Hoofdcategorieën
Topicacties

Telfort Internet ervaringen topic - Deel 5

Pagina: 1 2 3 4 ... 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 last

Nieuw Topic
...
Reg. datum: 23 november 2007

quote:
Josh schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 22:29:
[...]

Ok, dat is duidelijk! Thanks voor de duidelijke uitleg :). Ik wist eigenlijk wel alle dingen die je opnoemde en ik weet wat er allemaal kan spelen bij een internetverbinding. Maar ik vond een verschil van 2x zo langzaam dan de indicatie wel extreem. Maar blijkbaar is dit mogelijk (een 200% afwijking) en zal ik het met 1 Mb/sec moeten doen. Is alsnog beter dan 300 kb/sec bij XS4ALL voor 2x zoveel geld ;).
Helaas is het mogelijk ja, vind het zelf ook vrij irritant hoor, die postcodechecks. Het is nou eenmaal een vrij oppervlakkige indicatie van wat je kunt halen, zoniet een lokkertje van de providers om mensen over de streep te trekken zich bij hun aan te melden.

Voor jouw situatie kan ik eigenlijks maar één ding 'adviseren'. Probeer eens te laten uitzoeken of je een lijnmeting kunt regelen. Ik ben het roerend met je eens dat het verschil dat jij hebt veel is. Misschien kan je er achter komen wat het grote verschil veroorzaakt en misschien ontdek je een mogelijkheid om je snelheid op te krikken.

...

Reg. datum: 15 december 2001

Net een raar probleempje met het modem: Het browsen liep hier niet lekker,pagina's laadde niet de helft van de tijd. Ik probeer wat sites te pingen, niks werkt. Vanaf de modem werkte pingen echter wel. Even modem resette, alles werkte weer. Mijn modem vertoont wel vaker kuren. Hebben meer mensen hier last van? Het lijkt er een beetje op dat dit gewoon een brak ding is :(

Would you rather be right or happy?

Reg. datum: 22 oktober 2003

Het lukt me na een firmware upgrade (van versie 2 naar 7!!!) van het modem en inkorten van de kabels om 9,5Mbit te halen (bijna 3 jaar oud Tiscali modem), i.p.v. maximaal 8Mbit met de oude setup. Het modem traint in op 11Mbit-12Mbit, maar hoe haal ik deze snelheid dan? Of is dit niet mogelijk? Downloaden tegelijk van Eweka + andere nieuwsserver zou toch m'n maximale snelheid moeten aangeven en die komt niet boven de 9.5Mbit. Ik heb de startpost goed doorgenomen en rond gebladerd in dit topic, maar krijg niet echt duidelijkheid of de waarde waarop je modem intraint nou ook echt te halen is. TCPOptimizer werkt helaas niet onder Vista. Iemand suggesties?

Video's 1080p problemen Philips xxPFL9632/9732/9900: klik hier voor de filmpjes

Edit koning
Reg. datum: 25 februari 2002

Testen doe je niet met eweka of een andere newsleechter.
Pak een bestand van 100mb van: http://speedtest.bbned.nl

Mijn Wii nummer: 0525 4728 8772 1934, graag een PM bij toevoeging

Reg. datum: 13 juli 2007

Volgens deze pagina http://www.speedguide.net/faq_in_q.php?qid=247 kun je tcp optimizer wel onder Vista gebruiken, mits je de TCP/IP autotuning uitschakelt. Ik heb zelf geen Vista, dus ik kan het niet proberen. Misschien is er hier een tweaker die het aandurft, of zelfs al geprobeerd heeft?

Reg. datum: 06 augustus 2001

Niemand die een oplossing weet om te voorkomen dat de speedtoch 716 modem 50% lager intrained dan de Telfort modem (8MB op speedtouch en 17MB op telfort modem) qua downloadsnelheid?

Reg. datum: 22 oktober 2003

quote:
job schreef op zondag 03 februari 2008 @ 02:14:
Testen doe je niet met eweka of een andere newsleechter.
Pak een bestand van 100mb van: http://speedtest.bbned.nl
Dit heb ik ook al gedaan, maar ook deze 100mb testen (die overigens niet echt betrouwbaar zijn, je hebt nl maar één connectie), komen niet verder dan 9Mbit ongeveer. Als ik probeer m'n volledige bandbreedte te halen, dus met eweka 3 lijnen open en met andere nieuwsserver ook nog eens drie lijnen open, kom ik niet verder dan 9-9,5Mbit.

Maar is het überhaupt wel mogelijk de 11-12Mbit te halen waarop mijn modem intraint?

Video's 1080p problemen Philips xxPFL9632/9732/9900: klik hier voor de filmpjes

Reg. datum: 06 maart 2007

quote:
Ralphfx schreef op zondag 03 februari 2008 @ 11:18:
[...]

Dit heb ik ook al gedaan, maar ook deze 100mb testen (die overigens niet echt betrouwbaar zijn, je hebt nl maar één connectie), komen niet verder dan 9Mbit ongeveer. Als ik probeer m'n volledige bandbreedte te halen, dus met eweka 3 lijnen open en met andere nieuwsserver ook nog eens drie lijnen open, kom ik niet verder dan 9-9,5Mbit.

Maar is het überhaupt wel mogelijk de 11-12Mbit te halen waarop mijn modem intraint?
Nee, 11 Mbit - 16% = 9,5 Mbit

Reg. datum: 02 juli 2001

Mijn xs4all adsl via KPN maar ook vaste lijn zijn sinds 31 jan dood ivm overname 1 feb door Telfort. Volgens Kpn vaste net storingsdienst zou mij vast lijn in stand moeten blijven totdat Telfort het telnr naar Voip heeft overgezet, wat zijn de ervaringen? Ter info Telfort zegt tot 5 dagen vertraging te hebben met opleveringen op het kpn netwerk

Reg. datum: 29 januari 2008

Kan iemand mijn vraag beantwoorden?

Als ik via KPN een telefoonlijn laat leggen, krijg ik een 072-509xxxx nummer van hier uit de regio. Nu heb ik nog geen KPN lijn, en wil telfort telefonie, zij gaan mij waarschijnlijk een nieuw nummer geven, word dit dan ook 072-509xxxx? Of een of ander vaag nummer uit rotterdam ofzo omdat daar de VOIP server staat?

...

quote:
koenelsenaar schreef op zondag 03 februari 2008 @ 11:31:
Kan iemand mijn vraag beantwoorden?

Als ik via KPN een telefoonlijn laat leggen, krijg ik een 072-509xxxx nummer van hier uit de regio. Nu heb ik nog geen KPN lijn, en wil telfort telefonie, zij gaan mij waarschijnlijk een nieuw nummer geven, word dit dan ook 072-509xxxx? Of een of ander vaag nummer uit rotterdam ofzo omdat daar de VOIP server staat?
Bij mijn weten blijft je kengetal hetzelfde, maar de eerste cijfers van je nieuwe telefoonnummer zullen niet 509 zijn, eerder iets dat begint met een 7 of een 8 [Voip-nummers], mijn Voip nummer begint bijv. met 785.

...

Reg. datum: 30 juli 2007

Zijn er meer mensen die sinds zaterdag opeens een lagere snelheid hebben.? Ik ben sinds 24 januari aangesloten en het modem (ZyXel 2602HW-D1A) trainde in op 12551.
Ik had in Newsleecher een vrij constanste download can 1260 Kb/sec. Nu gingen zaterdag opeens (tot 3 maal toe) de lampjes van DSL/internet en Phone1 en 2 uit . De boel ging weer knipperen en even later was alles wer intect. ECHTER; de intrainsnelheid van de modem was nog maar 8000 !!! dat is een derde minder als voorheen. Ook vandaag gebeurde het zelfde weer en heb nu nog maar 6000 als intrain waarde staan. Als het zo doorgaat houden we niets meer over.
iemand dezelfde ervaring????

...

quote:
coolen2 schreef op zondag 03 februari 2008 @ 11:57:
Zijn er meer mensen die sinds zaterdag opeens een lagere snelheid hebben.? Ik ben sinds 24 januari aangesloten en het modem (ZyXel 2602HW-D1A) trainde in op 12551.
Ik had in Newsleecher een vrij constanste download can 1260 Kb/sec. Nu gingen zaterdag opeens (tot 3 maal toe) de lampjes van DSL/internet en Phone1 en 2 uit . De boel ging weer knipperen en even later was alles wer intect. ECHTER; de intrainsnelheid van de modem was nog maar 8000 !!! dat is een derde minder als voorheen. Ook vandaag gebeurde het zelfde weer en heb nu nog maar 6000 als intrain waarde staan. Als het zo doorgaat houden we niets meer over.
Heb ik hier in het noorden van het land geen last van. Constante intrainwaarde gehad en derhalve dus geen snelheidsverlies. Heb trouwens ook niks gemerkt van een tijdelijk wegvallende verbinding.

...

Reg. datum: 25 maart 2005

Er is wel iets gaande op het "Telfort" netwerk, hier in het diepe zuiden. Carnavals dip? :+
Gisteren haalde ik nog 2 MB/sec downloads. Vandaag haal ik net iets meer dan de helft (1.1 MB/sec). Modem geeft nog steeds dezelfde waardes aan: 20028/1103.
Hopelijk iets tijdelijks.

Masimo wijzigde dit bericht 03-02-2008 12:03 (8%)

La Marmotte
Reg. datum: 21 mei 2004

Lastig toch altijd dat overschakelen naar een andere provider. Zoals ik op de vorige pagina's gelezen heb is het niet meer mogelijk mijn speedtouch 585 te gebruiken als modem. Volgens mij zijn er in dit topic wel mensen die de speedtouch geconfigureerd hebben als Accespoint, hoe gaat dat precies in zijn werk. Steek je dan een netwerkkabel uit het modem in poort 1 van de speedtouch en run je daarna die speciale setup om de speedtouch aan te passen aan de acces point funtie?

Paul Rusesabagina: If I give a businessman 10,000 francs, what does that matter to him? He is rich. But, if I give him a Cohiba cigar straight from Havana, Cuba. Hey, that is style, Dube.

Reg. datum: 30 augustus 2006

Ik las dat sommige mensen al eerder gebruik konden maken van telfort terwijl de opleverdatum pas een week ofzo later is.

Ik zit nu in stap4 vroeg me af of dit waar is

Reg. datum: 30 oktober 2007

:( Het is echt een schoftenbedrijf.

Net heb ik twee keer gebeld naar die helpdesk, eerste keer hing ik ruim 18 minuten in de wacht, steeds krijg je te horen dat er nog meer dan 5 wachtenden voor je zijn, na een tijdje 3 en toen nog maar 1, eindelijk denk je aan de beurt te zijn, wordt de verbinding verbroken.... :(

Oké, vastbesloten dat ik iemand moet spreken bel ik nog een keer, begon weer met meer dan 5 wachtenden voor me, dit krijg je dan om de halve minuut te horen of zo. Opeens waren er nog meer dan drie wachtenden voor me, en daarna hoorde ik meer dan 20 minuten alleen nog maar muziek en verder niets meer over hoeveel wachtende voor mij. Uiteindelijk na in totaal 29 minuten of zo maar opgehangen.

Sinds ik bij hun ben heb ik minstens voor 50 euro zitten verbellen en nog geen seconde online geweest.

Het is echt schorem dat stelletje uitzuigers daar.
Sorry dat ik zo gefrustreerd overkom nu, ben ik ook :$ , maar ik heb echt geen goed woord meer over voor die ballentent.

mach 2 with my hair onfire
Reg. datum: 02 maart 2002

quote:
Zat0x schreef op zondag 03 februari 2008 @ 12:41:
Ik las dat sommige mensen al eerder gebruik konden maken van telfort terwijl de opleverdatum pas een week ofzo later is.

Ik zit nu in stap4 vroeg me af of dit waar is
Vraag jij je af of mensen die hebben gezegd dat ze eerder konden interneten dat hun oplever datum was niet de waarheid vertellen?

Waarom kan men gewoon niet wachten , dit is al 1000x keer voorbijgekomen. Als je op je oplever datum geen internet heb dan pas heb je reden om vragen te stellen, eerder niet , lijkt mij iig.

Hetzelfde verhaal bij alle vragen over de snelheid , ik heb maar 10 mbit, ik heb maar 14 mbit enzovoort, jammer dan, Telfort geeft geen garantie dat je de 20 mbit gaat halen en de snelheid check op de Telfort pagina is gewoon een indicatie.

Ik kon trouwens wel interneten voor mijn oplever datum maar het heeft geen enkele nut om te klagen / vragen waarom je geen internet heb als je opleverdatum er nog niet is.

Wees geduldig zou ik zeggen er is niet voor niets een stappen plan!
La Marmotte
Reg. datum: 21 mei 2004

quote:
Badtothebone schreef op zondag 03 februari 2008 @ 12:53:
[...]

Vraag jij je af of mensen die hebben gezegd dat ze eerder konden interneten dat hun oplever datum was niet de waarheid vertellen?

Waarom kan men gewoon niet wachten , dit is al 1000x keer voorbijgekomen. Als je op je oplever datum geen internet heb dan pas heb je reden om vragen te stellen, eerder niet , lijkt mij iig.

Hetzelfde verhaal bij alle vragen over de snelheid , ik heb maar 10 mbit, ik heb maar 14 mbit enzovoort, jammer dan, Telfort geeft geen garantie dat je de 20 mbit gaat halen en de snelheid check op de Telfort pagina is gewoon een indicatie.

Ik kon trouwens wel interneten voor mijn oplever datum maar het heeft geen enkele nut om te klagen / vragen waarom je geen internet heb als je opleverdatum er nog niet is.

Wees geduldig zou ik zeggen er is niet voor niets een stappen plan!
Mee eens inderdaad. Rest mij nog wel een vraagje hierover, als de opleverdatum eenmaal bereikt is heb je die gehele dag dan al internet? Want ik ga in de middag op wintersport en wil eigenlijk 's ochtends het internet voor de rest thuis geinstalleerd hebben.

Paul Rusesabagina: If I give a businessman 10,000 francs, what does that matter to him? He is rich. But, if I give him a Cohiba cigar straight from Havana, Cuba. Hey, that is style, Dube.

Reg. datum: 25 maart 2005

We moeten Telfort natuurlijk wel een kans geven. Per slot van rekening zijn we, als rechtgeaarde zunige hollanders, weer als een stel aasgieren op die aanbieding gedoken. Wegens de overweldigende belangstelling komen die jongens (en meisjes) waarschijnlijk om in administratie, migratie en klachten.
Ik ben het er wel mee eens dat het nivo en de bereikbaarheid van de helpdesk beneden de maat is.
Snelheidsproblemen had ik wel verwacht. Die had ik in het begin bij Tiscali ook. Na een maandje liep alles zonder problemen en ik heb in drie jaar tijd slechts 1 storing gehad.

By the way, mijn download schijnt zich momenteel weer te herstellen. Ik zit nu alweer op 1.6 1.9 MB/sec
En nee, ik werk er niet en ik heb geen aandelen. ;)

Masimo wijzigde dit bericht 03-02-2008 13:21 (3%)

Reg. datum: 30 juli 2007

Zo net maar weer eens een half uur met Telfort aan de lijn gehangen. Moest mijn modem direct aan het ISRA punt hangen (staat nu 10 mtr van ISRA af) om een lijnmeting uit voeren. Tijdens de lijnmeting die men deed zat het daar wel goed(een ping van 10ms t.o.v. 20ms op oude positie). ik praten als Brugman (het modem was in mijn geval nooit verplaatst maar wel in twee dagen tijd van 12500 naar 6000 gegaan....), maar volgens Telfort was de plaats van het modem toch de oorzaak van de verlaging. Ik ben, aangesloten op het ISRA punt, gaan kijken via mijn laptop en zag toen een intrainwaarde van 0 en geen IP en geen ADSL centrale status. Vreemd zei men bij Telfort. Log nog eens in in het modem. En toen had ik ineens een intrainwaarde van12650 (zoals voorheen) Zie je wel werd gezegt, daar zit het verschil en ik moest het modem van daar af maar naar alle (3) PC´s in huis bedraden als ik deze hogere intrainwaarde wilde hebben (maar dat had ik toch al op de "oude" plaats van het modem...?) Maar ja de man maar bedankt voor zijn medewerking en het modem weer op zijn oude positie terug geplaatst. en wat denk je? Intrainwaarde 12531 ?!?!!!?(iets lager dan op ISRA punt) Ik vindt het allemaal erg vreemd wat er bebeurt bij Telfort, maar het lijkt erop dat men de lage maandprijs compenseeert met hoge helpdeskkosten....
quote:
coolen2 schreef op zondag 03 februari 2008 @ 11:57:

Reg. datum: 22 juli 2005

quote:
Masimo schreef op zondag 03 februari 2008 @ 13:12:
We moeten Telfort natuurlijk wel een kans geven. Per slot van rekening zijn we, als rechtgeaarde zunige hollanders, weer als een stel aasgieren op die aanbieding gedoken. Wegens de overweldigende belangstelling komen die jongens (en meisjes) waarschijnlijk om in administratie, migratie en klachten.
Ik ben het er wel mee eens dat het nivo en de bereikbaarheid van de helpdesk beneden de maat is.
Snelheidsproblemen had ik wel verwacht. Die had ik in het begin bij Tiscali ook. Na een maandje liep alles zonder problemen en ik heb in drie jaar tijd slechts 1 storing gehad.

By the way, mijn download schijnt zich momenteel weer te herstellen. Ik zit nu alweer op 1.6 1.9 MB/sec
En nee, ik werk er niet en ik heb geen aandelen. ;)
Ik heb enkele dagen geleden ook contact moeten hebben met de helpdesk. Heb niet lang hoeven wachten en ik kreeg de info die ik nodig had direct. De rest verliep zonder enig probleem. Dus opzich hebben zij het op basis van mijn ervaring prima voor elkaar :)

mach 2 with my hair onfire
Reg. datum: 02 maart 2002

Ik heb in topic Deel 6 mijn reply gepost.

Badtothebone wijzigde dit bericht 03-02-2008 14:34 (96%)
Reden: Ik heb in topic Deel 6 mijn reply gepost.

Reg. datum: 05 mei 2000

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1 2 3 4 ... 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: