Hoofdcategorieën
Topicacties

Media Portal erg mooi alternatief voor Windows Media Center

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 45 46 47 48 last

Nieuw Topic
Music Addicted
Reg. datum: 03 juni 2004

Ik krijg de tv serie plugin maar niet voor elkaar (ik probeer het even op mijn laptop). Hij staat in de data op internet en het bestand heeft de goede extensie (Numb3rs - 01x02.avi). Toch vindt hij niks?

Ik heb precies gedaan wat je zei en heb de volgende versies:
MediaPortal_0.2.3.0_Setup.exe
MediaPortal-svn--12-13-2007--11-58-Rev16623.exe
MP-TVSeries (MPI).537.mpi
Hij lijkt de serie niet te herkennen terwijl die exact zo online staat (ook zonder hoofdletter en ipv de 3 een e geprobeerd)
quote:
Neefdave schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 21:32:
Ik wil het graag zo hebben
[afbeelding]

Is dit zonder de Tv series plugin?!?! Of hoe stel je dit zo in?
.Lees het topic even, hier staat alles duidelijk in!

quote:
Waypoint schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 22:31:
Ik krijg de tv serie plugin maar niet voor elkaar (ik probeer het even op mijn laptop). Hij staat in de data op internet en het bestand heeft de goede extensie (Numb3rs - 01x02.avi). Toch vindt hij niks?

Ik heb precies gedaan wat je zei en heb de volgende versies:
MediaPortal_0.2.3.0_Setup.exe
MediaPortal-svn--12-13-2007--11-58-Rev16623.exe
MP-TVSeries (MPI).537.mpi
Hij lijkt de serie niet te herkennen terwijl die exact zo online staat (ook zonder hoofdletter en ipv de 3 een e geprobeerd)
het is Numb3rs.
Heb je bij de TV-series parsing config wel <series> - <season>x<episode>.<ext> gemaakt en aangevinkt?
hier dus:
http://i258.photobucket.com/albums/hh247/Tha1Clown/TVSeriesImportParsingExpressions.jpg?t=1198052329
ik gebruik dus een . tussen <season> en <episode> jij een x kan beide maar het moet er wel tussen staan.
@neefdave: Ik heb de uitleg van de TV series geupdate, daar staat alles nu heel duidelijk.
Bij mij werkt het nu weer perfect.
Reg. datum: 19 december 2007

Ik ben van plan binnenkort een lcd-tv aan te schaffen en ik wil daar een klein computertje op aansluiten. Daar kan ik dan Media Portal op installeren. Alleen ik vraag me nog af of het mogelijk is om via mediaportal op internet te kunnen? Ik wil namelijk internetten in de huiskamer.

Als er mensen zijn die een dergelijk systeem al hebben aangelegd(k bedoel met internet in de huiskamer), dan hoor ik het graag hoe je dat gedaan hebt! Tips enzo altijd welkom!

8 Uitzending Gemist:

(terug naar startpost)

Bekijk alles van uitzendinggemist.nl via MediaPortal met dezelfde geweldige look.
Ook kun je favorieten toevoegen en zoeken op dag/genre/zender/naam. _/-\o_

Plugin hier te vinden.

Install:
1 Download TVGemist (MPI)
2 Start MP config en ga naar plugins, tab MPI.
Click op install en ga naar UitzendingGemistV2 (MPI) bestand van hierboven.
http://i258.photobucket.com/albums/hh247/Tha1Clown/UitzendingGemist1.jpg?t=1198056538
3 Sluit en herstart de MP config, ga naar plugins en lick met de rechtermuisknop op 'TV gemist'.
Geef de settings als op het plaatje.
http://i258.photobucket.com/albums/hh247/Tha1Clown/UitzendingGemist2.jpg?t=1198056594

De looks:
Hoofdmenu
http://i258.photobucket.com/albums/hh247/Tha1Clown/UitzendingGemist3.jpg?t=1198056695
Moet je zien / Uitzending gemist
http://i258.photobucket.com/albums/hh247/Tha1Clown/UitzendingGemist4.jpg?t=1198056744

ThaClown wijzigde dit bericht 21-02-2008 10:26 (165%)

quote:
Neefdave schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 09:43:
[...]
Iemand al een oplossing gevonden voor de Uitzendinggemist plugin dat hij bij de skin monochrome het .xml bestand niet kan vinden? Het xml bestand uit een andere skin kopieren heeft geen zin.
Yep... zie hier.
Reg. datum: 07 december 2004

quote:
ThaClown schreef op woensdag 19 december 2007 @ 10:04:
@neefdave: Ik heb de uitleg van de TV series geupdate, daar staat alles nu heel duidelijk.
Bij mij werkt het nu weer perfect.
Ik heb mediaportal ge-uninstalled en terug geinstalleerd, en daarbij gebruik gemaakt van de nieuwste versie van de tv serie plugin, en nu werkt het idd wel. Ik zal wel nog even tijd nodig hebben om alles uit te zoeken (ziet er op het eerste zicht redelijk complex uit).
Maar het werkt dus (en ik had ook een error, zie boven). Wie er echt niet uitkomt doet er misschien goed aan even te herinstalleren.

Ik krijg bvb wel m'n map heroes episodes uitgelezen en geparste, maar als ik mediaportal opstart maakt hij wel melding van een heroes map (en heeft zelf al een icoontje gedownload, geen fan art, maar wel een bijhorend prentje) maar ik heb geen lijst met afleveringen, dus kan zelfs geen aflevering selecteren. Ergens doe ik dus iets verkeerd, maar ik kijk het later wel even na (nu geen tijd)

Verder ga ik niet enorm veel tijd meer steken in deze release, omdat ik gemerkt heb dat er een nieuwe versie op stapel staat die qua opzet volledig omgegooid zou moeten zijn. Een nieuwe manier van plugins gebruiken, skinnen ( hopelijk gaat dat heel wat uniformer en vlotter, zoals bvb in opera, desnoods met een browser in het programma die rechtstreeks previews ophaalt van de server en via mediaportal zelf de skin correct kan installeren) En meer config mogelijkheden vanuit MP zelf (of MP kunnen laten open staan bij het configgen, maar handiger zou dus zijn op vanuit MP zelf te configgen)

Hopelijk komt er ook een ander plugin model, zodat pluging toevoegen gewoon dubbelklikwerk is. (ipv de eerder ongebruiksvriendelijke en omslachtige methode zoals het nu gebeurt, desnoods ook weer met een ingame pluginbrowser. Denk als voorbeeld aan de yahoo widget app, waar widgets toevoegen gewoon een kwestie is van ergens op klikken, de app doet de rest)

We zien wel. Deze versie is in elk geval veelbelovend, en wat er ook gebeurt met de volgende, ik zal het wel blijven gebruiken denk ik. Hopelijk binnenkort een stable release...

quote:
alvi schreef op woensdag 19 december 2007 @ 11:26:
Ik krijg bvb wel m'n map heroes episodes uitgelezen en geparste, maar als ik mediaportal opstart maakt hij wel melding van een heroes map (en heeft zelf al een icoontje gedownload, geen fan art, maar wel een bijhorend prentje) maar ik heb geen lijst met afleveringen, dus kan zelfs geen aflevering selecteren. Ergens doe ik dus iets verkeerd, maar ik kijk het later wel even na (nu geen tijd)
Geen lijstje met afleveringen?

Je moet dus iets hebben als dit:

Heroes - 01.01.avi
Heroes - 01.02.avi
Heroes - 01.03.mpg
... etc

Dus wel de afleveringen los en correct benoemd.
Dan moet het werken hoor
Dual C2Q Q6600 Powered

Just wondering, is er iemand met een pricewatch: Pinnacle PCTV MediaCenter 310i die deze al werkend heeft gekregen onder Media Portal? Bij het opstarten zegt deze namelijk dat hij geen goede capture card gevonden heeft ;(. Via deze link ben ik er achter gekomen dat deze kaart alleen met MP werkt icm de 1.3.3.0 drivers... En laat ik die nou niet hebben :P. De drivers die bij mijn kaart zaten waren namelijk de 1.3.3.5 versie.
Mijn vraag; heeft iemand de 1.3.3.0 drivers nog ergens liggen of weet iemand hoe ik MP werkend kan krijgen met mijn 310i? :)

http://www.rez1987.nl/ && http://www.ottohoekema.nl/ || Grutte Pier [Wa Oars].ReZ1987

Dit is wat ik uiteindelijk krijg in mediaportal:

screenshot

So far so good, maar het lijkt me dat ik daar gewoon eps zou moeten kunnen kiezen.

De afleveringen zien er als volgt uit:
Heroes - 2 - 1.avi (dus serie, seizoen, aflevering)

Bij import settings heb ik bij import paths de locatie van de bestanden opgegeven, en bij parsing expressions: <series> - <season> - <episode>.<ext>

Bij de logs staat dan

-Searching for all suported video files
-Found 0 supported video files

Reg. datum: 09 juli 2003

quote:
ThaClown schreef op woensdag 19 december 2007 @ 10:15:
7 Uitzending Gemist:
Bekijk alles van uitzendinggemist.nl via MediaPortal met dezelfde geweldige look.
Ook kun je favorieten toevoegen en zoeken op dag/genre/zender/naam. _/-\o_
moet je lid zijn van die website om die files te downloaden....
iemand een andere download locatie?

quote:
CkY2k3 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 11:53:
[...]

moet je lid zijn van die website om die files te downloaden....
iemand een andere download locatie?
Je hoeft niet lid te zijn, en ook niets te downloaden! De plugin regelt het, gewoon drukken en kijken!
quote:
alvi schreef op woensdag 19 december 2007 @ 11:53:
Dit is wat ik uiteindelijk krijg in mediaportal:

screenshot

So far so good, maar het lijkt me dat ik daar gewoon eps zou moeten kunnen kiezen.

De afleveringen zien er als volgt uit:
Heroes - 2 - 1.avi (dus serie, seizoen, aflevering)

Bij import settings heb ik bij import paths de locatie van de bestanden opgegeven, en bij parsing expressions: <series> - <season> - <episode>.<ext>

Bij de logs staat dan

-Searching for all suported video files

Daar zit het probleem, misschien codec fouten? wat voor bestanden zijn het (dus de extension avi.mpg of iets anders) en kun je de files afspelen in windows?

quote:
ThaClown schreef op woensdag 19 december 2007 @ 11:58:
[...]

Daar zit het probleem, misschien codec fouten? wat voor bestanden zijn het (dus de extension avi.mpg of iets anders) en kun je de files afspelen in windows?
Gewoon de standaard downloads, en speelt af in de gewone mediaplayers op windows XP

Anyway, nu werkt het dus wel :s Mijn excuses. Geen idee wat ik verkeerd heb gedaan. Nog eens op 'start import' geklikt en dan krijg ik netjes dit:
klik
en dit:klik
en ziet het er zo uit:
klik
klik

Dit is met de gewone settings zonder fan art, toch? Fan art verandert gewoon de achtergrond van het menu van de serie in een mooie 'wallpaper'?

Ik vind het er zo al heel slick uitzien, dus voor mij is de Fan art niet per se nodig, maar dat probeer ik later (heel misschien) wel eens.

Dus episode icon, episode description en alle andere functies werken gewoon (zoals info 'hiden' als de ep nog niet gezien is)

Zoals je ziet heb ik TV serie plugin rechtstreeks in het home menu laten plaatsen (tussen video, music, settings, enz...) Is er ergens een manier om het bijhorende icoontje aan te passen naar iets mooier? Nu staat daar het generieke 'plugin' icoontje die bij de betreffende skin gebruikt wordt.

edit: ik merk al wat er verkeerd is gelopen. Ik had graphical view geslecteerd en dan krijg je dus een banner van de serie te zien. Wat eigenlijk gewoon het equivalent is van een 'text' aanduiding van de serie, dus ik moest gewoon nog op de banner klikken om de bestanden te kunnen zien. Ik dacht dat die dus meteen bij de banner hoorden te staan, inzichtsfoutje dus. Stupid me... 8)7 , toen ik het op text had gezet had ik het wel meteen door, dan werkt het zoals de share browser bij videos bvb. Stom stom

Ik denk trouwens wel dat het mogelijk is om verschillende parsing expressions aan te houden voor verschillende series. Straks eens proberen.

alvi wijzigde dit bericht 19-12-2007 12:31 (16%)

Reg. datum: 27 augustus 2001

Heeft iemand nog tips om opgenomen tv te hercomprimeren? Bij mij werkt het volgens mij niet. Naar Mpeg2 werkte wel, maar dit scheel nauwelijks in filesize. Ook vind ik het dan wat jammer dat mijn hauppauge kaarten het al standaard naar mpeg2 kunnen encoderen maar dat hier geen optie voor is in MP (in TV server was deze optie er wel).

Je krijgt dan dus .ms files die gigabytes groot zijn (bijna 3 GB voor 1 uur tv). Of is dit al MPEG2 geëncodeerd?

Als ik automatisch comprimeren aanzet lijkt er toch niks te gebeuren...
...vraag maar...

Iemand ook problemen met de interne dvd player?

Bij veel dvd's loopt ie de mist in bij de voorfilmpjes enzo.

Website | Canon Eos 30D + Grip | Canon EFs 10-22 | Canon EF 17-40 L | Canon EF 70-300 IS USM | Canon EF 50 1.8II | Canon EF 24 2.8 | Peleng 8 3.5 | SpeedLite 430EX | ST-E2

quote:
REDFISH schreef op woensdag 19 december 2007 @ 12:25:
Heeft iemand nog tips om opgenomen tv te hercomprimeren? Bij mij werkt het volgens mij niet. Naar Mpeg2 werkte wel, maar dit scheel nauwelijks in filesize. Ook vind ik het dan wat jammer dat mijn hauppauge kaarten het al standaard naar mpeg2 kunnen encoderen maar dat hier geen optie voor is in MP (in TV server was deze optie er wel).

Je krijgt dan dus .ms files die gigabytes groot zijn (bijna 3 GB voor 1 uur tv). Of is dit al MPEG2 geëncodeerd?

Als ik automatisch comprimeren aanzet lijkt er toch niks te gebeuren...
Gebruik het niet maar dit moet het kunnen.

Meer info alhier.

ThaClown wijzigde dit bericht 19-12-2007 14:00 (4%)

Reg. datum: 27 augustus 2001

Ik had hem al gezien maar nog niet uigegeprobeerd. Zal er eens naar kijken.

Ik heb nu trouwens gekke kleuren bij uitzending gemist, zowel via RTL als Ned 123. Ik vraag me af of het komt door die elecard mpeg decoder die ik net geïnstalleerd heb. Eerst was het al de ati kaart die met 'wmv ondersteuning' *Kuch* de kleuren totaal door elkaar husselde, benieuwd wat het nu weer is.

Ik heb trouwens nog iets geks. Bij files groter dan 8GB, 8,14 gaat wel nog, 8,36 niet, en 10GB helemaal niet. Dan gaat bij mij de harddisk ratelen maar wordt er uiteindelijk niks afgespeeld.

REDFISH wijzigde dit bericht 19-12-2007 13:13 (20%)

Tip, bij de parsing expression (simple bvb) MOET een uitdrukking staan voor het seizoen-nummer.

Ook als het een eenmalige serie is met één seizoen. Ik was net aan het proberen een anime serie te parsen. (dus gewoon iets van titel.episode) of zo, en dat lukte totaal niet. <series>.<episode> werkt niet

Door er met de bulk renamer een .<season> aan toe te voegen (en natuurlijk hetzelfde bij de parser) lukte het wel. Dus <series>.1.<episode>.<ext> heb ik er dan maar van gemaakt. (.1 toegevoegd)

Beetje jammer want op zich telt de serie geen seizoenen. Gewoon één keer 24 afleveringen. Het zou dus logisch zijn dat als er geen parser voor de seizoenen aanwezig is, de plugin gewoon default één seizoen aanneemt. Dat had ik toch verwacht, maar dat gebeurt dus niet. (het kan dus lang duren voordat je bij het troubleshooten aan deze oplossing denkt :s , dus ik zeg het maar even)

Het maakt op zich niet uit of elke serie een andere vorm van naamgeving heeft. Het programma test gewoon alle parse expressions uit volgens mij. Dus één serie met naamgeving x en de volgende met naamgeving y is geen probleem.

Respect voor die tv-serie database trouwens (en de manier waarop de tv plugin daar data ophaalt).

Voor neon genesis: mooie banner gevonden
Voor top gear: voor elk seizoen een mooie cover plus een illustratieve screenshot uit elke ep om aan te duiden waarover het gaat. Heel erg indrukwekkend zo. Ik weet meteen over welke ep het gaat aan de hand van de screenshot (en de samenvatting uiteraard).
Deze MP begint tov MCE toch wel hoge ogen te gooien door de extra plugin functionaliteit!!

(en nogmaals, zelfs zonder fan art is deze plugin al indrukwekkend! zeker uitproberen dus)

alvi wijzigde dit bericht 19-12-2007 13:34 (20%)

Reg. datum: 18 mei 2005

Dan ga ik dat zeker doen!

quote:
alvi schreef op woensdag 19 december 2007 @ 13:18:
Tip, bij de parsing expression (simple bvb) MOET een uitdrukking staan voor het seizoen-nummer.

Ook als het een eenmalige serie is met één seizoen. Ik was net aan het proberen een anime serie te parsen. (dus gewoon iets van titel.episode) of zo, en dat lukte totaal niet. <series>.<episode> werkt niet

Door er met de bulk renamer een .<season> aan toe te voegen (en natuurlijk hetzelfde bij de parser) lukte het wel. Dus <series>.1.<episode>.<ext> heb ik er dan maar van gemaakt. (.1 toegevoegd)

Beetje jammer want op zich telt de serie geen seizoenen. Gewoon één keer 24 afleveringen. Het zou dus logisch zijn dat als er geen parser voor de seizoenen aanwezig is, de plugin gewoon default één seizoen aanneemt. Dat had ik toch verwacht, maar dat gebeurt dus niet. (het kan dus lang duren voordat je bij het troubleshooten aan deze oplossing denkt :s , dus ik zeg het maar even)
Ja je heb gelijk, maar ik zou gewoon voordat je scant even kijken op de TVDB site en checken wat er staat bij de serie.
Sommige series hebben (als er geen seizoenen zijn) een 0 als season anderen een 1..
Ook vallen sommige 'speciale' aflveringen onder season 0 (specials) dit is o.a. bij Top Gear bij aflveringen als 'Best Of' en 'Polar Challenge'.

Extra gratis tip: je kunt bij veel series kiezen welke versie je neemt (DVD, aired of absolute)
DVD is de afleveringen zoals ze op de DVD zouden staan. (dus DVD 2 episode 4 bijv.)
Aired is zoals ze origineel zijn uitgezonden. (meestal gelijk met DVD)
Absolute is simpelweg het aantal afleveringen (dus gewoon doortellen: 24 afleveringen in seizoen 1 geeft aflvering 4 van seizoen 2 = 28)
Reg. datum: 13 december 2007

Bestaat er al een mogelijkheid om www.nederland.fm erin te voegen voor radio? Zou wel lekker makkelijk zijn, de meeste radio zenders bijeen...

Verder gebruik ik dit voor series;
(bijv. Lost)
Lost S01E01.mkv
Hiermee worden al mn series herkent.

Behalve The Office, hij heeft de US en UK versie omgedraaid ! Titels kloppen perfect met op de database.. achja, toch nog even bezig met het programma ;)

Alfa Romeo
Reg. datum: 15 november 2003

Kleine vraag over het gebruik van MediaPortal bij een HTPC: ik heb digitale TV van Casema, nu heb ik een decoder voor m'n televisie. Stel ik koop een capture/tuner kaart voor in m'n HTPC, waar haal ik dan de kabel vandaan die in m'n HTPC moet? De originele kabel zit tenslotte al in m'n decoder die bij de TV staat! Is dit makkelijk te doen met een splitter in de meterkast? Kan dat met een "digitaal" signaal?

QX6700 || Asus Commando || 2x 74GB Raptor AFDF RAID0 || 8GB Kingston PC6400 || 8800GTX 768 || Dual monitor Dell 2405FPW

FreeBSD | Windows2k3 +Xp
Reg. datum: 20 augustus 2001

quote:
qless schreef op woensdag 19 december 2007 @ 12:29:
Iemand ook problemen met de interne dvd player?

Bij veel dvd's loopt ie de mist in bij de voorfilmpjes enzo.
ja ook veel last van dat soort zaken ... helaas

http://students.imsa.edu/~crazycub/tolkienwin98.htm <--- Tolkien vs Microsoft

Reg. datum: 24 april 2005

quote:
onkl schreef op maandag 17 december 2007 @ 21:49:
[...]
Mediaportal werkt met shares. Dat zijn folders op je harde schijf waar muziek of films of zo instaan. Je kan ook gewoo een UNC pad (\\mijn_andere_pc\sharenaam\) als shareadres gebruiken. ftp schijnt het ook te doen.
Ok, dat is duidelijk. Gewone netwerkshares werken vrijwel altijd probleemloos. Bedankt voor de heldere antwoorden.

Iemand ervaring met een HTPC onder een oude tv? Want ik heb het gevoel dat iedereen zo'n ding gebruikt onder minstens een HD-ready tv...

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 45 46 47 48 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: