Hoofdcategorieën
Topicacties

E-ten M800 Topic

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 last

Reageer Nieuw Topic
Birth Life Metallica Die
Reg. datum: 19 augustus 2001

quote:
ChRoNiX schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 13:20:
[...]Ik heb het gedaan met een harde reset en bij het aftellen voor de installatie van de E-TEN software de camera knop ingedrukt. De installatie procedure wordt dan afgebroken en heb je een hele schone Windows Mobile.
Moet je de knop hele tijd ingedrukt houden of een enkele druk op de knop tijdens het aftellen
(beide methodes werkten trouwens niet bij mij, ook de softreset na de hardreset methode alla QtekS100 niet :/ )
Iemand een andere tut?

Trouwens:
quote:
De enige app die mij wel aanstaat is de Wireless\GSM\Bluetooth application waarmee je alles zo aan of uit kunt zetten. Die zou ik er wel op willen houden eigenlijk.
de Phone suite versie van spb heeft hier ook een mooie app voor, nog sneller/mooier.

Piwi.

piwi wijzigde dit bericht 16-01-2008 14:43 (19%)

Two beer or not two beer, thats the dilemma.

Reg. datum: 30 augustus 2001

quote:
piwi schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 14:39:
[...]
Moet je de knop hele tijd ingedrukt houden of een enkele druk op de knop tijdens het aftellen
(beide methodes werkten trouwens niet bij mij, ook de softreset na de hardreset methode alla QtekS100 niet :/ )
Iemand een andere tut?
[...]
Alleen eenmalig even tijdens het aftellen van 3 naar 0 voorafgaand aan de installatie.
Bij mij ging het hard resetten en daarna de camera truuk in 1 keer goed. Zoals gezegd kreeg ik een schone en snelle WM6. Deze heeft dan een blauwe achtergrond in plaats van de rode van E-TEN.

Birth Life Metallica Die

Ga het ff proberen.....
Thnx, Piwi. ;)

Birth Life Metallica Die

quote:
ChRoNiX schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 21:34:
[...]

Alleen eenmalig even tijdens het aftellen van 3 naar 0 voorafgaand aan de installatie.
Bij mij ging het hard resetten en daarna de camera truuk in 1 keer goed. Zoals gezegd kreeg ik een schone en snelle WM6. Deze heeft dan een blauwe achtergrond in plaats van de rode van E-TEN.
Vreemd, de cameratruuk geeft bij mij alleen het af en toe doorkomen van de achtergrond (originele theme denk ik) maar voor de rest is hij gewoon de 25 programma's aan het installen.
Even voor de goede orde de camera knop is die toch aan de links onderaan aan de zijkant van de telefoon?
Iemand toevallig een link naar deze originele tut?
Thnx, Piwi.

quote:
piwi schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 22:09:
[...]
Vreemd, de cameratruuk geeft bij mij alleen het af en toe doorkomen van de achtergrond (originele theme denk ik) maar voor de rest is hij gewoon de 25 programma's aan het installen.
Even voor de goede orde de camera knop is die toch aan de links onderaan aan de zijkant van de telefoon?
De knop zit rechts onderaan. Staat ook een camera ikoontje op volgens mij. Links op de telefoon zitten de volume +/- en de record knop.

Alle E-Ten programma's horen na deze procedure niet geinstalleerd te zijn op je toestel. Vrees toch dat je de verkeerde knop te pakken hebt. :)

Reg. datum: 30 juni 2002

Heb vandaag een reactie gehad van PDAshop over het hardresetten van de M800. (Hulde aan PDAShop voor het nakomen van afspraken, waren alle winkels maar zo...)

De procedure voor het hardresetten (en ook om in bootloader mode te komen):
A = Hard reset
B = Boot loader

-A&B: Wanneer het toestel aanstaat druk tegelijkertijd op de aan/uit knop en de soft reset button. Het toestel start opnieuw op.
-A: Voor een hard reset moet je, zodra het scherm oranje wordt, de voice command knop (onder de luider/zachter knoppen aan de linkerkant van het toestel) indrukken, en ingedrukt houden.
-B: Voor het bootloader menu moet je voordat het scherm oranje wordt, de voice command knop (onder de luider/zachter knoppen aan de linkerkant van het toestel) indrukken.
-A: Blijf de voice command button inhouden totdat de "Erase all data"-vraag verschijnt.
-A: Zodra deze verschijnt druk op de ´geluid harder´ (+) toets, en houd deze in, totdat het antwoord yes verschijnt.

Zo... ik kan mijn toestel nu terug sturen. Hopen dat PDAShop akkoord gaat met het omruilen naar een toestel van een andere fabrikant. Voor mij voorlopig geen E-ten meer (hoop ik).

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

quote:
Johny58 schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 17:53:
Heb vandaag een reactie gehad van PDAshop over het hardresetten van de M800. (Hulde aan PDAShop voor het nakomen van afspraken, waren alle winkels maar zo...)

De procedure voor het hardresetten (en ook om in bootloader mode te komen):
A = Hard reset
B = Boot loader

-A&B: Wanneer het toestel aanstaat druk tegelijkertijd op de aan/uit knop en de soft reset button. Het toestel start opnieuw op.
-A: Voor een hard reset moet je, zodra het scherm oranje wordt, de voice command knop (onder de luider/zachter knoppen aan de linkerkant van het toestel) indrukken, en ingedrukt houden.
-B: Voor het bootloader menu moet je voordat het scherm oranje wordt, de voice command knop (onder de luider/zachter knoppen aan de linkerkant van het toestel) indrukken.
-A: Blijf de voice command button inhouden totdat de "Erase all data"-vraag verschijnt.
-A: Zodra deze verschijnt druk op de ´geluid harder´ (+) toets, en houd deze in, totdat het antwoord yes verschijnt.

Zo... ik kan mijn toestel nu terug sturen. Hopen dat PDAShop akkoord gaat met het omruilen naar een toestel van een andere fabrikant. Voor mij voorlopig geen E-ten meer (hoop ik).
Vreemd, mij is het ook gelukt zonder al die toeters en bellen te moeten doen.

Welk toestel zou je willen hebben dan?

Birth Life Metallica Die

quote:
Heb het voor mekaar gekregen met de cameratruuk knop, alleen de knop indrukken voor dat je op het scherm klik om verder te gaan na uitlijnen/datum/tijd invullen.

Hij doet het perfect.
Met Spb Pocket Plus een perfect handling erbij gekregen. (Persoonlijke mening, deze is ook naderhand te installen vanaf pre-installed software van e-ten, maar dan heb je wel een zeer uitgeklede versie)

Begin zelfs vrolijk te worden.....
Dat ik achterop heeel iets verf mis kan ik me (nog) niet druk om maken, goed is het niet, maar om daarmee het toestel af te kraken gaat me (veel?) te ver.

Dus laat je niet alleen lijden door de negatieve (verf)verhalen, welke misschien opgelost gaan worden, wie weet.

-Een vraag rest me nog -
-Iemand een idee hoe ik/we de laatst geopende programma's wegkrijgen uit het startmenu? - _/-\o_

Bakkie pleur met een kano!
Reg. datum: 20 oktober 2002

Een update van mijn ervaringen;

Wanneer je met Tomtom6 aan het rijden bent en je batterij is bijna leeg, dan laadt hij totaal niet op in de auto. Gisteren was mijn telefoon op 25% batterij. Van amsterdam naar Rotterdam gereden (in de file gestaan). 2 uur over gedaan. Ik stap de auto uit en mijn batterij gaat na 10 minuten totaal leeg. Ik was gewend bij mijn oude Nokia 6630, dat hij gewoon full power weer uit de oplader kwam. Dit valt me wel erg tegen.

Gisteren ook tijdens diezelfde rit gehad dat als iemand mij belde, dat het niet over de Bluetooth Carkit kwam, maar als ik iemand iemand belde, dan ging het wel netjes over de Carkit. (Nokia 7K-CW)

Wanneer ik mijn nieuwe telefoon krijg zonder verfprobleem, dan ga ik ook voor de default installatie zonder toeters en bellen. Ik wilde laatst Age of empire spelen, maar die gaf aan dat ik nog geen 10Mb vrij had en wilde niet starten.

Verder denk ik dat er een memory leak ergens zit. Als je hem een tijdje aan hebt staan dan is er steeds minder geheugen beschikbaar. Gaat wel erg langzaam, maar ik merk het wel. Zelfs als je Free Up Memory gebruikt van SKTools.

Voor de rest ben ik al helemaal verliefd op het VGA scherm. Jammer alleen dat de T-mobile dekking van UMTS binnen vaak terugvalt naar GPRS, wat RDP-en weer niet ten goede komt. Bij een goed UMTS signaal gaat het echt perfect.

When I say Prrtt, you say Prrrt. PRRRT PRRRT PRRRTTT PRRRRTTT!

Reg. datum: 04 januari 2008

Wouter1971 schreef op 4 januari om 19:47 in dit forum ook al over de USB lader:

Dit klopt, USB opladen geeft nagenoeg GEEN laadstroom. Als hij helemaal leeg is en je hebt alleen USB voor handen, dan zal je hem eerst even een tijdje op moeten laden voordat hij op spanning blijft. Zie het dus als een middel om de telefoon geladen te houden en niet als oplaadsysteem.
Opladen doe je via de netadapter, je zal zien dat dat stukken sneller verloopt.

Ditzelfde geldt dus waarschijnlijk ook blijkbaar voor de autolader.

Reg. datum: 30 juni 2002

quote:
RWol schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 09:09:
Wouter1971 schreef op 4 januari om 19:47 in dit forum ook al over de USB lader:

Dit klopt, USB opladen geeft nagenoeg GEEN laadstroom. Als hij helemaal leeg is en je hebt alleen USB voor handen, dan zal je hem eerst even een tijdje op moeten laden voordat hij op spanning blijft. Zie het dus als een middel om de telefoon geladen te houden en niet als oplaadsysteem.
Opladen doe je via de netadapter, je zal zien dat dat stukken sneller verloopt.

Ditzelfde geldt dus waarschijnlijk ook blijkbaar voor de autolader.
Ik heb ervaring met USB autoladers icm met andere toestellen. In de auto laden toestellen veel sneller op dan via USB op de pc. Vaak waren mijn toestellen na 45minuten tot max 75minuten volledig bijgeladen. Zelf tijdens het navigeren met TomTom6. De M800 heb ik, vanwege de plek waar de oplader aansluting zit, nooit bijgeladen in de auto.

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Reg. datum: 03 april 2006

Laden via de sigarettenplug levert mijn MDA Vario ook geen laadstroom. Het voorgaande stukje over andere toestellen die het wel snel doen herken ik niet. Al dat opladen gebeurd via mini usb en in de auto of pc krijgt hij te weinig laadstroom.

"I haven't lost my mind; I have a tape back-up somewhere."

Birth Life Metallica Die

quote:
wouter1971 schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 11:40:
Laden via de sigaretten plug levert mijn MDA Vario ook geen laadstroom. Het voorgaande stukje over andere toestellen die het wel snel doen herken ik niet. Al dat opladen gebeurd via mini usb en in de auto of pc krijgt hij te weinig laadstroom.
De ervaring die ik heb met de spv m500 van orange is dat die wel oplaade in de auto met een usb-aansteker-lader, dan is het toch wel vreemd dat deze dat niet doet.
Hij geeft dmv een rode led wel aan dat er laadstroom is? Er zullen geen ampere's lopen maar toch....

Birth Life Metallica Die

Ik denkt dat bij een kale install van de M800 het toetsenbord issue wel aanwezig is.
Heeft toevallig iemand hiervoor een oplossing?
Via programs - utilitys - apllication recovery kun je div preinstalled programma's alsnog installeren als je dat nodig acht maar of daar de toetsebord patch bij zit?? :?

Of zou dit PREI_KBPATCH.CAB zijn >:)

piwi wijzigde dit bericht 19-01-2008 16:49 (6%)
Reden: oplossing gevonden

quote:
After some reports of chipping paint on M800, Eten has delayed shippings to February 22, accoring to Eten Webshop and Expansys). I hope you were not among those ordering your M800 from the be belgian webshop and I really do not understand how they got hold of these M800. I really hope that this delay means that we will get the final version of M800 problem-free and with a working ROM which will not need weekly flashing, as it used to be with X500 and older models.
Ik vraag me af of de nieuwe toestellen wel deze week te verwachten zijn ...

http://glofiish.blogspot.com/2008/01/m800-delayed-again.html

Reg. datum: 24 april 2006

Heeft iemand van jullie problemen gehad met het in gebruik nemen van TomTom?
Ik kan de interne GPS niet selecteren. Heb versie 6.032 van TomTom.

Iemand enig idee?

Edit - Laat maar, heb het gevonden!-

RSM wijzigde dit bericht 24-01-2008 08:06 (10%)

Reg. datum: 15 oktober 2004

Het is 22 februari en niet januari. Dus ze hebben nog een maandje. Moet te doen zijn lijkt mij.

quote:
Stien schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 09:18:
Het is 22 februari en niet januari. Dus ze hebben nog een maandje. Moet te doen zijn lijkt mij.
Toch verzekerd mij smartphonestunts dat ze deze maand nog komen. Dit na navraag bij de importeur ...

DivDaXV rijder
Reg. datum: 03 oktober 2002

Ik stond te wachten om een TyTN II te kopen maar door die leuke geintjes van HTC is die eigenlijk wle bij mij afgevallen. De M800 is eigenlijk het enigste alternatief wat er het meest op lijkt, alleen
vraag ik me af of mensen al problemen hebben gehad met het weinige geheugen wat erin zit?
Reg. datum: 20 april 2005

Ik heb zelf de M700 en ik kan zeggen dat 64MB geheugen over het algemeen wel genoeg is.

Na een reset heb ik (met een paar programma's geinstalleerd) zo'n 25MB geheugen effectief vrij.

Voor navigatie als iGO kun je het beste voor je gaat navigeren even alle programma's stoppen die nog openstaan van dagelijks gebruik. Dit is niet persé nodig (zolang er nog ~10MB vrij is), maar het komt de prestaties wel ten goede en het is zo gedaan...

Navigon 6 is een zwaar navigatieprogramma, die meer dan 20MB geheugen nodig heeft om op te starten. Na normaal gebruik (1 à 2 dagen) is dit niet meer vrij te maken door applicaties te stoppen. Voor ik met Navigon kan navigeren, moet ik dus even de M700 resetten om het geheugen vrij te maken... dit duurt 1 tot anderhalf minuutje.

Maar verder geen geheugen problemen.

DivDaXV rijder

Ik zie net dat me oude S200 ook maar 64MB had, was dan wel met WM5 (kweet niet of dat wat uitmaakt) en dat was iig goed te doen zolang je inderdaad maar alles regelmatig afsloot.
Maarja das dus weer een zorg minder... nu nog wachten op dat het verfprobleem opgelost is en dan ga ik maasr voor de M800 denk ik (of de vapourware I-Mate 9502 moet ineens leverbaar zijn :+ ).

quote:
XoReP schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 15:24:
Ik stond te wachten om een TyTN II te kopen maar door die leuke geintjes van HTC is die eigenlijk wle bij mij afgevallen. De M800 is eigenlijk het enigste alternatief wat er het meest op lijkt, alleen
vraag ik me af of mensen al problemen hebben gehad met het weinige geheugen wat erin zit?
Ik heb het af en toe als ik bijvoorbeeld Tomtom6 opstart en met m'n lompe klauwen per ongeluk op de camera knop druk. Dan krijg ik een out of memory error en wordt de camera niet gestart. voor de rest heb ik het gehad met het spel Age(s?) of Empire, die niet wilde starten omdat ik minder dan 10MB vrij had. Maar ik heb dan ook alle preload meuk er nog op staan.

DivDaXV rijder

quote:
HellBeast schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 09:15:
[...]

Ik heb het af en toe als ik bijvoorbeeld Tomtom6 opstart en met m'n lompe klauwen per ongeluk op de camera knop druk. Dan krijg ik een out of memory error en wordt de camera niet gestart. voor de rest heb ik het gehad met het spel Age(s?) of Empire, die niet wilde starten omdat ik minder dan 10MB vrij had. Maar ik heb dan ook alle preload meuk er nog op staan.
Ow dat zou wel jammer wezen... Ik ben benieuwd of hij dan wel zou starten idd zonder de standaard meuk :?

Ik heb niet zo veel zin daar nu vanalles aan te gaan doen. Ik moet straks mijn toestel weer inruilen vanwege dat verfprobleem.

Ik vraag me af, werkt dat wifi een beetje goed? Is dan de batterij niet heel snel leeg? Hoe lang gaat de batterij eigenlijk mee bij normaal gebruik?
Als je die preload zooi eraf haalt, werkt wifi dan nog of moet je daar ook iets aparts voor installeren. En wat is er allemaal voorgeinstalleerd van eten? Is het aan te raden het eraf te halen, of mis je dan een hele hoop?

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: