Het grote spoorwegentopic deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 54 Laatste
Acties:
  • 172.941 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

IJnte schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 18:39:
[...]

Not sure, maar volgens mij kan een trein in het algemeen geen stroom terug leveren aan de bovenleiding omdat het energienetwerk daar niet klaar voor is.. My bad als het niet klopt maar volgens mij is dat gewoon niet mogelijk atm
De NS zelf zegt er dit over:
Om onze energie-efficiency te verhogen passen wij bestaande treinen aan, zodat zij tijdens het remmen energie terugleveren aan de bovenleiding. Treinen in de nabijheid kunnen deze energie gebruiken
Zie deze link. Het kan dus kennelijk wel degelijk.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-07 19:28
Wat de locs in Nederland niet kunnen is energie terugleveren aan de bovenleiding. De energie die tijdens het remmen wordt opgewekt, wordt via weerstanden als warmte afgevoerd, wat duidelijk te horen is aan het geluid dat de ventilatoren dan maken.
Bron NicoSpilt
Er zit namelijk een zwik gelijkrichters in een onderstation welke niet andersom kunnen werken. Deze stroom die teruggeleverd wordt, wordt gewoon omgezet in warmte.. Wellicht als een andere trein in het zelfde "dekknigsgebied" van een onderstation rijdt als een trein die remt (en energie wil terugleveren) dat dit dan kan worden opgenomen door die andere trein die bijvoorbeeld aan het optrekken is.

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-07 22:23

Luke!

#Treinbaas
IJnte schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 18:58:
[...]
Wellicht als een andere trein in het zelfde "dekknigsgebied" van een onderstation rijdt als een trein die remt (en energie wil terugleveren) dat dit dan kan worden opgenomen door die andere trein die bijvoorbeeld aan het optrekken is.
Klopt.

[ Voor 29% gewijzigd door Luke! op 27-06-2008 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiwie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-07 17:30

djiwie

Wie?

Maar dat gaat dus over de locs. ;) Verder klopt het inderdaad dat treinen in hetzelfde gebied (zelfde onderstation) gebruik kunnen maken van de gerecupereerde energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-07 20:25
Ik denk dat de afremmende V-IRM zelf ook de energie goed kan gebruiken, denk aan verlichting maar in de zomer vooral de ventilatie/airco systemen. En nu met de nieuwe versie komen daar laptops/telefoonladers bij. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:04

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Nieuwe generatie VIRM-4

http://www.mp-produktie.n...mbardier%20in%20Aken.html
Die foto's van de hal? Is het nou echt zo grauw, of is dit nou een belabberde fotokwaliteit/filter?

En zit er geen koersdisplay meer in???? :?
Dat zou zonde zijn.

[ Voor 60% gewijzigd door AW_Bos op 29-06-2008 00:22 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:37

TommyGun

Stik er maar in!

Ik vind 't een sjiek ding hoor :)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ariën Clay schreef op zondag 29 juni 2008 @ 00:04:
[video]
Nieuwe generatie VIRM-4

http://www.mp-produktie.n...mbardier%20in%20Aken.html
Die foto's van de hal? Is het nou echt zo grauw, of is dit nou een belabberde fotokwaliteit/filter?
Jezus, welke lutser heeft die video gemaakt? Kan die niet eens leren praten ofzo? Een s of z spreek je niet uit als 'sschhhjj'
Dat zou zonde zijn.
LED-display met 'Amsterdam' er op als je richting Maastricht rijdt. Boeiend.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

CyBeR schreef op zondag 29 juni 2008 @ 17:54:
[...]

Jezus, welke lutser heeft die video gemaakt? Kan die niet eens leren praten ofzo? Een s of z spreek je niet uit als 'sschhhjj'
Lol, dat viel mij ook al op. Video is beter te bekijken zonder geluid. Volgens mij is dat dezelfde gast die een hoop Wikipedia stukken heeft ingesproken...

Dacht ooit gewoon een stuk te luisteren zodat ik niet hoefde te lezen, maar toen ik die stem hoorde ben ik toch maar gaan lezen

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Zit er nu alleen een stopcontact in de 1e klas? Niet in de 2e :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

.Gertjan. schreef op zondag 29 juni 2008 @ 19:25:
[...]

Lol, dat viel mij ook al op. Video is beter te bekijken zonder geluid. Volgens mij is dat dezelfde gast die een hoop Wikipedia stukken heeft ingesproken...
Nee, die heeft weliswaar een (licht) accent en een brakke stem, maar kan wel fatsoenlijk een s-klank of z-klank maken. Voorbeeld: Wikipedia: Wikipedia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-07 17:18

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

niels88 schreef op zondag 29 juni 2008 @ 19:38:
[...]

Zit er nu alleen een stopcontact in de 1e klas? Niet in de 2e :?
Tja, verschil tussen de 1e klas en de 2e klas moet er toch zijn... :P

was al langer bekend, volgens mij is het ook bij ICMm zo... ?

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Hm.. ik kan via Marktplaats een DD-AR materieelgids kopen.
Wat wordt er in beschreven allemaal?

Noodgereedmaken, panto handmatig opzetten, rijklaar maken en opbouwen en dergelijke? Of meer een echte beschrijving van de techniek? Of beiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Geen echte techniek, alleen wat algemene procedureblabla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Aha, okay dan... :)

De moeite om te bestellen als je geen mcn bent.
Kan we interresant leesvoer zijn zeker, als je meer van de trein wilt weten qua remming en remproef etc...?
bestaat er ook zo'n materieelboekje over de V-IRM, of zit dat allemaal verwerking in dat Diagnose systeem :)?

[ Voor 23% gewijzigd door AW_Bos op 30-06-2008 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Als het je interesseert misschien wel ja. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-07 12:09
Ariën Clay schreef op maandag 30 juni 2008 @ 22:26:
Aha, okay dan... :)

De moeite om te bestellen als je geen mcn bent.
Kan we interresant leesvoer zijn zeker, als je meer van de trein wilt weten qua remming en remproef etc...?
bestaat er ook zo'n materieelboekje over de V-IRM, of zit dat allemaal verwerking in dat Diagnose systeem :)?
Tsja, het kan interessant zijn, maar het moet je maar interesseren. Het merendeel bestaat uit flowcharts die de procedures beschrijven, maar er staat wel hier en daar wat leuke informatie in.

VIRM heeft ook zo'n boek, maar is minder uitgebreid.

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Mja, misschien toch maar eens een zo'n boek ergens bekijken voordat ik hem koop :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Grrr... Prorail infovoorziening (of gebrek daaraan zoals gebruikelijk) rant:

Ik lig op Ede-Wageningen te genieten van de schaduw wegens niet verder kunnen rijden van m'n IC naar Nijmegen ivm afhandeling van seinstoring. OK, kan gebeuren. Maar als iemand op het lumineuze idee was gekomen om de HC (en dus ook de reixigers) voor Utrecht ervan op de hoogte te brengen, hadden reizigers voor Nijmegen al via Ht kunnen reizen. Ipv verplicht van de zon te mogen genieten op Ede-W...

edit:
eindelijk trein naar Ah. Maar wel zo'n heerlijke ex-DB IR ding. Geen slechtwerkende airco maar heerlijk effectieve arko. Maakt veel goed :)

[ Voor 13% gewijzigd door dion_b op 01-07-2008 19:43 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

CTL 189 wordt met het handje op de brug bij Shunter getrokken:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vEGhizqulMM466fvkO9srY8K/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

dion_b schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 19:40:
Grrr... Prorail infovoorziening (of gebrek daaraan zoals gebruikelijk) rant:

Ik lig op Ede-Wageningen te genieten van de schaduw wegens niet verder kunnen rijden van m'n IC naar Nijmegen ivm afhandeling van seinstoring. OK, kan gebeuren. Maar als iemand op het lumineuze idee was gekomen om de HC (en dus ook de reixigers) voor Utrecht ervan op de hoogte te brengen, hadden reizigers voor Nijmegen al via Ht kunnen reizen. Ipv verplicht van de zon te mogen genieten op Ede-W...

edit:
eindelijk trein naar Ah. Maar wel zo'n heerlijke ex-DB IR ding. Geen slechtwerkende airco maar heerlijk effectieve arko. Maakt veel goed :)
erhm, jij bedoeld dus ICL met dat ex-DB spul... volgens mij heeft die helemaal geen airco :P. Tenminste, spul is uit ~1965 en is weliswaar gemoderniseerd maar de laatste keer was iets in de jaren 90? Volgens mij heeft ICK ook geen airco maar dat is speculaas van mijn kant :P.

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:42
Ariën Clay schreef op zondag 29 juni 2008 @ 00:04:
Dat zou zonde zijn.
Aan de buitenzijde iig nog wel: klik.

edit:

De binnenzijde zo te zien idd niet, neem aan dat je dat dan maar bedoelde met je vraag :P

[ Voor 15% gewijzigd door Carpento op 02-07-2008 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 09:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

SleutelMan schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 23:17:
[...]

erhm, jij bedoeld dus ICL met dat ex-DB spul... volgens mij heeft die helemaal geen airco :P. Tenminste, spul is uit ~1965 en is weliswaar gemoderniseerd maar de laatste keer was iets in de jaren 90? Volgens mij heeft ICK ook geen airco maar dat is speculaas van mijn kant :P.
Ik zeg ook geen airco maar arko :z

Vandaag in 3 IRM's gezeten (Nm-Ass, Asd-Ed en Ah-Nm) en alleen de laatste had een airco die echt deed wat hij moest doen. Andere twee waren te warm, maar vooral ook veel en veel te vochtig, waardoor je vrijwel gelijk bij instappen begon te zweten. En aangezien ze geen beweegbare ramen hebben kun je op dat moment niets (muv andere coupe uitzoeken, maar aangezien zowel heen- als terugreis in de spits vielen was dat niet bepaald een optie). Die ICL heeft idd geen airco, maar wel heerlijk grote ramen die gewoon te openen zijn totdat gewenste temperatuur bereikt is. Niet modern, niet gesofisticeerd, maar wel verdomd effectief. En de stoelen zitten erg lekker :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik begreep trouwens dat inmiddels op de Betuweroute een snelheidsbeperking van 70km/h geldt vanwege de (slechte) ligging van het spoor. Iemand meer info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Iemand enig idee die wat wat weet over de UST96?

Ik bedoel dus deze fantastische loc:
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1083/1472698472_dadb3b65f5.jpg?v=0.
Wat ik weet:

- Motor schijnt van een DM'90 te zijn
- Hij is gebouwd vanuit een ex-Grill-rijtuig (ex-Grill?, ehhu :? )

Maar goed, weet er iemand wat meer over?
Bij Eurailscout willen ze weinig vertellen erover **zucht**.
Iemand enig idee wat voor stuurstand die heeft? Afgeleid van een V-IRM / DM'90? :?

[ Voor 21% gewijzigd door AW_Bos op 02-07-2008 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Leuk dat het traject Leeuwarden - Groningen soms ook te maken krijgt met een echte trein (en een loc die binnenkort niet meer is):

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4m2rsNOsxG3vxOKm1NBMSVVX/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Ariën Clay schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 22:42:
Iemand enig idee die wat wat weet over de UST96?

Ik bedoel dus deze fantastische loc:
[afbeelding].
Wat ik weet:

- Motor schijnt van een DM'90 te zijn
- Hij is gebouwd vanuit een ex-Grill-rijtuig (ex-Grill?, ehhu :? )

Maar goed, weet er iemand wat meer over?
Bij Eurailscout willen ze weinig vertellen erover **zucht**.
Iemand enig idee wat voor stuurstand die heeft? Afgeleid van een V-IRM / DM'90? :?
dit topic op somda is nuttig lijkt me :)

ik neem aan dat je deze pagina al had bezocht? :P

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat topic heeft ie zelf gemaakt...

=====

BRUSSEL - Bij een botsing tussen een passagierstrein en een goederentrein in het zuiden van België zijn donderdagochtend ongeveer dertig reizigers gewond geraakt, van wie twee ernstig. Zes mensen zijn opgenomen in een ziekenhuis.

Het ongeval gebeurde op het traject tussen Namen en Luik. Iets voor zeven uur reed de trein Namen-Liers in de plaats Hermalle-sous-Huy op een goederentrein, aldus de Belgische spoorwegen NMBS en infrastructuurbeheerder Infrabel.

Over de oorzaak van het ongeval is nog niets bekend.

[ Voor 88% gewijzigd door Anoniem: 9449 op 03-07-2008 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

SleutelMan schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 10:45:
[...]

dit topic op somda is nuttig lijkt me :)

ik neem aan dat je deze pagina al had bezocht? :P
Yep, that's my topic :).

En die site heb ik ook al gelezen. maar voor de revisering van mijn treinensite zou ik graag meer gegevens willen hebben van deze trein die neit vermeld staan. (as-opstelling), foto's cabine.

[ Voor 5% gewijzigd door AW_Bos op 03-07-2008 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Anoniem: 9449 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 10:57:
Dat topic heeft ie zelf gemaakt...

[...]
|:( |:( |:(

right :P.

toch wachten op een open dag als ie een keertje ergens staat :P

er is veel discussie op somda over een V200 die de Coevorden-shuttle zou gaan rijden, wat vinden jullie ervan? (van de loc). Heb m zelf nog als modeltreintje en vind m een leuke afwisseling voor het nederlandse spoorwegnet (hoewel de discussie daarover nog niet over is :P).

even een plaatje om de boel te verduidelijken:

Afbeeldingslocatie: http://img397.imageshack.us/img397/1940/v270lz5.jpg
de achterste lok ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.richardkrol.nl/temp/d20nordhorn20080629.jpg

[ Voor 49% gewijzigd door SleutelMan op 03-07-2008 14:28 ]

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

ProRail is door de NMa op de vingertjes getikt:
Spoorbeheerder ProRail moet een boete van 826.000 euro betalen wegens overtredingen van de Spoorwegwet. Dat heeft de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) donderdag bekendgemaakt.

ProRail heeft zich volgens de NMa niet gehouden aan regels die moeten waarborgen dat spoorwegondernemingen op een goede en eerlijke manier gebruik kunnen maken van de hoofdspoorweginfrastructuur.

"Uit ons onderzoek blijkt dat ProRail de spoorwegondernemingen niet alleen onjuist, maar ook onvolledig geïnformeerd heeft", stelt Pieter Kalbfleisch, voorzitter van de raad van bestuur van de NMa.
nu.nl

@Hierboven: mooie kleurstelling! Vraag me alleen af of het economisch rendabel is om een V200 in te zetten. Die dingen zijn toch al 50 jaar oud, en de dieselprijzen zijn ook niet echt laag te noemen...

[ Voor 13% gewijzigd door wildhagen op 03-07-2008 14:29 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-07 16:47

LauPro

Prof Mierenneuke®

wildhagen schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 14:27:
ProRail is door de NMa op de vingertjes getikt:
Ik denk niet dat ProRail zich hierdoor anders gaat gedragen, de enige optie is gewoon opknippen. Je kan niet aan de ene kant spoorstaven aanleggen en daarnaast fietsenstallingen.
@Hierboven: mooie kleurstelling! Vraag me alleen af of het economisch rendabel is om een V200 in te zetten. Die dingen zijn toch al 50 jaar oud, en de dieselprijzen zijn ook niet echt laag te noemen...
Ze kunnen er toch een modern blok in zetten?

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Laatst online: 15-07 21:11

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Ik zag van de week dat die nieuwe VIRM op Cartesiusweg utr al weer ondergeklad was :| .Volgens mij stond 'ie vanmiddag al weer op OZ om schoongemaakt te worden.

Iets anders: Hoe presteren mensen het toch altijd om zo dicht bij die locs te komen (zoals bijvoorbeeld hierboven, bij die V200)?

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Spacecowboy schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 21:59:
Ik zag van de week dat die nieuwe VIRM op Cartesiusweg utr al weer ondergeklad was :| .Volgens mij stond 'ie vanmiddag al weer op OZ om schoongemaakt te worden.

Iets anders: Hoe presteren mensen het toch altijd om zo dicht bij die locs te komen (zoals bijvoorbeeld hierboven, bij die V200)?
Die graffiti-spuiters zijn net spionnen in het Trein-fanaten/spotters-netwerk denk ik.
Ik heb het idee dat ze gewoon meelezen op forums over bijzondere treinen, en 's nachts als pa en ma liggen te slapen dan het huis uit sneaken (zonder op de staart van de maffende hond te trappen ;) ). Vervolgens gaan ze met waarschijnlijk een vette glimlach op een mond waaruit licht gegniffel komt door een 'eigen gemaakte' entree het opstelterrein op (door vaak een hekje aan gort knippen of door een heg te kruiken) en vervolgens hun prooi belagen met verf.
Na hun 'daad' gaan ze weer naar huis, sneaken zachtjes het huis weer binnen en gaan snel in hun bed liggen voordat pa wakker is geworden van het gestommel van het binnenkomt thuis.

Ik denk dat het zo gaat. Mijn vader heeft inmiddels wel indirecte ervaring met 'kleuters' die verlaten fabrieksterreinen opgaan om daar rond te spoken. Dus :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiwie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-07 17:30

djiwie

Wie?

Yeah right, ze gaan speciaal een nieuwe VIRM onderkladden want die lijkt van buiten ook heel erg anders dan een wat oudere VIRM 8)7
Dream on.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26121

Helaas zitten die idioten inderdaad op forums en mailinglists over treinen en spoorwegen. Ze zijn op zoek naar 'speciale' treinen omdat dat de treinen zijn die worden gefotografeerd. Want het schijnt nogal stoer te zijn als je je eigen creatie op een foto terugziet :r Daarom zitten ze ook op foto forums/mailinglists zoals treinfoto en swfml die daarom policy hebben dat er geen foto's van ondergespoten treinen worden geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-07 20:57
SleutelMan schreef op zondag 29 juni 2008 @ 20:28:
[...]

Tja, verschil tussen de 1e klas en de 2e klas moet er toch zijn... :P

was al langer bekend, volgens mij is het ook bij ICMm zo... ?
Mjah, in de duitse bahn treinstellen ( Die vanuit Polen richting Amsterdam rijden ), zitten wel stopcontacten in de 2e klas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Binnenkort (enkele jaren) mogelijk een nieuwe passagiersvervoerder op het spoor erbij, hoewel waarschijnlijk alleen op HSL-lijnen, namelijk Air France-KLM:
Mogelijk kunnen Europese treinreizigers over niet al te lange tijd ook in een hogesnelheidstrein van Air France-KLM stappen.

De luchtvaartmaatschappij overweegt om samen met het Franse vervoersbedrijf Veolia de markt voor supersnel treinverkeer te betreden, zo liet Air France-KLM vrijdag weten.

"We kijken naar de haalbaarheid en de mogelijkheid van een dergelijk project, maar het is nog te vroeg voor meer details", aldus een woordvoerder van het luchtvaartconcern.

Air France-KLM werkt al vier jaar aan plannen om de trein als vervoermiddel toe te voegen aan zijn activiteiten. Het bedrijf koopt al stoelen op bestaande internationale trajecten, maar is ontevreden over de kwaliteit van de verbindingen.

Het zou de eerste keer zijn dat een luchtvaartmaatschappij haar eigen hogesnelheidstreinen bestelt.

Air France-KLM zou met de treinen een deel van zijn Europese vluchten kunnen vervangen. Veel luchtvervoerders voelen momenteel de druk van stijgende brandstofprijzen.

Volgens de Britse zakenkrant Financial Times zijn luchtvaartmaatschappijen nu zo'n 30 tot 40 procent kwijt aan brandstofkosten. Eerder was dit 15 procent.

De markt voor hogesnelheidsroutes wordt nu nog gedomineerd door staatsbedrijven, waaronder spoorwegmaatschappijen als SNCF en Deutsche Bahn en de bedrijven Thalys en Eurostar.

Nieuwe Europese wetgeving moet het mogelijk maken voor commerciële bedrijven om vanaf 2010 internationale treinroutes te exploiteren.

Air France-KLM bevestigde vrijdag ook dat het zijn capaciteit deze winter minder sterk gaat uitbreiden dan eerder gepland.

De maatschappij wilde echter niet ingaan op berichten in de media dat het aantal beschikbare stoelen nu met 1,1 procent zal stijgen in plaats van de eerder aangekondigde 4 procent.
nu.nl

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Leuke tractie zo:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Mk1AWPLcQTSDCyZOeqUcacy1/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/burAqsfyJABUlhIKd3h5uvF7/full.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 9449 op 06-07-2008 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Tricoloreknatsj:
Afbeeldingslocatie: http://www.lucpeulen.nl/data/treinen/groot/008033.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Luke! op 06-07-2008 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat setje wordt de laatste tijd vaak gesignaleerd, blijkbaar mag het graag wat kilometertjes tuffen....

Viel me trouwens laatst op dat de eerste altijd vooruit moet rijden, anders staat de hoorn verkeerd om (die staat maar 1 kant op).

Of zouden de toeters, net zoals de motoren, ook multiple geschakeld worden? Dat zou wel terecht zijn natuurlijk, dan kan je met een zware trein harder toeteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Anoniem: 9449 schreef op zondag 06 juli 2008 @ 23:39:
Dat setje wordt de laatste tijd vaak gesignaleerd, blijkbaar mag het graag wat kilometertjes tuffen....
Nee, dit is weer een ander setje (de 6403 zat in de vorige tricolore). Die loccen komen al dan niet toevallig bij elkaar en blijven zo lang er geen defecten zijn of onderhoud nodig is samen.
Viel me trouwens laatst op dat de eerste altijd vooruit moet rijden, anders staat de hoorn verkeerd om (die staat maar 1 kant op).
Kwatsj, echt voor de volle honderd procent, maar dat wist je vast zelf ook al. :P

[ Voor 6% gewijzigd door Luke! op 07-07-2008 02:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Een dezer dagen landen de 2134 en 2136 in het land vanuit Randers (DK), daarentegen hoepelt zo'n SLeT VI'je vandaag weer op naar Duitsland. Moet nu ergens uit Eindhoven gaan, maar zal gezien de perikelen rond Amersfoort wel vertraagd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 16-07 15:49

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Klok en klepel verhaal? De NMBS 7700 (enige uiterlijke overeenkomsten met de NS 6400 zijn niet te ontkennen) moet in Nederland en Duitsland met de korte huif voor rijden vanwege zichtbaarheid van seinen. Dit komt omdat NMBS links rijdt en daarom de stuurstand ook links heeft. En dan zijn die dwergseintjes zo verdomd lastig te zien.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Laatst online: 08:26
lama

[ Voor 98% gewijzigd door Termi op 07-07-2008 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:20

Of zouden de toeters, net zoals de motoren, ook multiple geschakeld worden? Dat zou wel terecht zijn natuurlijk, dan kan je met een zware trein harder toeteren...
Al giet je die hoorn vol met beton, zo'n typhoon hoor je van 3 km nog. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 04-07 10:37
Ik moest vandaag even op en neer naar Antwerpen (vanuit Breda), en ik heb mijn digitale camera meegenomen. Ik ben geen ervaren fotograaf (integendeel), ik doe gewoon m'n best. Heb toch nog wat leuks gezien:

Afbeeldingslocatie: http://www.alexvanherwijnen.nl/fotos/d/167-2/Stitch+-+Arriva+Spurt.jpg
Station Breda, bij vertrek. Op spoor 2 stond een Arriva Spurt (de rood-witte trein), geen idee wat die daar doet, maar hij stond er wel. Raar, aangezien Arriva in de regio Breda helemaal niets doet, dat is Veolia (qua busvervoer tenminste).

Afbeeldingslocatie: http://www.alexvanherwijnen.nl/fotos/d/203-1/CIMG0869.JPG
Op Roosendaal wachten op de internationale trein, komt er een VIRMmetje aanrijden, wat een leuk gezicht geeft.

Afbeeldingslocatie: http://www.alexvanherwijnen.nl/fotos/d/248-1/CIMG0884.JPG
Mijn trein had vertraging, er kwam een IRM tussen

Afbeeldingslocatie: http://www.alexvanherwijnen.nl/fotos/d/260-1/CIMG0888.JPG
Maar daar is hij dan eindelijk!

Afbeeldingslocatie: http://www.alexvanherwijnen.nl/fotos/d/293-1/CIMG0899.JPG
"Dames en heren, we komen aan te Antwerpen Centraal"

Afbeeldingslocatie: http://www.alexvanherwijnen.nl/fotos/d/335-1/CIMG0915.JPG
Een Antwerpse tram te premetrostation Meir...

Afbeeldingslocatie: http://www.alexvanherwijnen.nl/fotos/d/338-1/CIMG0916.JPG
Jaja, ook trambestuurders moeten ermee leren rijden

Afbeeldingslocatie: http://www.alexvanherwijnen.nl/fotos/d/347-1/CIMG0935.JPG
Terug naar Nederland, dus naar spoor 22.

Afbeeldingslocatie: http://www.alexvanherwijnen.nl/fotos/d/350-1/CIMG0936.JPG
Terwijl op spoor 12 een andere trein klaarstaat

Afbeeldingslocatie: http://www.alexvanherwijnen.nl/fotos/d/356-1/CIMG0940.JPG
Spoor 14 is vandaag niet in gebruik

Afbeeldingslocatie: http://www.alexvanherwijnen.nl/fotos/d/368-1/CIMG0944.JPG
Shit, vertraging

Afbeeldingslocatie: http://www.alexvanherwijnen.nl/fotos/d/380-1/CIMG0952.JPG
De IR-trein naar Hasselt en Luik staat klaar op spoor 21

Afbeeldingslocatie: http://www.alexvanherwijnen.nl/fotos/d/398-1/CIMG0959.JPG
Een dubbeldekkertrein naar Charleroi-Zuid komt binnenrijden

Afbeeldingslocatie: http://www.alexvanherwijnen.nl/fotos/d/431-1/CIMG0974.JPG
Why did the pigeon cross the tracks?

Afbeeldingslocatie: http://www.alexvanherwijnen.nl/fotos/d/434-1/CIMG0975.JPG
To get to the other side!

Afbeeldingslocatie: http://www.alexvanherwijnen.nl/fotos/d/446-1/CIMG0979.JPG
De vertraging loopt terug...

Afbeeldingslocatie: http://www.alexvanherwijnen.nl/fotos/d/458-1/CIMG0983.JPG
Inmiddels staat de L-trein naar Brussel-Zuid op spoor 21

Afbeeldingslocatie: http://www.alexvanherwijnen.nl/fotos/d/473-1/CIMG0988.JPG
De trein is er

Afbeeldingslocatie: http://www.alexvanherwijnen.nl/fotos/d/491-1/CIMG0994.JPG
In Roosendaal bleek deze locomotief achter te zijn gebleven ;(

Afbeeldingslocatie: http://www.alexvanherwijnen.nl/fotos/d/500-1/CIMG0997.JPG
Op spoor 4A komt inmiddels de volgende internationale trein binnen

Afbeeldingslocatie: http://www.alexvanherwijnen.nl/fotos/d/512-1/CIMG1001.JPG
Op 4B stond deze oude dubbeldekker naar Den Haag

Afbeeldingslocatie: http://www.alexvanherwijnen.nl/fotos/d/536-1/CIMG1009.JPG
De trein die mij naar Breda brengt

En dat zijn mijn foto's, toen liet ik namelijk mijn camera vallen waardoor hij het even niet meer deed (foutje bedankt ;(), inmiddels doet hij het weer.

Als laatste een extraatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.alexvanherwijnen.nl/fotos/d/163-2/Stitch+-+Antwerpen+Centraal.jpg

Een stitch, ik heb 16 foto's gemaakt vanaf niveau 0 te Antwerpen Centraal, en dit aan elkaar laten hechten. Beetje uitknippen en dit is het resultaat. Ik hoop dat jullie het een beetje leuke foto's vinden, de rest vind je op mijn website.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
Alex) schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 22:36:

[afbeelding]
In Roosendaal bleek deze locomotief achter te zijn gebleven ;(
De 1192 staat al sinds vrijdag in Roosendaal, sinds hij daar door een 1600/1700 naartoe is gesleept en achter gelaten... Het ding zal wel weer eens kapot zijn.

Vanmiddag stond hij er overigens nog.

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-07 20:57
Luccus schreef op maandag 07 juli 2008 @ 11:41:
Een dezer dagen landen de 2134 en 2136 in het land vanuit Randers (DK), daarentegen hoepelt zo'n SLeT VI'je vandaag weer op naar Duitsland. Moet nu ergens uit Eindhoven gaan, maar zal gezien de perikelen rond Amersfoort wel vertraagd zijn.
Ik zag vandaag zo'n "SLeT" ;) trein rijden bij Utrecht Overvecht, heb helaas alleen het nummer niet gezien. Was ongeveer rond 11:05, en hij reed vanaf Utrecht Centraal richting Amersfoort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Alex) schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 22:36:
[...]

[afbeelding]
Station Breda, bij vertrek. Op spoor 2 stond een Arriva Spurt (de rood-witte trein), geen idee wat die daar doet, maar hij stond er wel. Raar, aangezien Arriva in de regio Breda helemaal niets doet, dat is Veolia (qua busvervoer tenminste).

[...]
Dat is een nieuwe E-GTW (als je goed kijkt zie je de panto) van Arriva voor de Merwede-Lingelijn, die zijn bezig met testritten.

Leuke foto's trouwens :)

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

[b]Alex) schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 22:36:[/

[afbeelding]
Op Roosendaal wachten op de internationale trein, komt er een VIRMmetje aanrijden, wat een leuk gezicht geeft.
Klein detail, die V-IRM komt niet aan (iig niet op de foto), hij rijd juist weg, je ziet de rode sluitseinen ipv gele kopseinen.

Verder wel leuke fotoreportage! :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
wildhagen schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 07:21:
[...]

Klein detail, die V-IRM komt niet aan (iig niet op de foto), hij rijd juist weg, je ziet de rode sluitseinen ipv gele kopseinen.

Verder wel leuke fotoreportage! :)
Oeps, my bad :)

Verder: thanks :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ongelukje...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/KXnLbI7g9ntlXDf6hFJiKnBz/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Laatst online: 18-07 19:28
Is dit bij Shunter of is dit in het buitenland :?

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Shunter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Lijkt me Shunter? Links staat een 6400-er (64xx is nog net te zien) en het bord erachter zegt "ter". Dan lijkt Shunter me voor de hand liggen :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wildhagen schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 21:42:
... en het bord erachter zegt "ter". Dan lijkt Shunter me voor de hand liggen :)
Hoewel zelfs de inclinatie van de letters gelijk is aan die in het logo van Shunter lijkt het bord toch op het gebouw erachter te staan (en voor zover ik weet is dat niet van Shunter).

Dit staat i.i.g. aan de voorkant van Shunter:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ziM3nCAzpJ8PUrNbDQujH3ek/full.jpg

Wel een beetje raar dan om een heel ander logo aan de achterkant te doen :)

Edit: maar het logo op de loc (en boven de deur van het gebouw) lijkt er wel weer op.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 9449 op 09-07-2008 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Ik zou not amused zijn als ik mijn foto's her en der terugvond zonder de mogelijkheid te herleiden naar waar die vandaan komt noch met een vermelding van de fotograaf. Een linkje naar de betreffende Flickr-fotopagina o.i.d. lijkt mij een nettere oplossing.

[ Voor 26% gewijzigd door Luke! op 09-07-2008 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Luccus schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 23:02:
Ik zou not amused zijn als ik mijn foto's her en der terugvond zonder de mogelijkheid te herleiden naar waar die vandaan komt noch met een vermelding van de fotograaf. Een linkje naar de betreffende Flickr-fotopagina o.i.d. lijkt mij een nettere oplossing.
Je kan op Flickr als fotograaf tags toevoegen om aan te geven wat je met de foto mag doen. Bijvoorbeeld dat de foto verspreid mag worden, maar dat er in dat geval wel credits bij vermeld moeten worden.

Als er niets bij staat ga ik ervan uit dat het de fotograaf niet zoveel uitmaakt dat de foto verspreid wordt. Bovendien staat bijna altijd de naam van de fotograaf in de foto. Waarschijnlijk juist omdat de fotograaf ervan uit gaat dat de foto mogelijk verspreid wordt.

Maar ik zal voortaan voor alle duidelijkheid gewoon een link erbij zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Er kwam net een mooie oude locomotief langs met oude passagiersgedeeltes. Jammer dat ik de digicam niet snel kon pakken want hij kwam te snel langs, dus crappy phonepics:
Afbeeldingslocatie: http://www.kixtart.tweakdsl.nl/243small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.kixtart.tweakdsl.nl/244small.jpg

Leek erg op deze loc:
http://www.stormpolderrai...204000/bj_130_motljus.jpg

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Lijkt er in de verste verte niet op, zegt iemand die van fluitketels geen kaas heeft gegeten. Dat is de VSM op weg naar de stoomtreindagen bij de ZLSM. Hopelijk staat de wind verkeerd zometeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Ik heb er 0 verstand van en probeerde gewoon zo snel mogelijk een foto te maken :)
Deze misschien wel? http://www.gerarddrost.nl...lerick/vervoersmuseum.jpg

Die staat/stond namelijk in een van de gebouwen hier.

Edit: VSM
http://farm1.static.flick...170916_571ff750ce.jpg?v=0
Ik heb die oogkleppen niet gezien :)

[ Voor 20% gewijzigd door Kixtart op 11-07-2008 13:23 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Kixtart schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 13:17:
Ik heb er 0 verstand van en probeerde gewoon zo snel mogelijk een foto te maken :)
Deze misschien wel? http://www.gerarddrost.nl...lerick/vervoersmuseum.jpg

Die staat/stond namelijk in een van de gebouwen hier.
Volgens Somda is het de 23 076 die naar de stoomdagen gaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.stoomtrein.org/materieel/images/2307601.jpg

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

WTF hebben ze trouwens met de ICRm's gedaan? Zijn mensen van buiten de lijn Haarlem/Maastricht niet slim genoeg om die deuren zonder drukknoppen te gebruiken ofzo? Ze hadden die dingen nooit bij ons weg moeten halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Dat is nou de verandering van getrokken rijtuigmodus naar treinstel-modus :). Ik geloof dat er nu ook een deuren-dicht lamp in de loc's en de BDs'en werkend is gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

CyBeR schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 22:03:
WTF hebben ze trouwens met de ICRm's gedaan? Zijn mensen van buiten de lijn Haarlem/Maastricht niet slim genoeg om die deuren zonder drukknoppen te gebruiken ofzo? Ze hadden die dingen nooit bij ons weg moeten halen..
Dat is al bijna een jaar zo, dat is ook gecombineerd met ombouw naar treinstelmodus en het leuke lampje zoals Ariën Clay al aangaf. De serie 800 rijd tegenwoordig trouwens Alkmaar/Maastricht-Heerlen en word ook gereden door (V)IRM en niet meer door IRCm ;).

Om eerlijk te zijn ben ik er ook geen fan van, maar ICRm word steeds meer (incidenteel) in andere series ingezet en ik heb mensen in het begin nogal zien klungelen op zoek naar de handgreep (ook omdat binnen wel een sluitknop zit gemonteerd).

Nadeel is dat ICRm niet meer in het buitenland kan worden ingezet (daarvoor was die handgreep ook bedoeld). Maar als dat klopt dan zijn de Prio-stammen (Benelux) nog uitgerust met handgrepen?

[ Voor 27% gewijzigd door SleutelMan op 12-07-2008 23:30 ]

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
CyBeR schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 22:03:
Overdrijven is ook een vak. Maar met name de oudere medemens had inderdaad geen enkel idee dat ze NIET op de knop moesten drukken. Maar dat deden ze dus wel altijd.

Ach ICRm is sowieso vernaggeld, de fluit die er tegenwoordig inzit is verschrikkelijk. Als je op het perron staat en dat ding gaat af schrik je je eigen dood.
SleutelMan schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 23:29:
[...]

Nadeel is dat ICRm niet meer in het buitenland kan worden ingezet (daarvoor was die handgreep ook bedoeld). Maar als dat klopt dan zijn de Prio-stammen (Benelux) nog uitgerust met handgrepen?
Ik snap niet wat de handgreep met inzet in het buitenland te maken heeft? Enlighten me!

Benelux heeft idd nog wel handgrepen.

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-05 11:38
--WaaZaa-- schreef op zondag 13 juli 2008 @ 02:35:
Ik snap niet wat de handgreep met inzet in het buitenland te maken heeft? Enlighten me!
Dat was toch omdat volgens Europese regels deuren een handgreep moesten hebben om ze open te maken? Maar ik weet eigenlijk niet of die regel nog steeds geldt of dat die inmiddels afgeschaft is?

Maak je eigen poll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Benelux heeft ze nog wel idd. Maar bij de benelux hebben ze 't interieur weer vernaggeld |:(

Sleutelman: ik ben op de hoogte van de huidige materieelkeuze voor de 800. Vind 't nog steeds kut :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
BOOTZ schreef op zondag 13 juli 2008 @ 08:42:
[...]

Dat was toch omdat volgens Europese regels deuren een handgreep moesten hebben om ze open te maken? Maar ik weet eigenlijk niet of die regel nog steeds geldt of dat die inmiddels afgeschaft is?
Regels van het UIC.Maar de vraag is in hoeverre je een domme reiziger als eikpunt moet nemen. Met twee knopjes met pictogrammen ernaast presteren mensen het nog om op de verkeerde te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
Lees net iets op NSHiSpeed.nl:
Veel treinstellen voor ICE International Amsterdam-Köln-Frankfurt(-Basel) rijden inmiddels weer. Reizigers naar Duitsland moeten nog wel rekening houden met aangepaste dienstregelingen, langere reistijden en uitval van treinen.
Reisadvies:

Op zondag 13 juli is de situatie als volgt:

Van Nederland naar Duitsland:
- ICE 105 (Amsterdam v. 08.04 uur) rijdt met vervangend treinmaterieel van Amsterdam naar Emmerich op de vertrektijd van ICE International. In Emmerich kunt u overstappen op treinen richting Duisburg en Köln. Houdt u rekening met langere reistijd vanaf Emmerich.
- ICE 123, ICE 125 en ICE 129 (Amsterdam v. 10.34, 12.34 en 16.34 uur) rijden met een ICE-treinstel naar Köln. In Köln kunt u overstappen op Duitse, binnenlandse treinen richting Frankfurt en verder. Houdt u rekening met een langere reistijd vanaf Köln.
- ICE 127 en ICE 227 (Amsterdam v. 14.34 en 18.34 uur) rijden volgens de normale dienstregeling én met een ICE-treinstel.

Van Duitsland naar Nederland:
- ICE 122 (Amsterdam a. 20.25 uur) rijdt met vervangend treinmaterieel van Emmerich naar Amsterdam. Reis met Duitse, binnenlandse treinen naar Emmerich en stap daar over op de vervangende trein naar Arnhem, Utrecht en Amsterdam.
- Overige ICE's rijden met ICE-treinstellen vanaf Köln naar Nederland, op de normale vertrektijden. Reizigers vanaf Frankfurt naar Nederland kunnen met Duitse, binnenlandse treinen naar Köln reizen en daar overstappen op ICE International naar Nederland. Ga vanaf Frankfurt indien mogelijk eerder op reis en houd rekening met uitval van treinen tussen Frankfurt en Köln.

In Duitsland moet u op de lange afstandsverbindingen rekening houden met uitval van ICE's. Deze uitval betreft voornamelijk de trajecten:
- Dortmund - Basel;
- Hamburg - Dortmund - München;
- Frankfurt - Brussel;
- Frankfurt - Paris.
Ook op andere trajecten kan uitval van ICE's plaatsvinden. Kijk voor meer informatie op de website van de Duitse Spoorwegen.

NS Hispeed raadt reizigers naar Frankfurt en verder aan om eerder op reis te gaan, indien mogelijk. Houdt u rekening met extra overstappen en een langere reisduur in Duitsland. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met NS Hispeed TeleSales, tel. 0900 - 92 96 (€ 0,35 p.m.).
Achtergrondinformatie:

Vanaf vrijdag 11 juli, middernacht, voert Deutsche Bahn uit voorzorg spoedcontroles uit aan een deel van het ICE-3-materieel. Deze voorzorgsmaatregel is getroffen na een defect aan een as van een soortgelijk treinstel.
Er is toch geen ongeval geweest met een ICE oid?

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Een ICE heeft een defect aan de wielen, nu staan ze tijdelijk aan de kant in afwachting van inspectie.

Zie http://www.nu.nl/news/165...sadvies%27_Frankfurt.html
Een bepaald type ICE-treinen blijft voorlopig langs de kant nadat bij een van deze treinen een defect aan een wiel werd geconstateerd. De Duitse spoorwegen willen uit veiligheidsoverwegingen eerst alle treinen van dat type onderzoeken.

[ Voor 38% gewijzigd door wildhagen op 13-07-2008 17:22 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Ik las in de Elsevier van dit weekend een artikel over de problematiek rond het HSL materieel. Volgens de directeur van het testtraject Velim wordt er nog steeds niet proefgereden met "de Albatros". Het is maar de vraag of deze trein ooit zal gaan rijden. Ook in het NRC van afgelopen donderdag stond een artikel met dezelfde strekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wat is dan het probleem dat ze mogelijk nooit gaan rijden? Doet-ie het niet? Mankeert er wat aan?

[ Voor 12% gewijzigd door wildhagen op 13-07-2008 21:20 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
wildhagen schreef op zondag 13 juli 2008 @ 21:19:
Wat is dan het probleem dat ze mogelijk nooit gaan rijden? Doet-ie het niet? Mankeert er wat aan?
Op somda zie ik nu ook een reactie erover, even een stukje overgenomen:
De test met de hogesnelheidstrein van Ns, die moet gaan rijden tussen Amsterdam en Breda, verloopt moeizaam. De trein van het type V250, bijgenaamd Albatros en vervaardigd door de Italiaanse fabrikant Ansaldobreda, staat al enige maanden vrijwel stil op het testcentrum in het Tsjechische Velim. Directeur Antonin Blaek bevestigt dat de trein nauwelijks heeft gereden. Volgens de Britse raildeskundige David Haydock is dat een teken dat er iets 'goed mis' is met de NS-trein. 'Dit is een geval van grove onbekwaamheid.'
http://www.somda.nl/www/forum/3884/

In de Elsevier stond dat ie al een tijdje stil staat en dat de AGV (wél een succes) hem regelmatig voorbij zoeft.

Afbeeldingslocatie: http://spz.logout.cz/foto_novinky/n1028_2008_1.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Arnout op 13-07-2008 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik snap ook niet waarom NS Hispeed heeft besloten om die treinen van AnsaldoBreda te kopen, i.p.v. van een fabrikant als Siemens of Bombardier. AB staat erom bekend veel problemen te hebben, terwijl Siemens wel gewoon keurig ICE-3'tjes kan afleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

En gezien het design van ICE-3'tjes zijn ze daar wel in staat een mooie trein af te leveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
CyBeR schreef op zondag 13 juli 2008 @ 22:28:
En gezien het design van ICE-3'tjes zijn ze daar wel in staat een mooie trein af te leveren...
Ik dacht het, jij zegt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Laatst online: 15-07 21:40

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Wat zijn die 'Albatrossen' nog 's ff OERLELIJK.

En hou 't voor je materieel lekker bij een fabrikant, dan heb je 't minste gedonder...

[ Voor 56% gewijzigd door zwahiel op 13-07-2008 22:32 ]

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Jongens, volgens mij staat het uiterlijk van een trein niet bij de belangrijkste punten waar naar gekeken word bij een aanschaf. Eerder bruikbaarheid, betrouwbaarheid, prijs en dat soort zaken.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

wildhagen schreef op zondag 13 juli 2008 @ 22:36:
Jongens, volgens mij staat het uiterlijk van een trein niet bij de belangrijkste punten waar naar gekeken word bij een aanschaf. Eerder bruikbaarheid, betrouwbaarheid, prijs en dat soort zaken.
Mwah, ik weet niet. Uitstraling naar de klant toe is voor een commercieel bedrijf evengoed belangrijk hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

CyBeR schreef op zondag 13 juli 2008 @ 22:37:
[...]

Mwah, ik weet niet. Uitstraling naar de klant toe is voor een commercieel bedrijf evengoed belangrijk hoor.
Ja, maar smaken verschillen. En het ziet er iig fris uit qua kleurstelling etc, en oogt iig ook modern. Veel meer dan dat heb je op het gebied van uitstraling niet nodig.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Heb je die neus wel eens bekeken? :')

Draai 'm een kwartslag en je kunt er hamburgers op bakken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alex) schreef op maandag 14 juli 2008 @ 00:07:
Draai 'm een kwartslag en je kunt er hamburgers op bakken :/
Hoe ik mijn best ook doe, ik kan me niets bij jouw opmerking voorstellen en als het grappig bedoeld was dan heb je een vreemd gevoel voor humor. Maar als ik toch iets mis moet je het zeggen hoor...

Ik vind het een futuristisch ontwerp. Doet een beetje denken aan de Japanse hogesnelheidstreinen. I.i.g. een stuk mooier dan de ICE...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Misschien dat er nog iets van te maken is met een andere belijning :?

Afbeeldingslocatie: http://xen03.settembre.nl/tweaks/benoni-V250-Albatros-idee-0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://xen03.settembre.nl/tweaks/benoni-V250-Albatros-idee-1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://xen03.settembre.nl/tweaks/benoni-V250-Albatros-idee-2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://xen03.settembre.nl/tweaks/benoni-V250-Albatros-idee-3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://xen03.settembre.nl/tweaks/benoni-V250-Albatros-idee-4.jpg

Mwah...

Misschien moet iemand het ding opgeven voor zo'n restyling tv-show... Overhaulin' of zo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

benoni schreef op maandag 14 juli 2008 @ 01:39:
Misschien dat er nog iets van te maken is met een andere belijning :?
Nee. De kleuren heb ik geen probleem mee. 't is de vorm van die neus die zo lelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Die vorm probeerde ik een beetje te maskeren met een matzwart vlak onderin, en een lijnenspel dat de dubbele koplampen doorbreekt. Zo wordt de logge dikke bult onder het raam iets meer een hardere, pijlvormige spits (voorzover dat lukt dan).

Het kleurenschema is daarbij eigenlijk niet zo belangrijk, je ziet dat er met geel/blauw/oranje evengoed (of even slecht) lijn in te krijgen is als met roodtinten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Afbeeldingslocatie: http://img516.imageshack.us/img516/2223/shoopob0.png

Sprekend, nietwaar? :?

[ Voor 17% gewijzigd door Vinnienerd op 14-07-2008 03:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Maar even serieus, de Deense IC4, ook gemaakt door AnsaldoBreda, ziet er

Afbeeldingslocatie: http://www.dsb.dk/cs/BlobServer?blobtable=AndreBilleder&blobheader=image/jpeg&blobcol=urlandrebilleder&blobkey=id&blobwhere=1148305115064&ssbinary=true zo uit, dus ik denk dat het wel goedkomt. Hij is in ieder geval opgeleverd. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
Dat wel, maar hij was wel even flink te laat, en er zijn nog steeds problemen mee:
Controversy

The train has become a hot issue in Danish politics, mainly because of the long delay in delivery from Ansaldo Breda. The Danish minister of Traffic and Energy is routinely required to give the parliament updates on the progress, and DSB’s choice of a heavily-customised train is often criticised as the major source of the delays. The expense involved in lengthening platforms on several stations along the route of the IC4 is the source of much additional criticism. In recent news [1], it was revealed that the trains appear to be working properly, but documentation demands from safety authorities prevent the train from beginning full operation. Starting at the end of October 2007, four IC4 units entered regional service in Jutland. However service has again been suspended based on problems with exhaust fumes.[2]

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

wildhagen schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 13:24:
[...]
Volgens Somda is het de 23 076 die naar de stoomdagen gaat:

[afbeelding]
Waarom 'toeteren' ze nu nou niet eerder :)
Had net de digicam te pakken waren de batterijen leeg, dus maar weer phonepics.

Afbeeldingslocatie: http://www.kixtart.tweakdsl.nl/oudelocklein.jpg
en
http://www.kixtart.tweakdsl.nl/oudeloc2.jpg

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
--WaaZaa-- schreef op maandag 14 juli 2008 @ 08:23:
Dat wel, maar hij was wel even flink te laat, en er zijn nog steeds problemen mee:

[...]
Ik wou het net gaan posten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Applaus voor Railion: autotrein voor Born stond vanochtend weer verkeerdom maar die werd al voor het plaatsen bij de klant al gedriehoekt via de Heuvellandlijn. Het kan dus wel met dit vervoer als een blijvertje voorlopig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Vandaar dus die 1½ uur vertraging vrijdag... en de gebruikelijke onwetendheid van de medewerkers der NS die na een half uur nog niets wisten (of het onder de pet wilden houden) :P
ALMELO - De spoorwegpolitie doet onderzoek naar een bijna-ongeluk dat afgelopen vrijdagmiddag plaats had tussen een passagierstrein en een rangeerlocomotief op het spoor in Almelo.

Een intercity van NS en een rangeerlocomotief van goederenvervoerder Ralion kwamen elkaar tussen station De Riet en Almelo Centraal tegemoet op de tijdelijke, enkelvoudige hulprail, die het treinverkeer momenteel langs de bouwput voor het verdiepte spoor in Almelo leidt. Beide machinisten hadden in de gaten dat hun treinen zich op hetzelfde spoor bevonden en konden tijdig remmen. Volgens een woordvoerder van de spoorwegpolitie kwamen de treinen op ruime afstand - circa tweehonderd meter - van elkaar tot stilstand. "Omdat het voorval zich dichtbij het station voordeed reden de treinen niet harder dan veertig kilometer per uur; bovendien was de situatie overzichtelijk. Laat onverlet dat je liever niet twee treinen op deze manier tegenover elkaar ziet staan."

Volgens een zegsvrouw van NS is de machinist van Railion, die met zijn locomotief een wagon voorttrok, door rood sein gereden, maar die conclusie neemt haar collega van de spoorwegpolitie vooralsnog niet over. "We hebben de zaak in onderzoek. Beide machinisten, maar ook alle andere betrokkenen, worden gehoord", aldus de woordvoerder van de spoorwegpolitie. Hij geeft bovendien aan dat ook de technische installaties in het onderzoek worden betrokken. Volgens hem kan het onderzoek tot enkele weken duren.

Als gevolg van het incident trad er ook een storing aan een wissel op. Daarom werden treinreizigers op het traject Almelo-Hengelo vrijdagmiddag een aantal uren per bus vervoerd.

bron
Nou moet ik wel zeggen dat (vooral) de intercity's op dat enkelspoor stuk regelmatig harder gaan dan 40 km/u. Maar misschien dat dat alleen maar van toepassing is tot 200m van het station af ofzo. Maar toen we er met de bus langsreden vond ik het ook al raar om twee treinen te zien :D

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Laatst online: 15-07 21:11

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Arnout schreef op zondag 13 juli 2008 @ 21:32:
[...]

Op somda zie ik nu ook een reactie erover, even een stukje overgenomen:

[...]

http://www.somda.nl/www/forum/3884/

In de Elsevier stond dat ie al een tijdje stil staat en dat de AGV (wél een succes) hem regelmatig voorbij zoeft.

[afbeelding]
WAT een GEDROCHT. Een of andere wazig uit z'n ogen kijkend vogelbekdier. :r En dan ook nog al dat gezeik d'r mee. Ik snap echt geen reet van die keuze...

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Spacecowboy schreef op maandag 14 juli 2008 @ 18:14:
[...]
En dan ook nog al dat gezeik d'r mee. Ik snap echt geen reet van die keuze...
Ah, welke problemen zijn er dan mee? Vertel het ons eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Bastien schreef op maandag 14 juli 2008 @ 17:39:
Vandaar dus die 1½ uur vertraging vrijdag... en de gebruikelijke onwetendheid van de medewerkers der NS die na een half uur nog niets wisten (of het onder de pet wilden houden) :P

[...]

Nou moet ik wel zeggen dat (vooral) de intercity's op dat enkelspoor stuk regelmatig harder gaan dan 40 km/u. Maar misschien dat dat alleen maar van toepassing is tot 200m van het station af ofzo. Maar toen we er met de bus langsreden vond ik het ook al raar om twee treinen te zien :D
"Als gevolg van het incident trad er ook een storing aan een wissel op. Daarom werden treinreizigers op het traject Almelo-Hengelo vrijdagmiddag een aantal uren per bus vervoerd."

Déjà Vu :( Precies ook dat traject, wéér.
(Toen) Zetten ze géén extra bussen in maar proppen ze al het volk in de lijnbus via Borne...
Al paar keer gehad, heb uiteindelijk ook eens 1.5u moeten wachten (in Borne) omdat de bussen telkens vol waren.
Hoevaak dat traject al niet stilgelegen heeft :X

Tot zover mijn geklaag/gezeur/hoejehetookwiltnoemen :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Ik ben ook met de normale lijndienst gegaan van Almelo naar Hengelo (en toen met trein verder). Probeer ik meestal te doen als de storing net online is gekomen zeg maar. Als je moet wachten op NS qua bussen ben ik rijp voor een wandelferrari. Het kost me dan maar 5 strippen, maar de vergoeding is (gelukkig) meer.

Maar het is inderdaad net iets te vaak raak weer de laatste weken. Alweer mooi eea geclaimd (helaas).

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Ach, het had ook zoiets kunnen worden:
Afbeeldingslocatie: http://inventorspot.com/files/images/japanese_bullet_train.img_assist_custom.jpg
Doe mij die Albatros maar, beter dan een vogelbekdier... :+

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Pagina: 1 ... 10 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.