Tot nu toe erg geslaagd vindt ik! Bij deze ook de vraag of ik het model misschien mag gebruiken voor in mijn audi R8..Men audi R8 ligt al een hele tijd stil maar na deze examens heb ik stage dus heb ik waarschijnlijk wel weer wat tijd overquote:Jepz schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 15:29:
Ik ben al een tijdje bezig voor het project "Brand Yourself" (voor school uiteraard)
En daarbij bouw ik een toerenteller van een de Audi R8 na. Best een karwei kan ik je vertellen.
Zo ziet hij er in het echt uit:
[afbeelding]
Nu mijn WIP:
[afbeelding]
Klikbaar voor 1280x720
De rondjes die het naaldje vasthouden mankeren nog wat detail...verder is het een zaak van goed texturen denk ik.
L i m a wijzigde dit bericht 24-01-2008 22:10 (6%)
Techno>Music
Reg. datum: 13 oktober 2005
Dat moet ik later even bekijken.. Ik overweeg het zeker want om er verder dan dit project er niks mee te doen is best zonde.quote:L i m a schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 22:09:
[...]
Tot nu toe erg geslaagd vindt ik! Bij deze ook de vraag of ik het model misschien mag gebruiken voor in mijn audi R8..Men audi R8 ligt al een hele tijd stil maar na deze examens heb ik stage dus heb ik waarschijnlijk wel weer wat tijd over, en als hij helemaal af is kan ik misschien het interieur gaan doen...maar dat ligt nog heeel veraf waarschijnlijk.
De rondjes die het naaldje vasthouden mankeren nog wat detail...verder is het een zaak van goed texturen denk ik.
De rondjes van het naaldje missen inderdaad nog wat detail, daar ben ik nog mee bezig ik heb alleen geen flauw idee hoe ik daaraan moet beginnen. Aangezien het maandag af moet zijn word er nauwelijks getextured. Maar nadat hij af is voor school ga ik voor de hobby verder, althans dat is de planning.
JE MAAKT MAAR ZIN.
Ergens doet ie me denken aan Murray van Monkey Island

Edit: lekker scheel, m'n 'nieuwe berichten' linkje had je vorige post overgeslagen
apNia wijzigde dit bericht 28-01-2008 00:28 (52%)
Vanaf heden is elke dag, CLB For The Win-dag!!... never... forget...
Vind je wire trouwens erg voorbeeldig. Mooie verdeling van je poly's. Ziet er erg netjes en gecontroleerd uit.
Ik vind hem er erg gaaf uit zien
Ga je ook de rest van het skelet er bij maken? Kun je een leuk character van maken.
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Roelveldhuyzen.nl - deviantART
Tweak for Speed
En een skelet, brrr, die maak ik voorlopig niet meer.. Vorig jaar een project gehad, moest ik een skelet maken, spieren eraan vast, huid erover trekken... the horror! (voor pics, zie portfolio)
thx, zie je reply nu pasquote:apNia schreef op maandag 28 januari 2008 @ 11:26:
Ghehehe tof
Vind je wire trouwens erg voorbeeldig. Mooie verdeling van je poly's. Ziet er erg netjes en gecontroleerd uit.
Ja ik hou van nette meshes, sta ik om bekend bij mijn 3d modelling leraar, zo heeft ie het af en toe nog eens over de auto die ik vorig jaar voor hem moest maken, kreeg ie een half harde plasser van
Het is alleen dat als je zo een streven hebt, je het jezelf nog al eens moeilijk maakt om je eigen principes te blijven volgen
Schuey wijzigde dit bericht 28-01-2008 11:56 (58%)

Reg. datum: 13 oktober 2005
Dat hij boolean toepast op de cilinders?
JE MAAKT MAAR ZIN.
Om trouwens een nette mesh te houden bij het boolen kun je wat cuts maken in het model, waar de raampjes komen (dus om het hele raampje heen). Zo blijven de nieuw ontstane polygons netjes binnen dat vierkantje, in plaats van dat ze je hele model gaan verklooten
Cinema 4D 10 | Canon 350D | 18-55 kit | sigma 55-200 | Flickr
Reg. datum: 06 april 2007
ik had graag een screenshotje willen laten zien, alleen ligt mijn site er nu uit
// Edit, toch wat anders gevonden
ze zijn een beetje groot, maar ben te lui om ze kleiner te maken
Plaatje op imageshack (popups!)
// Edit voor hieronder
ik neem aan, omdat je met mentalray werkt, dat je ook Final Gather aan hebt staan, probeer deze instelling hieronder eens (ooit een keer gezien bij een Workshop van 3D max in Utrecht
Roelofs-Hengelo wijzigde dit bericht 28-01-2008 21:26 (75%)
http://www.roelofs-hengelo.nl
Reg. datum: 22 maart 2006
Heb wat dingen zitten renderen maar het flikkert echt heel erg.
Schaduwen, plafonds, kozijnen eigenlijk alles wat met licht te maken heeft flikkert.
Het is een interieur scene (het is trouwens ook moeilijk om de verlichting goed te krijgen!)
Ik doe dit alles in 3dsmax9 met MR standaard textures en Arch&design.
Maar het lukt me maar niet om het goed te krijgen.
Moet ik misschien overstappen naar vray of heeft dat hetzelfde probleem?
Weet 1 van jullie misschien hoe dit op te lossen is?
Stel op frame 1 maakt hij de hele map voor dat frame, bij het volgende frame is de camera weer een stukje verder; dan berekent hij alleen dat deel van de map die bij het vorige frame ontbrak. Dat zou al een hoop moeten schelen, en ik denk dat zoiets ook wel bij MR zit.
verder zou je eens naar de mogelijkheden van een skyportal kunnen kijken in de help functie, kan ook schelen.
Menesis wijzigde dit bericht 28-01-2008 21:14 (12%)
Wat een productiviteit! Erg mooie schedel en inktvis
Zelf weer aan iets nieuws begonnen, de AT-ST van Starwars:
Moet nog veel gebeuren aan de cabine, maar begint er op te lijken

Reg. datum: 22 maart 2006
Dank je voor je reactie ik heb even zitten googlen op irradiance map en inderdaad dit zou wel eens de oplossing kunnen zijn. Het is alleen maar beschikbaar in Vray dat is wel weer jammer.
de MR sky portal zit volgens mij alleen maar in max2008 die heb ik helaas niet.
Maar als ik het goed begrijp is de MR sky portal net zoiets als een vraylight?
Dus dat zou betekenen als ik over stap naar Vray ik de irradiance map en de MR sky portal(wat dan hetzefde zou moeten zijn als Vray light) ter beschikking heb.
Is misschien wel het overwegen waard, is het niet dat mijn knowhow van Vray zero is........
Iemand nog tips voor in MR in 2009?
Een skyportal is niets meer dan een lichtsluis, alleen door de skyportal zal dan het licht van buiten worden berekent. Dan hoeft hij niet voor al je muren te berekenen of het licht van buiten daardoor moet of niet (zoiets).
Misschien is irradiance map trouwens een term van vray. Wellicht heet het bij MR indirect illumination map.
Menesis wijzigde dit bericht 29-01-2008 09:38 (16%)
Eén irritatie vormt het volgende: als ik door de ruimte zweef in 3ds max, gaat hij steeds langzamer naarmate ik dichter bij de oorpsrong [0,0,0] kom. Ben ik daaroverheen dan versnelt hij weer! Dat is ook nogal iritant als je verschillende objecten in je scene hebt die op verschillende afstanden van de oorsprong liggen: bij het ene object is de navigator veel gevoeliger dan bij het andere object
Is hiervoor een oplossing?
dankuquote:bokskater schreef op maandag 28 januari 2008 @ 21:32:
@Schuey
Wat een productiviteit! Erg mooie schedel en inktvis.
Zelf weer aan iets nieuws begonnen, de AT-ST van Starwars:
Moet nog veel gebeuren aan de cabine, maar begint er op te lijken![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat je nu hebt staan ziet er gewoon keihard goed uit, maar vraag me af wat de schaal is van dit object? Als je dit zo doorzet en dat ding is af dan mag je wel eens in je handjes wrijven en dat ding vet gaan texturen
Reg. datum: 13 november 2007
nice shuey. heb je de rest van t level ook af gekregen?quote:Schuey schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 00:31:
Op deze komt de normal map wat beter uit
[afbeelding]
www.graphicvizion.com // 3d design, animation
edit:
zeg, was jouw nickname vroeger 3dgod, en daarna d-tox? Of loop je gewoon andermans werk te showen op je website
Schuey wijzigde dit bericht 29-01-2008 14:16 (63%)
Dit topic is gesloten. ![]()