Gathering of Tweakers

Quicksearch
even een crospost van mijn ervaring:
quote:
Ruler-Nrg schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 18:56:
[...]

Waar zal ik beginnen: Het toestel was traaag.. en dan zo traag dat ik er niet normaal mee kan bellen. Reset geen effect. De eten-software er niet op helpt een beetje.. maar niet veel.

Verf laat los, voor een toestel van meer als 500euro accepteer ik dit niet.

Toestel start meerdere malen spontaan opnieuw op. Vooral bij internet browsen.

Die touch toetsen aan de voorkant.. Daar kon ik dus niet aan wennen.

En tot overmaat van RAMP: Ik wisselde een keer de accu, gewoon om wat te testen, en vervolgens gaat het toestel niet meer aan. Alleen het rode lampje knipperde. Verder doet het toestel niets.

Let op: Niet alles van dit toestel is negatief: Het is een stevig toestel, het scherm is prachtig!. En de touch werkt lekker. bovenstaand is alleen gebaseerd op mijn exemplaar, ik had zelf het gevoel dat hier iets mis mee was.

Dell Xps, T9300, 4GB, 200Gb, 256MB geforce 8600GT, 1680x1050

IQ not less or equal

Dat rode lampje is een bootlock, komt bij alle toestellen voor die ik tot nu toe heb hejad.
Het rebooten bij het browsen is dat het geheugen vol loopt, met de poolsize fix is dat verholpen, maar dit is gewoon een slordigheidje, ik snap het nut ook niet zo meer van de poolsize, vroeger was het er wel.
Dat rete trage valt ook wel mee, voor een cga toestel is hij vrij rap, na de poolsize fix is hij zelfs vrij snel gevoelsmatig.

Ik denk dat je dus vooral tegen de rom aan zat te hikken.

I love the smell of burnin' silicon in the mornin'

quote:
Iruja schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 19:45:
Dat rode lampje is een bootlock, komt bij alle toestellen voor die ik tot nu toe heb hejad.
Het rebooten bij het browsen is dat het geheugen vol loopt, met de poolsize fix is dat verholpen, maar dit is gewoon een slordigheidje, ik snap het nut ook niet zo meer van de poolsize, vroeger was het er wel.
Dat rete trage valt ook wel mee, voor een cga toestel is hij vrij rap, na de poolsize fix is hij zelfs vrij snel gevoelsmatig.

Ik denk dat je dus vooral tegen de rom aan zat te hikken.
ik google even op bootlock, maar kan hier niks over vinden. Was dit iets wat ik zelf had kunnen verhelpen? want ik ben toch redelijk technisch. Maar kreeg hem niet meer aan de praat..

Uiteraard was de poolsize ingesteld ;) en de rest van de wm6 tweaks ook allemaal geprobeerd. Maar als het openen van b.v het bestandsbeheer, of internet 30 tot 60 seconden duurt ? en als iemand mij belde hij al op voicemail ging tegen de tijd dat de m800 begon te bellen ?

traag en traag maakt een groot verschil :)

Dell Xps, T9300, 4GB, 200Gb, 256MB geforce 8600GT, 1680x1050

IQ not less or equal

raar dat ik al die problemen niet heb.

Bootlock is het niet willen booten en dat hij op een rood ledje blijft hangen, gebeurd mij vaak na batterijen wisselen ofzo, of als i kde baterij er kort uit heb gehad om bijv de sim te verwisselen.
Wat bij mij nagenoeg altijd wilt werken is het toestel dan aan de lader te doen en hem proberen aan te zetten.
Nouja ik noem het bootlock, heb het al bij tig toestellen meegemaakt, maar geen idee of het een officiele term is, maar wel vaker op diverse fora over gehad.

Reg. datum: 08 augustus 2002

quote:
Iruja schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 21:47:
Over welke geluidsproblemen heb je het dan?
Mijn x800 heeft er geen last van, mijn x500 ook niet maar had wel een vertraging.
Deze vertraging is niet op mijn x800 aanwezig.
Mijn M800 (en die van mijn werkgever) heeft ook geluidsproblemen, net alsof er teveel versterkt wordt.. is dit misschien ergens in het register aan te passen? Ik had wel van vorige E-ten modellen gelezen dat het geluid met een patch versterkt werd omdat dit bij deze oudere toestellen te zacht zou zijn.

IQ not less or equal

Dat overmodulated geval?
Wel over gelezen, maar ik merk het zelf gewoon niet, ik vind het geluidsniveau en kwaliteit zeer acceptabel.
Als er een patch voor is zal die ook op de x800/m800 moeten werken, en dus moet ik er achter komen welke bestanden en regsettings er mee bemoeid zijn.
Zal kijken of ik er iets over kan vinden.

Enige wat ik heb kunnen vinden zo ongeveer:
http://eten-users.eu/index.php?showtopic=12491
Ik vind het persoonlijk zo slecht niet, heb slechter maar zeker ook wel beter meegemaakt.
Is het dan op de m800 echt zoveel slechter? kan me haast niet indenken.

Iruja wijzigde dit bericht 06-02-2008 16:22 (28%)

Reg. datum: 15 oktober 2004

Kan iemand mij vertellen wat er gebeurt als ik;
Terwijl ik aan het navigeren ben,gebeld word.

1. Kan ik dan gewoon opnemen?
2. Gaat de navigatie stem ook naar de andere partij in het telefoongesprek?

Reg. datum: 08 juni 2007

1. Ja je kan gewoon opnemen.
2. Mijn Tomtom gaan dan automatisch op mute, dus jijzelf en de andere kant van de lijn hoort daar niets van.

Reg. datum: 08 augustus 2002

quote:
Iruja schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 12:37:
Dat overmodulated geval?
Wel over gelezen, maar ik merk het zelf gewoon niet, ik vind het geluidsniveau en kwaliteit zeer acceptabel.
Als er een patch voor is zal die ook op de x800/m800 moeten werken, en dus moet ik er achter komen welke bestanden en regsettings er mee bemoeid zijn.
Zal kijken of ik er iets over kan vinden.

Enige wat ik heb kunnen vinden zo ongeveer:
http://eten-users.eu/index.php?showtopic=12491
Ik vind het persoonlijk zo slecht niet, heb slechter maar zeker ook wel beter meegemaakt.
Is het dan op de m800 echt zoveel slechter? kan me haast niet indenken.
Zoals in de link wordt opgesomd is precies zoals ik het ervaar. Vooral wanneer je de vodafone voicemail stem te horen krijgt.. geluid harder/zachter zetten helpt niet.

Reg. datum: 04 januari 2008

Net in de inbak:
quote:
Beste Testert,

Middels deze email willen we u laten weten dat uw bestelling door ons is verwerkt. Het pakket zal dan ook vandaag via TPG naar u worden verzonden.

Normaal gesproken zal de levering binnen maximaal 3 werkdagen plaatsvinden. Houdt u er alstublieft rekening mee dat u bij een eventuele rembourslevering vast het benodigde bedrag klaarlegt voor de postbode.
Controleer bij het ontvangen van het pakket goed of het geen schade heeft ondervonden voordat u tekent voor ontvangst.

Indien u nog vragen heeft dan kunt u ons natuurlijk altijd emailen op info@smartphonestunts.nl.
Vermeld in de mail altijd het bestelnummer zodat we u zo snel mogelijk van dienst kunnen zijn.
Uw bestelnummer is 12345.

Wij wensen u alvast veel plezier met uw bestelling en hopen u in de toekomst nog vaak terug te mogen zien op onze website.

Met vriendelijke groet,

Smartphonestunts.nl

Dus als ik het goed begrijp is de nieuwe (verbeterde) batch uit?

Zo gauw hij beschikbaar is en T-Mobile meewerkt ga ik hem snel bestellen mits het verfprobleem is opgelost...

Het lijkt erop dat ze een andere fabrikant hebben in handen genomen BTW: http://eten-users.eu/index.php?showtopic=12960

XoReP wijzigde dit bericht 08-02-2008 15:34 (25%)

Ik heb dezelfde mail van smartphonestunts ontvangen .. ben benieuwd ...

Heb vandaag inderdaad een nieuw exemplaar ontvangen. De datum van de ROM is 15 jan 2008.
Tot zover zit de verf er nog op, echter heb ik nu wel een Nederlands exemplaar waar ik een Engelse versie had besteld. Als de verf er op blijft zitten vind ik dit niet zo erg.

Hoe zijn jullie nieuw ontvangen toestellen?

Kvraag me af of ze ook wat sneller zijn geworden met die nieuwe rom...
Ik hoor veel problemen die ik niet herken op mijn M800, maar goed ik ben ook een tweaker en pas mketeen een aantal zaken aan in het regedit en heb ook voor een kale instalatie gekozen, volgens mij weet ook bijna niemand dat er al een nieuwe ROM is uitgekomen voor de M800 die al heel veel problemen oplost, deze staat hier:
ftp://support@support.mob..._040_0264_21AE892D_XP.EXE

Er komt binnenkort nog een andere ROM uit, en als het goed is zit daar zelfs Mobile 6.1 in verweven.

