Gathering of Tweakers

Quicksearch
Dat is ook wat ik begrepen had uit de Speedlinq FAQ.

Intussen heb ik mijn eerste factuur van 'Green ISP handelend onder de naam Speedlinq' binnen. Afgezien van een ander KvK en BTW nummer ziet het er verder wel hetzelfde uit.

quote:
Hacee schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 09:58:
Dat is ook wat ik begrepen had uit de Speedlinq FAQ.

Intussen heb ik mijn eerste factuur van 'Green ISP handelend onder de naam Speedlinq' binnen. Afgezien van een ander KvK en BTW nummer ziet het er verder wel hetzelfde uit.
Ik heb ook zo'n zelfde factuur binnen. Mijn allerlaatste van Speedlinq :)

Voorlopig is er dus behalve dat administratieve voorvoegsel nog HELEMAAL NIETS veranderd.

Reg. datum: 05 november 2002

quote:
Volkert schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 10:08:
[...]

Ik heb ook zo'n zelfde factuur binnen. Mijn allerlaatste van Speedlinq :)

Voorlopig is er dus behalve dat administratieve voorvoegsel nog HELEMAAL NIETS veranderd.
En wat wil je dan dat er veranderd (blijkbaar heel snel of dringend of zo, want je schreeuwt het uit).
Als je wat wilt veranderen neem je toch een andere provider?
Kijk als er geen 'overname' was geweest had je ook nog gewoon de oude situatie gehad......

quote:
basduijn schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 22:26:
Ik kom er niet meer uit.
Zojuist heb ik in plaats van mijn Copperjet 1616-2P een Zyxel P2602-R aangesloten.

Internet werkt nu alleen mijn telefoon niet meer.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit werkend kan krijgen?

Wat ik ingevuld heb is onderstaand:

Number ----- 31172XXXXXX
SIP Local Port (1025-65535) ----- 5060
SIP Server Address ----- sip.ritstele.com
SIP Server Port (1-65535) -----38383
REGISTER Server Address ----- sip.ritstele.com
REGISTER Server Port (1-65535) ----- 38383
SIP Service Domain ----- sip.ritstele.com
end Caller ID ----- VINKJE AAN

User Name ----- 31172XXXXXX
Password ----- ************

Wat doe ik fout? |:( |:( |:( |:(
Vinkje bij Active?

GA-P35-S3 E6750 C2D GV-NX85T 4GB 667-C4 Maxtor 500GB HD

... get to the point!
Reg. datum: 12 januari 2004

quote:
iKremers schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 12:53:
Ik krijg net een brief dat Spedlinq binnenkort overgaat in Telfort Internet :)
Ik kreeg ook zo'n brief, maar ik ben al een jaar geen klant meer bij Speedlinq! Ben intussen wel naar Telfort na eerst een jaar DirectADSL gehad te hebben.

Hebben meer mensen deze brief gekregen die geen abo meer hebben bij Speedlinq?

quote:
rick77 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 12:32:
[...]
.....

Hebben meer mensen deze brief gekregen die geen abo meer hebben bij Speedlinq?
En als dat zo is? Wat dan nog?

Ik haal zowaar nog iets nieuws uit die brief: dat de nieuwe (volgens de brief: verbeterde) algemene voorwaarden op 21 februari 2008 ingaan. Verder denk ik dat het de bedoeling was dat we de brief ontvingen voor de factuur, maar dat is bij mij dus niet gelukt... Ach, maakt ook niet uit.

Iemand enig idee hoelang het duurt voordat we dan ook dynamische ip adressen krijgen enzo?
Of blijven deze statisch?
Is het nu mogelijk door verandering van de algemene voorwaarden onder je abo uit te komen als je de eerste 12 (13 dus) maanden nog niet hebt afgemaakt?

Op een andere site lees ik: Je kan het contract opzeggen als de Algemene Voorwaarden dit toestaan. Dit is simpel. In het "herenakkoord" tussen jou en het netwerk is jou dit recht gewoon gegeven. Let wel: het moet er expliciet in staan! De redenering "er staat niet, dat ik mijn contract niet mag opzeggen bij een prijswijziging, dus ik mag het wel opzeggen" is ongeldig. Je hebt immers voor 1 jaar getekend. Wil je van dit expliciete recht gebruik maken, dan volstaat een brief naar het mobiele netwerk. Je citeert het relevante artikel van de A.V. en je bent klaar. Op dit moment lijkt het erop, dat alle netwerken zo'n expliciete bepaling uit hun Algemene Voorwaarden hebben geschrapt.

In de AV van Speedlinq staat helaas alleen dat je bij een prijsverhoging aangetekend kunt opzeggen. Ik dacht eigenlijk dat het wettelijk zo geregeld was dat bij verandering AV, je onder een contract uit kan komen.

Weet iemand of je vanaf 21 febr. 2008, het moment dat de nieuwe AV ingaan, soms WEER aan een jaar contract vastzit maar nu lopend vanaf 21 febr.?

quote:
Candida schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 13:27:
Is het nu mogelijk door verandering van de algemene voorwaarden onder je abo uit te komen als je de eerste 12 (13 dus) maanden nog niet hebt afgemaakt?

Op een andere site lees ik: Je kan het contract opzeggen als de Algemene Voorwaarden dit toestaan. Dit is simpel. In het "herenakkoord" tussen jou en het netwerk is jou dit recht gewoon gegeven. Let wel: het moet er expliciet in staan! De redenering "er staat niet, dat ik mijn contract niet mag opzeggen bij een prijswijziging, dus ik mag het wel opzeggen" is ongeldig. Je hebt immers voor 1 jaar getekend. Wil je van dit expliciete recht gebruik maken, dan volstaat een brief naar het mobiele netwerk. Je citeert het relevante artikel van de A.V. en je bent klaar. Op dit moment lijkt het erop, dat alle netwerken zo'n expliciete bepaling uit hun Algemene Voorwaarden hebben geschrapt.

In de AV van Speedlinq staat helaas alleen dat je bij een prijsverhoging aangetekend kunt opzeggen. Ik dacht eigenlijk dat het wettelijk zo geregeld was dat bij verandering AV, je onder een contract uit kan komen.

Weet iemand of je vanaf 21 febr. 2008, het moment dat de nieuwe AV ingaan, soms WEER aan een jaar contract vastzit maar nu lopend vanaf 21 febr.?
Neeuh (helaas voor jou):
quote:
2.3 Speedlinq heeft het recht om deze Algemene Voorwaarden te wijzigen. Zulke wijzigingen kunnen eveneens ten aanzien van bestaande Abonnementen gelden. Speedlinq zal hierbij altijd het redelijk belang van de Klant in acht nemen. Wijzigingen in deze Algemene Voorwaarden treden in werking vier weken na bekendmaking op de website of op een ander tijdstip, zoals in de bekendmaking vermeld.
(bron SL. AV)

En het lijkt erop dat ze zelfs rekening hebben gehouden met die 4 weken.....(21feb)

quote:
kaajee schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 10:18:
[...]
En wat wil je dan dat er veranderd (blijkbaar heel snel of dringend of zo, want je schreeuwt het uit).
Als je wat wilt veranderen neem je toch een andere provider?
Kijk als er geen 'overname' was geweest had je ook nog gewoon de oude situatie gehad......
1. Ik wil dat mijn 1e aderpaar waar nu (zeer kwakkelend) Speedlinq op zit wordt omgezet naar Telfort.

2. Ik heb een andere provider, Telfort, op mijn 2e aderpaar, en dat draait geweldig stabiel al sinds ruim een maand.

3. Klopt, tot 29 februari. Dus ik hoop dat mijn 1e aderpaar nog voor die tijd wordt omgezet naar Telfort. Pure principekwestie om te kijken of het dan WEL goed kan draaien.

quote:
Volkert schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 14:46:
[...]
.....
3. Klopt, tot 29 februari. Dus ik hoop dat mijn 1e aderpaar nog voor die tijd wordt omgezet naar Telfort. Pure principekwestie om te kijken of het dan WEL goed kan draaien.
En dan heb je dus 2 x dezelfde provider (telfort) op 2 verschillende adsl verbindingen je huis binnen komen?

Tja , principekwestie inderdaad....... ('t is maar waar je je lol vandaan haalt.......wel lekker 40!! Mbit tot je beschikking, daar kun je in de kroeg mee aankomen.......... :P )

kaajee wijzigde dit bericht 25-01-2008 15:54 (8%)

quote:
Ik ben er achter. Blijkt dus dat ik bij één van die sip.ritstele.com het ip adres van hun in moet vullen i.p.v. sip.ritstele.com... :'(

Anyway, hij doet het weer... :)

quote:
kaajee schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 15:53:
[...]
blablabla .... daar kun je in de kroeg mee aankomen.......... :P )
Hé, niet iedereen is hier 18 hoor ...

quote:
basduijn schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 15:56:
[...]

Hé, niet iedereen is hier 18 hoor ...
Sinds wanneer moet je 18 zijn om een kroeg binnen te wandelen? Heb ik iets gemist?

Duss..........................

Nog ff snel een pluim voor speedlinq zolang ze nog bestaan.

Ik heb laatstleden een huis gekocht en 1 december de sleutel gekregen. In het weekend van 12/13 januari ben ik dit huis ingtrokken. Ik ben helaas vergeten de verhuizing een beetje op tijd door te geven aan Speedlinq, ik heb dit pas gedaan op 7 januari. En vandaag, de 25e werkt het al op mijn nieuwe adres. Naar mijn mening is dit alles behalve langzaam.

Overigens, ik heb het modem al sinds afgelopen woensdag elke avond getest op signaal (kaal koper), vanavond was het dus raak. Van Speedlinq zelf heb ik nog geen bericht dat het al zou moeten werken. Dinsdagochtend komt er een kpn-mannetje langs om de boel door te meten oid, prima, ik ben al lang blij dat het werkt...Ben benieuwd wanneer Speedlinq mij bericht dat het zou moeten werken....

En nu wachten tot ik kan overstappen op een Telfort 20Mbit abbo :-)

!Dolf is rechtvaardig!

Wij hebben hier nu al ruim een jaar internet via Speedlinq, ik heb het toen geregeld maar ben verhuisd, nu is het zo dat me pa op zijn laptop last heeft van wegvallend internet. Door zijn draadloze netwerk verbinding uit en dan weer aan te zette (of herstelle) is er wel weer internet.

Iemand enig idee waardoor dit komt? Ik kan me niet herinneren dat ik dit had toen mijn pc met een netwerk kabel aangesloten was...

AMD3500+ / X1900XT / A8N-E / 1024MBKingstone / 300GB Sata HDD.

quote:
MrVegeta schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 11:21:
Wij hebben hier nu al ruim een jaar internet via Speedlinq, ik heb het toen geregeld maar ben verhuisd, nu is het zo dat me pa op zijn laptop last heeft van wegvallend internet. Door zijn draadloze netwerk verbinding uit en dan weer aan te zette (of herstelle) is er wel weer internet.

Iemand enig idee waardoor dit komt? Ik kan me niet herinneren dat ik dit had toen mijn pc met een netwerk kabel aangesloten was...
Het kan aan zijn laptop liggen. Al de nieuwste drivers geinstalleerd voor het draadloos?
Het kan ook aan het modem liggen. Ik had namelijk ook problemen met mijn 780WL. Ik heb dit probleem opgelost door het bedraad aan te sluiten via het stopcontact.

Asus M2N32-SLI Deluxe Wireless edition Athlon64 X2 6000+, 2,0 GB DDR2 (Corsair TWIN2X2048-6400C4), MSI R4850-T2D5 512MB, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 2 x 750GB Hitachi Ultrastar A7K1000 in RAID 0, 2 x 400GB Western Digital WD4000KD 16MB cache in RAID 0

!Dolf is rechtvaardig!

Het kan idd wel aan de laptop liggen maar het netwerk blijft wel gewoon gewoon goed en ik krijg ook geen melding dat de verbinding weg is, daarom denk ik dat het aan Speedlinq ligt.

Waar kan ik zien hoeveel signaal ruis er is?

//edit, okay blijkbaar ligt het eraan dat de laptop op standby ging! Ik heb dat uitgezet en hopelijk is daarmee ook het probleem opgelost :).

MrVegeta wijzigde dit bericht 26-01-2008 12:16 (24%)

AMD3500+ / X1900XT / A8N-E / 1024MBKingstone / 300GB Sata HDD.

Hier ook alles super gegaan met sp, zoals in de brief stond 23 Jan. signaal via KPN.
Aangemeld voor voip twee dagen later netjes de brief binnen.

ALLEEN ik kan niet meer in mijn modem komen, in mijn ipconfig/dos staat wel ip routering
uitgeschakeld.
Ik heb de st 706 wel als bridge ingesteld omdat het in de papieren stond.
Ik zet hem zelf liever als router omdat je dan meer functies hebt.
Ik zit via het KPN netwerk wie wil kan mij helpen om mijn modem goed te krijgen.

Thans for reply

electronic freak
Reg. datum: 07 januari 2002

Vandaag ook de brief ontvangen. Ik zit de voorwaarden nog eens door te spitten maar ik kan niet echt een optie vinden om onder het contract uit te komen.

Er staat in de brief wel dat je bezwaar kunt aantekenen. Iemand nog iets kunnen ontdekken?