Het grote spoorwegentopic deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 54 Laatste
Acties:
  • 173.031 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-09 19:14
Ik vind het eigenlijk net een Lint treintje, maar dan dubbeldeks.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
jvvv schreef op zondag 15 juni 2008 @ 22:47:
[...]

Ben ik de enige die vindt dat die meneer met zijn rode trui en rugzak niet al te lief is met dat meisje?
_O- Waar let je ook echt op? :')
Maar het ding lijkt meer op een Tram/metro
Beetje wel ja, ik vind 'm wel erg mooi. Erg slim bedacht dat je ook bovenin overal kunt doorlopen :)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex) schreef op zondag 15 juni 2008 @ 22:55:
Beetje wel ja, ik vind 'm wel erg mooi. Erg slim bedacht dat je ook bovenin overal kunt doorlopen :)
Heel slim i.d.d.

Alleen kon dat 10 jaar geleden al in het Zwitserse dubbeldekmaterieel. Dat zullen de Spanjaarden ook wel gezien hebben (Talgo komt immers dagelijks langs in Zwitserland).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:47

LauPro

Prof Mierenneuke®

Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 21:41:
Dit was nog niet langsgekomen. In andere landen rijdt alles gewoon door als er een trein stil staat. Daar hebben we namelijk 150 jaar geleden wissels voor uitgevonden. Maar ProRail vindt dit natuurlijk niet nodig...

Echt belachelijk dat er niet wat wisselmogelijkheden tussen Arnhem en Utrecht zitten. En dan bedoel ik niet < 40 km/uur wissels. Maar ja, ook dan zal het nog wel niet gaan werken want de paden worden waarschijnlijk al een jaar vantevoren vastgelegd. Zelfs al komt er er het eerstvolgende uur uur geen trein uit de andere richting...
Wisselmogelijkheden zat, alleen was er sprake van een aanrijding op een spoorwegovergang en daar doe je niets tegen.

De enige optie is om alle (stuk of 9) spoorwegovergangen op het stuk Utrecht-Arnhem ongelijkvloers te maken.

• de ellende rond spoorwegovergangen bij Driebergen-Zeist en Bunnik, zal omstreeks 2014 klaar zijn en zie ook hier;
• in Ede zijn ze op dit moment bezig met het bedenken van een masterplan om de 4-5 spoorwegovergangen in een tunnelbak te gooien (of iig de 2 drukste);
• dan zit je nog 2 bij met Oosterbeek uit mijn hoofd, geen plannen voor;
• Wolfheze heeft ook geen plannen afaik.

Dus de kans op ongelukken door een aanrijding blijft mogelijk, zeker met natuurlijk de eventuele springers bij Wolfheze.

+1 voor deze mooie concept art:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YyZFZwA9KA33uCsi4vk5z7Fu/full.png

[ Voor 5% gewijzigd door LauPro op 16-06-2008 12:37 ]

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Laatst online: 09-09 22:00
LauPro schreef op maandag 16 juni 2008 @ 12:28:
[...]
Wisselmogelijkheden zat, alleen was er sprake van een aanrijding op een spoorwegovergang en daar doe je niets tegen.
Er zijn voldoende wisselmogelijkheden tussen Ut en Ah (welke zelden echt goed gebruikt worden):
- Inrijden Ut
- Bij Station Driebergen Zeist
- Maarn Goederen
- Aansluiting van lijn naar Vnd/Rhn
- Iets voor en na Ede-Wageningen
- Wolfheze
- Inrijden van Ah
-10 voor die bij elkaar geknipte en geplakte plakplaat..

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

IJnte schreef op maandag 16 juni 2008 @ 16:47:

Er zijn voldoende wisselmogelijkheden tussen Ut en Ah (welke zelden echt goed gebruikt worden):
- Bij Station Driebergen Zeist
- Maarn Goederen
- Aansluiting van lijn naar Vnd/Rhn
- Iets voor en na Ede-Wageningen
- Wolfheze
- Inrijden van Ah
Een aantal daarvan zijn 40 km/u wissels. Overigens zie ik bij Ede regelmatig een goederentrein staan wachten, bij Maarn Goederen inderdaad zelden maar dat is net nieuw dus misschien moet er eerst nog stof op komen voordat ze het gaan gebruiken.

Maar nogmaals, als er op een spoorwegovergang een aanrijding is (en beide richtingen zijn geblokkkeerd) dan doe je niets met extra wissels. Je zou hooguit kunnen pleiten om misschien bij een aanrijding tussen Utrecht-Arnhem wat treinen via Ede/Amersfoort te laten rijden, maar iets zegt me dat daar onvoldoende ruimte voor is (en dat is wel jammer). Lijkt me op zich wel leuk om zo'n lange goederentrein door centrum van Ede te laten denderen :+ .
-10 voor die bij elkaar geknipte en geplakte plakplaat.
True, maar daarom is het ook een concept. En sowieso zou ik niet teveel vernieuwing verwachten want dat kost echt teveel geld. Wat mij betreft is een tunneltje+fly-overs voor de bussen/taxi/afzetters/ophalers al voldoende eigenlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door LauPro op 16-06-2008 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Moet zeggen dat ik dit soort "concept" plaatjes toch veel beter vindt:
Afbeeldingslocatie: http://www.edegelderland.nl/beheer/cmsfiles/ede_gelderland/bruinfoto/4051_MEO-SPOOR1-groot.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 19:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

IJnte schreef op zondag 15 juni 2008 @ 19:50:
[...]

Duitsland is 15kV 16,7Hz dus geen 25kV. En er is nog niet echt een goede doorgetrokken verbinding bij zevenaar grens. Daar komt iig een 3e spoor te liggen, maar nog steeds moet een goederentrein van de BR wachten op een ICE die naar duitsland gaat.. ICE is daar tenslotte heilig.
Zou je willen. Het komt zelfs voor dat een op tijd rijdende ICE bij Zevenaar voor paal komt te staan omdat er even een goederentrein voor moet. En dan natuurlijk opeens 20 minuten vertraging in Oberhausen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

IJnte schreef op maandag 16 juni 2008 @ 17:12:
[afbeelding]
Duidelijk te zien dat dit door iemand gemaakt is die plaatselijk totaal niet bekend is:
• Men wil de Albertstunnel verbreden.
• Wie wil er wachten op zijn bus naast een van de drukste wegen in Ede? -> mis een geluidsscherm.
• Roltrap is onzin uitgaande van de derde uitgang die ze willen maken, zoveel mensen zijn er niet.
• Plek van het kantoor is nu een (gratis) parkeerterrein dat al te klein is, men wil een dure parkeergarage neerzetten waar niemand op zit te wachten. Wat is dat toch met vastgoed dat met elk leuk overheidsproject niet van de grond komt zonder extra woningen/kantoorruimte?
• Er zijn nu al te weinig plaatsen voor fietsen, onvoorzien in dit concept.

Ik voel er zelf helemaal niets voor om aan de Albertstunnel te gaan rommelen, dat ding is nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-08 22:59

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

LauPro schreef op maandag 16 juni 2008 @ 16:57:
[...]
Een aantal daarvan zijn 40 km/u wissels. Overigens zie ik bij Ede regelmatig een goederentrein staan wachten, bij Maarn Goederen inderdaad zelden maar dat is net nieuw dus misschien moet er eerst nog stof op komen voordat ze het gaan gebruiken.

Maar nogmaals, als er op een spoorwegovergang een aanrijding is (en beide richtingen zijn geblokkkeerd) dan doe je niets met extra wissels. Je zou hooguit kunnen pleiten om misschien bij een aanrijding tussen Utrecht-Arnhem wat treinen via Ede/Amersfoort te laten rijden, maar iets zegt me dat daar onvoldoende ruimte voor is (en dat is wel jammer). Lijkt me op zich wel leuk om zo'n lange goederentrein door centrum van Ede te laten denderen :+ .
[...]
True, maar daarom is het ook een concept. En sowieso zou ik niet teveel vernieuwing verwachten want dat kost echt teveel geld. Wat mij betreft is een tunneltje+fly-overs voor de bussen/taxi/afzetters/ophalers al voldoende eigenlijk.
bij werkzaamheden aan Ed-Db oid word er al regelmatig over de kippelijn gereden hoor, zie ook deze foto :

Afbeeldingslocatie: http://www.kippenlijntje.nl/userfiles/img016.jpg

of deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.kippenlijntje.nl/userfiles/100_0064.jpg

:P

voor meer van dit soort dingen, kijk op http://www.kippenlijntje.nl/ :)

[ Voor 3% gewijzigd door SleutelMan op 16-06-2008 18:22 ]

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 19:12

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

IJnte schreef op maandag 16 juni 2008 @ 17:12:
[afbeelding]
Wat voor trein staat er nou? Het heeft geen bolle neus, dus is geen Plan T/V, het heeft wel diagonale strepen, maar wel de kop van een V-IRM? Of is het meer een Wadloper?
Dat laatste zou wel erg ironisch zijn, aangezien die daar nooit rijden, en al buiten dienst zijn :).

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Lijkt een Soort SM90/VIRM combi
Afbeeldingslocatie: http://www.edegelderland.nl/beheer/cmsfiles/ede_gelderland/bruinfoto/4051_MEO-SPOOR2-groot.jpg
Daar is het wat beter te zien. Is gewoon een creatie van de persoon die het plaatje gemaakt heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Deventer heeft vanaf vandaag nu een extra (tijdelijk) perron, zodat de spits trein van Amsterdam naar Deventer niet meer in Apeldoorn hoeft te wachten tot de intercity naar Enschede is vertrokken. Een goede verbetering moet ik zeggen, als ik deze trein haal scheelt het me 11 minuten reistijd.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:51
Was vanochtend wel grappig, iedereen rennen omdat niemand wist dat die trein van het nieuwe spoor vertrok _O-

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Misschien oud nieuws, maar heb het hier nog niet voorbij zien komen :) 15 euro/dag is niet duur :9
NS start met verkoop kaartjes op eBay

Uitgegeven: 13 juni 2008 12:55
Laatst gewijzigd: 13 juni 2008 12:55
AMSTERDAM - De NS is deze week gestart met de verkoop van treinkaartjes via veilingsite eBay. Bieden kan niet, er geldt een vaste prijs. De eBay Dagkaart veel is goedkoper dan aan het loket.

De NS verkoopt de kaartjes via de Buy-it-now-methode, waarbij direct voor een vaste prijs moet worden gekocht. Bieden zoals gebruikelijk op de veilingsite is niet mogelijk.

De Spoorwegen verkopen vooralsnog via eBay alleen een speciale dagkaart waarbij op een dag in juli en augustus door het hele land mag worden gereisd in de tweede klas. De NS werkt voor de actie samen met TNT Post. Het spoorbedrijf hoopt met de eBay-verkoop ‘een nieuw publiek’ te bereiken.

Goedkoper
De zogeheten eBay Dagkaart is goedkoper dan een NS Dagkaart aan het loket en bij NS-verkooppunten. Normaal gesproken kost een Dagkaart voor de tweede klas 41,70 euro en met 40 procent korting 25 euro. Op eBay kost de dagkaart slechts 15 euro.

Wie al een dagkaart in de voorverkoop heeft gekocht, krijgt het verschil niet terug. Op NS.nl staat als antwoord op een vraag daarover: “Ebay Dagkaarten zijn uitsluitend te koop via eBay.nl, en zijn dus niet bij de NS verkooppunten verkrijgbaar.” Kaartjes kopen aan het loket is sinds enkele jaren al iets duurder dan via een kaartautomaat.

Marktplaats
“Het kan altijd gebeuren dat je later ziet dat een product met een nieuwe actie elders goedkoper is”, zegt NS-woordvoerder Michiel Jonker. De online verkoop van de dagkaarten loopt tot 29 juni. De NS zet ook Marktplaats in om de eBay Dagkaarten aan de man te brengen.

Vorig jaar verkocht de NS dagkaarten in de fysieke winkels van Albert Heijn, Kruidvat en Blokker. “We willen nu een andere doelgroep aanspreken”, aldus Jonker.
bron

linkje naar ebay icm ns dagkaart

[ Voor 3% gewijzigd door Bastien op 17-06-2008 06:18 ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Wie al een dagkaart in de voorverkoop heeft gekocht, krijgt het verschil niet terug. Op NS.nl staat als antwoord op een vraag daarover: “Ebay Dagkaarten zijn uitsluitend te koop via eBay.nl, en zijn dus niet bij de NS verkooppunten verkrijgbaar.” Kaartjes kopen aan het loket is sinds enkele jaren al iets duurder dan via een kaartautomaat.
Wat een gelul. Ongebruikte kaartjes kun je altijd voor de eerste dag van geldigheid inleveren en het geld terugkrijgen. Een Ebay actie verandert daar niets aan (sowieso: je hoeft geen reden op te geven).
Een simpel briefje aan de klantenservice is voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Laatst online: 12-09 19:33

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Vind die actie altijd wel prettig van NS bij Kruidvat of Blokker.

Mijn moeder gaat dan altijd een berg van die kaartjes halen. scheelt toch geld als mijn broertje of ik in 't weekend even op en neer komen.

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

SleutelMan schreef op maandag 16 juni 2008 @ 18:21:
bij werkzaamheden aan Ed-Db oid word er al regelmatig over de kippelijn gereden hoor, zie ook deze foto :
[afbeelding]
of deze:
[afbeelding]
:P
voor meer van dit soort dingen, kijk op http://www.kippenlijntje.nl/ :)
Ja nu herinner ik me weer een goederentrein die een keer langs kwam, maar die ICE is wel lache wat dat betreft. Het zijn nogal wat krappe bochtjes en dan zulke lange treinstellen... Leuke site verder idd.
IJnte schreef op maandag 16 juni 2008 @ 19:33:
Lijkt een Soort SM90/VIRM combi
[afbeelding]
Daar is het wat beter te zien. Is gewoon een creatie van de persoon die het plaatje gemaakt heeft
Om nog maar te zwijgen over die 'woonwijk' die je daarachter ziet :+ (iets met Enka en bodemverontreiniging), het is misschien Ede 2050 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:53

Luke!

#Treinbaas
Maasluip schreef op maandag 16 juni 2008 @ 17:15:
[...]
Zou je willen. Het komt zelfs voor dat een op tijd rijdende ICE bij Zevenaar voor paal komt te staan omdat er even een goederentrein voor moet. En dan natuurlijk opeens 20 minuten vertraging in Oberhausen.
Nou, in de regel moet ALLES wijken voor ICE's daar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Je leest duidelijk niet mee op OVL. Daar is al eens een relaas geweest van een dergelijk incident. Inclusief treinchef die witheet was en dus haarfijn uitlegde waarom iedereen zijn aansluiting ging missen.
Ik weet ook niet wie daar de verkeersleiding doet. Is dat Arnhem of is dat Kijfhoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Nou het is wel zo dat in duitsland de ICE heilig is hoor! Dat wij het dan weer verprutsen dat ligt gewoon aan proRail.En tja als ARI het even niet meer weet door een verstoring hier of daar, tja dan moeten de TRDL het overnemen en die worden dan door diezelfde ARI weer tegengewerkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 15:47
Luccus schreef op zondag 15 juni 2008 @ 17:51:
Dat is natuurlijk onzin: het meenemen van een tweede loc heeft te maken met het overbrengen van machines van en uit België na onderhoud in xyz -Schaarbeek of zo- of het wegslepen van een onderweg defect geraakte stam.
Van een mcn heb ik vernomen dat het ook een tijd is geweest omdat bepaalde locs niet alleen de tunnel bij Antwerpen uit konden komen. Dit is ook de reden waarom de locs nu bijna altijd voorop de trein staan (dus bv voor de stuurstand).

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maasluip schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 08:14:
Je leest duidelijk niet mee op OVL. Daar is al eens een relaas geweest van een dergelijk incident. Inclusief treinchef die witheet was en dus haarfijn uitlegde waarom iedereen zijn aansluiting ging missen.
Ik weet ook niet wie daar de verkeersleiding doet. Is dat Arnhem of is dat Kijfhoek?
Uiteraard kan het incidenteel anders zijn (je heb het zelf ook over een incident), maar in de regel wijkt alles voor ICE's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Maasluip schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 08:14:
Je leest duidelijk niet mee op OVL.
"Ontzettend Veel Lulkoek" ja. Wel één relaas... In de praktijk is het toch echt zeer hoge uitzondering als je als cargo voorrang krijgt op de heilige naderende ICE. Vaak komt dat voort uit Emmerich dat je trein dan weigert.
Goede vraag! Vroeger de lokalo's, tegenwoordig doet Kijfhoek echter wel de Betuweroute-aansluiting bij Zevenaar. Of dat stukje naar Emmerich daar ook bijzit? Zou zomaar kunnen.
--WaaZaa-- schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 08:36:
[...]
Van een mcn heb ik vernomen dat het ook een tijd is geweest omdat bepaalde locs niet alleen de tunnel bij Antwerpen uit konden komen. Dit is ook de reden waarom de locs nu bijna altijd voorop de trein staan (dus bv voor de stuurstand).
Helaas ook onzin, loc tegen stuurstand komt alleen door defecten (of materiaaloverbrenging zoals al eerder gezegd). De beperking in Antwerpen betrof machines 11.8 die niet met volledig vermogen konden rijden: zij mochten niet door de nieuwe tunnel heen vanwege -inderdaad- het benodigde vermogen om met een BNL de tunnel uit te komen.

[ Voor 35% gewijzigd door Luke! op 18-06-2008 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er gaat nog heel wat leuke lading over het spoor (gisteren te Whz):

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VodVExzpebR2OhatlEhNDEjW/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Laatst online: 09-09 14:56
Vanwaar de bekisting?
Dit ziet er wel een beetje apart uit zo. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:29
defiant schreef op maandag 16 juni 2008 @ 20:12:
Deventer heeft vanaf vandaag nu een extra (tijdelijk) perron, zodat de spits trein van Amsterdam naar Deventer niet meer in Apeldoorn hoeft te wachten tot de intercity naar Enschede is vertrokken. Een goede verbetering moet ik zeggen, als ik deze trein haal scheelt het me 11 minuten reistijd.
Dat is even goed om te lezen.. Kan ik 's middags in Amersfoort de trein van 16:36 pakken in plaats van te wachten op die van 41 omdat die toch eerder in Deventer is. Is er eigenlijk een trap naar de stationshal gerealiseerd of kun je alleen buitenom? Zal het vanmiddag sowieso wel merken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lennart_1337 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 09:00:
Vanwaar de bekisting?
Dit ziet er wel een beetje apart uit zo. :+
Om beschadiging te voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht zitten er aan de voorkant ook ruiten in. Daarvan is bekend dat ze nogal snel de neiging hebben om te breken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 12:00:
[...]

Wellicht zitten er aan de voorkant ook ruiten in. Daarvan is bekend dat ze nogal snel de neiging hebben om te breken :)
En als zo'n auto zelf gaat rijden dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik denk eerder dat er geen ruiten inzitten en dat ze de binnenkant willen beschermen tegen de elementen. Verder heeft een treinstel minder vering dan luchtbanden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch leuk dat de 1600'en soms nog in het ertsvervoer gebruikt worden (ook die lege treinen zijn nog best zwaar):

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Unc8u22D5DdmlK0J4S3ZBFE8/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dan heb je daar een fantastisch rijtje klassiek/RailPro/Rode 6400's, en dan maak je een foto van een vuile 1600. Barbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Maasluip schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 10:52:
Dan heb je daar een fantastisch rijtje klassiek/RailPro/Rode 6400's, en dan maak je een foto van een vuile 1600. Barbaar!
deze valt nog best mee hoor, hij is tenminste nog (enigszins) geel :P.

Ben wel benieuwd of ACTS straks die 1600's een beetje poetst of niet. Zo ja, dan is het heel snel duidelijk welke rit je hebt als je een schone 1600 voorbij ziet komen :P

Btw, waar is die foto? Komt me bekend voor...

[ Voor 4% gewijzigd door SleutelMan op 21-06-2008 11:44 ]

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SleutelMan schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 11:43:
Btw, waar is die foto? Komt me bekend voor...
Helmond 't Hout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Oh jee, de gek fotografeert kermis uit resp. in Nederland:

Afbeeldingslocatie: http://www.lucpeulen.nl/data/treinen/groot/007968.jpgRTB met zeventien bakken Maastricht - Düren kreunend bergop bij Kohlscheid (D).

Afbeeldingslocatie: http://www.lucpeulen.nl/data/treinen/groot/007970.jpgACTS 5811+1254+trein vol stereotypen Heerlen - Rotterdam bij Spaubeek.

[ Voor 8% gewijzigd door Luke! op 25-06-2008 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier de 1613 van ACTS onderweg:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RTl4sS17wSIde0JVyxCY96JW/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 20:28

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Zag gister weer een mat '54 Hondekop staan op Cartesiusweg. Leek wel alsof dat ding net schoongemaakt was nadat er zwaar graffiti op had gezeten :|

'54 dus. My bad.

[ Voor 7% gewijzigd door Spacecowboy op 22-06-2008 15:01 ]

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Spacecowboy schreef op zondag 22 juni 2008 @ 10:21:
Zag gister weer een mat '64 Hondekop staan op Cartesiusweg. Leek wel alsof dat ding net schoongemaakt was nadat er zwaar graffiti op had gezeten :|
Mat'64 != Hondekop, maar Plan-V/Plan-T
Mat'54 == Hondekop, maar rijd allang niet meer.

En tegen grafitti-terroristen mag idd wel wat harder worden opgetreden. Helaas is het tegenwoordig kennelijk normaal om andermans eigendom maar onder te spuiten met die troep.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

he wacht, zie ik nu een Gele 1600? :+

Mat '54 rijd trouwens nog wel, maar dat zijn museumgevallen :P. Blijft erbij dat ook die beklad worden :X.

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:24
Luccus schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 22:22:
[afbeelding]ACTS 5811+1254+trein vol stereotypen Heerlen - Rotterdam bij Spaubeek.
Die tweede heb ik gisteraaf rond kwart voor zeven inderdaad in Sittard zie staan. Wilde nog vragen wat dat voor iets was, en waarom hij daar was. Tevens kwam daar een hele gave oude trein langsrijden. Het ging echter zo snel dat ik alleen zag dat deze trein groen was en het was absoluut geen mat54. Het leek meer op een "engel" achtig iets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pittie schreef op zondag 22 juni 2008 @ 17:02:
Tevens kwam daar een hele gave oude trein langsrijden. Het ging echter zo snel dat ik alleen zag dat deze trein groen was en het was absoluut geen mat54. Het leek meer op een "engel" achtig iets...
Die groene mat'36 staat momenteel in Duitsland dacht ik. Ik neem i.i.g. aan dat die revisie wel een tijdje gaat duren (en dus nog niet klaar is).

Het was dus geen blokkendoos? Als het een "engel-achtig" iets geweest is kan het volgens mij alleen maar een PEC geweest zijn. Maar daar moet dan nog iets voor gezeten hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

[...]

Die tweede heb ik gisteraaf rond kwart voor zeven inderdaad in Sittard zie staan. Wilde nog vragen wat dat voor iets was, en waarom hij daar was. Tevens kwam daar een hele gave oude trein langsrijden. Het ging echter zo snel dat ik alleen zag dat deze trein groen was en het was absoluut geen mat54. Het leek meer op een "engel" achtig iets...
Deze misschien:

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/99/Blauwe_Engel_41.jpg

?

De DE1 41, een Blauwe Engel

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Blokkendoosmotorwagen Jaap met twee rijtuigen van de SGB zag je gaan, dat was de derde Sonderzug in de mooiste provincie van het land gister.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:24
Luccus schreef op zondag 22 juni 2008 @ 18:00:
[...]
Blokkendoosmotorwagen Jaap met twee rijtuigen van de SGB zag je gaan, dat was de derde Sonderzug in de mooiste provincie van het land gister.
Ik denk dat je daar inderdaad gelijk in hebt. Het was idd een trein van 3 delen zeg maar, dus ik ga ervan uit dat het die was. Het was wel een mooi gezicht. Jammer dat ik maar een flits ervan zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/jqrndy.jpg
Morgen nog meer een keer proberen te resizen zeg :O
Dames en heren. Met trots introduceert NedTrain in samenwerking met de NS de nieuwe Waarschuwings strepen in de SGM-II.

Kortom, wat lelijk :p. Liever een rood gebied op de grond met een paar voetzolen met een streep erdoorheen (Wat de Wadloper ook had).
Die strepen op de deur lijken wel eerder bedoeld om een op hol geslagen railtender-bestuurder tot stoppen te manen, of voor een rennende conducteur die denkt dat hij in een SGM-3 zit en niet door de vooruit eruit rent 8)7.

[ Voor 6% gewijzigd door AW_Bos op 23-06-2008 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ariën Clay schreef op maandag 23 juni 2008 @ 00:04:
....., of voor een rennende conducteur die denkt dat hij in een SGM-3 zit en niet door de vooruit eruit rent 8)7.
Of een rennende machinist, voordat de trein ergens tegenaan botst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:04

wontcachme

You catch me? No you wont

Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 00:22:
[...]

Of een rennende machinist, voordat de trein ergens tegenaan botst?
Ja, die sprint eruit, rent rechtdoor omdat het balkon volstaat tot aan de arceringsranden en rent vol tegen die ijzeren paal aan die daar zo handig staat voor zulke gevallen :+

Net zoals die palen bij plan v/t treinen die soms in het midden van de deur staan. Hoe vaak ik daar nu al niet vol tegenaan ben geknald als ik de trein inspring 8)7 .

(jawel, een ezel stoot zich niet 2x tegen dezelfde steen, maar wel 10x tegen een ijzeren paal |:( )

[ Voor 27% gewijzigd door wontcachme op 23-06-2008 00:30 ]

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Daar is dus niet echt over nagedacht :+ :P

[ Voor 129% gewijzigd door AW_Bos op 23-06-2008 00:34 . Reden: k*t quote's :). ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wontcachme schreef op maandag 23 juni 2008 @ 00:28:
Ja, die sprint eruit, rent rechtdoor omdat het balkon volstaat tot aan de arceringsranden en rent vol tegen die ijzeren paal aan die daar zo handig staat voor zulke gevallen :+
Als ze dit patroon nu gewoon aan de voorkant van de trein doen dan ziet de tegenliggende trein hem ruimschoots op tijd aankomen en hoeft de machinist helemaal niet te rennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 00:32:
[...]

Als ze dit patroon nu gewoon aan de voorkant van de trein doen dan ziet de tegenliggende trein hem ruimschoots op tijd aankomen en hoeft de machinist helemaal niet te rennen.
Daarom moest de 419 dus een wit vlak voorop krijgen van IVW.
Verder zijn normale treinen al geel of wit en goed zichtbaar :).

[ Voor 3% gewijzigd door AW_Bos op 23-06-2008 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiwie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 22:26

djiwie

Wie?

Zo lelijk zijn die strepen in het echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
  • Laatst online: 12-09 11:10
Wat is nou eigenlijk het idee van die strepen? Een heel gebied direct naast de ingang waar je niet mag staan, lijkt me niet erg handig :?

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Vunzz schreef op maandag 23 juni 2008 @ 09:26:
Wat is nou eigenlijk het idee van die strepen? Een heel gebied direct naast de ingang waar je niet mag staan, lijkt me niet erg handig :?
Wel handig als er een aanrijding dreigt en de machinist zijn eigen leven wilt redden. Als hangjeugd tegen de deur hangt, en daardoor de machinist zijn ruimte niet kan verlaten.... dat is niet echt handig :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
  • Laatst online: 12-09 11:10
Oftewel, dit is helemaal voor in de trein en je mag daar niet staan zodat de deur open kan?
Dat is dan wel logisch ja. Heb dat in andere types nog nooi gezien.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Vunzz schreef op maandag 23 juni 2008 @ 10:16:
Oftewel, dit is helemaal voor in de trein en je mag daar niet staan zodat de deur open kan?
Dat is dan wel logisch ja. Heb dat in andere types nog nooi gezien.
Je hebt het begrepen :9 In andere types is dit inderdaad nog niet het geval. Daar staat alleen op de deur in 3 talen dat je de deur vrij moet houden. Vindt het wel een goed initiatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Eindhoven reed zojuist een plan-T met een wit vlak met zwarte en rode tekst op de zijkant. Iemand enig idee wat dat voor tekst is? Is reclame op de trein weer ingevoerd? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 10:39:
In Eindhoven reed zojuist een plan-T met een wit vlak met zwarte en rode tekst op de zijkant. Iemand enig idee wat dat voor tekst is? Is reclame op de trein weer ingevoerd? :P
Je zag een hondenkop, geen plan T. Hé, en dat zonder dat je een tijd en rijrichting vermeldt...

[ Voor 10% gewijzigd door Luke! op 23-06-2008 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luccus schreef op maandag 23 juni 2008 @ 10:51:
[...]
Je zag een hondenkop, geen plan T. Hé, en dat zonder dat je een tijd en rijrichting vermeldt...
Nou ja, de tijd moet wel blijken (ik zei "zojuist") :) Googlen levert op dat het de 766 was van http://www.mat54.nl/

Alleen kan ik de tekst op de foto's niet lezen... Is het gewoon de naam van de stichting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
"Zojuist", is dat vóór of achter de IC naar Venlo uit Eindhoven vertrokken? :P M.a.w.: onduidelijk = onduidelijk.

Als het goed is valt sletje 2602 zometeen over de grens en gaat straks ri. Amersfoort. Eens zien of de wolkjes meewerken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Ik weet niet wat dit zijn (in Venlo-Blerick), maar het is misschien wel leuk om te tonen aan jullie ;)

Eerst een GSM foto, omdat ik de digicam moest zoeken en niet wist of ze dan alweer weg waren:
Afbeeldingslocatie: http://www.kixtart.tweakdsl.nl/Spoor/23jun-smallGSM01.jpg

Digicam:
Afbeeldingslocatie: http://www.kixtart.tweakdsl.nl/Spoor/23jun-01small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.kixtart.tweakdsl.nl/Spoor/23jun-02small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.kixtart.tweakdsl.nl/Spoor/23jun-03small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.kixtart.tweakdsl.nl/Spoor/23jun-04small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.kixtart.tweakdsl.nl/Spoor/23jun-05small.jpg

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:35
De 386 en de 766 bij elkaar dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

De groene is de 386 van het NSM (want een tweetje en groen). Die gele moet de 766 zijn.

Het zijn duidelijk hondekoppen. Herkenbaar aan de neus, het trapje aan de neus, de grijze balk bij de frontseinen, de rode sluitseinen boven de ramen, het feit dat alle frontramen vierkant zijn, de dubbele schuifraampjes, en vast nog veel meer details die de echte kenners kunnen oplepelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kixtart schreef op maandag 23 juni 2008 @ 13:03:
Ik weet niet wat dit zijn (in Venlo-Blerick), maar het is misschien wel leuk om te tonen aan jullie ;)

Eerst een GSM foto, omdat ik de digicam moest zoeken en niet wist of ze dan alweer weg waren:
[afbeelding]

Digicam:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De rechtse is dezelfde als die ik in Eindhoven zag rijden (o.a. vanwege de half weggepoetste graffiti).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Maasluip schreef op maandag 23 juni 2008 @ 13:14:
De groene is de 386 van het NSM (want een tweetje en groen). Die gele moet de 766 zijn.

Het zijn duidelijk hondekoppen. Herkenbaar aan de neus, het trapje aan de neus, de grijze balk bij de frontseinen, de rode sluitseinen boven de ramen, het feit dat alle frontramen vierkant zijn, de dubbele schuifraampjes, en vast nog veel meer details die de echte kenners kunnen oplepelen.
Meer details waarin een hondekop te herkennen is, naast de door jou genoemde dingen:

- Stroomafnemer direct boven de machinist (bij Mat64 zit die verder naar achter, bij de eerste bak-overgang)
- Deuren die je open moet trekken dmv beugels (bij Mat64 werkt dat met de geel/blauw pneumatische knoppen)
- Laagliggende Scharffenbergkoppeling. Bij Mat64 ligt deze hoger. Daarom kunnen Mat54 en Mat64 dus ook niet met elkaar gekoppeld rijden, maar een Mat'54 + een Mat'46 kan weer wel (zelfde koppeling).

[ Voor 11% gewijzigd door wildhagen op 23-06-2008 14:03 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Luccus schreef op maandag 23 juni 2008 @ 12:32:
Als het goed is valt sletje 2602 zometeen over de grens en gaat straks ri. Amersfoort. Eens zien of de wolkjes meewerken...
Braaf! :D

Afbeeldingslocatie: http://www.lucpeulen.nl/data/treinen/groot/007972.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.lucpeulen.nl/data/treinen/groot/007973.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.lucpeulen.nl/data/treinen/groot/007976.jpg

Excuseer voor eventuele rare kleuren e.d., laptopscherm werkt klote.

[ Voor 7% gewijzigd door Luke! op 25-06-2008 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

[afbeelding]

Digicam:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Die zag ik dus van de week in utrecht :) eeuwig zonde van die graffiti... :|
[edit]
En vanmorgen stond 'ie er weer.

Er zit tegenwoordig wel reclame op:
"is 'ie niet lief, deze hondekop? Help mee met zijn herstel! www.mat54nl"

Iets in die trend; was nog half aan het slapen

[ Voor 10% gewijzigd door Spacecowboy op 24-06-2008 11:37 ]

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet alles op het spoor is vuil (zat vandaag in een UC):

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GOByBKeWyT8iVCcSSXFyGO3X/full.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2008 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Tarraaaaaaa!

Binnen twee maanden na het starten van de dienst op Born heeft de gek de buit binnen: knatsj!
Afbeeldingslocatie: http://www.lucpeulen.nl/data/treinen/groot/007984.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.lucpeulen.nl/data/treinen/groot/007988.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Luke! op 25-06-2008 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:04

wontcachme

You catch me? No you wont

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 20:47:
Niet alles op het spoor is vuil (zat vandaag in een UC):

[afbeelding]
Oei, die glanzen mooi. Zulke wil ik wel vaker zien rijden. Niet die roestbakken die er nu langskomen

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luccus schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 22:49:
Tarraaaaaaa!

Binnen twee maanden na het starten van de dienst op Born heeft de gek de buit binnen: knatsj!
Erg aparte foto die eerste!

Mooi ook dat je ze nu groot post, zo worden ze niet meer vervormd in IE6 en FF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Luccus schreef op maandag 23 juni 2008 @ 10:51:
[...]
En dat je dat zo om zegt ipv 'dat is geen hondenkop' is volgens mij ook speciaal..

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 23:12:
[...]
Ik plaats ze nog op exact dezelfde manier als anders... :P
CyBeR schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 23:24:
[...]
En dat je dat zo om zegt ipv 'dat is geen hondenkop' is volgens mij ook speciaal..
Ik mis iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Luccus schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 23:28:
[...]

[...]
Ik mis iets?
Nou ja, volgens mij wordt Plan-T vaker Honde(n)kop genoemd dan andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

[afbeelding]

Digicam:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
leuk die twee hondenkoppen, maar ik zie een werkend Sikje :)
kwam er laatst nog ergens eentje tegen in de buurt van nijmegen op een industrieterrein. Die werkte ook nog prima. Was voorzien van een label van Rotterdam Port Feeding.

RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luccus schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 23:28:
Op deze size zijn ze i.i.g. erg mooi. Als je ze net zo groot maakt als de laatste 1000 die je gepost hebt (zeg maar de afgelopen 2 jaar) zijn ze, hoewel de foto's erg mooi zijn natuurlijk (ik ga dan maar naar je site), absoluut onzichtbaar in IE6 en FF (wel goed in Opera overigens).

Je kan ook een tumbnail posten en linken naar de grote versie, zoals ik al eens aangegeven heb. Zie:

Verwijderd in "Het grote spoorwegentopic deel 15"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hierbij nog een voorbeeld hoe je de foto's ook kan posten (klik op foto):

Afbeeldingslocatie: http://www.lucpeulen.nl/data/treinen/groot/007984.jpg

Site doet het sowieso niet helemaal goed geloof ik op dit moment, de meeste eerder door jou geposte foto's zijn niet zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
zwahiel schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 23:40:
[...]

leuk die twee hondenkoppen, maar ik zie een werkend Sikje :)
kwam er laatst nog ergens eentje tegen in de buurt van nijmegen op een industrieterrein. Die werkte ook nog prima. Was voorzien van een label van Rotterdam Port Feeding.
Mal wieder daneben :+ : je ziet een bakkie, hippel, 600'tje op de foto. Ik gok dat je met "in de buurt van nijmegen op een industrieterrein" doelt op 's Hertogenbosch: bij het station daar staat een RRF (Rotterdam Rail Feeding) 600'tje ten behoeve van het rangeren met de autowagens van de autoslaaptreinen.

[ Voor 13% gewijzigd door Luke! op 25-06-2008 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 23:58:
Hierbij nog een voorbeeld hoe je de foto's ook kan posten (klik op foto):
Ik snap je bedoeling, maar dat is exact wat GoT ook doet en wat door meerdere mensen eerder in dit topic (of het vorige?) al is bevestigd. Dat ze bij jou niet fatsoenlijk zichtbaar zijn lijkt me dus een lokaal probleem. Mochten anderen toch ook problemen ervaren dan hoor ik het graag.
Site doet het sowieso niet helemaal goed geloof ik op dit moment, de meeste eerder door jou geposte foto's zijn niet zichtbaar.
Jawel, alleen heb ik de hosting aan een ander domein gehangen waardoor de oude adressen inderdaad niet meer werken. En om nu alle berichten aan te passen...

[ Voor 7% gewijzigd door Luke! op 25-06-2008 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luccus schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 00:24:
[...]
Ik snap je bedoeling, maar dat is exact wat GoT ook doet en wat door meerdere mensen eerder in dit topic (of het vorige?) al is bevestigd. Dat ze bij jou niet fatsoenlijk zichtbaar zijn lijkt me dus een lokaal probleem. Mochten anderen toch ook problemen ervaren dan hoor ik het graag.
Hier is alles prima zichtbaar (Firefox, die nieuwe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 23:12:
[...]

Erg aparte foto die eerste!

erhm, ik kijk nog in de oude layout (paars) en daarin worden ze niet vervormd hoor :). Zoals een aantal foto's hier zijn zijn ze juist wat opgeblazen (tenminste, ze verbreden het forum om m helemaal te weergeven)... Dit alles in FF 3 :).

Wel mooie foto's trouwens :P (die foto in Limbricht ziet er vanuit Google Earth ( 51° 0'56.53"N, 5°50'17.78"O) nog geeneens zo gek uit maar daarop kun je moeilijk zien hoe dicht de spoorlijn overal tussendoor gaat :P)

[ Voor 17% gewijzigd door SleutelMan op 25-06-2008 00:35 ]

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SleutelMan schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 00:28:
erhm, ik kijk nog in de oude layout (paars) en daarin worden ze niet vervormd hoor :). Zoals een aantal foto's hier zijn zijn ze juist wat opgeblazen (tenminste, ze verbreden het forum om m helemaal te weergeven)... Dit alles in FF 3 :).
Ik kijk ook in de paarse layout. Ik zei juist dat die laatste 2 foto's wel goed gingen (dat opblazen is gewoon vanwege de grotere size).

Maar wat zit ik ook te zeuren, ik post gewoon eens wat ik daadwerkelijk zie:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bIrST2voI5i2yDR33ZMzLwCb/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat is gewoon brakke scaling in IE. Safari doet dat wel gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, alleen doet FF 3.0 de scaling ook niet goed (slechts iets beter dan IE). Opera doet het (bijna) perfect.
Luccus schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 00:24:
Ik snap je bedoeling, maar dat is exact wat GoT ook doet en wat door meerdere mensen eerder in dit topic (of het vorige?) al is bevestigd. Dat ze bij jou niet fatsoenlijk zichtbaar zijn lijkt me dus een lokaal probleem.
Het is geen lokaal probleem, want ik heb het op m'n werk ook.

En voor alle zekerheid (ik ben niet helemaal zeker dat wij hetzelfde bedoelen): als je het plaatje klikbaar wil maken moet je wel extra tags toevoegen. Van bovenstaand klikbaar plaatje (post van 23.58) is dit de code:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ozX5uv7lp8SPE2kqJG6vVeyj/full.png

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2008 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 00:50:
En voor alle zekerheid (ik ben niet helemaal zeker dat wij hetzelfde bedoelen): als je het plaatje klikbaar wil maken moet je wel extra tags toevoegen. Van bovenstaand klikbaar plaatje (post van 23.58) is dit de code:

[afbeelding]
De Witz is dus dat plaatjes door GoT automatisch klikbaar worden gemaakt. Ik voeg een foto van 1040x747 toe. Check images geeft de foto de afmetingen 600x434 mee. De foto is dan ingedrukt en wordt verkleind weergegeven in het topic. Klik je daarop: pop-up met groot formaat (1040x747) foto. Dat gebeurt dus zonder dat ik URL-tags toevoeg, maar doordat GoT de foto verkleind weergeeft. Misschien gaat dat in de paarse lay-out alleen fout? Hier geen problemen in IE en FF recentste versie, standaard GoT-layout.

[ Voor 15% gewijzigd door Luke! op 25-06-2008 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luccus schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 01:09:
Misschien gaat dat in de paarse lay-out alleen fout?
Da's een goede suggestie, ga ik proberen :)

En weer een nieuwe kolenvervoerder in NL/DE, en soms blijkbaar ook met afwijkende wagens:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BDVElUOXXZxESu9w8O8eMJeT/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 01:16:
[...]

En weer een nieuwe kolenvervoerder in NL/DE, en soms blijkbaar ook met afwijkende wagens:

[afbeelding]
ja dat rekt de boel nogal uit jah :P. Even een testje zoals ik plaatjes toevoeg @ GoT:

code:
1
[img=600,,1]http://tweakers.net/ext/f/ttycdqky2NdNbVx8zKJr0ln8/full.png[/]

resulteert in dit:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ttycdqky2NdNbVx8zKJr0ln8/full.png

met een klik naar de grote versie :)

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luccus schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 01:09:
Misschien gaat dat in de paarse lay-out alleen fout?
Dat was het dus inderdaad. Vandaar dat de meeste anderen hier geen last van hebben.
SleutelMan schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 07:12:
Even een testje zoals ik plaatjes toevoeg @ GoT:

code:
1
[img=600,,1]http://tweakers.net/ext/f/ttycdqky2NdNbVx8zKJr0ln8/full.png[/]
Zo gaat het wel goed en is het plaatje ook voor mensen met de paarse layout gewoon klikbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 10:44:
[...]

Zo gaat het wel goed en is het plaatje ook voor mensen met de paarse layout gewoon klikbaar :)
Wat is daar anders aan? Ik doe [img=600,434], hij [img=600,,1], waarom levert dat dan ander resultaat in de paarse lay-out? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Luccus schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 00:22:
[...]
Mal wieder daneben :+ : je ziet een bakkie, hippel, 600'tje op de foto. Ik gok dat je met "in de buurt van nijmegen op een industrieterrein" doelt op 's Hertogenbosch: bij het station daar staat een RRF (Rotterdam Rail Feeding) 600'tje ten behoeve van het rangeren met de autowagens van de autoslaaptreinen.
nee helemaal niet daneben, aangezien Venlo - Nijmegen - Utrecht nog eens in de buurt komt van den Bosch...

Om precies te zijn staat hij vlak bij Ede, bij het oude ENKA terrein (voormalig Aksonobel Ede) Daar is hij ingehekt en deed hij tot de sluiting in 2002 dienst voor de fabriek zelf. Er zit een bestickering op van RFF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luccus schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 12:01:
Wat is daar anders aan? Ik doe [img=600,434], hij [img=600,,1], waarom levert dat dan ander resultaat in de paarse lay-out? :?
Ik heb gisteravond ook wat zitten pielen en volgens mij "vertaalt" GoT soms [img...] in [url...].

Maar het maakt verder niet uit (zeker als het bij de meesten wel gewoon goed gaat), ik ga wel naar je site als ik een foto goed wil zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
zwahiel schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 12:09:
[...]

nee helemaal niet daneben, aangezien Venlo - Nijmegen - Utrecht nog eens in de buurt komt van den Bosch...
Met "daneben" doelde ik ophet feit dat je het over een sik had terwijl je een 600'tje bedoelt. En als ik uit "een industrieterrein in de buurt van Nijmegen" moet afleiden of dat 's Hertogenbosch, Oss of Ede=Wageningen is... Dan kun je ook direct Ede=Wageningen zeggen en die trala besparen.
Om precies te zijn staat hij vlak bij Ede, bij het oude ENKA terrein (voormalig Aksonobel Ede) Daar is hij ingehekt en deed hij tot de sluiting in 2002 dienst voor de fabriek zelf. Er zit een bestickering op van RFF.
Eh? Nööööööö. Een RRF-600'tje is daar gestationeerd voor de Brescia-sh.'s die r4c sinds eind 2004 rijdt i.t.t. Railion dat het rangeerwerk altijd zelf deed.Met een inzet voor Enka (in het verleden) heeft het ding helemaal niks te maken.

[ Voor 12% gewijzigd door Luke! op 25-06-2008 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 01:16:
[...]

[afbeelding]
Mooi aangestreken kooltjes 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

zag vanmiiddag loc 1202 van het spoorwegmuseum weer voorbijschuiven, ik meen getrokken door de 1302. Ik had m'n nieuwe digicam bij me, maar m'n collega zat er voor...

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Was dat niet andersom?

Ik zag in BIlthoven de 1302 getrokken worden door de 1202 (of hij is gekeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 16:28
http://www.nu.nl/news/1631543/32/Nieuwe_treinen_voor_NS.html
Energie

De nieuwe dubbeldekkers zijn milieuvriendelijker dan de vorige generatie. De energie die vrijkomt bij het remmen, wordt opgevangen en teruggeleverd.
:? Dit was toch al zo bij de eerste generatie VIRM's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ja, is al mogelijk sinds de DD-IRM tijd, dus nog voor er sprake was van V-IRM. Laat een journalist nooit een technisch stuk schrijven want dat is veel te moeilijk voor ze.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 16:28
Ach ja, nu.nl heeft wel vaker van die onwaarheden.

Waar en wanneer worden ze ingezet?

[ Voor 44% gewijzigd door Arnout op 27-06-2008 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Arnout schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 15:50:
Waar en wanneer worden ze ingezet?
In willekeurige VIRM IV-diensten nadat toelating en opleiding is afgerond.

By the way: de dakbeplating van de SLeTten wordt helaas grijs in plaats van blauw.

[ Voor 16% gewijzigd door Luke! op 27-06-2008 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Not sure, maar volgens mij kan een trein in het algemeen geen stroom terug leveren aan de bovenleiding omdat het energienetwerk daar niet klaar voor is.. My bad als het niet klopt maar volgens mij is dat gewoon niet mogelijk atm

Pagina: 1 ... 9 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.