Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?
Hehe ik heb het gehoord van een klasgenoot. Ze moesten bij de machinist-in/uitgang uitstappen ivm het laddertje, en daarna via het spoor (15min) richting station Almelo lopen, ze konden niet van het spoor af omdat er hekken langs het spoor stonden ofzoBastien schreef op maandag 14 juli 2008 @ 17:39:
Vandaar dus die 1½ uur vertraging vrijdag... en de gebruikelijke onwetendheid van de medewerkers der NS die na een half uur nog niets wisten (of het onder de pet wilden houden)
[...]
Nou moet ik wel zeggen dat (vooral) de intercity's op dat enkelspoor stuk regelmatig harder gaan dan 40 km/u. Maar misschien dat dat alleen maar van toepassing is tot 200m van het station af ofzo. Maar toen we er met de bus langsreden vond ik het ook al raar om twee treinen te zien

Da's waar, ik had nog wat meer probeersels geupload voor die 'Albatros':Bastien schreef op maandag 14 juli 2008 @ 21:51:
Maar zet daar de neus van open en het is ook net een vogelbekdierOf kan de neus van dat ding niet dicht... want dan is het idd niet echt een fraai ontwerp
Origineel (vlaky.net):

De ontwerper heeft geprobeerd om het iele zijraampje enigszins body te geven door een trapeziumvormig donker vlak eromheen te laten spuiten, maar dat werkt niet. Alle vlakken zijn even plomp, er loopt nergens een dunnere accentlijn die de lompheid doorbreekt.
De stijlere hoek van de voorruit zal wel een vereiste geweest zijn, evenals die gigantische opengesperde bek waar de koppeling in zit. Maar het lijnenspel, en de plaatsing van de koplampen en het zijruitje laat zien dat men met die eisen geen goed raad wist en er een fantasieloze klompvorm van heeft gemaakt. Voor een reclamepamflet van NSHispeed.nl heeft iemand er van armoe maar een barbecueroostertje in de 'bek' geshopt zo te zien (verwachten ze loslopend vleesvee op het spoor?). Wat mij betreft hadden ze het ontwerp voor zo'n doorkoppelneus nog beter kunnen afkijken van een föhn of een kruimeldief, daar zit ook zo'n gat in maar de collega's industriëel ontwerpen weten daar toch een mooi strak gelijnd vormpje van te maken.
Ik heb geprobeerd om die opening zoveel mogelijk weg te laten vallen in een matzwart vlak, dat maakt de neus al een stuk spitser. Daarbij is er een geschiktere belijning te bedenken van de neus naar de zijramen toe. Dat breekt de lompe, bolle vormen, en maakt er scherpere, vliegtuig-achtige lijnen van:

Zo vind ik 'm eigenlijk nog een stukje sneller ogen. Het is jammer dat de blauwe punt een klein beetje 'bij moet sturen' om lijn van de bolle neus te volgen, maar schuin van voren gezien ziet het er wel goed uit:

Het donkergrijze vlak onder de voorruit zorgt ook voor beter zicht bij tegenlicht.
Andere schetsen met geel/oranje/blauw: 1 2 3
Met rood/lichtrood:

[ Voor 5% gewijzigd door benoni op 15-07-2008 02:21 ]
http://www.kixtart.tweakdsl.nl/Spoor/15juliklein.jpg (groot)
http://www.kixtart.tweakdsl.nl/Spoor/15juliklein2.jpg (groot)
[ Voor 17% gewijzigd door Kixtart op 15-07-2008 13:33 ]
☻/
/▌
/ \
De 1107 is eigendom van het spoorwegmuseum. De 1111 ook, maar die is plukloc voor de 1107.
De twee foto is een NS Serie 600 van net na de oorlog, bijgenaamd Hippel, een diesel-rangeerlocomotief. Enkelen hiervan zijn nog in dienst bij een aantal railbedrijven, maar niet erg veel meer. Ik kan het nummer niet zien, maar ook hier zijn er een aantal bewaard gebleven voor museumdoeleinden.
Edit: op de grote foto is het nummer van de Hippel te zien, de 629. Ik weet niet zeker, maar volgens mij is die ook van het spoorwegmuseum. Leuk onboard filmpje van de 629.
[ Voor 32% gewijzigd door wildhagen op 15-07-2008 13:43 ]
Virussen? Scan ze hier!
(wist niet dat er daar ook nog maar weinig van rondreden)
Verder bedankt voor de info. Toch wel leuk om wat meer te weten over de locs hier.
edit:
Ik zag al gelijk dat dat Blerick was. Ook niet lastig te raden waar ik de foto's net heb gemaaktEdit: op de grote foto is het nummer van de Hippel te zien, de 629. Ik weet niet zeker, maar volgens mij is die ook van het spoorwegmuseum. Leuk onboard filmpje van de 629.
[ Voor 45% gewijzigd door Kixtart op 15-07-2008 13:46 ]
☻/
/▌
/ \
Ze zijn wel liefKixtart schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 13:29:
Net weer twee locs die ik nog niet zovaak heb gezien. Eigenlijk wilde ik ook de oude passagierstrein die erachter stond fotograferen, maar ze reden de verkeerde kant op. Worden deze nog ergens gebruikt?
3e klas treinen? (groot)
[ Voor 0% gewijzigd door Kixtart op 15-07-2008 19:14 . Reden: Hmm, had m'n vorige reactie natuurlijk ook gewoon kunnen editten ]
☻/
/▌
/ \
Ik ken ze nog wel, reden heel lang op de Schrootlijn (Roosendaal <> Zwolle). Uiteraard toen gereklasseerd tot 1e en 2e klasse. Heb er regelmatig in meegereden en het was niet wat je noemt comfortabel te noemen.
Die dingen hebben na buitendienst-stelling ook nog heel lang langs de oude locomotievenloods in Roosendaal gestaan, medio jaren 90 stonden ze daar nog. Althans, een hoop, niet alle bijna 200 uiteraard.
[ Voor 6% gewijzigd door wildhagen op 15-07-2008 19:23 ]
Virussen? Scan ze hier!
Goed werk, ziet er beter uit dan het origineel imho
We are shaping the future

De rest op de bekende stek (camera doet het weer...)
[ Voor 16% gewijzigd door Luke! op 16-07-2008 01:17 ]
Zie je wel. Ik had laatst een discussie met iemand, die geloofde niet da er vroeger 3e klas treinen rondreden in NL. Tot wanneer hebben die eigenlijk rondgereden? Ik kan me namelijk herinneren dat ik er wel eens in heb gezeten (met van die deuren die je tijdens et rijden gewoon open kon doen
HENG HENG
Die deuren die je tijdens het rijden kan openen heeft niets met derde klasse te maken. Dat kon namelijk met Plan W ook, en dat reed tot 2003. Plan W is overigens alleen gebouwd in 2e klasse uitvoering, 1e klasse bestond niet. Met Hondekoppen kon het ook, en die reden tot 1996.
Virussen? Scan ze hier!
Dan ben ik in de war. Op welke lijn heeft plan W eigenlijk topt het laatst gereden?wildhagen schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 08:30:
Derde klasse is in 1956 afgeschaft. De oude 1e klasse kwam te vervallen, de toenmalige 2e klasse werd gepromoveerd naar 1e klasse, en de 3e klasse werd gepromoveerd naar 2e klasse.
Die deuren die je tijdens het rijden kan openen heeft niets met derde klasse te maken. Dat kon namelijk met Plan W ook, en dat reed tot 2003. Plan W is overigens alleen gebouwd in 2e klasse uitvoering, 1e klasse bestond niet. Met Hondekoppen kon het ook, en die reden tot 1996.
HENG HENG
Dat doedelzak geluid is inderdaad verschrikkelijk. Ik zit zelf nog het liefste in een ICKwontcachme schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 23:53:
Ik wil ook wel onderweg naar school in zon nieuwe IRM reizen een keer. Toch leuk een nieuwe trein ontdekken en kijken wat er alweer vernield is, en of die vrolijke doedelzak bij het optrekken weg is.
Was overigens onlangs nog leuk; een conductrice die vergeten was de deuren te ontgrendelen (ICK) waardoor niemand erin of eruit kon
[ Voor 25% gewijzigd door TommyGun op 16-07-2008 11:35 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Nu de 800 verVIRM'd is zoek ik meestal een bak met nieuw interieur op. Ik heb één keer de fout gemaakt om in een oude kopbak te gaan zitten...TommyGun schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 11:32:
[...]
Dat doedelzak geluid is inderdaad verschrikkelijk. Ik zit zelf nog het liefste in een ICK
Wie nog SLT's wil zien kan zich deze week nog vervoegen op Helmond, van waaruit drie stellen actief zijn (i.t.t. het standaard gewauwel op Sombaaa). Eind deze week en begin volgende week hoepelt het hele park sletten voorlopig op uit Nederland.
[ Voor 26% gewijzigd door Luke! op 16-07-2008 15:36 ]
Ik vind dat juist een mooi geluidTommyGun schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 11:32:
[...]
Dat doedelzak geluid is inderdaad verschrikkelijk.
Voor bewijs: in Haarlem is een 'Wachtkamer derde klasse' en een 'Wachtkamer eerste klasse'. Die voor de 2e is nergens te bekennen..Spacecowboy schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 08:24:
[...]
Zie je wel. Ik had laatst een discussie met iemand, die geloofde niet da er vroeger 3e klas treinen rondreden in NL. Tot wanneer hebben die eigenlijk rondgereden? Ik kan me namelijk herinneren dat ik er wel eens in heb gezeten (met van die deuren die je tijdens et rijden gewoon open kon doen)
Meh, ze moeten gewoon die knik op laten rotten. Ph34r my photoshop sk1llz:benoni schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 01:46:
[...]
Da's waar, ik had nog wat meer probeersels geupload voor die 'Albatros':
Origineel (vlaky.net):
[afbeelding]
De ontwerper heeft geprobeerd om het iele zijraampje enigszins body te geven door een trapeziumvormig donker vlak eromheen te laten spuiten, maar dat werkt niet. Alle vlakken zijn even plomp, er loopt nergens een dunnere accentlijn die de lompheid doorbreekt.
De stijlere hoek van de voorruit zal wel een vereiste geweest zijn, evenals die gigantische opengesperde bek waar de koppeling in zit. Maar het lijnenspel, en de plaatsing van de koplampen en het zijruitje laat zien dat men met die eisen geen goed raad wist en er een fantasieloze klompvorm van heeft gemaakt. Voor een reclamepamflet van NSHispeed.nl heeft iemand er van armoe maar een barbecueroostertje in de 'bek' geshopt zo te zien (verwachten ze loslopend vleesvee op het spoor?). Wat mij betreft hadden ze het ontwerp voor zo'n doorkoppelneus nog beter kunnen afkijken van een föhn of een kruimeldief, daar zit ook zo'n gat in maar de collega's industriëel ontwerpen weten daar toch een mooi strak gelijnd vormpje van te maken.
Ik heb geprobeerd om die opening zoveel mogelijk weg te laten vallen in een matzwart vlak, dat maakt de neus al een stuk spitser. Daarbij is er een geschiktere belijning te bedenken van de neus naar de zijramen toe. Dat breekt de lompe, bolle vormen, en maakt er scherpere, vliegtuig-achtige lijnen van:
[afbeelding]
Zo vind ik 'm eigenlijk nog een stukje sneller ogen. Het is jammer dat de blauwe punt een klein beetje 'bij moet sturen' om lijn van de bolle neus te volgen, maar schuin van voren gezien ziet het er wel goed uit:
[afbeelding]
[afbeelding]
Het donkergrijze vlak onder de voorruit zorgt ook voor beter zicht bij tegenlicht.
Andere schetsen met geel/oranje/blauw: 1 2 3
Met rood/lichtrood:
[afbeelding]

[ Voor 72% gewijzigd door CyBeR op 16-07-2008 20:25 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Misschien verkoopt er wel iemand een bodykit

Als versterking op de lijn Zandvoort-Maastricht. In die tijd heel goed herkenbaar omdat ICR een geknikte zijwand heeft en Plan W recht is.Spacecowboy schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 10:34:
[...]
Dan ben ik in de war. Op welke lijn heeft plan W eigenlijk topt het laatst gereden?
Plan E reed er toen ook nog in als fietsversterking.
Niet meer, maar die was er vroeger wel degelijk.CyBeR schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 20:07:
[...]
Voor bewijs: in Haarlem is een 'Wachtkamer derde klasse' en een 'Wachtkamer eerste klasse'. Die voor de 2e is nergens te bekennen..
Het is nu een feestzaal.
Signatures zijn voor boomers.
Geen idee waarom, aannemelijk nawerk (tja, Bombardier). De eerste van de 51 nieuwe: het gaat om een treinstel, niet om een losse bak.Maasluip schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 15:04:
De eerste van die 200 nieuwe bedoel je? Wat is er mis mee?
[ Voor 3% gewijzigd door Luke! op 17-07-2008 15:45 ]
Watbenjedan...Een 74-jarige inwoner van Heerde is donderdagavond in het Friese Akkrum om het leven gekomen toen hij werd aangereden door een trein. Hij was onder een gesloten spoorboom gekropen.
Chris Heijmans
Dat meldde de politie vrijdag.
De man stond op het station in Akkrum en zag een trein naderen. Vermoedelijk dacht de man dat hij die trein moest halen om thuis te komen. Hij liep daarom onder een gesloten spoorboom door om het perron te bereiken. De bewuste trein bleek echter een sneltrein, die niet stopt in Akkrum.
Noodstop
De machinist van de sneltrein probeerde nog een noodstop te maken en de man met geluidssignalen te waarschuwen, maar tevergeefs. "Bij gesloten spoorbomen is er maar één devies: altijd wachten", aldus een zegsman van het Korps landelijke politiediensten.
Het treinverkeer tussen Heerenveen en Leeuwarden is door het ongeval donderdagavond enkele uren gestremd geweest.
Vind die opmerking niet erg aardig van je, maar goed...
Erg slim is het niet, maar dit gebeurt wel eens vaker volgens mij. Op het station van Oss is een tijdje geleden zo ook een meisje om het leven gekomen. Ze dacht dat een trein die aankwam de stoptrein was. In Oss zit een overgang net voor de perrons, om van 1 naar 2 te gaan moet je over die overgang heen. En er ligt ook nog een bocht net achter het perron waardoor je de trein die aankomt niet kan zien.
Vaak gaan mensen die op het perron moeten zijn waarvoor ze moeten oversteken onder de spoorbomen door. Deze gaan namelijk vaak VEEL te vroeg dicht.Ze doen de bomen namelijk vaak al dicht als de trein net op het perron aankomt. Terwijl ze eigenlijk pas dicht hoeven bij vertrek (dan komt de trein pas over de overgang). Dit lijdt vaak tot irritatie van mensen die hierdoor hun trein missen (de 2 stoptreinen komen ongeveer even laat aan). Ik snap wel waarom de bomen dicht gaan (stel je voor dat de trein per ongeluk doorschiet), maar veel mensen hebben daar geen begrip voor schijnbaar.
Maar het wordt dus gevaarlijk als mensen in de veronderstelling zijn dat een stop/snel trein komt, maar er iets heel anders langskomt (bij bijvoorbeeld vertragingen enzo)..
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Mwah, ik ken ook zo'n station (Ovn) een volgens mij is er genoeg visueel verschil tussen een sneltrein met 120km/h of meer en een stoptrein die aan het remmen is om deze opmerking te rechtvaardigen..Gertjan. schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 11:52:
[...]
Vind die opmerking niet erg aardig van je, maar goed...
Inderdaad, al maakte ik 'm zelf.CyBeR schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 12:00:
[...]
Mwah, ik ken ook zo'n station (Ovn) een volgens mij is er genoeg visueel verschil tussen een sneltrein met 120km/h of meer en een stoptrein die aan het remmen is om deze opmerking te rechtvaardigen.
Is bij bijv. Maassluis ook zo, maar ben het wel met je eens dat 't belachelijk is.Vaak gaan mensen die op het perron moeten zijn waarvoor ze moeten oversteken onder de spoorbomen door. Deze gaan namelijk vaak VEEL te vroeg dicht.Ze doen de bomen namelijk vaak al dicht als de trein net op het perron aankomt. Terwijl ze eigenlijk pas dicht hoeven bij vertrek (dan komt de trein pas over de overgang). Dit lijdt vaak tot irritatie van mensen die hierdoor hun trein missen (de 2 stoptreinen komen ongeveer even laat aan)
Imho liggen die spooroverwegen te dicht bij het station waardoor je zulke taferelen krijgt.
[ Voor 4% gewijzigd door TommyGun op 18-07-2008 12:27 ]
Het betreffende station ken ik niet, maar in Oss is het dus zo dat het perron en spoor aan het einde in een bocht loopt. Als je bij de bomen staat te wachten kun je dus bijna niet het einde van het perron zien (en het perron is hoger dus je kijkt gedeeltelijk nog tegen een muurtje aan). Een beetje goederentrein is binnen enkele seconden vanuit de bocht bij de overgang...CyBeR schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 12:00:
[...]
Mwah, ik ken ook zo'n station (Ovn) een volgens mij is er genoeg visueel verschil tussen een sneltrein met 120km/h of meer en een stoptrein die aan het remmen is om deze opmerking te rechtvaardigen.
En omdat in Oss ook de sneltreinen stoppen heeft dat meisje waarschijnlijk zoiets gehad van het zal vast wel een passagiers trein zijn die dus gaat stoppen (dus geen rekening mee gehouden dat er soms ook goedere treinen lang denderen).
In Oss ligt de spooroverweg aan het einde/begin van het perron...TommyGun schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 12:25:
[...]
Is bij bijv. Maassluis ook zo, maar ben het wel met je eens dat 't belachelijk is.
Imho liggen die spooroverwegen te dicht bij het station waardoor je zulke taferelen krijgt.
[ Voor 16% gewijzigd door .Gertjan. op 18-07-2008 12:54 ]
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Alphen a/d Rijn danTommyGun schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 12:25:
[...]
Inderdaad, al maakte ik 'm zelf.
[...]
Is bij bijv. Maassluis ook zo, maar ben het wel met je eens dat 't belachelijk is.
Gelukkig komt er nu een tunnel onderdoor, hoewel mijn stage in Alphen a/d Rijn allang voorbij is.
☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️
[ Voor 65% gewijzigd door Luke! op 19-07-2008 23:28 ]
Dat was me namelijk even onduidelijk, vandaar
mja, vervoer verschijnt automagisch na 50 post (waar niet word gechecked op nuttigheid daarvan). Dus tja, echt besloten enzo....Ariën Clay schreef op zondag 20 juli 2008 @ 00:54:
Er zijn toch voorwaarden voor besloten forums op GoT en informatie eruit verstrekken, of gold dat alleen in de HK?
Dat was me namelijk even onduidelijk, vandaar.
Je mist duidelijk 't punt.Ariën Clay schreef op zondag 20 juli 2008 @ 00:54:
Er zijn toch voorwaarden voor besloten forums op GoT en informatie eruit verstrekken, of gold dat alleen in de HK?
Dat was me namelijk even onduidelijk, vandaar.
Ik vind het wel prima geweest, deze discussie
With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi
Voor de Schlechtwetterfanatiker-en-mensen-die-toevallig-in-de-buurt-zijn vertrekt morgen een SLeT-tienwagenstel gesleept van Amersfoort naar het immer amusante Venlo op weg naar Berlin.
Gaat lekker daar bij Lg. Is al de 3e keer dit jaar geloof ik? Lijkt me toch iets niet lekker te zitten met de ATB/stroomdetectie.
deze quote van Somda verduidelijkt het een beetje:
Landgraaf, sein 116
Op 13 april 2007 rijdt een machinist reizigerstrein 32058 van Kerkrade Centrum naar Maastricht Randwyck. Bij de start van de vertrekprocedure op station Landgraaf ziet de machinist dat sein 116 het seinbeeld ‘groen’ toont. De machinist zet de trein in beweging. Na de passage van sein 116 verandert de ATB-cabinesignalering in ‘geel’, waarop de machinist remt. Vervolgens ziet de machinist een reizigerstrein uit de richting Heerlen komen. Nadat deze trein is gepasseerd neemt de machinist een hoog sein waar met het seinbeeld ‘geel 4’ en rijdt verder naar Maastricht.
Trein 32058 is op dat moment bij Landgraaf door stoptonend sein 116 gereden en heeft wissel 115 en 111 open gereden die daardoor gestoord zijn geraakt. Bij station Heerlen neemt de machinist contact op met de treindienstleider omdat het uitrijdsein niet uit de stand stop komt. De machinist krijgt geen contact met de treindienstleider. Na een aantal minuten krijgt de machinist een veilig seinbeeld. De machinist vervolgt zijn weg richting Maastricht. Op de terugweg vanuit Maastricht richting Kerkrade krijgt de machinist contact met de treindienstleider, deze meldt dat bij station Landgraaf wissel 111 en 115 zijn
gestoord.
De treindienstleider heeft door een hoge werkdruk de wisselstoring niet eerder opgemerkt en heeft het STS niet waargenomen.
Het betrof de BR186 E-lok van ITL

(foto Mats Verschuren, Treinfoto's)
En achteraan de cargo hing een diesel ook van ITK
De V100

(ook van Mats Verschuren, Treinfoto's)
Vreemd genoeg werd ik ingehaald door dit duo, tussen de twee loc's hing nog een hele sliert aan cargo dat niet echt leeg was... Maar inhalen deden ze, en ik reed zelf al 140. Dus die cargo's schoten lekker op
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Wat ik niet helemaal begrijp: vanuit de cabine zie je echt wel hoe een wissel ligt. Met hoeveel andere dingen ben je bezig als je niet ziet dat je twee wissels openrijdt?Trein 32058 is op dat moment bij Landgraaf door stoptonend sein 116 gereden en heeft wissel 115 en 111 open gereden die daardoor gestoord zijn geraakt.
het befaamde rondje om de kerk is er ook debet aan, maar 1 traject he? (Kerkrade Centrum-Maastricht Randwyck). En is het uitzicht uit een Plan V nou zo goed met die neus ervoor?Maasluip schreef op maandag 21 juli 2008 @ 14:58:
[...]
Wat ik niet helemaal begrijp: vanuit de cabine zie je echt wel hoe een wissel ligt. Met hoeveel andere dingen ben je bezig als je niet ziet dat je twee wissels openrijdt?
Lijkt me dat je je focused op de seinen en wat er voor je zit en dat je niet naar de rails zit te staren of de wissel wel goed staat. Nu weet ik niet hoe goed je het merkt in een trein als je een wissel openrijd maar op zich vind ik het niet zo gek. De laatste tijd is het bij Veolia en Connexion wel vaker raak in dat opzicht, er word geanticipeerd op een bepaald seinbeeld en in dit geval valt er nog wel minder te verwijten als het sein gewoon op groen stond op op geel 4.
Iedere STS mits niet veroorzaakt door het zonder te communiceren herroepen van een rijweg door PRail en behoudens een technisch probleem is m.i. verwijtbaar.SleutelMan schreef op maandag 21 juli 2008 @ 18:09:
[...]
Lijkt me dat je je focused op de seinen en wat er voor je zit en dat je niet naar de rails zit te staren of de wissel wel goed staat. Nu weet ik niet hoe goed je het merkt in een trein als je een wissel openrijd maar op zich vind ik het niet zo gek. De laatste tijd is het bij Veolia en Connexion wel vaker raak in dat opzicht, er word geanticipeerd op een bepaald seinbeeld en in dit geval valt er nog wel minder te verwijten als het sein gewoon op groen stond op op geel 4.
[ Voor 69% gewijzigd door Luke! op 21-07-2008 18:15 ]
☻/
/▌
/ \
Ik citeer;
Op dinsdag 22 juli 2008 10:51 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Dacht alleen op dat zwarte hoesje maar dat is overtollig materiaal wat je toch niet bewaard
Anyhow, heb het zelf niet meer (lang leve BBL)
Back OT
En in alle folders, én op UtrechtCS staat 't aangegeven op de mededelingen borden...
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Het laatste SLeT'je in het land zou nu zo ongeveer in Venlo moeten gaan landen, maar is vertraagd door troubles elders. Daarna is de uittocht dus beëindigd. Edit: 14.04 alsnog vertrokken uit Amersfoort.
[ Voor 8% gewijzigd door Luke! op 22-07-2008 15:21 ]
De weekend kaart is de hele vakantie door geldig. De week kaart alleen nietTommyGun schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 10:06:
Mochten er nog mensen geinteresseerd in zijn, de studenten-OV kaart (weekend) is gedurende de periode 16 juli - 16 augustus _niet_ geldig. Je kunt echter _wel_ met korting reizen gedurende de gehele dag die periode. (Zojuist de NS gebeld, moest dit even navragen voor een vriend van me).
No one can predict the market! - Who the hell knows!
Maar het lijkt mij toch dat zoiets vrij simpel een reset moet kunnen krijgen of dat de wissels weer in de juiste stand worden teruggezet? Of rijden ze dan ook daarwerkelijk wat in die kastjes naast het spoor ofzo kapot? Want zoiets zal nog wel eens gebeuren en doorgaans is het dan uren feest op zo'n traject
Ik wil het niet vergelijken met mijn minitrix treintjes van vroeger hoor
En wat is doorgaans de oorzaak van de beroemde 'sein- en wisselstoring'? Ook zoiets als hierboven of is dat meer dat er ergens een kabel, kast of pc het leven heeft gelaten? Want ook zoiets duurt doorgaans best lang, terwijl je langs het traject (en ze rijden dan doorgaans langzaam dus alle tijd om te kijken) totaal niets ziet. Snap best dat eea complex in elkaar zit, maar een sein- en wisselstoring duurt soms vele uren.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?
Er kan van alles kapot gaan ja. Vooral de wisselstellers, dat zijn de stangen die er voor zorgen dat de twee rails aan het uiteinde bewegen. Die dingen heb je ook bij je speelgoedtreintjes.Bastien schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 17:32:
Maar het lijkt mij toch dat zoiets vrij simpel een reset moet kunnen krijgen of dat de wissels weer in de juiste stand worden teruggezet? Of rijden ze dan ook daarwerkelijk wat in die kastjes naast het spoor ofzo kapot? Want zoiets zal nog wel eens gebeuren en doorgaans is het dan uren feest op zo'n traject
Het probleem is echter dat er van alles is wat de wisselstellers er van weerhoudt om vanzelf of door externe invloeden te verschuiven. Probeer je dat wel dan verbuig je ze meestal.
Klapwissels bestaan ook in het grootspoor. Het punt is echter dat die niet bediend zijn en daardoor vanuit de puntrichting maar in één richting bereden kunnen worden. Dat is voldoende voor een halte met kruisingsmogelijkheid, maar niet als je beide richtingen op wil.Ik wil het niet vergelijken met mijn minitrix treintjes van vroeger hoorDie klapten vanzelf weer terug... goeie uitvinding
Het kan van alles zijn. Verkeersleidingspost die plat ligt, communicatie naar de relaiskast, relaiskast stuk, stroomuitval.En wat is doorgaans de oorzaak van de beroemde 'sein- en wisselstoring'? Ook zoiets als hierboven of is dat meer dat er ergens een kabel, kast of pc het leven heeft gelaten? Want ook zoiets duurt doorgaans best lang, terwijl je langs het traject (en ze rijden dan doorgaans langzaam dus alle tijd om te kijken) totaal niets ziet. Snap best dat eea complex in elkaar zit, maar een sein- en wisselstoring duurt soms vele uren.

Anoniem: 9449

http://www.flickr.com/photos/groen47/2692793484/
En dan ook nog eens de achterste panto op; dit maakt blijkbaar allemaal niets uit...
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 9449 op 24-07-2008 00:16 ]
Van oudsher is de instructie om bij dubbeltractie met de voorste en de achterste panto te rijden. Dit is om de ruimte tussen de twee panto's zo groot mogelijk te houden wat de kans op schade bij bovenleidingbreuk vermindert.Anoniem: 9449 schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 00:14:
En dan ook nog eens de achterste panto op; dit maakt blijkbaar allemaal niets uit...
Ik vraag me trouwens af: doen 2xBR189 hetzelfde als 2x1700 in Nederland? Dus elk nog eens met half vermogen rijden?
Nee, dan heeft dubbeltractie natuurlijk geen zin meer. De totale hoeveelheid stroom is gewoon begrensd bij 2x 189.Maasluip schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 09:18:
Ik vraag me trouwens af: doen 2xBR189 hetzelfde als 2x1700 in Nederland? Dus elk nog eens met half vermogen rijden?
Dat dit bij de 1700 anders geregeld is is niet logisch; dit is gewoon de starre manier van denken van de NS. Volgens mij zijn die 1700's in DD-AR sowieso al begrensd, dus ook als ze alleen rijden.
En dat het geen zin heeft om met dubbeltractie te rijden is ook niet waar: je zet twee keer zoveel trekkracht op de rails, en dat is vooral bij glad weer wel prettig.
Ik zeg toch dat 2x 189 begrensd is (uiteraard bij dat maximum van 4000A)? Dat heeft, afgezien van het aantal assen, dus zin want het is meer dan 1x 189 kan trekken.Maasluip schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 14:11:
Nou, als twee BR189's beide tractie geven dan kunnen ze in totaal 5600A trekken. Dat is toch een beetje meer dan de 4000A die als maximum geldt.
En dat het geen zin heeft om met dubbeltractie te rijden is ook niet waar: je zet twee keer zoveel trekkracht op de rails, en dat is vooral bij glad weer wel prettig.

Hiervan gaat ook iets steigeren, nl. de mensen die ernaast moeten staan:

En een exemplaar van de leukste locserie van het land:

mDDM heeft sowieso maar de helft van het vermogen van een 1700 dus het lijkt me logisch dat die 1700'en in DD-AR bedrijf ook zijn begrendsdAnoniem: 9449 schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 13:52:
[...]
Nee, dan heeft dubbeltractie natuurlijk geen zin meer. De totale hoeveelheid stroom is gewoon begrensd bij 2x 189.
Dat dit bij de 1700 anders geregeld is is niet logisch; dit is gewoon de starre manier van denken van de NS. Volgens mij zijn die 1700's in DD-AR sowieso al begrensd, dus ook als ze alleen rijden.
AMSTERDAM - Op station Bussum-Zuid staat woensdagmiddag een trein in brand. Volgens de brandweer is een rem oververhit geraakt en zijn er geen wagons getroffen.
Tussen Hilversum en Naarden-Bussum rijden geen treinen, meldt spoorbeheerder ProRail.
Niet veel bijzonders behalve vastgelopen remmen in plan V 836. Op Somda was er direct veel gepraat en gedoe dat het misschien teetje 506 was die toch al toe is aan zijn laatste werkweekAnoniem: 9449 schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 15:19:
Trein vat vlam in Bussum
AMSTERDAM - Op station Bussum-Zuid staat woensdagmiddag een trein in brand. Volgens de brandweer is een rem oververhit geraakt en zijn er geen wagons getroffen.
Tussen Hilversum en Naarden-Bussum rijden geen treinen, meldt spoorbeheerder ProRail.
Ik zit nu in Noorwegen (met dito irritant toetsenbord ØP), ik zal kijken of ik nog eens een plaatje kan maken van het spoor en materieel hier (zit nu enkele honderden meters van een station af...
Anoniem: 18023
Het grote voordeel (naast het hebben van meer aangedreven assen) is geen omslachtig gedoe met rangeren en een dode loc meezeulen. Door ze in dubbeltractie te zetten, is het een kweste van uitstappen en aan de andere kant weer terugsteken.Anoniem: 9449 schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 13:52:
[...]
Nee, dan heeft dubbeltractie natuurlijk geen zin meer. De totale hoeveelheid stroom is gewoon begrensd bij 2x 189.
Anoniem: 18023
Leuke 6400 ofzoSleutelMan schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 23:33:
[...]
Ik zit nu in Noorwegen (met dito irritant toetsenbord ØP), ik zal kijken of ik nog eens een plaatje kan maken van het spoor en materieel hier (zit nu enkele honderden meters van een station af...
Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com
Je bedoelt de NSBSleutelMan schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 23:33:
[...]

Vandaag weer even naar Antwerpen geweest
Een of andere onnozelaar heeft de verkeerde deur geopend

Ook in Antwerpen doen ze aan tramvertising
Heeft er iemand zin in een wafeltje?

Iemand enig idee waar dit voor dient?

Antwerpen Centraal

BLUB!
Wat een prachtige... graffiti

Voor de rest van mijn foto's, kijk op http://www.alexvanherwijnen.nl/fotos/v/antwerpen20080731/
http://www.volkskrant.nl/...verbiedt_snellere_treinenEuropa blokkeert het Nederlandse plan om op vier belangrijke trajecten treinen harder te laten rijden. Dat blijkt uit een nog vertrouwelijke brief van de Europese Commissie aan minister Eurlings van Verkeer.
De blokkade valt rauw op het dak van NS en politici die de maximumsnelheid willen verhogen van 140 naar 160 kilometer per uur. Met wat simpele aanpassingen van het beveiligingssysteem kan dat al in 2011. Dat zou voor 150 duizend reizigers dagelijks enkele reisminuten schelen. Overstappende forensen kunnen zelfs een kwartier tijdwinst boeken. Het gaat om de trajecten Schiphol – Den Haag, Amsterdam – Utrecht, Lelystad – Weesp en Boxtel – Eindhoven.
De Commissie stelt echter dat simpele aanpassingen (die zo’n 23 miljoen kosten) niet stroken met de Europese richtlijnen. De reden: de functies van bestaande systemen worden niet veranderd. En het oude systeem, dat is ingericht voor 140 kilometer per uur, mag niet worden aangepast. Eigenlijk wil Brussel naar één Europees systeem, dat op de Betuwelijn en de hogesnelheidslijn al is ingebouwd. Daar kunnen treinen wel harder rijden.
Nederland heeft grotendeels een oud systeem. Het kost al snel 220 miljoen euro om op de vier trajecten het Europese systeem in te voeren. De treinen kunnen dan pas vanaf 2020 harder rijden.
Het ministerie van Verkeer en Waterstaat bevestigt het negatieve oordeel van de Europese Commissie. Minister Eurlings gaat met de betrokken partijen om tafel zitten om zich te beraden op de consequenties.
Voor het CDA-Kamerlid Koopmans is het simpel: ‘Wij moeten eens kijken hoe we met onze kop door die Brusselse muur kunnen gaan. Europa dwingt ons nu om een duurder systeem te betalen.’
Ook Cramer (ChristenUnie) dringt aan op de simpele aanpassingen. ‘Als de overweging bestaat uit angst dat wij het Europese systeem afwijzen, dan moeten we ons daar niets van aantrekken.’
Vrijwel iedereen, ook de Nederlandse Spoorwegen, steunt het Europese systeem. Het duurt echter nog lang voordat dat overal is ingevoerd. Tot die tijd zijn volgens Cramer kleine aanpassingen mogelijk.
Virussen? Scan ze hier!
Huh, kan dat nog wel met die PRIO-stammetjes? Dacht dat dat niet meer kon? Of pas als ze overgaan op de TRAXX-loc?Alex) schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 22:08:
[afbeelding]
Een of andere onnozelaar heeft de verkeerde deur geopend
Lol... In België hebben ze echt aparte treinen ja
Verkensneus, duikbril...
Trouwens, ik was in geprek op Live Messenger met een vriend die beweert dat de 1800 locs eruit gaan over een aantal jaren. En dat geloof ik graag. Voorheen was het de 1600 en die stamt ook al uit de 1980-er jaren..
Maar wat zou de vervanging hiervoor worden aan locs?
Wordt leuk voor de buitenlandse reizen o.a....
185 loc maybe
Dat is iig mijn gok.
Virussen? Scan ze hier!
Zeg Alex wat kost zo'n kaartje nou eigenlijk? Moet volgende week ook naar Antwerpen toe namelijk. Zoals 't er nu uitziet blijf ik vanaf 23 september ook in Antwerpen
Klein half uurtje. Check de reisplanner.Ariën Clay schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 14:31:
En ik wil ook eens een keertje Antwerpen gaan bekijken. Hoelang ongeveer reizen met de trein vanaf Rsd?
Virussen? Scan ze hier!
Ik betwijfel of er nieuwe locs gaan komen, want a) ICRm BDs kan alleen met 1700 overweg (en je wilt in trek-/duwbedrijf gaan rijden), b) ICK gaat eruit en c) ICL gaat eruit. Met minimaal vijftig solitaire loccen (komen er daarnaast niet nog een aantal vrij uit de DD-AR-dienst door het verlengen van die stammen?) kun je best 310 rijtuigen van een loc voorzien:zwahiel schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 14:27:
Heb een hele poos geleden gelezen dat er nieuwe Loc's gaan komen want trek en duwbedrijf is nog lang niet eruit. Welke daar was men niet zo duidelijk over. Maar er zou idd over een poosje een serie E-loc's eruit gaan.
Luccus schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 09:23:
... die je allebei niet in Noorwegen gaat aantreffen ...

Dagretour Breda - Antwerpen kostte me €15,80... tijdje terug dat ik Rsd-Antwerpen heb gekocht, die prijs weet ik zo niet meer... een enkeltje kost i.i.g. minder dan €5.zwahiel schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 14:27:
Zeg Alex wat kost zo'n kaartje nou eigenlijk? Moet volgende week ook naar Antwerpen toe namelijk. Zoals 't er nu uitziet blijf ik vanaf 23 september ook in AntwerpenDus misschien Belgische foto's.
Iets minder dan een half uurtjeAriën Clay schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 14:31:
En ik wil ook eens een keertje Antwerpen gaan bekijken. Hoelang ongeveer reizen met de trein vanaf Rsd?
Hier in België wordt er op bepaalde trajecten (bv Gent - Lille-Flandres, Brussel - Oostende,...) met 160km/h over onze krokodillen gereden.wildhagen schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 10:32:
Nou, het verhogen van de maximumsnelheid voor treinen op een paar trajecten lijkt voorlopig van de baan, het mag niet van de Europese Commissie:
http://www.volkskrant.nl/...verbiedt_snellere_treinen
Intercity Oostende - Eupen kan op bepaalde spoorlijnen tot 200km/h gaan.
Alsof je dan niet weet dat ze de bovenleiding probeerd te jatten.http://www.nu.nl/news/168...egt_treinverkeer_lam.html
BERGEN OP ZOOM - Herstelwerkzaamheden aan het spoor wegens koperdiefstal hebben sinds het eind van de ochtend het treinverkeer tussen Bergen op Zoom en Kruiningen-Yerseke volledig lamgelegd. Dat heeft een woordvoerster van ProRail bekendgemaakt.
Reizigers worden met bussen vervoerd, maar hebben te maken met een vertraging van een half tot een heel uur.
Vanochtend was eerst nog beperkt treinverkeer mogelijk op het traject. Tijdens de herstelwerkzaamheden is het treinverkeer op het traject volledig stilgelegd.
Volgens de woordvoerster is er na 14.30 uur weer een spoor beschikbaar, waardoor het treinverkeer in beide richting weer langzaam op gang komt. Het is nog onbekend wanneer de werkzaamheden aan het tweede spoor klaar zijn.
Gevaarlijk
ProRail wilde verder niet ingaan op aard van de diefstal en wilde alleen kwijt dat het door de geleiding van koper een bijzonder gevaarlijke bezigheid is.

Gok niet dat ze de bovenleiding aan het kapen waren, maar eerder aarde kabels langs het spoor en rondom overwegen.. Dat is wat sneller dan een bovenleiding neer te halen. Toch blijft het een vreemd soort diefstaf, met een groot gevaar voor eigen leven..Vinnienerd schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 21:04:
[...]
Alsof je dan niet weet dat ze de bovenleiding probeerd te jatten.
Of is dit het oude Allan soms (waar de NS20 (Kameel)) vandaan komt?
In ieder geval worden daar mexicaanse metro's gereviseerd.
Ariën Clay schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 09:26:
Nooit geweten sinds vandaag dat Alstom ook een werkplaats in Ridderkerk heeft?
Of is dit het oude Allan soms (waar de NS20 (Kameel)) vandaan komt?
In ieder geval worden daar mexicaanse metro's gereviseerd.
bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/AlstomALSTOM heeft onder andere de Duitse rollendmaterieelfabrikant Linke-Hofmann-Busch (LHB) uit Salzgitter, Nedersaksen (Duitsland) overgenomen. Leveranciers van elektrische en elektronische systemen als ACEC uit Charleroi (België), SASIB Railway / GRS (Italië, Verenigde Staten en Nederland), Holec uit Ridderkerk (Nederland) zijn eveneens door ALSTOM overgenomen.
Mag lijen dat er zo eentje vandaag of morgen instantly gezapt wordt... Debielen.IJnte schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 07:49:
[...]
Gok niet dat ze de bovenleiding aan het kapen waren, maar eerder aarde kabels langs het spoor en rondom overwegen.. Dat is wat sneller dan een bovenleiding neer te halen. Toch blijft het een vreemd soort diefstaf, met een groot gevaar voor eigen leven..
HENG HENG
Wel apart dat ze beiden de automaat niet willen oplappen. Ik ben dan ook benieuwd naar de argumenten van de DB.Al zeker een half jaar staat de kaartjesautomaat van de Deutsche Bundesbahn werkloos op het perron in Enschede. Het apparaat is stuk, maar de DB en de NS komen er niet overeen wie voor de kosten van de reparatie op moet draaien.
Kaartjes naar Gronau, Steinfurt, Münster of Dortmund koopt de treinreiziger bij de Duitse conducteur. Reparatie op korte termijn lijkt onwaarschijnlijk.
Deutsche Bundesbahn en de NS ruziën al tijden over de verantwoordelijkheid van de automaat. Het apparaat, met uitleg in Duits en Nederlands, is eigendom van de Duitsers, maar staat op grond van de Nederlandse Spoorwegen. Bij de entree naar het 'Duitse' perron vermeldt een bord van de NS welke regels hier aan de voet van het stadskantoor gelden op het grondgebied van NS. Het apparaat repareren op haar kosten wil de NS beslist niet, de Duitse collega's voelen er evenmin voor de kosten voor hun rekening te nemen.
Nu is het gevolg door deze strijd dus dat de niet werkzame automaat is inmiddels met verf versierd is (om het g**** woord achterwege te laten). Er is ook een waarschuwing in de lak gekrast: "Let op, slikt geld in, munten."
Ervaren reizigers richting Duitsland weten het al lang: een kaartje koop je in de trein. Dat geldt trouwens ook voor de man achter het loket van de NS. Wie zich daar meldt krijgt het ongevraagde advies een kaartje in de Duitse trein te kopen: is sneller én veel goedkoper.
Ben wel benieuwd hoe die automaat er nu uitziet en wat er defect aan is? Iemand die er een foto van kan maken?
[ Voor 87% gewijzigd door AW_Bos op 05-08-2008 20:56 ]
Ben wel benieuwd hoe het gaat, als je dus geluk hebt kun je (legaal) gratis met de trein van Enschede naar Gronau (als de conducteur niet langskomt)

Het station ligt aan de Østfoldbanen waaraan na het station Ski (dat een belangrijk intercitystation is en die ongeveer 12 km verderop ligt) slechts 1 trein per uur per richting stopt. Dus echt veel leven in de brouwerij was er niet te bekennen, behalve deze stopper richting Olso S (sentral)

Uitzicht richting Oslo

In Scandinavië zijn ze sowieso erg gefocusd op veiligheid, maar spoorbomen die al 5 min van tevoren dicht gaan voor een trein die toch al langzaam rijd op een enkelsporig traject.... Gelukkig gaan er niet zoveel treinen hierlangs. Wat ook (sommigen misschien) opvalt is de mechanische bel
Vandaag arriveert de 9552 (verschoven van dinsdag), morgen de 9549.

ze waren daar flink water naar buiten aan het vegen

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Anoniem: 16328
Bijv. bij type Mat '64 zie je dat wel eens.
[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 07-08-2008 22:01 ]
Zo ja: dat is vanwege het klimaat, op die manier word er warmte tegengehouden waardoor het beter uit te houden is voor de machinist.
Ter vergelijk: Plan-V mét en zónder zijruitje:
Zonder

Mét:

Virussen? Scan ze hier!
Goeie zaak... als ze dan ook een beetje de tijden aanpassen van vertrek. Want dat is nu soms 3 minuten na elkaar en zo blijf je wel op de dienstregeling letten natuurlijk.Straks elke tien minuten een trein
Nooit meer lang op de trein wachten.
HENGELO - Op het spoortraject tussen Wierden en Enschede rijden vanaf december, bij het ingaan van de nieuwe dienstregeling van de NS, om de tien minuten treinen, tussen 7.00 uur 's ochtends en 20.00 uur 's avonds.
Die frequentie is dermate hoog dat reizigers niet meer op de dienstregeling hoeven te letten. Ze gaan gewoon op het perron staan wachten, wijzen ervaringen elders uit.
De Regio Twente heeft voor deze extra treinen de medewerking van de NS gekregen. "In feite wordt de bestaande stoptreinverbinding Apeldoorn-Deventer doorgetrokken naar Enschede", zegt P. Zoontjes, beleidsadviseur mobiliteit van de regio. Dat betekent vanaf december twee stoptreinen per uur extra: nu rijden er elk uur nog twee intercity's en twee stoptreinen door Twente.
Met het invoeren van deze hoge frequentie zijn ook de problemen met de aansluitingen in Hengelo opgelost. Zoontjes: "De treinen naar Oldenzaal en Goor sluiten niet goed aan op de stoptreinen naar Almelo en Enschede. Straks worden die lange wachttijden aanzienlijk korter."
De intensieve dienstregeling - de zondagen uitgezonderd - duurt voorlopig tot en met 2014. Voor de totale periode van zes jaar betaalt de Regio Twente aan de NS 3,4 miljoen euro als bijdrage in de exploitatie. "We gaan er echter vanuit dat ook het rijk en de provincie Overijssel zullen meebetalen", zegt Zoontjes. De verwachting is dat in 2014 zoveel reizigers van trein gebruik zullen maken, dat het voor de NS interessant is om de hoge frequentie zelf voort te zetten.
Volgens de beleidsadviseur is de situatie vrij uniek. "Het is deze keer een regionale overheid die tegen de NS zegt: wil je hier eens wat vaker rijden. Normaal is dat de taak van de minister van Verkeer en Waterstaat."
De hoge frequentie is in feite een aangepaste versie van de oude plannen voor het 'agglonet.' Die voorzagen in een hoogwaardige lightrail-verbinding door Bandstad Twente heen, van Wierden tot Glanerbrug. Bovendien zou er een tram over een aparte trambaan rijden in het stedelijk gebied tussen Hengelo en Enschede. Zoontjes: "Daar hebben we twee jaar geleden onderzoek naar gedaan. De plannen bleken onhaalbaar: veel te duur."
Het alternatief dat nu op tafel ligt is een samenhangend openbaarvervoersnet met het spoor als ruggengraat en HOV-bussen met snelle aansluitingen op de NS-stations.
bron
Mwah dat (6 treinen per uur) is er tussen Hlm en Asd ook, maar idd de verdeling kan nog beter. Op extra drukke dagen zoals Koninginnedag rijden er 8 treinen per uur, en dat gaan ze hier vanaf december altijd doen. Dat is dus elke +/- 7.5 minuten een trein.Bastien schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 13:26:
[...]
Goeie zaak... als ze dan ook een beetje de tijden aanpassen van vertrek. Want dat is nu soms 3 minuten na elkaar en zo blijf je wel op de dienstregeling letten natuurlijk.En die stoptrein tuft toch van Apeldoorn naar Almelo en niet tot Deventer... afaik.
heb nu altijd minimaal iedere 5min een trein naar asd
sloterdijk<=>muiderpoort
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

[ Voor 17% gewijzigd door Luke! op 08-08-2008 19:31 ]
Dit topic is gesloten.