Helaas is het mogelijk ja, vind het zelf ook vrij irritant hoor, die postcodechecks. Het is nou eenmaal een vrij oppervlakkige indicatie van wat je kunt halen, zoniet een lokkertje van de providers om mensen over de streep te trekken zich bij hun aan te melden.quote:Josh schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 22:29:
[...]
Ok, dat is duidelijk! Thanks voor de duidelijke uitleg. Ik wist eigenlijk wel alle dingen die je opnoemde en ik weet wat er allemaal kan spelen bij een internetverbinding. Maar ik vond een verschil van 2x zo langzaam dan de indicatie wel extreem. Maar blijkbaar is dit mogelijk (een 200% afwijking) en zal ik het met 1 Mb/sec moeten doen. Is alsnog beter dan 300 kb/sec bij XS4ALL voor 2x zoveel geld
.
Voor jouw situatie kan ik eigenlijks maar één ding 'adviseren'. Probeer eens te laten uitzoeken of je een lijnmeting kunt regelen. Ik ben het roerend met je eens dat het verschil dat jij hebt veel is. Misschien kan je er achter komen wat het grote verschil veroorzaakt en misschien ontdek je een mogelijkheid om je snelheid op te krikken.
...