Hoofdcategorieën
Topicacties

[3D] Post je 3D stuff maar weer - part 39

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 12 juni 2005

Ik heb sinds kort de plugin van Vray voor Google SketchUp 6. Nu kwam ik op de site vray-materials.de enkele mooie materialen tegen. Hoe kan ik de materialen die je op deze site kan downloaden in SketchUp "invoegen"?

De methode die ik nu gebruik is dat ik een nieuw materiaal in SketchUp maak, met als texture image een jpeg-file uit het gedownloade "materiaalbestand". Maar bij de gedownloade bestanden zit ook een *.mat file, het lijkt dat ik deze ergens in Vray moet kunnen laden. Kortom: Hoe kan ik mijn gedownloade materiaal het best in SketchUp laden?

Reg. datum: 13 september 2004

En weer wat ge-update :)
http://i25.tinypic.com/2q9gbyu.jpg
nog veel evil speelgoed te gaan..
@ hieronder. Ik ken de film niet maar hij klinkt goed fout :P (positief..)

jupjup wijzigde dit bericht 23-05-2008 20:30 (68%)

Join or beat me

Not in a million lightyears
Reg. datum: 20 december 2001

Ja, een grote boze speelgoedauto, veel meer blokken en veel melk...

Kun je een leuke scene uit Akira nabouwen ;)

"Drunken oblivion was, each time, a small, temporary death. Hood walked where the self once stood, and the wake of the god's passage sickened mortal flesh afterwards." || specs

Computer says no...
Reg. datum: 20 december 2006

quote:
Schuey schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 22:59:
Vroege wip van een interieur voor een level :) kijken wie het herkend :P
[afbeelding]
Rebel blockade runner? (CR90 corvette)

Reg. datum: 01 december 2004

Ah bedankt voor 't commentaar, zeer fijn :)
quote:
apNia schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 13:19:
j-a-s-p-e-r ik snap wat je bedoelt. Probeer eens wat meer te spelen met meerdere lichtbronnen (je hebt er nu 1?) en een HDRi voor de reflectie.. dat zou denk ik al veel schelen...
Ik probeer via de indirectlighting het licht te doen, samen met één spot inderdaad. Daar maar eens verandering in brengen. Wel jammer dat met die indirecte verlichting de rendertijden ook als een raket omhoog schieten (begint nu weer richting de 5 min te gaan)
quote:
jupjup schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 13:19:
@ Jasper.

Ziet er erg goed uit! Mis alleen nog de naatjes bij je knopjes

Heb me zelf ook weer eens iets in mn hoofd gehaald..
Hele vroege en cheasy wip.. Maar het idee staat :P

Titel Evil bear })
[afbeelding]
Met naadjes bij de knopjes bedoel je er direct omheen (aan de basis zegmaar)?

Nice beer trouwens. Echt een om lief bij te gaan slapen en nooit meer wakker te worden :p

Reg. datum: 13 november 2007

quote:
jupjup schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 15:59:
En weer wat ge-update :)
[afbeelding]
nog veel evil speelgoed te gaan..
@ hieronder. Ik ken de film niet maar hij klinkt goed fout :P (positief..)
zoiets zou je anaglyph moeten renderen, ziet er wel cool uit denk..
mischien wel de moeite op te zoeken hoe je dit kan doen..

www.graphicvizion.com // 3d design, animation

quote:
milky schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 01:49:
[...]

zoiets zou je anaglyph moeten renderen, ziet er wel cool uit denk..
mischien wel de moeite op te zoeken hoe je dit kan doen..
Dat is inderdaad wel een leuk idee ! Wil zelf ook nog steeds zo'n brilletje hebben maar het komt er niet van..

En zit ik in Lightwave te zoeken zit er een renderer in voor dit! Geen idee of het werkt want ik heb dus geen brilletje.(en nergens een docu te vinden van lightwave hierover...) Iemand die kan zeggen of het werkt?:)

http://i28.tinypic.com/28cmvyu.jpg

jupjup wijzigde dit bericht 24-05-2008 12:01 (4%)

Join or beat me

Genius Or Madman?.. You Decide

Werkt niet super.
Heb hier zo'n brilletje liggen, maar ik zie alle blauwe stukken ook in het rood, waardoor het 3d effect verloren gaat.
Ook zijn de kleuren eigenlijk te donken voor een mooi effect.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
deviantART
Professioneel dierenknuffelaar :*)
It's time to roll the dice...

Are you Reddy?
Reg. datum: 19 december 2002

Ik ben momenteel met deze tutorial bezig:
http://www.youtube.com/watch?v=i7FvkWONmK4
Maar op een gegeven moment moet je .BIP bestanden inladen. Horen die standaard ergens te staan en heb ik die alleen niet, of moet ik ze ergens downloaden?
Danku. :)
dat zijn bestanden van Biped in 3ds max. Wellicht als je een search in je 3ds map doet dat je ze dan tegenkomt. Volgens mij zitten er wel een aantal bij max.
Are you Reddy?

Ik heb niks op mijn computer kunnen vinden qua standaard .bip bestanden.
Weet iemand hier toevallig een plek waar ik ze gratis vandaan kan halen? Ik heb al met Google gezocht, maar ik heb nog niet alles gevonden wat ik wil. De meeste zoekresultaten zijn fora waar iemand dezelfde vraag stelt. :P
Peer op pootjes
Reg. datum: 23 oktober 2007

Voor de mensen die echt niet meer kunnen wachten op hun DVD: link naar Big Buck Bunny (niet in hoogste kwaliteit, maar best goed kijkbaar)
(voor de mods: dit is legaal, het is zelfs de bedoeling dat het verspreid wordt, voor mensen met vimeo-account: je kan na inloggen de originele video downloaden (betere kwaliteit))

Voor de mensen die Big Buck Bunny nog niet kennen: dit is de tweede "open film" die door de Blenderaars in het Blender Instituut in Amsterdam gemaakt is.

Dit is echt veeeeeeeeeeeeel beter dan Elephants Dream ooit was! :)

Stukfruit wijzigde dit bericht 25-05-2008 11:15 (8%)

quote:
Reddy schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 19:31:
[...] De meeste zoekresultaten zijn fora waar iemand dezelfde vraag stelt. :P
Oh, beter zoeken dan.. :+

http://movlab.ulusofona.pt/FilesMocap.php?categoria=1
http://www.freemotionfiles.blogspot.com/

Disclaimer: zelf niet gedownload, dus weet niet of het ook daadwerkelijk .bip of een ander formaat is.

Onze short movie!! (updated 11 november!!) -> http://bipolair.wordpress.com

Are you Reddy?

quote:
Scipionyx schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 20:26:
[...]

Oh, beter zoeken dan.. :+

http://movlab.ulusofona.pt/FilesMocap.php?categoria=1
http://www.freemotionfiles.blogspot.com/

Disclaimer: zelf niet gedownload, dus weet niet of het ook daadwerkelijk .bip of een ander formaat is.
Die eerste heeft niet wat ik wil hebben en die tweede link kan ik niks van downloaden, ook niet na inloggen. Ziet er redelijk nep uit.
Reg. datum: 13 november 2007

quote:
jupjup schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 12:00:
[...]

Dat is inderdaad wel een leuk idee ! Wil zelf ook nog steeds zo'n brilletje hebben maar het komt er niet van..

En zit ik in Lightwave te zoeken zit er een renderer in voor dit! Geen idee of het werkt want ik heb dus geen brilletje.(en nergens een docu te vinden van lightwave hierover...) Iemand die kan zeggen of het werkt?:)

[afbeelding]
je kan bij de intertoys oid die brillen krijgen.
ze zitten eigenlijk bij een barbie dvd of die van shrek. maar ze hebben ze gewoon apart liggen,
dus als je duidelijk maakt dat je alleen die bril wil krijg je er vast wel
een gratis, deden ze bij mij niet moeilik over althans.

maarehh het effect is er niet, staat iets te ver uit elkaar, word er beetje scheel van zo ;)
wel goed voor elkaar gekregen, zou je zoiets ook in film bestand kunnen renderen?

www.graphicvizion.com // 3d design, animation

Hier weer een poging!

Nu gebruik gemaakt van een andere render methode.. Deze beter ? :)

Ge-update nu meer diepte ?
http://i30.tinypic.com/tat2mx.jpg
Ga eerst maar eens verder met de scene. Zogauw ik zelf ook een brilletje heb zal ik kijken wat we er van kunnen bakken :P

jupjup wijzigde dit bericht 25-05-2008 18:23 (39%)

Join or beat me

Peer op pootjes

Ik vrees dat er heel veel iets te weinig diepte in zit nu ;)

Genius Or Madman?.. You Decide

Hij is veel beter dan de vorige, nu horen de blauwe en rode versies van onderwerpen ten minste bij elkaar :P
Maar hij is platter dan dat zou moeten als je de scene bekijkt idd..
Er zit zeker wel duidelijk diepte in, maar iets meer mag wel :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
deviantART
Professioneel dierenknuffelaar :*)
It's time to roll the dice...

For the win
Reg. datum: 18 augustus 2006

Hierbij een update van mijn kant :)

Video: Quake City (preview)

More to come :D

//edit
Hoge kwaliteit wmv video kan je hier downloaden:
klik

Sir_Hendro wijzigde dit bericht 25-05-2008 22:20 (25%)

Peer op pootjes

@Sir_Hendro:

Ik zou de halve minuut lange intro met titels weglaten (en gewoon 'wip' oid in de hoek pleuren, ergens onderaan tijdens het filmpje in de eerste paar seconden of zo). Ik kan niet voor anderen spreken, maar mijn klikgrage vingers klikken meestal erg snel op het kruisje wanneer er eerst te lang naar dat soort dingen moet worden gekeken :)
Vanochtend kijk ik wel door omdat het maandagochtend is.. even vier koppen koffie nemen voordat het weer opschiet :9

Ziet er wel lekker nostalgisch uit iig! Die rijdende auto's zijn ook heel leuk :)

Het is allemaal alleen nogal.. lage resolutie en zo.. (textures met 256 kleuren??), maar dat zal vast door die oude game engine komen? :)

Heet, heet heet ! !

quote:
Reddy schreef op zondag 25 mei 2008 @ 01:02:
[...]

Die eerste heeft niet wat ik wil hebben en die tweede link kan ik niks van downloaden, ook niet na inloggen. Ziet er redelijk nep uit.
Vroeger zaten deze bij de normale setup in (pre-2008 releases). Tegenwoordig staan ze samen met andere extra max scene's en tutorial scene's etc op de extra dvd die je er gewoon bij krijgt als je hem haalt...

Die van pre 2008 kon je altijd gewoon downloaden van autodesk.com maar het lijkt er op dat het niet meer kan.

http://www.google.nl/search?q=.bip+animation+%2Bdownload werkte trouwens prima om een wat te vinden.
HAY HAY HAY
Reg. datum: 01 juli 2002

Big Buck Bunny is al niet meer te zien op Vimeo (alleen eigenaren van een video mogen daar iets uploaden). Maar inmiddels te vinden op YouTube. Voor diegenen die nog niet weten wat Big Buck Bunny is. Big Buck Bunny is een 3D film (10 minuten, dus eigenlijk meer een short) geheel gemaakt in Blender, en Blender is dus GRATIES.. binnenkort komt de hele 'source' van de film open te liggen. Dus dat is erg interessant. Hier alvast de film, ookal is hij nog niet officieel aan het publiek gereleased, maar dat zal deze week komen.

Vanaf heden is elke dag, CLB For The Win-dag!!... never... forget...

Peer op pootjes

Die Youtube-versie zou ik niet kijken, die is echt verschrikkelijk (qua kwaliteit door compressie, niet de film zelf :)) vergeleken met de versie die op Vimeo stond. Je mist veel te veel details dan.

Moet wel zeggen dat ze het erg leuk gemaakt hebben. Alle figuurtjes hebben een eigen karakter, er zitten leuke grappen in (hoewel ze wel een beetje cliche zijn, maar toch blijft het geinig) en het is deze keer gelukkig niet zo'n wazig kabelfeest met slecht geanimeerde figuren in een telefooncel met ingebouwde lift.

Ook leuk om te weten is dat via internet meerdere animators hebben meegeholpen om het op tijd af te krijgen, waaronder Daniel Martinez Lara (als je hem niet kent ben je geen echte 3d-freak :N ), die op zijn website trouwens een geweldige rig heeft staan voor Blender.

Oh, en kijk ook even de credits af, er komt nog een stukje na dan :+

Stukfruit wijzigde dit bericht 26-05-2008 11:36 (5%)

Watch in high quality scheelt anders aanzienlijk op Youtube! ;)

Wat me opviel: in het beginshot met die boom is het gras heel mooi, en later nogal nep....
Voor de rest echt mooie productie (heb m toen bij de 2e ronde van de premiere op het witte doek gezien 8) )

Menesis wijzigde dit bericht 26-05-2008 11:59 (59%)

Peer op pootjes

Menesis, dat is idd beter :) maar op Vimeo kon je ook de versie downloaden die 1280 pixeltjes breed is, best een verschil qua detail ;) (zeker met al dat gras en die vachten)

Ik vind het later juist steeds beter worden. In het begin beweegt het gras niet (zoals onze grote vriend Giel al eens zei in DWDD), de schaduwen van de bomen bewegen ook niet, het gras beweegt niet wanneer ze er doorheen lopen/rennen, etc. Maar verder in de film zie je dat opeens wel en lijkt het bos / de vlakte ook iets levendiger te zijn. Erg jammer dat ze het voor het begin niet ook zo konden maken, maar goed.. dat zal misschien te lang hebben geduurd :)
Op zich gaan je handen best wel jeuken wanneer je dat soort "foutjes" ziet en de "source" vrij te downloaden is..... :$

Dat het gras niet altijd even mooi is zal vast komen doordat er nog steeds geen deep shadow maps in Blender zitten...
Had ergens gelezen dat het erg veel werk was om het er toch goed uit te laten zien zonder ondersteuning voor DSM, dus kan me voorstellen dat het daarom ivm tijdgebrek niet overal even mooi is. Maar dat is dan maar een brainfart van mij, geen idee of het echt zo is :)

Stukfruit wijzigde dit bericht 26-05-2008 12:19 (20%)

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: