Hoofdcategorieën
Topicacties

[3D] Post je 3D stuff maar weer - part 39

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Cellograficus met rode cap

Pfoe, ik post hier meer zo vaak, want ik heb weinig tijd voor 3D de laatste tijd (althans, wel veel tijd voor 3D games programmeren, maar das toch anders dan lekker 3dsmaxen). Voor een kunstgeschiedenisboek werd me gevraagd of ze een plaatje van me mochten gebruiken, maar die vond ik ondertussen zo lelijk (uit 2001 alweer) dat ik besloot de belichting en wat details opnieuw te doen. In een paar uur ben ik gegaan van onderstaande, naar die daaronder. Er moet nog wat aan gebeuren, maar ik hoor graag commentaar er op. Mijn moeder vond de oude mooier... :'( Dus ik hoop maar dat jullie de nieuwe mooier vinden, en anders hoor ik het wel en ga ik in een hoekje zitten huilen...

Oud:

http://ronimo.hku.nl/Joost/Column%20oud.jpg

Nieuw:

http://ronimo.hku.nl/Joost/Column%20600.jpg
quote:
ElmarNieser schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 17:57:
Mijn nieuwe portfolio is eindelijk af! :D

http://elmar.nieser.net

moet nog voor een deel ingevult worden...
Shit, talking about a gelikte website! Echt heel erg mooi en profi gedaan! Nu nog wat meer werk dan die zeven plaatjes in de gallery en dan is het helemaal top. :)
quote:
DarthSjaak schreef op woensdag 09 april 2008 @ 18:41:
Het plaatje moest inderdaad lijken op een plaatje uit de bouwhandleiding. Er zitten wel een aantal verschillen tussen. Belangrijkste verschil is dat de "studs" in de legoboekjes altijd een zwarte zijkant hebben. En dat Vader hoofdje rechtsboven ontbreekt.

Hier is hetzelfde model, maar nu met wat extra spul (klik voor grote versie 1600x1300):
[afbeelding]
Ow, wow, die materials vind ik echt heel erg leuk gedaan! Vooral rond de nopjes, dat ziet er op een goede manier vies uit. :)
quote:
-DG- schreef op maandag 10 december 2007 @ 11:45:
@Oogst:
Mocht je jouw plaatje (iets bewerkt) niet in de SP willen hebben dan hoor ik het wel. ;)
Ik zie het nu pas, maar ik vind het een hele eer. 8)
quote:
[b]Rogier.V schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 15:02:WIP waar ik op dit moment mee bezig ben:

Communication
[afbeelding]
Klik voor groter.

Wat te doen:
-Blikjes material minder clean/glanzend (rest van etiketten ofzo).
-Draadje wat minder ijzerdraad achtig
-Onderkant liggende blikje is misschien een beetje to-much nu (of valt dat wel mee?)

Comments? :)
Ziet er al leuk uit! Inderdaad is de reflectie heel erg over the top nu. Sowieso ziet het er allemaal wel erg strak uit nu, niet echt overtuigend realistisch daardoor. Maar misschien is dat een stijl die je wilt hebben, een soort hyperrealisme (de kunststroming)? Het papier zit er een beetje gek op nu. Het is van de ene kant zo strak dat het de ribbels volgt, maar zo los dat ik de zijkant ervan duidelijk zie (zwarte rand).

www.oogst3d.net, met: portfolio, games, 3D-art, programming, 3d Studio MAX-tutorials en muziek.
www.ronimo-games.com, mijn gamebedrijf.

Peer op pootjes
Reg. datum: 23 oktober 2007

Oogst, er kan nog wat aan verbeterd worden, en dan doel ik voornamelijk op oa. de kleur van het gele manneke dat *veel* te fel is, maar verder heb ik alleen maar te zeggen dat moeders ook wel eens ongelijk hebben. Vaker dan dat zij zelf willen toegeven ;)

Belichting is idd een stuk beter geworden, maar wat Stukfruit al zegt, het gouden beeld is ietsje te geel.
(helemaal bij een blauwe lucht, dan ziet goud er al een stuk minder geel uit)

HAY HAY HAY
Reg. datum: 01 juli 2002

Als ik eigenlijk kleine haartjes op pootjes (zoals die op de poten van een insect) wil doen, ben ik dan beter af met fur, of kan ik beter een haartje scatteren rondom de mesh van het pootje? (of wellicht iets slimmers ;))

Vanaf heden is elke dag, CLB For The Win-dag!!... never... forget...

Peer op pootjes

Fur, is flexibeler :)
Niet zo moeilijk denken voor zoiets simpels hey ;)

Reg. datum: 24 maart 2000

NAaaa slap me and call me sally... HOE lang zit fur al in MAX? Helemaal te gek...moet toch wat beter opletten.
HAY HAY HAY
Reg. datum: 01 juli 2002

Ik geloof al een jaar of 3 Sally ;) (sinds versie 7.5 geloof ik, en dat was ergens in 2005)

apNia wijzigde dit bericht 23-04-2008 13:01 (46%)

Vanaf heden is elke dag, CLB For The Win-dag!!... never... forget...

Reg. datum: 24 maart 2000

SE-RI-EUS..

Zit nu even met de 2009 trial te spelen... crap sukkel dat ik ben zit het ook in de versie 8 die ik gebruik dus..

relaxed!

maratropa wijzigde dit bericht 23-04-2008 13:03 (4%)

I'm a Rocket Man
Reg. datum: 04 oktober 2004

@Oogst
Onderste is duidelijk beter, ook de wolken zien er mooier uit :)
En inderdaad dat mannetje, mag wel wat 'gouder'

Pentium Dual Core E2140 @ 2,8Ghz - 2048mbRam - Sapphire HD3870 512mb

Reg. datum: 22 maart 2006

Komen weer mooie dingen langs! _/-\o_

He OOGST hoe heb je de belichting gedaan in de nieuwe scene?

quote:
dreamwalker schreef op woensdag 23 april 2008 @ 16:54:
Komen weer mooie dingen langs! _/-\o_

He OOGST hoe heb je de belichting gedaan in de nieuwe scene?
Een combinatie van een ietwat gelige direct als zon met vrayshadows (zelfde als raytraced shadows) plus de VRay variant van een ietwat blauwige skylight. Daarna VRay uit laten rekenen met 4 bounces (irradiance map voor bounce 1, quasi monte carlo voor de andere bounces). En dan in Photoshop een flinke lading contrast en levels er overheen.

www.oogst3d.net, met: portfolio, games, 3D-art, programming, 3d Studio MAX-tutorials en muziek.

Not in a million lightyears
Reg. datum: 20 december 2001

Ik vind het "beton" van onder andere de pilaar in het midden niet echt overtuigend, ik kan alleen niet precies benoemen wat het precies is. Het lijkt nu meer zo'n plastic toren uit een bouwpakket, zo'n "dit moet beton voorstellen en je doet het er maar mee" pakketje.

Misschien is het ook de combinatie met het marmer, dat ziet er ontzettend goed uit waardoor er voor mij iets teveel contrast ontstaat tussen die twee materialen wat betreft realisme.

Wel heel cool hoeveel meer detail je tevoorschijn hebt getoverd door de belichting aan te passen. Je ziet zelfs op het gouden standbeeld bovenin veel meer detail op deze afstand. Heb je forumproject altijd cool gevonden ! Nog plannen om de andere standpunten ook met nieuwe belichting te renderen ?

"Drunken oblivion was, each time, a small, temporary death. Hood walked where the self once stood, and the wake of the god's passage sickened mortal flesh afterwards." || specs

^ Kylian ^

Lijkt me ook dat het marmer moet zijn en geen beton

quote:
Stukfruit schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 21:23:
Oogst, er kan nog wat aan verbeterd worden, en dan doel ik voornamelijk op oa. de kleur van het gele manneke dat *veel* te fel is, maar verder heb ik alleen maar te zeggen dat moeders ook wel eens ongelijk hebben. Vaker dan dat zij zelf willen toegeven ;)
Ja, dat goud stond inderdaad al bovenaan mijn lijstje van to do, want dat ziet er inderdaad niet uit nu. Die model van dat beeld zelf kan ook nog wel een kleine retouchering gebruiken, want die is sowieso echt heel slecht.
quote:
KneoK schreef op woensdag 23 april 2008 @ 17:28:
Ik vind het "beton" van onder andere de pilaar in het midden niet echt overtuigend, ik kan alleen niet precies benoemen wat het precies is. Het lijkt nu meer zo'n plastic toren uit een bouwpakket, zo'n "dit moet beton voorstellen en je doet het er maar mee" pakketje.

Misschien is het ook de combinatie met het marmer, dat ziet er ontzettend goed uit waardoor er voor mij iets teveel contrast ontstaat tussen die twee materialen wat betreft realisme.

Wel heel cool hoeveel meer detail je tevoorschijn hebt getoverd door de belichting aan te passen. Je ziet zelfs op het gouden standbeeld bovenin veel meer detail op deze afstand. Heb je forumproject altijd cool gevonden ! Nog plannen om de andere standpunten ook met nieuwe belichting te renderen ?
Het probleem is: het moet geen beton voorstellen, maar ook marmer, net als de rest. :D Daar moet ik dus nog even naar kijken.

Het is niet alleen maar belichting, overigens. Voor de pilaar zelf heb ik bij de gebruikte texture (een fragment van de echte pilaar) nu een simpele height-map getekend en die zit er met VRay displacement op, dus echt ruimtelijk, als het gemoddeld is. Kleine ingreep, maar nu zijn opeens figuren op de zuil te herkennen, in plaats van alleen maar ruis. De andere reliefs boven de zuilen ga ik ook nog zo aanpassen en wat chamfers hier en daar op randje voor mooiere highlights.

De mooiste shots van mijn forum heb ik een tijdje geleden trouwens al opnieuw gedaan met Vray. Deze zuil had ik toen laten liggen, omdat ik de shot te lelijk vond om aan te beginnen. :P Dit zijn die andere 'nieuwe' shots:

http://student-kmt.hku.nl...gstForumTrajaniSquare.jpg
http://student-kmt.hku.nl...tForumTrajaniBasilica.jpg
http://student-kmt.hku.nl...TrajaniBasilicaFront1.txt
http://student-kmt.hku.nl...ForumTrajaniCollonade.txt
http://student-kmt.hku.nl...TrajaniBasilicaFront2.txt
http://student-kmt.hku.nl...I/ForumTrajaniLibrary.txt

blurb..
Reg. datum: 11 augustus 2006

Door Schuey weer gaan spelen :) .
Zo'n gaaf idee om een superheld te maken!

Dit moet niet alleen batman worden, maar ook een beetje een badman :P .

http://img74.imageshack.us/img74/4210/nieuwtekstdocument4iy9.jpg
Leuk dat ik je heb kunnen inspireren :)
De armen had je niet van mijn model af moeten kijken, je kan ze beter in een andere positie modellen, waarom dat is kom je wel achter als je hem gaat riggen.

voorbeeld

Ga je hem volledig in 3dsmax ( ? ) maken of wordt dit een basemesh die je in zbrush of mudbox gaat uitwerken? Indien die laatste, vergeet vooral niet de neus te definiëren, daar ben ik ook de mist in gegaan. De nek lijkt wat dik overigens. Verder een goed begin, topology ziet er tot nu toe ook degelijk uit :)

edit:
de onderarmen zijn wat te lang denk ik.

Schuey wijzigde dit bericht 23-04-2008 22:22 (4%)

Aangezien mijn zuil van Trajanus op 3000x2250 gerenderd moet worden, ben ik een beetje aan het klooien met VRay displacement. Op de kleine grootte van dit forum is dat niet te zien, dus het verschil is nogal minimaal, terwijl ik toch best een hoop heb gedaan. Dus maar eens twee fragmentjes op volle resolutie:

http://ronimo.hku.nl/Joost/Column%20g%20copy%20fragment%201.jpg

http://ronimo.hku.nl/Joost/Column%20g%20copy%20fragment%202.jpg

To do:
-gouden beeld oppoetsen (model en material)
-relief in blok onder zuil fixen
-relief in zuil minder repeterend maken
-hogere kwaliteit renderen (schaduwen zijn smudgy nu)

Ik heb er in elk geval wel lol mee. :)

One Lemming to rule them all!

Oogst, bij het bovenste plaatje klopt in mijn ogen de pliaar niet helemaal. Zo ziet de hoek van de pilaar er niet helemaal juist uit... Kan ook aan de crop liggen overigens.

alex3305 wijzigde dit bericht 26-04-2008 23:56 (12%)

And remember, Respect is Everything !

Reg. datum: 03 december 2007

omg, dat ziet er echt ZOOO ziek uit he, respect

The cake is a lie!

quote:
Alex3305 schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 23:56:
Oogst, bij het bovenste plaatje klopt in mijn ogen de pliaar niet helemaal. Zo ziet de hoek van de pilaar er niet helemaal juist uit... Kan ook aan de crop liggen overigens.
Haha, grappig is dat he, dat je ogen dan denken dat dat fout is? Ik zie precies mat je bedoelt, maar het is gewoon een render, dat klopt echt wel, het is alleen een gekke crop van een hele kleine hoek van het plaatje. :)

Het lijken erg harde schaduwen, maar misschien komt dat door de hoeveelheid detail.

Website
lordpalf of the flapdrols

Developed to Inspire

omg, hoe lang ben je hier al aan bezig joh?
egt geweldig, chapeau!

Canon EOS 450D 18-55 f/3,5-5,6 IS, 55-250 IS [DPC]SETI, WP, MJ-12 member mooooooh

Het laatste ding dat ik nog op mijn lijstje heb staan is dat gouden beeld, maar daar kom ik niet echt uit. Ik heb het omgedraaid en de paarden wat gepimpt, dat helpt al, maar het materiaal krijg ik gewoon echt niet goed. Weet iemand een leuke tutorial voor een goud-material in 3dsmax, of gewoon een paar tips hoe dit beter te krijgen? Dit is wat ik nu heb (weer een fragment van het totale plaatje):

http://ronimo.hku.nl/Joost/Column%20v14%20paarden.jpg

@Amplified123:
Hoe lang ik hier mee bezig ben? Nu hoogstens een uur of tien, maar in 2001 een flink stuk langer. :)

Oogst wijzigde dit bericht 27-04-2008 19:03 (12%)

Peer op pootjes

Oogst, het is vooral de kleurverzadiging die *VEEL* te hoog staat. Dit soort felle kleurtjes zie je alleen in cartoons ;)

Heb je al (blurry?) reflecties op het materiaal gezet? Een ander reflectiemodel? (wat heb je nu? Blinn?)

Hou het volgende plaatje er maar eens naast voor de kleur :)
http://www.geneugten.be/wp-content/uploads/2007/11/gold-coin-bank_12.jpg

Stukfruit wijzigde dit bericht 27-04-2008 19:39 (7%)

Zo eentje had ik inderdaad ook al gevonden ja, maar wat is dit nou? Ik dacht aan dit, maar ik kreeg dat niet echt goed:
-gelige diffuse
-zachte, blurry reflecties
-hele scherpe specular

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: