3DS Max / PS gebruiker
[3D] Post je 3D stuff maar weer - part 39
Pagina: 1 2 3 4 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... 38 39 40 41 last
Nieuw TopicJe weet dat in 3d max een autosave functie zit die elke 5 minuten automatisch een save van je werk maakt? Mocht 3d max er uit klappen dan kan je die altijd weer openen en ben je maximaal 5 min aan werk kwijt.quote:WatheveR schreef op zondag 10 februari 2008 @ 15:39:
ik ben nu ook eens ECHT begonnen met 3d max. als begin ben ik nu met een broodrooster bezig (tutorial) en was der bijna klaar mee maar door een rare knoppen combo van mezelf knalde max eruit en ben ik 1 a 2 uur werk eraan kwijt
In je preference kan je naast de tijdsinterval tussen het saven ook nog de hoeveelheid save's aanpassen, standaard staat ie op 3 maar dat vind ik een beetje weinig omdat je in die 15 min je halve model kan verprutsen dus heb uhm op iets van 10 staan.
Zo danquote:De Hupie schreef op zondag 10 februari 2008 @ 16:33:
Haha Bamihap nice one ! Alhoewel de tiling van het gesnipperde hout op de achtergrond je wel een beetje verraad. Als je het bovenste stukje weg zou knippen zou ik denk ik niet kunnen zien dat t een render is (dat is t toch? toch?)

En groot:
http://img340.imageshack.us/img340/7435/usbgrooteu6.jpg
Dit is er bij mij allemaal met de paplepel ingeslagen.
Het ziet er niet echt uit alsof het door een camera genomen is.. Voeg wat ruis toe, verneuk de brightness&contrast, zet de levels wat verkeerd, en doe dan een bulge ofzo (om de lens te verpestenquote:
A closed mind is like a closed book; just a block of wood
Ik ben beetje prutsen met blender, ik weet nu alleen niet wat ik echt kan maken. heeft iemand een idee wat beetje makkelijk te doen is ?
leuk dat je dit leest...
©Dark Blue een paar jaartjes geleden
en nee, geen nieuwe vierkante gum
Schuey wijzigde dit bericht 10-02-2008 18:50 (16%)
Het was eigenlijk niet de bedoeling om m te laten lijken alsof ie door een camera genomen is, te maken, maar is inderdaad wel geinig om wat mee te doen.quote:link0007 schreef op zondag 10 februari 2008 @ 18:15:
[...]
Het ziet er niet echt uit alsof het door een camera genomen is.. Voeg wat ruis toe, verneuk de brightness&contrast, zet de levels wat verkeerd, en doe dan een bulge ofzo (om de lens te verpesten).. Je kan er best veel mee doen, om hem zo veel mogelijk op een foto te laten lijken.
Ik heb een klein beetje noise toegevoegd, heel klein beetje motion blur en de plaat wat lichter gemaakt.
Resultaat:
http://img90.imageshack.us/img90/5315/usbgrootfotoqu2.jpg
Reg. datum: 13 oktober 2005
Jepz wijzigde dit bericht 10-02-2008 20:13 (6%)
JE MAAKT MAAR ZIN.
Reg. datum: 03 december 2007
dat is gewoon compacter
@robin222
dacht ik al maar kon em niet vinden, heb em nu gevonden dus duizend maal dank
The cake is a lie!
In je 2e render heb je al wat gebruik gemaakt van de regel 'imperfect makes perfect' voor realistisch renderen, al hoeft die motion blur wat mij betreft niet zo. Misschien wat meer krasjes in je plastic shader, wat meer variatie in de shaders, stof (wat ook wel bereikt worden door een subtiele Ambient Occlusion), en misschien een wat geschiktere ondergrond (like bureaublad ofzo)?
Over fotorealistisch renderen gesproken, ik liep laats tegen dit aan, een PDF dat fotorealistisch renderen behandeld (er staat voor V-Ray, maar het is eigenlijk voor alles te gebruiken). Er staan ook veel technische (lees: meer de natuurkundige kant op) dingen in, maar ook veel tips enzo. Wel de moeite waard om te lezen
Cinema 4D 10 | Canon 350D | Tamron 90mm | 18-55 kit | sigma 55-200 | Flickr
Heb je inderdaad gelijk in, maar t was eigenlijk niet de bedoeling om m als foto te lijken. Ik heb ook zomaar een ondergrond gepakt, en de bewerking heb ik straks even snel in Photoshop gedaan.quote:Rogier.V schreef op zondag 10 februari 2008 @ 22:01:
BamiHap, gaat de realistische kant op.
In je 2e render heb je al wat gebruik gemaakt van de regel 'imperfect makes perfect' voor realistisch renderen, al hoeft die motion blur wat mij betreft niet zo. Misschien wat meer krasjes in je plastic shader, wat meer variatie in de shaders, stof (wat ook wel bereikt worden door een subtiele Ambient Occlusion), en misschien een wat geschiktere ondergrond (like bureaublad ofzo)?
Ik denk niet dat ik 'm in max nog verder ga bewerken, heb t eigenlijk wel een beetje gehad met deze scene, al weet je natuurlijk maar nooit
in de tutorial moet ik een clay model maken
dit staat er
Create a new material using Ambient occlusion as your diffuse map. Click the diffuse map slot of a blank material, and choose “Ambient Occlusion (base)” map.

Give the map the settings I’ve described here, or experiment with your own. One of the benefits of Ambient Occlusion is that it goes so fast you can afford to play with it! =)

maar bij mij ziet het er zo uit in me material edditor als ik dat zo doe

een wit vlak en ik kan het materiaal niet op mijn model plakken. wat doe ik fout?
kan het ook zijn dat het aan mijn versie van 3d max licht?
The cake is a lie!
En heb je dan bij Assign renderer ook mental ray gekozen bij je material editor?
F10 -> Common -> Assign renderer.
Doe mee met de volgende contest.quote:Gizmoman schreef op zondag 10 februari 2008 @ 18:17:
Beter
Ik ben beetje prutsen met blender, ik weet nu alleen niet wat ik echt kan maken. heeft iemand een idee wat beetje makkelijk te doen is ?
Vanaf heden is elke dag, CLB For The Win-dag!!... never... forget...
Reg. datum: 09 november 2006
Erg mooi gemaakt, maar ik ben van mening dat de hoeveelheid blur het helemaal verpest, elke degelijke "camera" zou foto's maken die minder blurry zijn.quote:BamiHap schreef op zondag 10 februari 2008 @ 19:03:
[...]
Het was eigenlijk niet de bedoeling om m te laten lijken alsof ie door een camera genomen is, te maken, maar is inderdaad wel geinig om wat mee te doen.
Ik heb een klein beetje noise toegevoegd, heel klein beetje motion blur en de plaat wat lichter gemaakt.
Resultaat:
http://img90.imageshack.us/img90/5315/usbgrootfotoqu2.jpg
ja, ook al gedaanquote:BamiHap schreef op zondag 10 februari 2008 @ 22:49:
Volgens mij moet je mental ray gebruiken als renderer?
En heb je dan bij Assign renderer ook mental ray gekozen bij je material editor?
F10 -> Common -> Assign renderer.
ik ben maar wat met de kleuren van zo'n grijs bolletje gaan kloten
en hier dan, mijn eerste render van een 3d max object

ben er best wel trots op
The cake is a lie!
Reg. datum: 05 maart 2005
Ben nu aan het spelen met gewoon wat materialen en wat dingen, dit is wat ik tot nu toe heb:

Het cola flesje komt van de tutorial, de rest heb ik zelf bedacht en gemaakt. (materials van vray-mat..de)
Maar ik heb nu 2 vragen:
- Hoe krijg ik die witte puntjes uit de top van het glas en de fles weg?
- Hoe kan ik het glas vullen met cola? (de cola material heb ik al, moet alleen weten hoe je iets vult)
ben met deze tutorial bezig: http://www.3dtotal.com/ffa/tutorials/max/joanofarc/body1.asp
maar die box extruden lukt me al niet
ik maak zo'n box, maak er editable mesh van en dan ga ik extruden zoals er daar staat (de 4 edges selecteren, shift indrukken en uitrekken) maar ik krijg dit te zien

ook als ik see trough activeer kan ik bij het beginblok er gewoon doorheen kijken maar de rest is zwart en niet bepaald see trough
ik kan zo wel de vorm maken maar 3d max ging vreemd doen toen ik cut moest gebruiken voor de lijnen over de voet en al helemaal toen ik mesh smooth aanzette, dan werd alleen het eerste vierkantje (tenen dus) een bolletje en de rest een misbaksel van blokken en bollen
The cake is a lie!
terecht trots op WatheveR! Goed beginquote:WatheveR schreef op maandag 11 februari 2008 @ 17:29:
[...]
ja, ook al gedaan
ik ben maar wat met de kleuren van zo'n grijs bolletje gaan kloten
en hier dan, mijn eerste render van een 3d max object(als ik de keren dat ik uit verveling op f9 ramde niet mee tel)
[afbeelding]
ben er best wel trots op
Vanaf heden is elke dag, CLB For The Win-dag!!... never... forget...
Komt omdat je geen 4 edges moet selecteren, maar een polygoon.quote:WatheveR schreef op maandag 11 februari 2008 @ 19:42:
ik zit weer vast
ben met deze tutorial bezig: http://www.3dtotal.com/ffa/tutorials/max/joanofarc/body1.asp
maar die box extruden lukt me al niet
ik maak zo'n box, maak er editable mesh van en dan ga ik extruden zoals er daar staat (de 4 edges selecteren, shift indrukken en uitrekken) maar ik krijg dit te zien
[afbeelding]
ook als ik see trough activeer kan ik bij het beginblok er gewoon doorheen kijken maar de rest is zwart en niet bepaald see trough
ik kan zo wel de vorm maken maar 3d max ging vreemd doen toen ik cut moest gebruiken voor de lijnen over de voet en al helemaal toen ik mesh smooth aanzette, dan werd alleen het eerste vierkantje (tenen dus) een bolletje en de rest een misbaksel van blokken en bollen
Maar als je dan shift indrukt en uitrekt, duplicate je je polygon. Dus óf je polygon extruden met de tool rechts, óf die polygon verwijderen, 4 edges selecteren, shift indrukken en uitrekken.quote:Schuey schreef op maandag 11 februari 2008 @ 19:55:
[...] Komt omdat je geen 4 edges moet selecteren, maar een polygoon.
moet je daarvoor een andere knop indrukken f maar gewoon met dat metertje doen dat je tot je beschikking hebt
The cake is a lie!
maar het lukt me nu
The cake is a lie!
Pagina: 1 2 3 4 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.