Hoofdcategorieën
Topicacties

E-ten M800 Topic

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 last

Reageer Nieuw Topic
soms is maar even

Beste allemaal,

Is mijn conclusie juist als ik nu zeg dat ik toch maar even jullie verdere ontwikkelingen afwacht. Want een pda/smartphone die al na een paar dagen eruit ziet alsof die al jaren uit is vind ik natuurlijk niet echt geweldig. Zou men hier wat aan doen, of denken jullie van niet.

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here

Gsus is my homeboy
Reg. datum: 24 oktober 2004

Waarom zou E-ten nou alle M800's hebben teruggeroepen...

Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB 3072MB PC6400 - 800MHz | 200GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x86 :-)

Reg. datum: 03 april 2006

Als alle toestellen teruggeroepen zijn, waarom zijn ze dan nogsteeds bij alle shops in voorraad en worden ze gewoon verkocht?

"I haven't lost my mind; I have a tape back-up somewhere."

Gsus is my homeboy
Reg. datum: 24 oktober 2004

quote:
ChRoNiX schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 18:37:
Ik heb een mailtje ontvangen van smartphonestunts (overigens inderdaad niet hetzelfde als smartphoneshop) waarin aangegeven wordt dat de E-TEN importeur alle toestellen heeft terug moeten sturen vanwege het verfprobleem. Er wordt dus bij E-TEN aan gewerkt. Over 2 weken is de verwachting dat er nieuwe telefoons komen voorzien van een andere coating.
Dus gaat over de importeur ;)

CLB wijzigde dit bericht 12-01-2008 15:26 (3%)

Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB 3072MB PC6400 - 800MHz | 200GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x86 :-)

soms is maar even

He das eigenlijk wel positief dus, nu maar hopen dat het inderdaad betere verf is.
We wachten het spannend af.

don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here

Bakkie pleur met een kano!
Reg. datum: 20 oktober 2002

Misschien krijgen we nu wel een roze coating. ;)

When I say Prrtt, you say Prrrt. PRRRT PRRRT PRRRTTT PRRRRTTT!

Reg. datum: 28 februari 2003

quote:
HellBeast schreef op maandag 14 januari 2008 @ 11:39:
Misschien krijgen we nu wel een roze coating. ;)
Of geen coating, kan het ook niet loslaten ;)

http://cache.gizmodo.com/images/slvrpink.jpg

zoiets lijkt me wel wat. :o

HellBeast: Je krijgt er weer 1 uit de nieuwe voorraad toch? Dus je staat nu in de wacht? Ik blijf me afvragen waarom ik dat toestel namelijk nog wel kan aanschaffen terwijl de importeur alles terug heeft genomen.

quote:
wouter1971 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 12:25:
HellBeast: Je krijgt er weer 1 uit de nieuwe voorraad toch? Dus je staat nu in de wacht? Ik blijf me afvragen waarom ik dat toestel namelijk nog wel kan aanschaffen terwijl de importeur alles terug heeft genomen.
Geen idee eigenlijk hoe dat kan. Ik zou ze gewoon even bellen en vragen hoe het zit. Ik ben nu inderdaad aan het wachten op de volgende batch toestellen waarvan ze zeggen dat ze dat probleem niet kunnen hebben.

Mijn M800 houdt al z'n verf goed op de plek. Nu zou het mij werkelijk aan m'n reet roesten als er wel hier en daar wat verf afgaat. Deze foon is echt zooo relaxed vergeleken met mijn N73. Dat kreng viel de hele tijd uit e.d. Toch liever dat er wat verf afgaat dan dat ik zonder het te weten m'n telefoon uit heb staan.

Maargoed, ik heb hem ook nog maar een dag of 5, we zullen zien of de verg blijft zitten :-)

Hebben jullie dan de UK versie van dit toetstel? De Nederlandse is toch nog niet uit? Weet iemand wanneer die uitkomt? Misschien heeft deze geen last van die verf die loslaat.

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

quote:
localjoost.nl schreef op maandag 14 januari 2008 @ 12:50:
Mijn M800 houdt al z'n verf goed op de plek. Nu zou het mij werkelijk aan m'n reet roesten als er wel hier en daar wat verf afgaat. Deze foon is echt zooo relaxed vergeleken met mijn N73. Dat kreng viel de hele tijd uit e.d. Toch liever dat er wat verf afgaat dan dat ik zonder het te weten m'n telefoon uit heb staan.

Maargoed, ik heb hem ook nog maar een dag of 5, we zullen zien of de verg blijft zitten :-)
Het eerste waar je het eventueel aan zou merken is het joystickje. Als je toestel het probleem zou hebben of krijgen, dan zie je het daar het eerst op.

Reg. datum: 30 juni 2002

quote:
HellBeast schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 11:15:
Afgezien van het verf probleem ben ik best tevreden met het apparaat. RDP via T-mobile PIT+ gaat echt geweldig via het VGA scherm. Even een kleine opsomming van + en minpunten;

+ VGA Scherm is heerlijk
+ Design is mooi (subjectief)
+ Hij is niet te groot als telefoontoestel
+ Compleet geleverd met tasje
+ WIFI Bluetooth UMTS werkt perfect
+ GPS doet het prima (ook met tomtom6)
+ Toetsenbord is solide
+ Schuifmechanisme doet het perfect
+ redelijk compleet geleverd (2 Stylussen, tasje)

- Knoppen aan de voorkant druk je vaak onbedoeld in
- Maar 64MB RAM
- Batterijenklepje komt plastic-achtig over
- Batterij is snel leeg als je meerdere connecties aan hebt staan
- Opladeraansluitig zit aan de rechteronderkant i.p.v. middenonder, wat veel autohouders onbruikbaar maakt
- Meegeleverde screenprotector is niet bruikbaar. Hij is net ietsje te klein en dan zie je randjes
- WM6 crasht wel eens (overigens alleen tijdens het spelen met het apparaat, idle nog niet gebeurd)

Zo, dat was het wel wat in m'n hoofd schiet

Verder vind ik het bellen wel even wennen, maar dat komt wel goed.
Ben het niet op alle punten eens met HellBeast, dus krijgen jullie mijn mening er ook nog bij als opsomming na een week+ van gebruik. Hopen dat een extra mening jullie helpt met een keuze.

Ik heb ervaring met een redelijk aantal HTC toestellen. In de afgelopen 2,5 jaar ben ik in het bezit van een MDA Pro (HTC Universal), maar heb tussendoor redelijk wat HTC's met QVGA gebruikt. Hierbij heb ik gemerkt dat VGA voor mij een absolute eis is, aangezien ik een frequente gebruiker van RDP ben. Aangezien ik de overstap maakte vanaf mijn MDA Pro zal de opsomming hieronder grotendeels in vergelijking tot de MDA Pro zijn:

+ Het toestel hééft VGA! (dat kan je niet van veel toestellen zeggen!)
+ Goed formaat/gewicht
+ WIFI, Bluetooth en UMTS gaan snel aan en maken snel verbinding
+ GPS werkt beter dan prima, UITSTEKEND. Er wordt standaard een tooltje meegeleverd die sateliet locaties ophaalt via gprs/umts (scheduled) ook wel bekend als A(ssisted)GPS. Ik maak sneller verbinding met meer satelieten dan ik ooit met mijn externe sirfstar III ontvanger had. In de praktijk vaak binnen 10 (max 15) seconden een fix.
+ Goed/stevig toetsenbord schuifmechanisme
+ Snelheid is ok. In vergelijking met mijn HTC Universal, waar redelijk wat ROMS op hebben gedraaid, vind ik de snelheid dus gewoon normaal. Heb me er in ieder geval niet aan geërgerd.
+ Stabiliteit. Persoonlijk 0 freezes/crashes gehad terwijl ik best een heavy user ben en redelijk heb lopen spelen testen.

- Touch knoppen aan de voorkant, VRESELIJK! Elke keer als ik RDP gebruikte raakte ik bij het gebruik van de stylus met mijn handpalm een van de touch knoppen. Na een week+ nog steeds niet kunnen wennen.
- De verf valt eraf... (is dit toestel wel getest voordat het op de markt kwam? - onacceptabel 1)
- Kortsluiting.... Zoals ik eerder heb beschreven in dit topic is het toestel bij mij 1x kortgesloten. (onacceptabel 2)
- Toetsenbord layout: de bovenste rij toetsen zit te dicht bij de rand, met mijn grote duimen is dat lastig in te drukken. De caps lock indicator (lampje) klopt vaak niet als je hem een paar keer aan en uit hebt gehad. De, voor RDP toch wel vrij noodzakelijke, backslash ontbreekt.
- Scherm is helder en VGA is belangrijk, maar niks tipt aan het grote VGA scherm van de MDA Pro.
- Positie mini-usb aansluiting
- 2.5 mm koptelefoon uitgang
- Support, het toestel wordt geleverd zonder handleiding en er is geen handleiding te vinden op de E-ten website. Sterker nog, het hele toestel komt er volgens mij nog steeds niet voor!

Om te reageren op de rest van de punten van HellBeast.
  • Persoonlijk vindt ik het compleet geleverd worden van een toestel 'normaal'. Het was een minpunt geweest als dit niet zo was, maar vindt het persoonlijk geen groot pluspunt. HTC doet dit al tijden netjes.
  • Baterijenklepje voelt plasticachtig als je hem los in je handen hebt. Eenmaal terug op zijn plek merk ik het persoonlijk niet meer.
  • Meegeleverde screenprotectors heb ik persoonlijk altijd slechte ervaringen mee gehad. Ik bestel er altijd een merk screenprotector bij.
Mijn beslissing is al een paar dagen geleden genomen. Het toestel gaat terug. Sinds gisteren gebruik ik mijn MDA Pro met WM6 weer. Wat een verademing. Wat een scherm! Wat een toetsenbord! Ik weet dat velen het toestel te groot vinden, maar ik heb liever een groter toestel waar ik tevreden mee ben, dan een kleine waar ik ontevreden mee ben. Voor de rest zijn de specs van de E-ten vrij vergelijkbaar met de MDA Pro (van 2,5 jaar oud!). Dan maar weer een externe GPS module! Een HSDPA abbonement had ik toch niet en bluetooth 2.0 gebruikte ik ook niet. Ik wacht wel op de volgende VGA alleskunner!

Voordat ik hem terugstuur moet ik alleen nog even ontdekken hoe ik het toestel moet hard resetten. En laat er nou net geen handleiding bestaan...

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

quote:
Johny58 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 19:22:
[...]
- Toetsenbord layout: de bovenste rij toetsen zit te dicht bij de rand, met mijn grote duimen is dat lastig in te drukken. De caps lock indicator (lampje) klopt vaak niet als je hem een paar keer aan en uit hebt gehad. De, voor RDP toch wel vrij noodzakelijke, backslash ontbreekt.
Johny, kijk eens hier
Even snel gevonden hoor, er zijn goedkopere varianten. Wellicht is dat een idee als je veel RDP gebruikt? Backslash zit daar wel op en bluetooth inklapbaar. De backslash komt namelijk ook niet voor op mijn MDA Vario en volgens mij ook niet op de G900 van Toshiba en de MDA Pro volgens mij ook niet? Lichte stimulans om meer Linux te gebruiken? :)

Birth Life Metallica Die
Reg. datum: 19 augustus 2001

quote:
Johny58 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 19:22:
[...]

De, voor RDP toch wel vrij noodzakelijke, backslash ontbreekt.
De backslash krijg je door een slash te maken en daarna met spatie om zetten.... (ff beetje prutsen met diverse toetsen kom je er vanzelluf achter)
Dus:
punt R punt space ofwel fn R fn Space

Heeft btw al iemand de vooraf geinstalleerde ****zooi van eten al gedeinstalleerd?
Doen jullie dat met remove programs of dmv harde reset en daarna softreset alla spvM500/QtekS100.
En zijn er mensen met ervaring over ontvangst op het toestel?

Een 'tevreden' gebruiker

piwi wijzigde dit bericht 15-01-2008 11:17 (5%)

Two beer or not two beer, thats the dilemma.

quote:
piwi schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 11:15:
[...]
Een 'tevreden' gebruiker
Hè gelukkig....ze zijn er ook nog!

Ik zou graag meer commentaar en meningen lezen over het toestel, ook t.a.v. de "verf" kwestie. Piwi?

Reg. datum: 30 augustus 2001

quote:
piwi schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 11:15:
[...]
Heeft btw al iemand de vooraf geinstalleerde ****zooi van eten al gedeinstalleerd?
Doen jullie dat met remove programs of dmv harde reset en daarna softreset alla spvM500/QtekS100.
En zijn er mensen met ervaring over ontvangst op het toestel?
Ik heb het gedaan met een harde reset en bij het aftellen voor de installatie van de E-TEN software de camera knop ingedrukt. De installatie procedure wordt dan afgebroken en heb je een hele schone Windows Mobile. Je houdt dan ongeveer 26Mb geheugen over.
Wel viel mij op dat de telefoon dan stukken vlotter is.

Birth Life Metallica Die

quote:
ChRoNiX schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 13:20:
[...]

Ik heb het gedaan met een harde reset en bij het aftellen voor de installatie van de E-TEN software de camera knop ingedrukt. De installatie procedure wordt dan afgebroken en heb je een hele schone Windows Mobile. Je houdt dan ongeveer 26Mb geheugen over.
Kijk daar heb je wat aan!!

Kun je naderhand enkele (indien nuttig, o.a. de spb shell) programma's los installeren?
En ik ben bezig een rdc verbinding op te stellen, toevallig iemand een idee hoe dit het gemakkelijkst te regelen is, c.q. een tutorial (sjesus dat woord kent de spellingcontrole (nog) niet dus ik weet niet of dit correct geschreven is) beschikbaar is. Thx anieweej

piwi wijzigde dit bericht 15-01-2008 14:58 (27%)

Birth Life Metallica Die

quote:
wouter1971 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 11:59:
[...]

Hè gelukkig....ze zijn er ook nog!

Ik zou graag meer commentaar en meningen lezen over het toestel, ook t.a.v. de "verf" kwestie. Piwi?
Bij mij laat midden achter ook de verf iets los maar voor mij geen groot bezwaar (nog niet, ga dit wel melden. Ook b tw dat mijn ontvangst iets minder is!).

Mijn mening is dat hij traag is met alle zooi, ga hem vanavond uit proberen met een kale rom (o.i.d.).
Voor de rest nog niets te klagen.

Heb diverse andere ppc's gehad en tot nu toe geen spijt van mijn aanschaf....

quote:
ChRoNiX schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 13:20:
[...]

Dit ga ik ook proberen met het nieuwe toestel wat ik straks weer krijg. Ik ben benieuwd of dat heel veel scheelt. De enige app die mij wel aanstaat is de Wireless\GSM\Bluetooth application waarmee je alles zo aan of uit kunt zetten. Die zou ik er wel op willen houden eigenlijk.

Heb je overigens geen problemen met je keyboard na het verwijderen van de E-ten software? Ik had op een ander forum gelezen dat Eten flink heeft zitten sleutelen aan de M800 om het keyboard netjes te laten werken. Ik weet echter alleen niet of dit in de ROM zit of in de meegeinstalleerde apps.

Birth Life Metallica Die

quote:
HellBeast schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 15:10:
[...]
Heb je overigens geen problemen met je keyboard na het verwijderen van de E-ten software? Ik had op een ander forum gelezen dat Eten flink heeft zitten sleutelen aan de M800 om het keyboard netjes te laten werken. Ik weet echter alleen niet of dit in de ROM zit of in de meegeinstalleerde apps.
Dat gaan we vanavond dan ook maar meteen uit proberen.

Reg. datum: 30 augustus 2001

quote:
HellBeast schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 15:10:
[...]
Dit ga ik ook proberen met het nieuwe toestel wat ik straks weer krijg. Ik ben benieuwd of dat heel veel scheelt. De enige app die mij wel aanstaat is de Wireless\GSM\Bluetooth application waarmee je alles zo aan of uit kunt zetten. Die zou ik er wel op willen houden eigenlijk.

Standaard is WM6 ook voorzien van een soortgelijke tool. Deze is echter zonder fancy ikoontjes.

Over het keyboard kan ik weinig meer zeggen, kan niet meer testen :) .. volgens mij werkte ie gewoon, maar het zou best kunnen dat niet alles het deed. Zo intensief heb ik 'm niet gebruikt daar ik wist dat ie weer verstuurd zou worden.

Even voor de mensen die het niet weten, hier de software methode om een hard reset uit te voeren:

HARD RESET BY SOFTWARE METHOD
1) Go to Start\Programs\Utilities\Default Settings
2) Enter the six digit number on the right box as displayed on the left box and tap OK to start hard reset. Your device system will reboot and restoring your device to factory settings with the default WM6 OS.

Birth Life Metallica Die

Heeft iemand soms de tmc functie al aan de praat?
Radio werkt, maar rds??????
Kan ook aan het belabbere ontvangst van radiosignalen liggen hier (of van de telefoon want gsm-ontvangst van mij is ook al niet al te denderend!)

Nog steeds tevreden.................. >:)
Piwi.

quote:
piwi schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 10:26:
Heeft iemand soms de tmc functie al aan de praat?
Piwi.
Ik lees ergens dat voor de M700 COM4/38400 baud zou moeten werken voor TMC. Wellicht geldt dit ook voor de M800?
Schijnt ook alleen i.v.m. gebruikt protocol voor Alturion te werken. De rest niet.

wouter1971 wijzigde dit bericht 16-01-2008 11:42 (13%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: