Gathering of Tweakers

Quicksearch
.be
Reg. datum: 02 december 2001

quote:
ymmv schreef op zondag 04 mei 2008 @ 13:16:
[...]
Vind je eigenlijk niet dat je MS beloont met hun slechte service door maar een nieuw apparaat te kopen ipv dat ze eindelijk een correct werkend exemplaar leveren? Als je al een paar keer voor Jan met de korte achternaam een kapotte 360 hebt opgestuurd, zou ik zelf eerder ermee kappen dan dat ik nog 'ns 200 euro ertegenaan gooi...
Ik geef je 100% gelijk, maar ik zit met een aantal games die ik toch nog wel speel en om nu alles te gaan verkopen en dan een PS3 te kopen ... dan is een 360 van 199 euro ofzow momenteel de goedkopere oplossing dan dat ik eerst alles met verlies ga verkopen (en dan heb ik ook meteen een 2de controller + memory card). Ik ga zeker die ik nu heb opnieuw opsturen en die dan bij men ouders zetten (of eventueel verkopen).

Alleen ging ik er vanuit dat alle problemen effectief opgelost waren sinds de Falcon, maar dat is schijnbaar niet zo... begin ik toch wel wat te twijfelen of ik het wel ga doen.

DaRKie wijzigde dit bericht 04-05-2008 14:03 (12%)

bi polair

ik krijg nu geen beeld meer, iemand al een andere kabel geprobeerd?

quote:
DaRKie schreef op zondag 04 mei 2008 @ 10:38:
Klein vraagje ivm de falcon. Ik heb al een 360 maar zelfs na een paar keer opgestuurd te hebben, blijf hij krassen maken op men games of loopt de dvdspeler ineens vast (enkel een welgerichte tik op de xbox zorgt ervoor dat hij de tray terug wil opendoen)
Nu was ik van plan om een arcade pack te kopen, kost maar 200 euro en dan geef ik mijn oude 360 aan men ouders zodat ze een goede upscalende dvdspeler hebben voor hun full hd tv (wonder boven wonder, film dvd's, al dan niet gekopieerd doet hij perfect, nooit problemen mee)

Dus ik ga een arcade kopen met een falcon in (normaal gezien elke arcade pack die uitkomt?). Weet ook al waar ik moet opletten, 175w op de sticker of eentje met lot nr >= 742. Maar nu las ik ergens dat je bij de falcon nog steeds een 10-15% kans hebt op een RROD? Klopt dit?
je hebt geen 10-15% kans dat hij een rrod krijgt. het is nu minder dan 10% van de xbox360 falcons die rrod krijgen (na langere pereode). en de ps3 of wii kan net zo goed dood(bij xbox 360 RROD) gaan. en RROD is niet een reden om ps3 aan te schaffen als die dood gaat ben je hem geen 7-14 dagen kwijt maar 1 maand tot 1,5-2 maand kwijt.

Atlético Cataclismo CF
Reg. datum: 21 augustus 2006

quote:
ratsja schreef op zondag 04 mei 2008 @ 14:13:
ik krijg nu geen beeld meer, iemand al een andere kabel geprobeerd?
Ik heb sinds vandaag hetzelfde probleem: geen beeld. Geluid werkt wel, heb 2 kabels (zowel de advanced scart als de standaard kabel) en op beide kabels geen beeld. Toen ik de box vandaag voor het eerst aanzette zag ik nog wel dat er iets van signaal op de scart binnenkwam, niet echt het xbox opstartscherm maar meer alsof de tv probeerde te schakelen naar het xbox beeld, maar ook dit was na verloop van tijd afgelopen.

Net even gecheckt op service.xbox.com en helaas is mijn box out of waranty. Dat is dus dikke poep.
Is er een manier om de RROD's te forceren? >:)

I don't know; I have intermittent memory loss.

Reg. datum: 07 augustus 2006

quote:
Sgimi schreef op zondag 04 mei 2008 @ 17:46:
[...]

Ik heb sinds vandaag hetzelfde probleem: geen beeld. Geluid werkt wel, heb 2 kabels (zowel de advanced scart als de standaard kabel) en op beide kabels geen beeld. Toen ik de box vandaag voor het eerst aanzette zag ik nog wel dat er iets van signaal op de scart binnenkwam, niet echt het xbox opstartscherm maar meer alsof de tv probeerde te schakelen naar het xbox beeld, maar ook dit was na verloop van tijd afgelopen.

Net even gecheckt op service.xbox.com en helaas is mijn box out of waranty. Dat is dus dikke poep.
Ik weet niet hoe je een RROD goed kan forceren. Maar ik denk dat als je geen Falcon hebt, je de Xbox 360 gewoon even 24uur een game moet laten draaien (intro filmpje dus heletijd :P ) dan gewoon TV uit (of gaan kijken natuurlijk :9 ) en maar wachten. Zal wel binnen 48 uur een RROD komen :> :+

Of om het nog wat sneller te laten gaan en de kans te verhogen: je Xbox 360 inpakken in bijvoorbeeld handdoeken en dan gaan met die banaan :D

Cubic X wijzigde dit bericht 04-05-2008 17:54 (6%)

Atlético Cataclismo CF

quote:
...of gaan kijken natuurlijk :9 ...
You must be joking, right? :+

Atlético Cataclismo CF

Ik heb inmiddels weer even beeld gehad. Heb de console een tijdje ingepakt in handdoeken, een tijdje aangezet, daarna weer uit...en voila! Er WAS beeld. Na transport van de console naar zijn oude vertrouwde stekkie en weer aansluiten was het ook direkt weer afgelopen. Dus nu staat mijn doosje wederom ingepakt lekker warm te worden. Ik hou jullie op de hoogte....

Atlético Cataclismo CF

Goed. Weer een kwartiertje ingepakt, lekker laten bakken. In de tussentijd las ik op het grote internet een oplossing die blijkbaar voor andere mensen gewerkt heeft: box uit, met de controller aanzetten terwijl je de Y + RT ingedrukt houdt.

Probleem is nu: heb ik het probleem opgelost door mijn box lekker te laten opwarmen of door de <aan><Y>+<RT> truuk?

quote:
Sgimi schreef op zondag 04 mei 2008 @ 17:46:
[...]

Heb dit zelfde probleem gehad, ook geen RROD geen garantie (2,5j oud)
Weet niet welke kant van Nederland je wegkomt maar hier in de buurt van Enschede heb ik hem weggehad en hebben ze de box helemaal gestript nieuwe koeling erin en hij werkt weer prima.
Plus heb nog nooit zo'n stille xbox gehad :*)

A young loner on a crusade..

quote:
Sgimi schreef op zondag 04 mei 2008 @ 19:13:
Goed. Weer een kwartiertje ingepakt, lekker laten bakken. In de tussentijd las ik op het grote internet een oplossing die blijkbaar voor andere mensen gewerkt heeft: box uit, met de controller aanzetten terwijl je de Y + RT ingedrukt houdt.

Probleem is nu: heb ik het probleem opgelost door mijn box lekker te laten opwarmen of door de <aan><Y>+<RT> truuk?
Voor zover ik weet, is dat een tijdelijke oplossing... op een gegeven moment wordt dat gewoon een RROD. Je gaat nu alleen tijdelijk het proces voorafgaand aan de RROD tegen door enorm te verhitten.. :'(

Zet- en drukfouten voorbehouden.

bi polair

ik heb ook geen idee of de mijne nog warranty heeft
mijn 1e was binnen een dag stuk, heb een nieuwe gekregen, dat was ongeveer 2 jaar geleden.

quote:
ratsja schreef op zondag 04 mei 2008 @ 22:04:
ik heb ook geen idee of de mijne nog warranty heeft
mijn 1e was binnen een dag stuk, heb een nieuwe gekregen, dat was ongeveer 2 jaar geleden.
je hebt 2 jaar op random fouten en 3 jaar opRROD

Turn it up loud, captain!

Vandaag eindelijk mijn Xbox 360 terug gekregen. Deze keer kreeg ik dezelfde console terug als ik opstuurde, het moederbord en de DVD drive zijn volledig vervangen. Dat ding lijkt nu een heel stuk stiller te zijn een veel stabieler te draaien, toen ik de console een jaar geleden oorspronkelijk kreeg, crashte deze vaak en kreeg ik af en toe artifacts.

Het support process is IMHO enorm verbeterd met een pagina waarop je de status kunt volgen en met regelmatige status updates via email. Dat had Microsoft eigenlijk vanaf het begin af aan moeten invoeren.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

bi polair

heb de mijne aangemeld bij repair centre, ik zat 1 week buiten de garantie, mijn xbox is gefabriceerd op 16 - 05 - 2006, echter mijn vorige xbox[na 1 dag stuk] gelde als referentiedatum.
Maar meneer deed niet moeilijk en gooide het op garantie.
Het was een welbekend probleem, wat niet aan de kabel lag.

Voor mij is het ook weer raak, enkele maanden na mn vorige rrod houd nu de dvd drive het voor gezien (htiachi volgens mij). Altijd balen, maar het was een drive die vrij snel ging krassen (een keer gebeurd, maar waarschijnlijk bewogen xbox), dus hopen dat ik nu een betere drive krijg.
Ok, afspraak gemaakt, maar zit helaas pinksteren tussen dus duurt nog wel even. Ze vertelden mij ook dat ik de voeding mee moest geven? Ik las echter dat ze soms fouten maken door een verkeerde voeding mee terug te geven, dus zal ik dat wel doen? Ik zie het nut er niet van in...
quote:
ratsja schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 12:20:
heb de mijne aangemeld bij repair centre, ik zat 1 week buiten de garantie, mijn xbox is gefabriceerd op 16 - 05 - 2006, echter mijn vorige xbox[na 1 dag stuk] gelde als referentiedatum.
Maar meneer deed niet moeilijk en gooide het op garantie.
Het was een welbekend probleem, wat niet aan de kabel lag.
Ja, ik heb vandaag een nieuwe kabel gehaald, nog steeds geen beeld :(
Ligt bij mij dus ook aan de xbox zelf, moet ik hem maar ook opsturen.
Hoop dat ik mijn geld terug kan krijgen voor die kabel, maar dat zal wel niet.

Atlético Cataclismo CF

Ik heb de mijne ook aangemeld. Na de truuk met de handdoek heeft hij het wel even gedaan maar de volgende dag hetzelfde probleem: geen beeld. MS gebeld en die wisten mij te melden dat hoewel mijn xbox eigenlijk uit garantie was (5 apr 2008) ik nog recht had op extra garantie. Dit zou volgens de meneer die ik gesproken heb alleen voor NL gelden, in Belgie bijvoorbeeld was ik gewoon 75 euro lichter geweest, daar dus geen extra garantie. Mij is overigens verteld echt alleen de console op te sturen, dus verder helemaal niets: geen voeding, geen kabels, geen hdd en niet vergeten een eventuele dvd eruit te halen :)

Maar goed, ik ga een afspraak maken met UPS, er wordt een nieuw moederbord ingezet en dan maar hopen op een lang en gelukkig Xbox leven :)

Sgimi wijzigde dit bericht 11-05-2008 12:03 (13%)

Heeft iemand dit wel eens gehad?

Ik start net mijn xbox 360 op en ik hoor soms een klink geluidje lijkt het haast wel. Ik zit dan gewoon op het xbox dashboard wat via windows messenger te sturen.
Het is een xbox pro met 175 watt voeding (nieuwste geloof ik dus met falcon).
Mensen, hoe zit het nou precies, blijft MS de consoles "repareren"? Terwijl iedereen weet dat ze daarna weer vrolijk kapot gaan?

Ik zat laatst Kassa te kijken, aflevering mbt garantie. Je kunt op een hoop apparaten, als je aantoont dat het de schuld is van de fabrikant, tot zo wel 8 jaar garantie eisen. Ik gok dat dit ook het geval is met de console van MS. Straks in 2009 gaan er een hoop consoles buiten hun garantie vallen, met de bekende RROD, wat toch echt wel hun toegegeven fout is.

Ik heb me er zo erg over verbaast dat een bedrijf zoiets kan verkopen. Die van mij is al 2x kapot gegaan. Dat MS er door een vluchtige launch niet achter is gekomen dat ze na 6+ maanden met bosjes kapot gaan, dat is één ding. Maar dat ze vervolgens daarna geen permanente oplossing daarvoor bieden is toch eigelijk gekkenwerk? Het is nu toch ook voor hun dweilen met de kraan open? En dat waarschijnlijk wel langer dat hun gegeven 3 jaar garantie.

Zullen er niet, vooral in USA, een hoop rechtzaken komen na die 3 jaar garantie?

Ik ben benieuwd wat jullie meningen hierover zijn, misschien zie ik het wel helemaal verkeerd...

Reg. datum: 07 augustus 2006

quote:
nijntje82 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 12:54:
Mensen, hoe zit het nou precies, blijft MS de consoles "repareren"? Terwijl iedereen weet dat ze daarna weer vrolijk kapot gaan?

Ik zat laatst Kassa te kijken, aflevering mbt garantie. Je kunt op een hoop apparaten, als je aantoont dat het de schuld is van de fabrikant, tot zo wel 8 jaar garantie eisen. Ik gok dat dit ook het geval is met de console van MS. Straks in 2009 gaan er een hoop consoles buiten hun garantie vallen, met de bekende RROD, wat toch echt wel hun toegegeven fout is.

Ik heb me er zo erg over verbaast dat een bedrijf zoiets kan verkopen. Die van mij is al 2x kapot gegaan. Dat MS er door een vluchtige launch niet achter is gekomen dat ze na 6+ maanden met bosjes kapot gaan, dat is één ding. Maar dat ze vervolgens daarna geen permanente oplossing daarvoor bieden is toch eigelijk gekkenwerk? Het is nu toch ook voor hun dweilen met de kraan open? En dat waarschijnlijk wel langer dat hun gegeven 3 jaar garantie.

Zullen er niet, vooral in USA, een hoop rechtzaken komen na die 3 jaar garantie?

Ik ben benieuwd wat jullie meningen hierover zijn, misschien zie ik het wel helemaal verkeerd...
In Europa is het volgens de wetgeving eigenlijk dat je op electronische apparaten levenslange garantie hebt...helaas hanteren producenten dit niet en negeren ze je gewoon. Normaal zou je het met een rechtszaak kunnen afdwingen, maar dat kost een vermogen.

Microsoft bouwt in de opgestuurde 360's een speciaal koelelement in, deze werkt wel maar niet super goed waardoor er nog steeds problemen kunnen optreden. Microsoft repareert ze en bouwt dus extra koeling in, in de launch 360's. Problemen kunnen optreden hiermee, maar wel een kleinere kans. Bij een Falcon 360 zetten ze er gewoon een nieuw moederbord in :)

Na drie jaar heb je gewoon pech. Microsoft is een koppig bedrijf (niks tegen Microsoft wat betreft Gaming, hun zaakjes behalve de garantie hebben ze goed voor elkaar) en zal na drie jaar garantie gewoon geld gaan vragen voor je reparatie.

In Amerika klagen ze elkaar voor alles en nog wat aan, maar ik denk dat het niet gaat werken tegen Microsoft wat betreft het garantie probleem.

De rechter in NL hanteert door de bank genomen de regel dat als je van een apparaat X mag verwachten dat deze het in ieder geval bv 5 jaar uithoudt, je dan dus ook 5 jaar lang bij de fabrikant mag aankloppen voor reparaties die kosteloos worden uitgevoerd.

Het is dus niet vooraf te zeggen of dit bij een 360 dus 5 jaar wordt of langer. MS heeft een nadeel: ze hebben openlijk toegegeven dat er een ontwerpfout in zit. M.a.w.: een versie met die ontwerpfout zou dus t.a.t. moeten worden vervangen. Zo'n rechtzaak zou dus niet kansloos zijn in NL, temeer omdat er veel voorbeelden zijn van consoles in het verleden (en heden) die wel lang blijven werken.

Je krijgt als bedrijf echt gezeik wanneer over een tijdje een grote groep mensen met een apparaat zit dat niet meer gerepareerd kan worden zonder ervoor te betalen. Ze hebben tot nu toe echt mazzel gehad met de class-action lawsuits mbt de 360, want krassende drives, veel uitval etc. is veelal appeltje-eitje voor het leger advocaten die hier hun geld mee verdient. Overigens zijn class-action lawsuits zelden echt een voordeel voor de klager: je krijgt vaak een vaststaande uitkering, en die is soms zo laag dat je er niet echt veel beter van wordt. Wat MS veel minder kan gebruiken is veel negatieve publiciteit. Daarom snap ik ook niet dat ze niet meer werk maken van het voorkomen van wat er binnenkort aan gaat komen: de groep mensen die niet meer hun 360 kan laten repareren omdat de garantie verlopen is, maar die WEL last hebben van een bewezen ontwerpfout in de 360.

EfBe wijzigde dit bericht 12-05-2008 14:20 (5%)

Lead developer of LLBLGen Pro, the productive O/R mapper for .NET
My .NET Blog
Microsoft MVP (C#). PSN ID: EfBe

Heb even het topic door gekeken, maar zosnel geen antwoord gevonden op mijn vraag.

Ik heb mijn xbox360 verkocht, hiervan was de garantie verlopen en hij was gemod.
Nu kreeg de xbox360 al na een week een RROD terwijl hij het daarvoor altijd 2jaar bij mij had gedaan.
Nu is de koper een goede bekende van me en wil ik hem hier niet mee laten zitten.

Nu is mijn vraag, kunnen gemodde xbox360's ook worden verstuurd voor reparatie, en weet iemand wat de gemiddelde kosten zijn voor RROD reparatie als de garantie is verlopen.
Ik twijfel of Microsoft hem nog wil repareren na dat hij gemod is (of kijken ze hier helemaal niet naar)
Mochten de reparatie kosten redelijk zijn, dan kan ik deze delen met de koper van de xbox360.
Let's play it the Russian way

quote:
ReVision schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 10:13:
Heb even het topic door gekeken, maar zosnel geen antwoord gevonden op mijn vraag.

Ik heb mijn xbox360 verkocht, hiervan was de garantie verlopen en hij was gemod.
Nu kreeg de xbox360 al na een week een RROD terwijl hij het daarvoor altijd 2jaar bij mij had gedaan.
Nu is de koper een goede bekende van me en wil ik hem hier niet mee laten zitten.

Nu is mijn vraag, kunnen gemodde xbox360's ook worden verstuurd voor reparatie, en weet iemand wat de gemiddelde kosten zijn voor RROD reparatie als de garantie is verlopen.
Ik twijfel of Microsoft hem nog wil repareren na dat hij gemod is (of kijken ze hier helemaal niet naar)
Mochten de reparatie kosten redelijk zijn, dan kan ik deze delen met de koper van de xbox360.
op marktplaats staan er enkelen die ze voor rond de 30 euro willen repareren.. weetniet in hoeverre ze te vertrouwen zijn maar ga uit van het goede van de mens ;) ps je hoeft alleen te zoeken op RROD

Uitdrijvûrrrr!

Ik denk dat ik, voordat mn 360 twee is (augustus dit jaar), het beestje opstuur.

Hij loopt té vaak vast in GTA. Krijg steeds meer "the disc is unreadable" errors, ook in andere spellen, dus dat speelt onwijs irritant als je bijv. bezig bent met een missie of noem het maar op.

Zal ze morgen 's bellen (eerst even serienummer opzoeken als ik thuis ben), en dan mn HDD eraf.
Maakt me niet uit dat ik t ding een paar weken kwijt kán zijn, dit irriteert me mateloos.

Fiat Stilo/Ford Ka
The chase is better than the catch - Scooter

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws