Hoofdcategorieën
Topicacties

Media Portal erg mooi alternatief voor Windows Media Center

Pagina: 1 2 3 4 ... 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 06 maart 2008

Ik heb een probleem met het installeren van een MCE afstandbediening. Ik heb de vervangende driver van Media Portal geinstaleerd en in de MP configuratie de "Use Microsoft ..." aangevinkt. Toch reageert de afstandbediening nog nergens op. Ik werk met Nederlandse XP Home SP2. Ook staat "Use you ... to control MP" aangevinkt. Het opvallende vind ik dat bij "USBUIRT" staat "USBUIRT device not detected!". Ben ik nog ergens een vinkje vergeten of moet ik nog een driver installeren

Reg. datum: 06 maart 2007

Hmz.. ik zou eerst eens de standaard MS drivers installeren en gewoon je hardware testen.. Dat je zeker weet dat je IR ontvanger het doet. Probeer evt eens een andere USB poort, mss is je host gesneuveld..

quote:
McNamara schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 12:57:
Net een klein bestellingetje geplaatst voor mijn htpc een beetje up te graden, mijn huidige shuttle is veel te luidruchtig., ga enkel mijn dvd brander en mijn 250gb en 500gb hdd over plaatsen naar deze pc

Antec Fusion Black HTPC Case - 430HE Watt PSU (£123.36)
[afbeelding]

Gigabyte GA-MA78GM-S2H AMD 780G Micro-ATX (Socket AM2) PCI-Express DDR2 Motherboard
(£64.61)
[afbeelding]

OcUK 2GB (2x1GB) DDR2 PC2-8500C5 1066MHz Dual Channel Kit
(£41.11)
[afbeelding]

AMD Athlon 64 X2 Dual Core 4800+ 2.50GHz (Socket AM2) - Retail
(£56.39)
[afbeelding]

Samsung SpinPoint F1 750GB SATA-II 32MB Cache - OEM (HD753LJ)
(£86.94)
[afbeelding]
waarom prijzen in ponden? Ben je een Brit ofzo? Is nou net toch wat duurder dan in NL en in GER denk ik.. Anders wel mooie config. Ik zou voor die CPU een 45W TDP nemen, meer dan genoeg met dat mobo.. Oja en dat RAM... neem eens PC5300, dat is meer dan voldoende.

Reg. datum: 16 februari 2005

Ik heb nu eindelijk wel geluid via Mediaplayer met 5.1 dankzij de nieuwe Realtek drivers maar als ik iets wil afspelen in media portal dan is het geluid dus niet 5.1 en hoor ik weer geen stemmen (lijkt wel of het maar 2 geluids singnalen doorgeeft) en ik heb elke codec in de configuratie geprobeerd.

Dus hoe krijg ik de codec in Mediaportal hetzelfde als WMP gebruikt in Windows?

Intel Core2Duo E6850 @ 3.6Ghz | ASUS Striker Extreme | 2x G.Skill DDR2 PC6400 2048Mb | Leadtek 8800GTX | 2 x WD Raptor 150Gb 10.000Rpm | Dell 2407WFP 24" TFT

Voor de mensen die een MP setup hebben heb ik een aantal vragen. Gewoon om qua software de juiste keuzes ih begin te maken.

1/ Hoeveel harde schijven zitten in je HTPC en waarom? Hoe groot zijn ze telkens?
2/ Hoe zijn die harde schijven exact gepartitioneerd, hoe groot zijn de partities en waarom zijn ze zo gepartitioneerd.
3/ Welk OS heb je draaien en waarom?
4/ Naast MP welke programma's heb je nog allemaal geïnstalleerd en waarom? (bv virusscanner, registry cleaner, email...)

tkz!

16-09-2003 15.15
Reg. datum: 07 juni 2001

1] 1x80gb SATA en 1x500gb SATA heb 80gb voor mijn system partitie en 500gb voor mijn media (voornamelijk muziek en series). De rest van mijn media heb ik op mijn server staan waar 2x500gb in zit.
2] zie hierboven.
3] XP Pro, snelste op mijn systeem. En makkelijk configureerbaar. Gebruik het OS alleen maar op mediaportal op te starten.
4] PowerDVD voor de codecs, newsleecher (reden lijkt me duidelijk). Verder vrijwel niets. Heb hem echt dedicated draaien voor MP.

Rankovic: When i see you in the city! I Kill you!

It never hurts to help
Reg. datum: 31 januari 2001

quote:
Lordsauron schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 12:52:
Ik heb laatst een plug-in gedownload waarmee ik via me PDA en via het WiFi netwerk mijn media portal kan bedienen, helemaal geniaal(hoef ik niet meer van de bank af/heb geen remote).
Echt een aanrader ;)
Link
moet wel een gui change krijgen maar ja, heb nog geen zin gehad me daar in te verdiepen. ;)
Hmmm ik ben er ook mee bezig geweest icm HTC tynth . Echter ik heb het nog niet voor elkaar gekregen. Nu is mijn kennis ovet netwerken ook niet echt over naar huis te schrijven.
De tynth 2 draait WM6. De bestanden heb ik gekopieerd. Ik heb op mijn router de poort 8100 geforward. Maar moet ik nu bij instellingen op mijn tynth het ip-adres van mijn htpc ingeven of het ip adres van mijn router (192.168.0.101 of 192.168.0.1)? ik heb nu beide poorts geforward in mijn router, maar tot op heden geen succes.

Enzo

Reg. datum: 21 december 2007

1] 30gb Sata in de HTPc de rest in derver
2] opgedeeld in 16gb voor het OS , de rest voor mediaportal en program files.
3] XP Pro, puur gezien omdat ik hier nog licenties voor heb :)
4] Mccaffee 8.5, powerdvd, planesoft screensaver pack, firefox ...redelijk puur voor MP

quote:
Mystikal schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 08:48:
[...]

Hmmm ik ben er ook mee bezig geweest icm HTC tynth . Echter ik heb het nog niet voor elkaar gekregen. Nu is mijn kennis ovet netwerken ook niet echt over naar huis te schrijven.
De tynth 2 draait WM6. De bestanden heb ik gekopieerd. Ik heb op mijn router de poort 8100 geforward. Maar moet ik nu bij instellingen op mijn tynth het ip-adres van mijn htpc ingeven of het ip adres van mijn router (192.168.0.101 of 192.168.0.1)? ik heb nu beide poorts geforward in mijn router, maar tot op heden geen succes.
Die port forwarding zou ik lekker uit zetten.
het enige wat ik raar vond in die beschrijving.. je hoeft niets te doen met je router, zolang je pda en je pc binnen de zelfde ip range zitten (192.168.0.x).
je instaleerd die plugin, je configureert de plug in. in MP config zet daar je port nummer in(8100 ofzo)
instaleerd de boel op je pda/mda. selecteert daar je settings en voert of de naam van je pc of het IP adres van de pc die MP draait en port nummer(8100) en klikt op connect.

It never hurts to help
Reg. datum: 31 januari 2001

quote:
Lordsauron schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 08:57:
[...]

Die port forwarding zou ik lekker uit zetten.
het enige wat ik raar vond in die beschrijving.. je hoeft niets te doen met je router, zolang je pda en je pc binnen de zelfde ip range zitten (192.168.0.x).
je instaleerd die plugin, je configureert de plug in. in MP config zet daar je port nummer in(8100 ofzo)
instaleerd de boel op je pda/mda. selecteert daar je settings en voert of de naam van je pc of het IP adres van de pc die MP draait en port nummer(8100) en klikt op connect.
Okay bedankt zover... Nog 1 extra vraagje. Ik heb nu bepaalde mappen gedeeld op mijn htpc. Is dat nog van belang? Moet ik alles delen, of staat dat hier helemaal los van?

Overigens krijg ik de foutmelding: Er kan geen foutmelding worden weergegeven omdat een optionele bronassembly niet kan worden gevonden...
Dit betekend zeker niet dat ik geen foutmelding heb :P

okay, works... wel even terug naar windows gaan en je windows f irewall blokkering opheffen |:(

Op naar het volgende projectje... :P

Mystikal wijzigde dit bericht 07-03-2008 09:19 (17%)

Enzo

Wii : 5486-5080-0687-9172
Reg. datum: 06 februari 2002

1) 160GB Maar media staat op server
2) 40GB voor Windows + Apps, 120GB voor docu's / extra media
3) XP Pro, draait gewoon stabiel en snel
4) Open Office (Vriendin gebruikt hem ook als normale pc), firefox, thunderbird, powerdvd

1/
HTPC:
320gb voor XpPro en Media Portal
320GB voor muziek.
Server:
3x 500GB voor OS en media.
Workstation:
250GB voor Vista Ultimate x64 en software
3x500GB voor werk en backup.

2/ niet..

3/ XP pro voor MP en server is gewoon prima) en Vista Ultimate x64 dus voor de q6600 8)

4/ NOD 32 op alles en drivers

ThaClown wijzigde dit bericht 07-03-2008 10:08 (89%)

Wat heeft iedereen toch met die antec Fusion?
Ik vind em echt niet mooi, beetje saai..
Maargoed smaken verschillen he

ThaClown.. aan elke case is er wel iets.. + de fabrikanten vragen er VEEL TE VEEL geld voor! Ik steek m'n hardware in 'n gewone simpele midicase... lekker veel plaats. Ziet er wel niet uit, maja je kunt hem 'n beetje uit 't zicht zetten hé, of in de kast steken..

quote:
ThaClown schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 10:30:
Wat heeft iedereen toch met die antec Fusion?
Ik vind em echt niet mooi, beetje saai..
Maargoed smaken verschillen he
Het is gewoon een heel praktische full-hight case.

E6600 @ 3333Mhz Specs || Seat Leon 20vt Sport [AUQ MY01] - SKN 225pk

Reg. datum: 17 april 2007

HTPC zithoek
1] 1*250 gig sata voor OS
3] XP Pro
4] Avast, power dvd, all-in-one codec pack, winrar, daemon tools

HTPC slaapkamer
1] 1*80 gig voor OS
3] XP Pro
4] Avast, power dvd, all-in-one codec pack, winrar, daemon tools

Server
1] 1* 1TB voor muziek en film/serie
1* 500GB voor foto's en tv recordings
1* 80GB OS
1* 80GB Installs
1* 80GB Backups (ghosts van mijn pc's etc..)
3] Windows Server 2003
4] ik gebruik hier o.a. voor MediaPortal: DFS, DNS, etc...

deandb wijzigde dit bericht 07-03-2008 13:00 (4%)

Reg. datum: 20 september 2004

quote:
Justchill schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 00:49:
Voor de mensen die een MP setup hebben heb ik een aantal vragen. Gewoon om qua software de juiste keuzes ih begin te maken.

1/ Hoeveel harde schijven zitten in je HTPC en waarom? Hoe groot zijn ze telkens?
2/ Hoe zijn die harde schijven exact gepartitioneerd, hoe groot zijn de partities en waarom zijn ze zo gepartitioneerd.
3/ Welk OS heb je draaien en waarom?
4/ Naast MP welke programma's heb je nog allemaal geïnstalleerd en waarom? (bv virusscanner, registry cleaner, email...)
tkz!
1. 1x 250GB / 2x 750GB
2. 250GB --> 80GB C: voor OS, de rest D:Muziek) 2x 750GB = films / series
3. Vista Ultimate (graphics)
4. NOD32, DVD Decrypter, ffdshow, CoreAVC, touchkit (touchscreen software)

'k ben na een paar dagen toch echt wel benieuwd hoe jullie ervaringen zijn met de FloppyDTV & RTL 7. Dan met name hoe bij jullie de scrollbar onderin eruit ziet. Is die strak, is die wazig, is die goed te lezen? 'k vind hem hier namelijk behoorlijk wazig en slecht te lezen gezien het kwaliteitsverschil met mijn Samsung HD-Decoder (DCB-H360RS)

** EDIT **

Ik hoor trouwens graag van de MP gebruikers welke codec jullie hebben ingesteld in MP Configuratie (television) bij de MPEG-2 Video decoder. Staat deze nog op de standaard MPV Decoder Filter of gebruiken jullie daar ook ffdshow voor?

-Leon- wijzigde dit bericht 07-03-2008 16:30 (9%)

System Specs: Desktop HTPC

Jongens, nieuwe stilste voeding = Enermax modu82+ X25W

http://www.silentpcreview.com/article806-page6.html

Vroeger waren corsair en seasonic de toppers, maar dat is gedaan!

En check deze MSI!! (i/o)

http://www.legitreviews.com/article/674/3/

Justchill wijzigde dit bericht 07-03-2008 17:16 (17%)

Nee... echt? - Ga weg!

quote:
Justchill schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 17:06:

Vroeger waren corsair en seasonic de toppers, maar dat is gedaan!
Enige nuancering is wel op z'n plaats, waarschijnlijk in je enthousiasme dit niet gelezen:

"Having crowned a new silent PSU king, it's prudent to point out that in a competition among the best in any category, whether Olympic athletes or high performance computer power supplies, the differences between first, second and third place (and even lower ranks) are often marginal. With swimmers, runners, and skiers, it's sometimes measured in hundredths of a second. Similarly with quiet, high performance PSUs, a number of Seasonic and Corsair models come within 1~2 dBA@1m of the Modu82+ 625's default acoustics, and their electrical performance is close enough to be considered identical. In practical usage, the noise advantage between this PSU and some of the other top ranked quiet models may not even be audible because of the masking effects of other louder noise sources, either in the computer or in the environment."

Dus om nu gelijk over vroeger te beginnen......., das was gisteren toch? :*)

The day Microsoft makes something that doesn't suck is the day they make a vacuum cleaner...

Pure anandamine!
Reg. datum: 24 februari 2001

In het kader van domme vragen:
Ik heb een MS Remote en ik wil graag dat het blauwe knopje alt-F4 doet... Hoe krijg ik dat voor elkaar? :?
Weet iemand de keycodes ofzo?

Overigens: Ik dacht dat dit topic over Mediaportal ging, en niet over HTPC's? ;)
Voor voedingen en nieuwe HTPC's moet je maar in de desbetreffende topics kletsen :)

anandus wijzigde dit bericht 07-03-2008 22:33 (43%)

Wau wau!

Reg. datum: 02 maart 2008

quote:
Pred87 schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 17:36:
[...]

Mij is het gelukt met Fusion V2 alle knoppen werkend te krijgen. Je moet iig zorgen dat je de nieuwste versie van de IMON software hebt. Daar kun je zelf knoppen en acties toevoegen. Er staat op het mediaportalforum een tutorial. Kzal zo even kijken.

EDIT
Link kan ik niet meer vinden maar het is niet zo heel erg moeilijk. Stel de harmony in als MCE remote. Zorg dat je versie 7 beta download en installeerd (wel eerst antec software verwijderen). Nu volg je de laatste stap van deze guide.

" ) In iMon manager choose MCE remote in settings tab and configure key map like the one you configured in input plugin under program command (add a new program called MP and import the mp.imo attached file). Beware, the following remote keys must be configured under windows command : the 4 arrows, back space button and Enter button. Under iMon Utilities/Front view, do not forget to choose "never". "

De mediaportal.imo file kun je vinden in de link hierboven. Wanneer je dit gedaan hebt werken als het goed is de play, pause, stop knoppen. De exit knop moet je zelf even veranderen bij windows command. In plaats van backspace moet het esc zijn.

Overige knoppen moet je zelf toevoegen in de IMON manager. Dit kun je doen door keyboardshortcuts van mediaportal te gebruiken. Ga naar program commands > mediaportal en click add function. Geef een naam op en in het volgende scherm de keyboard shortcut (voor imdb info F3). Bij RC functie geef je de knop op de remote aan (more van mce remote is info op de harmony remote).

Zo werkt het in ieder geval voor mij. Op deze manier kun je in ieder keyboardshortcuts aan knoppen op je harmony remote linken. Wat mij alleen nog niet lukt is de kleuren knoppen te gebruiken als shortcut naar bv my videos en my tv series (hier is geen keyboard shortcut voor ?)
Er is misschien wel een makkelijkere manier maar ik heb intussen zoveel op fora gelezen en zoveel uitgeprobeerd dat ik nu allang blij ben dat ik de belangrijkste functies werkend heb gekregen.
Bedankt heb dit zo geprobeerd en idd het werkt , kan nu al heel wat knoppen gebruiken en heb ook die info knop aan imdb kunnen linken.
Enigste probleem dat ik nog heb is de exit (esc) knop, heb die in windows programmatie veranderd (dus esc : back) maar dit werkt niet, heb ook geprobeerd bij de toetsen toe te voegen maar dit werkt ook niet. Als ik in mediaportal op exit van mijn harmony duw hoor ik wel een sound en zie een stuk van de horizontale balk bovenaan omlaag komen maar de knop doet het dus niet.

Reg. datum: 19 juni 2001

Goed ik had best veel problemen met mijn media portal installatie onder windows xp. Nu dacht ik nou laat ik het dan gewoon is onder Vista proberen.

Nu heb ik bij TV het probleem dat als ik op TV druk hij terug springt naar mijn bureaublad maar wel de live tv afspeelt want ik hoor wel het geluid. En als ik terug doe kom ik wel weer terug in het menu.

Heb het net geprobeerd bij een DVD en bij een HD film maar die springen ook allebei terug naar desktop. MPFocus heb ik geinstalleerd en dat werkt ook wel.

Vreemde is dat het lijkt alsof hij nog denkt dat hij in media portal zit want op mijn desktop reageert er niks tot dat ik terug doe en ik terug keer in het media menu.

Iemand een idee?

Operations wijzigde dit bericht 08-03-2008 18:44 (30%)

PC1: ASUS P5B Deluxe WiFi -- E6600 -- 4GB PC7200 -- EN8800GTX 768MB -- Samsung 206BW | PC2: P5B Deluxe WiFI -- Q6600-- 4GB PC6400 -- Dell 2407FPW | Server: Asus M2A-VM HDMI -- AMD BE-2400 -- 4GB PC5300 -- 8x500GB RAID5 -- Areca1220

hey.
ik heb de Pinnacle 330i gehaald USB tv ding.
nu draai ik windows XP SP2 en wil hij mijn remote oog ding niet herkennen via usb.
iemand toevallig een idee waar ik die drivers vandaan haal?

Reg. datum: 12 februari 2001

quote:
Kurios schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 15:04:
[...]

Hauppage PVR500MCE met Casema (Delft).
Net geprobeerd in te stellen, maar alle zenders zijn verkeerd en de gids doet helemaal niets.
Ik heb net toevallig Media portal geïnstalleerd om MCE2005.
zenders werken in MCE perfect.

Media portal geconfigureerd met Netherlands en de juiste stad, maar de tvgids zegt no data en me zender ontvangst is slecht.
Ook een PVR500 met Upc Arnhem

Viper® - Amd XP2500+ Barton@190x11.0=2,09ghz 1024 Samsung DDR380, XFX 6800le @ 16x1.6vp @ 350/840

quote:
Lordsauron schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 20:03:
hey.
ik heb de Pinnacle 330i gehaald USB tv ding.
nu draai ik windows XP SP2 en wil hij mijn remote oog ding niet herkennen via usb.
iemand toevallig een idee waar ik die drivers vandaan haal?
Controleer eerst eens als je hardware van je USB host nog werkt in je PC. Maw plug eens een USB stick in alle poorten één voor één en kijk als je stick herkend wordt en of dat je kan lezen en schrijven ernaar.

Als dat allemaal OK is, kan je opzoek gaan naar de juiste drivers. Die vind je op de site van de fabrikant meestal. Google is je vriend!

Pagina: 1 2 3 4 ... 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: