Hoofdcategorieën
Topicacties

[Speedlinq] Ervaringen - Deel 8

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 74 75 76 77 last

Reageer Nieuw Topic
U = I X R

Wat ik regelmatig heb bij mijn speedlinq verbinding is dat msn gewoon uit valt. terwijl als ik op mijn mobiele account van vodafone of een andere internetverbinding ga zitten is er totaal geen probleem met het uitvallen van msn. als msn uitvalt heb ik overigens nog wel gewoon internet want zoals skype of googletalk valt niet uit. (modem etc. heb ik al een keer gereset maar helaas heeft dat niet mogen helpen) iemand ideeën tips ?

Ga zelf maar voor server spelen. Was getekend, MySQL

Reg. datum: 27 oktober 2007

quote:
ejlondeman schreef op zondag 20 januari 2008 @ 20:06:
Wat ik regelmatig heb bij mijn speedlinq verbinding is dat msn gewoon uit valt. terwijl als ik op mijn mobiele account van vodafone of een andere internetverbinding ga zitten is er totaal geen probleem met het uitvallen van msn. als msn uitvalt heb ik overigens nog wel gewoon internet want zoals skype of googletalk valt niet uit. (modem etc. heb ik al een keer gereset maar helaas heeft dat niet mogen helpen) iemand ideeën tips ?
Heb je wireless?

Dan is het in dit soort gevallen handig om het IP-adres op je PC/laptop vast te zetten op bijvoorbeeld 192.168.1.101 , subnetmask 255.255.255.0, default gateway 192.168.1.254 en dns ook op 192.168.1.254.

Tenminste als je een Speedtouch modem hebt.

sinds 2001
Reg. datum: 24 februari 2001

Mijn buren hebben een minder prettige ervaring: na een paar maanden ging hun modem/router stuk, en het duurt maar liefst 6 werkdagen voordat ze een vervangend exemplaar krijgen, ze zitten dus een dikke week zonder internet/telefoon, best schandalig eigenlijk..

Nikon D80 | Nikon 18-70 3.5-4.5 | 50 1.8 | Tokina 12-24 4 | 100 2.8 macro | SB-600 lampje

Reg. datum: 09 mei 2003

@CyBeRSPiN: wat had je dan gedacht? Dat ze even een koerier belde en binnen het uur het modem om kwamen wisselen? Dat gaat gewoon via een logistieke partij (Penhold of zo), en dat kan een paar dagen duren. Is bij alle ISPs zo denk ik. Vandaar dat ik altijd een oud modem in de kast heb liggen voor het geval dat. Toen mijn Tiscali Zyxel P-2602H de geest gaf raakte hij de eerste keer zelfs kwijt bij TPG. Dat duurde dus nog eens een week voordat hij weer opgestuurd werd (zonder kosten voor mij gelukkig want volgens TPG had ik 'm aangenomen - echt niet).

sinds 2001
Reg. datum: 24 februari 2001

quote:
RichieB schreef op maandag 21 januari 2008 @ 00:20:
@CyBeRSPiN: wat had je dan gedacht? Dat ze even een koerier belde en binnen het uur het modem om kwamen wisselen? Dat gaat gewoon via een logistieke partij (Penhold of zo), en dat kan een paar dagen duren. Is bij alle ISPs zo denk ik. Vandaar dat ik altijd een oud modem in de kast heb liggen voor het geval dat. Toen mijn Tiscali Zyxel P-2602H de geest gaf raakte hij de eerste keer zelfs kwijt bij TPG. Dat duurde dus nog eens een week voordat hij weer opgestuurd werd (zonder kosten voor mij gelukkig want volgens TPG had ik 'm aangenomen - echt niet).
Met koerier is wel erg overdreven, maar een modem is wel zoiets basics (elke klant heeft er tenslotte een) dat dat toch wel dezelfde dag of desnoods de volgende dag op de post kan, die dingen moeten ze met tientallen op voorraad hebben liggen. Een standaardtermijn van 6 werkdagen is nu niet bepaald een snelle levering. Ben benieuwd of ze dat ook gaan compenseren in het abonnementsgeld, mits het niet aantoonbaar is dat de gebruiker de modem gesloopt heeft natuurlijk.

Nikon D80 | Nikon 18-70 3.5-4.5 | 50 1.8 | Tokina 12-24 4 | 100 2.8 macro | SB-600 lampje

Reg. datum: 01 juni 2001

Volgens mij is het zo, als je KPN hebt, je gewoon bij de KPN winkel een ander modem kan halen. Aangezien er geen Speedlinq winkel is, zullen ze het op moeten sturen (tjah de lage prijs moet ergens vandaan komen).

Drive it like you stole it.

Lekker belangrijk...
Reg. datum: 16 augustus 2000

quote:
eX0duS schreef op maandag 21 januari 2008 @ 08:11:
Volgens mij is het zo, als je KPN hebt, je gewoon bij de KPN winkel een ander modem kan halen. Aangezien er geen Speedlinq winkel is, zullen ze het op moeten sturen (tjah de lage prijs moet ergens vandaan komen).
KPN is volgens mij ook de enige provider die ook nog winkels heeft. Roepen dat Speedlinq daar ook al op bezuinigd is een beetje onzin imho.

En 6 dagen is idd een beetje lang; maar als er pas aan het einde van de dag melding van wordt gemaakt, wordt het de volgende dag pas verwerkt, de dag daarop verstuurd etc. Er hoeft niet zo gek veel te gebeuren wil het een dag of 2 langer duren dan je zou verwachten.

Last.fm | Mijn DVD-collectie | Ook zo'n hekel aan fake linkjes?

Reg. datum: 02 april 2006

Mijn speedlinq 20Mb BBNed abbonement die floept er per dag 1 a 2 keer uit. En omdat ik soms een gameserver host, is dat niet erg handig. Aangezien hij dan de rest van de dag weer leeg staat :/

Nu was ik met de DMT tool aan het prutsen, maar iedere keer als ik 'unlock experimental area' aanvink en daarna connect naar mijn modem dan zie ik eerst die 2 extra tabbladen en daarna zijn ze weer weg.
Zie hier:
Plaatje op imageshack (popups!)

Wat kan ik hieraan doen? Ik heb een Speedtouch 780WL en firmware versie 6.2.29.2.

quote:
Jellerbert schreef op maandag 21 januari 2008 @ 08:52:
Mijn speedlinq 20Mb BBNed abbonement die floept er per dag 1 a 2 keer uit. En omdat ik soms een gameserver host, is dat niet erg handig. Aangezien hij dan de rest van de dag weer leeg staat :/

Nu was ik met de DMT tool aan het prutsen, maar iedere keer als ik 'unlock experimental area' aanvink en daarna connect naar mijn modem dan zie ik eerst die 2 extra tabbladen en daarna zijn ze weer weg.
Zie hier:
[afbeelding]

Wat kan ik hieraan doen? Ik heb een Speedtouch 780WL en firmware versie 6.2.29.2.
Waarschijnlijk een versieprobleem, hetzij van DMT, hetzij van je modem.

Let er op dat de DMT versie de specifieke versie moet zijn die geschikt is voor jouw modem, da's dus waarschijnlijk niet de hoogste versie. Erg onhandig vind ik dit opgezet, maar ja.

Verder kan het ook zo zijn dan je modem firmware versie te hoog is zodat DMT het niet meer snapt. Die zou je dan eventueel kunnen downgraden.

quote:
CyBeRSPiN schreef op zondag 20 januari 2008 @ 23:02:
Mijn buren hebben een minder prettige ervaring: na een paar maanden ging hun modem/router stuk, en het duurt maar liefst 6 werkdagen voordat ze een vervangend exemplaar krijgen, ze zitten dus een dikke week zonder internet/telefoon, best schandalig eigenlijk..
Ik weet het niet. Zoveel verdient een provider niet aan een particulier, dus ze moeten toch wat procedures door en de juiste prioriteiten bepalen voor alle dingen die ze doen.

En het moet ook allemaal niet te makkelijk gaan, anders heb je van die grappenmakers die expres hun modem stuk maken.

U = I X R

quote:
Volkert schreef op zondag 20 januari 2008 @ 20:25:
[...]

Heb je wireless?

Dan is het in dit soort gevallen handig om het IP-adres op je PC/laptop vast te zetten op bijvoorbeeld 192.168.1.101 , subnetmask 255.255.255.0, default gateway 192.168.1.254 en dns ook op 192.168.1.254.

Tenminste als je een Speedtouch modem hebt.
Ik heb het zowel bedraad als draadloos. het gekke is ook dat zodra ik op mijn andere internet verbinding ga er totaal geen problemen zijn. (ps heb een 3com modem * ejlondeman vind die speedtouch modems geen succes)

Ga zelf maar voor server spelen. Was getekend, MySQL

addicted to...
Reg. datum: 19 augustus 2001

ik heb dan toch maar mijn abbo afgezegd...word er zo gek van.
het probleem is alleen dat ik er nu tot eind feb aan vast zit.
is er mogelijk nog iets wat ik zelf kan doen om mijn verbinding tot die tijd wat aangenamer te maken?
heb die tool ff geinstalleerd en krijg er het volgende uit
is hier al te zien of er problemen zijn of dat niet?
http://i25.tinypic.com/2wo9100.png

Bartjeuhz wijzigde dit bericht 21-01-2008 15:24 (6%)

::::: Sanjuu - Undead Rogue ::::: @ Talnivarr

Reg. datum: 05 mei 2000

quote:
Bartjeuhz schreef op maandag 21 januari 2008 @ 15:21:
ik heb dan toch maar mijn abbo afgezegd...word er zo gek van.
het probleem is alleen dat ik er nu tot eind feb aan vast zit.
is er mogelijk nog iets wat ik zelf kan doen om mijn verbinding tot die tijd wat aangenamer te maken?
heb die tool ff geinstalleerd en krijg er het volgende uit
is hier al te zien of er problemen zijn of dat niet?
[afbeelding]
Bekabeling fixen, die upstream attenuation is hoger dan die van de downstream. Dat duidt bij annexA in 99.9% van de gevallen op een los hangende (bijna los) kabel (een van de twee) of sluiting tussen de kabels.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

addicted to...
Reg. datum: 19 augustus 2001

quote:
bjck schreef op maandag 21 januari 2008 @ 15:57:
[...]

Bekabeling fixen, die upstream attenuation is hoger dan die van de downstream. Dat duidt bij annexA in 99.9% van de gevallen op een los hangende (bijna los) kabel (een van de twee) of sluiting tussen de kabels.
ik neem aan dat je het dan hebt over de bekabeling van het modem naar de aansluiting in de muur?
en wat bedoel je precies met sluiting?

Bartjeuhz wijzigde dit bericht 21-01-2008 16:08 (4%)

::::: Sanjuu - Undead Rogue ::::: @ Talnivarr

Reg. datum: 02 april 2006

Ik heb nog wat geprutst en nu heb ik DMT goed werkend, maar ik krijg alleen de downstream SNR omhoog. Kan ik in DMT de upstream SNR wel beinvloeden en hoe kan ik dat doen?

Plaatje: Plaatje op imageshack (popups!)
Longtime Member
Reg. datum: 24 juli 2000

Ze proberen je alleen geld uit de jas te kloppen met deze opzegprocedure. Ik kreeg ook net te horen dat ik pas in de 11e maand kan opzeggen, terwijl dit nergens in de a.v. staat.

Reg. datum: 14 juni 2004

quote:
Bartjeuhz schreef op maandag 21 januari 2008 @ 16:07:
[...]
ik neem aan dat je het dan hebt over de bekabeling van het modem naar de aansluiting in de muur?
en wat bedoel je precies met sluiting?
Hij bedoelt vooral dat je je bekabeling moet fixen. Dus: beginnen bij je ISRA-punt en vanaf daar zo kort en ononderbroken mogelijk, zonder koppelstukjes/lassen etc, met een goede kwaliteit kabel. En dan nog eens meten.

Reg. datum: 08 maart 2002

quote:
ejlondeman schreef op zondag 20 januari 2008 @ 20:06:
Hier heb ik dus ook de hele tijd last van en dat is al ongeveer twee weken. Dacht dat dit aan mijn router lag eigenlijk.

Saai leven? Zware dag op kantoor? Follow the Dunetune Challenge!

Ik krijg net een brief dat Spedlinq binnenkort overgaat in Telfort Internet :)

Op het moment dat je overgzet bent, kun je overstappen naar een ander abo van telfort. Ik heb net op de site gekeken, er staan best aardige aabiedingen tussen :)

Nu alleen nog hopen op een betere DNS server :P
Duss..........................
Reg. datum: 13 maart 2001

Wat voor abbo's heeft Telfortr dan? De enige die ik op de site zie is tot 20Mbit voor 19.95....

quote:
P. Mekes schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 12:57:
Wat voor abbo's heeft Telfortr dan? De enige die ik op de site zie is tot 20Mbit voor 19.95....
Tja, en internet 20Mbit + telefonie voor samen 29,90 ...

Meer smaken hebben ze toch niet?

DPC team chelloo.com

Iemand ervaringen met telefoon?

Sinds een week doet het binnenkomende geluid niet meer. Dat geldt voor alle twee de telefoons die ik hier in hus heb staan.
Uitgaand geluid doet het wel.

Ligt dit aan de lijn van Speedlinq of moet ik het in mijn modem zoeken?

Wie het weet die mag het zeggen en wie het niet weet mag het zingen (De Dijk)

Reg. datum: 12 juli 2007

quote:
feertje22 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 21:39:
Iemand ervaringen met telefoon?

Sinds een week doet het binnenkomende geluid niet meer. Dat geldt voor alle twee de telefoons die ik hier in hus heb staan.
Uitgaand geluid doet het wel.

Ligt dit aan de lijn van Speedlinq of moet ik het in mijn modem zoeken?
De afgelopen week de firmware van het modem geupdate?
En het is een speedtouch?

Zoja, de volgende stappen ondernemen:

1. download en flash de nieuwste firmware van de speedtouch site ( Http://www.speedtouch.nl/drivers.html )(voordat je flashed altijd eerst de factory defaults laden)
2. Gebruik de configurator (nu V15) ( Http://www.speedtouch.nl/drivers.html ), en kies Router RFC1483 standaard met VOIP, en vul je gegevens in de wizard in.
3. Login via telnet op het modem en voer de volgende commando's een voor een in:
connection unbind application=SIP port=5060
connection bind application=SIP port=38383
service system modify name=VOIP_SIP port=38383
voice config digitrelay=auto
saveall
system reboot

Inty wijzigde dit bericht 23-01-2008 23:33 (43%)

Reg. datum: 04 mei 2000

Ik kom er niet meer uit.
Zojuist heb ik in plaats van mijn Copperjet 1616-2P een Zyxel P2602-R aangesloten.

Internet werkt nu alleen mijn telefoon niet meer.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit werkend kan krijgen?

Wat ik ingevuld heb is onderstaand:

Number ----- 31172XXXXXX
SIP Local Port (1025-65535) ----- 5060
SIP Server Address ----- sip.ritstele.com
SIP Server Port (1-65535) -----38383
REGISTER Server Address ----- sip.ritstele.com
REGISTER Server Port (1-65535) ----- 38383
SIP Service Domain ----- sip.ritstele.com
end Caller ID ----- VINKJE AAN

User Name ----- 31172XXXXXX
Password ----- ************

Wat doe ik fout? |:( |:( |:( |:(

Reg. datum: 03 augustus 2006

als ik het goed begrijp dan gaat dit http://klantenservice.int...-12move-naar-Telfort.aspx straks ook voor ons gelden( dus na het overzetten van speedlinq naar telfort)
dat betekend dat ik dus straks 29,95 ga betalen ipv 34,95 nu! en ook nog eens geen starttarief bij het bellen, en een hogere snelheid! :) :)
je kunt dus na het omzetten meteen overstappen op een ander abbonement. _/-\o_

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 74 75 76 77 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: