.3DS is inderdaad de format van de oude 3D Studio voor DOS. Bijna elk programma kan die format lezen, dus dat lijkt een ideale format om te gebruiken voor dingen op en neer schuiven tussen programma's, maar .3DS is zo oud, dat het een heleboel standaard features niet ondersteund. Hij geeft bijvoorbeeld troep in combinatie met interessante dingen doen met smooth groups / smooth edges. .OBJ is bij mijn weten al een stuk beter dan .3DS en wordt ook door heel veel programma's gelezen.
quote:
De eerste helft ging over Interior Mapping, een shader techniek om snel interieuren van gebouwen in grote steden te kunnen renderen, zonder er daadwerkelijk polygonen voor te gebruiken. Scheelt een boel modelwerk en geheugen en is snel genoeg om in games als Grand Theft Auto daadwerkelijk interieuren van
alle gebouwen te gaan renderen. Tenminste, dat is de bedoeling.

Dat is dus programmeerwerk voor games, in
deze topic op het Ogre-forum staat er meer over, inclusief een boel screenshots en een werkende demo. Dit is een voorbeeldje van het resultaat dat dat oplevert (de clue is dat dit dus alleen maar een kubus van 12 triangles is, de kamers zijn niet gemoddeld en bestaan alleen in de pixel shader):
De tweede helft van mijn thesis zal waarschijnlijk gaan over snel volumetrische rook en zo renderen voor games.
quote:
Rogier.V schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 23:10:
Zeer vet resultaat.
4 stars from me (niet om je te pesten hoor.. maar een cg choise award moet nog wel een beetje speciaal blijven

)
Enige wat nog niet optimaal is, is de lucht. Op de een of andere manier lijkt iets van de lichtinval niet helemaal te kloppen.
Is moeilijk om goed te krijgen vind ik toch, neppe luchten. Ze ogen al snel te plat, en ze zien er al snel nep uit bij een kleine verandering in de positie van de zon.
Ik vind het ook bepaald geen 5 sterren plaatje, dus daar zijn we het eens.

Maar ik moet zeggen dat CGTalk tegenwoordig soms ook wel dingen op de frontpage zet die het ook niet zijn, naar mijn mening. (Maar het meeste op de frontpage is echt nog een flinke stap beter dan wat ik kan, dus ik moet nog even flink dooroefenen.

)