Hoofdcategorieën
Topicacties

Telfort Internet ervaringen topic - Deel 5

Pagina: 1 2 3 4 ... 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 14 januari 2008

Het volgende, ik heb het basismodem van telfort gekregen, maar ik heb ook nog een speedtouch 716 en wil deze gebruiken om draadloos te internetten. Nu heb ik het volgende gedaan:
ik heb eerst op de pagina http://www.speedtouch.nl/drivers.html#716 de benodigde drivers gedownload en geinstallerd en op een gegeven moment wordt er, tijdens installeren van die drivers, het volgende gevraagd:
1: gebruikersnaam en wachtwoord. Dit heb ik aangemaakt en de speedtouch wordt geconfigureerd.
2: vervolgens kies ik de optie providers met RFC1483 verbinding (kan kiezen uit deze en providers met PPPoA verbinding en tiscali met telefonie); ik kies de eerste, maar waarom weet ik niet.
3: Daarna kies ik voor de optie router modem zonder telefonie (heb geen telefonie van telfort)
4: bij network operator kies ik voor Tiscali
5: dan kies ik bij draadloze beveiliging voor beveiligingsniveau 2 (hoog) en nou komt het probleem: wanneer ik voor deze optie kies of beveiligingsniveau 1 moet ik, wanneer ik een draadloos internetverbinding wil gebruiken een wachtwoord invoeren en ik wil het wachtwoord invoeren wat ik in stap 1 gedaan heb, maar dat herkent hij niet. Ik heb bovenstaande stappen opnieuw doorlopen en bij beveiligingsniveau de optie "geen" gekozen en kan ik wel vrij draadloos internetten. Hoe kan dit?
Ik kom ook niet meer in mijn modem wanneer ik 192.168. enz intyp. Ik heb toen bij "uitvoeren" cmd ingetypt en ipconfig. Ik heb de standaardgateway ip ingetypt, kijken of ik zo in mijn router kan komen, maar ook helaas geen succes.

Mijn volgende vragen zijn als volgt:
1: heb ik het goed gedaan om mijn speedtouch nu als modem te gebruiken, of heb ik bij stap 2 een verkeerde optie aangeklikt? Ik heb na het installeren van die drivers mijn telfort modem nu niet meer nodig (is dit goed?)
2: waarom kan ik niet meer in mijn router? (heeft dit te maken met een bepaald ip adres ofzo, heb ik nl helemaal geen verstand van)
3: waarom wordt het wachtwoord, wat ik ingevoerd heb tijdens installeren van die drivers, niet geaccepteerd door mijn laptop (maar bij geen beveiliging kan ik dus wel gebruik maken van draadloos internet)
4: is bovenstaande onlogisch en moet ik het helemaal anders doen? bijv mijn pc modem van telfort weer opnieuw installeren en de speedtouch daar mee samen laten werken? ZO ja, heb ik werkelijk geen idee hoe ik dit stap voor stap moet doen.

Alvast bedankt

Reg. datum: 06 augustus 2001

Eline1, volgens mij kan je gewoon achteraf de encryptie instellen (bijv wep of een niveau hoger). Zo deed ik het althans toen ik nog xs4all had. Ik kies gewoon de een na hoogste, dan hoef je niks op te geven.

Ik ben ook met de speedtouch 716 bezig nu. Ik krijg echter een stap waarin ik een gebruikersnaam en wachtwoord moet invoeren, maar die krijg jij niet?
En krijg jij met de speedtouch 716 internet werkende? Ik krijg maar steevast het activeringsscherm (althans de bovenkant en zijkant, het middengedeelte laad niet).

snoeki wijzigde dit bericht 01-02-2008 21:38 (6%)

Reg. datum: 19 januari 2008

nou, die instellingen staan dus al zo :S

Reg. datum: 19 januari 2008

van die telefoniedingen die je net zei...over die compressies.....

inlognaam voor de speedtouch 716 (gebruikersnaam en wachtwoord) is trouwens met de nieuwste firmware:

Adminstrator

dus met een hoofdletter A. Hiervoor was het altijd beide admin , daar kom je er vast wel mee in en anders even resetten met een paperclip of speld op de router zelf?

hoi snoekie,

ik internet dus nu via de speedtouch 716, puur nadat ik die drivers geinstalleerd had. Verder heb ik niks gedaan. ik heb die stap ook gekregen waarin je een wachtwoord en gebruikersnaam moet invoeren, dit heb ik dus ook maar gedaan (gewoon iets verzonnen), maar die gebruikersnaam krijg ik niet te zien wanneer ik mijn laptop laat zoeken naar draadloze verbindingen.
Maar als ik die wep wil instellen, dan moet ik toch in mijn modem kunnen? En dat kan ik niet. Ik kan dus wel aangeven dat ik de wep 1 of 2 wil (puur via installatie van die drivers), maar wanneer de laptop de verbinding wilt maken en ik het wachtwoord invoer die ik bij de gebruikersnaam en wachtwoord heb ingevoerd geeft ie aan dat dit wachtwoord niet klopt. Dus ik kan alleen draadloos internetten wanneer ik geen beveiliging neem.

dank je wel snoekie, maar wanneer ik de standaardgatewayIp invoer krijg ik ook venster met de vraag naar gebruikersnaam en wachtwoord, maar wanneer ik Administrator 2 keer intyp of admin, ook dan geen resultaat. ik ga eens het modem resetten. Kijken wat er dan gebeurd.

Reg. datum: 01 februari 2008

[quote]henk999 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 18:12:
Na installatie deze week werkt internet goed en snel. Mijn probleem betreft het vast bellen. Uitgaande gesprekken lukken. Mijn nummer is en blijft echter onbereikbaar voor anderen. Helpdesk en tips op telfort site en modem resetten ed leveren niets op.

Zijn er wellicht nog meer suggesties voor de oplossing van dit probleem?

god's right foot
Reg. datum: 24 november 2000

Misschien dat iemand mij kan helpen met een DHCP probleem.
Ik heb in totaal 4 apparaten aan de Modem hangen. 3 via UTP en 1 via Wlan.

Ivm verbouwing van onze woonkamer is mijn PC niet aangesloten geweest . Nu is alles klaar en heb dus deze weer online proberen te krijgen.
Probleem is dat ik geen IP adress krijg van de modem.Zelfde probleem kreeg de laptop welke draadsloos verbind ook (terwijl voor ik mn PC aansloot dit wel goed ging :?)

Daarom heb ik dus een IP adres opgegeven + DNS servers.

Nu merk ik dat al sik de PC opstart ik niet gelijk op internet kan. IP is wel aanwezig (logisch, zelf gegeven)
kan verder niets vinden wat fout is.
Het rare is dat mn Xbox en mn server welke ook een zelf gegeven IP hebben, dit probleem niet ondervinden.

Nu mijn vraag is nu. Hoe komt het dat de modem opeens geen IP adressen meer goed geef??

Heb alle instellingen nagekeken maar kan nergens iets vinden.

Ik ehb trouwen erg vaak dat als ik aan he surfen ben dat er dan een pagina niet gevonden wordt. Krijg dan de bekende melding:
De webpagina kan niet worden weergegeven

Meest waarschijnlijke oorzaken:
Uw computer is niet met internet verbonden.
Er zijn problemen op de website opgetreden.
U hebt het adres mogelijk verkeerd getypt.

Mogelijke acties:
Verbindingsproblemen vaststellen

Intel Duo 2 Core E8400,Asus P5N32-e SLi,2x 1GB G-skill DDR800,2x EVGA 9600GT 512mb,2x 250GB SATA II HD,Vista Home Premium,Apple Cinema 20"

Reg. datum: 08 december 2004

quote:
J.Kossen schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 07:45:
[...]
Kijken of ik dit weekend een mogelijkheid zie om langs te gaan en de aftakking te verwijderen. Hopelijk helpt het... Dank zover.
Mijn ouders en ik hebben vanmiddag nog uitgebreid via GSM besproken wat het nu zou kunnen zijn. Wat blijkt? Op de eerste verdieping waren nog 2 (!) normale apparaten op de inkomende lijn aangesloten (een ouderwetse pulstelefoon uit het jaar kruik en een nummermelder) 8)7 Sinds deze twee apparaten van de inkomende lijn zijn afgehaald lijkt het erop dat het stabiel is. Nog een paar dagen de vingers gekruisd houden, maar het ziet er goed uit :)

Ik kom er maar niet uit met mijn speedtouch. Ik krijg geen werkende internet verbinding (heb geen telefonie). Om mijn vraag even duidelijk te krijgen hieronder de stappen die ik uitvoer en waarbij ik het niet werkende krijg. Wat doe ik fout?

stap 1: speedtouch 716 aangesloten en voorzien van nieuwste firmware
stap 2: het bestand genaamd "ST716v5_ST585_R5x_config_nl_v11.exe" gestart
stap 3: 1 x op volgende drukken, hij controleert nu de speedtouch
stap 4: ik krijg nu een keuze uit 3 opties: providers met RFC1483 verbinding, providers met
PPPoA verbinding of Tiscali met Telefonie. Ik kies providers met RFC1483 verbinding en druk
volgende
stap 5: als netwerkoperator kies ik tiscali en druk volgende
stap 6: proxy adres vul ik onzin in, proxy poort geef ik 5060 op, adres registrator vul ik
onzin in en poort registrator laat ik ook leeg en druk volgende
stap 7: telefoonnummer vul ik 0 in, gebruikersnaam vul ik onzin in, wachtwoord laat ik leeg
en druk volgende
stap 8: hier vul ik 3 keer Administrator in
stap 9: hier kies ik middel (wep)
Nu gaat de speedtouch alles instellen en klik ik voltooien.

Maar nu kan ik niet internetten? Ik begrijp niet wat ik fout doe.
Als ik namelijk naar http://192.168.1.254 ga, dan kan ik controle doen van de internet
services en alles is goed volgens mijn speedtouch?

wat ik vreemd vind is dat ik hetzelfde bestand als snoeki start (ST716v5_ST585_R5x_config_nl_v11.exe), maar niet dezelfde stappen doorloop en ik wel gewoon internetverbinding heb, maar niet het wachtwoord weet om een laptop verbinding te laten maken. Of is er een standaard wachtwoord ofzo? Ik denk dat ik maar gewoon weer het telfortmodem er aan ga hangen.

Reg. datum: 04 juli 2003

Gebruiken jullie beiden (Snoeki en Eline1) wel de juiste configurator bij de laatste firmware voor de speedtouch 716v5, namelijk de ST7xx_config_nl_R6x_v16.exe voor firmware versie 6.2.29.2? Dat kan misschien een hoop verklaren.

DeliciousBrown® wijzigde dit bericht 02-02-2008 00:01 (0%)
Reden: Configurator moest versie 16 in plaats van 15 zijn

Reg. datum: 11 januari 2008

quote:
J.Kossen schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 22:11:
[...]

Mijn ouders en ik hebben vanmiddag nog uitgebreid via GSM besproken wat het nu zou kunnen zijn. Wat blijkt? Op de eerste verdieping waren nog 2 (!) normale apparaten op de inkomende lijn aangesloten (een ouderwetse pulstelefoon uit het jaar kruik en een nummermelder) 8)7 Sinds deze twee apparaten van de inkomende lijn zijn afgehaald lijkt het erop dat het stabiel is. Nog een paar dagen de vingers gekruisd houden, maar het ziet er goed uit :)
Dan zou je haast zeggen dat die apparaten met hun lijn nog VOOR de splitter aangesloten zaten en niet op de Telefoon-uitgang van de splitter. Ook als er geen splitter zit, is het geheel duidelijk, dan zijn het zeker die twee apparaten geweest die de storing veroorzaakten.

Overigens is het bovenstaande heeeel elementaire wetenschap bij ADSL; ik snap vaak niet waarom men (wellicht jij wel) de installatiehandleiding niet doorneemt vóór het aansluiten. Daarin wordt heel duidelijk gesteld dat alle telefoons achter de splitter moeten zitten.

Het volgens procedure in die handleiding onderzoeken en uitvoeren scheelt weer heel wat telefoontjes naar de helpdesk die dan weer meer aandacht aan de echte problemen kan besteden.

hvgsel wijzigde dit bericht 02-02-2008 00:06 (7%)

La Marmotte
Reg. datum: 21 mei 2004

Vorige maand heb ik ook eigenlijk internet via Telfort besteld, nu heb ik er geen modem bij besteld. Helaas heb ik me niet gerealiseerd dat mijn oude modem wel eens niet kon werken omdat telefoon ook via het modem geregeld moet worden. Moet ik nu toch het standaard modem gaan gebruiken of kan ik het geheel ook allemaal aansluiten op de Speedtouch 585 die ik nu heb?

Paul Rusesabagina: If I give a businessman 10,000 francs, what does that matter to him? He is rich. But, if I give him a Cohiba cigar straight from Havana, Cuba. Hey, that is style, Dube.

10100111001
Reg. datum: 16 februari 2004

quote:
Janusz schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 00:04:
Vorige maand heb ik ook eigenlijk internet via Telfort besteld, nu heb ik er geen modem bij besteld. Helaas heb ik me niet gerealiseerd dat mijn oude modem wel eens niet kon werken omdat telefoon ook via het modem geregeld moet worden. Moet ik nu toch het standaard modem gaan gebruiken of kan ik het geheel ook allemaal aansluiten op de Speedtouch 585 die ik nu heb?
Geen modem besteld? Dat kan helemaal niet :) Of je bedoelt waarschijnlijk het basismodem (1poorts modem/router).

Een Speedtouch 585 is geen VoIP modem, dus nee, die kan je niet gebruiken voor internettelefonie.

Wel kun je het basismodem gebruiken als modem + voor Telefonie, en dan kijken of je de 585 als accesspoint / switch kunt gebruiken. Heeft ie tenminste nog een functie.

Anders wordt het upgraden naar een nieuw modem met VoIP mogelijkheid, of een accesspoint/switch kopen voor je basismodem.

La Marmotte
Reg. datum: 21 mei 2004

quote:
IEFtm schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 00:15:
[...]

Geen modem besteld? Dat kan helemaal niet :) Of je bedoelt waarschijnlijk het basismodem (1poorts modem/router).

Een Speedtouch 585 is geen VoIP modem, dus nee, die kan je niet gebruiken voor internettelefonie.

Wel kun je het basismodem gebruiken als modem + voor Telefonie, en dan kijken of je de 585 als accesspoint / switch kunt gebruiken. Heeft ie tenminste nog een functie.

Anders wordt het upgraden naar een nieuw modem met VoIP mogelijkheid, of een accesspoint/switch kopen voor je basismodem.
Okee thanks, dan wordt het denk ik het gebruik van een accespoint. Moet lukken, alles is toch wireless hier. Bedankt!

Paul Rusesabagina: If I give a businessman 10,000 francs, what does that matter to him? He is rich. But, if I give him a Cohiba cigar straight from Havana, Cuba. Hey, that is style, Dube.

Reg. datum: 30 oktober 2007

Morgenochtend komt er een monteur mijn lijn labellen en één en ander in orde maken.

Ik hoop dat ik dan vanaf morgen eindelijk internet heb!

Nu ben ik al echt blij dat er wat gebeuren!! :)

ik zit nu al een week of 2 in status 4, en de oplevering is volgens de brief 12-0208.
op die dag heb ik ook een telco--->>telco migratie van orange.
maar omdat ik hier overal lees dat er bij mensen hun lijn eerder actief is,vraag ik mezelf af of mijn lijn dan op mijn eerste ader paar komt en dus pas werkelijk overgaat per 12-02 of dat hij al eerder actief is op mijn 2de ader paar.

dit lees ik namelijk verder niet bij de mensen die eerder signaal hebben.

Mooooooo
Reg. datum: 07 januari 2005

quote:
ozziestroker1 schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 06:52:
ik zit nu al een week of 2 in status 4, en de oplevering is volgens de brief 12-0208.
op die dag heb ik ook een telco--->>telco migratie van orange.
maar omdat ik hier overal lees dat er bij mensen hun lijn eerder actief is,vraag ik mezelf af of mijn lijn dan op mijn eerste ader paar komt en dus pas werkelijk overgaat per 12-02 of dat hij al eerder actief is op mijn 2de ader paar.

dit lees ik namelijk verder niet bij de mensen die eerder signaal hebben.
Dit is gewoon op je eerste aderpaar, dus je bent Orange eerder kwijt.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic." Mijn weblog

quote:
DeliciousBrown® schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 23:33:
Gebruiken jullie beiden (Snoeki en Eline1) wel de juiste configurator bij de laatste firmware voor de speedtouch 716v5, namelijk de ST7xx_config_nl_R6x_v16.exe voor firmware versie 6.2.29.2? Dat kan misschien een hoop verklaren.
Ik ga het zo gelijk even proberen. Ik heb nu deze gepakt: http://www.speedtouch.nl/...7xx_config_nl_R6x_v16.exe

En het werkt!!! Hoe stom kan ik zijn zeg 8)7

Eline1, je voert deze wizard uit, en kies voor wep niveau in de wizard, daarna naar http://192.168.1.254/ toe en dan links in het menu klikken op home network, dan op wlan in het midden (bij mij heet deze WLAN: SpeedTouch4365 54mbs en dan op configure klikken en je kan alles instellen.

Die knoppen waren dus gewoon weg omdat ik het verkeerde instelprogrammaatje gebruikte :o

snoeki wijzigde dit bericht 02-02-2008 09:46 (26%)

quote:
Quiqziz schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 19:14:
[...]

Komt waarschijnlijk doordat je modem bij een draadloos signaal meer CPU kracht nodig heeft (vanwege encryptie van pakketjes e.d.)
Hierdoor gaat je telefoonkwaliteit ook achteruit.

Ik heb het zelfs met een normaal modem
Dat dacht ik eerst ook, maar dat lijkt niet het geval te zijn. Als ik de encryptie uitzet (van WPA naar 'no security') dan blijft de CPU load erg laag bij het downloaden via wireless, maar het hakkelen/stotteren bij telefoonverbinding blijft.
quote:
Masimo schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 20:34:

Je kunt de gereserveerde bandbreedte voor Telefonie verhogen. Daarvoor ga je in je modem naar VOIP - SIP - Advanced Setup. Dan stel je de compressie types anders in:

Primary Compression Type: G.711A
Secondary Compression Type: G.729
Third Compression Type: G.711u

Dan moet het beter klinken. G711A (Alaw) is in Europa de standaard voor normale telefonie. Het heeft de beste kwaliteit en minste cpu belasting doordat er geen compressie word toegepast. G.729
ook geprobeerd. Maakt helaas ook niet uit.
Ziet er naar uit dat het toch een extra routertje wordt om dit probleem de wereld uit te helpen.

sverzijl wijzigde dit bericht 02-02-2008 09:51 (39%)

Reg. datum: 08 december 2004

quote:
hvgsel schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 23:56:
[...]

Dan zou je haast zeggen dat die apparaten met hun lijn nog VOOR de splitter aangesloten zaten en niet op de Telefoon-uitgang van de splitter. Ook als er geen splitter zit, is het geheel duidelijk, dan zijn het zeker die twee apparaten geweest die de storing veroorzaakten.

Overigens is het bovenstaande heeeel elementaire wetenschap bij ADSL; ik snap vaak niet waarom men (wellicht jij wel) de installatiehandleiding niet doorneemt vóór het aansluiten. Daarin wordt heel duidelijk gesteld dat alle telefoons achter de splitter moeten zitten.

Het volgens procedure in die handleiding onderzoeken en uitvoeren scheelt weer heel wat telefoontjes naar de helpdesk die dan weer meer aandacht aan de echte problemen kan besteden.
Ik ben al ruim 14 jaar het huis uit en bij de installatie vorige week nooit meer gerealiseerd of nagedacht of er boven nog apparatuur aangesloten was |:( :X :$ Ik zal zo nog even bellen (vast natuurlijk) of alles nog naar behoren werkt...

Reg. datum: 17 februari 2001

quote:
sverzijl schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 09:48:
[...]

Dat dacht ik eerst ook, maar dat lijkt niet het geval te zijn. Als ik de encryptie uitzet (van WPA naar 'no security') dan blijft de CPU load erg laag bij het downloaden via wireless, maar het hakkelen/stotteren bij telefoonverbinding blijft.

[...]

ook geprobeerd. Maakt helaas ook niet uit.
Ziet er naar uit dat het toch een extra routertje wordt om dit probleem de wereld uit te helpen.
Ik heb het ook nooit weg gekregen met die zyxel.
Heb toen maar een speedtouch genomen en die heeft nergens last van.

Reg. datum: 30 oktober 2007

Blijheid inmiddels omgeslagen in haat.

KPN-monteur langs geweest en die verzekerde mij dat alles goed zat aangesloten.
Toen ik vertelde dat ik het ook al vreemd vond dat ze wel in mijn modem konden kijken, terwijl het zogenaamd niet goed aangesloten was, moest hij hartelijk lachen.

Meteen de helpdesk geprobeerd te bellen, maar toen ik na 10 minuten nog steeds meer dan 9 wachtende voor me had heb ik maar weer opgehangen.

Ik vraag me echt af wat daar voor mensen werken bij Telfort, ze worden in ieder geval niet gehinderd door enige technische kennis.

Mijn opzegbrief gaat vandaag nog de deur uit. Wat een @!##$% bedrijf is dat Telfort toch.
:(

Pagina: 1 2 3 4 ... 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: