wil een Toyota Supra mkIV!!!!! (host is UP!) | "Security is just a state of mind" | Cinema 4D !
MacBook Pro!
Playstation 3 als media center - deel 2
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Nieuw TopicReg. datum: 11 oktober 2007
Ik zat zelf te denken aan een programma die gewoon de DVD "bewerkt" die de gekozen subtitle gewoon als default weergeeft. Want als ik met bijvoorbeeld DVD shrink de film "backup" (DVDr) dan duurt dit echt maar 10 minuten. Als hier nou ook een optie zou zitten dat ik een subtitle automatisch kon instellen of iets dergelijks.. Zijn er soort gelijk programma's die dit kunnen, of misschien zelfs DVD shrink?
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! (host is UP!) | "Security is just a state of mind" | Cinema 4D !
MacBook Pro!
Heeft iemand hier nog een oplossing voor?quote:Optimes_Prime schreef op zondag 06 januari 2008 @ 02:35:
Ondertussen aardig wat manieren geprobeerd om mn dvds op mn ps3 af te spelen maar helaas
Met Nero heb ik een dvd gerecode naar .MPEG-4. Er staat bij eigenschappen letterlijk .mpeg4 mediabestand. Ik heb de film kleiner gemaakt, groote is nu iets meer dan 2 GB. Echter ik zie de file wel staan, zelfs met een afbeelding van het eerste shot maar wanneer ik hem af wil spelen zegt de PS3 dat de data niet ondersteund worden. Wanneer ik een .MPEG-4 bestand van meer dan 4 GB afspeel zegt de PS3 dat de data beschadigd zijn.
Ergens in deze topic gelezen dat .MPEG-4 wel ondersteund wordt door de PS maar waarom doet die het hier dan niet??? Iemand een idee?
http://www.synology.com/enu/products/features/multimedia.php
Wel mooi apparaat, ik zat zelf te kijken naar eentje met de mogelijkheid voor 2 of 4 schijven, maar dat wordt helaas wel erg duur.
@Optimes_Prime: Weet je ook welke audio codec er gebruikt wordt? Als de PS3 de videocodec kan decoden, maar de geluidsstream niet dan houdt het ook op.
scorpie wijzigde dit bericht 06-01-2008 15:27 (17%)
MacBook Pro!
En hoe zie ik welke audicodec ik gebruik? Bij configuratiescherm>software zie ik geen audicodec staan.quote:scorpie schreef op zondag 06 januari 2008 @ 15:25:
@Playmaster: Heb je wel de goede mappen gebruikt? Volgens de tutorial op hun eigen site moet je of een map photos maken voor je foto's, of een map music, of een map videos, en daar de desbetreffende bestanden in stoppen.
Wel mooi apparaat, ik zat zelf te kijken naar eentje met de mogelijkheid voor 2 of 4 schijven, maar dat wordt helaas wel erg duur.
@Optimes_Prime: Weet je ook welke audio codec er gebruikt wordt? Als de PS3 de videocodec kan decoden, maar de geluidsstream niet dan houdt het ook op.
MacBook Pro!
Reg. datum: 08 juli 2003
Je hebt dus de container waar de audio en video inzit .mpeg4 in dit geval. Dan heb je de video codec dat kan vanalles zijn mpeg4 divx x264 etc. Dan heb je ook de audio codec AACe.d.
Als dus de container gelezen kan worden door de PS3 maar de video of audio codec niet ondersteund wordt dan krijg je een error. Check HIER voor de ondersteunde containers en codecs.
[edit] is .mpeg4 eigenlijk hetzelfde als .mp4?
[edit2] Zelfde probleem is er ook met .wmv HD bestanden die gebruik maken van audio codec wma 10 pro (ook wel wma3 dacht ik). De ps3 ondersteund alleen wma2 standaard.
Frank J. wijzigde dit bericht 06-01-2008 16:15 (24%)
PS3 (60 nu 320GB) PSN: Bierbeer || Online: [Warhawk stats] [Lego Star Wars] [GTA4] [Calling all Cars] [Motorstorm] || @me !
Ik ben dus erg bang dat een van die dingen een botleneck gaat worden, dus niet snel genoeg is voor de grote dataflow dat een HD film vereist.
Als HD films niet gaan lukken wil ik het zoiezo wel gaan gebruiken voor gewone DVD'tjes, ook weer via de usb HDD.
Heeft iemand ervaring met deze setup? Of kan voorspellen of het wel of niet gaat werken.
Hd films kijken via een externe disk werkt uitstekend...! Mijn systeem is de mkv (film) bestanden verkrijgen, deze met GoTsent converteren naar mp4 bestanden en deze op mn externe disk zetten, vervolgens mn externe hd via usb aansluiten op de ps3 en kijken maar.... en perfecte kwaliteit!!quote:darkdesign schreef op zondag 06 januari 2008 @ 18:42:
Over een paar dagen krijg ik mijn nieuwe tv binnen en wil ik dus HDfilms gaan streamen vanaf mijn laptop. Het probleem is, dat mijn laptop maar 80gb opslag capaciteit heeft. Wat ik dus van plan ben is om er een 500gb schijf aan te hangen via usb 2.0. Tevens heeft mijn laptop een 100mbit netwerk kaartje.
Ik ben dus erg bang dat een van die dingen een botleneck gaat worden, dus niet snel genoeg is voor de grote dataflow dat een HD film vereist.
Als HD films niet gaan lukken wil ik het zoiezo wel gaan gebruiken voor gewone DVD'tjes, ook weer via de usb HDD.
Heeft iemand ervaring met deze setup? Of kan voorspellen of het wel of niet gaat werken.
My website PSP, PS3, YDL6.0 and former NES, PS2, XBOX user. Gaming on SONY PS3+SAMSUNG le32m86+SONY HT set with BOSE stereo front speakers.
Dat zou inderdaad ook nog kunnen. Allen kan dat ook zonder converten? Want een film van 20gb converten vergt waarschijnlijk een gigantisch aantal tijd.quote:vidifotografie schreef op zondag 06 januari 2008 @ 19:41:
[...]
Hd films kijken via een externe disk werkt uitstekend...! Mijn systeem is de mkv (film) bestanden verkrijgen, deze met GoTsent converteren naar mp4 bestanden en deze op mn externe disk zetten, vervolgens mn externe hd via usb aansluiten op de ps3 en kijken maar.... en perfecte kwaliteit!!
En hoe zit dat met DVD bestanden zelf, moet je die ook converten?
Ja ik heb de mappen wel aangemaakt. Hij ziet deze ook, het enige probleem is dat hij vervolgens zegt dat er geen tracks zijn. Ik heb ook geprobeerd om bestanden in de root folder hiervan te zetten. Dit echter ook zonder succes. Ik begrijp niet wat er fout gaat.quote:scorpie schreef op zondag 06 januari 2008 @ 15:25:
@Playmaster: Heb je wel de goede mappen gebruikt? Volgens de tutorial op hun eigen site moet je of een map photos maken voor je foto's, of een map music, of een map videos, en daar de desbetreffende bestanden in stoppen.
Voor zo ver ik weet speelt de ps3 de dvd bestanden gewoon af. Als je een mkv van 20gb hebt, dan doe je denk ik iets fout.... die zijn doorgaands ca 8 gb, converteren duur ca. half uurtje. De grotere bestanden zijn de letterlijke bluray rips die jij bedoeld denk ik. Dit zijn m2ts bestanden die de ps3 ook gewoon leest, het enige wat niet kan is deze in een keer lezen, aangezien ze groter zijn dan 4 gb, wat je dan moet doen is ze splitten met bijvoorbeeld tssplitter. Maak er bestaden van van ca 3 a 4 gb en hij zou ze gewoon af moeten spelen. HDvideo (xbox360) speelt de ps3 niet af en zal je helemaal moeten remuxen etc.quote:darkdesign schreef op zondag 06 januari 2008 @ 19:51:
[...]
Dat zou inderdaad ook nog kunnen. Allen kan dat ook zonder converten? Want een film van 20gb converten vergt waarschijnlijk een gigantisch aantal tijd.
En hoe zit dat met DVD bestanden zelf, moet je die ook converten?
My website PSP, PS3, YDL6.0 and former NES, PS2, XBOX user. Gaming on SONY PS3+SAMSUNG le32m86+SONY HT set with BOSE stereo front speakers.
Zoja, wat zijn de bevindingen? Welke software wordt er gebruikt?
G4-450 Cube - 12" Powerbook - 20" iMac 2.4 - iPod nano 2GB - PS3 60GB - PSP
Heb wel geen upnp aanstaan in ps 3 zelf?Maak dat het verschil dan?Lijkt me sterk
Ik converteer ze naar mpeg 4 en dan stream ik ze inderdaad naar mn ps. Het is 1 mpeg4 bestand van 2 gb.quote:scorpie schreef op zondag 06 januari 2008 @ 16:11:
Wat doe je precies? Je zegt dat je je dvd's met nero reencode naar mpeg-4 formaat. Stream je die vervolgens? Brand je die en doe je ze dan in je ps3?
Eerder heb ik ook een ander programma gebruikt om te converten, uiteindelijk de dvd naar 3 .vob files van 0,99gb geconverteerd. Deze kan de ps dan wel afspelen maar natuurlijk maar 1 voor 1.
Ik heb even een progje (Gspotquote:Optimes_Prime schreef op maandag 07 januari 2008 @ 00:46:
[...]
Ik converteer ze naar mpeg 4 en dan stream ik ze inderdaad naar mn ps. Het is 1 mpeg4 bestand van 2 gb.
Eerder heb ik ook een ander programma gebruikt om te converten, uiteindelijk de dvd naar 3 .vob files van 0,99gb geconverteerd. Deze kan de ps dan wel afspelen maar natuurlijk maar 1 voor 1.
Audiocodec
mp4a: MPEG-4 AAC LC
Videocodec
Codec: mp4v Name MPEG-4 Video
Hier nog wat meer info.....
mp42: MP4 v2 [ISO 14496-14]
- isom: MP4 Base Media v1 [IS0 14496-12:2003]
- ndss: MPEG-4 (.MP4) Nero Standard Profile
Recommended Display Size: 720 x 416
Created: 2008 Jan 06 23:14:27
Modified: 2008 Jan 07 00:15:24
Zou mijn ps de file nu af moeten kunnen spelen, of ligt het aan mijn geinstalleerde codecs op mn pc? of wat anders
Ook je windows firewall uitgezet?quote:Aight! schreef op zondag 06 januari 2008 @ 23:28:
Ik krijg hem maar niet draaiende, zie hem gewoon via view op mijn pc maar Ps 3 vind niks, het wired connection, firewall uit, poorten open die open moeten, etc.
Heb wel geen upnp aanstaan in ps 3 zelf?Maak dat het verschil dan?Lijkt me sterk
UPnP is de techniek die ervoor zorgt dat je media server kan streamen, dus dat het niet werkt als je UPnP disabled hebt op je PS3, lijkt me niet sterk, lijkt me juist evident.quote:Aight! schreef op zondag 06 januari 2008 @ 23:28:
Ik krijg hem maar niet draaiende, zie hem gewoon via view op mijn pc maar Ps 3 vind niks, het wired connection, firewall uit, poorten open die open moeten, etc.
edit:
Het lijkt erop dat ook de Mac goed vertegenwoordigd gaat worden in de media server jungle.
bron: http://community.eu.playstation.com/showthread.php?t=193681quote:Hey guys, just a heads up from inside Nullriver -- we'll be releasing MediaLink for PS3 this week! We've implemented a media server designed from the ground up for the PS3. Its what Mac PS3 users have been waiting for, so be sure to check us out later this week
http://www.nullriver.com/
Betere link van hun website:
http://www.nullriver.com/index/products/medialink
scorpie wijzigde dit bericht 07-01-2008 09:10 (34%)
MacBook Pro!
Reg. datum: 19 april 2002
Heb je al eens gekeken naar Ifoedit? www.doom9.nl -> gidsen -> ondertitels.quote:Mark v. V schreef op zondag 06 januari 2008 @ 14:56:
@scorpie: Bedankt voor de reactie, ik heb zelf nog verder gekeken naar soort gelijk programma's. Ik kom uit op DVDPean Pro, een handig programma die de subtitle in de film verwerkt. Maar dan zit je inderdaad met het encode probleem om een beetje kwaliteit te krijgen ben je 1:45uur bezig. Nu is dit niet per definitie een nadeel, maar wel als je dezelfde dag nog een film wil kijken.
Ik zat zelf te denken aan een programma die gewoon de DVD "bewerkt" die de gekozen subtitle gewoon als default weergeeft. Want als ik met bijvoorbeeld DVD shrink de film "backup" (DVDr) dan duurt dit echt maar 10 minuten. Als hier nou ook een optie zou zitten dat ik een subtitle automatisch kon instellen of iets dergelijks.. Zijn er soort gelijk programma's die dit kunnen, of misschien zelfs DVD shrink?
Weet niet of het kan wat je precies wil, maar het is maar een idee.
Nogmaals een quotje van mn eigen berichtje. Kan iemand wat met deze info? Moet de ps dit bestand kunnen afspelen of ligt het aan mijn codecs?quote:Optimes_Prime schreef op maandag 07 januari 2008 @ 01:04:
[...]
Ik heb even een progje (Gspot) geinstalleerd om zo te bepalen welke codecs nodig zijn om het bestand af te spelen. Hieronder de gegevens van het bestandje van 2 gb dat mijn ps3 niet kan afspelen.
Audiocodec
mp4a: MPEG-4 AAC LC
Videocodec
Codec: mp4v Name MPEG-4 Video
Hier nog wat meer info.....
mp42: MP4 v2 [ISO 14496-14]
- isom: MP4 Base Media v1 [IS0 14496-12:2003]
- ndss: MPEG-4 (.MP4) Nero Standard Profile
Recommended Display Size: 720 x 416
Created: 2008 Jan 06 23:14:27
Modified: 2008 Jan 07 00:15:24
Zou mijn ps de file nu af moeten kunnen spelen, of ligt het aan mijn geinstalleerde codecs op mn pc? of wat anders
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.