40"> mij iets te gortig/lastig

wachten duurt alleen lang, i want i now ! }:O

Verwijderd

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:20
Zeker wel interessant. Alleen, zoals ik al eerder zei ze zijn niet -nu- te koop. Als je een beetje naar de geschiedenis kijkt zal het nog wel maanden duren voordat ze gewoon in de winkel staan, en dan 'mag' je ze nog steeds niet kopen want dan moet je weer wachten op een revisie 2 of 3.

Maar ja... er zit wel veel moois tussen die 2008 lineup ;)

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

• WidgetTWW
Hele mooie modellen, maar het beste is even wachten totdat de europese modellen worden aangekondigd, zoals de XBR serie ziet er veelbelovend uit maar is al een aantal jaar alleen in de US leverbaar, maar ziet er in iedergeval wel netjes uit :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaster
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-01 12:36
Dit is meer een ervaringspost, wellicht handig voor mensen die ook over de componenten genoemd in deze post denken.

Ik heb sinds een week of 2 de Sony KDL-46D3500.........Heel erg leuk om te lezen.
.........Als iemand denkt aan een setup met een of meer van dezelfde componenten en heeft vragen.. vuur maar!
Hier een onbenullige vraag. :D

V. w. b. de DVI-HDMI kabel van pc naar de tv.Moet je daarnaast een audiokabel aanleggen?

[ Voor 5% gewijzigd door plaster op 22-02-2008 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je uw settings eens online zetten die jij ideaal vindt ?
Heb dezelfde tv maar vindt geen optimaal beeld....
Thanks !

Ik heb sinds een week of 2 de Sony KDL-46D3500. Erg tevreden mee, maar er is een learning curve. De TV heeft best veel instellings opties, en waar het beeld in het begin zelfs een beetje tegenviel, ben ik nu bijzonder tevreden over deze TV. Ik heb een mediapc aangesloten op deze TV en ook een PS3. De meeste content speel ik dus af via de htpc, alleen 'oude' dvd's speel ik nu af op de PS3. En dat gaat erg goed moet ik zeggen. Op 4-5 meter afstand van de TV kan je eigenlijk geen onderscheid maken tussen een gewone DVD (Lord of the Rings deel 3) en de FullHD versie ervan. Dat vond ik toch wel opmerkelijk. Alleen een beperkt aantal scenes zie je dat het beeld in HD beter is. Dit spreekt ook voor de PS3 die m.i. erg goed upscaled.

De HTPC is mijn voormalige PC opgebouwd tot HTPC:

- Asus AN8-SLI met 4800+ AMD CPU (Zalman koeler) en 2GB memory.
- Videokaart is een ATI EAH2400XT (kost ~55,- euro), aangesloten met apart aangeschafte DVI->HDMI kabel op de TV.
- 160 GB Samsung Spinpoint.
- Kast is "HTPC-5000" uit China. Er zijn mooiere kasten, maar deze voldeed prima voor mij.

De kast heeft standaard aan de achterkant een 3tal fans, die niet erg groot zijn, maar je hoort ze totaal niet en ze zorgen voor voldoende airflow en afvoer van warme lucht.

Het geheel is ondergebracht in een stereomeubel met deurtjes aan de voorkant. Kan dus volledig afgesloten worden. Dat is uiteraard niet echt bevoordelijk voor de warmte afvoer in de kast en daarom heb ik boven in aan de achterkant van de kast een aparte zalman fan gemonteerd die gevoed wordt uit de PC, met een regelaar erbij, die voor afvoer van warme lucht zorgt. Dit werkt bijzonder goed, want de CPU in de PC blijft op zo'n 45C hangen bij het afspelen van de moeilijkste content die je kan verzinnen.

Ik draai er Windows XP / MediaPortal op, met Media Player classic als externe speler. Dit omdat de native speler van MP soms bij, ben er nog niet achter waarom, HD content, geen beeld laat zien. Voor video gebruik ik ffdshow en voor audio AC3filter, SPDIF pass-through, DTS padding.

Alles werkt, uiteraard alle SD content, HDDVD, Blu-Ray, DTS over optisch.

Verder was het met de ATI drivers een eitje om de fullpixel/1:1/pixelmapping in 1080p goed te krijgen, wat voor een rete strak beeld zorgt, ook in XP.

Best wel een perfecte setup dus, met nog dat ene probleem dat MP zelf de HD content soms niet goed afspeelt, maar daar is omheen te werken door MPC gebruiken als externe player.

Als iemand denkt aan een setup met een of meer van dezelfde componenten en heeft vragen.. vuur maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

plaster schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 12:25:
[...]

V. w. b. de DVI-HDMI kabel van pc naar de tv.Moet je daarnaast een audiokabel aanleggen?
Heb je een HDMI aansluiting op je pc of is het een DVI -> HDMI kabel?

In het laatste geval moet je gewoon een aparte audiokabel naar de tv (of liever naar je audio systeem) trekken.

Als je pc HDMI en audio over HDMI ondersteunt zou het geluid direct op je tv hoorbaar moeten zijn. Mijn pc (asus M2A-VM HDMI) zou dat dus moeten ondersteunen maar toen ik gisteren het geluid erop aansloot hoorde ik niets, ook slaagde ik er niet in om het geluid via de tv optisch naar de receiver te leiden. Nu heb ik dus alleen video over HDMI lopen en het geluid over een losse opische kabel naar de versterker. En dat was nog even een soldeerklusje helaas.

Ik heb sinds gisteren de 46w3000. Via de pc op 1080p. De desktop is Fullscreen en ziet er perfect uit, met Vista MCE heb ik de calibratie van het beeldscherm uitgevoerd. Toch zie je in Vista rechts langs de rand van het scherm wit lijntje een beetje knipperen. Eerst dacht ik dat het scherm licht lekte, pixels dood waren of andere enge dingen. Toch is het alleen in Mediacenter, als ik van scherm verander in MCE zie je het lijntje ook een beetje veranderen. Als ik een film start of terugga naar het bureaublad is het weg.

Overigens even een bijdrage van mijn kant voor alle mensen die kieskeurig.nl hebben gelezen en de tv niet durven te kopen.

- Voor een lcd tv viel het geluid me absoluut niet tegen, het klinkt zoiezo stukken beter dan de CRT 26" philips die ik had.
- Het analoge televisiebeeld is gewoon verbeterd ten opzichte van mijn vorige bovengenoemde tv. Echt merkwaardig scherp. Kijk het is niet digitaal, en al helemaal niet HD maar het ziet er zeer strak uit. Beter dan welke Digitenne ik tot nu toe heb gezien zoiezo. De analoge tuner die erin zit vind ik dus behoorlijk strak.

mijn setup, in het kastje is alle apparatuur weggewerkt
http://home.quicknet.nl/q...reeren/ht/tv/IMG_2560.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door Pixal op 22-02-2008 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaster
Pixal schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 15:51:
[...]

Heb je een HDMI aansluiting op je pc of is het een DVI -> HDMI kabel?

mijn setup, in het kastje is alle apparatuur weggewerkt
http://home.quicknet.nl/q...reeren/ht/tv/IMG_2560.jpg
Hoi

Bedankt voor je bericht..

Mooie nette opstelling heb je daar. :)

Ik heb een 40D3000 en een pc met 8800 gts 320mb kaart (dvi uitgang x2)

Dus ik moet een audio kabel gaan trekken.
Eens kijken of ik dat allemaal nog achter de plintjes weg krijg.

bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
plaster schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 12:25:
[...]

Klopt, optisch in dit geval, direct naar de versterker. En dan SPDIF passthrough. Ik gebruik het geluid van de TV zelf niet. (Ik kijk dan ook geeen gewone TV, alleen spul wat ik zelf download of koop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 14:20:
Kan je uw settings eens online zetten die jij ideaal vindt ?
Heb dezelfde tv maar vindt geen optimaal beeld....
Thanks !
[...]
Er zijn geen settings die voor mij overal werken, bij iedere film (nouja, bijna iedere film) zit ik wel even aan de backlight, contrast en brightness en advanced settings, al is het maar om even te kijken of het nog beter kan. En dat zit 'm dan voornamelijk in de donkere partijen van het beeld, ik probeer daar altijd nog zoveel mogelijk detail uit te halen zonder dat het beeld te helder moet staan en zonder te veel contrastverlies. Detail in donkere partijen met digitaal is altijd een issue.

Iig, voor het kijken van films (dus vanaf de PC), zijn op dit moment dit de settings:

Afbeeldingslocatie: http://progress.isafeelin.org/~free/tweakers/1_settings.jpg
Afbeeldingslocatie: http://progress.isafeelin.org/~free/tweakers/1_picture.jpg
Afbeeldingslocatie: http://progress.isafeelin.org/~free/tweakers/1_advanced.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:28
Weer problemen met de decoder in de 40d3000 en digitale tv van UPC via de ingebouwde decoder. Soms doet ie het dagen goed, en dan opeens doen een aantal zenders het niet. Heen en weer zappen helpt soms, maar niet altijd. Het signaal is sterk, dus daar ligt het niet aan. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaster
jaspov schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 19:45:
Weer problemen met de decoder in de 40d3000 en digitale tv van UPC via de ingebouwde decoder. Soms doet ie het dagen goed, en dan opeens doen een aantal zenders het niet. Heen en weer zappen helpt soms, maar niet altijd. Het signaal is sterk, dus daar ligt het niet aan. Iemand een idee?
Ligt het niet aan upc?
Ik krijg nl stuk of 4 zenders ook niet door.(animal plnt,nickelodeon, cartoon, en nog wat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 22:42
jaspov schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 19:45:
Kan is idd groot dat het aan upc ligt. Ze geven lang niet altijd de kanalen ongecodeerd door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Punt is echter dat ze het meestal wel doen, en dan soms even niet. Zetten ze dan continu de codering voor een paar zenders aan en uit? Soms pakt de tv de zender niet, zap ik een zender verder en weer terug, en dan is hij er wel weer. Dat duurt 6 seconden dat zappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
mrc16 schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 12:52:
Ik weet niet of ik deze vraag hier moet stellen maar hierbij,

We hebben thuis een Sony KTV: KV-32FQ86B Wega theatre staan, deze heeft het 1 maand geleden begeven. Er is een monteur bijgeweest, maar heeft het probleem niet kunnen oplossen. Onderdelen besteld, maar deze zijn niet meer leverbaar. Het toestel is pas 4 jaar oud. Moet ik genoegen nemen met het feit dat er geen onderdelen meer zijn? Of is er ander manier. Ondertussen staat er al een nieuwe LCD-TV, maar wil de KTV toch wel erg graag bewaren en weer werkend zien, een toestel van 1200 euro mag toch niet zomaar binnen 4 jaar de geest geven, en vervolgens kan hij niet gemaakt worden.
Even terugkomend op dit verhaal, eigenlijk hoort het hier niet thuis maar hierbij even een status. Afgelopen zaterdag is dit toestel op tv geweest bij Kassa, er blijken nog meer gedupeerde consumenten te zijn. Na analyse blijkt dat er een fabrieksfout in de toestellen zit. Het toestel kan gemaakt worden maar kan het binnen een paar maanden weer begeven. Dus dat ding gaat naar de vuilstort. Had het toestel graag nog erbij gehad naast de x3500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
mrc16 schreef op zondag 24 februari 2008 @ 11:40:
Even terugkomend op dit verhaal, eigenlijk hoort het hier niet thuis maar hierbij even een status. Afgelopen zaterdag is dit toestel op tv geweest bij Kassa, er blijken nog meer gedupeerde consumenten te zijn. Na analyse blijkt dat er een fabrieksfout in de toestellen zit. Het toestel kan gemaakt worden maar kan het binnen een paar maanden weer begeven. Dus dat ding gaat naar de vuilstort. Had het toestel graag nog erbij gehad naast de x3500.
OK, duidelijk is nu wat er aan de hand is, maar gaat Sony nu nog iets doen ter compensatie of is dat niet uit de uitzending van Kassa duidelijk geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
ArChie schreef op zondag 24 februari 2008 @ 11:49:
[...]

OK, duidelijk is nu wat er aan de hand is, maar gaat Sony nu nog iets doen ter compensatie of is dat niet uit de uitzending van Kassa duidelijk geworden?
Nee, sony biedt geen enkele compensatie. Ja, je kan hem laten repareren met een max bedrag van 325 euro. Met het risico wat dus voorkomt dat het toestel binnen een paar maanden weer kapot is. Schandalig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

mrc16 schreef op zondag 24 februari 2008 @ 21:06:
[...]

Nee, sony biedt geen enkele compensatie. Ja, je kan hem laten repareren met een max bedrag van 325 euro. Met het risico wat dus voorkomt dat het toestel binnen een paar maanden weer kapot is. Schandalig!
Als je hier goed door leest: http://www.consuwijzer.nl/Consumententhema_s/Garantie

Een fabrieksfout moet of gerepareerd worden of vervangen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sony televisie te koop op ibood, de KDL-40P3000 voor 850 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allen

Ik ben nu een aantal dagen op internet aan het uitzoeken welke tv ik ga nemen. Hierbij is voor mij 1 belangrijke vraag die me niet geheel duidelijk is, Het gaat om de Motion flow 100hz die sommige tv's hebben. In hoeverre zal dit benodigd zijn voor het gamen via de xbox en ps3 en eventueel voetbal kijken. Mijn oog is gevallen op de KLD 40D3500 en deze heeft dit niet maar is dit verwaarloosbaar voor hetgeen ik er mee wil doen of zou ik toch verder moeten zoeken?
Tevens is me na het lezen van dit forum niet duidelijk of deze TV nou 10bit of 8bit is.

Alvastmijn dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Laatst online: 12-09 13:41
Netjes,

Met name de 37-inch KDL-37XBR past goed bij wat ik zoek!
Even de testresultaten afwachten.
(ik moet toch eerst verbouwen, dus tv verwacht ik pas rond juni/juli te kopen)

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:46

TF

bla bla

Wat wel weer leuk is, de AB van deze tv is op basis van radio signalen op 2.4ghz. Wel jammer van je Logitech Harmony, of je moet een 895 hebben

edit: Of zal het BT zijn? Net als de PS3

[ Voor 13% gewijzigd door TF op 25-02-2008 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anyonas
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 10:04
Vandaag naar verschillende winkels gaan kijken. De bravia vergeleken met samsung en andere merken. Wat me opviel was dat de bravia toch net iets beter presteerde dan de andere tvs. Maar de bravia was dan ook duurder. Ik twijfelde of ik geen samsung f86 zou nemen maar ik heb die naast de bravia w3000 zien staan en dat was toch wel eengroot verschil (met bluray) dus bij deze heb ik de bravia 46x3500 gekocht... Morgen of overmorgen word hij geleverd. Jeej

It's dark but I don't want to find the light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik de intro post lees, dan zie je bij de T-serie 3500 dat het niet full hd is maar in de MM folder wel? Iemand een idee? Website van Sony levert helemaal geen T-serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 22:13:
Als ik de intro post lees, dan zie je bij de T-serie 3500 dat het niet full hd is maar in de MM folder wel? Iemand een idee? Website van Sony levert helemaal geen T-serie?
Jah,

26/32T3000: HD Ready
40/46T3500: FULL HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 18:50
Hoe maken jullie de scherm schoon? Welk product?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 00:05:
Sony televisie te koop op ibood, de KDL-40P3000 voor 850 Euro.
excl. BTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Taco
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-11-2024
Aubergine schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 12:24:
Hoe maken jullie de scherm schoon? Welk product?
Een stoffer :)

You'd never imagine us, Bringing a loaded gun to the ballroom, This party's about to kick off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoenderdos
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-08-2024
Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 19:45:
[...]

Ik heb nu ook zo'n BS-PM230 Energiekostenmeter aangeschaft, en komt tot vergelijkbare resultaten bij mijn 32D3000. Als de TV aanstaat meet ik 115 W, in standbystand 30 W (na enige tijd teruglopend naar 9 W) en in uitstand 9 W. De handleiding geeft als stroomverbruik 149 W en 0,3 W standby.

Ik heb ook nog wat getest met andere apparaten, zoals:
gloeilamp 15 W, meter toont 18 W
spaarlamp 8 W, meter toont 9 W
nachtlampje 0,5 W, meter toont 0 W
CRT televisie standby stand, meter toont 0 W

De handleiding van de BS-PM230 meter geeft als precisie: +/- 5% en +/- 10 W (!)

Uit het bovenstaande concludeer ik dat de meter bij laag energieverbruik zeker niet precies is, maar als de meter 30 W resp. 9 W toont dan is het echt wel duidelijk meer dan 0,3 W .
Ik heb Sony een mail gestuurd om verheldering. Voorlopig blijft het stil aan die kant. misschien is er een telefoon nr waar ik heen kan bellen. ik heb deze nog niet gevonden. Als Sony echt door wil gaan als groen bedrijf vind ik dat ze hier toch wel even antwoord op mogen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riesjaar
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 19:36
Is het al bekend of de nieuwe Full HD 37XBR6 een 100Hz met motionflow
is, en een hoeveel bits scherm deze TV heeft ??????????????????????

• vectrex
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-12-2024
Deze week de 32D3000 opgehaald. Installatie ging prima, analoog en digitaal (20 kanalen) van UPC waren zo gevonden (dus zonder abo). Helaas mis je het nodige, en moet je soms naar analoog. Misschien ga ik toch nog een mediabox aanvragen, maar dan wel in combinatie met aanschaf van een logitech harmony, want al die ab's wordt ik gek van. Analoog signaal is best te pruimen, maar digitaal is echt een plaatje.

Wii via scart aangesloten, component kabel nog in bestelling.

HDD/DVD met 720p via hdmi aangesloten, zwartboek gekeken, echt prachtig beeld. Nog wat tweaken met instellingen, dat nog wel. Volgende test gaat Star Wars deel III worden.

Vandaag de HD DVD van Toshiba binnen (koopje), maar nog niet aangesloten.

2 vragen (handleiding is wat beknopt).
1-De optie HDMI apparatenbeheer vindt niets, zou dat moeten en hoe krijg ik dat dan wel voor elkaar? Ik heb wel beeld en geluid, maar als de speler aangaat verspring niet automatisch de zender, ik dacht dat dat wel kon.
2-Kan ik nu hdd/dvd en hd dvd speler via hdmi aansluiten, en dan van tv geluid via optisch en tulpstekker door naar de receiver (surround)? Of verlies ik geluidsignalen op die manier, en komt er geen digital signaal aan op deze manier?

Nog steeds erg tevreden met de Sony, wel erg vermoeiend al die electrozaken waar brakke signalen aan de lcd's hangen en alleen aan de Loewes een bluray hangt.

• Valandil
  • Laatst online: 12-09 13:41
Vectrex Dude schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 00:00:
....

Vandaag de HD DVD van Toshiba binnen (koopje), maar nog niet aangesloten.

....
Net wanneer BlueRay de overhand neemt :X

wijze woorden

• WidgetTWW
Zosas schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 08:51:
[...]

Jah, ik zat er eerst ook aan te denken voor 90,- heb je wel een hele mooie dvd/hddvd speler. Maar dan zou ik het alleen voor de upscaler doen en een paar hddvd films die nu voor 9,- in de winkel liggen.

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Vectrex Dude schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 00:00:
...
2 vragen (handleiding is wat beknopt).
1-De optie HDMI apparatenbeheer vindt niets, zou dat moeten en hoe krijg ik dat dan wel voor elkaar? Ik heb wel beeld en geluid, maar als de speler aangaat verspring niet automatisch de zender, ik dacht dat dat wel kon.
...
Hetzelfde heb ik met de KDL-46W2000. Apparaten die via Scart zijn aangesloten (dvd-speler en vcr), springen automatisch goed op het scherm als ik het apparaat aandoe.
Maar als ik een apparaat die is aangesloten met een HDMI-kabel aanzet, gebeurd er niks, dus ik moet zelf naar de goede AV zoeken (HD-decoder & PS3).
Weet iemand toevallig een oplossing, of hoort het gewoon zo (want het is eigenlijk helemaal niet zo storend, maar wel een interessante vraag voor mij)?

EDIT: Het schijnt dat er niks aan te doen is.
http://www.digitale-telev...dex.php?act=ST&f=7&t=2893
http://www.avforums.com/f...ead.php?t=312863&page=170 (beetje naar beneden scrollen)

[ Voor 11% gewijzigd door S_Chief op 28-02-2008 11:41 ]

• vectrex
Zosas schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 08:51:
[...]
Zal hier niet op in gaan, is ander topic voor. :+

• Aubergine
:o

Iemand die nog alternatieven weet?

• anyonas
Gisteren is men 46x3500 geleverd. Wat een scherm man. In de winkel lijkt het nog redelijk klein maar als het eenmaal in je living staat :D
Super goede kwaliteit... Ik kan er niets slecht over zeggen, energieverbruik heb ik nog niet getest.

Verwijderd

anyonas schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 17:05:
, energieverbruik heb ik nog niet getest.
Wat ik niet snap dat sommige mensen hier,voor duizenden euro's een tv kopen.
Maar ze liggen te zeuren dat het meer stroom verbruikt als hun oude CRT televisie.

• Papillon57
  • Laatst online: 16-09-2023
Slechte kijkhoek 32D3000?

Ik ben inmiddels aan mijn 3e Sony in 4 weken toe.
De 1e, een 40D3000 gaf een mooi beeld maar was wel heel erg groot in onze huiskamer. Na ampel beraad hebben we besloten om deze terug te brengen en een maatje kleiner te kopen.

Zo gezegd zo gedaan en 3 weken geleden bij de MM de 32D3000 gekocht, bij dit exemplaar bleek de kijkhoek erg slecht zowel in vergelijking met de 40D3000 als met het 32"exemplaar in de winkel.
Terug naar de MM en de tv ingeleverd.
Omdat de recensies van deze 32D3000 toch erg goed zijn de tv opnieuw besteld bij de MM. Na een week de nieuwe opgehaald en dit bleek ons ingeleverde apparaat te zijn :(
Inmiddels ben ik het aardig zat en twijfel of ik het nogmaals wil proberen.

Als je onder een hoek van 30° t.o.v. recht van voren kijkt is het beeld al duidelijk fletser dan als je er recht voor zit. Dit is duidelijk slechter dan de 40D en het winkelexemplaar.

Hoe zijn jullie ervaringen met de kijkhoek van de 32D3000?

Verwijderd

Aubergine schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 14:42:
[...]

:o

Iemand die nog alternatieven weet?
Monster screenclean (dispay cleaning kit).

Waarschijnlijk overpriced, maar ik heb zo'n kit (doekje + schoonmaakvloeistaf) gekregen toen ik mijn toestel op ging halen. Nog niet uitgeprobeerd dus ik weet niet of het goed werkt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 19:58:
Maar ze liggen te zeuren dat het meer stroom verbruikt als hun houde CRT televisie.
Ik dacht dat ik dit topic redelijk kende, maar ben nog geen posts tegengekomen van mensen die "zeuren dat het meer stroom verbruikt dan hun oude CRT televisie".

Verwijderd

Papillon57 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 20:00:

De 1e, een 40D3000 gaf een mooi beeld maar was wel heel erg groot in onze huiskamer. Na ampel beraad hebben we besloten om deze terug te brengen en een maatje kleiner te kopen.

Zo gezegd zo gedaan en 3 weken geleden bij de MM de 32D3000 gekocht, bij dit exemplaar bleek de kijkhoek erg slecht zowel in vergelijking met de 40D3000 als met het 32"exemplaar in de winkel.
Omdat de recensies van deze 32D3000 toch erg goed zijn de tv opnieuw besteld bij de MM. Na een week de nieuwe opgehaald en dit bleek ons ingeleverde apparaat te zijn :(

Als je onder een hoek van 30° t.o.v. recht van voren kijkt is het beeld al duidelijk fletser dan als je er recht voor zit. Dit is duidelijk slechter dan de 40D en het winkelexemplaar.

Ik heb een 32D3000 en kijkhoek is prima. Ik heb het niet opgemeten, maar je moet echt onder een grote hoek kijken wil het beeld minder worden.

Overigens kun je Sony of de MM natuurlijk niet verwijten dat de 40 inch TV inderdaad 40 inch was... Dat je je ingeleverde TV na een week weer als nieuw terug kreeg is natuurlijk wél een giller (lijkt me een flater van de MM).

Verwijderd

Papillon57 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 20:00:

hier is de kijkhoek goed.
als ik echt van de zijkant kijk dan zie ik dat de kleuren iets fletser worden.

• Papillon57
  • Laatst online: 16-09-2023
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 20:40:
[...]

Overigens kun je Sony of de MM natuurlijk niet verwijten dat de 40 inch TV inderdaad 40 inch was...
Nee dat was een inschattingsfoutje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn W3000 is binnen. Vanmorgen bezorgd en moet zeggen ziet er slick uit. Moet alleen nog ff kalibreren maar dat kan ook wanneer ik weer vrij ben.
Mijn PS3, 360, Xbox and UPC DVR zijn er op aangesloten. Alleen het beeld van de UPC decoder zier et niet echt super uit. Moet nog ff daar mee vogelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 20:36:
[...]

Ik dacht dat ik dit topic redelijk kende, maar ben nog geen posts tegengekomen van mensen die "zeuren dat het meer stroom verbruikt dan hun oude CRT televisie".
Het gaat ermij om dat ze heel veel geld uitgeven aan een nieuwe tv, maar zeuren over die paar euro's meer stroomverbruik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelus1753
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-08 08:20
riesjaar schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 23:18:
Is het al bekend of de nieuwe Full HD 37XBR6 een 100Hz met motionflow
is, en een hoeveel bits scherm deze TV heeft ??????????????????????
Zie de posts van Pensmaster-B schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 18:56
The Sony XBR6 series could be a great option for someone looking for a smaller sized Full 1080p HD LCD set. The XBR6 series is available in either the 32-inch KDL-32XBR6 model, or the larger 37-inch KDL-37XBR6. Both offer a full 1920×1080 pixel resolution, with Motion Flow 120Hz, 24p support, 3D graphic interface, DMeX, support, 4x HDMI and 2x component inputs.
Wel een heerlijke TV; fullhd 32"/37" :):)
Ik wilde een DVB-C met PVR kopen, maar als we nog even wachten worden de HDTV decoders gemeengoed in de TV zelf. Een goeie start nu met de X/W3000.
Maar ik hou er van >:)

[ Voor 10% gewijzigd door Angelus1753 op 29-02-2008 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Wat bedoel je precies met "je mist het nodige?"? video on demand?
Vectrex Dude schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 00:00:..... Installatie ging prima, analoog en digitaal (20 kanalen) van UPC waren zo gevonden (dus zonder abo). Helaas mis je het nodige, en moet je soms naar analoog. Misschien ga ik toch nog een mediabox aanvragen, .......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 14:46:
Het gaat ermij om dat ze heel veel geld uitgeven aan een nieuwe tv, maar zeuren over die paar euro's meer stroomverbruik. ;)
Ik kan je nog steeds niet helemaal volgen. Dus als ik het goed begrijp vind je dat iemand die al dan niet het stroomverbruik van z'n TV opmeet "zeurt over een paar euro's meer stroomverbruik"? Volgens mij lees je dingen die er niet staan...

Verder kosten lang niet alle Sony Bravia's "duizenden Euro's".

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2008 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 18:10:
[...]

Ik kan je nog steeds niet helemaal volgen. Dus als ik het goed begrijp vind je dat iemand die al dan niet het stroomverbruik van z'n TV opmeet "zeurt over een paar euro's meer stroomverbruik"? Volgens mij lees je dingen die er niet staan...

Verder kosten lang niet alle Sony Bravia's "duizenden Euro's".
Okay je hebt gelijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Op mijn oude CRT zag je bij het zappen een kort stukje tekst dat vertelde wat er op dat net was. De meeste netten hadden dat redelijk op orde, sommige netten hebben er echter altijd RTL5 staan oid.

Waar de hell is dat gebleven op de W3000, als ik nu zap en er is reclame zie ik niet direct wat er aan de hand is op dat net.

Is dat eruit om iedereen om te krijgen voor Digitale televisie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55
  • Laatst online: 31-08 18:23

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

Hier zijn gecalibreerde instellingen voor de 40d3500, deze zijn met een spider en een ps3 gevonden, ze zijn nog niet perfect, bron is: http://www.avforums.com/f...hp?p=6532218&postcount=78

power saving high - this gives blackest blacks

picture mode: cinema
contrast: max
brightness: 50
colour: 50
sharpness: 5
colour temp: neutral
noise reduction off
mpeg noise reduction off
black corrector off
advanced contrast enhancer - off
gamma - low
clear white off
live colour low
colour space wide

Service Menu settings (hier wacht ik zelf nog wel even mee)

R Drive 272
G Drive 244
B Drive 218

R BKG 508
G BKG 507
B BKG 495

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scratcher
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03-2024

The_Scratcher

Commodore 64 wanker

Hallo,

Zijn er misschien mensen die een Sony Bravia KDL 46D3500 toestel hebben?
Wat zijn de ervaringen zoal? Goed beeld en kleuren, hoe is het met het zwart? Ik ben ook eens benieuwd naar eventuele ervaringen i.c.m. een PS3. Kortom, is het de toestel de moeite waard of juist niet.
Bij voorbaat dank voor de reacties

Intel Core i7-7700K @stock | MSI Z270 Gaming M7 | MSI GTX1080 Gaming X 8G | Corsair DDR4 Vengeance LED 2x8GB 3200 Blue | Samsung 850 Evo 250GB SSD | Crucial MX300 525GB SSD | Corsair RMx Series RM750x | Cooler Master MasterLiquid Pro 280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Nog even terugkomend op mijn verhaal. Heeft verder niemand last men een sony dat de UPC digital kanalen *soms* even onbeschikbaar zijn?
jaspov schreef op zondag 24 februari 2008 @ 09:55:
Punt is echter dat ze het meestal wel doen, en dan soms even niet. Zetten ze dan continu de codering voor een paar zenders aan en uit? Soms pakt de tv de zender niet, zap ik een zender verder en weer terug, en dan is hij er wel weer. Dat duurt 6 seconden dat zappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
jaspov schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 09:20:
Nog even terugkomend op mijn verhaal. Heeft verder niemand last men een sony dat de UPC digital kanalen *soms* even onbeschikbaar zijn?

[...]
Ja, hier UPC Arnhem, deze week één avond geen signaal gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben sinds gisteren een 40W3000 maar wij snappen nog niet het verschil tussen digitaal/analoog. Met name omdat we geen UPC Digitaal hebben afgenomen, maar toch kunnen switchen tussen deze varianten, en ook gewoon de tvgids kunnen bekijken. Zeg ik het goed, dat we gewoon digitale tv kunnen ontvangen en dat de TV de functie overneemt van de ontbrekende decoder? Ik zie namelijk wel op bepaalde zenders duidelijk verschil. Het RTL5 logo op analoog is korrelig, en op digitaal scherp.

Voor de rest, hij is echt .. ahum.. groot, moeten we echt heel erg aan wennen, en bevat echt menu's en menu's en menu's met opties. We willen dus ook het apparaat nog afstellen, heeft iemand hier goede guidelines/tips voor? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:54

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 10:59:
Wij hebben sinds gisteren een 40W3000 maar wij snappen nog niet het verschil tussen digitaal/analoog. Met name omdat we geen UPC Digitaal hebben afgenomen, maar toch kunnen switchen tussen deze varianten, en ook gewoon de tvgids kunnen bekijken. Zeg ik het goed, dat we gewoon digitale tv kunnen ontvangen en dat de TV de functie overneemt van de ontbrekende decoder? Ik zie namelijk wel op bepaalde zenders duidelijk verschil. Het RTL5 logo op analoog is korrelig, en op digitaal scherp.
Yep, UPC zend een groot aantal kanalen ongecodeerd uit, dus die kun jij nu dankzij de DVB-C decoder in je TV gratis, zonder extra decoder van UPC ontvangen ;)

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 32d3000 icm een htd750sf homecinemaset.
In deze set zit een hdd-recorder. Deze werkt (via het audiosysteem) prima.
Probleem is echter dat ik van tv-uitzendingen geen geluid via de homecinemaset krijg.
Iemand die mij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
jaspov schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 16:18:
Wat bedoel je precies met "je mist het nodige?"? video on demand?

[...]
Misschien niet goed gedaan, maar National Geographic heb ik bv niet, rtl8 niet, nicelodeon, en nog een paar. Heb jij die wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mars Warrior schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 11:07:
[...]

Yep, UPC zend een groot aantal kanalen ongecodeerd uit, dus die kun jij nu dankzij de DVB-C decoder in je TV gratis, zonder extra decoder van UPC ontvangen ;)
Groot aantal kanalen is best een understatement. Alles wat we op analoog normaliter kijken zit ook op digitaal nu, perfect gewoon. Nederland 1,2,3,4,5 RTL8, Veronica, Net 5, Eurosport, TMF, MTV, CNN, SBS6, Discovery Channel. Wij zagen zelfs Playboy en Hustler TV langskomen.

Maar we zijn zo te zien ook nog wel even actief met het wijzigen van de instellingen. Geluid stond standaard op 'blikkerig' dus ook hier de bass, en het surround effect meteen maar aangezet. Klinkt een stuk beter nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Ik heb hier alles uit het gratis pakket. Ergens tussen de twintig en de dertig zenders. Er staan ergens in dit topic ook waardes voor geavanceerd zoeken met de tv, alhoewel dat hier niet nodig was. Probleem is dus alleen, zoals jij ook hebt gehad, dat af en toe sommige zenders niet beschikbaar zijn. De signaalsterkte is dan gewoon prima dus dat is het niet, en soms zijn de zenders er 30 seconden later opeens wel (zender verder zappen en weer terug). Ik vraag me af of het zin heeft het digitale pakket ook officieel af te nemen, of dat dit een decoderprobleem is. Weinig zin in een extra kastje en AB.
Vectrex Dude schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 11:37:
[...]

Misschien niet goed gedaan, maar National Geographic heb ik bv niet, rtl8 niet, nicelodeon, en nog een paar. Heb jij die wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
jaspov schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 14:01:
Ik heb hier alles uit het gratis pakket. Ergens tussen de twintig en de dertig zenders. Er staan ergens in dit topic ook waardes voor geavanceerd zoeken met de tv, alhoewel dat hier niet nodig was.
Probeer dan eens om juist wel die waarden in te vullen voor het zoeken. Misschien vindt jouw TV met het automatisch zoeken zonder juiste waarden namelijk net niet de 100% juiste frequenties, maar zit er net iets naast waardoor er af en toe wel eens een kanaal wil wegvallen. UPC zal gerust niet continu de codering aan en uitzetten, dus duiden de door jou ervaren problemen toch op signaal problemen. Proberen kan geen kwaad lijkt me.
Ik vraag me af of het zin heeft het digitale pakket ook officieel af te nemen, of dat dit een decoderprobleem is. Weinig zin in een extra kastje en AB.
Dat heeft voor het direct digitaal kijken met je TV i.p.v. via een Mediabox geen enkele zin. Aan het signaal verandert er immers niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bathing Aap
  • Laatst online: 12-09 15:01
Heb nu al een tijdje de 32D3000, gebruik hem voor de xbox 360 (HDMI kabel) en ik merk nog veel aliasing problemen (van die kartel randjes) vooral met Call of Duty 4, maar met Gears of War ook wel wat maar minder. Nu zit ik een beetje rond te zoeken en merk ik vaak dat het probleem vaak is dat mensen hun resolutie te hoog zetten of iets in die trant, maar dit helpt bij mij niet, het maakt zelfs niet uit welke resolutie ik gebruik 720p/1080i/1080p het ziet er allemaal even kartelig uit. Ik heb ook alle opties van de tv zelf veranderd en mee gekloot maar dat wil ook niet helpen. Misschien iemand ervaring en weet een oplossing?

Ik heb trouwens nog niet gekeken of het met de standaard HD kabel van de xbox 360 beter word, maar daarvan schat ik de kans tog klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik krijg nu eindelijk mn nieuwe 40w3000 en hoop dat het blokkerig spikel wazige beeld nu tot het verleden behoort !!

Via hier en kieskeurig met nog een ontevreden bezitter van de 40w3000 in contact gekomen, en deze heeft 2 dagen terug zijn nieuwe 40w3000 mogen ontvangen. Wat ik al dacht, geen verandering en dezelfde blokken spikkels wazigheid etc. Nu even afwachten wat mijn nieuwe gaat doen, maar ik vrees het ergste.

Nu heb ik ergens gelezen (hier of kieskeurig) dat het gewoon een mankement van de 10 bits schermen is en dat sony dit weet, maar ondanks dit mankement de lcds op de markt heeft gezet.
Gsiter en film op film 1 hd bekeken en enorme spikkel en paarse blokken (echt 3 bij 3 cm op het scherm)

Indien deze weer zo slecht is, ga ik mischien over naar de 40D3500 (of 40D3550 wat is het verschil) naar ik aan mag nemem dat 8 bits dus toch beter is. Enige nadeel natuurlijk dat ik de ingebouwde (HD) tuner kwijt ben en dus met nog een kast en ab extra zit, maar dit gare beeld kan ik niet hebben.

Rare is overigens dat op het kieskeurig een hele duidelijketweedeling is tussen tevreden en zeer ontevreden gebruikers, en let wel ik ben geen miereneuker, en iedereen die bij me komt beaamt dat het beeld enorm ruiserig en slecht is. want op kieskeurig worden (in het 403000 gedeelte) alle negatievelingen als zeikerds afgedaan omdat het zo een topscherm is (wat ik ook hoop)
Maar door die tweedeling zou je gaan denken dat er dus echt een slechte serie en een goede is.

Verder is de kijkhoek erg matig en wat mij persoonlijk opvalt is bij de 40w3000 en de 40x3500 de beelden erg groen overkomen (vooral in donkere scenes) mijn buurman heeft de x3500 en daar valt het me ook op.

Nu lees ik op kieskeurig geen tot weinig slechte berichten over de 40D3500, is dit dan het perfecte sony scherm, wat de kwaliteit van de 40w2000 evenaart ? De 40d3500 ziet er als scherm gewoon mooi uit i.v.m. de 40w2000 maar beeld moet natuurlijk ook goed zijn.

graag reacties

bvd,
Mikki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaster
Vectrex Dude schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 11:37:
[...]

regionale, nickelodeon,nat geographic.(laatste twee wel gehad)hebik niet digitaal.

wel digitaal gehad en niet analoog: cartoon netwerk,animal planet, at5.

Ik zal ook eens wat proberen met fijnafstemmen.

Overigens ik vin prima zo, maaar als er wat zenders digitaal bij kunnen is dat mooi . :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plugitout
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-08 18:48
Heb zelf een 40D3550. Dit type is technisch hetzelfde als de 40D3500 maar de eerste heeft een glanzend speakerpaneel.
De 40D3500 heeft in tegenstelling tot jouw bericht wel degelijk een 10bit paneel.
Ik heb geen enkele klacht m.b.t. een blokkerig of een wazig beeld. Heb je wel een digitaal signaal?
Analoog zie je inderdaad wel een wat grover beeld. En wat bedoel je eigenlijk met 'Gsiter en film op film 1 hd bekeken'. Bedoel je daarmee dat je op filmnet een film hebt gezien? Volgens mij zend die niet in HD uit hoor. Zelf ben ik in het bezit van een PS3. Films op Blu Ray kijken is echt een genot.
Dat is pas echt (Full)HD. Een knappe jongen die dan nog een grove pixel ziet.
Ik heb gekozen voor de 40D3550 omdat ik eerlijk gezegd het beeld erg mooi vind en zeker niet minder dan de 40W3000. De 40W3000 heeft inderdaad wat meer features maar of je ook blij moet zijn met die HD tuner, zie topic hierover, dat vraag ik me af.
Waar de sony toestellen zonder de 100HZ techniek wel wat minder in zijn is volgens mij de weergave van het beeld bij snelle bewegingen. Dit kunnen ze niet echt bijbenen. Persoonlijk stoor ik me daar niet zo aan maar ik wil het toch wel even vermelden
Last but not least de 40D3500 is een stuk goedkoper dan de W3000. Kan je toch een PS3 voor kopen!
Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 19:57:
Hallo,

Ik krijg nu eindelijk mn nieuwe 40w3000 en hoop dat het blokkerig spikel wazige beeld nu tot het verleden behoort !!

Via hier en kieskeurig met nog een ontevreden bezitter van de 40w3000 in contact gekomen, en deze heeft 2 dagen terug zijn nieuwe 40w3000 mogen ontvangen. Wat ik al dacht, geen verandering en dezelfde blokken spikkels wazigheid etc. Nu even afwachten wat mijn nieuwe gaat doen, maar ik vrees het ergste.

Nu heb ik ergens gelezen (hier of kieskeurig) dat het gewoon een mankement van de 10 bits schermen is en dat sony dit weet, maar ondanks dit mankement de lcds op de markt heeft gezet.
Gsiter en film op film 1 hd bekeken en enorme spikkel en paarse blokken (echt 3 bij 3 cm op het scherm)

Indien deze weer zo slecht is, ga ik mischien over naar de 40D3500 (of 40D3550 wat is het verschil) naar ik aan mag nemem dat 8 bits dus toch beter is. Enige nadeel natuurlijk dat ik de ingebouwde (HD) tuner kwijt ben en dus met nog een kast en ab extra zit, maar dit gare beeld kan ik niet hebben.

Rare is overigens dat op het kieskeurig een hele duidelijketweedeling is tussen tevreden en zeer ontevreden gebruikers, en let wel ik ben geen miereneuker, en iedereen die bij me komt beaamt dat het beeld enorm ruiserig en slecht is. want op kieskeurig worden (in het 403000 gedeelte) alle negatievelingen als zeikerds afgedaan omdat het zo een topscherm is (wat ik ook hoop)
Maar door die tweedeling zou je gaan denken dat er dus echt een slechte serie en een goede is.

Verder is de kijkhoek erg matig en wat mij persoonlijk opvalt is bij de 40w3000 en de 40x3500 de beelden erg groen overkomen (vooral in donkere scenes) mijn buurman heeft de x3500 en daar valt het me ook op.

Nu lees ik op kieskeurig geen tot weinig slechte berichten over de 40D3500, is dit dan het perfecte sony scherm, wat de kwaliteit van de 40w2000 evenaart ? De 40d3500 ziet er als scherm gewoon mooi uit i.v.m. de 40w2000 maar beeld moet natuurlijk ook goed zijn.

graag reacties

bvd,
Mikki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo plugitout,

Vanzelfsprekend heb ik digitele tv en 6 hd kanalen en film 1 HD (naast de gewone 3 film kanalen)
Ook heb ik een blu ray speler.

Vandaar ook mijn grote verontwaardiging over de beeld kwaliteit vanmijn 40w3000. Ik heb de 40w2000 gehad en niks dan lof, de beste koop van mn leven :S en deze van de hand gedaan voor zn opvolger (mn huidige 40w3000) en spijt dat ik heb. Nu krijg ik dus een nieuwe exemplaar en hoop dat het dan goed is, anders dus maar overstappen op de "goedkopere"40d3500 of 3550. die schijnbaar (ondanks zn 10 bits scherm) dus wel perfect beeld heeft.

p.s Sony heeft op de 40w3000 inderdaad een sticker geplakt met daarop vermeld dat de kijkhoek "maar" 31 graden is want verder is inderdaad bagger !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, analoog was niet om aan te zien, heel korrelig, maar ik heb nu de hele avond al digitaal aan staan, en het beeld is echt een plaatje. Wat moet er niet goed zijn, cq. wat zou er moeten opvallen?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2008 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke lcd heb je ? de 40w3000 probs zijn het volgende :
- blokvorming / beeldruis bij donkere / zwarte achtergrond
- wazig beeld alsof folie op scherm zit (moeilijk te omschrijven, een soort waas op scherm van spikkels duidelijk te zien op + 3 meter afstand. Valt heel erg op bij HD uitzendingen
- bij witten objecten op zwarte achtergrond een enorme witte nasleep (ghosting) ism de bekende blokken / spikkels (super irritant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er (nog steeds) over te denken om een 40X3500 te kopen en die te gebruiken als game-monitor.
Het leuke lijkt me dat ik dan via picture in picture ook een beetje TV kan kijken tijdens het campen met CounterStrike :D (bijvoorbeeld)

Nu heb ik alleen hier gelezen http://www.hdtvtest.co.uk/Sony-KDL40X3500/Operation.php dat je PIP alleen voor elkaar krijgt als je de PC via VGA aansluit.
Stel dat ik mijn pc via VGA aansluit, is het beeld dan slechter als wanneer ik het via HDMI aansluit ?(wat mijn 1e plan was)

Bedankt voor alle antwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 19:57:
[...]
[...]
[...]
Het kan heel goed dat er twee verschillende types schermen zijn ingebouwd in de 40W3000 serie. Dit is bijvoorbeeld ook bekend van de X3000/X3500 series waar sprake is van een T1 en een T2 panel, zie http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=602863
De problemen die beschreven worden in bovenstaande link lijken ook wel op wat jij beschrijft. Mogelijk zitten deze panels ook in de W3000 serie? De meeste problemen lijken voor te komen met de T2 panels hoewel er ook mensen met een T2 zijn die geen problemen hebben 8)7

Het irritante is dat Sony in dit soort gevallen totaal niet open is over wat er aan de hand is/kan zijn. Vergelijk bijvoorbeeld de problemen met de Wega CRT TVs zoals dat bij Kassa is geweest en de diverse problemen met de ingebouwde digitale kabeltuners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus mischien net als met de alphacrypt kaart, je hebt geluk of je hebt pech :s
Hoe kan ik zien wat voor scherm er in zit ? het paneel van de x3500 en w3000 zou toch wel hetzelfde zijn, daar de kleine verschillen. Ik krijg gelukkig een nieuwe ( topservice van de internetwinkel, want die doen het buiten sony om) en dan maar hopen dat deze nieuwe goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2008 @ 08:50:
Hoe kan ik zien wat voor scherm er in zit ?
Bij de X3000/3500 kan je dat alleen zien aan het serienummer van de TV:
For those interested, the T2 panels are:

40X3000: 4600001-4600515, 4800001-4801325
40X3500: 4000001-4001427, 4300001-4310869
46X3000: 4600001-4600844, 4800001-4801458
46X3500: 4000001-4001163, 4300001-4304051
52X3500: 4000001- , 4300001-
Hoe dit bij de W3000 zit weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb al vanaf Nov. de 40 X 3500.
Heb een T1 scherm volgens de controle.

Wat me opvalt is dat ik de algemene klachten van de Sony TV's allen wel herken.

De gelkartelde randen om letters, de groene vlekken op het zwarte gebied,lichter hoeken , noem maar op.

Maar als je experimenteerd met de TV is er bij mijn TV een gewoonweg geweldig resultaat te krijgen.

Blijkt wel dat de beeldbron UPC of sateliet natuurlijk wel de basis is van alles.
Scherpte zet je nooit hoger dan 30. max.
Contrast 80+
Kleur max 50
Licht op 43
alleen bij films DRC aan
Bewegingsverbetering Off / Standaard.
Voor alle andere futures, gewoon uit.
Hoe meer je wilt beinvloeden, hoe meer "soep" je krijgt.
blijf bij het eenvoudige.

Gevonden oplossingen:

beeld hoek lichter?
veranderd soms, vooral temperatuurverschillen buiten de TV hebben invloed.

Kartels / steepjes om letters?
zet de DRC uit of stel je Tv scherpe in op Max 30.

Groene vlekken in zwart?
zet de lichtinstelling op 43
contrast op 80+

Zet nooit de Ruisonderdrukkers aan.
dit beinvloed je beeld negatief, maar zet je Scherpte minder.

Film mode bij gewoon tv kijken uit, of op 1 bij films

succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anyonas
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 19:58:
[...]

Maar ze liggen te zeuren dat het meer stroom verbruikt als hun oude CRT televisie.
Lol daar zeur ik niet over. Het gaat me meer om de stroom die het verbuikt als het af staat of in standby. Als dat overdreven veel is dan vind ik dat weggegooid geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anyonas schreef op zondag 02 maart 2008 @ 13:34:
Lol daar zeur ik niet over. Het gaat me meer om de stroom die het verbuikt als het af staat of in standby. Als dat overdreven veel is dan vind ik dat weggegooid geld.
Mee eens, bovendien tellen vele kleine beetjes op tot één groot bedrag. Als je al die kleine (maar continue) stroomverbruikers optelt (denk aan een printer, computer, Internet router) dan heb je het toch over vele tientjes per jaar, met daarbij een onnodige milieubelasting.

Waar het mij vooral om gaat is dat het stroomverbruik in standby stand vele malen groter is dan wat Sony opgeeft (9 W vs. 0.3 W, dus dat is 30 maal meer!). En iedereen (Internet winkels, TV reviews) neemt die waarde van Sony klakkeloos over. En dit is iets wat vrij eenvoudig te checken is. Hoe zit het dan met al die andere specs die minder makkelijk te checken zijn? Sony maakt gewoon mooie sier met een extreem laag stroomverbruik terwijl dit in werkelijkheid juist hoog is.

Een waarde van 0.3 W lijkt me zowiezo onwaarschijnlijk laag, voor een toestel dat dmv de afstandsbediening (standby) of een tiptoets (uitstand) geactiveerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scratcher
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03-2024

The_Scratcher

Commodore 64 wanker

The_Scratcher schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 00:42:
Hallo,

Zijn er misschien mensen die een Sony Bravia KDL 46D3500 toestel hebben?
Wat zijn de ervaringen zoal? Goed beeld en kleuren, hoe is het met het zwart? Ik ben ook eens benieuwd naar eventuele ervaringen i.c.m. een PS3. Kortom, is het de toestel de moeite waard of juist niet.
Bij voorbaat dank voor de reacties
Niemand die ervaringen heeft met dit model en hier wat over kan zeggen...? :?

Intel Core i7-7700K @stock | MSI Z270 Gaming M7 | MSI GTX1080 Gaming X 8G | Corsair DDR4 Vengeance LED 2x8GB 3200 Blue | Samsung 850 Evo 250GB SSD | Crucial MX300 525GB SSD | Corsair RMx Series RM750x | Cooler Master MasterLiquid Pro 280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds 2 weken de Sony KDL 40D3500. Ik ben er zeer tevreden over. Ook over de internetwinkel waar ik het gekocht heb (Mokio). Zaterdagmiddag online besteld en kon het woensdag al afhalen. En pas betalen bij afhalen. Super snel en goede service!
Beeld was analoog eigenlijk al best wel scherp.
Daarna een alphacrypt kaart gekocht bij satshop.nl tesamen met een dtv kaart van Casema. Ook dit werkt prima in de ingebouwde kabel-tuner.
Nu komt mijn probleem. Ik heb eeb Sony HDD-DVD recorden (de RDR HX-950) en nu wil ik natuurlijk ook digitaal opnemen. Dit lukt mij echter niet. Ik kan alleen de analoge kanalen vinden.
Weet iemand wat ik moet doen. Hoe moeten mijn snoeren lopen?
Of moet ik toch alsnog een externe decoder aanschaffen? Zou wel erg jammer zijn!
Ik hoop graag iets te horen! Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

plugitout schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 21:01:
Heb zelf een 40D3550. Dit type is technisch hetzelfde als de 40D3500 maar de eerste heeft een glanzend speakerpaneel.
De 40D3500 heeft in tegenstelling tot jouw bericht wel degelijk een 10bit paneel.
Ik heb geen enkele klacht m.b.t. een blokkerig of een wazig beeld. Heb je wel een digitaal signaal?
Analoog zie je inderdaad wel een wat grover beeld. En wat bedoel je eigenlijk met 'Gsiter en film op film 1 hd bekeken'. Bedoel je daarmee dat je op filmnet een film hebt gezien? Volgens mij zend die niet in HD uit hoor. Zelf ben ik in het bezit van een PS3. Films op Blu Ray kijken is echt een genot.
Dat is pas echt (Full)HD. Een knappe jongen die dan nog een grove pixel ziet.
Ik heb gekozen voor de 40D3550 omdat ik eerlijk gezegd het beeld erg mooi vind en zeker niet minder dan de 40W3000. De 40W3000 heeft inderdaad wat meer features maar of je ook blij moet zijn met die HD tuner, zie topic hierover, dat vraag ik me af.
Waar de sony toestellen zonder de 100HZ techniek wel wat minder in zijn is volgens mij de weergave van het beeld bij snelle bewegingen. Dit kunnen ze niet echt bijbenen. Persoonlijk stoor ik me daar niet zo aan maar ik wil het toch wel even vermelden
Last but not least de 40D3500 is een stuk goedkoper dan de W3000. Kan je toch een PS3 voor kopen!
Kan iemand me iets vertellen over de kwaliteit van het geluid wat de D3500 kan produceren?
Ik ben voornemen dit scherm in de slaapkamer te hangen, komt een Ps3 aan te hangen. In de slaapkamer komen geen extra speakers te staan (vrouwtje wordt daar niet warm van so-to-speak) en vraag me af voor casual gebruik (kijken series op dvd, een filmpje zo nu en dan, en soms een Ps3 spelletjes) het geluid toerijkend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
Nieuwe vraag. Heb GOT afgezocht, wel dezelfde vraag gevonden, maar geen antwoord.
TV inkwestie: 32D3000.

Ik heb een HD DVD speler die 1080p/24fps kan doorgeven. Als ik die setting gebruik en ik speel een film af gaat het scherm niet meer vloeiend, het happert zichtbaar. Wat doe ik verkeerd (zijn er specifiek settings nodig?) , want ik lees juist dat een van de pluspunten is dat de tv dit juist aankan.

Edit: Net andere film geprobeerd, lijkt aan de film te liggen. Fly Boys hapert met 1080p/24fps input, Bourne Identity loopt goed.

ps: mijn ontvangst met UPC is prima, ik mis paar zenders uit basispakket (TV5, Rai1, NGC, Nick) verder prima.

[ Voor 13% gewijzigd door vectrex op 03-03-2008 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 22:36:
welke lcd heb je ? de 40w3000 probs zijn het volgende :
- blokvorming / beeldruis bij donkere / zwarte achtergrond
- wazig beeld alsof folie op scherm zit (moeilijk te omschrijven, een soort waas op scherm van spikkels duidelijk te zien op + 3 meter afstand. Valt heel erg op bij HD uitzendingen
- bij witten objecten op zwarte achtergrond een enorme witte nasleep (ghosting) ism de bekende blokken / spikkels (super irritant)
Geen idee, gewoon... 40w3000 :P Hoe kan ik zien wat voor paneel er in zit?

Verder zie ik echt hier niets terugkomen van die issues. Alleen analoog is echt blokkerig op bepaalde zenders, maar dat is logisch bij een groot kijkoppervlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ gordijnstok

Vanavond heb ik de blu ray Die hard 4.0 op mn ps3 gekeken. en ook hier hetzelfde. Enorme spikkelig beeld. ALs ik het beeld op pauze zet dan kun je de lage resolutie zo goed zien, niks fotoscherp ofzo, maar vreselijk belabberd slecht beeld. Dit moet haast aan mn lcd liggen, kan me niet voorstellen dat dit normaal is bij de 40w3000. Als ik een blu ray stilzette op mn 40w2000 dan was het gewoon een foto, zo scherp.
Is het ook mogelijk om hier foto's te plaatsen ? dan kan ik jullie laten zien wat ik bedoel.

Vandaag ook de 40d3500 zien spelen en zag er erg mooi uit. maarja, dan weer een losse decoder.

p.s. Aan mensen die een werkende aplpacrypt hebben ??

Hoe neem je iets op met je HDD/dvd recorder, ik bedoel hoe sluit je die aan ? Kun je alleen analoog opnemen (kastje>coax>hdd rec>coax>lcd) of kan je ook digitaal opnemen ? (kastje>coax>lcd>smartscart>hdd rec ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb helaas nog geen bluray films om het te kunnen controleren, en op de PS3 wordt zo ver ik weet alles nog praktisch als 720 geoutput. :)

Brengt me eigenlijk op de volgende vraag; bezitters van een 40W3000 én een PS3, hebben jullie al voor elkaar gekregen om de afstandsbediening op de PS3 te laten werken, of moet je daarvoor echt een PS3 afstandsbediening hebben? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je moet de apparte ps3 blue tooth afstandsbediening hebben. anders wil het niet. (helaas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2008 @ 22:59:
[...]
Is het ook mogelijk om hier foto's te plaatsen ? dan kan ik jullie laten zien wat ik bedoel.
[...]
Ja, als je op "Post Reply" of "Quote" klikt (dus niet "Quick Reply") dan zie je boven je bericht een 18-tal icoontjes staan. Vijfde icoontje van rechts is "Voeg een afbeelding toe".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2008 @ 23:54:
en op de PS3 wordt zo ver ik weet alles nog praktisch als 720 geoutput. :)
Nee hoor, genoeg op 1080P en blu ray zelfs op 1080/24p
COD 4 is instelbaar op 1080P en GT HD en Prologue draaien ook op 1080P

Maar dan nog, op 720 P wel een beeld waar al het donkere / zwarte een spikkelberg is die je op 5 meter afstand nog duidelijk ziet ?
Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is geen wat moet ik kopen topic! Keuzes tussen modellen moet je zelf maken. Dat kun je het beste in de winkel doen waar je ze naast elkaar kan bewonderen. Kom aub niet met vragen als: "welke zouden jullie nemen: X of Y?" of "ik heb xxx euro, welke TV kan ik daar het beste voor kopen?"