Voor de touchtoetsen deze kun je natuurlijk gewoon aan/uit zetten druk 2 keer kort op record toets (linerzijkant onderste)
Voor de gebruiksaanwijziging ga je naar:
ftp://support@support.mob...M800/WWE/Patches/M800.pdf
(wel engels)

Ik gebruikte voor de M800 al de M700 en ben een super tevreden gebruiker, de service is ook super, 1 keer is mijn M700 terug gemoeten omdat men GPS ontvangst niet goed was, het toestel was keurig gerepareerd terug binnen 2 weken met UPS gepost, uit voorzorg hebben ze er gewoon een nieuw moederbord in gedaan.
Verder heb ik kwa M800 de UK versie, ook bij deze geen last van de coating!
Waar ik wel een klein probleempje mee heb is dat als ik een paar minuten met iemand bel een rare pieptoon hoor (heel hoge toon) de andere kant hoord deze toon echter niet, nog andere mensen last van?

IQ not less or equal

Dat niet, pieptoon hier geen last van.
Waar ik wel WEER last van heb is dat sinds 2 weken ik spontaan de 2 sec delay terug heb net zoals op mijn x500 :(
Was er net zo blij om ervan af te zijn, dus nog even kijken of de x500 patch soelaas hiertegen biedt.
Enige andere probleem wat ik blijf houden is dat het geheugen vlug terug loopt na oa live messenger en navigatie, ik kan met oxios maar ongeveer 50% weer recoveren, dit iemand al opgevallen?

Kvraag me trouwens af of ze bij 2call ze al van de nieuwe batch hebben...
Weet iemand dat toevallig?

Ik krijg vandaag mijn M800 van 2call binnen.
Een week geleden waren ze out of stock. Dus ik ga ervan uit dat het de nieuwe batch is.
Ik laat het vnvnd wel even weten of ik al problemen heb met de coating

IQ not less or equal

Ik weet niet of de M800 dezelfde modem software gebruikt als de x800 (ga ervan uit vanwege de identieke hardware) maar hier is mogelijk een erg leuke update:
Iruja in "E-ten X800"
Check wel ff of jullie de ca patch hebben, zo ja dan is deze ook voor jullie.
En het mooie is je hoeft niet te backuppen ofzo, wordt er mooi overheen gezet :)

Of het de geluidskwailiteit verbetert geen idee, ontdek het nu pas, of het die piep weghaald ook geen idee want dat heb ik niet, maar ik heb wel baad bij deze update.

Ik heb inmiddels mijn M800 van 2call binnen. Tot nut toe geen problemen met de coating. Rom datum kan ik (nog) niet vinden.

Tot op heden een erg positieve indruk van het product.

----edit-----

Bij mij is alsnog een klein stukje van de lak bij het windows logo op de onderkant los gesprongen. Het is wel erg klein, dus ik geef het nog het voordeel van de twijfel. Ik licht iig 2call formeel alvast in, dat dit zich nu al heeft voorgedaan.

Is er een manier om de productiedatum op te sporen?

Stien wijzigde dit bericht 15-02-2008 18:24 (46%)

De verf zit er zowaar na bijna een week nog op.

Inmiddels heb ik het toestel weer naar Engels geflashed. Tevens heb ik de pool size van 9Mb naar 6Mb gebracht, naarna ik met verscheidene tools erop (o.a. TomTom, iLauncher, Opera, TCPMP en 8 E-Ten tooltjes) na een softreset nog 28,3Mb over heb. Dit is ruim voldoende om elke applicatie goed te kunnen draaien.

'ns kijken of het goed blijft gaan zo.

Hoe hebben jullie het terug sturen van het toestel geregeld met de verkoper.
Is er ergens een officieel bericht van E-ten van het probleem, mbt de verf, waarnaar ik kan refereren.

Ik heb het gevoel dat de verkopers niet zo happig zijn in het terugnemen van een enkele dagen gebruikt toestel.

Inmiddels overeen gekomen met 2call.nl dat het toestel terug gezonden mag worden.

Tussendoor nog even een andere vraag. Ik heb nu al een aantal keren meegemaakt dat ik mensen bel vanuit mijn broekzak zonder dat ik dit in de gaten heb.

Inmiddels ben ik er ook achter wat de reden hiervan is. Zodra ik een sms ontvang, zet de m800 zichzelf aan. Waarmee ook meteen de touch knoppen gaan werken. De touch knoppen kennende is het een kleine moeite om het laatst gekozen nummer te gaan bellen.
Kan dit op een manier uitgezet worden?

Reg. datum: 04 januari 2008

Touch toetsen aan de voorkant uitschakelen?

Ja dat zou kunnen, maar ik gebruik ze best veel. Het is toch vreemd dat dit zo ingesteld is....
Iedereen heeft zijn telefoon meestal in zijn broekzak zitten als hij een sms krijgt.
Misschien een nieuwe rom instaleren

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws