Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 08:11

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.hdtvworld.nl/m800.jpg

E-ten's nieuwe telg in de strijd van de Windows Mobile phones is de E-ten Glofiish M800. Het toestel is onder de motorkap in basis een X800, maar dan met een Qwerty toetsenbord erbij. De M800 is in begin januari 2008 leverbaar. De nadruk op de M800 ligt vooral op connectiviteit en heeft een VGA scherm. De vraag naar VGA mobile phones in combinatie met een Qwerty toetsenbord blijkt volgens E-ten groot te zijn en met de M800 hopen ze aan deze vraag te voldoen.

Afbeeldingslocatie: http://www.trustedreviews.com/images/article/inline/6088-IMG0254s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.trustedreviews.com/images/article/inline/6088-IMG0249s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.trustedreviews.com/images/article/inline/6088-IMG0262s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.trustedreviews.com/images/article/inline/6088-IMG0259s.jpg

De Specificaties

Netwerk: Quadband GSM / EDGE: 850/900/1800/1900 MHz, UMTS/HSDPA: 2100 Mhz
Besturingssysteem: Windows Mobile 6 NL Professional
Processor: Samsung S3C2442 500 MHz
Afmetingen: 113,8 x 57,8 x 18,4 mm
Gewicht: 178 gram
Scherm: TFT scherm 2,8" VGA (640 x 480 pixels);
Geheugen: Intern: 64 MB RAM / 256 MB ROM, Extern: MicroSD geheugen
Verbindingen: EDGE, GPRS, UMTS, HSDPA, Bluetooth, WiFi 802.11 b/g, USB
Ingebouwde GPS: SiRF Star III chipset
Audio: FM Radio
Touchscreen: Ja
Email types: POP3, SMTP, IMAP4
Externe vormgeving: Geintegreerde foto/video 2.0 Megapixel camera, Uitschuifbaar toetsenbord
Garantie: 24 maanden garantie

Wat zit er in de doos?

Afbeeldingslocatie: http://www.trustedreviews.com/images/article/inline/6088-IMG0246s.jpg

Stylus
Reislader (220v)
Batterij
Leren beschermhoes
USB Synchronisatiekabel
Headset
Handleiding
Getting Started CD
Quick Start Guide

Afbeeldingslocatie: http://www.trustedreviews.com/images/article/inline/6088-IMG024s.jpg

De camera van de M800 is, volgens de gelukkigen die een testmodel hebben weten te bemachtigen, een standaard camera met middelmatige kwaliteit. Velen zijn toch wel teleurgesteld in het feit dat E-ten maar 64MB ram in de M800 heeft gestopt. De X800 had namelijk al snel last van geheugenproblemen tijdens het uitvoeren van meerdere applicaties tegelijkertijd. Een ander punt is het snel leegraken van de batterij. Na 1,5 dag gebruik zul je hem al snel moeten opladen. Dit is een bekend probleem bij dit soort telefoons.

Reviews

De enige (goede) review van de E-ten M800 is die van Trusted Reviews en kun je hier vinden.

De website van E-ten kun je hier vinden. Al staat de M800 er op dit moment nog niet bij. Hou deze site ook in de gaten voor ROM updates voor je telefoon.

Update
Verf van de casing

Sommige users hebben gemeld dat het verf van de casing na een aantal dagen gebruik er al afbladert. De importeur heeft de toestellen terug gestuurd naar E-ten en na een aantal weken krijgen de mensen die problemen hebben een vervanging van hun toestel

WM6 "Kaal" installeren

Na een Harde reset en bij het aftellen voor de installatie van de E-TEN software de camera knop ingedrukt houden. De installatie procedure wordt dan afgebroken en dan heb je een hele schone Windows Mobile. Je houdt dan ongeveer 26Mb geheugen over.

HARD RESET BY SOFTWARE METHOD
1) Go to Start\Programs\Utilities\Default Settings
2) Enter the six digit number on the right box as displayed on the left box and tap OK to start hard reset. Your device system will reboot and restoring your device to factory settings with the default WM6 OS.

(met dank aan ChRoNiX)

Tweakers Pricewatch Eten M800

[ Voor 19% gewijzigd door HellBeast op 05-05-2008 20:38 . Reden: Pricewatch toegevoegd ]

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Ik had zelf oorspronkelijk een Toshiba G900 in gedachten, maar deze is sinds oktober al niet meer leverbaar vanwege softwarefouten. Nu hoop ik de M800 in januari te krijgen. Ten opzichte van de G900 heeft hij iets minder resolutie, maar wel een GPS aan boord.

Iemand anders die dit toestel ook op het oog heeft?

[ Voor 9% gewijzigd door HellBeast op 28-12-2007 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-08 20:06
Hmmm, dit toestel lijkt mij ook wel wat, heb al een aantal op het oog gehad, waaronder ook de G900 van Toshiba, maar zoals hierboven al wordt vermeld bijna niet leverbaar. Ik hoop dat dit toestel snel leverbaar is, zodat ik hem misschien kan krijgen bij mijn verlenging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Smartphonestunts zegt dat hun leverancier hem elk moment binnen kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:20
Ik laat dit toestel mooi links liggen en hoop vuuuuuuuuurig dat de I-Mate 9502 technisch en in dagelijks gebruik beter bevalt. De X800 blijkt traag en buggy. Dit is gewoon een X800 met toetsenbord, dus er kan nog meer mis gaan. Nah, ik wacht lekker. Misschien wacht ik wel voor niets. Maar een trage reactie en instabiliteit is nou net waarom ik van een A701 terug ben gegaan naar mijn Magician :+ . Ik heb een tijd gewacht en gehoopt dat de X800 beter zou draaien met een goede ROM. Maar nu is dat nog steeds niet zo. Misschien tegen de tijd dat de 9502 er is, dat het goed draait allemaal. Zou mooi zijn, kan ik er alsnog voor kiezen O-)

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 31-08 22:49
Altijd worden die levertijden maar vooruit geschoven....het zou half december zijn.
Ik hoorde van gsmweb dat het volgens hen eind januari/februari zou worden.
Nog langer wachten....pfffffff.....dan is de i-mate 9502 ook beschikbaar wellicht.
Het gaat me toch bijna alleen maar om de hogere resolutie. Heb nu namelijk MDA Vario.
Je moet toch elke keer wel verbetering zien hè. :)

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
BTW TS,

Volgens de officiële specs van 7-12 is het scherm nu een 16-bits scherm en geen 18-bits zoals alle andere concurrenten. Hierdoor heb je maar 56K aan kleuren. Gezien de groote van het scherm zal ik er niet wakker van liggen. Ik hoop dat de performance zeer ten goede komt. Dat mag ook wel want dat is volgens mij wel de bedoeling er achter.

Ik haal hier twee apparaten door elkaar. Deze info geldt voor de I-Mate 9502 en niet de M800. De M800 zal waarschijnlijk nog steeds een traag opbouwende interface hebben vermoed ik.

[ Voor 21% gewijzigd door Die Bruine op 03-01-2008 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Het schijnt dat de NL versie inderdaad wat later komt. De UK versie zou elk moment leverbaar moeten zijn volgens smartphonestunts.nl

Ik moet het ook eerst zien en dan geloven hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Die Bruine schreef op maandag 31 december 2007 @ 12:53:
BTW TS,

Volgens de officiële specs van 7-12 is het scherm nu een 16-bits scherm en geen 18-bits zoals alle andere concurrenten. Hierdoor heb je maar 56K aan kleuren. Gezien de groote van het scherm zal ik er niet wakker van liggen. Ik hoop dat de performance zeer ten goede komt. Dat mag ook wel want dat is volgens mij wel de bedoeling er achter.
Inderdaad maar hopen dat de performance beter wordt. 56K kleuren is voor mij ook zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Blijkbaar heeft smartphoneshop.nl hem nu op voorraad. (De UK versie)

[ Voor 5% gewijzigd door HellBeast op 31-12-2007 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Blijkbaar heeft smartphonestunts.nl ze nu ook, dus waarschijnlijk krijg ik hem overmorgen ofzo binnen. Ik zal wel verslag doen en wat foto's maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Oe interessant topic

Heb op dit moment een MDA pro van T-mobile. Mijn contract is alleen aan vernieuwing toe. Nu zat ik te kijken naar de Tytn2, maar het gebrek van 480x640 vond ik toch wel een gemis. Dit toestel heeft ook nog gps ingebouwd, dus eigenlijk compleet.

Alleen de 64 ram ipv de 128 ram die de Tytn2 heeft is wat jammer. Maar ik weet niet of er in praktijk veel van te merken is.
HellBeast schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 20:42:
Blijkbaar heeft smartphonestunts.nl ze nu ook, dus waarschijnlijk krijg ik hem overmorgen ofzo binnen. Ik zal wel verslag doen en wat foto's maken.
Overigens vind je hem hier met PIT (web'n'walk) inclusief, dit scheelt 50 euro op de prijs:
http://www.smartphonestunts.nl/index.php?tid=164

Raar trouwens dat voor T-mobile het toestel met een verlenging duurder is dan met een nieuwe.

[ Voor 43% gewijzigd door Viper® op 02-01-2008 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Ik ga hem vanmiddag ophalen bij Smartphonestunts.nl, morgen zal ik mijn eerste indrukken posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Ik heb die review gelezen en ik moet zeggen dat ik toch terughoudend ben als ik de stukken over keyboard/interface issues lees. Dit in combinatie met de weinige ram en de, wat ik gelezen heb, trage software updates van E-ten.

Mijn andere keuze is namelijk de T-mobile Vario 3, deze is stukken goedkoper aangezien hij branded is.
Deze mist dan de gps en het scherm, maar als ik dat tegenover het keyboard en de interface zet weet ik het nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Keyboard is denk ik ook grotendeels persoonlijk. Of het moet echt helemaal prut zijn, maar dat zal wel niet. De 64MB RAM is natuurlijk gewoon jammer. Of dat probleem al speelt bij een "normale" gebruiker of een heavy user zal uiteraard moeten blijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
welke provider heb jij ?

Als ik mijn t-mobile wil verlengen kost die 259,-
de vario 3 kost 161.-
90 euro verschil, al met al niet superveel maar toch genoeg om mij te doen twijfelen.
Ik wacht graag even je ervaring af met het keyboard en de 64 ram. Ook of die lekker werkt met tomtom en de ingebouwde gps :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Ik heb een nieuw Relax 150 abonnement bij T-mobile genomen met PIT. (Ik heb de PIT later nog omgezet naar pit+, buiten de winkel om)

Ik moet 100 euro bijbetalen voor het toestel + 25 euro voor een 2GB geheugenkaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-08 00:40
Ik heb hem zojuist besteld op PDAshop. Ik ben een MDA Pro gebruiker van het eerste uur en zal dan ook proberen morgen mijn eerste indrukken van het toestel in vergelijking met de MDA Pro te posten.

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
HellBeast schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 14:06:
Ik heb een nieuw Relax 150 abonnement bij T-mobile genomen met PIT. (Ik heb de PIT later nog omgezet naar pit+, buiten de winkel om)

Ik moet 100 euro bijbetalen voor het toestel + 25 euro voor een 2GB geheugenkaartje.
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen ?

Als ik kijk op de t-mobile shop of op gsmweb oid dan betaal je voor een 1 jarig 150 relax abbo met PIT nog rond de 200 euro voor het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
Is er iemand die wat plaatjes wil posten van dit toestel en van remote desktop / web browsen?
Ben erg benieuwd hoe men het toestel ervaart en hoe pit van t-mobile werkt op dit toestel. Qua snelheid dan. Vind zelf gprs ook al te doen vandaar mijn interesse hoe het werkt op hogere resolutie.
Sprak net iemand van de helpdesk van t-mobile, zij gaven aan dat de pit abonnementen geupgrade zijn? Kan iemand iets daarover roepen?

[ Voor 18% gewijzigd door wouter1971 op 03-01-2008 15:15 ]

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Iemand al reallifepics van dit toestelletje en gebruikerservaringen...?
Zelf neig ik naar de HTC Touch Cruise - Deel 1 namelijk...
Heeft wel QVGA-schermpje maar gelukkig geen extra qwerty-tobo'tje...

@ Hierboven: PIT-vraagjes horen hier niet thuis maar:
T-Mobile PIT: voor € 9,50 per maand onbeperkt internetten

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
Volgens track&trace is het toestel nog onderweg. Als ik zo klaar ben met werken hoop ik het toestel nog in ontvangst te kunnen nemen.
RDP is voor mij ook een van de primaire functies, die ik nu gebruik op mijn MDA Pro, en de reden dat ik VGA een eis was voor mijn nieuwe toestel. Zal er proberen wat foto's van te nemen vanavond en deze te posten!

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Viper® schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 11:57:
[...]

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen ?

Als ik kijk op de t-mobile shop of op gsmweb oid dan betaal je voor een 1 jarig 150 relax abbo met PIT nog rond de 200 euro voor het toestel.
Ik had eerst een toshiba G900 besteld en heb toen bijna 10 weken moeten wachten. Toen omgezet naar een E-ten M800. Misschien had ik wel wat korting gekregen? Maar als je een data-abonnement neemt bij smartphonestunts.nl bij T-mobile, dan krijg je een beetje korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Ik heb het toestel nu voor de tweede dag.

Eerste indrukken:

Het toestel zelf is niet erg zwaar. Ziet er mooi uit, absoluut niet te groot. Het batterijklepje voelt plasticachtig aan. Maar dat ben ik wel gewend van mijn oude Nokia 6630. Het scherm is echt heel erg mooi. touchscreen werkt perfect.

Bij het configureren had ik al een keer een soft reset moeten doen. Het toestel liep vast tijdens het configureren van Bluetooth. (Daarna geen problemen meer mee gehad.) Het toestel is niet traag, ik heb er inmiddels tomtom 6 opgezet, Google Earth, Remote desktop client, Opera Browser, ringtones, plaatjes e.d. alles doet het perfect.

RDP via een goede verbinding is echt super! Ik heb PIT+ van T-mobile en wanneer je een goed signaal hebt, gaat dit heel rap. Sterker nog, ik browse liever via Remote desktop dan via een lokale browser, want dat gaat veel sneller. Alhoewel de letters zeker klein zijn, is het voor mij allemaal best te lezen. De telefoon zelf iseen keer of 3 gecrashed, maar dat kan ook zijn omdat ik hem binnenstebuiten aan het keren ben. Ik heb er nog geen E-ten software afgehaald of iets getweaked.

De knoppen op de voorkant van de telefoon zijn inderdaad makkelijk "per ongeluk" aan te raken. Maar na een dagje onbedoeld erop drukken heb je het wel door. Anderen zullen daarentegen meteen als je de telefoon laat zien weer op die knoppen drukken. Ach ja.

Het toetsenbordje is best aardig, al is het wel wennen met typen. Ik ben ook geen telefoon met qwerty gewend. Ik denk dat dat na een tijdje wel beter zal gaan.Het toetsenbord zelf voelt solide aan. Er zit geen "lock" o.i.d. op de slider, dus als je de telefoon soms pakt, dan schuift hij als het ware soms een beetje open. Niet hinderlijk, maar dit had anders gekund. Verder moet ik er zelf ook nog een berg mee testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
vergeef me mijn kutcamera zonder fatsoenlijke Macro mode. :o

Tomtom 6
Afbeeldingslocatie: http://www.hdtvworld.nl/t1.jpg

Connecten via RDP
Afbeeldingslocatie: http://www.hdtvworld.nl/t2.jpg

Mijn desktop op mijn XP media center machine
Afbeeldingslocatie: http://www.hdtvworld.nl/t3.jpg

Nog eentje
Afbeeldingslocatie: http://www.hdtvworld.nl/t4.jpg

Tweakers.net in een broswer via RDP
Afbeeldingslocatie: http://www.hdtvworld.nl/t5.jpg

En geloof me, deze plaatjes doen geen eer aan wat je echt ziet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
Heb mijn toestel net pas uit de doos gehaald. Ik zat nog te wachten op het pakketje, bleek het al bij de buren te zijn afgeleverd. Heb er nog niet zoveel mee gedaan, maar mijn eerste indrukken:

Het toestel zit vrij solide in elkaar, hoewel ik het van bepaalde "losse onderdelen", zoals knopjes, vind lijken alsof ze er niet recht opzitten maar een beetje scheef. Het toetsenbord voelt wel vrij solide en heeft een soort magnetisch schuifmechanisme, zoals de Tytn2.
De knoppen op het toetsenbord zijn wel ok. In eerste instantie heb ik er moeite mee om mijn vrij forse duimen op de bovenste rij met toetsen te krijgen. Mijn MDA Pro typte een heel stuk fijner maar misschien is het even wennen.

Daarnaast raak ik bij het hanteren van het toestel met de stylus in landscape mode af en toe met mijn handpalm de touch-keys. Ook dat zal een kwestie van wennen zijn.

Ik draai nu nog de originele software (ik kijk eerst wat er allemaal wordt meegeleverd zodat ik over een paar dagen een hard reset kan doen en vervolgens alleen de software installeer die mij bevalt) maar de snelheid valt me erg mee. Vergeleken met mijn MDA Pro, die een van laatste WM5 roms van XDA devs draait, is het apparaat op de meeste punten zelfs nog iets sneller. Helemaal niet slecht voor een ongepatchte rom op een toestel met 'maar' 64MB ram! Hoewel ik natuurlijk al een VGA toestel gewend was en deze lijken per defenitie wat trager te zijn dan de meeste QVGA toestellen.

Heb nog geen tijd gehad om Tomtom te installeren. En een RDP client is standaard niet geinstalleerd.

Overigens zit bij het toestel een Eten BeNeLuxe warranty card. Ik heb al op een Eten forum gelezen dat de importeur extra garantie geeft op de toestellen zodat kritieke problemen met de toestellen snel kunnen worden opgelost.

Als iemand nog specifieke vragen of verzoeken om bepaalde foto's heeft hoor ik het wel.

Ik heb geen slechte camera maar ben wel een vrij waardeloze fotograaf, maar toch:

Afbeeldingslocatie: http://got.techhelp.nl/m800/1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://got.techhelp.nl/m800/2.JPG
Afbeeldingslocatie: http://got.techhelp.nl/m800/3.JPG
Afbeeldingslocatie: http://got.techhelp.nl/m800/4.JPG
Afbeeldingslocatie: http://got.techhelp.nl/m800/5.JPG
Afbeeldingslocatie: http://got.techhelp.nl/m800/6.JPG
Afbeeldingslocatie: http://got.techhelp.nl/m800/7.JPG
Afbeeldingslocatie: http://got.techhelp.nl/m800/8.JPG
Afbeeldingslocatie: http://got.techhelp.nl/m800/9.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
Oei ik herken de telescopische stylus.....zoiets had ik ook op de mda vario.
Die was na 3 maanden al lam en bleef niet meer hangen. Mechanisme binnenin was slecht. Constructiefout. Wellicht voelt de M800 stylus beter aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Er is ook een reserve stylus meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
hmmmm. Iets raars....

Vannacht is de M800 blijkbaar leeg gelopen. Ik heb de USB oplader nu bij me, dus ik dacht hem aan mijn laptop te koppelen en dan aan te zetten. Alleen start hij niet meer op en gaat er een rood lampje aan in de rechterbovenhoek. Wanneer ik op de powerknop druk, dan knippert het rode lampje. Ik laat hem maar een tijdje zo staan, kijken wat die doet. Wel supervreemd dat hij niet aan wil, ook al is hij gekoppeld aan stroom (via USB-laptop, maar toch).

Wat ik ook heb gemerkt is dat als je een RDP sessie wil starten, dat het toestel niet zelf een data-verbinding opzet. Je moet eerst een ander programma starten die dat doet, voordat je een verbinding kunt maken.

edit: na een minuut of 5 aan de oplader start hij nu wel op.

[ Voor 4% gewijzigd door HellBeast op 04-01-2008 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:31
Viper® schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 13:39:
Ik heb die review gelezen en ik moet zeggen dat ik toch terughoudend ben als ik de stukken over keyboard/interface issues lees. Dit in combinatie met de weinige ram en de, wat ik gelezen heb, trage software updates van E-ten.

Mijn andere keuze is namelijk de T-mobile Vario 3, deze is stukken goedkoper aangezien hij branded is.
Deze mist dan de gps en het scherm, maar als ik dat tegenover het keyboard en de interface zet weet ik het nog niet
De Vario 3 heeft ook ingebouwde GPS, je mist dus eventueel alleen het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er ook al een active car holder is voor dit toestel?
Liefst zonder zuignap constructie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
Zou ook graag een betere autohouder willen hebben. Heb nu de HR Richter PDA Houder II maar die dekt de oplader aansluiting af. Is niet echt handig natuurlijk. Wil die eigenlijk nog terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou deze niet passen?

Lijkt me ideaal, behalve dan dat het keyboard niet gebruikt kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Ah, goed om te lezen dit.

Ik ben ook een veelvuldig MDA pro gebruiker. Heb het toestel nu 2 jaar. Meerdere roms geïnstalleerd, op dit moment draai ik de nieuwste WM6 rom van xda.
We veel problemen gehad altijd met de radio rom, calls die droppen of mensen die voicemail krijgen als me toestel gewoon aanstaat.

De Tytn2 ziet er toch wat degelijker uit en om eerlijk te zijn heb ik iets meer vertrouwen in HTC dan E-ten, al zal het ongetwijfeld uit dezelfde fabriek rollen.
Ik was ook nog op zoek naar de I-mate ultimate modellen, daar zijn er ook 2 van met een schuif toetsenbord en gps en 640x480

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
Als je perfecte autohouders wilt hebben kan je kijken bij www.brodit.se deze autohouders kan je ook gewoon in nederland bestellen. Dit zijn houders voor montage zonder schade voor je autodashboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
Viper® schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 12:14:
Ah, goed om te lezen dit.

Ik ben ook een veelvuldig MDA pro gebruiker. Heb het toestel nu 2 jaar. Meerdere roms geïnstalleerd, op dit moment draai ik de nieuwste WM6 rom van xda.
We veel problemen gehad altijd met de radio rom, calls die droppen of mensen die voicemail krijgen als me toestel gewoon aanstaat.

De Tytn2 ziet er toch wat degelijker uit en om eerlijk te zijn heb ik iets meer vertrouwen in HTC dan E-ten, al zal het ongetwijfeld uit dezelfde fabriek rollen.
Ik was ook nog op zoek naar de I-mate ultimate modellen, daar zijn er ook 2 van met een schuif toetsenbord en gps en 640x480
Persoonlijk vind ik het erg jammer dat er in de 2+ jaar dat ik de MDA Pro heb gehad bijna niks is verbeterd. De M800 heeft naast GPS en HSDPA bijna niks extra ten opzichte van de MDA Pro. Ik heb ook heel erg zitten twijfelen tussen de M800 of het bestellen van een nieuwe Qtek 9000 (mijn MDA Pro begon al wat kuren te vertonen).

Vooral het toetsenbord en het grote scherm van de MDA Pro mis ik nu nog heel erg. Heb zelf ook zitten twijfelen over een Tytn2 maar VGA was gewoon echt een eis van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
http://www.expansys.nl/p.aspx?i=158753

http://www.imate.com/support/specs/SpecSheet_9502.pdf

Ook nog steeds een prachtig toestel. Binnenkort beschikbaar. Alleen die qualcomm 400 mhz. Dan lijkt me die 500 mhz samsung beter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Zijn er eigenlijk al ouwe game console emulators voor windows mobile die VGA ondersteunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Ik gebruikte op mijn mda pro pocketSnes, en die was gewoon fullscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:31
Viper® schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 12:42:

Ook nog steeds een prachtig toestel. Binnenkort beschikbaar. Alleen die qualcomm 400 mhz. Dan lijkt me die 500 mhz samsung beter :P
Hoe binnenkort is dit? I-Mate heeft al zoveel toestellen aangekondigd die voorlopig (na een jaar!) nog steeds vaporware zijn, dat ik er niet echt in geloof. Ik kan het mis hebben natuurlijk, ik heb zelf nog jniet actief gezocht, maar I-Mate geeft me altijd een onbehaaglijk gevoel wbt hun introducties. Verder hebben vorige toestellen aangetoond dat hun build quality en support echt uitermate belabberd kunnen zijn (check www.howardforums.com eens, bijv. http://www.howardforums.c...hp?t=1263663&page=5&pp=15 over de 9502).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
HellBeast schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 08:24:
hmmmm. Iets raars....

Vannacht is de M800 blijkbaar leeg gelopen. Ik heb de USB oplader nu bij me, dus ik dacht hem aan mijn laptop te koppelen en dan aan te zetten. Alleen start hij niet meer op en gaat er een rood lampje aan in de rechterbovenhoek. Wanneer ik op de powerknop druk, dan knippert het rode lampje. Ik laat hem maar een tijdje zo staan, kijken wat die doet. Wel supervreemd dat hij niet aan wil, ook al is hij gekoppeld aan stroom (via USB-laptop, maar toch).

Wat ik ook heb gemerkt is dat als je een RDP sessie wil starten, dat het toestel niet zelf een data-verbinding opzet. Je moet eerst een ander programma starten die dat doet, voordat je een verbinding kunt maken.

edit: na een minuut of 5 aan de oplader start hij nu wel op.
Dit klopt, USB opladen geeft nagenoeg GEEN laadstroom. Als hij helemaal leeg is en je hebt alleen USB voor handen, dan zal je hem eerst even een tijdje op moeten laden voordat hij op spanning blijft. Zie het dus als een middel om de telefoon geladen te houden en niet als oplaadsysteem.
Opladen doe je via de netadapter, je zal zien dat dat stukken sneller verloopt.

De dataverbinding die niet op word gezet is een pocket windows issue. Wel kan je in de registry een setting plaatsen die de dataverbinding permanent open laat staan. Maarrrrr....daar zit ook een nadeel aan, je toestel is dan in een dag leeg denk ik.

De zaken die je noemt ken ik namelijk ook van mijn MDA Vario.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor wie een m800 bezit:
Hoe presteert de m800 mbt het afspelen van video's? Voor de htc touch cruise blijkt dit een totaal drama te zijn (schokkerige beelden omdat er geen goede drivers zijn). Ik wordt steeds meer enthousiaster voor de M800 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 22:05:
Voor wie een m800 bezit:
Hoe presteert de m800 mbt het afspelen van video's? Voor de htc touch cruise blijkt dit een totaal drama te zijn (schokkerige beelden omdat er geen goede drivers zijn). Ik wordt steeds meer enthousiaster voor de M800 :)
Probeer TCMP Player eens, dat is een divx player voor de pocketpc's. Geweldig programma.
Even divx encoden en ondertitels toevoegen. Draait prima op mijn MDA Vario, en dat is toch wel een oud beestje met 200Mhz processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Een vraagje voor andere bezitters: Hebben jullie dat plasticje op je display gedaan wat erbij zit? Ik neem aan dat dit een screenprotector is ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
Ik heb de bijgeleverde screenprotector er inderdaad op gedaan. Maar daar zitten allemaal luchtbelletjes onder. Ik had bij het toestel ook een andere screenprotector besteld omdat ik in het verleden al niet zulke goede ervaring had met bijgeleverde screenprotectors. Hopen dat die het beter doet.

Maar eerst een ander, toch wel vrij groot probleem. Volgens mij sluit mijn toestel kort. Ik heb net gedurende 10 minuten elke keer een raar geluid gehoort en snapte eerst niet wat het was. Ik hoorde het ongeveer om de 30-60 seconden. Maar kon het geluid niet plaatsen.
Totdat ik even op de bank ging zitten en het toestel uit mijn broekzak haalde... Ik merkte dat het geluid uit de speaker van het toestel kwam (echt zo een 'plop' geluid wat je weleens hoort als je de stroom van een speaker afhaalt). Tevens lichte het scherm wit op tegelijktijd met het geluid. Terwijl het toestel gewoon in standby stond!
Na een soft reset is het nu even verholpen, maar dit is wel een zeer ernstige deuk in mijn vertrouwen in Eten!

Wat betreft het afspelen van video: In TCPMP doet het toestel het niet slecht. Ik heb er gewoon een 700MB divx film op staan en de video zelf schokt niet. Wel heeft het scherm moeite met het refreshen van het scherm als er in een keer veel wijzigt. Het kan er dus mee door. Maar ik moet zeggen dat op dit punt mijn MDA Pro het wel een stuk beter deed.

[ Voor 14% gewijzigd door Johny58 op 05-01-2008 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
Johny58 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 18:30:
Ik heb de bijgeleverde screenprotector er inderdaad op gedaan. Maar daar zitten allemaal luchtbelletjes onder. Ik had bij het toestel ook een andere screenprotector besteld omdat ik in het verleden al niet zulke goede ervaring had met bijgeleverde screenprotectors. Hopen dat die het beter doet.
Klinkt raar maar laat de douche even heet stomen en ga in de badkamer staan, je display zal dan vochtig zijn en dan kan je de screenprotector zonder bubbels prima positioneren. Of op andere manier even van stoom gebruik maken.
Wat betreft het afspelen van video: In TCPMP doet het toestel het niet slecht. Ik heb er gewoon een 700MB divx film op staan en de video zelf schokt niet. Wel heeft het scherm moeite met het refreshen van het scherm als er in een keer veel wijzigt. Het kan er dus mee door. Maar ik moet zeggen dat op dit punt mijn MDA Pro het wel een stuk beter deed.
Bedenk hierbij dat je MDA pro een resolutie heeft van 320x240 en de M800 640x480 dat zijn 4x zoveel pixels en dat kost snelheid. Ben ervan overtuigd dat als je de resolutie terugschroeft naar 320x240 van je DivX film de snelheid perfekt zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Volgens mij sluit mijn toestel kort.
Ik denk eerder dat het de batterij is, dan het toestel zelf. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
wouter1971 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 20:39:
[...]

Klinkt raar maar laat de douche even heet stomen en ga in de badkamer staan, je display zal dan vochtig zijn en dan kan je de screenprotector zonder bubbels prima positioneren. Of op andere manier even van stoom gebruik maken.

[...]

Bedenk hierbij dat je MDA pro een resolutie heeft van 320x240 en de M800 640x480 dat zijn 4x zoveel pixels en dat kost snelheid. Ben ervan overtuigd dat als je de resolutie terugschroeft naar 320x240 van je DivX film de snelheid perfekt zal zijn.
De MDA pro heeft (als eerste toestel) 480 x 640 resolutie.
En inderdaad kon ik met TCPMP een normale 700 mb divx film zonder problemen afspelen.
Ik was dan ook erg benieuwd naar hoe de 400 samsung processor in vergelijking met de 520 xscale en 400 qualcomm was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
HellBeast schreef op zondag 06 januari 2008 @ 10:35:
[...]

Ik denk eerder dat het de batterij is, dan het toestel zelf. :|
Is dit een bekend probleem dan? Ik zit sterk te twijfelen over wat ik hier mee moet doen namelijk. Aangezien het zich 1x heeft voor gedaan maar sindsdien niet meer.

Ik zit er zelf aan te denken om het toestel binnen de 7 dagen afkoelperiode terug te sturen naar PDAshop en toch maar (weer) een HTC Universal (Qtek 9000) opnieuw te regelen. Ik was na al die tijd wel aardig gewend aan de grootte van het toestel en zo veel voegt de M800 nou niet toe aan de specs van de HTC Universal/MDA Pro etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Mijne kopen :P ?

Hoorde via een vriendin dat ze had vernomen dat van de 10 verkochte Tytn2 toestellen er gemiddeld 1 terugkwam. Van de M800 kwamen er gemiddeld 7 van de 10 terug.
Of dit puur op basis van gebruikerservaring is of dat het toestel defecten vertoond weet ik niet.

[ Voor 89% gewijzigd door Viper® op 07-01-2008 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
Ik merk nu overigens ook dat de verf op het joystickje aan alle kanten aan het loslaten is. Ook zie ik al een stukje missen naast de stylus. Heb het toestel verder nergens aan gestoten ofzo: Poor build quality...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Johny58 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 19:24:
Ik merk nu overigens ook dat de verf op het joystickje aan alle kanten aan het loslaten is. Ook zie ik al een stukje missen naast de stylus. Heb het toestel verder nergens aan gestoten ofzo: Poor build quality...
Krijg nou wat! Dit heb ik ook. Bij mij is het aan de achterkant van het toestel. Ik zal eens een foto maken.
Afbeeldingslocatie: http://www.hdtvworld.nl/verf.JPG

Ook bij de Stylus zie ik al wat vorming. :'(

[ Voor 4% gewijzigd door HellBeast op 07-01-2008 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
* CLB koopt geen E-ten M800 meer.. Vond 't VGA-scherm best aanlokkelijk, maar al die problemen

Dat is binnen 5 dagen |:(

[ Voor 12% gewijzigd door CLB op 07-01-2008 20:39 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Dit mag gewoon niet op een toestel van over de 500 euro! Heel erg slecht. Ik heb inmiddels smartphonestunts.nl (waar ik het toestel heb gekocht), een mailtje gestuurd. Dat wordt ruilen voor een Toshiba G900 ben ik bang.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Hmm

Tytn2 here I come :')

thanks for testing though

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Het lag blijkbaar aan te weinig licht. Ik heb twee nieuwe foto's.

Afbeeldingslocatie: http://www.hdtvworld.nl/verf2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.hdtvworld.nl/verf3.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ik zie 't toch nog steeds.. 8)7
De brakke joystick en bouw van het apparaat wat maar blijft terugkomen in alle posts/ nieuwfeitjes die ik lees hebben me toch doen besluiten om niet te gaan voor deze E-ten, ongeacht het VGA-schermpje!
Zelf ga ik 65% voor de HTC Touch Cruise - Deel 1, 30% voor de HTC TyTN 2 (Kaiser) deel 6
en de overige 5% voor de Toshiba G900 - Pocket PC Phone maar die is wel heel huuuuuge :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:19
CLB schreef op maandag 07 januari 2008 @ 21:33:
en de overige 5% voor de Toshiba G900 - Pocket PC Phone maar die is wel heel huuuuuge :X [/small]
en nergens te koop, veel te veel software problems

ontopic: Ik vind het jammer van dit device, voor 500euro mag je meer verwachten van een apparaat. Hopelijk kan eten het oplossen voor jullie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmmm, of wachten op de M800+ (met 128Mb en verf die wel blijft zitten), of htc cruise dan maar kopen.... (met andere video drivers om geen schokkerige beelden te zien).... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Die Bruine is dus echt wel blij dat hij de 9502 in preorder heeft. Slechter dan dit kan haast niet. BTW I-mate heeft vertraging vanwege een andere leverancier. Mobilnova, een bedrijf met ambities. Of ze dat kunnen waarmaken zullen wij zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Ja die G900 kwam ik ook nog tegen. Maar naar enigszins zoekwerk en ook het topic hier op GoT zegt mij genoeg dus die valt ook af.

Cruise heeft geen toetsenbord dus die valt ook af voor mij.
I-mate 9205 zou perfect zijn, alleen ik heb de laatste modellen van I-mate niet meer gezien en in NL zijn I-mates amper te krijgen. Denk dat ik daar niet op ga wachten en maar gewoon voor de Tytn2 ga.
Waarschijnlijk de Vario (t-mobile branded). Over 9 maanden kan ik dan weer verlegen, kijk ik dan wel weer wat er van de I-mate (vapourware) overgebleven is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
Ik heb zojuist contact opgenomen met PDAshop om te vragen wat de mogelijkheden zijn om het toestel terug te sturen. Ik heb hem nu een paar dagen en kan niet anders concluderen dat dit geen volledig toestel is. Te veel problemen en te weinig verbeteringen ten opzichte van mijn oude vertrouwde MDA Pro.

Als er na een paar dagen al verf al begint te bladeren op meerdere plekken en het toestel is al kortgesloten is het wat mij betreft einde verhaal. Wat ik mij afvraag is of deze toestellen uberhaubt wel worden getest voordat ze in de markt worden gezet. Een constatering als bladerende verf na 4-5 dagen is toch vrij snel gemaakt als je een beetje test? En hoe die touch knoppen ooit door de tests zijn heen gekomen is mij ook een raadsel. Voor mij voorlopig geen Eten meer. Nou maar hopen dat HTC weer eens met een VGA toestel op de markt wil komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Johny,

Zou jij nog een foto kunnen maken van jouw beschadigingen? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
hellboy123 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 22:11:
en nergens te koop, veel te veel software problems
Ach ik mag toch nog niet verlengen en bij Smartphonestunts.nl staat dit: "Binnenkort weer leverbaar''
Maar daarom ook maar 5% kans op dit apparaat en misschien konden sommige van jullie 'm nog niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Ik moet het toestel RMA versturen naar smartphonestunts.nl. Wanneer ze constateren dat het inderdaad zo is, dan krijg ik een nieuwe..... Maar die bladert dan toch ook weer zo af....? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Daar zou ik niet mee akkoord gaan! Kun je je koop niet laten ontbinden in 7 werkdagen..
Tevens is het een online-aankoop, dus probeer anders de 'koop op afstand' regel!
Je bent gewoon niet content met je toestel en die verf bladert ook nog is af = OMRUILEN!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Ze krijgen over een week een nieuwe batch toestellen en dan mag ik hem omruilen. Ik ben de tweede persoon die het heeft gemeld bij ze, maar dat kan nog meer worden uiteraard. Ze hebben er ongeveer 50 verkocht. Dus maar hopen dat het met een nieuwe beter gaat. Ik ben hem in ieder geval niet een lange tijd kwijt voor RMA.

[ Voor 6% gewijzigd door HellBeast op 08-01-2008 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
Hetzelfde verhaal bij PDAshop. Eerst retour sturen, dan onderzoeken ze het toestel en dan kijken we verder.

In het telefoongesprek met de klantenservice heb ik de wettelijke afkoelperiode van 7 dagen ook genoemd. Daarop werd geantwoord dat dit alleen van toepassing is op ongebruikte producten. Klopt dit wel?

edit: Ik wil overigens dus absoluut niet een nieuwe M800, maar voorlopig eerder mijn geld terug denk ik. Aangezien ik op dit moment niet veel keuze uit VGA toestellen heb en dit wel een eis van mij is.

[ Voor 24% gewijzigd door Johny58 op 08-01-2008 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Lijkt me sterk :X Als het apparaat goed functioneert, maar je kan viavia een E-ten M800 kopen voor 50,- wil je hem uiteraard ook gewoon weer inruilen binnen die 8 dagen en dat moet gewoon kunnen.. :?

Tevens is dit wel redelijk ot, en zijn er genoeg soortgelijke topics te vinden hier op GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 21:20
Viper® schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 12:42:

Alleen is die Qualcomm een splinternieuwe chipset met ondersteuning voor 128MB RAM, de Samsung is een oude opgevoerde chip met max 64 MB ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
ja hoooooooooooooooooooooooooooor, wtf?!

wat een kutding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Goede mening deel je! Goed onderbouwt ook! Ik eis meer van dat soort reacties!! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
kortsluiting, verf die er afvalt, supervaak hangen terwijl hij nieuw is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Zojuist in de Tmob shop maar een Vario 3 gekocht.
Op zich net prijsje.
Over 9 maanden kijk ik wel weer naar wat voor nieuwe vastlopende rotzooi er op de markt is :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChRoNiX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-09 10:28
HellBeast schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 15:57:
Ze krijgen over een week een nieuwe batch toestellen en dan mag ik hem omruilen. Ik ben de tweede persoon die het heeft gemeld bij ze, maar dat kan nog meer worden uiteraard. Ze hebben er ongeveer 50 verkocht. Dus maar hopen dat het met een nieuwe beter gaat. Ik ben hem in ieder geval niet een lange tijd kwijt voor RMA.
Dan ben ik de eerste zeker!
Heb ze vorige week donderdag (de dag dat ik 'm binnenkreeg) al gelijk gemailed en voorzien van foto's. Ik kan 'm ook terugsturen, maar ik vrees voor weinig goeds :(

Edit: Bij nader inzien, ik heb de mijne bij smartphonestunts gekocht. Dus ik ben niet de andere persoon ...

Hier ook wat foto's (toestel was 3 uur uit de doos!)

Afbeeldingslocatie: http://www.swc-it.nl/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.swc-it.nl/2.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door ChRoNiX op 08-01-2008 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Bij mij was het ook Smartphonestunts! was een typfoutje. Toevallig dat jij hier dan ook zit. :)

Wat heb jij met ze afgesproken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChRoNiX
HellBeast schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 21:05:
Bij mij was het ook Smartphonestunts! was een typfoutje. Toevallig dat jij hier dan ook zit. :)

Wat heb jij met ze afgesproken?
Echte tweakers hebben toch altijd het nieuwste van het nieuwste :)

Tegen mij is hetzelfde gezegd. Opsturen en een nieuwe. Ik heb na het lezen van deze tread er nog een mailtje achteraan gedaan dat ik me afvraag of een ander wel beter is en dat ik wellicht een kompleet andere telefoon wil. Geld terug lijkt me moeilijk daar ik ook een abbo erbij heb aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
ChRoNiX schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 22:47:
[...]

Echte tweakers hebben toch altijd het nieuwste van het nieuwste :)

Tegen mij is hetzelfde gezegd. Opsturen en een nieuwe. Ik heb na het lezen van deze tread er nog een mailtje achteraan gedaan dat ik me afvraag of een ander wel beter is en dat ik wellicht een kompleet andere telefoon wil. Geld terug lijkt me moeilijk daar ik ook een abbo erbij heb aangeschaft.
Ik wacht de tweede batch af en als die weer dezelfde problemen vertonen, dan wil ik een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
Wat een ellende zeg....voor mij is 640x480 ook het minimale wat ik erop vooruit wil gaan. De Toshiba G900 is ook een andere optie maar die is weer niet verkrijgbaar op dit moment vanwege softwareproblemen. Andere opties behalve de fantasiewereld van I-Mate?

Overigens is het afbladderen van de toplaag iets wat ik al veel vaker zie. De MDA Vario had er ook last van. Aan de zijkant ervan. Ook op MP3 speler van IAudio had ik dit probleem. Het is niet mooi natuurlijk en van een toestel van dik 500 euro mag je meer verwachten maar het gaat mijns inziens wel primair om de werking ervan.

Zitten de beschadigingen alleen op de achterkant? Op het kunststof stuk zegmaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
wouter1971 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 10:18:

Zitten de beschadigingen alleen op de achterkant? Op het kunststof stuk zegmaar?
Bij mij zitten ze aan de achterkant (zie foto's in dit topic), aan de joystick en waar je de stylus in de telefoon schuift (de onderkant dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
Das wel bagger zeg. Na enkele dagen. Je kan er donder op zeggen dat die problemen bij alle toestellen spelen. En niet alleen bij een bepaalde serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
wouter1971 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 11:27:
Das wel bagger zeg. Na enkele dagen. Je kan er donder op zeggen dat die problemen bij alle toestellen spelen. En niet alleen bij een bepaalde serie.
Dat lijkt mij ook.... Toch wel vreemd dat smartphonestunts van de +- 50 toestellen die ze hebben verkocht er maar 2 zich hebben gemeld met het probleem. Volgens mij zit overal dezelfde coating op, maar ik hoop dat ik het mis heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
Bij mij zitten ze
HellBeast schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 10:40:
[...]

Bij mij zitten ze aan de achterkant (zie foto's in dit topic), aan de joystick en waar je de stylus in de telefoon schuift (de onderkant dus)
Bij mij zitten ze op dezelfde plekken, Ik probeer vanavond foto's te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
HellBeast schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 11:29:
[...]
Toch wel vreemd dat smartphonestunts van de +- 50 toestellen die ze hebben verkocht er maar 2 zich hebben gemeld met het probleem. Volgens mij zit overal dezelfde coating op, maar ik hoop dat ik het mis heb.
Dat klopt, geen enkele zaak zal zeggen dat het een zeer groot probleem is en bovendien vind niet iedereen dit afbladderen van de verf een probleem en/of is de drempel om te klagen te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChRoNiX
Het pakketje zit op de post. Nu even kijken wat er gebeurd ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
ChRoNiX schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 14:55:
Het pakketje zit op de post. Nu even kijken wat er gebeurd ..
Gokje.....je krijgt een nieuw toestel en hebt ditzelfde probleem weer binnen een week en dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChRoNiX
wouter1971 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 15:09:
[...]

Gokje.....je krijgt een nieuw toestel en hebt ditzelfde probleem weer binnen een week en dan?
Wouter,
Ik had dit probleem niet na een week, maar direct bij het uitpakken al! Als het volgende toestel hetzelfde vertoond wil ik een andere telefoon, maar welke .. da's een goeie ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
Bij uitpakken? Pfff...denk dat E-Ten hier een miskleun in de markt heeft gezet. Wellicht lezen ze dit forum ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:43
Consumenten hebben recht op een bedenktijd (de zichttermijn genoemd) van ten minste zeven werkdagen (weekenden en feestdagen worden dus niet meegerekend) vanaf het moment dat ze het product ontvangen.

Consumenten mogen het product gedurende de zichttermijn uit de verpakking halen en bekijken; kledingstukken mogen worden gepast, net zoals in een gewone winkel. Binnen die termijn mogen ze zonder opgaaf van reden of enige verplichtingen hetproduct terugsturen.

Als u de consument niet voldoende hebt geïnformeerd over de zichttermijn, dan wordt deze automatisch verlengd tot drie maanden. Op het moment dat u de consument alsnog goed informeert, wordt de zichttermijn weer zeven werkdagen.
Kortom: als jij hem niet gebruikt hebt, moeten ze hem terugnemen. Zelfs als je verzegelingen van de doos hebt verwijderd. Let wel: je hebt een ZICHT-termijn van 7 werk(!)dagen (weekeindes tellen niet mee). Het is géén GEBRUIKS-termijn...

Als de winkel is aangesloten bij Stichting Thuiswinkel Waarborg zou ik, als de winkel moeilijk gaat doen, aangeven dat als ze niet ophouden met moeilijk doen jij het geschil daar voor zult leggen. De kosten daarvan zijn 25 euro, welke (afhankelijk van de uitkomst) niet/geheel/gedeeltelijk worden terugbetaald en verhaald op de verkoper.

Sterkte allemaal! Het leek mij een prachtig toestel, maar ik durf hem bij het lezen van dit voorlopig niet meer te kopen.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
Het lijkt mij wel duidelijk dat het toestel niet alleen bekeken is maar ook gebruikt... Anders was het lastig geweest mijn gebruikservaringen hier te posten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
Zoals beloofd de foto's. Het is nogal lastig om foto's van zo dicht bij te nemen (voor mij), dus zijn ze niet allemaal even scherp:

Op de eerste 2 foto's is duidelijk te zien dat er bijna helemaal geen verf meer op het pookje zit. Alleen nog een klein beetje op de bovenkant:
Afbeeldingslocatie: http://got.techhelp.nl/m800/10.jpg
Afbeeldingslocatie: http://got.techhelp.nl/m800/11.jpg

Hier zie je een stuk missen uit het Windows logo:
Afbeeldingslocatie: http://got.techhelp.nl/m800/12.jpg

Hier zie je ook al een klein stukje missen, op de plek waar het glimt:
Afbeeldingslocatie: http://got.techhelp.nl/m800/13.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af of mensen die de M800 bij een andere zaak dan smartphonestunts (bijvoorbeeld pdashop) ook deze afbladderende verf problemen hebben. Of zijn die van een andere batch en vertonen geen gebreken... Dan heb ik toch nog hoop. Heeft iemand het antwoord hierop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
Mijn toestel komt van PDAshop... (ik ben degene die de foto's hierboven plaatste...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
smartphoneshop/consoleshop/pdashop/mp3shop/.../.... 1 pot nat hoor :o . Kijk eens linksboven op hun page :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
Die wel ja, maar pdashop != smartphonestunts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChRoNiX
Ik heb een mailtje ontvangen van smartphonestunts (overigens inderdaad niet hetzelfde als smartphoneshop) waarin aangegeven wordt dat de E-TEN importeur alle toestellen heeft terug moeten sturen vanwege het verfprobleem. Er wordt dus bij E-TEN aan gewerkt. Over 2 weken is de verwachting dat er nieuwe telefoons komen voorzien van een andere coating.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
Zou je het mailtje kunnen posten? Er zijn nog een aantal fora waar mensen, die al het vertrouwen in de M800 hebben verloren, dit erg graag zouden lezen.

Zelf vindt ik het toestel, behalve de verf, ook op andere punten minder dan de MDA Pro. Dus ik stap er zowiezo van af. Dan maar weer mijn externe GPS ontvanger gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
ChRoNiX schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 18:37:
Ik heb een mailtje ontvangen van smartphonestunts (overigens inderdaad niet hetzelfde als smartphoneshop) waarin aangegeven wordt dat de E-TEN importeur alle toestellen heeft terug moeten sturen vanwege het verfprobleem. Er wordt dus bij E-TEN aan gewerkt. Over 2 weken is de verwachting dat er nieuwe telefoons komen voorzien van een andere coating.
Bij mij hetzelfde verhaal, alleen hebben ze me gebeld i.p.v. gemaild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
Ik ben benieuwd, als ze dit oplossen komt hij voor mij weer in beeld, anders wacht ik maar op de Toshiba G900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Afgezien van het verf probleem ben ik best tevreden met het apparaat. RDP via T-mobile PIT+ gaat echt geweldig via het VGA scherm. Even een kleine opsomming van + en minpunten;

+ VGA Scherm is heerlijk
+ Design is mooi (subjectief)
+ Hij is niet te groot als telefoontoestel
+ Compleet geleverd met tasje
+ WIFI Bluetooth UMTS werkt perfect
+ GPS doet het prima (ook met tomtom6)
+ Toetsenbord is solide
+ Schuifmechanisme doet het perfect
+ redelijk compleet geleverd (2 Stylussen, tasje)

- Knoppen aan de voorkant druk je vaak onbedoeld in
- Maar 64MB RAM
- Batterijenklepje komt plastic-achtig over
- Batterij is snel leeg als je meerdere connecties aan hebt staan
- Opladeraansluitig zit aan de rechteronderkant i.p.v. middenonder, wat veel autohouders onbruikbaar maakt
- Meegeleverde screenprotector is niet bruikbaar. Hij is net ietsje te klein en dan zie je randjes
- WM6 crasht wel eens (overigens alleen tijdens het spelen met het apparaat, idle nog niet gebeurd)

Zo, dat was het wel wat in m'n hoofd schiet

Verder vind ik het bellen wel even wennen, maar dat komt wel goed.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste