[LCD TV] Sony BRAVIA (alle series) topic deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:
  • 235.471 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 17:58
Ik baal er van dat de grote schermen van Sony met honderden euro's worden afgeprijsd.

de 26 inch varianten hebben een price drop van niet meer dan 50 Euro en dat is nogal schamel,
Iemand enig idee of Sony nog een grote pricedrop voor deze schermen doorvoert binnen aanzienlijke tijd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:18
Jeffrey88 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 18:05:
Ik baal er van dat de grote schermen van Sony met honderden euro's worden afgeprijsd.

de 26 inch varianten hebben een price drop van niet meer dan 50 Euro en dat is nogal schamel,
Iemand enig idee of Sony nog een grote pricedrop voor deze schermen doorvoert binnen aanzienlijke tijd ?
Ik denk het niet, of de concurrentie moet dat opeens gaan doen, dan moeten ze wel mee. De grote schermen zijn zoveel afgeprijsd omdat de acties zijn afgelopen (Gratis Playstation 3 pakket ter waarde van € 599,-/€ 499,- of € 200,- retour).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pixal schreef op maandag 21 januari 2008 @ 09:13:
Ik heb al een muurbeugel besteld, durf nog steeds de tv niet te bestellen. Misschien moet ik t maar gewoon doen en totdat er antwoord komt naar analoge tv kijken ofzo.

Even een totaal andere vraag...

past zo'n sony 46 inch in doos nog een beetje in een stationwagen?
Die dozen zijn een stuk groter dan de TV zelf. De 40" inch gaat er met de achterbank plat goed in...de 46" denk ik ook wel maar er zal dan niet veel ruimte over zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brancop
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-12-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 17:36:
Herkent uwe tv het signaal van de HDMI van de Indi Box ? Ik blijf maar de melding krijgen "geen HDMI apparaten gevonden " ????

[...]
Neen mijn tv herkent het signaal ook niet :? waarom niet? geen idé, al vanalles geprobeerd, zou handig zijn dat het mee opsprong als ik de tv aanzette..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Dingeling
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:39
Shiverzz schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 21:55:
Wellicht handig voor de X3500 bezitters die nog steeds “last” hebben van noisy fans; op avforums is zojuist de laatste firmware 2.14.581 incl. installatieguide verschenen. Schijnbaar worden er 2 verschillende panels toegepast welke elk hun eigen upgrade bestand hebben. Wel even goed opletten dus.

Momenteel hebben enkele 40X3500 gebruikers de update succesvol uitgevoerd, of het ook op andere beeldformaten werk is nu nog niet duidelijk.

Goed nieuws dus dat er niet perse een monteur langs dient te komen om verse firmware te laden. Biedt wellicht nog hoop voor een toekomstige DVB tuner update. Lijkt me in ieder geval een excuus minder voor Sony om hier geen werk van te maken.

Ik wacht zelf trouwens nog op mijn eigen X3500 welke sinds wk 51 vorig jaar in bestelling staat. Jammergenoeg staat er bij de levertijd nog steeds “langer dan 30 dagen”.
Ook de update gedaan voor mijn KDL40x3500. Inderdaad ik heb nu geen last meer van de noisy fan!!!
Een DVDtje kijken geeft nu veel meer plezier. Nu hoor ik alleen nog mijn PS3 blazen. :'(

PSN id: K1ngD1ng3l1ng | BF3 PC: KingDing3ling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbrence
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-05 18:00
mivacron schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 13:46:
Kan ik met de afstandbediening van mijn 40W3000 ook de PS3 bedienen.
Nee, dit is niet mogelijk, daar de PS3 alleen HDMI out heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbrence
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-05 18:00
Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 10:56:
Hallo,

Echt een concrete vraag aan de 40W3000 eigenaars :

Heeft dan niemand van jullie last met het beeld ? zowel op ps3, blu ray als HD / SD uitzendingen ?

HD is niks beter dan SD erg onscherp / mistig (alsof er een rookmachine aanstaat)
Ps3 Idem (krijg de witte mist niet weg)
Blu ray niet bijzonder scherp en matte kleuren

Zwart is soms goed, maar meestal vol ruis en donkere kleren zien er totaal niet uit.

Ik heb alle settings geprobeerd, nu staan er op diverse forums al dezelfde klachten, en dan vooral over het slechte zwarte beeld. Ik erger me er ook aan en ook over het wazige onscherpe beeld, zelfs mn vriendin zegt dat GTST er niet meer uitziet (onze vorige tv was de 40W2000 en niks dan lof)

Het mag toch niet zo zijn, dat de 3000 serie minder is dan de 2000 ? Terwijl de 3000 de ex engine heeft en 10 bits ipv 8 bits.
Nu lees ik op kieskeurig dat iemand monster cables heeft aangesloten en daarna het probleem verholpen was. Ik had op de w2000 met mijn huidige vergulde kables nergens last van. Ik moet dan voor 400 euro aan Monster cables gaan halen en daar heb ik geen zin aan.

Deze week komt sony langs met een 40w2000 om de boel te vergelijken.
Verder valt het geluid Zwaar tegen ik heb het ook op de X3500 gehoord en hetzelfde. Ik vergelijking met de 2000 serie een ernstige stap terug.

Niet te hopen dat de W / X 3000 serie zo is en gewoon minder is. Is er iemand met dezelfde ervaringen ?

Tot nu toe nog steeds spijt van mn aankoop.
Hallo,

Ik heb mijn 40w3000 nu bijna twee maanden, en ik ben zeer tevreden. Zelfs met de standaard instellingen was het beeld goed, maar je moet even gaan zitten om deze perfect af te stellen.

Zwart is bij mij echt zwart. Spiderman 3 gekeken op Bluray, viel van mijn stoel af van het perfecte beeld.

Overigens geldt wel dat het scherm wennen is. Na 39 jaar naar CRT's te hebben gekeken, zie je nu dingen die je nooit anders zag. Tevens zit je zo gefocused op je mooie nieuwe tv te kijken, dat echt elke glitch opvalt. Geef het even tijd.

Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

rbrence schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 11:00:

Overigens geldt wel dat het scherm wennen is. Na 39 jaar naar CRT's te hebben gekeken, zie je nu dingen die je nooit anders zag. Tevens zit je zo gefocused op je mooie nieuwe tv te kijken, dat echt elke glitch opvalt. Geef het even tijd.

Ruud
Punt blijft gewoon dat een professionele video monitor van 2000 euro beter beeld geeft dan een lcd tv van 2000 euro.

Probleem is dat die dingen niet zo groot gingen en niet zo'n hoge resolutie weer kunnen geven.

De meeste mensen zien het verschil in beeldkwaliteit niet en zijn blij dat hij plat is, of vervangen er zo'n gare philips tv uit het jaar kruik mee dat ze erop vooruitgaan. Wellicht is over een jaar of 5 a 10 de techniek zo verbeterd dat je echt goed beeld uit een lcd krijgt. Het blijft een digitale shitzooi van pixels als je het mij vraagt (hoewel 1080p films er uiteraard goed uit zien vergeleken met dvd etc).

En 39 jaar geleden crt's? Zo'n zwart/wit geval?

[ Voor 15% gewijzigd door Pixal op 23-01-2008 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Laatst online: 01-10 23:32
Kan ik met de afstandbediening van mijn 40W3000 ook de PS3 bedienen
Een IR ontvanger op de USB poort aansluiten :?

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 12:45
rbrence schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 11:00:
[...]

Hallo,

Ik heb mijn 40w3000 nu bijna twee maanden, en ik ben zeer tevreden. Zelfs met de standaard instellingen was het beeld goed, maar je moet even gaan zitten om deze perfect af te stellen.

Zwart is bij mij echt zwart. Spiderman 3 gekeken op Bluray, viel van mijn stoel af van het perfecte beeld.

Ruud
Zwart is nooit totaal zwart met LCD techniek. Maar dit toestel heeft absoluut de beste zwart waardes (mits goed ingesteld dus geen backlight op 10 zonder light sensor of power saving :)) vergeleken met andere merken.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

King Dingeling schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 09:53:
Ook de update gedaan voor mijn KDL40x3500. Inderdaad ik heb nu geen last meer van de noisy fan!!!
Een DVDtje kijken geeft nu veel meer plezier. Nu hoor ik alleen nog mijn PS3 blazen. :'(
Bedenk je wel even dat het eigenhandig vervangen van de firmware gevolgen kan hebben voor de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rbrence : kan je jouw instellingen eens vermelden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Dingeling
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:39
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 15:03:
[...]

Bedenk je wel even dat het eigenhandig vervangen van de firmware gevolgen kan hebben voor de garantie.
Oeps...ach ja...volgens mij weten ze toch niet welke firmware in mijn tv zat. Risico??? Ja wel een beetje. Maarja...je bent een tweaker of je bent het niet. ;)

PSN id: K1ngD1ng3l1ng | BF3 PC: KingDing3ling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strammer_max
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 20:39
ik wil graag 5.1 geluid (dolby surround & dts) op mijn reciever krijgen, maar dat lukt me niet :-(

Ik heb mijn ps3 met een hdmikabel met de x3500 verbonden.
en met een digitale optische kabel de x3500 verbonden met mijn reciever.

Dit werkt perfect met stereo geluid,
Maar als ik 5.1 geluid wel doorsluizen naar me reciever dan hoor ik niks of maar 2 kanalen van het 5.1 geluid, mijn reciever herkend geen dts of dolby digital geluid.

komt dat door mijn TV of ligt dat aan de reciever ?
wie kan mij tips geven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
strammer_max schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 12:00:
ik wil graag 5.1 geluid (dolby surround & dts) op mijn reciever krijgen, maar dat lukt me niet :-(

Maar als ik 5.1 geluid wel doorsluizen naar me reciever dan hoor ik niks of maar 2 kanalen van het 5.1 geluid, mijn reciever herkend geen dts of dolby digital geluid.

Volgens mij werkt de optisch out alleen voor de Tuner met DD, DTS. Als je die optische kabel gewoon van je PS3 naar je versterker laat gaan werkt het wel prima.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 08:19:
rbrence : kan je jouw instellingen eens vermelden? :)
Ja, zou eg fijn zijn :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

strammer_max schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 12:00:

In je ps3 3 menu bij audiosettings kun je alle types uitvoer aanklikken, daarna regelt de ps3 het juiste uitgangsignaal bij je game / film

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
Misschien een beetje offtopic.

Redcoon.nl bied zeer mooie prijzen aan voor de Sony tv,s
Maar heeft iemand ervaring met deze website ? Ik overweeg aanschaf van mijn t.v via deze website maar koop niet graag een kat in de zak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damandan
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-08 20:51
Jeffrey88 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 20:26:
Misschien een beetje offtopic.

Redcoon.nl bied zeer mooie prijzen aan voor de Sony tv,s
Maar heeft iemand ervaring met deze website ? Ik overweeg aanschaf van mijn t.v via deze website maar koop niet graag een kat in de zak
Yep, heb hier de Sony KDL40-W3000 en die is via Redcoon besteld. Verliep allemaal 100% OK. Tevens is het zo dat wanneer de prijs binnen 7 dagen na aflevering nog in jouw voordeel veranderd, dan maakt Redcoon het verschil weer terug over op je rekening. Ook worden de tv's geleverd door Marketplace en deze leveren alles netjes af en dragen de tv tot 3 etages omhoog. Mocht je dus in een flatje wonen wat hoger is dan drie hoog dan wordt het flink schouwen want het zijn geen lichte dingen.

Verder is er de mogelijkheid indien er vrage in je opkomen om in een online chat contact met Redcoon op te nemen. Iets waar ik enkele malen gebruik van heb gemaakt en wat perfect verliep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens een forum in Frankrijk zouden de W5000 reeks (vorig jaar verschenen in Japan) niet naar Europa komen.
Heeft er echter iemand weet of de recentelijk op CES 2008 gepresenteerde nieuwe Bravia's (oa. W4100- en Z4100-reeks) naar Europa zouden komen? In Amerika zouden ze reeds in de lente dit jaar op de markt verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ik kon het zo snel niet vinden in voorgaande topics dus waarschijnlijk stel ik nu een vraag die al eens beantwoord is

ik heb een Sony 40D3000

ik wil digitale televisie van casema en ben van plan een smartcard aan te schaffen bij de mediamarkt

de 40D3000 heeft een ingebouwde dvb-c tuner dus ik ga geen losse dure decoder kopen

de smartcard kan niet in de tv zonder een CAM kaart.. deze kan ik kopen bij een sat winkel

nu m'n vraag

ik lees overal dat sony dit niet support in NL en dat dit niet gaat werken alleen met een bepaalde versie CAM en/of smartcard :? weet iemand hier meer van?

thx alvast

edit: lees het al in de topic header :P ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2008 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 14:08:
de 40D3000 heeft een ingebouwde dvb-c tuner dus ik ga geen losse dure decoder kopen

de smartcard kan niet in de tv zonder een CAM kaart.. deze kan ik kopen bij een sat winkel
De Alphacrypt Classic CAM is dus de enige die werkt. Deze CAM is nog duurder dan een losse decoder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaster
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-01 12:36
Mooi he, keb hem ook. :P :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ik heb een maand ongeveer de 40w2000 kan iemand toevaalig de settings posten om te vergelijken met wat ik heb,ben nl erg benieuwd naar de instellingen van andere sony liefhebbers.

Heb een schotel en ps3 erop aangesloten en een sony str-dg910.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Laatst online: 11-09 18:20
Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 21:33:
Volgens een forum in Frankrijk zouden de W5000 reeks (vorig jaar verschenen in Japan) niet naar Europa komen.
Heeft er echter iemand weet of de recentelijk op CES 2008 gepresenteerde nieuwe Bravia's (oa. W4100- en Z4100-reeks) naar Europa zouden komen? In Amerika zouden ze reeds in de lente dit jaar op de markt verschijnen.
Het lijkt me toch stug dat ze Europa zouden overslaan?

Zie hier b.t.w. voor meer info:

Officiële Sony persbericht
http://news.sel.sony.com/...ys/lcd/release/32715.html

Samenvatting met plaatjes:
http://www.hdtvlounge.net/sony/2008-hdtv-lineup/

Nog wat meer specs:
http://gizmodo.com/341285...ine-where-are-the-big-tvs

Het nieuwe topmodel vind ik er wel chique uitzien. Hoewel het beeld er mooi uitzag, was ik niet heel gek van de vormgeving van de X3500.

zie:

Afbeeldingslocatie: http://www.hdtvlounge.net/wp-content/uploads/kdl-40z4100.png

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:59
Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 21:33:
In Mei worden ze verwacht in Europa. Op welke CES site ik dat gelezen heb weet ik niet meer, heb er aardig wat bezocht de laatste tijd. Ik kan je dus helaas geen referentie geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 14:51:
[...]

De Alphacrypt Classic CAM is dus de enige die werkt. Deze CAM is nog duurder dan een losse decoder...
was er al uit, bedankt ;) klopt hij is een paar tientjes duurder maar dan kan ik gewoon zappen met m'n eigen afstandsbediening (ipv 1 extra) en geen lelijk (vind ik tenminste) kastje.. die human's helemaal, ze zien eruit als een jaren 90 kabel modem
hahazeker :P ;) alleen coax is geen gezicht :'( dus vandaar tijd voor digitale tv..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben voornemens de 52X3500 te kopen, maar waar ik ook kijk..de prijs ligt overal rond de 3800 euro. Ik heb het gevoel dat het hier om een advies prijs systeem gaat (zoal pioneer dat ook doet voor z'n topsegment kuro's).
Voordat ik in onderhandeling ga met een winkel (wil namelijk tegelijkertijd een onkyo 905 en een ps3 kopen) zou ik graag willen weten wat de ervaringen zijn qua prijs stelling (kan je bijv 20% van de prijs afhalen of is dit zo star dat het 3800 euro zal blijven) ?

alvast bedankt voor het delen van jullie ervaringen / advies

gr
Remco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 13:26:
Ik ben voornemens de 52X3500 te kopen, maar waar ik ook kijk..de prijs ligt overal rond de 3800 euro. Ik heb het gevoel dat het hier om een advies prijs systeem gaat (zoal pioneer dat ook doet voor z'n topsegment kuro's).
Voordat ik in onderhandeling ga met een winkel (wil namelijk tegelijkertijd een onkyo 905 en een ps3 kopen) zou ik graag willen weten wat de ervaringen zijn qua prijs stelling (kan je bijv 20% van de prijs afhalen of is dit zo star dat het 3800 euro zal blijven) ?

alvast bedankt voor het delen van jullie ervaringen / advies

gr
Remco
3800 euro is de _laagste_ internet prijs dus dat je daar nog 10-20% vanaf gaat krijgen lijkt me behoorlijk stug. De adviesprijs voor de 52x3500 is volgens mij 4500 euro?

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In eertse instantie wilde ik een 52"Philips welke onder de 3000 euro ligt. Maar na het bekijken van diverse modellen en de lag issues met de philips (ik ben een gamer) heb ik besloten voor de Pioneer LX5080D / LX508D of de sony 52X3500 te gaan.
Van Pioneer weet ik dat de prijzen advies prijzen zijn.
Ik wist overigens niet dat de advies prijs van de sony rond de 4500 ligt.
De laagste internet prijs ligt inderdaad rond de 3800 euro maar dit is al maanden het geval......Wel een enorm prijsverschil met het topmodel van Philips. Ik had verwacht dat de 52x3500 inmiddels ook wel naar de 3000 euro zou bewegen.

Blijkbaar rest mij dus de mogelijkheid op de combinatie tv+versterker+ps3 wat af te dingen (lekker hollands) :-)

thx
Remco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 13:47:
In eertse instantie wilde ik een 52"Philips welke onder de 3000 euro ligt. Maar na het bekijken van diverse modellen en de lag issues met de philips (ik ben een gamer) heb ik besloten voor de Pioneer LX5080D / LX508D of de sony 52X3500 te gaan.
Van Pioneer weet ik dat de prijzen advies prijzen zijn.
Ik wist overigens niet dat de advies prijs van de sony rond de 4500 ligt.
De laagste internet prijs ligt inderdaad rond de 3800 euro maar dit is al maanden het geval......Wel een enorm prijsverschil met het topmodel van Philips. Ik had verwacht dat de 52x3500 inmiddels ook wel naar de 3000 euro zou bewegen.

Blijkbaar rest mij dus de mogelijkheid op de combinatie tv+versterker+ps3 wat af te dingen (lekker hollands) :-)

thx
Remco
Over het algemeen worden LCD TVs in een bepaald segment op de markt gezet. De eerste paar weken dalen ze 10 tot 15% tot ze de marktwaarde hebben bereikt. Daarna blijft de prijs lange tijd stabiel. Ik denk zeker bij een X3500 range die vrij nieuw is, de prijs nog wel even stabiel blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
De 52X3500 blijft denk ik wel zo todat het nieuwe model er is en dan worden ze 'gedumpt', anders zou Sony ook de modellen eronder drastisch moeten gaan verlagen, wat in het verleden ook niet is gebeurd.

[ Voor 16% gewijzigd door Jumpman op 28-01-2008 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het dumpen kan dan nog wel even duren...de aankomende 2008/2009 modellen bevat in het top segment (de Z serie) geen 52 inch model (grootste is 46"). en de specs die ik heb gezien van de lagere modellen kunnen mi niet meer/beter dan de X3500....komt er dus op neer dat ik 3800 euro zou moeten betalen... (toch eens informeren wat de netto laagste prijs is voor de LX508D) :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een paar dagen valt ineens zomaar het beeld weg. Soms maar een paar seconden, soms wat langer. In beeld verschijnt dan de melding dat het programma niet kan worden weergegeven. Een melding van de alphacrypt. Ik heb een 40D3000 met alphacrypt 3.12 en zit in het gebied van @home.
Iemand een idee hoe dit kan? Het werkte tot voor enkele dagen perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
Roet schreef op maandag 28 januari 2008 @ 13:59:
Daarna blijft de prijs lange tijd stabiel. Ik denk zeker bij een X3500 range die vrij nieuw is, de prijs nog wel even stabiel blijft.
Wat is vrij nieuw als de 40X3500 en de 46X3500 over een ruime 3 maanden alweer vervangen gaan worden?

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
flowerp schreef op maandag 28 januari 2008 @ 22:00:
[...]

Wat is vrij nieuw als de 40X3500 en de 46X3500 over een ruime 3 maanden alweer vervangen gaan worden?
Vrij nieuw is een paar maanden op de markt. Als het opvolgende model te koop is dan kun je hem wel bestempelen als oud, maar nu al? Volgens jou bestaan er dus ook geen nieuwe videokaarten, gezien die een vaak nog hogere roulatie hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-09 21:47
Nieuw Model - Oud Model,

Dat hou je altijd wel, als je de winkel uit loopt is het model al oud, bij wijze van spreken. Heb zojuist een X3500 besteld, zodra die staat is er over 3 maanden weer een nieuw model. Zo blijven we bezig, maar denk dat ik met de X3500 wel veel plezier ga beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Ja zeker wel, X3500 is een van de beste LCDs op dit moment. Alleen geen goede PC-HDMI ondersteuning. Tenminste ik heb er weinig over gelezen. Wel belangrijk voor mij, gezien ik 80% van de tijd een HTPC gebruik en die andere 20% voor gaming. Buiten het feit dat hij vrij student-onvriendelijk is geprijsd.

[ Voor 11% gewijzigd door Roet op 29-01-2008 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Roet schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 20:12:
Buiten het feit dat hij vrij student-onvriendelijk is geprijsd.
Ik ben student :P. Het enigste waarmee ik zal moeten stoeien is met de instellingen. Heb verschillende reviews gelezen en het schijnt een zeer geavanceerd toestel te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrc16 schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 19:57:
Nieuw Model - Oud Model,

Dat hou je altijd wel, als je de winkel uit loopt is het model al oud, bij wijze van spreken. Heb zojuist een X3500 besteld, zodra die staat is er over 3 maanden weer een nieuw model. Zo blijven we bezig, maar denk dat ik met de X3500 wel veel plezier ga beleven.
Ik heb 'm en ben errug tevreden over het toestel.....wel geruild omdat ik een hot pixel had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 20:24:
[...]

Ik heb 'm en ben errug tevreden over het toestel.....wel geruild omdat ik een hot pixel had.
Over de X3500 kun je eindeloos doorpraten :9 , wat een toestel. Ik zat eerst te denken aan de 42XL2E van sharp maar nadat ik ze naast elkaar had gezien, zag je echt dat er in de sony een veel beter paneel zit, een veel mooier zwart.

Weet iemand wat de policy van sony is bij 'dode' pixels, weet niet of dit al eerder behandeld is in dit topic.

[ Voor 12% gewijzigd door WidgetTWW op 29-01-2008 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
mrc16 schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 19:57:
Nieuw Model - Oud Model,

Dat hou je altijd wel, als je de winkel uit loopt is het model al oud, bij wijze van spreken. Heb zojuist een X3500 besteld, zodra die staat is er over 3 maanden weer een nieuw model.
Bijna wel ja. De omloop snelheid is klaarblijkelijk hoog. Ik verwacht dan ook niet dat de verschillen tussen de X3500 en het (over 3 maanden) nieuwe top model bijster groot kunnen zijn. Ik bedoel hoeveel tijd zit er tussen? De X3500 is van rond Oktober 2007 en was pas in November een beetje echt te koop. Als die Z4100 op de markt is, is de X3500 dus een goede 5 a 6 maanden 'oud'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrc16 schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 20:27:
[...]

Over de X3500 kun je eindeloos doorpraten :9 , wat een toestel. Ik zat eerst te denken aan de 42XL2E van sharp maar nadat ik ze naast elkaar had gezien, zag je echt dat er in de sony een veel beter paneel zit, een veel mooier zwart.

Weet iemand wat de policy van sony is bij 'dode' pixels, weet niet of dit al eerder behandeld is in dit topic.
Bij subpixels heb ik het idee dat men niet zomaar ruilt (ik heb geen idee hoe zichtbaar dat is).
Bij een kapotte pixel (of fel brandende pixel) is er geen discussie heb ik ervaren, meteen geruild. De dealer gaf overigens wel aan dat zijn daar per merk afspraken over hebben gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraag voor de gelukkigen bij wie de CAM wel werkt op de W3000 of X3500...

Er is vandaag een nieuwe HD-zender toegevoegd (HD-Brava). hoe kan ik deze zender toevoegen aan mijn tv zonder opnieuw alle zenders te moeten binnenhalen (en daarna dus 1 uur bezig ben om alles opnieuw in te delen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

(jarig!)
Alleen geen goede PC-HDMI ondersteuning. Tenminste ik heb er weinig over gelezen.
Je hebt er weinig over gelezen, dus zal de ondersteuning wel matig zijn :?. Afaik, zou dat toch absoluut geen probleem moeten zijn.

Iemand van de X3500 eigenaren die hierover zijn/haar ervaringen wil delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Shiverzz schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 07:19:
[...]

Je hebt er weinig over gelezen, dus zal de ondersteuning wel matig zijn :?. Afaik, zou dat toch absoluut geen probleem moeten zijn.

Ja, dat wil ik ook wel weten. Want die functie wil ik dagelijks gaan gebruiken. Ik las wel dat ie 1:1 pixel mapping gebruikt, volgens mij heeft dit er ook me te maken als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog even een aanvullende vraag. Het prijsverschil tussen de 46X3500 en de 52X3500 is ongeveer 1200 euro. Ik wil de tv gaan gebruiken voor blu ray films en HD gaming (Xbox/ps3/wii en PC(internetten))
Mijn kijkafstand is ongeveer 4,5 meter. Zal het verschil in beeldgrootte (full hd kwaliteit) merkbaar zijn tussen deze 2 televisies ? (we praten immers over slechts 15 cm in de breedte en 10 cm in de hoogte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 09:22:
nog even een aanvullende vraag. Het prijsverschil tussen de 46X3500 en de 52X3500 is ongeveer 1200 euro. Ik wil de tv gaan gebruiken voor blu ray films en HD gaming (Xbox/ps3/wii en PC(internetten))
Mijn kijkafstand is ongeveer 4,5 meter. Zal het verschil in beeldgrootte (full hd kwaliteit) merkbaar zijn tussen deze 2 televisies ? (we praten immers over slechts 15 cm in de breedte en 10 cm in de hoogte)
Persoonlijk zou ik zeggen ga voor de 46X3500. Het prijsverschil is natuurlijk erg groot. Ik denk dat je geen verschil zult zien tussen 46/52 inch in beeldkwaliteit, dan zou je wel heel erg goed moeten vergelijken. Alhoewel een 52inch natuurlijk wel lekker groot is. Maar zoals ik al zei 1200 euro verschil is een hoop geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Shiverzz schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 07:19:
[...]

Ja dat zou je zeggen. Maar ik lees op andere fora dat het maar niet lukt. Vandaar dat ik zei dat ik er weinig over gelezen heb. Ik verwoordde het inderdaad een beetje verkeerd. Wat ik wilde zeggen is dat ik nog niet heb gelezen dat het mensen ook daadwerkelijk is gelukt hun PC via HDMI aan te sluiten met 1:1 pixelmapping. Er zijn wel degelijk schermen op de markt die dat niet ondersteunen. Mijn oude Samsung doet het ook niet.
Dat zou ik ook graag willen inderdaad :).
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 09:22:
Slechts? Je weet dat het oppervlakte verschil tussen een 46" en een 52" maar liefst 27,79% bedaagd? Vind ik aardig wat. Ik denk dat je wel wat verschil zult gaan zien, maar ik zou toch voor de 52" gaan. Hoewel het er misschien iets meer opgerekt uit zal gaan zien dan op de 46", denk ik dat de Full HD films er nog steeds heel goed uit zullen zien. There's no substitute for square inches! 8)

[ Voor 31% gewijzigd door Roet op 30-01-2008 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

(jarig!)
Roet schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 13:55:
Ja dat zou je zeggen. Maar ik lees op andere fora dat het maar niet lukt. Vandaar dat ik zei dat ik er weinig over gelezen heb. Ik verwoordde het inderdaad een beetje verkeerd. Wat ik wilde zeggen is dat ik nog niet heb gelezen dat het mensen ook daadwerkelijk is gelukt hun PC via HDMI aan te sluiten met 1:1 pixelmapping. Er zijn wel degelijk schermen op de markt die dat niet ondersteunen. Mijn oude Samsung doet het ook niet.
Heb er zelf ook verschillende fora op nagelezen, maar ik meen toch al enkele reacties gelezen te hebben van mensen die er geen enkel probleem mee hadden. Als het WEL een issue was geweest hadden dergelijke topics wss uitgepuild met klachten hierover.

Heb momenteel zelf een Samsung F71 die, na een eigenhandig uitgevoerde fw update, prima overweg kan met mijn HTPC middels DVI-> HDMI, 1:1 mapping in 1920x1080. Ik ga er dus gewoon vanuit dat dit straks met mn X3500 al helemaal geen probleem zal zijn (als ik dat apparaat ooit nog eens geleverd krijg...).

Desalniettemin is enige bevestiging nooit weg uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Shiverzz schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 15:04:
[...]
Ik ga er dus gewoon vanuit dat dit straks met mn X3500 al helemaal geen probleem zal zijn (als ik dat apparaat ooit nog eens geleverd krijg...).
Dat klinkt niet vrolijk, hoe lang wacht je al op je X3500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

(jarig!)
mrc16 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 15:16:
Dat klinkt niet vrolijk, hoe lang wacht je al op je X3500?
Vanaf half december. Kreeg van mijn leverancier onlangs te horen dat ze de toestellen niet voor maart verwachten uit te leveren. Als t echt zo lang gaat duren kan ik wellicht beter wachten op de volgende generatie Bravia's (al vind ik persoonlijk dat die zich qua design niet meer zo van de massa onderscheiden zoals de X serie dat wel doet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbreuning
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-04-2024
Hallo,

kan iemand met zekerheid zeggen of Digitenne i.c.m. de interne DVB-C/T tuner in de W3000 zonder problemen werkt? Ik meen gelezen te hebben in een eerder deel van dit topic dat dit wel zo is. Graag een reactie.

Alvast bedankt.

www.easysoftwaredeployment.nl | www.provolve.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Shiverzz schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 15:28:
[...]

Vanaf half december. Kreeg van mijn leverancier onlangs te horen dat ze de toestellen niet voor maart verwachten uit te leveren. Als t echt zo lang gaat duren kan ik wellicht beter wachten op de volgende generatie Bravia's (al vind ik persoonlijk dat die zich qua design niet meer zo van de massa onderscheiden zoals de X serie dat wel doet).
Bij welke winkel heb je hem besteld? Die van mij word over 2 weken geleverd. Heb hem vorige week besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Laatst online: 01-10 23:32
kan iemand met zekerheid zeggen of Digitenne i.c.m. de interne DVB-C/T tuner in de W3000 zonder problemen werkt? Ik meen gelezen te hebben in een eerder deel van dit topic dat dit wel zo is. Graag een reactie.
Voor de zenders NL1,2,3 werkt het probleemloos :)
De andere zenders kan ik niet zeggen.
Wel heb ik van die starterskit gezien voor een digitenne aanbod, maar zeker weten of dat probleemloos werkt doe ik niet.

Heb zelf trouwens sinds maandag kabel, eindelijk :)
Had het eigenlijk vorige week al verwacht en dacht dat de kabel kapot was. Maar gelukkig, maandag geprobeerd en hij vond zowaar (analoge) kanalen.
Toen meteen naar digitale kanalen gezocht en hij vond er een paar honderd :)
Alleen de zenders achter een decoder zijn voornamelijk op zwart (enkele HD zenders heb ik toch beeld, zonder geluid ;) ).
Ik moet eerst een zien of de gecodeerde zenders voordeel hebben t.o.v. de prijs.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus, vandaag mijn Alphacrypt binnen gehad, rev 1.3, firmware 3.09. Echter, ik krijg "Wrong smartcard inserted" als melding, ook als ik hem erin stop zoals hij op te plaatje van Archie staat. (hij kan er maar op 4 manieren in nietwaar). Hij blijft deze melding geven, zie ik hier nog iets over het hoofd?

Het menu werkt verder wel prima op de TV, dus ik neem aan dat de kaart de goede kaart is, en werkt. Zou het kunnen dat de kaart de smartcard niet kan lezen (verkeerde firmware?)...

Edit1: Het is in een Sony 40W3000 overigens
Edit 2: Kaartje doet het in een Samsung DCB-9401H wel overigens

En alle firmware enzo informatie:
TV: Software 2.14.581, loader 0.27.9
Alphacrypt: Rev 1.3, Firmware 3.09 (build 14-8-2006)

Provider: Casema Breda

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2008 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

(jarig!)
mrc16 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 15:53:
Bij welke winkel heb je hem besteld? Die van mij word over 2 weken geleverd. Heb hem vorige week besteld.
Heb 'm online besteld bij Mokio, en zal eerlijk gezegd niet zo snel ergens anders bestellen aangezien ik tot nu toe erg te spreken ben geweest over hun after sales service. Ben uiteraard wel benieuwd waar die van jou vandaan komt dan.
Vorige week liep ik toevallig een Expert binnen waar de 46X3500 in de schappen stond. Toen ik de verkoper ernaar informeerde vertelde hij dat de levertijd momenteel onbekend is, of ik moest ervoor kiezen het showroommodel mee te nemen. Moet eerlijk bekennen dat ik toch liever een "verse" heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Waarom doe je de 46(?) F71 weg, als ik vragen mag?

Mokio is inderdaad een goede tent. Maar dat het zo lang duurt is best erg. Dan zou ik toch liever bij een andere winkel bestellen die hem sneller levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

(jarig!)
Roet schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 19:20:
Waarom doe je de 46(?) F71 weg, als ik vragen mag?
Meerdere redenen; ik kom een component een HDMI input tekort, ik erger me inmiddels dood aan het gebrek van een 24p ondersteuning bij het afspelen van BD’s en bovendien kan ik de Samsung voor een redelijk bedrag van de hand doen.
Roet schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 19:20:
Mokio is inderdaad een goede tent. Maar dat het zo lang duurt is best erg. Dan zou ik toch liever bij een andere winkel bestellen die hem sneller levert.
Denk niet dat dat aan Mokio ligt, als ik op kieskeurig kijk is het toestel ook praktisch nergens te krijgen. Bovendien was de verwachte leveringsdatum van Mokio gebaseerd op de logistieke planning van de Sony importeur. Zit gelukkig niet op hete kolen, dus wacht rustig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft de D3500 gekocht en is het de moeite waard voor die prijs?
Wat ik wil: perfect ps3 kunnen spelen en perfect beeld hebben bij afspelen van dvd's...
Ne kerel in de sony winkel raadde mij aan om de D3500 (1399euro) te kopen omdat het qua prijs/kwaliteit de beste is op het moment... Ik ben bereid om rod de 1400euro te geven. Wie kan mij info geven en helpen aub?
Ik heb al wat rondgesurfd maar niet echt iets deftig gevonde qua review enzo en ervarigen.

update: misschien toch doorsparen voor een W3000

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2008 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Shiverzz schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 18:57:
[...]

Heb 'm online besteld bij Mokio, en zal eerlijk gezegd niet zo snel ergens anders bestellen aangezien ik tot nu toe erg te spreken ben geweest over hun after sales service. Ben uiteraard wel benieuwd waar die van jou vandaan komt dan.
Gewoon besteld bij de MM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 21:03:
Wat ik wil: perfect ps3 kunnen spelen en perfect beeld hebben bij afspelen van dvd's...
Ne kerel in de sony winkel raadde mij aan om de D3500 (1399euro) te kopen omdat het qua prijs/kwaliteit de beste is op het moment... Ik ben bereid om rod de 1400euro te geven. Wie kan mij info geven en helpen aub?
Ik heb al wat rondgesurfd maar niet echt iets deftig gevonde qua review enzo en ervarigen.

Ik heb voor dezelfde doeleinde een Sony KDL-40W2000 voor weinig gekocht. De Sony KDL-40W3000 heeft 10 bit scherm, 24p en een digitale kabel receiver meer t.o.v. de 40W2000. Maar op veel fora lees ik dat mensen teleurgesteld zijn over de beeld kwaliteit van de 40W3000 ook die van de 40W2000 af komen. Zelf gaan vergelijken ook met Samsung en toen toch maar voor de 40W2000 gegaan, ik heb wel een exemplaar zonder clouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strammer_max
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 20:39
Ja zeker wel, X3500 is een van de beste LCDs op dit moment. Alleen geen goede PC-HDMI ondersteuning. Tenminste ik heb er weinig over gelezen. Wel belangrijk voor mij, gezien ik 80% van de tijd een HTPC gebruik en die andere 20% voor gaming. Buiten het feit dat hij vrij student-onvriendelijk is geprijsd.
Alleen geen goede PC-HDMI ???
Ik heb nu een maand lang mijn x3500 op m'n HTPC aangesloten via gewoon vga kabel op 1920x1080 en dat werkt best goed.!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
strammer_max schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 08:50:
[...]

Alleen geen goede PC-HDMI ???
Ik heb nu een maand lang mijn x3500 op m'n HTPC aangesloten via gewoon vga kabel op 1920x1080 en dat werkt best goed.!!!!
Ja, maar dat is geen HDMI. En daar gaat het mij juist net om. Er komt namelijk al een ander apparaat op de VGA aansluiting. Overigens weet ik dat er behoorlijke kwaliteit te halen valt met de VGA aansluiting. Heb zelf via een kwaliteitskabel ook op die manier veel genoten op mijn oude samsung.

Maar de vraag blijft dus, ondersteunt hij 1:1 1080p via HDMI? Waarom heb jij hem op VGA aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Heeft iemand ervaring met digitale kabel op een HTPC? Ik wil een digitale tuner kaart kopen maar moet er dan niet ergens zo'n abonneekaartje in? Ik snap niet hoe je dat moet regelen :? En heb je voor het standaardpakket van Multikabel ook zo'n abonneekaartje nodig?
Roet schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 10:57:
[...]

Ja, maar dat is geen HDMI. En daar gaat het mij juist net om. Er komt namelijk al een ander apparaat op de VGA aansluiting. Overigens weet ik dat er behoorlijke kwaliteit te halen valt met de VGA aansluiting. Heb zelf via een kwaliteitskabel ook op die manier veel genoten op mijn oude samsung.

Maar de vraag blijft dus, ondersteunt hij 1:1 1080p via HDMI? Waarom heb jij hem op VGA aangesloten?
Ik heb dat al eerder gevraagd in dit topic en toen werd gezegd dat hij 1:1 pixel mapping doet dus dat het goed moet komen. Jij bent waarschijnlijk bang dat hij een ingebouwde overscan heeft en op die manier allerlei randjes van het beeld afgesneden worden?

Dat ging over de 46w3000 overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik jullie advies over hetvolgende:

Welke zou je kiezen, v3000 of d3000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 12:39:
Mag ik jullie advies over hetvolgende:

Welke zou je kiezen, v3000 of d3000?
aangezien je niet aangeeft welke eisen je hebt en of geld een rol speelt geef ik een antwoord die keurig aansluit bij de vraag:

ik zou gaan voor de X3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha, sorry zal het iets duidelijker proberen te zeggen:

Maximum 1500-1800 euro. 40 inch. Gebruik de tv voor ps3, game en films en digitaal televisie. Belangrijk dat sportuitzendingen en snelle bewegingen goed blijven.

hopelijk is dit een betere beschrijving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
Vraagje wat moet ik hebben om mijn t.v aan te sluiten op mijn p.c
En welke kunnen jullie mij aanraden

Ik zag hdmi kabels voor p.c en t.v voor 49 euro bij media markt en toen schrok ik mij dood. Ik geloof dat ik iets verkeerd heb begrepen. of die kabels zijn helemaal niet nodig voor wat ik wil.

p.s wat heb ik dan nodig voor geluid ?

[ Voor 6% gewijzigd door Jeffrey88 op 31-01-2008 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack3770
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-04-2024
Ik heb een 32D3000 met ingebouwde dvb-c tuner en woon in telenet (Belgie) gebied.
Telenet heeft ooit 8 kanalen van het analoge signaal verwijderd (om plaats te maken). Deze (waaronder BBC world) zouden nu ongecodeerd digitaal te vinden moeten zijn. Een digibox en smartcard zijn daarvoor dus niet nodig.

Toch vind ik geen zenders als ik scan (zowel snel scan als volledige scan).
Nu las ik dat die zenders zich op kanaal 02 (of330 mhz) zouden bevinden, maar mijn tv kan pas beginnen zoeken vanaf kanaal 05.
Is daar een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-09 15:24
Sony heeft geen full-HD 37" schermen zeker?
Ik kom nl. overal alleen vanaf 40" tegen...

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Zosas schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 14:42:
Sony heeft geen full-HD 37" schermen zeker?
Ik kom nl. overal alleen vanaf 40" tegen...
Nee ze hebben 1 37' scherm maar dat is een HD-Ready toestel. Normaal maken ze alleen 40inch, misschien dat er nog een 37inch FULL-HD komt is wel een mooi tussenmaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Jeffrey88 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 14:32:
Vraagje wat moet ik hebben om mijn t.v aan te sluiten op mijn p.c
En welke kunnen jullie mij aanraden

Ik zag hdmi kabels voor p.c en t.v voor 49 euro bij media markt en toen schrok ik mij dood. Ik geloof dat ik iets verkeerd heb begrepen. of die kabels zijn helemaal niet nodig voor wat ik wil.

p.s wat heb ik dan nodig voor geluid ?
De simpelste methode is via de VGA uitgang van je videokaart naar de televisie. Ik weet niet welke lengte je nodig hebt maar dan ben je bij www.elektronica-online.nl stukken goedkoper uit. Ik heb er al voor honderden euro's aan kabels besteld en dat zegt niets over de prijs van de kabels maar wel over de stapel die ik heb inmiddels.

Als je computer alleen DVI uitgangen heeft heb je een DVI-I of DVI-D kabel naar VGA nodig. Als je genoeg HDMI aansluitingen vrij hebt op je TV en je hebt DVI aansluitingen vrij op je PC dan ken je een DVI naar HDMI kabel gebruiken. Dit heeft voorkeur boven vga omdat het signaal dan digitaal blijft.

vga-vga 1.8meter 15 eu, 5meter 20 eu, 10m 28 eu
Afbeeldingslocatie: http://www.elektronica-online.nl/productimages/22486.jpg

dvi-hdmi 1.5meter 16 eu, 3meter 20 eu, 5meter 27 eu
Afbeeldingslocatie: http://www.elektronica-online.nl/productimages/21933.jpg

Probeer die prijzen voor dit soort kwalitatieve kabels maar eens bij de mediamarkt te halen. Kijk meteen in je omgeving of mensen nog professionele kabels nodig hebben want dat bespaart in de verzendkosten (6.50).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaster
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-01 12:36
Even een vraagje ..is een dvi-hdmi kabel hetzelfde als een hdmi-dvi kabel? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
plaster schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 16:54:
[...]

Even een vraagje ..is een dvi-hdmi kabel hetzelfde als een hdmi-dvi kabel? :)
Jah, :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 21:03:

Volgens mij hoef je niet zo veel door te sparen. je kan hem voor 1559 bij Redcoon halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
Aaaah dus ik heb denk ik een vga kabel bij mijn p.c gekregen 1 jaar geleden

http://img150.imageshack.us/img150/6449/dsc00032sd3.jpg
http://img111.imageshack.us/img111/8767/dsc00033lt7.jpg

Mocht dat zo zijn dan ga ik eerst het effect met de vga kabel bekijken en als het mij niet bevalt
dan neem ik een dvi -- hdmi kabel.

(p.s ik heb genoeg hdmi poorten over op mijn t.v en mijn p.c heb ik 3 dagen geleden nieuw gekocht dus ik verwacht wel dat alle mogelijke aansluitingen er opzitten.
(heb een dual core 2,2 ghz 2gb geheugen en een gforce 8500 mocht dat iets uitmaken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiverzz schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 20:19:
[...]

Meerdere redenen; ik kom een component een HDMI input tekort, ik erger me inmiddels dood aan het gebrek van een 24p ondersteuning bij het afspelen van BD’s en bovendien kan ik de Samsung voor een redelijk bedrag van de hand doen.

[...]

Denk niet dat dat aan Mokio ligt, als ik op kieskeurig kijk is het toestel ook praktisch nergens te krijgen. Bovendien was de verwachte leveringsdatum van Mokio gebaseerd op de logistieke planning van de Sony importeur. Zit gelukkig niet op hete kolen, dus wacht rustig af.
Ik heb hier volgens mij nog een aantal 40X3000,s staan en volgens mij ook nog 1 46X3000 .. Deze zijn identiek aan de 3500 alleen hebben ze een verwisselbare cover .. Dus misschien is dat nog een idee?

Het is voor de rest inderdaad een ramp met die sonytoestellen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 17:06:
[...]

Volgens mij hoef je niet zo veel door te sparen. je kan hem voor 1559 bij Redcoon halen.
Kan je hem beter bij een winkel halen die hem wel op voorraad heeft en een Nederlands product levert .. Scheelt qua prijs ook niet zo gek veel met Red Coon .. Heb net weer 10 stuks van de 40W3000 binnen gekregen .. Zat eerst wel anderhalve maand levertijd op maar gelukkig weer wat ontvangen .. Moet zeggen dat dit toestel vooral qua background light een stuk beter dan de V3000..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus misschien dan toch gaan voor de 40W2000 dan de W3000 ... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 18:21:
Dus misschien dan toch gaan voor de 40W2000 dan de W3000 ... ?
nee zeker weten de W3000 deze is qua beeldprocessing veel beter dan de W2000 en ook qua backlight veel uniformer dan de oudere modellen .. Zou zonder meer voor de W3000 gaan .. En als het budget dat niet toelaat dan voor de 40D3500 ..of de V3000 iig niet meer voor de W2000 dit is toch een sterk verouderd model ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee zeker weten de W3000 deze is qua beeldprocessing veel beter dan de W2000 en ook qua backlight veel uniformer dan de oudere modellen .. Zou zonder meer voor de W3000 gaan .. En als het budget dat niet toelaat dan voor de 40D3500 ..of de V3000 iig niet meer voor de W2000 dit is toch een sterk verouderd model ..
Het zal mijn eerste breedbeeld tv zijn daarmee dat ik echt veel advies nodig heb :) Momenteel staat er eeb klein tv'tje van een of ander onbekend merk :p Anyway Ik dacht eerst aan de sony W2000 omda ik super goede dinge over las... en dan kreeg ik de info rond de D3500 dat het qua prijs en kwaliteit de beste is en de W2000 al "heel" oud is geworde en jah bij redcoon is de W3000 een klein beetje duurder en dacht ik waarom niet ineens voor die... en zoals enkele posts hierbove heb ik ook gelezen dat het beeld niet zo goed zou zijn als bij de W2000... misschien dat de instellinge beter moeten ingesteld worden ofzow...
Nu vraag ik mij af heb jij een W3000 zoja wat is jouw ervaring met dit toestel?
Als alles tip top bij jou verloopt dan denk ik voor de W3000 te gaan :p

Alvast bedankt iedereen voor t helpen! Ik ben nog een noobie op vlak van tv's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-09 08:35

Mooody

elmoody

Sjees veel te veel keus :)

Ik wil 1500 euro uitgeven aan een 37" LCD scherm (full HD en 100hz). Waarom zou ik een Sony moeten nemen en bijv. geen Philips? :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooooody schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 21:18:
Ik wil 1500 euro uitgeven aan een 37" LCD scherm (full HD en 100hz). Waarom zou ik een Sony moeten nemen en bijv. geen Philips? :)
Sony heeft geen 37" full HD LCD TVs in z'n assortiment, dus dat wordt een Philips...
(De 37P3000 is HD Ready en ook niet 100 Hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeffrey88 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 17:19:
Aaaah dus ik heb denk ik een vga kabel bij mijn p.c gekregen 1 jaar geleden

http://img150.imageshack.us/img150/6449/dsc00032sd3.jpg
http://img111.imageshack.us/img111/8767/dsc00033lt7.jpg

Mocht dat zo zijn dan ga ik eerst het effect met de vga kabel bekijken en als het mij niet bevalt
dan neem ik een dvi -- hdmi kabel.
De foto is nogal onscherp, maar ik kan toch nog zien dat dit een DVI kabel is, dus géén VGA. Zie Wikipedia: Afbeelding:DVI Connector.jpg voor het bewijs. En hier een voorbeeld van een VGA kabel: Wikipedia: Afbeelding:VGA Stecker.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2008 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riesjaar
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 19:36
Bij Sony komt er in het voorjaar wel een 37" Full HD met zelfs 120 Hz en
24 p uit

Ik wacht wel hier ff op , ik ben aan het twijfelen tussen een nieuwere type
de 40W4100 of de 37XBR6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
120Hz is de 100Hz van de Amerikaanse markt, dat heeft te maken met het verschil tussen NTSC en PAL. (50Hz en 60Hz) Hier zal het model gewoon met 100Hz komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riesjaar
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 19:36
Ik wacht er even goed ff op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
Sorry het was geschoten met mijn telefoon.

Idd beiden uiteinden zijn dus dvi. Uit jouw verhaal begrijp ik dus dat deze aansluiting beter is dan een vga stecker

Heb ik nu ook nog een aparte stekker nodig voor het geluid of zit alles in het kabeltje ?

Bedankt voor je hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Jeffrey88 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 22:36:
Sorry het was geschoten met mijn telefoon.

Idd beiden uiteinden zijn dus dvi. Uit jouw verhaal begrijp ik dus dat deze aansluiting beter is dan een vga stecker

Heb ik nu ook nog een aparte stekker nodig voor het geluid of zit alles in het kabeltje ?

Bedankt voor je hulp
DVI is beter dan vga, in ieder geval kunnen er hogere resoluties doorheen bij een betere kwaliteit. Wat jij hebt is een dvi - dvi kabel

Afbeeldingslocatie: http://www.cs.unc.edu/Research/stc/FAQs/Video/dvicon.gif

Ik heb de foto er niet naastgehouden maar volgens mij herkende ik een DVI-D single link op jouw foto (geen 4 pennetjes naast het platte streepje).

Je kan deze niet gebruiken voor je sony tv omdat die alleen analoog vga ingang heeft. Je hebt een geforce 8500, volgens mij ondersteunt die hardwarematig HD materiaal. Daarop zitten meestal 2 dvi aansluitingen (tenzij je een hdmi versie hebt, dat zou helemaal mooi zijn). Controleer even wat je nog vrij hebt achterop je pc. Als je dvi vrij hebt moet je een DVI-D - HDMI kabel bestellen zoals ik eerder liet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
Ik heb inderdaad een DVI-D single-link (digital only)

Jammer ik moet dus toch een stekker kopen als ik jou begrijp. Dankje voor je goede hulp :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand een idee welke tv ik het best kan kopen?

Eisen: Ps3 en veel tv (digitaal) 40 inch.

Prijs: tussen de 1500 en 1800 euro.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 15:11:
iemand een idee welke tv ik het best kan kopen?

Eisen: Ps3 en veel tv (digitaal) 40 inch.

Prijs: tussen de 1500 en 1800 euro.

Iemand?
http://kieskeurig.nl/nl/p...=1800&pcode=tv_lcd&sort=2

Zoek wat uit zou ik zeggen. Denk je dat wij een helpdesk zijn waar je gewoon kant en klaar een vraag neer kan plempen en dan gratis uitgebreid advies krijgt? Kijk eens welke in je budget liggen, wat je secundaire eisen zijn en als je dan een kleine selectie hebt van een handjevol TV's ga je reviews lezen, ervaring en het belangrijkste: even kijken in de winkel. Ik weet zelf wel een model wat geschikt is, maar vertik het om het te zeggen door je vraagstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 21:33:
[...]

Sony heeft geen 37" full HD LCD TVs in z'n assortiment, dus dat wordt een Philips...
(De 37P3000 is HD Ready en ook niet 100 Hz)
Ik sluit me aan dit bericht... Ik ben zelf ook niet uitgekomen.
Stel dat ik 40 inch zou nemen, i.pv. 32 inch.
Welke LCD 40" met full HD en 100 Hz en pc-ingang zou ik beter nemen?

Vast en zeker bedankt van de reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roet schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 15:20:
[...]

http://kieskeurig.nl/nl/p...=1800&pcode=tv_lcd&sort=2

Zoek wat uit zou ik zeggen. Denk je dat wij een helpdesk zijn waar je gewoon kant en klaar een vraag neer kan plempen en dan gratis uitgebreid advies krijgt? Kijk eens welke in je budget liggen, wat je secundaire eisen zijn en als je dan een kleine selectie hebt van een handjevol TV's ga je reviews lezen, ervaring en het belangrijkste: even kijken in de winkel. Ik weet zelf wel een model wat geschikt is, maar vertik het om het te zeggen door je vraagstelling.
Wat een heerlijk kinderachtig antwoord :-)

Als je dat niet wilt zeggen prima, maar spreek even voor jezelf. Misschien zijn er andere die mij namelijk wel willen helpen. Ik heb al gekeken ook op kieskeurig, heb ook al modellen in mijn hoofd waar tussen ik twijfel.

Makkelijk om zo te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HI,

De W3000 is toch wel weer een slag beter dan de andere types die je op het oog hebt maar ja je betaald daar natuurlijk ook wel weer een stuk meer voor.. Maar de W2000 heb ik hier ook in de winkel staan maar die haalt het bij lange na niet bij de nieuwe generatie LCD's daar kan een instelling helaas niks aan veranderen.. Je merkt toch wel dat er een oudere generatie scherm inzit..
Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 20:07:
[...]

Het zal mijn eerste breedbeeld tv zijn daarmee dat ik echt veel advies nodig heb :) Momenteel staat er eeb klein tv'tje van een of ander onbekend merk :p Anyway Ik dacht eerst aan de sony W2000 omda ik super goede dinge over las... en dan kreeg ik de info rond de D3500 dat het qua prijs en kwaliteit de beste is en de W2000 al "heel" oud is geworde en jah bij redcoon is de W3000 een klein beetje duurder en dacht ik waarom niet ineens voor die... en zoals enkele posts hierbove heb ik ook gelezen dat het beeld niet zo goed zou zijn als bij de W2000... misschien dat de instellinge beter moeten ingesteld worden ofzow...
Nu vraag ik mij af heb jij een W3000 zoja wat is jouw ervaring met dit toestel?
Als alles tip top bij jou verloopt dan denk ik voor de W3000 te gaan :p

Alvast bedankt iedereen voor t helpen! Ik ben nog een noobie op vlak van tv's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 19:54:
Hallo ik heb een maand ongeveer de 40w2000 kan iemand toevaalig de settings posten om te vergelijken met wat ik heb,ben nl erg benieuwd naar de instellingen van andere sony liefhebbers.

Heb een schotel en ps3 erop aangesloten en een sony str-dg910.
Goh niemand????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwacht niet snel, dat je op jouw vraag snel een antwoord binnen 3uren krijgt.
De antwoord op je vraag krijgen kan binnen 1uur of pas na 24uren.
Dus ff geduld... Dat geldt het ook voor me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-10 23:15

Rival24

I'll Be Back

Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 16:41:
[...]

Wat een heerlijk kinderachtig antwoord :-)

Als je dat niet wilt zeggen prima, maar spreek even voor jezelf. Misschien zijn er andere die mij namelijk wel willen helpen. Ik heb al gekeken ook op kieskeurig, heb ook al modellen in mijn hoofd waar tussen ik twijfel.

Makkelijk om zo te reageren.
Waarom noem je die modellen waartussen je twijfelt dan niet? Zet dan ook even meteen de reden erbij waarom je twijfelt anders is het natuurlijk een beetje onhandig om dit zomaar hier neer te plempen. Wat je nu in feite doet is gewoon je vraag hier neerpleuren en wachten totdat iemand al het werk voor je doet (terwijl je blijkbaar zelf ook al wat hebt gezocht?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De W3000 is toch wel weer een slag beter dan de andere types die je op het oog hebt maar ja je betaald daar natuurlijk ook wel weer een stuk meer voor.. Maar de W2000 heb ik hier ook in de winkel staan maar die haalt het bij lange na niet bij de nieuwe generatie LCD's daar kan een instelling helaas niks aan veranderen.. Je merkt toch wel dat er een oudere generatie scherm inzit..
Thanx voor de info. Ik ben vandaag nog eens gaan kijken naar de W3000 en wat een scherm zeg... Ik heb er zeker 20min gestaan en merkte geen blauwe/paarse schijn die in sommige fora's vermeld worden...Misschien toevallig dat het scherm in de saturn tip top is dunno. Maar het zag er in elk geval heel goed uit dus kdenk voor de die te gaan. Nog even wat afwachte en enkele fora's nog doornemen en dan beslissen. En zou dan bij redcoon bestelle aangezien zij goedkoper zijn dan in de winkel (scheelt zo een 300 euro)

grzt
Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is geen wat moet ik kopen topic! Keuzes tussen modellen moet je zelf maken. Dat kun je het beste in de winkel doen waar je ze naast elkaar kan bewonderen. Kom aub niet met vragen als: "welke zouden jullie nemen: X of Y?" of "ik heb xxx euro, welke TV kan ik daar het beste voor kopen?"