Gathering of Tweakers

Quicksearch
Weenie of MAX en Maya zo snel gaan fuseren. Ik haat Maya qua gebruik en zou niet willen dat max meer op Maya gaat lijken. :)

En op zich is er wel een aardige verdeling nu niet? (kort door de bocht)

Maya: Films
MAX: Archi/Viz en Games

maratropa wijzigde dit bericht 31-01-2008 13:28 (4%)

quote:
Schuey schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 14:11:
Bij lange na niet... en moet het zooitje dus morgen presenteren, ik heb alleen die squid af en de skull. Vulkaan wil ik vanavond texturen, en heb nog wel wat andere dingen gemodeled maar dat stelt niks voor. Kortom, dat word een epic fail :+

edit:
zeg, was jouw nickname vroeger 3dgod, en daarna d-tox? Of loop je gewoon andermans werk te showen op je website :P
het is eigenlijk iemand anders werk, k heb gewoon het beste werk gezocht op internet en op mijn site geplaatst natuurlijk, duh 8) ;) .

ik vind je level best chill geworden eigenlijk, word denk wel voldoende.
en ik ben wel trots om bij jou in de klas te zitten hor schuey its a dream come true O+ ;) .

www.graphicvizion.com // 3d design, animation

quote:
k weet nog steeds niet wie je bent, maar ik kan me wel voorstellen waarom ik vroeg zon hekel aan je had :)

Je mag me vrijdag komen aftrekken hoor als we drawing skills moeten inleveren :X
en nee een voldoende wordt niet denk ik ;)

hmm probleempje met 3ds max 2008

de bovenste knoppen doen raar:

http://aycu29.webshots.com/image/42468/2001604207387066655_rs.jpg

heb al 3x reinstall gedaan, maar nog steeds dit probleem. het ligt niet aan de dvd want andere installatie doet het wel.

iemand een ideetje waar dit aan zou kunnen liggen?

Ik had dat ook laatst. Heb toen de layout veranderd en weer terugveranderd, toen deed ie het weer
(zit ergens onder customize)

Menesis wijzigde dit bericht 31-01-2008 14:27 (18%)

Wanneer ik objecten groepeer en in de object selector mijn objecten en groepen bekijk, is het dan ook mogelijk om te zien welke objecten in je groep zitten?

Leef, zolang je leeft...

@eperon ergens bij application data al die dingen van 3ds max verwijderen (en vray als je die hebt geinstalleerd, dat was bij mij de boosdoener)

quote:
Felke schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 14:27:
Wanneer ik objecten groepeer en in de object selector mijn objecten en groepen bekijk, is het dan ook mogelijk om te zien welke objecten in je groep zitten?
En met welk programma ben je dan zo fijn aan het groeperen?

edit:
ff nagezocht, en ik zie dat je max gebruikt.
in je viewport op views-> schematic-> new
dan kom je in een soort flowchart omgeving terecht :)

Schuey wijzigde dit bericht 31-01-2008 15:44 (18%)

quote:
Menesis schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 14:27:
Ik had dat ook laatst. Heb toen de layout veranderd en weer terugveranderd, toen deed ie het weer
(zit ergens onder customize)
tnx, het is idd customize -> custom UI and Defaults switcher -> en dan Max 'setten' of even wisselen tussen 2.

gelijk maar weer een rendertje gemaakt :) tis een wip, moet nog genoeg gemoddeld worden, maar alvast C&C welkom en een vraagje: ik heb een environment (map), maar nu er vray lichten voor de ramen staan (om een of andere reden doet iedereen in tutorials dat, waarom?) zie je de omgeving niet meer. ik dacht dat het aan de vraylight multipliers lag (daarom zo weinig licht) maar nu met weinig licht nog steeds niet.

http://aycu03.webshots.com/image/40482/2001452565146410378_rs.jpg

http://aycu28.webshots.com/image/41787/2001464782938179281_rs.jpg
+- 8 minuten renderen

http://aycu01.webshots.com/image/43600/2005030422555075164_rs.jpg

nog een vraagje: als je iets veranderd hebt aan je models en je wilt het zien, doe je dan een (lage kwali) render of een active shade?

eperon wijzigde dit bericht 31-01-2008 16:02 (3%)

Ik denk eerder dat je dan de materials bedoelt? Want om een render te maken als je een paar vertexen versleept hebt lijkt me niet echt productief. Ik doe dan gewoon een low quality render, dat gaat vaak sneller als active shade, dat werkt dan toch gewoon met je huidige instellingen?

ja materials ook ja idd

low quality render? bedoel je met scanline of vray lage isntellingen (zelfs dan vind ik vray namelijk niet echt snel.

eperon wijzigde dit bericht 31-01-2008 15:50 (10%)

quote:
en een vraagje: ik heb een environment (map), maar nu er vray lichten voor de ramen staan (om een of andere reden doet iedereen in tutorials dat, waarom?) zie je de omgeving niet meer. ik dacht dat het aan de vraylight multipliers lag (daarom zo weinig licht) maar nu met weinig licht nog steeds niet.
Je moet even bij Vray modify panel onder het kopje options invisble aan vinken.

Had ik ook nog een vraagje voor jou hoe heb je dat kleed gemaakt?

je bedoelt bij de vray opties van de lampen zelf? want die staan aangevinkt op invisible....waarschijnlijk is er nog een 'global' vinkje van invisible die ik moet aanvinken?

vloerkleed:
vraymat --> diffuse -->
http://aycu16.webshots.com/image/43255/2004363627046507486_rs.jpg

die map ook op bump (60) en displacement (20)

en dan even goed tilen

eperon wijzigde dit bericht 31-01-2008 16:41 (42%)

Dan weet ik het ook even niet.

Maar gebruik je dat plaatje ook voor je bump en displacement?
Daar moet je toch z/w plaatjes in doen.

Ik heb ook even dit plaatje gebruikt (ik hoop niet dat je het erg vind)
Maar bij mij ziet het er toch een stuk minder uit :'(
http://i7.photobucket.com/albums/y282/XvsT/vloerkleedrender.jpg

quote:
Schuey schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 13:32:
Je mag me vrijdag komen aftrekken hoor als we drawing skills moeten inleveren :X
en nee een voldoende wordt niet denk ik ;)
juist william...ik dacht dat we dat geheim zouden houden.. :? :+
DS gaat bij mij niet meer lukken, loop letterlijk periode achter, en moet nog dingen halen voor mun
P van vorig jaar. plus heb ook nog "proffesioneel" werk voor een klant lopen op t moment en dat moet ook af komen. achja eerst maar ffe carnevallen }:O

Ik heb even een vraagje:
Waarschijnlijk heb ik per ongeluk op een verkeerde toets gedrukt of iets dergelijks, maar bij mijn model zijn ineens m'n vertexen zeeeer klein. In het plaatje hieronder heb ik er 13 geselecteerd, maar je ziet ze nauwelijks :S
Ik heb al met google gezocht maar kon niet echt een vergelijkend probleem vinden, laat staan een oplossing... |:(

Plaatje op imageshack (popups!)

Dus, hierbij de vraag of iemand hier de oorzaak en oplossing voor weet?
Alvast heeel bedankt...

//Edit: Ow, nou een reset was de oplossing, dat je daar niet eerder aan denkt, maar meteen aan het googlen slaat... 8)7

BamiHap wijzigde dit bericht 31-01-2008 20:30 (9%)

Dit is er bij mij allemaal met de paplepel ingeslagen.

quote:
dreamwalker schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 17:47:

Ik heb ook even dit plaatje gebruikt (ik hoop niet dat je het erg vind)
Maar bij mij ziet het er toch een stuk minder uit :'(
nee geen probleem, zet je tiling eens op 20 20, en btw bij mij zit het niet op een plane, maar op een chamferBox waarvan de onderkant gedelete is. daardoor krijg je mooiere zijkanten.

Reg. datum: 03 augustus 2005

Beste artists,

Ik zit even met de volgende vraag, die misschien verschillende antwoorden kunnen hebben. Heb mijn vraag diverse malen proberen te beantwoorden dmv fora af te struinen en nu waag ik hier mijn poging :)

Ik gebruik 3dsmax voor het 3d-en van gebouwen. Door vele malen tijd gebrek kom ik nooit toe aan het laatste stadium: texturing/mapping.

De werk methode die ik volg is verschillend. Zo gebruik ik soms splines die ik importeer (dwg bestanden) en extrude de wanden en convert ik het naar poly.
Laatst heb ik gebruik gemaakt van het eerst tekenen van de uitslag (gevels) en vervolgens de dwg geimporteerd en de wand dikte ge-extrude.

Zo lees ik ook verhalen over het overtrekken van de tekening met splines en vervolgens de gevelopeningen dmv rectangles attachen waarna het van 2d naar 3d gaat met behulp van de shell modifier. Ik zie hier persoonlijk niet de makkelijkheid in, omdat je niet makkelijk de gewenste dikte van de wand op kan geven.

Vele tekeningen zijn al gekomen tot het clay renderen, maar zoals eerder gezegd schiet texturen/mappen er altijd bij in. Geen tijd, te veel werk dus dan maar clay je kent het wel. Ik zou graag willen weten wat de beste werkmethode is om zo snel mogelijk tot impressies te komen.

Zelf zat ik te denken aan tekenen van uitslagen van de vertikale wanden (dit omdat je direct sparingen op kan nemen) - extruden - convert to poly. Vervolgens met multi/sub material aan de gang gaan om het texturen/mappen. Ik ben me bewust van het toevoegen van 'select-poly' en unwrap uwv.

Misschien dat iemand mij een werkmethode kan verschaffen, het zij in text en/of afbeeldingen zodat ik eindelijk eens tijd ga hebben voor de final stage en ik hier het forum vol kan posten met de meeste creatieve uitspattingen voor woningen etc :D

Alvast bedankt! ;)
m.vr.gr.

Tja, eigenlijk, doe je het best aardig tot zo ver volgens mij hoor :P Er is nu niet echt iets wat je nu drastisch aan je werkwijze moet veranderen, gewoon lekker vanaf splines extruden gaat idd lekker rap.

Wat je wel eventueel zou kunnen doen, als je het wat minder druk hebt, is gewoon voor jezelf een library aanleggen. Een library met zelfgemaakte tilable textures, van bakstenen, dakpannen etc. Kijk in het begin maak je natuurlijk alleen wat je voor 1 gebouw nodig hebt, maar naarmate de tijd verstrijkt kun je die library aanvullen natuurlijk. Iig de bedoeling van die tilable textures is, is dat je niet precies elk huis 100% moet unwrappen, ik bedoel je selecteerd een hele wand en pleurt daar je tilable texture overheen. De scale maakt niet zoveel uit, als je je texture 10 keer moet laten tilen voordat het klopt, boeiend, als je hem goed tilable hebt gemaakt ziet geen hond dat natuurlijk. Nou op deze manier moet je toch met een uur wel je huis een geloofwaardige texture job kunnen geven denk ik.

Allereerst: ik ben niet zo heel ervaren met 3dsmax.

Ik ben bezig met een modelletje, daar had ik per ongeluk wat polygonen in verwijderd. Deze heb ik zelf weer netjes opgebouwd. Het probleem is dat er op die plek nu een rare schaduw zit, een donkere plek. Hoe komt zoiets? Is het te verhelpen?
Reg. datum: 13 oktober 2005

Dan zitten waarschijnlijk de vertexen niet helemaal goed, waarschijnlijk gaat het dan om een dubbele vertex.

Even de hoek selecteren waar de schaduw zit(in vertex mode) en kijken of je een raar aantal vertexen hebt geselecteerd. Een hoek heeft normaal gesproken maar 1 vertex. Dus als het er 2 zijn dan moet je ze even welden en is het probleem opgelost.

JE MAAKT MAAR ZIN.

pak het object en doe dan een edit normals modiefier erover heen en dan druk je op break... dat doe ik vaak als dat gebeurd werkt ook altijd bij mij tenminste. Soms idd een vertex welden kan het probleem ook oplossen.

Nu heb ik nog een vraagje. Ik ben bezig met mijn model van Helms Deep van lord of the rings, Nu heb ik Hornsburg met de Courtyard zo goed als af, alleen volgens mij heb ik het bijzonder slecht gemoddelt om te texturen, Zo bestaat de muur bij mij uit gewoon de muur en van die punten (kantelen heet dat geloof ik) waar boogschutters tussen moeten staan als los object erboven, alleen nu zit ik dus dat het met texturen niet helemaal goed komct, en me UV map die is niet echt duidelijk (tenminste voor mij, ik weet nooit zeker wat de ene zeikant nou is) iemand een tip hoe ik dit zou moeten modellen, ik wil nog wel opniew beginnen, want heb er nu toch pas een uurtje of 10 aan besteed.

Voor de gene die niet weten wat Hornburg is, dat is het gedeelte van Helms Deep waar in terug getrokken word. Je hebt dus een outerwall, innerwall en dan hornburg.

Ik ook maar even 2 nieuwe plaatjes laten zien. :)
Models natuurlijk gedeeltelijk van Evermotion.
Ik weet het, vooral de tweede heeft nog wat werk nodig :D (TV, ramen)

http://img.photobucket.com/albums/v454/Jasper_Mous/Conceptmodern-JasperMous-18-1-2008_.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v454/Jasper_Mous/ConceptAppartement-JasperMous-21-1.jpg

Zijn aan te klikken voor 1200pix breed.

Beginning to realize the power...

Waarom is dat zo natuurlijk? Omdat je zelf die modellen niet kan maken?

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws