[LCD TV] Sony BRAVIA (alle series) topic deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste
Acties:
  • 235.452 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rival24 schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 00:11:
[...]

Waarom noem je die modellen waartussen je twijfelt dan niet? Zet dan ook even meteen de reden erbij waarom je twijfelt anders is het natuurlijk een beetje onhandig om dit zomaar hier neer te plempen. Wat je nu in feite doet is gewoon je vraag hier neerpleuren en wachten totdat iemand al het werk voor je doet (terwijl je blijkbaar zelf ook al wat hebt gezocht?).
Daar heb je helemaal gelijk in.

Ik twijfel tussen de d3000, V300 en W3000. De reden, de D3000 heeft mijn vader en ben ik erg van onder de indruk (wel moeilijk te krijgen) Maar de D3000 is wel een ouder model.

De V3000 heb ik nog niet zoveel over gelezen maar wat ik lees is redelijk positief.

De W3000 heeft mijn grootste voorkeur, maar lees daar wel verschillende dingen over en dan met name over dat men de W2000 beter vond. Vandaar mijn twijfels over dit model. (nu worden die twijfels wl aardig weggenomen door bovenstaande reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:05
Als je hem koopt, is dit wel een handig linkje misschien:
http://www.hdtvtest.co.uk/Sony-KDL40W3000/Settings.php

Settings van een gecalibreerde W3000. Iedere TV is natuurlijk anders, maar je kan het wel gebruiken als basis denk ik, om van daaruit kleine aanpassingen te maken. Je gaat het voor een PS3 gebruiken dus ik zou dan op zijn minst een 1080p scherm nemen, wat de D3000 niet is. Ik zou ook voor de W3000 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 01:56:
[...]

Thanx voor de info. Ik ben vandaag nog eens gaan kijken naar de W3000 en wat een scherm zeg... Ik heb er zeker 20min gestaan en merkte geen blauwe/paarse schijn die in sommige fora's vermeld worden...Misschien toevallig dat het scherm in de saturn tip top is dunno. Maar het zag er in elk geval heel goed uit dus kdenk voor de die te gaan. Nog even wat afwachte en enkele fora's nog doornemen en dan beslissen. En zou dan bij redcoon bestelle aangezien zij goedkoper zijn dan in de winkel (scheelt zo een 300 euro)

grzt
Je kan natuurlijk altijd een mailtje mijn kant op doen denk dat ik ook wel een aantrekkelijk aanbod kan maken en dan heb je iig geen gezeur met garantieafwikkeling e.d. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 23:10:
[...]

Verwacht niet snel, dat je op jouw vraag snel een antwoord binnen 3uren krijgt.
De antwoord op je vraag krijgen kan binnen 1uur of pas na 24uren.
Dus ff geduld... Dat geldt het ook voor me...
????? binnen 3 uur......M'n post was van 26 januari hoor,verwacht echt niet binnen een uur antwoord :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 15:27:
[...]

????? binnen 3 uur......M'n post was van 26 januari hoor,verwacht echt niet binnen een uur antwoord :9
Verhip! Ik lette niet op de datum, maar wel op de tijd.
Gelijk heb je! Is me duidelijk, waarom je ging reageren.
Mijn excuses daarvoor! :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 17:58
@ Pixal.

Die website is zeker zeer goedkoop :D Bij de mediamarkt wou een verkoper mij er een aansmeren van 75 euro.

Maar die kabels die jij mij aanraad zijn dat kabels die zowel geluid als beeld via een kabel kunnen doorsturen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 15:31:
[...]

Verhip! Ik lette niet op de datum, maar wel op de tijd.
Gelijk heb je! Is me duidelijk, waarom je ging reageren.
Mijn excuses daarvoor! :$
haha kan gebeuren het is je vergeven. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Jeffrey88 schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 20:03:
@ Pixal.

Die website is zeker zeer goedkoop :D Bij de mediamarkt wou een verkoper mij er een aansmeren van 75 euro.

Maar die kabels die jij mij aanraad zijn dat kabels die zowel geluid als beeld via een kabel kunnen doorsturen ?
Door een DVI aansluiting op je computer komt geen geluid. Door een VGA poort ook niet. Geluid via de televisie is niet wenselijk, zeker niet in een lcd of plasma vanwege de slechte kwaliteit. Je kan beter via de digitale (optisch of coax) aansluiting op je pc naar de versterker/receiver. De optische kabels zijn ook zeer goedkoop op die website, wel rekening mee houden dat dit glasvezel is en dus niet te hard aan trekken of knikken. Als je pc geen optische heeft zoek je coax kabel, dit is te herkennen aan de enkele tulp plug. Dan heb je retestrak geluid bij het beeld.

Dit principe is ook wel S/Pdif of Toslink genoemd. Sony/Philips en Toshiba zitten erachter. In de meeste gevallen is het wenselijk om te kiezen voor optisch maar je pc moet er wel op voorbereid zijn, als je je moederbord noemt is dat makkelijk op te zoeken. Optische kabel geeft het signaal namelijk door met lichtpulsen, op die manier staat je computer niet direct in verbinding met je audio apparatuur en ontstaat er geen bromtoon door eventuele aardlussen enzo.

[ Voor 20% gewijzigd door Pixal op 02-02-2008 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:05
Beetje speuren op internet heeft wat opgeleverd vandaag:
D3500 en W3000 ondersteunen in ieder geval DVI > HMDI via de PC @ 1080p. Frequenties werden helaas niet vermeld, maar een screenshot van een windows desktop was voor mij genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om een nieuwe LCD tv te kopen. Zou iemand mij iets kunnen aanraden? Minimaal 42 inch , Full HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-08 11:00
Lees eens een aantal posts door en bestudeer de faq..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:31

voodooless

Sound is no voodoo!

Modbreak:Jongens, dit zijn geen wat moet ik kopen topics! Keuzes tussen modellen en merken moet je zelf maken. Dat kun je het beste in de winkel doen waar je ze naast elkaar kan bewonderen. Kom aub niet met vragen als: "welke zouden jullie nemen: X of Y?" of "ik heb xxx euro, welke TV kan ik daar het beste voor kopen?"

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoenderdos
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-08-2024
Standby verbruik Sony Bravia D3000

Ik heb onlangs een Sony Bravia aangeschaft. Als deze in standby modus staat verbruikt hij nog zo'n 25 watt. als ik hem uitschakel met de schakelaar bovenop dan verbruikt hij nog 9 watt.

In de handleiding staat dat het standby verbruik 0,5 watt is met als voetnoot dat dit pas bereikt wordt als alle interne processen voltooid zijn. Welke dat dan zijn weet ik niet.

ik heb de tv in beide standen gedurende meerdere uren laten staan maar het stroomverbruik blijft 25 of 9 watt.

Weet iemand hier meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

hoenderdos schreef op zondag 03 februari 2008 @ 16:29:

Ik heb onlangs een Sony Bravia aangeschaft. Als deze in standby modus staat verbruikt hij nog zo'n 25 watt. als ik hem uitschakel met de schakelaar bovenop dan verbruikt hij nog 9 watt.

In de handleiding staat dat het standby verbruik 0,5 watt is met als voetnoot dat dit pas bereikt wordt als alle interne processen voltooid zijn. Welke dat dan zijn weet ik niet.

ik heb de tv in beide standen gedurende meerdere uren laten staan maar het stroomverbruik blijft 25 of 9 watt.

wow, dat vind ik teveel. enige wat ik me kan voorstellen is dat de digitale tuner aangemeld blijft en daarom energie verbruikt maar dat hadden ze er wel even bij mogen zeggen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoenderdos
Pixal schreef op zondag 03 februari 2008 @ 17:53:
[...]

wow, dat vind ik teveel. enige wat ik me kan voorstellen is dat de digitale tuner aangemeld blijft en daarom energie verbruikt maar dat hadden ze er wel even bij mogen zeggen dan.
Ik het een smartcard met alphacrypt erin. als ik deze eruit haal blijft dit stroomverbruik zo hoog. ik heb dit nog niet geprobeerd gedurende een lange periode. ik zal hem er vannacht eens uithalen. wie weet dat het scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoenderdos schreef op zondag 03 februari 2008 @ 18:16:
Ik het een smartcard met alphacrypt erin. als ik deze eruit haal blijft dit stroomverbruik zo hoog. ik heb dit nog niet geprobeerd gedurende een lange periode. ik zal hem er vannacht eens uithalen. wie weet dat het scheelt.
Ik stop de smartcard in de Alphacrypt...

Ik vind dit stroomverbruik ook nogal schokkend. Als het zo zou zijn dat de digitale tuner aangemeld blijft dan zouden we die "You are not entitled..." boodschap niet moeten krijgen als we de TV na enige tijd uitstaan weer aanzetten... Zou je contact op willen nemen met de winkel of direkt met Sony om dit aan te kaarten?
Dit stroomverbruik komt overéén met een gloeilamp (25W) of een spaarlamp (9W) en dat is natuurlijk absoluut niet acceptabel voor de standby stand resp. de uit-stand!

Kun je aangeven hoe je het stroomverbruik van de TV hebt gemeten?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2008 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoenderdos
Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2008 @ 19:58:
[...]

Ik stop de smartcard in de Alphacrypt...

Ik vind dit stroomverbruik ook nogal schokkend. Als het zo zou zijn dat de digitale tuner aangemeld blijft dan zouden we die "You are not entitled..." boodschap niet moeten krijgen als we de TV na enige tijd uitstaan weer aanzetten... Zou je contact op willen nemen met de winkel of direkt met Sony om dit aan te kaarten?
Dit stroomverbruik komt overéén met een gloeilamp (25W) of een spaarlamp (9W) en dat is natuurlijk absoluut niet acceptabel voor de standby stand resp. de uit-stand!

Kun je aangeven hoe je het stroomverbruik van de TV hebt gemeten?
Als je de tv op de standaard fabrieksinstelling laat staan dan staat automatische update in het menu aan en nog zo'n update functie. ze staan onder elkaar. ik ben nu niet thuis en weet uit me hoofd de functienamen niet maar als je deze beide uitzet daalt het standby verbruik na 30 seconden naar 9watt standby. het verbruik als de tv helemaal uitgeschakeld is blijft dan gelijk, ook 9 watt dus.

Ik heb dit gemeten met zo'n standaard BS-PM230 ENERGIEKOSTEN METER. ik heb redelijk wat apparaten gemeten met dit apparaatje waaronder een aantal gloei lampen en deze meter is niet kapot volgens mij.

Ik vind het zeer opmerkelijk dat sony beweert een standy verbruik van 0,5 watt te hebben terwijl dit standaard 25 watt is.

zijn er mensen die dit bij hun tv is willen vergelijken? misschien heeft mijn tv wel een defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:39

mvds

Totally awesome!

Roet schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 23:47:
Beetje speuren op internet heeft wat opgeleverd vandaag:
D3500 en W3000 ondersteunen in ieder geval DVI > HMDI via de PC @ 1080p. Frequenties werden helaas niet vermeld, maar een screenshot van een windows desktop was voor mij genoeg.
Ik heb 1080p via DVI->HDMI op een T3500 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

hoenderdos schreef op maandag 04 februari 2008 @ 09:33:
[...]

Als je de tv op de standaard fabrieksinstelling laat staan dan staat automatische update in het menu aan en nog zo'n update functie. ze staan onder elkaar. ik ben nu niet thuis en weet uit me hoofd de functienamen niet maar als je deze beide uitzet daalt het standby verbruik na 30 seconden naar 9watt standby. het verbruik als de tv helemaal uitgeschakeld is blijft dan gelijk, ook 9 watt dus.

Ik heb dit gemeten met zo'n standaard BS-PM230 ENERGIEKOSTEN METER. ik heb redelijk wat apparaten gemeten met dit apparaatje waaronder een aantal gloei lampen en deze meter is niet kapot volgens mij.

Ik vind het zeer opmerkelijk dat sony beweert een standy verbruik van 0,5 watt te hebben terwijl dit standaard 25 watt is.

zijn er mensen die dit bij hun tv is willen vergelijken? misschien heeft mijn tv wel een defect.
Ik las net dat de meeste verbruiksmeters totaal geen betrouwbaar energieverbruik onder de 25 watt kunnen aantonen. Heb je niet gewoon een te goedkope meter? Kan je het testen met andere apparatuur (als deze wel een lage waarde geven ligt het niet aan je meter denk ik)

We moeten anders even iemand zien te strikken met een professionele meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Pixal schreef op maandag 04 februari 2008 @ 10:50:
[...]

Ik las net dat de meeste verbruiksmeters totaal geen betrouwbaar energieverbruik onder de 25 watt kunnen aantonen. Heb je niet gewoon een te goedkope meter? Kan je het testen met andere apparatuur (als deze wel een lage waarde geven ligt het niet aan je meter denk ik)

We moeten anders even iemand zien te strikken met een professionele meter.
Ik heb de beschikking over een meter van 15k euro :) Alleen ik heb een andere TV dan jullie :P (40T3500) Maar wil er best een keer een meting tegenaan gooien hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoenderdos
obsidian schreef op maandag 04 februari 2008 @ 10:57:
[...]

Ik heb de beschikking over een meter van 15k euro :) Alleen ik heb een andere TV dan jullie :P (40T3500) Maar wil er best een keer een meting tegenaan gooien hoor :)
Graag, ik ben erg benieuwd. op zich vertrouw ik mijn meter wel tot lage waardes. ik zal vanavond eens een spaarlamp meten dan weet ik het zeker.
ik verwacht niet dat de meter 0,5 watt meet maar meer dan 5 watt lijkt hij me wel te moeten meten.

feit blijft dat er een enorm verschil is tussen hun promotie waarden t.o.v. de fabrieksinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:37
Dat gekke Alphacrypt wordt dat nu al ondersteund door casema zoals vermeld stond in eerdere berichten, ook lees ik dat versie 3.12 bij de ene wel werkt en andere niet,,

Ik wil hem gaan gebruiken voor mijn X3500, regio Leiden met Casema

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het iemand gelukt de Samsung DCB-H360R decoder te bedienen met de ab van Sony?
Ik heb de X3500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
robbinonline schreef op maandag 04 februari 2008 @ 18:06:
Dat gekke Alphacrypt wordt dat nu al ondersteund door casema zoals vermeld stond in eerdere berichten, ook lees ik dat versie 3.12 bij de ene wel werkt en andere niet,,
Nee en ik zou er ook maar niet op rekenen dat dit gaat gebeuren omdat de Irdeto kabelbedrijven in Nederland tegen de huidige generatie CAM's zijn. En wat maakt het verder uit of Casema de AlphaCrypt officieel zou ondersteunen? Dat lost immers nog steeds niet de problemen op die in de Sony TV's zitten, namelijk het niet overweg kunnen met de AlphaCrypt CAM en het 396 MHz afstemmingsprobleem. Dat is iets dat Sony moet oplossen, niet Casema of één van de andere Irdeto kabelbedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal !

Is iemand bereid voor mij de standaardwaarden van de kleureninstellingen in het SERVICEMENU van de sony kdl40w2000 op te schrijven alhier ( van boven naar onder aub ) , heb deze tv 2e hands gekocht en wil de waarden op fabrieksinstellingen herstellen maar vorige eigenaar wist ze niet meer en sony wil mij uiteraard hiermee niet helpen , dus....HELP alstublieft

Gr Jasper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo.

Ik heb een KDL-32S2530 Met een paneelresolutie van 1360x768 (toch?)
Ik heb mijn laptop via DVI aangesloten.
Zodra ik deze resolutie instel krijg ik niet het volledige beeld, ik mis aan alle randen een heel stuk. (Je ziet dus niet alles) Hetzelfde bij 1280x720;
Zowel bij 50 als 60 Hz
De enige resolutie waarbij ik geen randen mis is 1216x684 (ongeveer)
Wat kan ik hier aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 17:12:
Hallo.

Zodra ik deze resolutie instel krijg ik niet het volledige beeld, ik mis aan alle randen een heel stuk. (Je ziet dus niet alles) Hetzelfde bij 1280x720;
Zowel bij 50 als 60 Hz
Ook niet als je nog een keer extra Fn-F8 (CRT/LCD) drukt op de Laptop/PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Toch nog even zeuren over mn 40w3000

Nog steeds loop ik te klooien met het beeld, Donkere scenes nog steeds blokkerig spikkelig en een soort bewegende waas over het scherm. Ik kijk nu met de instelling van hdtvtest (D65)

Nu Sony bij mij is geweest en bij monde van de medewerker mij mede heeft gedeeld dat er niks mis zit ik er mooi mee. Donkere films zijn niet om aan te zien je ziet gewoon alleen maar vierkantjes en zelfs de beruchte uitzending van peter R de vries was enorm blokkerig ! dit moet toch aan mn scherm liggen. Ik heb nu een Monster coax aangesloten en nog geen verschil. Heb de nieuwe SONY HQ HDMI 1.3 kabel van mn set top box naar tv en het blijft slecht. wat me wel opvalt dat als ik mn coax rechtstreek in mn tv doe, er een vonkje van de tv bij de coax aansluiting komt. IS dit normaal ? Ik heb dezelfde tv bij de MM in Zwolle gezien en daar is het een plaatje (zoals mn befaamde vorige 40w2000) Aan Sony heb ik nu niks meer want die zeggen dat de tv goed is (niet getest maar visueel) Iemand suggesties of een idee wat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 19:15:
Hallo,

Toch nog even zeuren over mn 40w3000

Nog steeds loop ik te klooien met het beeld, Donkere scenes nog steeds blokkerig spikkelig en een soort bewegende waas over het scherm. Ik kijk nu met de instelling van hdtvtest (D65)

Nu Sony bij mij is geweest en bij monde van de medewerker mij mede heeft gedeeld dat er niks mis zit ik er mooi mee. Donkere films zijn niet om aan te zien je ziet gewoon alleen maar vierkantjes en zelfs de beruchte uitzending van peter R de vries was enorm blokkerig ! dit moet toch aan mn scherm liggen. Ik heb nu een Monster coax aangesloten en nog geen verschil. Heb de nieuwe SONY HQ HDMI 1.3 kabel van mn set top box naar tv en het blijft slecht. wat me wel opvalt dat als ik mn coax rechtstreek in mn tv doe, er een vonkje van de tv bij de coax aansluiting komt. IS dit normaal ? Ik heb dezelfde tv bij de MM in Zwolle gezien en daar is het een plaatje (zoals mn befaamde vorige 40w2000) Aan Sony heb ik nu niks meer want die zeggen dat de tv goed is (niet getest maar visueel) Iemand suggesties of een idee wat te doen.
Vonk is uitermate normaal, ik heb dit weekend en al vele andere huizen de kabel aangelegd of op orde gebracht en overal vonkt het.

Ga nou in godsnaam niet nog meer geld over de balk gooien dan je al hebt gedaan. Monster kabel is psychologisch geneuzel, als er al een verschil is tussen een professionele hdmi kabel en een monster hdmi kabel over een afstandje van een meter is het geen verschil tussen matig en schitterend beeld. Rij nou eens naar de Saturn in Hoofddorp (geld smijten doe je toch al), en kijk achterin de winkel naar de 52W3000, volgens mij staat die daar namelijk net zo matig te zijn als jouw 40W3000, daarna ga je in datzelfde dorp naar de IT's en ga je daar naar de 52W3000 kijken, vervolgens zie je een helder plaatje wat je nog nooit hebt gezien. Ik heb bij de Saturn met de instellingen gespeeld en het is as good as it gets.

Daarna bel je Sony en vraag je alsnog om een andere tv en anders vraag je ze even mee voor een midagje Saturn en It's om je punt te maken.
Hallo.

Zowel bij 50 als 60 Hz
Ik heb dit van de week ook bij iemand anders gezien, in de videodriver van nVidia en Ati kan je overscan en underscan regelen, daar moet jij mee spelen.

[ Voor 13% gewijzigd door Pixal op 05-02-2008 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pixal schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 19:29:

Ik heb dit van de week ook bij iemand anders gezien, in de videodriver van nVidia en Ati kan je overscan en underscan regelen, daar moet jij mee spelen.
Ik heb hem aangesloten met DVI->HDMI; Wat ik lees gaat meestal over composiet of component (ofzo)

Ik moest in ce Catalyst Control Center met die pijltjes werken:
http://www.anandtech.com/...a/showdoc.aspx?i=2181&p=3
En daardoor kwam ik op deze resolutie (die ik eerder vermeld heb); Maar dit is natuurlijk niet de bedoeling, aangezien het er nog steeds opgerekt uit ziet.
Met powerstrip kan ik niet bij advanced adapter options; ik weet niet waarom.
Edit: Nu wel; Maar ik weet niet wat ik daar in moet stellen..

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2008 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aan Pixal,

Shit dus toch een groot probleem, hoop dat sony dit ook zo ziet, want toch erg zonde van je 1700 euro met een waardeloos beeld. Mn vrouw, buren en vrienden beamen allen dat het beeld erg slecht is voor zo een (realtief) duur scherm. Ik hoop van harte dat sony dit oplost. Ik ga er morgen mee aan de slag en hou je op de hoogte. Bedankt voor de uitleg.
p.s. Ik heb alle instellingen al geprobeerd op mn scherm. En heb hem dus ook super strak zien draaien bij de MM Zwolle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehm oja, het volgende viel mij ook nog :

Als ik een blu ray film afspeel op mn ps3 wordt het achtergrond scherm donkergroen ipv zwart, ook het menu is dan donkergroen ipv zwart. Tijdens een film is de (normaal) zwarte boven en onderbalk donkergroen. Alleen als ik de tv dan op levendig zet is het zwart. Dit lijkt mij toch ook niet normaal. ALs ik vervolgens de film uitzet en hij gaat weer naar het ps3 menu is de achtergrond wel weer zwart. Hier had ik geen last van op mn vorige lcd (40w2000)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:08
Zojuist, mijn 40X3500 in ontvangst mogen nemen. Digitenne ziet er goed uit als je ruisonderdrukking voluit zet. In de winkel zaten er stickers(specs) op het toestel. Op mijn toestel niet, zou sony aan het bezuinigen zijn :P. Zal na wat testen mijn ervaring hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrc16 schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 22:32:
Zojuist, mijn 40X3500 in ontvangst mogen nemen. Digitenne ziet er goed uit als je ruisonderdrukking voluit zet. In de winkel zaten er stickers(specs) op het toestel. Op mijn toestel niet, zou sony aan het bezuinigen zijn :P. Zal na wat testen mijn ervaring hier posten.
Bij mij zaten de stickers er nog op.
Misschien heb je de oude van mij gekregen (zit er een stuck pixel (groen) midden in het scherm) ;-)

Inmiddels al een een aantal weken de 40X3500 in huis. Ik ben erg tevreden over de het toestel (UPC kabel). De PS3 die ik erbij kreeg was een aangename verrassing.
Je kunt er echt vanalles mee, en het beeld is subliem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 08:52
Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 21:50:
ehm oja, het volgende viel mij ook nog :

Als ik een blu ray film afspeel op mn ps3 wordt het achtergrond scherm donkergroen ipv zwart, ook het menu is dan donkergroen ipv zwart. Tijdens een film is de (normaal) zwarte boven en onderbalk donkergroen. Alleen als ik de tv dan op levendig zet is het zwart. Dit lijkt mij toch ook niet normaal. ALs ik vervolgens de film uitzet en hij gaat weer naar het ps3 menu is de achtergrond wel weer zwart. Hier had ik geen last van op mn vorige lcd (40w2000)
Dan heb je verkeerde instellingen in je PS3. Je moet RBG op Full zetten op je TV en je PS3 en vervolgens in je BD/DVD settings op de PS3 de output op RGB zetten.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ik heb sinds omstreeks de kerst een 32S3000, waar ik erg tevreden over ben. Full HD vind ik vooralsnog totaal niet boeiend, daar heb ik het materiaal niet voor in huis, ik heb veel VHS, DVD en DivX-materiaal, en ben ik vooralsnog niet van plan iets met HD te gaan kopen.

Dan krijg ik hetzelfde effect als nu: een VHS-band afspelen op deze LCD-TV geeft enorme teleurstelling. :+

De TV oogt en is degelijk, AB en OSD zijn helder, eenvoudig, je kunt niets fout doen. 32" is in mijn huiskamer zàt, zelfs als filmliefhebber denk ik bij schermen van meer dan een meter... nèh.

Dat wordt dan misschien op termijn eerder ooit een thuisbios met een Full-HD-beamer o.i.d. ;)

Het journaal, sport, of welk TV-programma dan ook loont niet de moeite op meer dan 32", daar ga ik me alleen maar aan ergeren.

Het geluid is OK, en voor vrijwel elke toepassing afdoende; wanneer ik 'thuisbios' of 'live band-DVD' wil zet ik het geluid wel via mijn reciever + B&W-boxen.

Value for money
, ik heb 'm met 20% korting (van ± €949 voor ± €760) aangeschaft doordat mijn broer personeelskorting kreeg. :)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er soms iemand meer van de Sony KDL32U3000 E (die E benk ni zeker van). Deze staat namelijk te koop op

http://www.vandenborre.be...=KmqaLmqaLmqaO6qaMydnKuto

en aangezien deze tv vooral veel aansluitingen heeft, lijkt ie mij intressant (pc aansluiting, dit in tegenstelling tot bv een betaalbare philips), nu is mijn vraag, waar wordt deze serie U geposistioneerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 23:26:
Weet er soms iemand meer van de Sony KDL32U3000 E (die E benk ni zeker van). Deze staat namelijk te koop op

http://www.vandenborre.be...=KmqaLmqaLmqaO6qaMydnKuto

en aangezien deze tv vooral veel aansluitingen heeft, lijkt ie mij intressant (pc aansluiting, dit in tegenstelling tot bv een betaalbare philips), nu is mijn vraag, waar wordt deze serie U geposistioneerd?
Je vraag is me niet helemaal duidelijk. Deze TV is gewoon terug te vinden op de Sony site (http://www.sony.nl). Het gaat dus om een HD Ready toestel met een DVB-T tuner (wel Digitenne, geen digitale kabel) en zonder 100 Hz Motionflow. Hij wordt verkocht in Nederland sinds November 2007. De specs zijn vrijwel identiek aan de 32P3000 en ze lijken ook sterk op die van de 32S3000.

Ook qua prijs is er weinig verschil tussen de U3000, P3000 en S3000.

De PC-aansluiting is overigens een VGA aansluiting. Je kunt een PC ook op andere manieren op een TV aansluiten (bijv. met een DVI-HDMI kabel of met een S-video kabel).

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2008 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakie_be
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-08 11:16
Eens een vraagje.

Ben al een tijdje aan het kijken naar een nieuwe LCD TV.
De sony KDL-40W2000 leek mij wel interessant, niet zo duur en toch een Full HD en heb er toch al veel positieve reacties over gehoord.
Nu kwam ik ook de KDL-40D3500 tegen die nieuwer is en wel wat meer functionaliteit heeft. Als je de KDL-40D3500 met de duurdere modellen vergelijkt zie ik niet zo veel verschil. Hoe komt het dat deze dan toch wel wat goedkoper is dan bijvoorbeeld de KDL-40w3000?
Zijn er hier trouwens mensen die de KDL-40D3500 hebben? Want heb er hier nog niet veel over gelezen.

Zou de TV vooral gebruiken voor het kijken naar analoge kabel TV en in combinatie met een HTPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 19:31
De "w" heeft een andere bravia engine en een extra hdmi ingang. Ik heb zelf een D (46D3500) en Dik tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Hallo.

Zowel bij 50 als 60 Hz
Dat had ik ook, en dat heb ik met een instelling in het menu kunnen oplossen. Ik weet alleen niet hoe die heette. Het was iets van high resolution, of high bandwith of high nogwat wat bij mij op No/Off stond voor de HDMI input. Nadat ik het had aangezet had ik ineens volledig beeld. Ik zal proberen eraan te denken en dan kijk ik even na welke het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 07:24:
[...]

Je vraag is me niet helemaal duidelijk. Deze TV is gewoon terug te vinden op de Sony site (http://www.sony.nl). Het gaat dus om een HD Ready toestel met een DVB-T tuner (wel Digitenne, geen digitale kabel) en zonder 100 Hz Motionflow. Hij wordt verkocht in Nederland sinds November 2007. De specs zijn vrijwel identiek aan de 32P3000 en ze lijken ook sterk op die van de 32S3000.

Ook qua prijs is er weinig verschil tussen de U3000, P3000 en S3000.

De PC-aansluiting is overigens een VGA aansluiting. Je kunt een PC ook op andere manieren op een TV aansluiten (bijv. met een DVI-HDMI kabel of met een S-video kabel).
Ben no ook een beetje naar de budget Sony's aan't kijken en vraag me idd af wat het verschil is tussen de "U's", "P's" en "S's" (bijv. U3000, S3000 en P3000). Als ik zo naar de specs op Sony.nl en Sony.de kijk, kan ik geen verschillen vinden... :?

Gevonden.... :P

Kom er ook achter dat onze Oosterburen niet de P-serie heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2008 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bathing Aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 15:01
Zo, na een lange tijd gezocht te hebben naar een LCD TV ben ik toch uitgekomen op de Sony KDL-32D3000, nu is mijn vraag, wie houd mij tegen? Ik ga hem in principe uitsluitend voor de xbox 360 gebruiken. Zijn hiervoor wellicht betere alternatieven of is dit gewoon een top LCD TV?

En is de Component HD AV-kabel die standaard bij de xbox premium zit het beste voor deze TV of is het aan te raden een andere te gebruiken?

Owjha nog een vraagje dan :) de D3000 is HD Ready maar kan 1080p beelden laten zien als ik het goed heb begrepen, hoe zit dit nou precies? Wat is de kwaliteit hiervan dan?

Haha nog eentje dan om het af te leren :P wat is de aanbevolen kijkafstand van de TV ongeveer? Is het bijvoorbeeld niet te doen van 2/3 meter afstand en kan ik beter een kleinere/grotere TV kopen?

[ Voor 30% gewijzigd door Bathing Aap op 09-02-2008 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Vraagje. Wat is nou dé 40" lcd tv van Sony voor een budget van zo'n 1500 euro?

Ik neem aan dat je het beste een model met de Bravia Engine EX kan nemen, right??

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Mooooody schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 21:26:

Ik neem aan dat je het beste een model met de Bravia Engine EX kan nemen, right??
Niet echt geschikt om hier te stellen, ik zou zeggen kijk eens in een winkel en kijk zelf wat je mooi vind. Ik kan alleen zeggen ik heb een KDL-40X3500 en heeft een van de bestere bravia engines, alleen staan bij mij niet alle instellingen op hoog. Samken verschillen. Het is echt zelf vergelijken wat je zelf mooi vind.

Regels:
Dit is geen wat moet ik kopen topic! Keuzes tussen modellen moet je zelf maken. Dat kun je het beste in de winkel doen waar je ze naast elkaar kan bewonderen. Kom aub niet met vragen als: "welke zouden jullie nemen: X of Y?" of "ik heb xxx euro, welke TV kan ik daar het beste voor kopen?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riesjaar
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 19:36
@ Bathing Aap :

Ik ben ook al een poos aan het kijken voor een LCD en mijn keuze was ook gevallen
op een 32D3000, maar rond mei - juni komen er nieuwe modellen van Sony uit
en ook een 37 " Full HD met 100 Hz ik denk dat ik ff wacht op deze TV, ik heb namelijk
niet direkt een nieuwe TV nodig , als de specs lees dan denk dat deze wel het
wachten waard is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Laatst online: 11-09 18:20
riesjaar schreef op zondag 10 februari 2008 @ 09:32:
Ik ben ook al een poos aan het kijken voor een LCD en mijn keuze was ook gevallen
op een 32D3000, maar rond mei - juni komen er nieuwe modellen van Sony uit
Probleem is natuurlijk wel dat je dan weer het bekende cirkeltje in gaat. mei-juni, wordt eerder juli voor de officiële release. Dat is dan augustus voor de -echte- release, dan september/oktober voordat ze in de Nederlandse winkels komen en dan weer november/december voordat je ze ook -echt- kan kopen. Dan komt er 1 post op een forum dat iemand 1 model heeft met cloading/smearing/blurring/...-ing en vervolgens moet je weer wachten op een revisie 2 die dan in januari/februari 2009 komt.

In februari 2009 worden echter alweer de aankondigingen gedaan voor de 2009 modellen die dan ook zogenaamd in mei - juni dat jaar komen.

Misschien is dit moment juist wel het beste moment om een (Sony) TV te kopen: alle modellen zijn overal gewoon te koop, zijn overal te bekijken, en hebben daarnaast al meerdere updates (revisies) gehad.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bathing Aap
flowerp schreef op zondag 10 februari 2008 @ 10:28:
[...]

Misschien is dit moment juist wel het beste moment om een (Sony) TV te kopen: alle modellen zijn overal gewoon te koop, zijn overal te bekijken, en hebben daarnaast al meerdere updates (revisies) gehad.
Ja, dat denk ik nu dus ook. En ik heb nu eigenlijk niet zo heel veel zin om lang te wachten en net zoals jij al aangaf, dan blijf je wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje: Is het een aanmerkelijk verschil op een 40 inch scherm of hij full hd is of hd ready in combinatie met ps3 en blue ray. Heb nog geen winkel gezien die er iets van dit materiaal op hadden staan (aangesloten) en vraag mij dit dus af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

flowerp schreef op zondag 10 februari 2008 @ 10:28:
[...]

Probleem is natuurlijk wel dat je dan weer het bekende cirkeltje in gaat. mei-juni, wordt eerder juli voor de officiële release. Dat is dan augustus voor de -echte- release, dan september/oktober voordat ze in de Nederlandse winkels komen en dan weer november/december voordat je ze ook -echt- kan kopen. Dan komt er 1 post op een forum dat iemand 1 model heeft met cloading/smearing/blurring/...-ing en vervolgens moet je weer wachten op een revisie 2 die dan in januari/februari 2009 komt.

In februari 2009 worden echter alweer de aankondigingen gedaan voor de 2009 modellen die dan ook zogenaamd in mei - juni dat jaar komen.

Haha, dit lijkt wel op het traject dat ik al sinds de 2000 serie aan het doorlopen ben. Dacht ik eindelijk dat de dingen die ik graag op een tv wilde er in de 3000 serie opzaten, is er toch nog een aardige kans op gezeur met je nieuwe tv (in mijn ogen teveel, ook al lees je natuurlijk voornamelijk slechte ervaringen, omdat mensen met goede ervaringen minder posten).
Momenteel twijfel ik nog steeds er sterk tussen de 46X3500 en de 46W3000, maar die hebben beiden toch hun nadelen (X vind ik minder mooi en van de W lees ik teveel risicoverhalen met te slechte kwaliteit).
Ach ja. Toch maar even wachten tot de bonus binnen is en hopen dat ik me er dan beter bij voel, want voor zo een grote uitgave wil ik wel zeker van m'n zaak zijn en niet iemand die straks hier post dat ik spijt heb omdat het niet is wat ik had gehoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
  • Laatst online: 23-08 19:04
Ik wil waarschijnlijk de 40W3000 gaan kopen .... wat me nou niet duidelijk is of deze TV ook DVB-C ondersteund. Kan ik dus ook digitaal de kabel op? Ik weet dat ik een Alphacrypt kaart nodig heb.

Ik zie bij sommige sites wel staan DVB-T maar dus niet DVB-C bij de specificaties.

[ Voor 4% gewijzigd door Svennos1 op 10-02-2008 20:06 . Reden: spelfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Svennos1 schreef op zondag 10 februari 2008 @ 20:05:
Ik wil waarschijnlijk de 40W3000 gaan kopen .... wat me nou niet duidelijk is of deze TV ook DVB-C ondersteund. Kan ik dus ook digitaal de kabel op? Ik weet dat ik een Alphacrypt kaart nodig heb.

Ik zie bij sommige sites wel staan DVB-T maar dus niet DVB-C bij de specificaties.
Dit toestel heeft gewoon een DVB-C Tuner. Kun je een speciale module voor kopen.

- Ingebouwde digitale High Definition (MPEG 4)-tuner voor het ontvangen van gratis HD- en kabeluitzendingen via de ether in bepaalde landen (ontvangt ook analoog)*

- Ingebouwde Digital TV (MPEG 2) Terrestrial Tuner (ontvangt ook analoge signalen)

* De HDTV-tuner van Sony voldoet aan de DVB-T- en DVB-C HD-uitzendspecificaties die momenteel in verschillende Europese landen zijn geïmplementeerd. Vraag uw dealer naar de uitzendspecificaties van uw land

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-02-2024
mrc16 schreef op zondag 10 februari 2008 @ 20:42:
[...]
Dit toestel heeft gewoon een DVB-C Tuner. Kun je een speciale module voor kopen.
Hij heeft inderdaad een DVB-C Tuner, maar let wel op, want er zijn veel mensen die problemen hebben met de alphacrypt icm de w3000!!!
Ik zelf heb ook de 40w3000 en bij mij werkt het perfect, maar besef wel dat er ook een kans is dat het niet werkt (zie hiervoor ook het topic over tuner problemen bij de sony toestellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooooody schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 21:26:

Voor het budget dat jij heb de W3000 die is sterk in prijs gedaalt de afgelopen 2-3 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb weer iets bijzonders.
Aantal maanden terug een sony lcd d3500 aangeschaft.

Het scherm heeft dus luie pixels, een soort witte vlek van 20 pixels maar als ik het toestel standby zet en weer aan is er niks aan de hand.
Het vreemde is ook nog dat het maar eens in de zoveel tijd voorkomt.
Sony inmiddels gesproken en doen er niks mee, je zou wat mogen verwachten van een toch redelijk prijzige lcd tv. |:(

Iemand idee of luie pixels ook meer kans hebben dode pixels te worden na verloop van tijd? of ervaring met dit probleem.

Moet de winkel nog bellen, zijn op t moment nog niet bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nylezz
  • Laatst online: 19-08 08:43
Ik heb een sony p3000 en ik heb de vraag welke DVB kaart ik daarbij nodig heb.

ten tweede:
Mijn ouders hebben thuis al een cassema abo voor digitale televisie met een losse ontvanger.
Als ik ook digitale tv op mijn kamer wil hebben moet ik dan een 2de abo afsluiten, kan ik dan ook zonder kaart dvb ontvangen of moet ik een 2de kaart aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
nylezz schreef op maandag 11 februari 2008 @ 12:29:
Ik heb een sony p3000 en ik heb de vraag welke DVB kaart ik daarbij nodig heb.
Voor zover mij bekend heeft de P3000 serie geen DVB-C tuner voor digitale TV ontvangst via de kabel, alleen een DVB-T tuner waarmee je digitale TV kan ontvangen via de ether zoals geboden wordt door Digitenne van KPN.
ten tweede:
Mijn ouders hebben thuis al een cassema abo voor digitale televisie met een losse ontvanger.
Als ik ook digitale tv op mijn kamer wil hebben moet ik dan een 2de abo afsluiten, kan ik dan ook zonder kaart dvb ontvangen of moet ik een 2de kaart aanvragen.
Je zal een tweede smartcard moeten aanschaffen en eventueel extra abonnementen aanvragen. Verder zal je ook nog voor je TV een kabel ontvanger moeten aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 10:24:
Heb weer iets bijzonders.
Aantal maanden terug een sony lcd d3500 aangeschaft.

Het scherm heeft dus luie pixels, een soort witte vlek van 20 pixels maar als ik het toestel standby zet en weer aan is er niks aan de hand.
Het vreemde is ook nog dat het maar eens in de zoveel tijd voorkomt.
Sony inmiddels gesproken en doen er niks mee, je zou wat mogen verwachten van een toch redelijk prijzige lcd tv. |:(

Iemand idee of luie pixels ook meer kans hebben dode pixels te worden na verloop van tijd? of ervaring met dit probleem.

Moet de winkel nog bellen, zijn op t moment nog niet bereikbaar.
Er werken echt bijzondere mensen bij Sony die met behulp van een hoe wimpel ik zo snel mogelijk de klagende klant af voor dummies de telefoon hanteren. ;(
Inmiddels is er via de MM een oproep gedaan bij Sony voor een monteur aan huis.
Even telefoontje afwachten dus. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:27
De KDL 32U2000 bij mediamarkt nu voor 499 (demo model) koopje lijkt mij.

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Dingeling
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:39
Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 16:15:
Vraagje: Is het een aanmerkelijk verschil op een 40 inch scherm of hij full hd is of hd ready in combinatie met ps3 en blue ray. Heb nog geen winkel gezien die er iets van dit materiaal op hadden staan (aangesloten) en vraag mij dit dus af.
Jou vraag is natuurlijk heel moeilijk na te bootsen. Je zou 2 dezelfde TV's moeten hebben en 2 PS3's. De ene PS3 met een output van 1080p en de andere met een output van 720p. Dan zet je een blu-ray op die 1080p is. Alleen dan kan je het verschil zien tussen een Full-HD en een HD-Ready

PSN id: K1ngD1ng3l1ng | BF3 PC: KingDing3ling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

King Dingeling schreef op maandag 11 februari 2008 @ 17:56:
[...]

Jou vraag is natuurlijk heel moeilijk na te bootsen. Je zou 2 dezelfde TV's moeten hebben en 2 PS3's. De ene PS3 met een output van 1080p en de andere met een output van 720p. Dan zet je een blu-ray op die 1080p is. Alleen dan kan je het verschil zien tussen een Full-HD en een HD-Ready
Eerder 1 720 TV en 1 1080 TV met buiten de scherm resolutie zo weinig mogelijk verschil. Dan zie je het verschil tussen HD ready / full icm een PS3/BluRay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of de D3500 een 8bit of een 10bit paneel heeft?
Ik lees op meerdere sites dat het een 10bits paneel is,maar op de site van sony zie ik hier niets over staan.

Thnx alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-09 15:58
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 20:39:
Weet iemand of de D3500 een 8bit of een 10bit paneel heeft?
Ik lees op meerdere sites dat het een 10bits paneel is,maar op de site van sony zie ik hier niets over staan.

Thnx alvast
8-bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
Heb Maandag bij de mannen van: astrasat.nl een alphacrypt kaart besteld
Geweldige service's volgende dag in huis.

Smartcard van Casema er in gestopt, toen alphacrypt in mn X3500 stopt
Gescant, tv vond alle kanalen incl hd kanalen :) Vond zelfs alle kanalen
die op de 396 mhz zitten, ik dacht nou die kan ik vast niet kijken maar jawel
ook deze werkt netzoals alle Radiozender en alle tvzenders.

Dus ik heb nergens last van, haha
Geen idee hoe het kan maar ben er wel blij mee !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robbinonline schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 00:57:
Dus even voor de duidelijkheid, jij kunt de volgende TV kanalen wél ontvangen:
Lig TV, Show TV. Turkmax, ATV en Kanal D?
Evenals radiokanalen waaronder Radio 538 en Sky Radio?

Het Etalagekanaal zit sinds kort bij Casema niet meer in de TS op 396 MHz, dus dat is geen probleem meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ook ik heb uiteindelijk de knoop doorgehakt en ben voor de 32D3000 gegaan, mede naar aanleiding van wat positieve berichten over dit model op dit forum.

Nu moet ik zeggen dat ik tevreden ben over de kwaliteit als ik een dvd afspeel. Analoog signaal is nogsteeds ruk vind ik, maarja dan moet ik maar digitaal gaan.

Heb wel een ander ding waar ik jullie bij nodig heb; ik heb gisteren mijn pc ook maar eens aangesloten (s-video uit de pc naar scart op de tv) en het stilstaand beeld is perfect... maar mijn god als ik ook maar met de muis schuif, of (waar het dus om gaat) een film instart dan gaat alles in de hens. Het lijkt wel of hij bij beweging alle kleuren probeert te scheiden in RGB (zo lijkt het), want de rood, groen en blauw kleuren komen als een soort slechte mpeg compressie over het hele beeld heen, en ziet er dus niet uit.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 09:22:
Heb wel een ander ding waar ik jullie bij nodig heb; ik heb gisteren mijn pc ook maar eens aangesloten (s-video uit de pc naar scart op de tv) en het stilstaand beeld is perfect... maar mijn god als ik ook maar met de muis schuif, of (waar het dus om gaat) een film instart dan gaat alles in de hens. Het lijkt wel of hij bij beweging alle kleuren probeert te scheiden in RGB (zo lijkt het), want de rood, groen en blauw kleuren komen als een soort slechte mpeg compressie over het hele beeld heen, en ziet er dus niet uit.

Iemand enig idee?
Ik begrijp niet goed waarom je van s-video naar scart gaat, de TV heeft immers ook een s-video ingang...
Ik heb zelf mijn PC wel eens aangesloten op de 32D3000 met een s-video kabel en ook wel eens met een VGA kabel en beiden gaven goede resultaten. De VGA kabel gaf een scherper beeld dan de s-video kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
robbinonline schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 00:57:
Heb Maandag bij de mannen van: astrasat.nl een alphacrypt kaart besteld
Geweldige service's volgende dag in huis.

Dus ik heb nergens last van, haha
Geen idee hoe het kan maar ben er wel blij mee !!!
Zou je ook kunnen zeggen in welke regio je woont? Wellicht neem ik dan ook de gok met Casema+W3000.

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Laatst online: 23:48
Waarom gebruik je S-video? Dan had je net zogoed een 2e hands crt tv van 2euro bij de wegwerpspecialist kunnen kopen. Echt zonde van je tv om er iets met svideo (of nog erger composiet) op aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben in het bezit van een KDL-40W3000 en kijk sinds vorige week digitale tv met een Alphacrypt 3.12. Ik had hiervoor de standaard Humax die @Home had meegeleverd. Nu valt het mij op dat de beeldkwaliteit enorm achteruit is gegaan. Ik gebruik op het digitale kanaal dezelfde tv-settings als op AV1, waar de Humax op aan was gesloten.

Verdere info: hoofdkabel komt binnen in de meterkast en gaat vervolgens in een versterker. Van de versterker gaat het naar een radio/tv-doorvoerdoos, vanwaar het naar de tv gaat. Ik gebruik kwalitatief goede coaxkabels en de te overbruggen afstand bedraagt ongeveer 5 meter.
Ik heb ook getest met een verbinding rechtstreeks van de hoofdkabel naar de tv, maar zelfs dan blijft het signaal slechter dan de Humax liet zien.

Heeft iemand het zelfde probleem, of enig idee waar dit aan kan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grindtegel schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 10:03:
Waarom gebruik je S-video? Dan had je net zogoed een 2e hands crt tv van 2euro bij de wegwerpspecialist kunnen kopen. Echt zonde van je tv om er iets met svideo (of nog erger composiet) op aan te sluiten.
Dat klopt, maar da's momenteel een noodzakelijk kwaad. Een pc-kabel van 7 meter kan ook niet goed zijn.. bovendien was mijn vraag waarom dat beeld via s-video zo ruk is als het beweegt, terwijl het perfect is als het stilstaat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 09:40:
[...]

Ik begrijp niet goed waarom je van s-video naar scart gaat, de TV heeft immers ook een s-video ingang...
Ik heb zelf mijn PC wel eens aangesloten op de 32D3000 met een s-video kabel en ook wel eens met een VGA kabel en beiden gaven goede resultaten. De VGA kabel gaf een scherper beeld dan de s-video kabel.
Da's een goed punt, ik had die kabel nog liggen voor mijn oude crt tv, dus ik dacht, laat ik eens proberen. Bovendien heb je dan geluid en beeld in 1 draad. Maar als ik het goed begrijp heb jij totaal geen last van artefacten met video vanaf je pc naar je 32D3000??

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2008 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 10:47:
Da's een goed punt, ik had die kabel nog liggen voor mijn oude crt tv, dus ik dacht, laat ik eens proberen. Bovendien heb je dan geluid en beeld in 1 draad. Maar als ik het goed begrijp heb jij totaal geen last van artefacten met video vanaf je pc naar je 32D3000??
Dat klopt, het ziet er goed uit. s-video is overigens alléén beeld, geen geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 10:44:
[...]

Dat klopt, maar da's momenteel een noodzakelijk kwaad. Een pc-kabel van 7 meter kan ook niet goed zijn.. bovendien was mijn vraag waarom dat beeld via s-video zo ruk is als het beweegt, terwijl het perfect is als het stilstaat....
DVI of VGA kabels van 10 meter of meer zijn totaal geen probleem, heb er hier zelfs meerdere liggen.

Kijk bijvoorbeeld op www.elektronica-online.nl voor een professionele vga kabel, kost nauwelijks wat en je hebt mooier beeld.

S-video is echt compleet achterhaald op dit soort schermen, S-video kan alleen uitgeworpen worden op resoluties tot 1024x768 en dan is de tekst nauwelijks leesbaar met dit signaal. S-video maakt namelijk gebruik van beeldlijnen zoals videorecorders en oude televisies terwijl jouw tv weergeeft in pixels. Als je VGA of DVI gebruikt kan je via de computer zelf de resolutie instellen waarop dit scherm het beste weergeeft, die resolutie kan je opzoeken in de gebruiksaanwijzing van de televisie.

Noodzakelijk of niet het zou niet eens in me opkomen om er een s-video kabel aan te hangen, 3 dagen vanaf nu kan je al een goede kabel in huis hebben.
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 13:23:
[...]

Dat klopt, het ziet er goed uit. s-video is overigens alléén beeld, geen geluid.
Hij heeft waarschijnlijk zo'n kabel:

Afbeeldingslocatie: http://elektronica-online.nl/productimages/2813.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Pixal op 13-02-2008 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Laatst online: 23:48
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 10:44:
[...]

achzo... dan is het goed 8) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trax_Digitizer
  • Laatst online: 08-03-2024

Trax_Digitizer

are we there yet?

Bestaat er ergens een overzicht van de verschillende revisies (en doorgevoerde verbeteringen) van bijvoorbeeld de x3500? Ik overweeg namelijk om zo'n tv te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pixal schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 13:57:
[...]

DVI of VGA kabels van 10 meter of meer zijn totaal geen probleem, heb er hier zelfs meerdere liggen.

Kijk bijvoorbeeld op www.elektronica-online.nl voor een professionele vga kabel, kost nauwelijks wat en je hebt mooier beeld.

S-video is echt compleet achterhaald op dit soort schermen, S-video kan alleen uitgeworpen worden op resoluties tot 1024x768 en dan is de tekst nauwelijks leesbaar met dit signaal. S-video maakt namelijk gebruik van beeldlijnen zoals videorecorders en oude televisies terwijl jouw tv weergeeft in pixels. Als je VGA of DVI gebruikt kan je via de computer zelf de resolutie instellen waarop dit scherm het beste weergeeft, die resolutie kan je opzoeken in de gebruiksaanwijzing van de televisie.

Noodzakelijk of niet het zou niet eens in me opkomen om er een s-video kabel aan te hangen, 3 dagen vanaf nu kan je al een goede kabel in huis hebben.

[...]

Hij heeft waarschijnlijk zo'n kabel:

[afbeelding]
Da's inderdaad mijn kabel.. Gezien de reacties ga ik maar eens een test doen met dvi -> hdmi.. en dan maar een seperate audiokabel spannen. Dat zou dan stukken beter moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
In vorige berichten te lezen, ben ik nu de trotse eigenaar van een X3500. Na gelezen te hebben in dit topic is de garantie via sony zelf te verlengen. Zo gezegd zo gedaan en besteld bij een aardige dame in badhoevedorp. Vandaag in de bus een factuur gekregen, waarin staat dat het artikel binnenkort geleverd word en de betalingsmogelijkheden. Staat er 30 minuten later een bezorger aan de deur 'mag ik even geld vangen'? Als ze dat nou even zeggen van te voren dat er aan de deur betaald moet worden!

Wat ik raar vind is dat je eerst moet betalen en dan pas de garantievoorwaarden te zien krijgt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Laatst online: 11-09 18:20
Trax_Digitizer schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 15:22:
Bestaat er ergens een overzicht van de verschillende revisies (en doorgevoerde verbeteringen) van bijvoorbeeld de x3500? Ik overweeg namelijk om zo'n tv te kopen.
Zo'n lijst zou wel interessant zijn ja. Er zijn diverse belangrijke revisies geweest, waaronder een oplossing voor de gevreesde "fan bug" (een bug in de firmware waardoor de fans te hard en/of onnodig gingen draaien).

Als je de X3500 op dit moment koopt weet je in ieder geval dat je een product hebt waar de meeste kinderziektes uit zijn. In zekere zin kun je dus zeggen dat, in tegenstelling tot wat dikwijls aangeraden wordt, een product juist te kopen vlak voor dat er een nieuwe versie komt.

De X3500 is overigens niet -perfect-, maar het perfecte (LCD) scherm bestaat simpelweg nog niet. Alleen al elk type panel heeft nog b.v. haar eigen karakteristieke voor en nadelen.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
JaymzHetfield schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 10:03:
[...]

Zou je ook kunnen zeggen in welke regio je woont? Wellicht neem ik dan ook de gok met Casema+W3000.
Woon in de regio Leiden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trax_Digitizer
  • Laatst online: 08-03-2024

Trax_Digitizer

are we there yet?

flowerp schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 19:03:
[...]

Zo'n lijst zou wel interessant zijn ja. Er zijn diverse belangrijke revisies geweest, waaronder een oplossing voor de gevreesde "fan bug" (een bug in de firmware waardoor de fans te hard en/of onnodig gingen draaien).

Als je de X3500 op dit moment koopt weet je in ieder geval dat je een product hebt waar de meeste kinderziektes uit zijn. In zekere zin kun je dus zeggen dat, in tegenstelling tot wat dikwijls aangeraden wordt, een product juist te kopen vlak voor dat er een nieuwe versie komt.

De X3500 is overigens niet -perfect-, maar het perfecte (LCD) scherm bestaat simpelweg nog niet. Alleen al elk type panel heeft nog b.v. haar eigen karakteristieke voor en nadelen.
Ik heb al gezocht met google, maar over revisies kan ik helemaal niks vinden. Ik vraag me namelijk af of er behalve de software (firmware) ook wijzigingen zijn geweest in de gebruikte componenten.

Ik las overigens in de reviews op kieskeurig.nl dat het fan-probleem met een firmware update opgelost wordt. Met een beetje mazzel heb ik al een nieuwere firmware als ik nu een X3500 koop, zodat ik geen last heb van de fan.

Daarnaast ben ik het zeker met je eens dat de perfecte LCD (nog) niet bestaat. Ik was destijds 'verliefd' op de W2000, ik heb eigenlijk gewacht op 24p en 100Hz omdat me dat verstandig leek. Van één ding ben ik overigens wel overtuigd, en dat is dat de x3500 een van de betere (misschien wel de beste) LCD TV's op dit moment is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Trax_Digitizer schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 22:51:
Ik heb al gezocht met google, maar over revisies kan ik helemaal niks vinden. Ik vraag me namelijk af of er behalve de software (firmware) ook wijzigingen zijn geweest in de gebruikte componenten.
Duik eens in het X-serie topic van avsforums en spit eens door, laten we zeggen, de laatste 30 pagina’s (en vergeet uiteraard het begin van de TS niet). Let daarbij vooral op de discussie omtrent de T1 en T2 panels. De trend die daarbij langzamerhand ontdekt is is erg interessant, ondanks dat het natuurlijk allemaal subjectieve bevindingen zijn.

Verwijderd

Heb mijn s-video -> scart omgeruild naar dvi -> hdmi... dat maakte een wereld van verschil. Ik ben tevree ;)

Verwijderd

hoenderdos schreef op zondag 03 februari 2008 @ 16:29:

Ik heb nu ook zo'n BS-PM230 Energiekostenmeter aangeschaft, en komt tot vergelijkbare resultaten bij mijn 32D3000. Als de TV aanstaat meet ik 115 W, in standbystand 30 W (na enige tijd teruglopend naar 9 W) en in uitstand 9 W. De handleiding geeft als stroomverbruik 149 W en 0,3 W standby.

Ik heb ook nog wat getest met andere apparaten, zoals:
gloeilamp 15 W, meter toont 18 W
spaarlamp 8 W, meter toont 9 W
nachtlampje 0,5 W, meter toont 0 W
CRT televisie standby stand, meter toont 0 W

De handleiding van de BS-PM230 meter geeft als precisie: +/- 5% en +/- 10 W (!)

Uit het bovenstaande concludeer ik dat de meter bij laag energieverbruik zeker niet precies is, maar als de meter 30 W resp. 9 W toont dan is het echt wel duidelijk meer dan 0,3 W .

Verwijderd

obsidian schreef op maandag 04 februari 2008 @ 10:57:
Ik ben benieuwd naar de resultaten...

• Jeffrey88
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 17:58
Ik heb een vraagje, ik heb een kdl26P3000
Als ik mijn Analoge stekker in mijn t.v steek dan kan ik 4 digitale zenders ontvangen
ned 1,2,3 en T.V Noordholland (Woon in Amsterdam en heb upc als aanbieder)

Zijn dit alle digitale zenders of kan ik meer gratis ontvangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
Jeffrey88 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 23:47:
Ik heb een vraagje, ik heb een kdl26P3000
Als ik mijn Analoge stekker in mijn t.v steek dan kan ik 4 digitale zenders ontvangen
ned 1,2,3 en T.V Noordholland (Woon in Amsterdam en heb upc als aanbieder)

Zijn dit alle digitale zenders of kan ik meer gratis ontvangen ?
Waarschijnlijk functioneert je anologe stekker als antenne en vang je hier alle free one air
kanalen mee op en dat zijn precies zoals je aangeeft:

- Ned 1,2,3
- En de lokaal provincie omroep.

Voor de rest van de dvb-t kanalen moet je betalen en een abbonoment nemen op digitenne.
En heb je nog een smartcard, een cammodule, en een antenne.

Om je het makkelijk te maken heeft kpnn het KPN DIGITENNE STARTERSKIT op de markt gebracht waar alle onderdelen inzitten die je nodig hebt!

http://www.satellitecity.nl/digitenne-starterskit-universeel-voor-plasma-p-244.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het volgende probleem met mijn 32D3000

Ik heb eigelijk al vanaf het begin donkere hoeken bij gekleurd beeld, en vooral bij grijs viel het op. Ik heb daar uiteindelijk genoegen meegenomen. Maar gister viel mij iets anders op. Bij het spelen op mijn PS3 kwam ik een rare vlek tegen. Ik heb hem even getekend, en iets overdreven, maar de vorm klopt (de onderkant van de vlek is bij de TV ook helemaal recht). Nu weet ik 100% zeker dat dit eerst niet was. Ik heb inmiddels ook al andere HDMI kanalen gekeken, en daar exact hetzelfde probleem. Het valt vooral op bij stilstaand eenkleurig beeld, en wanneer een kleur langzaam verschuift op het scherm (ik dacht eerst dat het aan de PS3 achtergrond lag, maar toen ik het gister ook tijdens een game zag, moet het wel iets anders zijn). Het probleem is, bij Digitale Televisie kan ik het niet vinden. Ten eerste omdat ik geen goed beeld er voor kan vinden, en ten 2e is er natuurlijk een kansje dat het aan mijn PS3 ligt.

Afbeeldingslocatie: http://img207.imageshack.us/img207/2604/32d3000hq3.png

Is iemand hiermee bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Zojuist de extra garantie ontvangen, voor wie het nog onduidelijk is hierbij de voorwaarden:

- De Sony Extra Garantie-overeenkomst houdt in dat u 5 jaar lang bij storingen niets hoeft te betalen voor materiaal en arbeidsloon, ongeacht de reparatieprijs.

- Wanneer het niet mogelijk blijkt het apparaat op een verantwoorde manier te repareren, dan wordt het gratis door gelijkwaardige apparatuur vervangen.

- Eventuele transport- of voorrijkosten vallen niet onder de regeling, met uitzondering van LCD-/Plasma-televisies met een beeldmaat vanaf 27 inch. Op deze grotere modellen LCD- en Plasma-televisies wordt gratis aan-huis-service verleend.

- Het Sony Extra Garantie Certificaat is overdraagbaar. Wanneer u het apparaat aan iemand anders zou willen schenken of verkopen, dan kunt u er de nog resterende garantieperiode bij aanbieden.

- De overeenkomst dekt uitsluitend de reparatiekosten van storingen en geen schade door ongelukken of verkeerd of anders dan huishoudelijk gebruik, overeenkomstig de garantievoorwaarden zoals die op het fabrieksgarantiecertificaat zijn omschreven.

- De overeenkomst geldt niet voor bijgeleverde accessoires, zoals batterijen, snoeren, cd`s, videobanden, cassettes, hoofdtelefoons, afstandsbediening, et cetera. De wijze van gebruik van deze accessoires bepaalt immers sterk de levensduur ervan.

Misschien interessant om de prijzen en de voorwaarden in de startpost te vermelden, het is een ideetje.

Sony GARTV1.YNL, Sony 5 jaar Sony Garantie < 27 inch, 69,-
Sony GARTV2.YNL, Sony 5 jaar Sony Garantie 27-36 inch, 119,-
Sony GARTV3.YNL, Sony 5 jaar Sony Garantie > 37 inch 149,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 11:01:
Ik heb het volgende probleem met mijn 32D3000

Ik heb eigelijk al vanaf het begin donkere hoeken bij gekleurd beeld, en vooral bij grijs viel het op. Ik heb daar uiteindelijk genoegen meegenomen. Maar gister viel mij iets anders op. Bij het spelen op mijn PS3 kwam ik een rare vlek tegen. Ik heb hem even getekend, en iets overdreven, maar de vorm klopt (de onderkant van de vlek is bij de TV ook helemaal recht). Nu weet ik 100% zeker dat dit eerst niet was. Ik heb inmiddels ook al andere HDMI kanalen gekeken, en daar exact hetzelfde probleem. Het valt vooral op bij stilstaand eenkleurig beeld, en wanneer een kleur langzaam verschuift op het scherm (ik dacht eerst dat het aan de PS3 achtergrond lag, maar toen ik het gister ook tijdens een game zag, moet het wel iets anders zijn). Het probleem is, bij Digitale Televisie kan ik het niet vinden. Ten eerste omdat ik geen goed beeld er voor kan vinden, en ten 2e is er natuurlijk een kansje dat het aan mijn PS3 ligt.

[afbeelding]

Is iemand hiermee bekend?
Andere HDMI kabel al geprobeerd?
Of via component?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

calibration settings voor de KDL32D3000

http://www.hdtvtest.co.uk...sony-kdl32d3000-settings/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds donderdag ook de KDL32D3000.
Als ik de dvd speler aansluit via scart krijg ik wel beeld maar geen geluid op de tv.
Ik heb de handleiding doorgelezen en gezocht op internet maar kan er niks over vinden.

Iemand bekend met mijn probleem?Zie ik misschien een instelling over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-08 18:37
mrc16 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 22:34:
Zojuist de extra garantie ontvangen, voor wie het nog onduidelijk is hierbij de voorwaarden:

[..]

Misschien interessant om de prijzen en de voorwaarden in de startpost te vermelden, het is een ideetje.
Wanneer kan je deze extra garantie (verzekering) afsluiten? Alleen direct bij aankoop? Bij de leverancier zelf of bij Sony? Heb je een link? Met wat extra info en een link kan ik het wel bij de TS zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Joop schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 12:25:
[...]

Wanneer kan je deze extra garantie (verzekering) afsluiten? Alleen direct bij aankoop? Bij de leverancier zelf of bij Sony? Heb je een link? Met wat extra info en een link kan ik het wel bij de TS zetten.
Je kan de extra garantie binnen een jaar na aankoop registeren/aanschaffen, De garantie is via sony zelf te bestellen. Sony geeft geen extra informatie gaat allemaal telefonisch. De informatie die ik in de andere post staat daar moeten we het helaas mee doen. De garantie word onder rembours toegestuurd. Hiervoor betaal je geen verzendkosten. Alleen te bestellen via:

020-6581888 (servicenummer) en dan vragen naar de afdeling garantieverlening/verkoop.

Wil je gebruik maken van de garantie dan kan dat via de leverancier of via sony zelf, bij modellen groter dan 26inch komen ze gratis aan huis, anders betaal je voorrijkosten.

[ Voor 18% gewijzigd door WidgetTWW op 16-02-2008 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Ik weet niet of ik deze vraag hier moet stellen maar hierbij,

We hebben thuis een Sony KTV: KV-32FQ86B Wega theatre staan, deze heeft het 1 maand geleden begeven. Er is een monteur bijgeweest, maar heeft het probleem niet kunnen oplossen. Onderdelen besteld, maar deze zijn niet meer leverbaar. Het toestel is pas 4 jaar oud. Moet ik genoegen nemen met het feit dat er geen onderdelen meer zijn? Of is er ander manier. Ondertussen staat er al een nieuwe LCD-TV, maar wil de KTV toch wel erg graag bewaren en weer werkend zien, een toestel van 1200 euro mag toch niet zomaar binnen 4 jaar de geest geven, en vervolgens kan hij niet gemaakt worden.

[ Voor 191% gewijzigd door WidgetTWW op 18-02-2008 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
mrc16 schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 12:52:
Ik weet niet of ik deze vraag hier moet stellen maar hierbij,

We hebben thuis een Sony KTV: KV-32FQ86B Wega theatre staan, deze heeft het 1 maand geleden begeven. Er is een monteur bijgeweest, maar heeft het probleem niet kunnen oplossen. Onderdelen besteld, maar deze zijn niet meer leverbaar. Het toestel is pas 4 jaar oud. Moet ik genoegen nemen met het feit dat er geen onderdelen meer zijn? Of is er ander manier. Ondertussen staat er al een nieuwe LCD-TV, maar wil de KTV toch wel erg graag bewaren en weer werkend zien, een toestel van 1200 euro mag toch niet zomaar binnen 4 jaar de geest geven, en vervolgens kan hij niet gemaakt worden.
Zometeen toch maar sony weer eens bellen of ze in iedergeval ergens mee tegemoet kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-11-2022
Ik ben me ook aan het orienteren om een Sony Bravia aan te schaffen... Ik twijfel nog wel tussen 32 en 40 inch... Jammer dat er niet zoiets is als 36 inch... Misschien is 40 wel een tikkie te groot en 32 een tikke te klein.

Ik heb al wat research gedaan en zal wel voor de D-serie gaan. Nu zie ik dat er een 40D3000 is en een 40D3500. Is de conclusie juist dat de 3000 een HD-Ready is en de 3500 een Full-HD (=beter dan HD Ready?)

Ik vind het nl. opmerkelijk dat volgens www.kieskeurig.nl de 3500 zelfs goedkoper is dan de 3000...

Sony KDL-40D3000
16 prijzen van €1249 tot €1799

Sony KDL-40D3500
45 prijzen van €1199 tot €1699

Dan lijkt de 3500 toch echt de beste keus of zie ik iets over het hoofd, waarbij de 3000 uitblinkt tov de 3500?

*edit*

De startpost goed lezen wil ook nog wel eens helpen ;)
Inmiddels zijn echter de 40 en 46 inch D3000 niet meer goed leverbaar (de 32 inch nog een beetje) en is de D3500 ook beschikbaar gekomen, ditmaal alleen in 40 en 46 inch, mét een Full HD Panel, maar zonder Motionflow 100 Hz. Aan de ene kant heeft Sony de serie dus iets lager in de range geplaatst, maar wel met een Full HD panel. Het bestaansrecht van de D-serie ten opzicht van de V serie is wat onduidelijk. Zo'n beetje het enige noemenswaardige verschil is dat de V serie 500 cd/m2 helderheid heeft terwijl dit bij de D3500 450 cd/m2 is. Wat de plannen verder zijn met de D-serie op de lange termijn is niet bekend.

Belangrijkste specs D3500:
Panelresolutie: 1920x1080 (1080p Full HD)
Beeldformaten: 40" (KDL-40D3500), 46" (KDL-46D3500)
Beeldtechniek: BRAVIA Engine + Live Color Creation
Video ingangsignalen: 576i, 480p, 576p, 1080i, 720p, 1080p
Contrast: 1600:1
Helderheid: 450 cd/m2
Motionflow +100Hz: NEE
24p True Cinema: JA
Aansluitingen: HDMI(2), SCART(2), Component, S-video, Composite, VGA
Decoders: DVB-T-Tuner, DVB-C-Tuner

Belangrijkste specs D3000:
Panelresolutie: 1366x768 (720p)
Beeldformaten: 32" (KDL-32D3000), 40" (KDL-40D3000), 46" (KDL-46D3000)
Beeldtechniek: BRAVIA Engine + Live Color Creation
Video ingangsignalen: 576i, 480p, 576p, 1080i, 720p, 1080p
Contrast: 1600:1
Helderheid: 450 cd/m2
Motionflow +100Hz: JA
24p True Cinema: JA
Aansluitingen: HDMI(3), SCART(2), Component, S-video, Composite, VGA
Decoders: DVB-T-Tuner, DVB-C-Tuner
Oftewel de 100Hz techniek zou het enige noemenswaardige verschil zijn...

3500 tov 3000:
+ Full HD
- geen 100Hz
- 2 (ipv 3) HDMI

[ Voor 53% gewijzigd door Dr. Quipers op 18-02-2008 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bathing Aap
Weet iemand hier of de 32D3000 nog ergens te koop is gewoon in een winkel en dus niet via een webwinkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-11-2022
Volgens mij heb ik die 'gewoon' bij de Mediamarkt gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bathing Aap schreef op maandag 18 februari 2008 @ 17:30:
Weet iemand hier of de 32D3000 nog ergens te koop is gewoon in een winkel en dus niet via een webwinkel?
idd Mediamarkt & It's hebben de tv gewoon op voorraad(mediamarkt €100 goedkoper)
Mediamarkt 999,-
It's 1299,- -15% lukt altijd,ongeveer 1100,-
Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is geen wat moet ik kopen topic! Keuzes tussen modellen moet je zelf maken. Dat kun je het beste in de winkel doen waar je ze naast elkaar kan bewonderen. Kom aub niet met vragen als: "welke zouden jullie nemen: X of Y?" of "ik heb xxx euro, welke TV kan ik daar het beste voor kopen?"