Reg. datum: 15 januari 2001
Telfort Internet ervaringen topic - Deel 5
Pagina: 1 2 3 4 ... 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 last
Nieuw TopicBerichten: 2.738
Dit soort "had je zelf kunnen weten/opzoeken" problemen mogen wat mij betreft doorgeleid worden naar de helpdesk á 30 cent per minuut. De rest 10 ct hoogstens.quote:hvgsel schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 23:56:
[...]
Dan zou je haast zeggen dat die apparaten met hun lijn nog VOOR de splitter aangesloten zaten en niet op de Telefoon-uitgang van de splitter. Ook als er geen splitter zit, is het geheel duidelijk, dan zijn het zeker die twee apparaten geweest die de storing veroorzaakten.
Overigens is het bovenstaande heeeel elementaire wetenschap bij ADSL; ik snap vaak niet waarom men (wellicht jij wel) de installatiehandleiding niet doorneemt vóór het aansluiten. Daarin wordt heel duidelijk gesteld dat alle telefoons achter de splitter moeten zitten.
Het volgens procedure in die handleiding onderzoeken en uitvoeren scheelt weer heel wat telefoontjes naar de helpdesk die dan weer meer aandacht aan de echte problemen kan besteden.
Je moet niks. Maar als je modem geen telefoniepoortjes heeft kan je er een ATA adapter achterhangen. Verder zal je speedtouch echt wel werken op Telfort, mits juist ingesteld natuurlijk.quote:Janusz schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 00:04:
Vorige maand heb ik ook eigenlijk internet via Telfort besteld, nu heb ik er geen modem bij besteld. Helaas heb ik me niet gerealiseerd dat mijn oude modem wel eens niet kon werken omdat telefoon ook via het modem geregeld moet worden. Moet ik nu toch het standaard modem gaan gebruiken of kan ik het geheel ook allemaal aansluiten op de Speedtouch 585 die ik nu heb?
Reg. datum: 08 december 2004
Reg. datum: 08 december 2004
Helpdesk hebben we niet nodig gehad; ze kwamen er zelf op nadat ik had doorgegeven dat de loze draad (die dus niet zo loos was) losgemaakt moest worden van het ISRA punt. 't Is gewoon niet slim dat ik er niet aan gedacht heb.quote:pigsbutt schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 11:04:
[...]
Dit soort "had je zelf kunnen weten/opzoeken" problemen mogen wat mij betreft doorgeleid worden naar de helpdesk á 30 cent per minuut. De rest 10 ct hoogstens.
Als ik het zo lees in de fora dan is het bij geen enkele internet provider hallelujah op dit moment.quote:Horace schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 10:18:
Blijheid inmiddels omgeslagen in haat.
KPN-monteur langs geweest en die verzekerde mij dat alles goed zat aangesloten.
Toen ik vertelde dat ik het ook al vreemd dat ze wel in mijn modem konden kijken, terwijl het zogenaamd niet goed aangesloten was, moest hij hartelijk lachen.
Meteen de helpdesk geprobeerd te bellen, maar toen ik na 10 minuten nog steeds meer dan 9 wachtende voor me had heb ik maar weer opgehangen.
Ik vraag me echt af wat daar voor mensen werken bij Telfort, ze worden in ieder geval niet gehinderd door enige technische kennis.
Mijn opzegbrief gaat vandaag nog de deur uit. Wat een @!##$% bedrijf is dat Telfort toch.
Ik kan me je ergernis echter wel goed voorstellen. Ik heb er ook regelmatig last van.
pigsbutt wijzigde dit bericht 02-02-2008 11:18 (4%)
Reg. datum: 11 december 2001
Reg. datum: 11 december 2001
Nederland neemt een tiende plaats in op de wereldranglijst internetgebruik. In totaal bezoeken 6,7 miljoen Nederlanders dagelijks het internet.quote:pigsbutt schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 11:16:
[...]
Als ik het zo lees in de fora dan is het bij geen enkele internet provider hallelujah op dit moment.
.
dan valt het wel mee.
ik ben vanaf dec 07 naar telfort gegaan,no problemo gehad.
jejeh wijzigde dit bericht 02-02-2008 11:21 (8%)
Reg. datum: 08 november 2007
Reg. datum: 08 november 2007
Ik heb sinds 1-2 (overstapdatum) Telfort. Verbinding verkrijgen geen probleem. Alleen ik probeer sinds 1-2 mijn email te activeren maar dat lukt niet!. Het internetwachtwoord welke ik hiervoor gekregen hebt werkt niet, ook niet bij de webmail. Hebben meer mensen hier last van gehad, duurt het soms enige dagen voordat de email geactiveerd is?
Mijn snelheid valt iets tegen, z'n 16 mb moet ik kunnen halen maar het is niet meer dan 10 mb.
Kan dit grootte verschil komen doordat de modem op zolder staat. Er mag best wat verlies zijn maar dit vind ik fors.
Graag reactie
Mijn snelheid valt iets tegen, z'n 16 mb moet ik kunnen halen maar het is niet meer dan 10 mb.
Kan dit grootte verschil komen doordat de modem op zolder staat. Er mag best wat verlies zijn maar dit vind ik fors.
Graag reactie
hhjm wijzigde dit bericht 02-02-2008 16:27 (12%)
Reg. datum: 14 januari 2008
Hoi Snoeki,
bedankt voor je berichtje en ook deliciousbrown, ik heb dat exe bestand gedownload en ik kies dan voor programma's met rfc1483 verbinding en router standaardconfiguratie zonder telefonie (of moet ik router gebruikers LAN zonder telefonie kiezen?) en ga dan verder en kies voor WEP niveau. Alles gaat dan goed, maar zodra ik http://192.168.1.254/ aanklik krijg ik het scherm waarin ik gebruikersnaam en wachtwoord moet invullen en daar kom ik dus niet meer in, als ik 3 keer iets ingetypt heb, vervalt de pagina. ik heb al de gebruikersnaam Administrator en ww ook Administrator gebruikt, maar die wordt niet gepakt (na 3 keer het wachtwoord ingevoerd te hebben wat ik eerder heb ingevuld tijdens de configuratie, krijg ik de melding autorisatie required). Ik kan verder wel op internet, alleen dus niet in mijn modem om eea aan te passen. Ik ben dus even ver als gister, wat gaat er dan toch fout??
bedankt voor je berichtje en ook deliciousbrown, ik heb dat exe bestand gedownload en ik kies dan voor programma's met rfc1483 verbinding en router standaardconfiguratie zonder telefonie (of moet ik router gebruikers LAN zonder telefonie kiezen?) en ga dan verder en kies voor WEP niveau. Alles gaat dan goed, maar zodra ik http://192.168.1.254/ aanklik krijg ik het scherm waarin ik gebruikersnaam en wachtwoord moet invullen en daar kom ik dus niet meer in, als ik 3 keer iets ingetypt heb, vervalt de pagina. ik heb al de gebruikersnaam Administrator en ww ook Administrator gebruikt, maar die wordt niet gepakt (na 3 keer het wachtwoord ingevoerd te hebben wat ik eerder heb ingevuld tijdens de configuratie, krijg ik de melding autorisatie required). Ik kan verder wel op internet, alleen dus niet in mijn modem om eea aan te passen. Ik ben dus even ver als gister, wat gaat er dan toch fout??
Eline1 wijzigde dit bericht 02-02-2008 12:09 (8%)
Reg. datum: 30 oktober 2007
Van Speedlinq was ik overgestapt naar Orange, nooit problemen.
Reden van overstap was de hogere snelheid en de bijna gratis ethernetmodem (livebox) bij Orange.
Bij Orange ook nooit problemen.
Van Orange naar Telfort: DRAMA, reden overstap: de hoop dat het wat sneller zou zijn en zuinigheid (oa geen Telefonie van KPN), maar nu dan wel echt spijt.....
Het is toch vreemd dat Telfort beweert dat ik niet goed ben aangesloten door KPN in de centrale, terwijl ik wel adsl-signaal heb en ook gewoon een activatiescherm krijg. Volgens mij zou ik dit niet krijgen als ik niet goed was aangesloten.
Zojuist een brief gestuurd naar Telfort dat ik de overeenkomst heb beëindigd.
Ik ga nu wel op het tweede aderpaar bij een andere provider internet aanvragen, dan maakt het me ook geen hol uit of Telfort hun signaal van mijn lijn halen of niet. Nu maar hopen dat dat wel gaat in mijn woning.
Reden van overstap was de hogere snelheid en de bijna gratis ethernetmodem (livebox) bij Orange.
Bij Orange ook nooit problemen.
Van Orange naar Telfort: DRAMA, reden overstap: de hoop dat het wat sneller zou zijn en zuinigheid (oa geen Telefonie van KPN), maar nu dan wel echt spijt.....
Het is toch vreemd dat Telfort beweert dat ik niet goed ben aangesloten door KPN in de centrale, terwijl ik wel adsl-signaal heb en ook gewoon een activatiescherm krijg. Volgens mij zou ik dit niet krijgen als ik niet goed was aangesloten.
Ik ga nu wel op het tweede aderpaar bij een andere provider internet aanvragen, dan maakt het me ook geen hol uit of Telfort hun signaal van mijn lijn halen of niet. Nu maar hopen dat dat wel gaat in mijn woning.
Telfort verschuilt zich maar al te graag achter KPN bij problemen. Ze vergeten echter dat ze een contract met jou hebben. In feite heb jij met de KPN niets te maken.quote:Horace schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 11:58:
Het toppunt vind ik toch altijd weer de beruchte afwijzingsbrief waarbij je zelf mag kiezen uit een aantal veelvoorkomende oorzaken, terwijl ze te beroerd zijn om DE reden van de afwijzing in de brief te zetten. Maar nee, standaardbrief aan iedereen en zoek het maar uit verder.
En als je na de harde reset alleen de gebruikersnaam Administrator invult en het wachtwoord veld leeg laat?quote:Eline1 schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 11:57:
Hoi Snoeki,
...
Reg. datum: 06 augustus 2001
Reg. datum: 06 augustus 2001
Tja, je moet het eigenlijk op jaarbasis berekenen. Dus 12 x 20 euro + kosten helpdesk bellen in een jaar tijd en dat afwegen tegen een duurdere provider met goedkopere helpdesk.quote:pigsbutt schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 11:04:
Dit soort "had je zelf kunnen weten/opzoeken" problemen mogen wat mij betreft doorgeleid worden naar de helpdesk á 30 cent per minuut. De rest 10 ct hoogstens.
Ik probeer Telfort gewoon een jaar, ben tot nu toe 7 euro aan de helpdesk kwijtgeweest en als ik verder deze maand niet meer hoef te bellen heb ik toch flink wat winst ten opzichte van mijn vorige provider.
De helpdesk kan je trouwens het beste in de ochtend of vroege middag bellen, dan sta je niet lang in de wacht en heb je voor zover ik het ervaren heb deskundigere mensen. Nadeel is dan wel dat je vaak vanaf je werk moet bellen.
Dat kan je inderdaad doen. Echter ben je nu wel 12 x 20 euro verschuldigd omdat je een jaarcontract hebt afgesloten. Mijn ervaring met het mobiele telefonie gedeelte van Telfort is dat ze je hieraan gaan houden, ook al heb je gelijk in mijn ogen.quote:Horace schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 11:58:
Kan je niet de helpdesk bellen en vragen of ze het met de leidinggevende kunnen bekijken, die is erg goed op de hoogte en heeft mij ook kunnen helpen terwijl de helpdesk onzin aan het beweren was (3 verschillende vreemde verhalen gehoord van 3 medewerkers, medewerker 4 was zo goed om te zeggen dat hij het niet wist en ging het dus navragen bij zijn leidinggevende en toen kwam het goed).
snoeki wijzigde dit bericht 02-02-2008 12:23 (45%)
Reg. datum: 24 mei 2007
Reg. datum: 24 mei 2007
waarom moet je dan een gewenste migratie datum opgeven????quote:osxy schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 09:33:
[...]
Dit is gewoon op je eerste aderpaar, dus je bent Orange eerder kwijt.
maar ach dan ga ik alles maar alvast klaar zetten voor het moment dat orange het niet meer doet.
[
De helpdesk kan je trouwens het beste in de ochtend of vroege middag bellen, dan sta je niet lang in de wacht en heb je voor zover ik het ervaren heb deskundigere mensen. Nadeel is dan wel dat je vaak vanaf je werk moet bellen.
[...]
Dat kan je inderdaad doen. Echter ben je nu wel 12 x 20 euro verschuldigd omdat je een jaarcontract hebt afgesloten. Mijn ervaring met het mobiele telefonie gedeelte van Telfort is dat ze je hieraan gaan houden, ook al heb je gelijk in mijn ogen.
Kan je niet de helpdesk bellen en vragen of ze het met de leidinggevende kunnen bekijken, die is erg goed op de hoogte en heeft mij ook kunnen helpen terwijl de helpdesk onzin aan het beweren was (3 verschillende vreemde verhalen gehoord van 3 medewerkers, medewerker 4 was zo goed om te zeggen dat hij het niet wist en ging het dus navragen bij zijn leidinggevende en toen kwam het goed).
[/quote]
Ik heb niet alleen de overeenkomst beëindigd, ik heb ze ook in gebreke gesteld.
Laat het maar voorkomen bij de rechter op Telforts kosten.Voor mij staat het vast dat de rechter mij gelijk gaat geven. Zij kunnen niet leveren wat ze beloven en waar ik vanuit ga als ik een abonnement bij ze afsluit. Ik heb dit niet na 1 dag werkt het niet gedaan, ik ben nu een maand verder, los van de meer dan een maand wachten voordat het "aangesloten" was.
Bellen met de helpdesk...
Vandaag krijg ik steeds de mededeling dat het langer dan tien minuten gaat duren en dat ik beter op een ander tijdstip kan bellen. En eigenlijk is dat op de eerste keer dat ik belde na, standaard bij Telfort
[...]
Dat kan je inderdaad doen. Echter ben je nu wel 12 x 20 euro verschuldigd omdat je een jaarcontract hebt afgesloten. Mijn ervaring met het mobiele telefonie gedeelte van Telfort is dat ze je hieraan gaan houden, ook al heb je gelijk in mijn ogen.
[/quote]
Ik heb niet alleen de overeenkomst beëindigd, ik heb ze ook in gebreke gesteld.
Laat het maar voorkomen bij de rechter op Telforts kosten.Voor mij staat het vast dat de rechter mij gelijk gaat geven. Zij kunnen niet leveren wat ze beloven en waar ik vanuit ga als ik een abonnement bij ze afsluit. Ik heb dit niet na 1 dag werkt het niet gedaan, ik ben nu een maand verder, los van de meer dan een maand wachten voordat het "aangesloten" was.
Bellen met de helpdesk...
Vandaag krijg ik steeds de mededeling dat het langer dan tien minuten gaat duren en dat ik beter op een ander tijdstip kan bellen. En eigenlijk is dat op de eerste keer dat ik belde na, standaard bij Telfort
Reg. datum: 27 oktober 2007
Reg. datum: 27 oktober 2007
Ja, dat duurt enkele dagen. Minimaal totdat je "officieel" administratief opgeleverd bent door Telfort.quote:hhjm schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 11:36:
Ik heb sinds 1-2 (overstapdatum) Telfort. Verbinding verkrijgen geen probleem. Alleen ik probeer sinds 1-2 mijn email te activeren maar dat lukt. Het internetwachtwoord welke ik hiervoor gekregen hebt werkt niet, ook niet bij de webmail. Hebben meer mensen hier last van gehad, duurt het soms enige dagen voordat de email geactiveerd is?
Bij heel veel mensen valt het tegen.quote:Mijn snelheid valt iets tegen, z'n 16 mb moet ik kunnen halen maar het dit is niet meer dan 11 mb.
Het probleem is dat de postcodeberekening domweg uitgaat van een rechte lijn tussen je huis en de centrale, maar de praktijk is dat dat (de werkelijke lengte van de koperkabels) makkelijk 50% meer kan zijn omdat het bijvoorbeeld in een U-bocht loopt, waardoor je dus een lagere snelheid haalt.
Reg. datum: 30 juli 2007
Reg. datum: 30 juli 2007
Heb je al een vanuit je "vaste" lijn naar je mobiel gebeld? Kijk dan eens wat voor nummer je ziet. Ik had het zelde probleem en het bleek dat KPN mijn nummer had verwisseld met de oplevering van mijn Telfort lijn. Ik had **51** en die dag opeens **53** als nummer!! Na wat heen en weer gebeld te hebben met KPN netjes (in de centrale) opgelost.
quote:henk999 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 18:12:
Na installatie deze week werkt internet goed en snel. Mijn probleem betreft het vast bellen. Uitgaande gesprekken lukken. Mijn nummer is en blijft echter onbereikbaar voor anderen. Helpdesk en tips op telfort site en modem resetten ed leveren niets op. Zijn er mensen met hetzelfde probleem?. Misschien tips?
Bij voorbaat dank.
Michel1979 en snoeki en deliciousbrowm bedankt voor de tips, het is allemaal gelukt!
Vraagje, als het goed is krijg ik eindelijk 6 feb Telfort op mijn nieuwe adres. Ik had eerst Telfort op mijn oude adres maar ben toen verhuisd. Ik heb vandaag mijn modem aangesloten, maar mijn DSL gaat niet branden (power blijft knipperen). Ik vroeg me af of de DSL pas gaat branden op datum van oplevering of moet die al eerder branden.
wellicht was ik te snel met mijn reactie, want alles doet het, alleen kan ik de site www.telfort.nl zelf niet bereiken (krijg melding dat de webpagina niet worden weergegeven). Is de site momenteel uit de lucht of klopt er nog iets niet bij mij?
@the killing bean, bij sommige mensen gaat het dsl lampje al eerder branden dan de opleverdatum, maar wellicht is het bij jou pas echt pas vanaf 6 februari.
Excuus voor de vele berichten, vandaar dat ik het dan nu zo doe: Michel1979: via het IP wat je gegeven hebt kan ik de site wel bereiken. Blijft het onduidelijk waarom www.telfort.nl intypen in de adresbalk niet werkt.
Excuus voor de vele berichten, vandaar dat ik het dan nu zo doe: Michel1979: via het IP wat je gegeven hebt kan ik de site wel bereiken. Blijft het onduidelijk waarom www.telfort.nl intypen in de adresbalk niet werkt.
Eline1 wijzigde dit bericht 02-02-2008 15:04 (41%)
Ok, omdat ik geen KPN aansluiting heb, dacht ik misschien dat KPN eerst langs moet komen. Ik ben niet helemaal thuis met ADSL, maar ik dacht dat je met de DSL lampje kan zien of KPN de DSL lijn heeft opgezet en dat je met het internet lampje kan zien of Telfort dit heeft gedaan... 
quote:Eline1 schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 13:48:
Michel1979 en snoeki en deliciousbrowm bedankt voor de tips, het is allemaal gelukt!
quote:Eline1 schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 14:26:
wellicht was ik te snel met mijn reactie, want alles doet het, alleen kan ik de site www.telfort.nl zelf niet bereiken (krijg melding dat de webpagina niet worden weergegeven). Is de site momenteel uit de lucht of klopt er nog iets niet bij mij?
@Eline1. Het is niet de bedoeling er een soort chatbox van te maken hier. Ook bestaat er zoiets als een editknop als je iets wil toevoegen aan een post van 2 minuten ervoor.quote:Eline1 schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 14:28:
@the killing bean, bij sommige mensen gaat het dsl lampje al eerder branden dan de opleverdatum, maar wellicht is het bij jou pas echt pas vanaf 6 februari.
Hij doet het hier gewoon. Probeer het eens op ip te bereiken; Klikquote:Eline1 schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 14:26:
...
Reg. datum: 02 februari 2008
Reg. datum: 02 februari 2008
Eindelijk heb ik mijn 20 mbit (duurde ongeveer 10 dagen). Ik ben van tiscali 6 mbit (modem trainde op 6,8 mbit) naar:
DSL Up 19716 kbps / 1088 kbps. Ik download met utp van usenet ongeveer met 2 mbps 95% load van processor van modem en als ik met mijn laptop met vista erop via wifi download 1,3 mbps met 98 tot 100% cpu load van modem.
Dat kan toch nooit normaal zijn? Een verschil van ruim 600kbps en bijna constant 100% cpu load van de modem.
Wat ik heb geprobeerd:
Tcp optimizer: het is een vista laptop en ik maakte geen vordering.
Nieuwste firmware zit er al op.
Modem: Zyxel P-2602 HW -D1a
Security: Wpa2+psk (encryptie vertraagt iets, maar niet zoveel)
wifi van laptop: intel 2200
Wat doe ik fout? bijna constant 100% cpu gebruik en verschil van 600 kbps
DSL Up 19716 kbps / 1088 kbps. Ik download met utp van usenet ongeveer met 2 mbps 95% load van processor van modem en als ik met mijn laptop met vista erop via wifi download 1,3 mbps met 98 tot 100% cpu load van modem.
Dat kan toch nooit normaal zijn? Een verschil van ruim 600kbps en bijna constant 100% cpu load van de modem.
Wat ik heb geprobeerd:
Tcp optimizer: het is een vista laptop en ik maakte geen vordering.
Nieuwste firmware zit er al op.
Modem: Zyxel P-2602 HW -D1a
Security: Wpa2+psk (encryptie vertraagt iets, maar niet zoveel)
wifi van laptop: intel 2200
Wat doe ik fout? bijna constant 100% cpu gebruik en verschil van 600 kbps
Reg. datum: 22 februari 2005
Reg. datum: 22 februari 2005
kan me trouwens iemand vertellen wat de instellingen zijn voor een Telfort verbinding met de centrale.?
Ik heb hier nog een ander adsl2 modem liggen dat ik graag even wil proberen...
Ik heb hier nog een ander adsl2 modem liggen dat ik graag even wil proberen...
Pagina: 1 2 3 4 ... 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 last
Dit topic is gesloten.