Samsung s24, Samsung Watch ultra, Steamdeck, Nintendo Switch light, PS 4, iPad Pro 2022
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]
Dus gaat over de importeurChRoNiX schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 18:37:
Ik heb een mailtje ontvangen van smartphonestunts (overigens inderdaad niet hetzelfde als smartphoneshop) waarin aangegeven wordt dat de E-TEN importeur alle toestellen heeft terug moeten sturen vanwege het verfprobleem. Er wordt dus bij E-TEN aan gewerkt. Over 2 weken is de verwachting dat er nieuwe telefoons komen voorzien van een andere coating.
[ Voor 3% gewijzigd door CLB op 12-01-2008 15:26 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
We wachten het spannend af.
Samsung s24, Samsung Watch ultra, Steamdeck, Nintendo Switch light, PS 4, iPad Pro 2022
Beauty is in the eye of the beerholder
Of geen coating, kan het ook niet loslaten
Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

zoiets lijkt me wel wat.
[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]
Geen idee eigenlijk hoe dat kan. Ik zou ze gewoon even bellen en vragen hoe het zit. Ik ben nu inderdaad aan het wachten op de volgende batch toestellen waarvan ze zeggen dat ze dat probleem niet kunnen hebben.wouter1971 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 12:25:
HellBeast: Je krijgt er weer 1 uit de nieuwe voorraad toch? Dus je staat nu in de wacht? Ik blijf me afvragen waarom ik dat toestel namelijk nog wel kan aanschaffen terwijl de importeur alles terug heeft genomen.
Maargoed, ik heb hem ook nog maar een dag of 5, we zullen zien of de verg blijft zitten :-)
┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓
Het eerste waar je het eventueel aan zou merken is het joystickje. Als je toestel het probleem zou hebben of krijgen, dan zie je het daar het eerst op.localjoost.nl schreef op maandag 14 januari 2008 @ 12:50:
Mijn M800 houdt al z'n verf goed op de plek. Nu zou het mij werkelijk aan m'n reet roesten als er wel hier en daar wat verf afgaat. Deze foon is echt zooo relaxed vergeleken met mijn N73. Dat kreng viel de hele tijd uit e.d. Toch liever dat er wat verf afgaat dan dat ik zonder het te weten m'n telefoon uit heb staan.
Maargoed, ik heb hem ook nog maar een dag of 5, we zullen zien of de verg blijft zitten :-)
Ben het niet op alle punten eens met HellBeast, dus krijgen jullie mijn mening er ook nog bij als opsomming na een week+ van gebruik. Hopen dat een extra mening jullie helpt met een keuze.HellBeast schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 11:15:
Afgezien van het verf probleem ben ik best tevreden met het apparaat. RDP via T-mobile PIT+ gaat echt geweldig via het VGA scherm. Even een kleine opsomming van + en minpunten;
+ VGA Scherm is heerlijk
+ Design is mooi (subjectief)
+ Hij is niet te groot als telefoontoestel
+ Compleet geleverd met tasje
+ WIFI Bluetooth UMTS werkt perfect
+ GPS doet het prima (ook met tomtom6)
+ Toetsenbord is solide
+ Schuifmechanisme doet het perfect
+ redelijk compleet geleverd (2 Stylussen, tasje)
- Knoppen aan de voorkant druk je vaak onbedoeld in
- Maar 64MB RAM
- Batterijenklepje komt plastic-achtig over
- Batterij is snel leeg als je meerdere connecties aan hebt staan
- Opladeraansluitig zit aan de rechteronderkant i.p.v. middenonder, wat veel autohouders onbruikbaar maakt
- Meegeleverde screenprotector is niet bruikbaar. Hij is net ietsje te klein en dan zie je randjes
- WM6 crasht wel eens (overigens alleen tijdens het spelen met het apparaat, idle nog niet gebeurd)
Zo, dat was het wel wat in m'n hoofd schiet
Verder vind ik het bellen wel even wennen, maar dat komt wel goed.
Ik heb ervaring met een redelijk aantal HTC toestellen. In de afgelopen 2,5 jaar ben ik in het bezit van een MDA Pro (HTC Universal), maar heb tussendoor redelijk wat HTC's met QVGA gebruikt. Hierbij heb ik gemerkt dat VGA voor mij een absolute eis is, aangezien ik een frequente gebruiker van RDP ben. Aangezien ik de overstap maakte vanaf mijn MDA Pro zal de opsomming hieronder grotendeels in vergelijking tot de MDA Pro zijn:
+ Het toestel hééft VGA! (dat kan je niet van veel toestellen zeggen!)
+ Goed formaat/gewicht
+ WIFI, Bluetooth en UMTS gaan snel aan en maken snel verbinding
+ GPS werkt beter dan prima, UITSTEKEND. Er wordt standaard een tooltje meegeleverd die sateliet locaties ophaalt via gprs/umts (scheduled) ook wel bekend als A(ssisted)GPS. Ik maak sneller verbinding met meer satelieten dan ik ooit met mijn externe sirfstar III ontvanger had. In de praktijk vaak binnen 10 (max 15) seconden een fix.
+ Goed/stevig toetsenbord schuifmechanisme
+ Snelheid is ok. In vergelijking met mijn HTC Universal, waar redelijk wat ROMS op hebben gedraaid, vind ik de snelheid dus gewoon normaal. Heb me er in ieder geval niet aan geërgerd.
+ Stabiliteit. Persoonlijk 0 freezes/crashes gehad terwijl ik best een heavy user ben en redelijk heb lopen spelen testen.
- Touch knoppen aan de voorkant, VRESELIJK! Elke keer als ik RDP gebruikte raakte ik bij het gebruik van de stylus met mijn handpalm een van de touch knoppen. Na een week+ nog steeds niet kunnen wennen.
- De verf valt eraf... (is dit toestel wel getest voordat het op de markt kwam? - onacceptabel 1)
- Kortsluiting.... Zoals ik eerder heb beschreven in dit topic is het toestel bij mij 1x kortgesloten. (onacceptabel 2)
- Toetsenbord layout: de bovenste rij toetsen zit te dicht bij de rand, met mijn grote duimen is dat lastig in te drukken. De caps lock indicator (lampje) klopt vaak niet als je hem een paar keer aan en uit hebt gehad. De, voor RDP toch wel vrij noodzakelijke, backslash ontbreekt.
- Scherm is helder en VGA is belangrijk, maar niks tipt aan het grote VGA scherm van de MDA Pro.
- Positie mini-usb aansluiting
- 2.5 mm koptelefoon uitgang
- Support, het toestel wordt geleverd zonder handleiding en er is geen handleiding te vinden op de E-ten website. Sterker nog, het hele toestel komt er volgens mij nog steeds niet voor!
Om te reageren op de rest van de punten van HellBeast.
- Persoonlijk vindt ik het compleet geleverd worden van een toestel 'normaal'. Het was een minpunt geweest als dit niet zo was, maar vindt het persoonlijk geen groot pluspunt. HTC doet dit al tijden netjes.
- Baterijenklepje voelt plasticachtig als je hem los in je handen hebt. Eenmaal terug op zijn plek merk ik het persoonlijk niet meer.
- Meegeleverde screenprotectors heb ik persoonlijk altijd slechte ervaringen mee gehad. Ik bestel er altijd een merk screenprotector bij.
Voordat ik hem terugstuur moet ik alleen nog even ontdekken hoe ik het toestel moet hard resetten. En laat er nou net geen handleiding bestaan...
"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.
Johny, kijk eens hierJohny58 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 19:22:
[...]
- Toetsenbord layout: de bovenste rij toetsen zit te dicht bij de rand, met mijn grote duimen is dat lastig in te drukken. De caps lock indicator (lampje) klopt vaak niet als je hem een paar keer aan en uit hebt gehad. De, voor RDP toch wel vrij noodzakelijke, backslash ontbreekt.
Even snel gevonden hoor, er zijn goedkopere varianten. Wellicht is dat een idee als je veel RDP gebruikt? Backslash zit daar wel op en bluetooth inklapbaar. De backslash komt namelijk ook niet voor op mijn MDA Vario en volgens mij ook niet op de G900 van Toshiba en de MDA Pro volgens mij ook niet? Lichte stimulans om meer Linux te gebruiken?
De backslash krijg je door een slash te maken en daarna met spatie om zetten.... (ff beetje prutsen met diverse toetsen kom je er vanzelluf achter)Johny58 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 19:22:
[...]
De, voor RDP toch wel vrij noodzakelijke, backslash ontbreekt.
Dus:
punt R punt space ofwel fn R fn Space
Heeft btw al iemand de vooraf geinstalleerde ****zooi van eten al gedeinstalleerd?
Doen jullie dat met remove programs of dmv harde reset en daarna softreset alla spvM500/QtekS100.
En zijn er mensen met ervaring over ontvangst op het toestel?
Een 'tevreden' gebruiker
[ Voor 5% gewijzigd door piwi op 15-01-2008 11:17 ]
Two beer or not two beer, thats the dilemma.
Hè gelukkig....ze zijn er ook nog!
Ik zou graag meer commentaar en meningen lezen over het toestel, ook t.a.v. de "verf" kwestie. Piwi?
Ik heb het gedaan met een harde reset en bij het aftellen voor de installatie van de E-TEN software de camera knop ingedrukt. De installatie procedure wordt dan afgebroken en heb je een hele schone Windows Mobile. Je houdt dan ongeveer 26Mb geheugen over.piwi schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 11:15:
[...]
Heeft btw al iemand de vooraf geinstalleerde ****zooi van eten al gedeinstalleerd?
Doen jullie dat met remove programs of dmv harde reset en daarna softreset alla spvM500/QtekS100.
En zijn er mensen met ervaring over ontvangst op het toestel?
Wel viel mij op dat de telefoon dan stukken vlotter is.
Kijk daar heb je wat aan!!ChRoNiX schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 13:20:
[...]
Ik heb het gedaan met een harde reset en bij het aftellen voor de installatie van de E-TEN software de camera knop ingedrukt. De installatie procedure wordt dan afgebroken en heb je een hele schone Windows Mobile. Je houdt dan ongeveer 26Mb geheugen over.
Kun je naderhand enkele (indien nuttig, o.a. de spb shell) programma's los installeren?
En ik ben bezig een rdc verbinding op te stellen, toevallig iemand een idee hoe dit het gemakkelijkst te regelen is, c.q. een tutorial (sjesus dat woord kent de spellingcontrole (nog) niet dus ik weet niet of dit correct geschreven is) beschikbaar is. Thx anieweej
[ Voor 27% gewijzigd door piwi op 15-01-2008 14:58 ]
Bij mij laat midden achter ook de verf iets los maar voor mij geen groot bezwaar (nog niet, ga dit wel melden. Ook b tw dat mijn ontvangst iets minder is!).wouter1971 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 11:59:
[...]
Hè gelukkig....ze zijn er ook nog!
Ik zou graag meer commentaar en meningen lezen over het toestel, ook t.a.v. de "verf" kwestie. Piwi?
Mijn mening is dat hij traag is met alle zooi, ga hem vanavond uit proberen met een kale rom (o.i.d.).
Voor de rest nog niets te klagen.
Heb diverse andere ppc's gehad en tot nu toe geen spijt van mijn aanschaf....
Dit ga ik ook proberen met het nieuwe toestel wat ik straks weer krijg. Ik ben benieuwd of dat heel veel scheelt. De enige app die mij wel aanstaat is de Wireless\GSM\Bluetooth application waarmee je alles zo aan of uit kunt zetten. Die zou ik er wel op willen houden eigenlijk.ChRoNiX schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 13:20:
[...]
Ik heb het gedaan met een harde reset en bij het aftellen voor de installatie van de E-TEN software de camera knop ingedrukt. De installatie procedure wordt dan afgebroken en heb je een hele schone Windows Mobile. Je houdt dan ongeveer 26Mb geheugen over.
Heb je overigens geen problemen met je keyboard na het verwijderen van de E-ten software? Ik had op een ander forum gelezen dat Eten flink heeft zitten sleutelen aan de M800 om het keyboard netjes te laten werken. Ik weet echter alleen niet of dit in de ROM zit of in de meegeinstalleerde apps.
Dat gaan we vanavond dan ook maar meteen uit proberen.HellBeast schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 15:10:
[...]
Heb je overigens geen problemen met je keyboard na het verwijderen van de E-ten software? Ik had op een ander forum gelezen dat Eten flink heeft zitten sleutelen aan de M800 om het keyboard netjes te laten werken. Ik weet echter alleen niet of dit in de ROM zit of in de meegeinstalleerde apps.
Standaard is WM6 ook voorzien van een soortgelijke tool. Deze is echter zonder fancy ikoontjes.HellBeast schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 15:10:
[...]
Dit ga ik ook proberen met het nieuwe toestel wat ik straks weer krijg. Ik ben benieuwd of dat heel veel scheelt. De enige app die mij wel aanstaat is de Wireless\GSM\Bluetooth application waarmee je alles zo aan of uit kunt zetten. Die zou ik er wel op willen houden eigenlijk.
Over het keyboard kan ik weinig meer zeggen, kan niet meer testen
Even voor de mensen die het niet weten, hier de software methode om een hard reset uit te voeren:
HARD RESET BY SOFTWARE METHOD
1) Go to Start\Programs\Utilities\Default Settings
2) Enter the six digit number on the right box as displayed on the left box and tap OK to start hard reset. Your device system will reboot and restoring your device to factory settings with the default WM6 OS.
Radio werkt, maar rds??????
Kan ook aan het belabbere ontvangst van radiosignalen liggen hier (of van de telefoon want gsm-ontvangst van mij is ook al niet al te denderend!)
Nog steeds tevreden..................
Piwi.
Ik lees ergens dat voor de M700 COM4/38400 baud zou moeten werken voor TMC. Wellicht geldt dit ook voor de M800?piwi schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 10:26:
Heeft iemand soms de tmc functie al aan de praat?
Piwi.
Schijnt ook alleen i.v.m. gebruikt protocol voor Alturion te werken. De rest niet.
[ Voor 13% gewijzigd door wouter1971 op 16-01-2008 11:42 ]
Moet je de knop hele tijd ingedrukt houden of een enkele druk op de knop tijdens het aftellenChRoNiX schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 13:20:
[...]Ik heb het gedaan met een harde reset en bij het aftellen voor de installatie van de E-TEN software de camera knop ingedrukt. De installatie procedure wordt dan afgebroken en heb je een hele schone Windows Mobile.
(beide methodes werkten trouwens niet bij mij, ook de softreset na de hardreset methode alla QtekS100 niet

Iemand een andere tut?
Trouwens:
de Phone suite versie van spb heeft hier ook een mooie app voor, nog sneller/mooier.De enige app die mij wel aanstaat is de Wireless\GSM\Bluetooth application waarmee je alles zo aan of uit kunt zetten. Die zou ik er wel op willen houden eigenlijk.
Piwi.
[ Voor 19% gewijzigd door piwi op 16-01-2008 14:43 ]
Alleen eenmalig even tijdens het aftellen van 3 naar 0 voorafgaand aan de installatie.piwi schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 14:39:
[...]
Moet je de knop hele tijd ingedrukt houden of een enkele druk op de knop tijdens het aftellen
(beide methodes werkten trouwens niet bij mij, ook de softreset na de hardreset methode alla QtekS100 niet)
Iemand een andere tut?
[...]
Bij mij ging het hard resetten en daarna de camera truuk in 1 keer goed. Zoals gezegd kreeg ik een schone en snelle WM6. Deze heeft dan een blauwe achtergrond in plaats van de rode van E-TEN.
Thnx, Piwi.
Vreemd, de cameratruuk geeft bij mij alleen het af en toe doorkomen van de achtergrond (originele theme denk ik) maar voor de rest is hij gewoon de 25 programma's aan het installen.ChRoNiX schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 21:34:
[...]
Alleen eenmalig even tijdens het aftellen van 3 naar 0 voorafgaand aan de installatie.
Bij mij ging het hard resetten en daarna de camera truuk in 1 keer goed. Zoals gezegd kreeg ik een schone en snelle WM6. Deze heeft dan een blauwe achtergrond in plaats van de rode van E-TEN.
Even voor de goede orde de camera knop is die toch aan de links onderaan aan de zijkant van de telefoon?
Iemand toevallig een link naar deze originele tut?
Thnx, Piwi.
De knop zit rechts onderaan. Staat ook een camera ikoontje op volgens mij. Links op de telefoon zitten de volume +/- en de record knop.piwi schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 22:09:
[...]
Vreemd, de cameratruuk geeft bij mij alleen het af en toe doorkomen van de achtergrond (originele theme denk ik) maar voor de rest is hij gewoon de 25 programma's aan het installen.
Even voor de goede orde de camera knop is die toch aan de links onderaan aan de zijkant van de telefoon?
Alle E-Ten programma's horen na deze procedure niet geinstalleerd te zijn op je toestel. Vrees toch dat je de verkeerde knop te pakken hebt.
De procedure voor het hardresetten (en ook om in bootloader mode te komen):
A = Hard reset
B = Boot loader
-A&B: Wanneer het toestel aanstaat druk tegelijkertijd op de aan/uit knop en de soft reset button. Het toestel start opnieuw op.
-A: Voor een hard reset moet je, zodra het scherm oranje wordt, de voice command knop (onder de luider/zachter knoppen aan de linkerkant van het toestel) indrukken, en ingedrukt houden.
-B: Voor het bootloader menu moet je voordat het scherm oranje wordt, de voice command knop (onder de luider/zachter knoppen aan de linkerkant van het toestel) indrukken.
-A: Blijf de voice command button inhouden totdat de "Erase all data"-vraag verschijnt.
-A: Zodra deze verschijnt druk op de ´geluid harder´ (+) toets, en houd deze in, totdat het antwoord yes verschijnt.
Zo... ik kan mijn toestel nu terug sturen. Hopen dat PDAShop akkoord gaat met het omruilen naar een toestel van een andere fabrikant. Voor mij voorlopig geen E-ten meer (hoop ik).
"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.
Vreemd, mij is het ook gelukt zonder al die toeters en bellen te moeten doen.Johny58 schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 17:53:
Heb vandaag een reactie gehad van PDAshop over het hardresetten van de M800. (Hulde aan PDAShop voor het nakomen van afspraken, waren alle winkels maar zo...)
De procedure voor het hardresetten (en ook om in bootloader mode te komen):
A = Hard reset
B = Boot loader
-A&B: Wanneer het toestel aanstaat druk tegelijkertijd op de aan/uit knop en de soft reset button. Het toestel start opnieuw op.
-A: Voor een hard reset moet je, zodra het scherm oranje wordt, de voice command knop (onder de luider/zachter knoppen aan de linkerkant van het toestel) indrukken, en ingedrukt houden.
-B: Voor het bootloader menu moet je voordat het scherm oranje wordt, de voice command knop (onder de luider/zachter knoppen aan de linkerkant van het toestel) indrukken.
-A: Blijf de voice command button inhouden totdat de "Erase all data"-vraag verschijnt.
-A: Zodra deze verschijnt druk op de ´geluid harder´ (+) toets, en houd deze in, totdat het antwoord yes verschijnt.
Zo... ik kan mijn toestel nu terug sturen. Hopen dat PDAShop akkoord gaat met het omruilen naar een toestel van een andere fabrikant. Voor mij voorlopig geen E-ten meer (hoop ik).
Welk toestel zou je willen hebben dan?
Heb het voor mekaar gekregen met de cameratruuk knop, alleen de knop indrukken voor dat je op het scherm klik om verder te gaan na uitlijnen/datum/tijd invullen.
Hij doet het perfect.
Met Spb Pocket Plus een perfect handling erbij gekregen. (Persoonlijke mening, deze is ook naderhand te installen vanaf pre-installed software van e-ten, maar dan heb je wel een zeer uitgeklede versie)
Begin zelfs vrolijk te worden.....
Dat ik achterop heeel iets verf mis kan ik me (nog) niet druk om maken, goed is het niet, maar om daarmee het toestel af te kraken gaat me (veel?) te ver.
Dus laat je niet alleen lijden door de negatieve (verf)verhalen, welke misschien opgelost gaan worden, wie weet.
-Een vraag rest me nog -
-Iemand een idee hoe ik/we de laatst geopende programma's wegkrijgen uit het startmenu? -
Wanneer je met Tomtom6 aan het rijden bent en je batterij is bijna leeg, dan laadt hij totaal niet op in de auto. Gisteren was mijn telefoon op 25% batterij. Van amsterdam naar Rotterdam gereden (in de file gestaan). 2 uur over gedaan. Ik stap de auto uit en mijn batterij gaat na 10 minuten totaal leeg. Ik was gewend bij mijn oude Nokia 6630, dat hij gewoon full power weer uit de oplader kwam. Dit valt me wel erg tegen.
Gisteren ook tijdens diezelfde rit gehad dat als iemand mij belde, dat het niet over de Bluetooth Carkit kwam, maar als ik iemand iemand belde, dan ging het wel netjes over de Carkit. (Nokia 7K-CW)
Wanneer ik mijn nieuwe telefoon krijg zonder verfprobleem, dan ga ik ook voor de default installatie zonder toeters en bellen. Ik wilde laatst Age of empire spelen, maar die gaf aan dat ik nog geen 10Mb vrij had en wilde niet starten.
Verder denk ik dat er een memory leak ergens zit. Als je hem een tijdje aan hebt staan dan is er steeds minder geheugen beschikbaar. Gaat wel erg langzaam, maar ik merk het wel. Zelfs als je Free Up Memory gebruikt van SKTools.
Voor de rest ben ik al helemaal verliefd op het VGA scherm. Jammer alleen dat de T-mobile dekking van UMTS binnen vaak terugvalt naar GPRS, wat RDP-en weer niet ten goede komt. Bij een goed UMTS signaal gaat het echt perfect.
Verwijderd
Dit klopt, USB opladen geeft nagenoeg GEEN laadstroom. Als hij helemaal leeg is en je hebt alleen USB voor handen, dan zal je hem eerst even een tijdje op moeten laden voordat hij op spanning blijft. Zie het dus als een middel om de telefoon geladen te houden en niet als oplaadsysteem.
Opladen doe je via de netadapter, je zal zien dat dat stukken sneller verloopt.
Ditzelfde geldt dus waarschijnlijk ook blijkbaar voor de autolader.
Ik heb ervaring met USB autoladers icm met andere toestellen. In de auto laden toestellen veel sneller op dan via USB op de pc. Vaak waren mijn toestellen na 45minuten tot max 75minuten volledig bijgeladen. Zelf tijdens het navigeren met TomTom6. De M800 heb ik, vanwege de plek waar de oplader aansluting zit, nooit bijgeladen in de auto.Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 09:09:
Wouter1971 schreef op 4 januari om 19:47 in dit forum ook al over de USB lader:
Dit klopt, USB opladen geeft nagenoeg GEEN laadstroom. Als hij helemaal leeg is en je hebt alleen USB voor handen, dan zal je hem eerst even een tijdje op moeten laden voordat hij op spanning blijft. Zie het dus als een middel om de telefoon geladen te houden en niet als oplaadsysteem.
Opladen doe je via de netadapter, je zal zien dat dat stukken sneller verloopt.
Ditzelfde geldt dus waarschijnlijk ook blijkbaar voor de autolader.
De ervaring die ik heb met de spv m500 van orange is dat die wel oplaade in de auto met een usb-aansteker-lader, dan is het toch wel vreemd dat deze dat niet doet.wouter1971 schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 11:40:
Laden via de sigaretten plug levert mijn MDA Vario ook geen laadstroom. Het voorgaande stukje over andere toestellen die het wel snel doen herken ik niet. Al dat opladen gebeurd via mini usb en in de auto of pc krijgt hij te weinig laadstroom.
Hij geeft dmv een rode led wel aan dat er laadstroom is? Er zullen geen ampere's lopen maar toch....
Heeft toevallig iemand hiervoor een oplossing?
Via programs - utilitys - apllication recovery kun je div preinstalled programma's alsnog installeren als je dat nodig acht maar of daar de toetsebord patch bij zit??
Of zou dit PREI_KBPATCH.CAB zijn
[ Voor 6% gewijzigd door piwi op 19-01-2008 16:49 . Reden: oplossing gevonden ]
Ik vraag me af of de nieuwe toestellen wel deze week te verwachten zijn ...After some reports of chipping paint on M800, Eten has delayed shippings to February 22, accoring to Eten Webshop and Expansys). I hope you were not among those ordering your M800 from the be belgian webshop and I really do not understand how they got hold of these M800. I really hope that this delay means that we will get the final version of M800 problem-free and with a working ROM which will not need weekly flashing, as it used to be with X500 and older models.
http://glofiish.blogspot.com/2008/01/m800-delayed-again.html
Verwijderd
Ik kan de interne GPS niet selecteren. Heb versie 6.032 van TomTom.
Iemand enig idee?
Edit - Laat maar, heb het gevonden!-
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2008 08:06 ]
Toch verzekerd mij smartphonestunts dat ze deze maand nog komen. Dit na navraag bij de importeur ...Stien schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 09:18:
Het is 22 februari en niet januari. Dus ze hebben nog een maandje. Moet te doen zijn lijkt mij.
vraag ik me af of mensen al problemen hebben gehad met het weinige geheugen wat erin zit?
Na een reset heb ik (met een paar programma's geinstalleerd) zo'n 25MB geheugen effectief vrij.
Voor navigatie als iGO kun je het beste voor je gaat navigeren even alle programma's stoppen die nog openstaan van dagelijks gebruik. Dit is niet persé nodig (zolang er nog ~10MB vrij is), maar het komt de prestaties wel ten goede en het is zo gedaan...
Navigon 6 is een zwaar navigatieprogramma, die meer dan 20MB geheugen nodig heeft om op te starten. Na normaal gebruik (1 à 2 dagen) is dit niet meer vrij te maken door applicaties te stoppen. Voor ik met Navigon kan navigeren, moet ik dus even de M700 resetten om het geheugen vrij te maken... dit duurt 1 tot anderhalf minuutje.
Maar verder geen geheugen problemen.
Maarja das dus weer een zorg minder... nu nog wachten op dat het verfprobleem opgelost is en dan ga ik maasr voor de M800 denk ik (of de vapourware I-Mate 9502 moet ineens leverbaar zijn
Ik heb het af en toe als ik bijvoorbeeld Tomtom6 opstart en met m'n lompe klauwen per ongeluk op de camera knop druk. Dan krijg ik een out of memory error en wordt de camera niet gestart. voor de rest heb ik het gehad met het spel Age(s?) of Empire, die niet wilde starten omdat ik minder dan 10MB vrij had. Maar ik heb dan ook alle preload meuk er nog op staan.XoReP schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 15:24:
Ik stond te wachten om een TyTN II te kopen maar door die leuke geintjes van HTC is die eigenlijk wle bij mij afgevallen. De M800 is eigenlijk het enigste alternatief wat er het meest op lijkt, alleen
vraag ik me af of mensen al problemen hebben gehad met het weinige geheugen wat erin zit?
Ow dat zou wel jammer wezen... Ik ben benieuwd of hij dan wel zou starten idd zonder de standaard meukHellBeast schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 09:15:
[...]
Ik heb het af en toe als ik bijvoorbeeld Tomtom6 opstart en met m'n lompe klauwen per ongeluk op de camera knop druk. Dan krijg ik een out of memory error en wordt de camera niet gestart. voor de rest heb ik het gehad met het spel Age(s?) of Empire, die niet wilde starten omdat ik minder dan 10MB vrij had. Maar ik heb dan ook alle preload meuk er nog op staan.
Als je die preload zooi eraf haalt, werkt wifi dan nog of moet je daar ook iets aparts voor installeren. En wat is er allemaal voorgeinstalleerd van eten? Is het aan te raden het eraf te halen, of mis je dan een hele hoop?
┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓
HellBeast: Als ik het G900 forum zo naloop heb jij ook een G900 gehad of heb ik het mis?HellBeast schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 13:30:
Ik heb niet zo veel zin daar nu vanalles aan te gaan doen. Ik moet straks mijn toestel weer inruilen vanwege dat verfprobleem.
Waarom heb je die weggedaan? Ik vond de rdp screenshots erg gaaf.
HellBeast: Als ik het G900 forum zo naloop heb jij ook een G900 gehad of heb ik het mis?HellBeast schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 13:30:
Ik heb niet zo veel zin daar nu vanalles aan te gaan doen. Ik moet straks mijn toestel weer inruilen vanwege dat verfprobleem.
[ Voor 24% gewijzigd door wouter1971 op 26-01-2008 02:39 ]
Nee, ik heb hem nooit gehad. Ik had hem besteld, maar het duurde langer dan 10 weken voordat Smartphonestunts.nl hem kon leveren. Sterker nog, ze kunnen hem nu nog steeds niet leveren. (maar wel lekker op de site laten staan met "binnenkort leverbaar"....)wouter1971 schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 02:39:
[...]
HellBeast: Als ik het G900 forum zo naloop heb jij ook een G900 gehad of heb ik het mis?
Die screenshot had ik van iemand van een ander forum. Ik was er toen ook erg van onder de indruk. Maar de M800 volstaat voor mij ook prima met een RDP sessie.
Sterker nog, hij staat op "Uit voorraad leverbaar"HellBeast schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 11:19:
[...]
Nee, ik heb hem nooit gehad. Ik had hem besteld, maar het duurde langer dan 10 weken voordat Smartphonestunts.nl hem kon leveren. Sterker nog, ze kunnen hem nu nog steeds niet leveren. (maar wel lekker op de site laten staan met "binnenkort leverbaar"....)
Leuke twijfel weer voor mij, lekker solide Toshiba en 160 pixels meer breed. 800x480.
Geen gps dat wel.
Verwijderd
Ik denk dus dat hij alle gewone- en SDHC microkaartjes aankan.
Het gaat mij erom of deze de M800 oplaadt of dat deze de telefoon enkel op spanning houdt.
Verwijderd

Maar hieronder lijkt de X800 de aansluiting op dezelfde plek te hebben als de M800...

Afgaande op bovenstaande foto's zou de houder voor de X800 ook wel eens op de M800 kunnen passen? Brodit active car holder voor X800
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2008 11:06 ]
Verwijderd
Daarom durf ik met enige zekerheid te zeggen at het wel passen gaat.
Als je wilt kan ik een foto maken met de x500 en x800 op en naast elkaar ter vergelijking, helaas heb ik geen m700 en m800.
Verwijderd

Verwijderd
Maar een m800 lijkt mij niet te passen, die is aardig wat dikker.
Wat wel past is denk ik de m800 in de houder van de m700 net zoals mijn x800 past in de lader va nde x500, aangezien de x800 ondanks de zelfde maten meer afgeronde hoeken heeft en daardoor toch past.
Zoiets kan ik me dus ook voorstellen voor de m800.
Verwijderd
Ik woon niet direct in je omgeving vrees ik (Z-Limburg).
Verwijderd
Antwoord:Dear Brodit,
I would like to have an active brodit car holder for my E-ten M800 but it seems you don't yet offer such a holder. The connections on the device seem to be similar to the ones on the X800/X500. Because of the increased thickness off the M800 however I doubt the device is going to fit properly. Could you tell me when (or if) the active car holder for the M800 is to be available in the Netherlands or if the M800's thickness is not going to be a problem with the existing holders?
Greetings,
Dear Sir!
Thank you for the mail.
For the moment we don’t have any plans for the M800.
It will not fit for the other holders.
Best Regards
Verwijderd
Ik heb geen m700 of houder daarvan anders had ik wel even voor je gekeken.
De Brando online shopJeroennl schreef op maandag 28 januari 2008 @ 19:28:
Met betrekking tot een screenprotector voor je M800 waar kopen jullie deze? Ik kan er namelijk geen ontdekken.
BTW, ja, al die schermen hebben dezelfde grootte (kijk maar na op de Glofiish site), dus kun je ook gewoon die van de X800 pakken...
En over de M700:
Ik kan zeggen dat de USB aansluiting (de metalen rand ervan, op het breedste punt) op 18 mm van de zijkant zit (kortste afstand gemeten uiteraard).

Met de M800 mag dit (uitgaande van fabriek specs) 0.12 mm afwijken omdat hij zoveel smaller is dan de M700.
De M700 is 1.4 mm dikker dan de M800, dus daar zal het probleem niet liggen.
Als hij geen grotere afwijking heeft, past hij nog in de M700 houder... dus meet je M800! Kijk wel uit dat, afhankelijk van de houder, de M800 dan voornamelijk vastzit op de USB stekker...
[ Voor 56% gewijzigd door FrenzyFreak op 29-01-2008 15:57 ]
Het wordt nu wel kort dag he? Nog steeds niks gehoord van ze. Jij neem ik aan ook niet?ChRoNiX schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 13:55:
[...]
Toch verzekerd mij smartphonestunts dat ze deze maand nog komen. Dit na navraag bij de importeur ...
Overigens heeft pdashop nog geen idee wanneer de herziene m800 binnenkomt
[ Voor 20% gewijzigd door Stien op 30-01-2008 10:04 ]
Verwijderd
Bij de M800 is dit 8mm..FrenzyFreak schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 13:47:
En over de M700:
Ik kan zeggen dat de USB aansluiting (de metalen rand ervan, op het breedste punt) op 18 mm van de zijkant zit (kortste afstand gemeten uiteraard).
Met de M800 mag dit (uitgaande van fabriek specs) 0.12 mm afwijken omdat hij zoveel smaller is dan de M700.
De M700 is 1.4 mm dikker dan de M800, dus daar zal het probleem niet liggen.![]()
Als hij geen grotere afwijking heeft, past hij nog in de M700 houder... dus meet je M800! Kijk wel uit dat, afhankelijk van de houder, de M800 dan voornamelijk vastzit op de USB stekker...
Ik denk dat de M800 eerder in de houder van de X800 zal passen, ik ga eens opzoeken hoeveel dikker die M800 is.
Weet iemand van wat voor materiaal die brodit houders zijn? wellicht kan ik de aansluiting verplaatsen door kunststofsolderen o.i.d.?
Alhoewel de E-ten M800 op veel vlakken bevalt, kan ik nog steeds niet wennen aan die softbuttons aan de voorkant. Ook valt het bereik me tegen, iemand met een Nokia N95 had vol UMTS bereik bij mij thuis binnen, terwijl de E-ten terugviel naar GPRS (kan ook aan de provider liggen natuurlijk, maar het viel me op). Verder heeft de G900 128MB i.p.v. 64MB, wat ook een van de hoofredenen is om te switchen. Windows Mobile 6 functioneert matig met maar 64MB.
Een ander voordeel is dat de G900 wat meer resolutie heeft, nadeel is echter weer dat er geen GPS op zit, maar daar had ik al een Bluetooth GPS muis voor.
Maarja je zal wel niet voor niets Hellbeast heten
Nee, dat maakt me niet veel uit eigenlijk. Ik heb hem toch altijd in mijn jaszak of hij zit in de houder in m'n auto. Wel klote dat ik die houder net heb gesloopt om die M800 te laten passen.

Verwijderd
Verwijderd in "E-ten X800"HellBeast schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 13:07:
Verder heeft de G900 128MB i.p.v. 64MB, wat ook een van de hoofredenen is om te switchen. Windows Mobile 6 functioneert matig met maar 64MB.
Dat heeft een heel andere reden
Vrij makkelijk op te lossen maar je hebt effectief een hard reset nodig.
Ik adviseer deze tool voor te backuppen:
http://handheld.softpedia...up/PIM-Backup-35107.shtml
En daarna de apps los opnieuw te installen.
En voila, een ppc die net zo snel en vlot reageert als een qvga.
Verwijderd
Zijn er met deze telefoon ook geluidsproblemen net als met de X800?
Verwijderd
Mijn x800 heeft er geen last van, mijn x500 ook niet maar had wel een vertraging.
Deze vertraging is niet op mijn x800 aanwezig.
Verwijderd
Ik krijg geen internetverbinding via vodafone aan de gang op de M800.. Ik heb bij "Select a modem" ook geen "Cellular Line (GPRS,3G)" zoals ik in sommige handleidingen heb gezien, maar wel "Cellular Line (GPRS)".
Wanneer ik wil verbinden met live.vodafone.com / live.vodafone.nl / web.vodafone.nl zie ik wel een 3G icon bovenin de balk, maar krijg daarna een foutmelding "Cannot connect for an unknown reason".
username en wachtwoord "vodafone", zonder domein.
Verwijderd
Vodafone Live!
Cellular Line (GPRS)
live.vodafone.com
vodafone/vodafone
geen domain of proxy ingesteld
werkt als een tierelier
Verwijderd
Bij mij is de accu overigens leeg binnen een nacht zonder dat er iets met het toestel gedaan wordt, (wifi/bluetooth staat uit en geen programma's actief). Hebben jullie dat ook?
Verwijderd
Maar binnen een dag leeg nou nee, met intensief gebruik haal ik 2-3 dagen.
Verwijderd
Voor wat betreft het aanpassen van de poolsize, dit kan pas wanneer E-ten een nieuwe ROM update beschikbaar stelt voor de M800, die we dan pas kunnen aanpassen. Tenzij er een mogelijkheid is om de aanwezige ROM uit te lezen?
Nee heb nog niets vernomen nee ..HellBeast schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 09:01:
[...]
Het wordt nu wel kort dag he? Nog steeds niks gehoord van ze. Jij neem ik aan ook niet?
Ik had gelezen dat de G900 enorm veel software problemen hadHellBeast schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 13:07:
Ik heb net de knoop doorgehakt en heb geregeld dat ik mijn E-ten M800 ga omruilen voor een Toshiba G900.
Alhoewel de E-ten M800 op veel vlakken bevalt, kan ik nog steeds niet wennen aan die softbuttons aan de voorkant. Ook valt het bereik me tegen, iemand met een Nokia N95 had vol UMTS bereik bij mij thuis binnen, terwijl de E-ten terugviel naar GPRS (kan ook aan de provider liggen natuurlijk, maar het viel me op). Verder heeft de G900 128MB i.p.v. 64MB, wat ook een van de hoofredenen is om te switchen. Windows Mobile 6 functioneert matig met maar 64MB.
Een ander voordeel is dat de G900 wat meer resolutie heeft, nadeel is echter weer dat er geen GPS op zit, maar daar had ik al een Bluetooth GPS muis voor.
bron: pocketinfo.nlDoor: Buino - Woensdag, 19 december 2007 om 09:10
Gezien de problems // instabieliteit met de G900 en de total lack of support van Toshiba zou ik zou ik even afwachten met kopen sterker nog gewoon links laten liggen en gaan voor een supplier die wel fatsoenlijke support levert en waar je zelf de ROM van kunt updaten want dat is bij de G900 dus niet mogelijk
[ Voor 17% gewijzigd door Viper® op 31-01-2008 14:35 ]
Verwijderd
Dan zitten ze wel lekker te liegen bij gsmweb.nl:
Geachte heer / mevrouw,
Wij hebben de M 800 UK versie niet de NL versie en weten niks van de coating.
Ik hoop hiermee u voldoende geinformeerd te hebben.
Met vriendelijke groeten,
Denk je dat je de telefoon nog makkelijk om kunt ruilen na zon lange tijd? Is er al ergens bekend wanneer de nieuwe batch komt? Zou het verstandig zijn om er nu een te bestellen...en als ie coatingproblemen heeft weer omruilen voor een uit de nieuwe serie...
Verwijderd
Volgens mij is er zoiezo nergens nog een nederlandse versie van de M800 te krijgen, dus degene die GSMweb hebben zijn dezelfde als alle andere aanbieders. Misschien heeft nog niemand over de coating bij hun geklaagd? De telefoon werkt tenslotte wel gewoon naar behoren....
Het is niet normaal dat van een telefoon van 500+ euro de coating er al naar een week of maand afvalt dus ik ga ervan uit dat ik hem gewoon kan ruilen. De nieuwe batch komt trouwens als het goed is 22 februari.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2008 22:25 ]
Dat klopt, er is alleen pas een nieuwe ROM uitgekomen die alle problemen aanpakt. Ik moet zeggen dat de G900 op alle vlakken sneller is dan de M800. Hij start sneller op, menu's gaan sneller, programma's zijn vlotter, 73MB RAM na opstarten vrij, heerlijk! Weer een iets groter scherm, ook fijn. Toetsenbord voelt veel beter aan, geen softbuttons meer. Normale aansluiting voor je koptelefoon ipv een afwijkende maat.Viper® schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 14:31:
[...]
Ik had gelezen dat de G900 enorm veel software problemen had
[...]
bron: pocketinfo.nl
Maar een paar dingetjes, die voor mij overigens verwaarloosbaar zijn;
* Telefoon is iets groter dan een M800
* Geen GPS ontvanger (ik heb toch al een BT GPS Muis)
* Ontvangst is hetzelfde als de M800 (ik had gehoopt dat deze beter was)
* Batterij gaat iets minder lang mee, al kan ik hier nog niet zo heel veel van zeggen met 2 dagen gebruik
* Geen meegeleverde tas/beschermhoes
* Alleen Tomtom 6 versie 6.000 werkt erop ivm de ongewone resolutie
* Brightness moet ik flink omhoog zetten om hem ongeveer zo in te stellen als het scherm van de M800, maar daarna ziet het er hetzelfde uit.
* Resetknop zit onder het batterijklepje (da's wel achterlijk....)
Voor de rest 100% tevreden dat ik hem heb omgeruild. WM6 met 64MB is gewoon te krap!
[ Voor 13% gewijzigd door HellBeast op 01-02-2008 13:34 ]
Verwijderd
Als je de wegen kent, of zelf kan aanpassen zijn er skins ervoor
Geachte heer Testert,
Bedankt voor uw reactie.
De E-TEN M800 is vandaag vanuit E-TEN verzonden naar de nederlandse importeur.
Deze verwachten de toestellen vanaf medio volgende week te gaan ontvangen en leveren deze direct aan ons door.
Uw bestelling zal dan ook nog volgende week aan u worden verzonden.
Wij hopen u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Het team van Smartphonestunts.nl

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat
Ik had het ook wel prettig gevonden als ze mij dit bericht gestuurd hadden. Ik zit alweer 3 weken te wachten sinds ik de M800 had teruggestuurd. Heb ze even gemailed.
Communicatie is niet Smartphonestunts' sterkste punt.ChRoNiX schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 12:58:
[...]
Ik had het ook wel prettig gevonden als ze mij dit bericht gestuurd hadden. Ik zit alweer 3 weken te wachten sinds ik de M800 had teruggestuurd. Heb ze even gemailed.
Ik zou je ook aanraden om na te denken over die Toshiba G900, ze hebben hem op voorraad (NL versie)
Verwijderd
Voor jullie kan ik niet wachten totdat er een firmwareupdate uit is zodat jullie de poolsize kunnen aanpassen.
Overigens die komt in midden februari en zal een 6.1 rom zijn, de x800 krijgt hem ook, en de een jaar oude x500 en x500+ krijgen geen update zover ik gehoord heb.
Das bewust, Toshiba geeft daarmee aan dat je die nooit nodig hebtHellBeast schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 11:01:
[...]
* Resetknop zit onder het batterijklepje (da's wel achterlijk....)
Nog meer resolutie is wel erg relaxed.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Zouden de NL versies van de M800 het probleem niet meer hebben?