[LCD TV] Sony BRAVIA (alle series) topic deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste
Acties:
  • 235.450 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 07:51:
[...]

Ja, als je op "Post Reply" of "Quote" klikt (dus niet "Quick Reply") dan zie je boven je bericht een 18-tal icoontjes staan. Vijfde icoontje van rechts is "Voeg een afbeelding toe".
Oke ik zal foto (proberen te) maken en hier posten

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 12:06:
[...]

Oke ik zal foto (proberen te) maken en hier posten

Bedankt
Anders kun je ook uploaden naar bijvoorbeeld Photobucket en dan daarnaartoe linken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn hier mensen met een Bravia of Samsung FullHD en een Blue-Ray HDMI 1.3 speler van sony of samsung, die ook een PS3 hebben.
Ik heb sterk het idee dat dat de codec er op een PS3 minder content over de HDMI stuurt dan de Blue-Ray spelers, waardoor je minder beeld commpressie hebt dus een wat mooier beeld. Het kan zijn dat dit aan andere dingen zou kunnen liggen, TrueDolby of PrologicII maakt ook verschil, waardoor er misschien wel minder bandbreed beschikbaar is over HDMI 1 ipv met HDMI 1.3.

Zijn er mensen die een soortgelijke ervaring hebben met HD content op FullHD. Of is er uberhoubt wel verschil in beeld quality?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:46

TF

bla bla

Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2008 @ 14:36:
Nu komt mijn probleem. Ik heb eeb Sony HDD-DVD recorden (de RDR HX-950) en nu wil ik natuurlijk ook digitaal opnemen. Dit lukt mij echter niet. Ik kan alleen de analoge kanalen vinden.
Weet iemand wat ik moet doen. Hoe moeten mijn snoeren lopen?
Of moet ik toch alsnog een externe decoder aanschaffen? Zou wel erg jammer zijn!
Ik hoop graag iets te horen! Alvast bedankt!
Dit is wel mogelijk en staat beschreven in je gebruiksaanwijzing. Je moet bijv een scart naar je HDD recorder leggen en dan op de HDD E1 of E2 etc instellen als opname source. Vervolgens moet je dat IR oog dat bij je HDD ding geleverd werd voor de TV leggen. Je tv moet wel aanstaan natuurlijk maar mag in standby
ik meen dat het zoeits is, check maar eens in je boekje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TF schreef op maandag 03 maart 2008 @ 15:08:
[...]

Dit is wel mogelijk en staat beschreven in je gebruiksaanwijzing. Je moet bijv een scart naar je HDD recorder leggen en dan op de HDD E1 of E2 etc instellen als opname source. Vervolgens moet je dat IR oog dat bij je HDD ding geleverd werd voor de TV leggen. Je tv moet wel aanstaan natuurlijk maar mag in standby
ik meen dat het zoeits is, check maar eens in je boekje
wat een gezeik hee.
Als je dus wat op wilt nemen en je bent niet thuis, dan moet je tv aan gaan om iets op te nemen. Dat hoefde 100 jaar terug nog niet eens met je video rec en nu wel in de moderne hd tijd, lekker bedacht door de technici. (ik vreesde dit antw al) Je kunt dus alleen analoog op nemen door de coax dus eerst in je HDD te stoppen en die door te lussen naar je lCD (ook weer kwaliteitsverlies ??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blokkerig of in stapjes/ hakkerig beeld tijdens afspelen?

kan dvd zijn ntsc
kan tv instelling zijn ntsc zet deze op pal.
Ben er zelf achter gekomen toen ik per ongeluk een ntsc concertdvd van Elvis on Hawai op afspeelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 16:05:
[...]

wat een gezeik hee.
Als je dus wat op wilt nemen en je bent niet thuis, dan moet je tv aan gaan om iets op te nemen. Dat hoefde 100 jaar terug nog niet eens met je video rec en nu wel in de moderne hd tijd, lekker bedacht door de technici. (ik vreesde dit antw al) Je kunt dus alleen analoog op nemen door de coax dus eerst in je HDD te stoppen en die door te lussen naar je lCD (ook weer kwaliteitsverlies ??)
Eeh nee volgens mij niet hoor...Waarom moet je TV aan? Alleen je decoder moet aan en aangezien er een STB controller in de Sony HDD zit zet de HDD de STB dus voor je aan. TV blijft dan lekker uit. Moet de HDD je STB wel ondersteunen natuurlijk, dat moet je ff in de manual checken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 22:10:
Eeh nee volgens mij niet hoor...Waarom moet je TV aan? Alleen je decoder moet aan en aangezien er een STB controller in de Sony HDD zit zet de HDD de STB dus voor je aan. TV blijft dan lekker uit. Moet de HDD je STB wel ondersteunen natuurlijk, dat moet je ff in de manual checken
De vraag was hoe de HDD in combinatie met de ingebouwde digitale tuner van de Sony Bravia te gebruiken is, dus zonder externe decoder/STB (=Set Top Box).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoenderdos
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-08-2024
Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2008 @ 13:51:
[...]

Mee eens, bovendien tellen vele kleine beetjes op tot één groot bedrag. Als je al die kleine (maar continue) stroomverbruikers optelt (denk aan een printer, computer, Internet router) dan heb je het toch over vele tientjes per jaar, met daarbij een onnodige milieubelasting.

Waar het mij vooral om gaat is dat het stroomverbruik in standby stand vele malen groter is dan wat Sony opgeeft (9 W vs. 0.3 W, dus dat is 30 maal meer!). En iedereen (Internet winkels, TV reviews) neemt die waarde van Sony klakkeloos over. En dit is iets wat vrij eenvoudig te checken is. Hoe zit het dan met al die andere specs die minder makkelijk te checken zijn? Sony maakt gewoon mooie sier met een extreem laag stroomverbruik terwijl dit in werkelijkheid juist hoog is.

Een waarde van 0.3 W lijkt me zowiezo onwaarschijnlijk laag, voor een toestel dat dmv de afstandsbediening (standby) of een tiptoets (uitstand) geactiveerd wordt.
Helemaal mee eens. Ik vind het ook echt geen probleem dat mijn TV 160 watt verbruikt als hij aan staat. maar als hij uit staat mag hij best zuinig zijn. ik vond het bij de aanschaf een pluspunt dat het verbruik standby 0,3 watt zou zijn. Echter blijkt dit in mijn geval dus flink tegen te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds enkele dagen de trotse bezitter van een 40w3000. Gelukkig geen problemen als bij sommige omschreven. Ik heb de in dit forum genoemde instellingen gebruikt en wat aangepast naar mijn eigen voorkeur en beeldkwaliteit is top! Ik begrijp alleen niet dat bij alle genoemde instellingen de backlight zo laag staat (2), ik heb 'm op 5 gezet (4 zou ook nog gaan), zet ik 'm lager dan krijg ik een donkere groen/bruine waas over mijn beeld heen. De kijkhoek is inderdaad een stuk minder dan in de specs aangegeven maar dat is in mijn geval geen probleem. Tot +/- 35 gr. goed beeld. Het geluid is niet super maar zeker niet slecht te noemen. Ik kijk digitaal via de kabel (upc) en ben dus heel blij met de ingebouwde dvb-c tuner, geen extra kastje en AB nodig. Tevens heb ik digitaal beeld via de schotel (dreambox) maar dat beeld lijkt wel analoog. Ik denk dat ik iets fout doe want ik krijg maar geen strak beeld via de schotel. Ik heb goede kabels. (tips zijn van harte welkom)

Beeld - 9, Geluid - 7, Design - 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Hobbit
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-11-2020
Een uitgebreide review voor de V3000 is nu online op : http://www.hdtvtest.co.uk/Sony-KDL40V3000

Mooi werk.

[ Voor 10% gewijzigd door Evil Hobbit op 04-03-2008 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-11-2022
Ben inmiddels klaar met de research wat betreft de TV. Ik ga voor de 40D3500!

Ben nu een beetje aan het orienteren geweest over een pakket met digitale TV + internet... Nu heb ik ook dat stukje gelezen over AlphaCrypt, maar kan dat nog niet helemaal plaatsen in het algehele plaatje...

Stel ik neem Digitenne + Internet van KPN dan krijg ik een Digitenne kastje met ontvanger waar ik een SmartCard in doe en afstandsbediening om digitale TV te kunnen kijken. Dan moet je dus zappen met een andere afstandsbediening dan die van de TV?
Stel ik neem zon AlphaCrypt kaart (kosten 109 euro) dan steek ik die achter in de TV en dan steek ik daar de Digitenne SmartCard in en kan ik met de afstandsbediening van de TV zappen?

Klopt deze redenatie? Betekent dit dan dat het enige voordeel van AlphaCrypt is dat je met de afstandsbediening van de TV kan zappen?

*edit*

AlphaCrypt werkt dus niet ism Digitenne, aangezien Digitenne geen digitale kabel TV is... Voor regio Haarlem kan ik blijkbaar het beste naar Casema/Multikabel kijken als ik verschillende plaatjes zie.

[ Voor 11% gewijzigd door Dr. Quipers op 04-03-2008 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelus1753
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-08 08:20
Ik heb via m'n ouders een dvb-c decoder gekregen waar zij niet tevreden over waren en had dus een kaart nodig voor Casema. Als tip voor mensen, ik heb er via marktplaats 1 gekocht in utrecht (moet je maar ff zoeken) en die werkt prima; weer 5 baco's bespaard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb de sat-ontvanger Topfield naar de 40X3500.
ik had eerst scart, was niet echt strak.
Ik heb nu de YUC (rood blauw groen) ingangen in gebruik dat is super!

succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 08:52
Evil Hobbit schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 14:36:
Een uitgebreide review voor de V3000 is nu online op : http://www.hdtvtest.co.uk/Sony-KDL40V3000

Mooi werk.
Wow er zit dus toch behoorlijk wat verschil tussen de W3000 en V3000!

- Less accurate colours
- Worse black levels
- No Game Mode
- No White Balance controls

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr. Quipers schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 15:44:
Ben inmiddels klaar met de research wat betreft de TV. Ik ga voor de 40D3500!

Ben nu een beetje aan het orienteren geweest over een pakket met digitale TV + internet... Nu heb ik ook dat stukje gelezen over AlphaCrypt, maar kan dat nog niet helemaal plaatsen in het algehele plaatje...

Stel ik neem Digitenne + Internet van KPN dan krijg ik een Digitenne kastje met ontvanger waar ik een SmartCard in doe en afstandsbediening om digitale TV te kunnen kijken. Dan moet je dus zappen met een andere afstandsbediening dan die van de TV?
Stel ik neem zon AlphaCrypt kaart (kosten 109 euro) dan steek ik die achter in de TV en dan steek ik daar de Digitenne SmartCard in en kan ik met de afstandsbediening van de TV zappen?

Klopt deze redenatie? Betekent dit dan dat het enige voordeel van AlphaCrypt is dat je met de afstandsbediening van de TV kan zappen?

*edit*

AlphaCrypt werkt dus niet ism Digitenne, aangezien Digitenne geen digitale kabel TV is... Voor regio Haarlem kan ik blijkbaar het beste naar Casema/Multikabel kijken als ik verschillende plaatjes zie.
Waar zal ik beginnen?

De D3500 heeft zowel een ingebouwde DVB-T (digitenne), DVB-C (digitale kabeltuner) en natuurlijk een analoge kabeltuner. Voor digitenne heb je een digitenne smartcard + Conax CAM nodig + antenne + power inserter (dit is ook als pakket verkrijgbaar). Voor digitale kabel heb je een Alphacrypt Classic CAM + Casema/Multikabel smartcard nodig. Daarnaast kun je ook een settopbox gebruiken voor Digitenne danwel digitale kabel in welk geval je géén Conax danwel Alphacrypt kaart nodig hebt...

Voordelen van Conax of Alphacrypt vs settopbox is inderdaad dat je aan één afstandsbediening genoeg hebt en dat je geen extra kastje in je kamer hebt. Daarnaast heb je in ieder geval in theorie een beter beeld (want geen extra omzettingen van digitaal->analoog->digitaal i.v.m. de analoge smartkabel...)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2008 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
Kijk aan! Dat is helder en duidelijk! (Y). Zo'n AlphaCrypt/Conax CAM heeft dus dezelfde functionaliteit als een settopbox, maar in theorie een beter beeld en je hebt maar 1 afstandsbediening!

Nu blijkt dat Casema/Multikabel helemaal niet beschikbaar is in mijn gebied... en over Digitenne hoor ik ook niet zoveel positieve verhalen... en 23 zenders is ook wel weer wat weinig he ;) Interactieve TV van KPN is ook niet beschikbaar in mijn gebied... Dan blijft eigenlijk alleen UPC over... Nu las ik al ergens dat wat betreft het aanbieden UPC een buitenbeentje is tov andere maatschappijen. Voor UPC heb je dus nog wel steeds een settopbox nodig en dus theoretisch kwaliteitsverlies en een extra afstandsbediening...

Goh denk je te verhuizen van de Achterhoek naar Haarlem en denk je keus te hebben uit tig aanbieders en de beste mogelijkheden, maar dat valt toch vies tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Dr. Quipers schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 11:07:
Kijk aan! Dat is helder en duidelijk! (Y). Zo'n AlphaCrypt/Conax CAM heeft dus dezelfde functionaliteit als een settopbox, maar in theorie een beter beeld en je hebt maar 1 afstandsbediening!
Nee, een Conditional Access Module (CAM) is geen digitale ontvanger in PCMCIA kaartvorm. Alle functionaliteit om digitale TV weer te kunnen geven zit gewoon ingebouwd in je TV. Dus de ontvangstmodule ofwel de DVB-C/T tuner, de verwerking van het DVB signaal en het omzetten van de data streams naar beeld (MPEG decoder) en geluid. Eén handeling kan je TV niet en dat is het verwijderen van de encryptie van de kanalen die tot je abonnement behoren. Daarvoor wordt de CAM gebruikt in combinatie met een geregistreerde smartcard. Meer doet een CAM dus niet. Een CAM is ook niet nodig voor het zoeken naar de digitale kanalen die worden aangeboden door de betreffende digitale TV provider wat velen nogwel eens denken.

Elke digitale TV provider is vrij om zijn eigen Conditional Access System (CAS) te kiezen. Dat CAS zorgt voor de administratie van smartcards met daar aangekoppelde abonnementen, encryptie van kanalen en het versturen van benodigde sleutels via het digitale signaal. In Nederland hebben de meeste kabelbedrijven gekozen voor het Irdeto 2 CAS met uitzondering van UPC die gekozen heeft voor Nagravision 2 als CAS. Digitenne van KPN maakt gebruik van het Conax CAS en CanalDigitaal van het Seca Mediaguard CAS. En in het buitenland worden weer andere CAS'sen gebruikt. Vanwege al die verschillende CAS'sen is er daarom een oplossing gekozen in de vorm van een Common Interface slot waarin een CAM kan worden geplaatst die het apparaat achteraf geschikt kan maken voor de gekozen CAS van de digitale TV provider.
Nu blijkt dat Casema/Multikabel helemaal niet beschikbaar is in mijn gebied... en over Digitenne hoor ik ook niet zoveel positieve verhalen... en 23 zenders is ook wel weer wat weinig he ;) Interactieve TV van KPN is ook niet beschikbaar in mijn gebied... Dan blijft eigenlijk alleen UPC over... Nu las ik al ergens dat wat betreft het aanbieden UPC een buitenbeentje is tov andere maatschappijen. Voor UPC heb je dus nog wel steeds een settopbox nodig en dus theoretisch kwaliteitsverlies en een extra afstandsbediening...
UPC maakt inderdaad gebruik van een ander CAS, namelijk Nagravision 2. Het vervelende is echter dat de smartcard van UPC alleen wil werken in de digitale kabel ontvanger waarin hij is uitgeleverd door een extra beveiliging (de boxkey). Hoewel er Nagravision CAM's bestaan heb je hier dus niets aan vanwege die extra beveiliging. UPC biedt echter regelmatig enkele digitale TV kanalen aan waarop de encryptie niet aanstaat. Het gaat daarbij veelal om de kanalen uit het zogenaamde standaard pakket. Zonder dat je een abonnement op digitale TV van UPC moet afsluiten kan je TV die kanalen wel ontvangen. Je kan dus eerst eens experimenteren met digitale TV via UPC zonder dat je abonnementen en een Mediabox neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr. Quipers schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 11:07:

Goh denk je te verhuizen van de Achterhoek naar Haarlem en denk je keus te hebben uit tig aanbieders en de beste mogelijkheden, maar dat valt toch vies tegen...
Ik heb UPC met DVR en een 40X3500.
Ik ben erg tevreden over de kwaliteit van het digitale signaal van UPC (via SCART) .... ik heb echter niet veel vergelijkingsmateriaal.

Wel maakt de settopbox aardig wat herrie, de afvoer van de warmte is niet zo goed geregeld (alleen via de onderkant). Ik heb de box nu wat 'opgehoogd' zodat de wartmte beter afgevoerd kan worden en nu is het een veel beter.

Je kunt de afstandsbediening van UPC wel een code meegeven zodat je met deze een aantal functies van de Sony ook kan bedienen, maar ik zit nu wel met 2 afstandsbedieningen te hanessen.
De settopbox (met DVR) heeft natuurlijk wel als voordeel dat je live TV kunt pauseren en terugspoelen, programma's kunt opnemen en uitzending gemist kunt gebruiken. Dat zou niet kunnen als je UPC neemt en een met een CAM aan de gang gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
THX voor de verduidelijkingen!

Spijtig dat er op mijn nieuwe postcode geen Multikabel mogelijk is... anders was ik zeker voor AlphaCrypt icm Multikabel gegaan...
Conax CAM met KPN is dus blijkbaar ook een mogelijkheid, maar dan heb je dus Digitenne en maar 23 zenders... Nu zal het toch UPC worden... UPC Royaal maar dan zonder die DVR. In het tijdperk van de VHS nam ik ook amper iets op van TV, dus ik zal het niet missen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Dr. Quipers schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 15:49:
Nu zal het toch UPC worden... UPC Royaal maar dan zonder die DVR. In het tijdperk van de VHS nam ik ook amper iets op van TV, dus ik zal het niet missen :)
Zoals eerder gezegd: Neem eerst gewoon alleen analoge TV van UPC. Dan ontvang je automatisch ook het digitale TV signaal van UPC Gebruik dan je Sony TV om ook de vrije digitale kanalen op te zoeken en te kijken. Als je dan meer digitale kanalen wilt kan je altijd nog beslissen om een UPC digitaal TV abonnement te nemen met een bijbehorende Mediabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor andere bezitters van de sony-40d3500 en dus ook dr. Quipers

ik heb ook de sony-40d3500, en bij deze mijn allereerste post hier.

ik heb een alphacrypt kaart gekocht, en erin gepropt samen met de kaart van @home die ik al gebruikte in mijn oude settopbox (samsung).

laten scannen, na de instellingen van regio enz. en meteen alle zenders perfect in beeld.
Dat werkte dus goed. Maar.... geen HD zenders te zien (ondanks dat ik bij @home een extra abbo had afgelsoten voor hd zenderpakket.

na zoeken op deze site, kwam ik er achter dat de ingebouwde SD tuner in de sony tv geen hd beelden aankan (logisch, maar ik wist niet dat er verschillen zaten in de ingebouwde tuner toen ik de alphacrypt kaart kocht), eigenlijk is in deze tv dezelfde soort decoder ingebouwd als de oude samsung settopbox die ik heb. De tv's van sony, zoals x serie, die hebben wel een ingebouwde HD tuner, en is dus te vergelijken met de settopbox van samsung die HD (Samsung DCB-H360R) ondersteund.

Dus terug naar de winkel en alphacrypt kaart ingeruild voor de Samsung DCB-H360R (ik wacht nu ongeduldig af op de levering).

Verder viel me op bij het gebruiken van de kaart, samen met de alphacrypt kaart, in de ingebouwde cam module, dat ik WEL mijn sony dvd recorder meteen kon programmeren via de EPG van de tv, maar daarbij ook geen enkele andere zender meer kon opzetten. Zelfs niet analoog. De tv cq. recorder vroeg of ik de opname wilde annuleren zodra ik wilde wisselen van zender. Koos ik voor NEE, deed ie niets en koos ik voor JA dan stopte de opname en wisselde de tv van zender... dat vond ik ook geen werkende optie. Oftewel nog een reden voor mij om de alphacrypt te ruilen voor de HD settopbox.
Dan maar liever een extra kastje en een extra afstandbediening.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 18:18:
na zoeken op deze site, kwam ik er achter dat de ingebouwde SD tuner in de sony tv geen hd beelden aankan (logisch, maar ik wist niet dat er verschillen zaten in de ingebouwde tuner toen ik de alphacrypt kaart kocht), eigenlijk is in deze tv dezelfde soort decoder ingebouwd als de oude samsung settopbox die ik heb. De tv's van sony, zoals x serie, die hebben wel een ingebouwde HD tuner, en is dus te vergelijken met de settopbox van samsung die HD (Samsung DCB-H360R) ondersteund.
Ik lees wel meer dat er gesproken wordt over een SD tuner of een HD tuner, maar in feite is het niet de tuner die het verschil maakt. Voor beide type kanalen gaat het om een DVB-C tuner die afstemt op een frequentie waar zich een digitale TV Transport Stream bevindt. Die Transport Stream bevat meerdere digitale kanalen wat een mengeling kan zijn van SD en HD kanalen. Het gekozen HD of SD kanaal wordt uit die Transport Stream gefilterd en aangeboden aan de MPEG decoder. En daar zit het verschil tussen een TV of ontvanger die ook HD kanalen aankan, namelijk de gebruikte MPEG chipset. Voor TV's die alleen geschikt zijn voor SD kanalen zit daar hooguit een MPEG-2 chipset in die zelfs niet met MPEG-2 HD kanalen kan omgaan. Bij een TV die ook met HD kanalen overweg kan zal daar ook een MPEG-4 chipset in zitten. Verder is alle digitale TV verwerking hetzelfde voor beide type kanalen.
Verder viel me op bij het gebruiken van de kaart, samen met de alphacrypt kaart, in de ingebouwde cam module, dat ik WEL mijn sony dvd recorder meteen kon programmeren via de EPG van de tv, maar daarbij ook geen enkele andere zender meer kon opzetten. Zelfs niet analoog. De tv cq. recorder vroeg of ik de opname wilde annuleren zodra ik wilde wisselen van zender. Koos ik voor NEE, deed ie niets en koos ik voor JA dan stopte de opname en wisselde de tv van zender... dat vond ik ook geen werkende optie.
Klopt, er zit maar één tuner in de Sony TV's. Op het moment dat je de TV gebruikt om een digitaal kanaal op te nemen zijn is die tuner bezet voor het ontvangen van het op te nemen digitale kanaal en dus niet te gebruiken voor afstemming op een analoog kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Hobbit
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-11-2020
edit: post verplaatst naar upc topic

[ Voor 88% gewijzigd door Evil Hobbit op 05-03-2008 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verplaatst

[ Voor 97% gewijzigd door ArChie op 05-03-2008 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:32
Ik heb een vraag over de optische uitgang van de D3000 icm met een home cinema setje (welke ik nog ga aanschaffen) en een ps3.

Ik heb nu mn ps3 via hdmi aan de bravia aangesloten, wanneer ik nu de home cinema set aan ga sluiten (via optische verbinding uiteraard), kan ik dan gewoon het geluid van de ps3 via de tv laten lopen (dus via de optische uitgang tv naar de optische ingang van de home cinema).

Of zou ik zowel de ps3 als de tv apart moeten aansluiten op de home cinema om optimaal surround geluid van de ps3 te krijgen?

thnx alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

Nu vraag ik met toch echt af wat er met de sony top serie aan de hand is.
Gister mn alphacrypt gekrgen en deed het niet, nu weet ik dat mijn buurman een x3500 heeft waar die wel werkt. Ik even bij hem navragen over de kaart en gelijk zn tv bekijken. Heeft hij ook enorme motion blur op zn scherm, het leek zelfs erger dan bij die van mij. Enorm slecht beeld bij de donkere scenes, alles vol beeldruis en dat op HD1 en film1 HD. Hij dacht dat het zo hoorde bij HD uitzendingen, daar dit zn eerste LCD scherm is. Is dit nu een structureel probleem bij de W en X serie ? of mischien wel bij alle 10 bits schermen van Sony. Ik begin nu echt te twijfelen en aangezien ik nu snel mijn nieuwe 40w3000 krijg ben ik bang dat het niks gaat helpen.
IS dan toch de nieuwe serie van Sony een grote stap terug in (beeld) kwaliteit t.o.v. de 2000 serie ?

Ook op diverse internet fora lees ik al meerdere klachten over de X3500 beeldkwaliteit. VOlgens mij is het scherm ook hetzelfde als de W seie op 100hz na een iets hoger contrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Laatst online: 11-09 18:20
Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 21:09:
Ook op diverse internet fora lees ik al meerdere klachten over de X3500 beeldkwaliteit.
Ik lees juist dat men de X3500 het scherm vind wat juist de minste issues heeft. Het punt is gewoon dat LCD als techniek om TV op te kijken gewoon nog erg in de kinderschoenen staat. Je kon 10 jaar geleden ook wel klagen dat digitale fotografie op je toestel van 2000,- nog steeds niet mooie fotos opleverde, maar de techniek was toen gewoon nog niet zo ver.

Elk LCD scherm heeft dus issues. De X3500 niet uitgezonderd. Clouding wordt als veel voorkomend probleem genoemd. Maar welk ander scherm je ook researched, -allemaal- hebben ze nog veel meer issues.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:05
Helemaal mee eens. Ook lees ik vaak berichten in de trant van "Ik heb er €XXXX voor betaald, nu verwacht ik iets goeds". Maar zo werkt het niet. Je legt gewoon veel geld neer voor nieuwe techniek, dat hoeft niet perse de ultieme perfectie te zijn. Ik heb zojuist de nieuwe modellen van Samsung bekeken en ik kijk het nog even aan tot einde van de maand, en dan schaf ik of een Samsung 6 serie aan, of een 46D3500. Ik denk dat 100Hz nog niet perfect is, en dat dit nog wel een jaartje zal duren voordat dit ook in de betaalbare modellen goed is geïmplementeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar waarom was de 40w2000 "in mijn ogen althans" dan wel perfect ?
Dan maar gewoon weer een STB en een 40w2000 aanschaffen, rare bedoeling. Nieuwere LCD en dan een stuk minder beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maestrodesigns
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-04 16:02
Beste mensen,

Ik kom er niet uit.

De D3500 vs de D3550, er staan overal verschillende en tegenstrijdige dingen vermeld, kan er iemand verduidelijking geven?
  • De 3550 - Wat is dit voor 'n model? Wat is het verschil met de 3500? Sommige mensen zeggen 'n glanzend frontje, sommigen zeggen dat de 3550 n 10bits paneel heeft en de ander 3500 niet en sommigen ontkennen compleet het bestaan van dit model...
  • 10bits paneel - ik lees soms dat ze het allebei hebben, soms dat ze het allebei niet hebben en soms dat alleen de 3550 het heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Voor zover mij bekend gebruikt Sony de laatste twee getallen altijd om onderscheid te maken tussen verschillende kleur en frontjes uitvoeringen. Alles wat begint met D35xx heeft dan intern dezelfde hardware. Deze redenatie gaat op zolang het tenminste algemene Sony modellen betreft. Sony heeft ook nog wel eens van die speciale uitvoeringen die alleen één winkelketen mag voeren en de aanduidingen van die modellen gooien meestal weer alle logica over boord.

De beste methode om de verschillen tussen twee modellen op te vragen is door naar de Sony site te gaan, beide modellen aanklikken en op vergelijken drukken. Dan kan je in dat vergelijkingsscherm weer aangeven dat je alleen de verschillen wil zien zodat je een lekker compact overzicht krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maestrodesigns
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-04 16:02
ArChie schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 00:11:
Voor zover mij bekend gebruikt Sony de laatste twee getallen altijd om onderscheid te maken tussen verschillende kleur en frontjes uitvoeringen. Alles wat begint met D35xx heeft dan intern dezelfde hardware. Deze redenatie gaat op zolang het tenminste algemene Sony modellen betreft. Sony heeft ook nog wel eens van die speciale uitvoeringen die alleen één winkelketen mag voeren en de aanduidingen van die modellen gooien meestal weer alle logica over boord.

De beste methode om de verschillen tussen twee modellen op te vragen is door naar de Sony site te gaan, beide modellen aanklikken en op vergelijken drukken. Dan kan je in dat vergelijkingsscherm weer aangeven dat je alleen de verschillen wil zien zodat je een lekker compact overzicht krijgt.
Bedankt voor je antwoord, ik ga er dan maar gewoon vanuit dat ze hetzelfde zijn op de 'looks' na.
Het stukje 'kijk op de sony site' gaat namelijk helaas niet op. Zowel op de europese als de amerikaanse site komt heel het model 3550 niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-09 15:58
Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 15:02:
Zijn hier mensen met een Bravia of Samsung FullHD en een Blue-Ray HDMI 1.3 speler van sony of samsung, die ook een PS3 hebben.
Ik heb sterk het idee dat dat de codec er op een PS3 minder content over de HDMI stuurt dan de Blue-Ray spelers, waardoor je minder beeld commpressie hebt dus een wat mooier beeld. Het kan zijn dat dit aan andere dingen zou kunnen liggen, TrueDolby of PrologicII maakt ook verschil, waardoor er misschien wel minder bandbreed beschikbaar is over HDMI 1 ipv met HDMI 1.3.
Sorry hoor, maar dit is grote onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neveskiet
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-08 09:16
Ik heb onlangs een Sony Bravia 26T3000 gekocht en hij bevalt echt prima. Althans de TV zelf wel. Ik heb de Digitenne Starterskit erop aangesloten en de beeld kwaliteit van de TV is heel goed, alleen het signaal van Digitenne is meestal om te huilen. Vandaar dat ik wil overstappen op digitale televisie via de kabel (via @home, omdat dit de enige kabelmaatschapij is die televisie kan leveren bij mij in de regio).

Het lieftst zou ik natuurlijk de Aplhacrypt classic CAM in mijn TV willen schuiven en zo dus zonder extra kastjes direct TV kijken.Ik vraag me nu echter af of dit werkt. Zijn er mensen met de Sony T3000 serie die de AlphaCrypt CAM aan de praat hebben gekregen? Toevallig met @home?

I'll catch you on the flipside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neveskiet schreef op maandag 10 maart 2008 @ 11:54:
[...]
Het lieftst zou ik natuurlijk de Alphacrypt classic CAM in mijn TV willen schuiven en zo dus zonder extra kastjes direct TV kijken.Ik vraag me nu echter af of dit werkt. Zijn er mensen met de Sony T3000 serie die de AlphaCrypt CAM aan de praat hebben gekregen? Toevallig met @home?
Je hebt een Sony Bravia met een DVB-C tuner en een SD decoder en @home als kabelmaatschappij, en dat betekent dat dit wel zal werken, maar dat je wel rekening moet houden met het feit dat de ingebouwde tuner een Transport Stream op de frequentie van 396 MHz niet kan ontvangen. Bij @home in de regio's Brabant Limburg en Zuid betekent dit momenteel dat je Nickelodeon/Comedy Central, Eurosport, Animal Planet, MTV, TMF, Sport1 en Sport1 Extra niet digitaal kunt ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrisianFlame
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 12:18
Nog een vraagje over UPC en een 40w3000. Ik kan inderdaad zo'n 20 zender prima bekijken en lekker zonder een mediabox of iets derg. Maar kan ik ook nog meer kanalen ontvangen/decoderen met bv een smartcard in de tv ? Of met een card en een cam-module ? Zo ja welke ben ik dan nodig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Nee, dat kan bij UPC niet. Bij UPC heb je perse een UPC mediabox met bijbehorende smartcard nodig om de gecodeerde kanalen te bekijken. Overigens schijnt het dat UPC binnenkort geen enkel kanaal meer ongecodeerd doorgeeft:
Yohan schreef op maandag 10 maart 2008 @ 10:26:
Voor de mensen die DTV kijken zonder UPC Mediabox: de Free to Air (FTA)-zenders vervallen. Vanaf 11 maart worden de zenders gefaseerd verwijderd. Vanaf begin april zijn er geen FTA-zenders meer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neveskiet
  • Laatst online: 06-08 09:16
Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2008 @ 20:13:
[...]

Je hebt een Sony Bravia met een DVB-C tuner en een SD decoder en @home als kabelmaatschappij, en dat betekent dat dit wel zal werken, maar dat je wel rekening moet houden met het feit dat de ingebouwde tuner een Transport Stream op de frequentie van 396 MHz niet kan ontvangen. Bij @home in de regio's Brabant Limburg en Zuid betekent dit momenteel dat je Nickelodeon/Comedy Central, Eurosport, Animal Planet, MTV, TMF, Sport1 en Sport1 Extra niet digitaal kunt ontvangen.
Thanks GO38! Weet je toevallig ook waar een overzicht te vinden is van alle Transport Streams met de daarbij horende Mhz?

I'll catch you on the flipside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neveskiet schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 07:47:
Weet je toevallig ook waar een overzicht te vinden is van alle Transport Streams met de daarbij horende Mhz?
http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/tvhome.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

nogmaals de vraag, misschien dat niemand meer analoge kabel gebruikt. Waarom geeft mijn 46w3000 geen programma info weer tijdens het zappen. Dat deed mijn oude philips crt zelfs nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Pixal schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 08:17:
nogmaals de vraag, misschien dat niemand meer analoge kabel gebruikt. Waarom geeft mijn 46w3000 geen programma info weer tijdens het zappen. Dat deed mijn oude philips crt zelfs nog.
Dit is volgens mij een feature die niet alle tv's hebben. Deze blijkbaar dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Blindfold schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 13:21:
[...]

Dit is volgens mij een feature die niet alle tv's hebben. Deze blijkbaar dus niet.
hoe bestaat het, volgende keer weer lekker philips voor mij

Stel dat ze een auto verkopen zonder achterruitverwarming, het zit al 100 jaar standaard op alle auto's dus je gaat niet expliciet erom vragen. Maarja, ik en mijn verwachtingen, had ik maar digitaal moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 07:46
Pixal schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 13:49:
[...]

hoe bestaat het, volgende keer weer lekker philips voor mij

Stel dat ze een auto verkopen zonder achterruitverwarming, het zit al 100 jaar standaard op alle auto's dus je gaat niet expliciet erom vragen. Maarja, ik en mijn verwachtingen, had ik maar digitaal moeten gaan.
Tja, ik heb maar weinig TV's gezien die die informatie weer geven. Ik weet niet beter dat het er niet op zit. Dus het zit zeker niet al 100 jaar standaard op alle TV's.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StaarTT
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-07-2023

StaarTT

Android for Life.

Weet iemand toevallig de Vesa maat van de KDL-37P3000? Ik zoek de hele dag al, maar kan het echt nergens op het net vinden..

--- HTC Desire HD: ROM: Stock ---10.2" Android ePad 2.1 --- Motorola Milestone: ROM: CyanogenMod 6.1.2 --- ASUS G60VX ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Laatst online: 12-09 18:50
Ik heb die feature zelf ook nog nooit gezien op een TV.
Enkel op de HDR (van philips) die EPG had en nu op mijn TV.

Ik heb nu soms een ander probleem met mijn TV (40W3000).
Niet 'probleem 1' of 'probleem 2', hoewel ik op de beveiligde zenders een 'no smartcard inserted' melding krijg ;)
Mijn probleem is als ik zit te zappen. Op een gegeven moment schakel ik naar de volgende zender. Echter het beeld blijft zwart (dus ook geen EPG gids). Ik moet dan ff wachten en weer naar een andere zender gaan. Dan lukt het wel.
Iemand een idee/oplossing?
Ligt trouwens niet aan de encrypted zenders, aangezien het ook gebeurd bij Net5 (en andere NL zenders) en die door mijn kabelaanbieder (CAIW) niet encrypted worden doorgestuurd.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Pixal schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 08:17:
Ik snap uberhaupt niet dat je nog analoog tv wil kijken op een 46" LCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SPee schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 17:09:
Mijn probleem is als ik zit te zappen. Op een gegeven moment schakel ik naar de volgende zender. Echter het beeld blijft zwart (dus ook geen EPG gids). Ik moet dan ff wachten en weer naar een andere zender gaan. Dan lukt het wel.
Iemand een idee/oplossing?
Welke Alphacrypt firmware versie heb je? Ik had dit probleem met mijn 32D3000 en de Alphacrypt met firmware 3.09. Na een update van de firmware naar 3.12 was het probleem weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrc16 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 08:04:
[...]

Jah,

26/32T3000: HD Ready
40/46T3500: FULL HD
mrc16 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 08:04:
[...]

Jah,

26/32T3000: HD Ready
40/46T3500: FULL HD
Weet iemand waarom dit toestel niet op pagina 1 staat en ook niet op de sony website? Mindere kwaliteit? Paralel import?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 13:17:
Weet iemand waarom dit toestel niet op pagina 1 staat en ook niet op de sony website? Mindere kwaliteit? Paralel import?
Als het je om de T3500 gaat dan betreft het een speciale uitvoering die alleen gemaakt wordt voor de MediaMarkt en volgens mij voor wat betreft de interne hardware gebaseerd is op de oude 2000 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
Welke Alphacrypt firmware versie heb je? Ik had dit probleem met mijn 32D3000 en de Alphacrypt met firmware 3.09. Na een update van de firmware naar 3.12 was het probleem weg.
De Aphacrypt heeft firmware 3.12.
Maar heeft dat ermee te maken?
Het gebeurd (voornamelijk) bij ongecodeerde zenders, dus het lijkt mij dat het niet via die CAM gaat.

Daarbij, waarom krijg je dan niet de EPG te zien (die balk bovenin) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die uit ervaring formule 1 kijkt op een T3500? En ervaring met na ijl effecten vanwege het snelle beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SPee schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 13:31:
De Aphacrypt heeft firmware 3.12.
Maar heeft dat ermee te maken?
Het gebeurd (voornamelijk) bij ongecodeerde zenders, dus het lijkt mij dat het niet via die CAM gaat.

Daarbij, waarom krijg je dan niet de EPG te zien (die balk bovenin) :?
Op basis van deze nadere toelichting denk ik ook dat het probleem niet in de Alphacrypt zit. Sinds ik die update naar 3.12 gedaan heb gaat het zappen bij mij vlekkeloos, dus ik herken je probleem niet. Misschien kunnen anderen die net als jij een 40W3000 aangeven of ze dit probleem herkennen...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2008 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maestrodesigns schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 09:17:
[...]

Bedankt voor je antwoord, ik ga er dan maar gewoon vanuit dat ze hetzelfde zijn op de 'looks' na.
Het stukje 'kijk op de sony site' gaat namelijk helaas niet op. Zowel op de europese als de amerikaanse site komt heel het model 3550 niet voor.
Klopt idd, de D3550 is een zgn. 'shelter' model en vind je alleen bij de vakhandel (= oa. Expert)
Verschil tov de 3500 is een glanzend speaker paneel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:28
Ik heb nu al een week geen net 5 meer via upc rotterdam op de 40d3000. Net via fullscan en later quickscan (met parameters) opnieuw alle zenders gezocht maar mag helaas niet baten. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaspov schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 16:18:
Ik heb nu al een week geen net 5 meer via upc rotterdam op de 40d3000. Net via fullscan en later quickscan (met parameters) opnieuw alle zenders gezocht maar mag helaas niet baten. Iemand een idee?
Net5 is 1 van de zenders die niet meer free-to-air zijn sinds kort.
Ik las ergens in dit topic dat langzaamaan alle free-to-air zenders niet meer zonder digitaal abbo te ontvangen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben in het bezit van een KLV V40A10E en momenteel zit ik met een vervelend probleempje..

Linksboven op het beeldscherm staat continue de AV uitgang die geselecteerd is.
Bijv SAT >(symb) 1

Ik heb de handleiding er al op nageslagen maar dus succes.

Wie weet de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien help het,om je tv te resetten.
Weet niet of dat gaat met dit model.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2008 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Gister voor mij de ultieme lcd test gedaan.

Mijn huidige 40W3000 tegen mijn eigen vorige 40W2000.

Ondanks het 10 bits scherm, hdmi 1.3, xv color, verdubbeld dynamisch contrast etc, viel de 40W3000 genadeloos door de mand. Wat een afgang zeg. De 40w2000 won het genadeloos op alle fronten. Op SD, HD, BD en PS3 was de "oude" 40W2000 vele malen beter dan de nieuwe 40W3000

Totaal geen blokken beeldruis, beeldverkleuring, onscherpte, details die wegvallen en spikkels. Kleuren veel scherper en vooral op HD kanalen werkelijk prachtig beeld. OMG wat mis ik dit toestel 8)7

Ik heb afgelopen week mn nieuwe 40W3000 gekregen, nadat ik bovengenoemde probs ook op mn vorige 40W3000 had. Dit heeft dus niks geholpen.

Nu zijn er i.m.g. dus 2 dingen mogelijk.

1. De hele 40W3000 serie is slecht een heeft deze problemen

of,

2. De 40W3000 serie gemaakt in december 2007 (beide toestellen die ik heb gekregen) is slecht, door bv. een defect paneel.

Degene aan wie ik mijn 40w2000 verkocht had, en zo vriendelijk was, om aan de test mee te doen. Zat met volle verbazing te kijken naar mijn 40W3000 met het o zo slechte beeld.

We hebben voor de test dezelfde sony HQ hdmi kabel gebruikt aangesloten op een ps3 en de samsung HD decoder.

Waar de 40w2000 strak scherp beeld heeft met mooie volle kleuren en HD echt is waar de kleuren er vanaf spatten. Is de 40W3000 onscherp, groene wazige vlekken in zwart, vol blokvorming ruis etc.

Dat Sony vervolgens de schuld geeft aan de bronnen is dus pure Bullshit. Waarom zou anders de 40W2000 zo perfect draaien. En is dus Blu ray slecht als je sony mag geloven ?

Ik had natuurlijk gelijk de klacht dat mijn 2e 40W3000 ook zo tegenviel bij mn leverancier gemeldt, en deze heeft Sony op de hoogte gesteld. Hier heb ik nog niks van gehoord, maar dat zal ongetwijfeld nog wel.

Nu lees je op kieskeurig wel een duidelijke tweedeling betreffende dit toestel. De een prijst hem de hemel in, de ander trapt hem de grond op dezelfde punten als ik. Dus, of er zijn 2 verschillende versies, een met geod, een met slecht beeld. Of die mensen weten niet hoe goed een full HD Sony uit de Top serie kan zijn. btw Mijn eerste lcd was er een uit de U serie, en die had zelfs niet zo slecht beeld.

Nu sta ik dus voor de keus :
Of terug naar de 40W2000 of weer een nieuwe 40W3000 met dikke kans op dat slechte beeld.
Nu weet ik dat de 40w2000 veel exemplaren heeft met clowding, maar dat nog liever dan die blokken en ruis. En dan natuuriijk het financiele plaatje, want dit geintje kost me toch een dikke 600 euro

:/ :/ :/

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2008 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Op m'n 46W3000 heb ik geen van de problemen gezien die jij beschrijft. Het kan dus goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 40W3000 en ben behoorlijk kieskeurig, maar ik moet zeggen dat na het maken van de juiste instellingen die ik hier vandaan heb, het beeld echt geweldig is. Het lijkt erop dat je behoorlijk pech hebt met verkeerde versies ofzo, wel vreemd.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-11-2020

TLM

The Laughing Man

Mja de vraag is dan welke type's zijn dan wel goed.

Zelf zit ik al een hele tijd rond te kijken naar een nieuwe tv.
Eerst focuste ik mij op samsungs, want ik vond sony erg prijzig.
Toen las ik dat kwalitatief sony toch beter was.

Ik ben dan ook op zoek naar een 40 inch, de w2000 werd heel erg positief over gesproken.
Maar omdat de w2000 al wat ouder was wou ik al bijna een w3000 kopen. Maar ik lees de laatste tijd een heleboel negatieve verhalen.

Ik vind het maar ingewikkeld allemaal 8)7

Stand Alone Agent (GITS SAC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
TLM schreef op zondag 16 maart 2008 @ 14:47:
Mja de vraag is dan welke type's zijn dan wel goed.
Simpel antwoord: GEEN ENKELE!

Anno 2008 zijn we gewoon nog niet zover dat er een goede TV bestaat. -ELKE- TV heeft issues.

Voor dj-mikki is het soort beeld wat de w2000 geeft erg mooi, maar lees je er de fora over na dat zijn er tenminste 10.000 mensen die weer allemaal issues hebben met die w2000. Dan zegt opeens iemand: "Alles Sony toestellen zijn crap, je moet de Panasonic ABC-XYZ hebben". Dan zoek je wat naar dat model, kom je op een special forum ervoor en ja hoor, -alweer- mensen die tig issues met dat Panasonic model hebben.

Als je een perfecte TV wilt moet je een jaartje of 20 wachten. Probleem is dat de definitie van perfect ook nogal aan verandering onderhevig is. Wat nu als -perfect- zou gelden, is misschien over 20 jaar alweer totale crap volgens de dan heersende opvattingen.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flowerp schreef op zondag 16 maart 2008 @ 14:59:
[...]

Voor dj-mikki is het soort beeld wat de w2000 geeft erg mooi, maar lees je er de fora over na dat zijn er tenminste 10.000 mensen die weer allemaal issues hebben met die w2000. Dan zegt opeens iemand: "Alles Sony toestellen zijn crap, je moet de Panasonic ABC-XYZ hebben". Dan zoek je wat naar dat model, kom je op een special forum ervoor en ja hoor, -alweer- mensen die tig issues met dat Panasonic model hebben.

Als je een perfecte TV wilt moet je een jaartje of 20 wachten. Probleem is dat de definitie van perfect ook nogal aan verandering onderhevig is. Wat nu als -perfect- zou gelden, is misschien over 20 jaar alweer totale crap volgens de dan heersende opvattingen.
Nee dat is het niet, dit heeft niks met smaak te maken. ik neem aan dat niemand een beeld vol ruis spikkels blokvorming wil. kleur instelling e.d dat is zeker persoonlijk. En ja ik weet dat er veel klachten waren over de clouding bij de 40w2000. Maar ik heb nu 2 40w3000 toetsellen gehaden beide dat zelfde beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2008 @ 15:22:
[...]
En ja ik weet dat er veel klachten waren over de clouding bij de 40w2000. Maar ik heb nu 2 40w3000 toetsellen gehaden beide dat zelfde beeld.
Ja ja, dat weet ik ;) De 40w2000 is in alle opzichten beter als de 40w3000, die gewoon een duidelijke stap terug is. Wat ik bedoelde is dat -OOK- de 40w2000 niet perfect is. Ondanks dat deze bekend staat als 1 van de beste LCD schermen die Sony ooit produceerde, had deze toch ook issues.

Er staat me nog wel vaag iets bij dat toen de 40w2000 uitkwam, men het vorige model toch ook wel weer beter vond eigenlijk. Ik moet het even nalezen, maar mensen die een 40w2000 kochten waren toen erg teleurgesteld over bepaalde eigenschappen. Het zou best die clouding geweest kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:03
Bij mij keus (december 2007) heb ik ook twee weken (de halve kerst vakantie erbij) LCD's zitten vergelijken op papier en in 'real life'. :) Ik heb toen ook uiteindelijk na veel gewik en geweeg de Sony KDL-40W2000 gehaald. De nadelen van dit toestel zijn dat hij geen 24 Hz ondersteunt, en geen 3 HDMI 1.3 ingangen heeft, en je loopt ook nog het risico dat je een slecht exemplaar kan treffen (maar die zijn volgens mij na de zomer van 2007 niet meer geleverd).

Het was toen voor mij de Sony KDL-40W2000 of de net uitgebrachte Samsung LE40F86. Echter kwamen er bij de Samsung 40F86 al snel aan het licht dat er balken in het beeld zaten bij HD/Media Center bronnen, waardoor ik er maar een klap op gegeven heb, na veel twijfelen.

Toen naar de goedkoopste mogenlijkheid met betrouwbare service gezocht. Uiteindelijk toen de Sony KDL-40W2000 kunnen kopen voor € 1400,- met Playstation 3 pakket (alles inclusief prijs), dus dat was een mooie bijzaak. De Samsung LE40F86 kostte op dat moment € 1599,-, en hier zou ik nog een Playstation 3 of een Blu-Ray speler bij moeten kopen.

Tot nog toe geen spijt, beelden zijn haarscherp, zelf DVD's upscalen naar 1080p door de PS3 is subliem (moet je zien om te geloven, echt een super verschil). Heb enkel Blu-Ray's en MKV's afgespeeld, maar dit valt in het niet bij het aantal DVD's. Ik was van plan helemaal over te gaan naar HD bronnen, maar de DVD's i.c.m. de PS3 beviel me zo goed. Ook analoge (crap) kabel ziet er nog 'goed'' uit op de KDL-40W2000 door de Bravia Engine. Ook als je een Blu-Ray of HD bron op pauze zet dan is het echt net een foto van 1920 bij 1080 pixels. Ongelooflijk.

En... de perfecte LCD/Plasma bestaat niet, je moet altijd concessies doen. :)

Echter heb ik ook alweer leermomenten gehad. Volgende keer ga ik voor 46" of 52". :) Film kijken ideaal op 3, 4 meter afstand, gamen op HD (720p, 1080p) moet je toch wel op 2 meter gaan zitten, om alles nog goed en vol concentratie te kunnen overzien (Motorstorm en FIFA 2008). Ook HD bronnen zijn veel mooier op 2 meter afstand, dan op 3,4 meter. je ziet veel meer detail.

[ Voor 12% gewijzigd door Jumpman op 16-03-2008 17:05 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jumpman schreef op zondag 16 maart 2008 @ 15:54:
Bij mij keus (december 2007) heb ik ook twee weken (de halve kerst vakantie erbij) LCD's zitten vergelijken op papier en in 'real life'. :) Ik heb toen ook uiteindelijk na veel gewik en geweeg de Sony KDL-W2000 gehaald. De nadelen van dit toestel zijn dat hij geen 24 Hz ondersteunt, en geen 3 HDMI 1.3 ingangen heeft, en je loopt ook nog het risico dat je een slecht exemplaar kan treffen (maar die zijn volgens mij na de zomer van 2007 niet meer geleverd).

Het was toen voor mij de Sony KDL-W2000 of de net uitgebrachte Samsung 40F86. Echter kwamen er bij de Samsung 40F86 al snel aan het licht dat er balken in het beeld zaten bij HD/Media Center bronnen, waardoor ik er maar een klap op gegeven heb, na veel twijfelen.

Toen naar de goedkoopste mogenlijkheid met betrouwbare service gezocht. Uiteindelijk toen de Sony KDL-W2000 kunnen kopen voor € 1400,- met Playstation 3 pakket (alles inclusief prijs), dus dat was een mooie bijzaak. De Samsung kostte op dat moment € 1599,-, en hier zou ik nog een Playstation 3 of een Blu-Ray speler bij moeten kopen.

Tot nog toe geen spijt, beelden zijn haarscherp, zelf DVD's upscalen naar 1080p door de PS3 is subliem (moet je zien om te geloven, echt een super verschil). Heb enkel Blu-Ray's en MKV's afgespeeld, maar dit valt in het niet bij het aantal DVD's. Ik was van plan helemaal over te gaan naar HD bronnen, maar de DVD's i.c.m. de PS3 beviel me zo goed. Ook analoge (crap) kabel ziet er nog 'goed'' uit op de W2000 door de Bravia Engine. Ook als je een Blu-Ray of HD bron op pauze zet dan is het echt net een foto van 1920 bij 1080 pixels. Ongelooflijk.

En... de perfecte LCD/Plasma bestaat niet, je moet altijd concessies doen. :)

Echter heb ik ook alweer leermomenten gehad. Volgende keer ga ik voor 46" of 52". :) Film kijken ideaal op 3, 4 meter afstand, gamen op HD (720p, 1080p) moet je toch wel op 2 meter gaan zitten, om alles nog goed en vol concentratie te kunnen overzien (Motorstorm en FIFA 2008). Ook HD bronnen zijn veel mooier op 2 meter afstand, dan op 3,4 meter. je ziet veel meer detail.
Wil je misschien je instellingen posten,ben benieuwd hoe je hem ingesteld hebt.
Want je zegt je analoge kabel (TV) 'goed' is ,ben ik zeer benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:03
Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2008 @ 16:38:
[...]

Wil je misschien je instellingen posten,ben benieuwd hoe je hem ingesteld hebt.
Want je zegt je analoge kabel (TV) 'goed' is ,ben ik zeer benieuwd.
Instellingen zijn vaak persoon en toestel afhankelijk, het beste kan je je TV calibreren (of dit laten doen). Met 'goed' doel ik op de kwaliteit in vergelijking met ander LCD's in dezelfde prijsklasse (destijds) die je 'out of the box' op een analoge (crap) kabel aansluit. Tuurlijk is analoge kabel nooit goed, maar sluit maar eens analoge kabel aan op een Samsung LE40M86/87 en op een Sony KDL-40W2000 als ze naast elkaar staan.

Als je 'richtlijn' instellingen zoekt, kan je het topic over de Sony KDL-40W2000 op AVForums eens doorlezen.

[ Voor 12% gewijzigd door Jumpman op 17-03-2008 00:16 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

40w2000

Beeld :

verlicht 3-4
contast max
helderheid 44
kleur 44
kleur temp warm1
beeldscherpte 10
ruisonderdrukking uit

advanced :
zwart correctie uit
advanced contrast uit
gamma laag
helder wit laag
live color laag
kleuren bereik uitgebreid
mpeg ruis uit
powersaving uit
lichtsensor uit
kleur auto

dit had ik op mn 40w2000 en vond het een waar genot, van hieruit kun je alles fine tunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:48
Weet iemand of die actie met die gratis PS3 er bij nog een keer gehouden zal worden? Of was dat eenmalig een ''stunt'' en nooit meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:08
De nieuwe modellen voor 2008 staan op de sony site:

http://www.sonyproductinformatie.nl/

Alleen nog in de folder. Wat ik zo zie:

32inch FULLHD
Xcross Media bar(menu net als de ps3)
X3500 blijft als enige het 100HZ full HD Scherm.

[ Voor 58% gewijzigd door WidgetTWW op 16-03-2008 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
wow die 32W4000 is qua specs erg nice, is hij ook 100hz? Alleen snap ik dat uiterlijk niet helemaal: zit er nou een glasplaat onderaan waardoor je de standaard er doorheen kan zien? Ik vind het een beetje vreemd:
Afbeeldingslocatie: http://imgsrv.toppreise.ch/tppics/pic.php?pic=135851_large

EDIT: is pas in Juni leverbaar + SPECS: hij heeft dus geen 100 hz. ''motionflow''.

[ Voor 85% gewijzigd door Jorn1986 op 16-03-2008 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:26

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Jorn1986 schreef op zondag 16 maart 2008 @ 18:40:
Weet iemand of die actie met die gratis PS3 er bij nog een keer gehouden zal worden? Of was dat eenmalig een ''stunt'' en nooit meer?
Er komt een actie dat je bij aanschaf van een 40" full hd ( alle modellen uitgezonderd de D35xx serie ) een 20" LCD cadeau krijgt, geen PS3 actie dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Jorn1986 schreef op zondag 16 maart 2008 @ 18:59:
Alleen snap ik dat uiterlijk niet helemaal: zit er nou een glasplaat onderaan waardoor je de standaard er doorheen kan zien? Ik vind het een beetje vreemd:
Yep, hem hem al gezien ;) Staat wel sjiek :)

Als er behoefte is wil ik morgen wel even een overzichtje posten van de nieuwe modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasbarroni
  • Laatst online: 09:18
@ Alfisti
Weet je ook wanneer die actie van start gaat? Ben namelijk op zoek naar een 40 fullhd... zat te kijken naar de W3000. En dat overzichtje van de nieuwe modellen mag je van mij ook posten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Ik heb het wel gezien maar weet het niet zeker meer, ik *dacht* vanaf 1 mei maar zoals ik al zei: ik weet het niet zeker! :X

Zal morgen ff scan maken van de specificatie's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm ik zie bij de nieuwe modellen dat de 40w3000 als enige sony eruit gaat. niet voor niks ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2008 @ 21:25:
hmm ik zie bij de nieuwe modellen dat de 40w3000 als enige sony eruit gaat. niet voor niks ?
Ik vind de D3000 ook niet terug, maar dat zat er al een beetje aan te komen. Toch wel opvallend, dat zo'n toestel dat toch goed ontvangen is door critici en consumenten er al zo snel weer uitgaat. Voor met name de 32 inch lijkt het me dat er wel behoefte bestaat aan een top HD-Ready toestel zoals de D3000...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 07:38:
[...]

Ik vind de D3000 ook niet terug, maar dat zat er al een beetje aan te komen. Toch wel opvallend, dat zo'n toestel dat toch goed ontvangen is door critici en consumenten er al zo snel weer uitgaat. Voor met name de 32 inch lijkt het me dat er wel behoefte bestaat aan een top HD-Ready toestel zoals de D3000...
de D3000 is toch niet full hd ? dit voor BD film en ps3 spellen zoals GT5
Durf ook niet voor de 40D3500 te gaan daar deze weer een 10 bits scherm heeft en volgens mij zit daar nu nog het beeld probleem in. (de ruis spikkels blokken e.d) Of de engine van de 40w3000 is gewoon zo slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
[...]

Dan kan dat weleens een toestel worden dat straks erg goedkoop gaat worden aangezien het een uitlopend model is... 32D3000 is best aardig voor op de slaapkamer! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti

Alfisti

So macht Reisen Spaß

[...]

Er komt een 32W4000 met een full-hd / 10 bits paneel / bravia engine 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
Goh ik was er toch eigenlijk uit dat ik ide 40D3500 zou gaan halen... maar ja die 40W4000 ziet er ook wel vet uit in die specs! :D Twijfel twijfel...

Prijs van de 40W4000 zal wel tussen de 1500-1800 euro liggen denk ik? De 40D3500 kan ik waarsch. voor 1000 euro krijgen en is toch ook wel een goed ding! Die 40W4000 zal ook pas rond juni/juli op de markt zijn toch? Kan ik straks nog geen EK voetbal kijken... dus dan toch maar gewoon de 40D3500 aanschaffen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 09:35:
[...]

de D3000 is toch niet full hd ? dit voor BD film en ps3 spellen zoals GT5
Durf ook niet voor de 40D3500 te gaan daar deze weer een 10 bits scherm heeft en volgens mij zit daar nu nog het beeld probleem in. (de ruis spikkels blokken e.d) Of de engine van de 40w3000 is gewoon zo slecht.
Wat is er mis met een 8-bit of 10-bit scherm? Is dat verschil zó groot dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jorn1986 schreef op maandag 17 maart 2008 @ 19:09:
[...]

Wat is er mis met een 8-bit of 10-bit scherm? Is dat verschil zó groot dan?
nee slechts een vermoeden van mij. de 40w3000 is 10 bits en de 40X3500 ook en beide hebben last van spikkels blokvorming in donkere / zwarte vlakken echt super irritant. De 40w2000 is 8 bits en heeft hier totaal geen last van. en heeft strakker / scherper beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De D3000 is HD-Ready. Dit in tegenstelling tot de D3500 die weer wel full HD is 8)7

Ik denk dat de D3000 zo kort geleverd is omdat het prijsverschil tussen een top HD-Ready (zoals de D3000) en een gemiddeld full HD toestel minimaal is geworden. Persoonlijk vind ik full HD voor een 32 inch scherm niet zinvol, je kunt al die extra pixeltjes toch niet zien op een normale kijkafstand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr. Quipers schreef op maandag 17 maart 2008 @ 12:12:
Dan kan dat weleens een toestel worden dat straks erg goedkoop gaat worden aangezien het een uitlopend model is... 32D3000 is best aardig voor op de slaapkamer! :)
Hij zelfs 'best aardig' in de woonkamer! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 20:01
En wanneer gaat die bravia z serie dan komen??? Ik zie deze niet in het boekje terug. We gaan binnenkort verhuizen en wil eigenlijk zsm na verhuizing dit model kopen... maar het ziet er niet naar uit dat deze binnenkort (of in EU uberhaupt) uit gaat komen |:( BUGGER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti

Alfisti

So macht Reisen Spaß

TomWinkelmolen schreef op maandag 17 maart 2008 @ 19:46:
En wanneer gaat die bravia z serie dan komen??? Ik zie deze niet in het boekje terug. We gaan binnenkort verhuizen en wil eigenlijk zsm na verhuizing dit model kopen... maar het ziet er niet naar uit dat deze binnenkort (of in EU uberhaupt) uit gaat komen |:( BUGGER!
Komt inderdaad niet uit in Nederland voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:28
Thanks, dat scheelt zoeken :-)

Edit: http://www.upc.nl/televisie/zenderaanbod/zenders_1
Hier staat net 5 nog in het standaardpakket?
Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 18:03:
[...]

Net5 is 1 van de zenders die niet meer free-to-air zijn sinds kort.
Ik las ergens in dit topic dat langzaamaan alle free-to-air zenders niet meer zonder digitaal abbo te ontvangen zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door jaspov op 17-03-2008 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al een tijdje mijn oog op de 32D3000 gericht aangezien dat model aan al mijn eisen voldoet, maar nu zie ik de 32W4000 verschijnen en merk ik één ding op, namelijk dat géén van de nieuwe modellen 100Hz zijn :?

De 32W4000 is op internet met verschillende specificaties te vinden.. waardoor het allemaal niet veel duidelijker wordt.. geen 100Hz is zeker, maar geen 10bits paneel vind ik een vreemde keuze (alhoewel sommige sites weer wel 10 bits vermelden ipv de 8 bits van de sony specificaties), zeker icm x.v. Colour ondersteuning die op sommige sites vermeld staat.

Waarom heb ik het gevoel dat de 2008 modellen erop achteruit gaan tov. de huidige modellen? (USB photo vind ik onzin, maar het nieuwe (W4000) design :9~ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:05
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 22:25:
Ik heb al een tijdje mijn oog op de 32D3000 gericht aangezien dat model aan al mijn eisen voldoet, maar nu zie ik de 32W4000 verschijnen en merk ik één ding op, namelijk dat géén van de nieuwe modellen 100Hz zijn :?

De 32W4000 is op internet met verschillende specificaties te vinden.. waardoor het allemaal niet veel duidelijker wordt.. geen 100Hz is zeker, maar geen 10bits paneel vind ik een vreemde keuze (alhoewel sommige sites weer wel 10 bits vermelden ipv de 8 bits van de sony specificaties), zeker icm x.v. Colour ondersteuning die op sommige sites vermeld staat.

Waarom heb ik het gevoel dat de 2008 modellen erop achteruit gaan tov. de huidige modellen? (USB photo vind ik onzin, maar het nieuwe (W4000) design :9~ )
http://www.sonyproductinf...l/subgroup.php?group=tv11 lijkt me vrij duidelijk? Ik ga denk ik toch voor de D3500, lekker budget (46" voor iets meer dan 1500€!). Koop er desnoods een HDMI reciever bij voor extra HDMI ingangen, mocht dat nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brancop
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-12-2021
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 19:25:
[...]

De D3000 is HD-Ready. Dit in tegenstelling tot de D3500 die weer wel full HD is 8)7

Ik denk dat de D3000 zo kort geleverd is omdat het prijsverschil tussen een top HD-Ready (zoals de D3000) en een gemiddeld full HD toestel minimaal is geworden. Persoonlijk vind ik full HD voor een 32 inch scherm niet zinvol, je kunt al die extra pixeltjes toch niet zien op een normale kijkafstand...
Voor de geintereseerden.. De 40D3000 is nog steeds te koop, heb hem zien staan in St-truiden bij electro Neven voor 1249 euro. En als je pingelt gaat er nog serieus wat van die prijs af Als je het mij vraagt, een toptoestel.. want ik kijk er al naar sinds 08-2007 ;)
En idd, als je meer dan 1.5m van het toestel afzit kun je die extra pixels niet zien wat een full hd tv wel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-02-2024
ik snap het probleem niet zo goed bij de W3000 serie. Mensen hebben het over spikkels in donkere vlakken...maar ik heb nergens last van. Dus is dit nu een probleem van het 10 bit gebeuren, of misschien toch van het type paneel dat erin zit???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 22:25:
Klopt, alleen de X serie is 100Hz
De 32 inch heeft een 8 bits paneel, de 40 inch en groter een 10 bits paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 19:31
Roet schreef op maandag 17 maart 2008 @ 22:46:
[...]http://www.sonyproductinformatie.nl/200801/nl/subgroup.php?group=tv11 lijkt me vrij duidelijk? Ik ga denk ik toch voor de D3500, lekker budget (46" voor iets meer dan 1500€!). Koop er desnoods een HDMI reciever bij voor extra HDMI ingangen, mocht dat nodig zijn.
Ik heb de 46D3500, in december nog 2200 euro voor betaald (wel dan met "gratis" PS3).

Dit is gewoon een toptoestel! Echt goed beeld, goed zwart, Full HD van xbox 360 (breed ondersteund), PS3 spellen (helaas meestal maar 720p :( ) en bluray (met echte 24p weergave!) is echt geweldig. Ook het uiterlijk van deze TV is top, kleine kast met mooi matzwart.

Enige nadeel is dat hij slechts 2 hdmi ingangen heeft. Gelukkig heeft mijn xbox 360 alleen component uit voor HD. Naast de 360 nog een PS3 (HDMI) en PC (DVI>HDMI) eraan hangen, dus de HD sectie zit propvol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jahrastafari, ervaring met Formule 1 kijken? Na ijl effecten te zien bij de D3500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b
http://www.sonyproductinf...l/subgroup.php?group=tv11 lijkt me vrij duidelijk? Ik ga denk ik toch voor de D3500, lekker budget (46" voor iets meer dan 1500€!). Koop er desnoods een HDMI reciever bij voor extra HDMI ingangen, mocht dat nodig zijn.
Wat is de overweging om niet voor de T3500 te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Laatst online: 11-09 08:52
Hier nog een dik tevreden W3000 klant. Ik kijk zelfs analoog TV en nog is het gewoon prima te doen mits je geen wonderen verwacht.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
Ik heb ook een W3000, maar kijk gelukkig digitaal.
Eenmaal digitaal ziet analoog er blokkerig uit. :)

Ik heb van het weekend de aanvraag gestuurd voor aanvullende pakketten. Hopelijk doet hij het dan ook met de alphacrypt.

Ook met de PS3 is het beeld super strak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
Weet iemand een adviesprijs van wat de 32W4000 in mei/juni moet gaan kosten?
Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is geen wat moet ik kopen topic! Keuzes tussen modellen moet je zelf maken. Dat kun je het beste in de winkel doen waar je ze naast elkaar kan bewonderen. Kom aub niet met vragen als: "welke zouden jullie nemen: X of Y?" of "ik heb xxx euro, welke TV kan ik daar het beste voor kopen?"