Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 28 augustus 2007

quote:
okay.. maar ik lees dat verschillende mensen de modem opniuew intrainen maar dat is dus gewoon aan en uitzetten :P Mysterie opgelost...

voor 'intrainen':

Maintaince -> Diagnostics -> DSL Line -> Reset ADSL Line

correct me if i'm wrong

KennieNL wijzigde dit bericht 06-12-2007 17:43 (11%)

quote:
bjck schreef op donderdag 06 december 2007 @ 17:40:
[...]

Misschien is er maar 1 aderpaar aanwezig in je woning en is die gewoon nog technisch of administratief bezet door de vorige bewoner?

Dan is er geen vrij aderpaar en kan er ook niet aangesloten worden natuurlijk. Er zijn meer redenen dat het niet kan, geen lijn vrij kan ook naast geen lijn aanwezig.

[...]

Door de nummer portering die waarschijnlijk bij @home of bij KPN vandaan komt (?) kan het zijn dat je vanaf sommige aanbieders niet te bereiken bent nog. Als een nummer van aanbieder veranderd wordt dat door de nieuwe aanbieder 'rond gestuurd' zodat iedereen weet waar gesprekken voor dat nummer naartoe moeten gaan.

Als dat ergens niet direct verwerkt wordt kunnen mensen van die aanbieder je niet bereiken omdat ze het gesprek de verkeerde kant op sturen :)

[...]

Die attenuation downstream delen door 13.8 is het, dan kom je op 46 / 18.8 = 3.3km :)
3.3KM. Dan mag ik niet klagen waarschijnlijk. Hmm of dit of me scheel betalen aan @home voor een sneller abo. Grr Openglas ligt op enkele meters van mijn huis alleen ik kan er niets mee :(

AMD :9
Reg. datum: 19 september 2003

quote:
Die attenuation downstream delen door 13.8 is het, dan kom je op 46 / 18.8 = 3.3km :)
Is dit ook als het niet optimaal aangesloten is? Nee toch?

Constructies waar kabel van IS/RA ondergronds naar een WCD lopen willen nog wel eens problemen geven. Je kan kijken waar het modem op intraint als je het modem rechtstreeks op het IS/RA punt aansluit.

quote:
Superseb schreef op donderdag 06 december 2007 @ 17:59:
[...]

Is dit ook als het niet optimaal aangesloten is? Nee toch?

Constructies waar kabel van IS/RA ondergronds naar een WCD lopen willen nog wel eens problemen geven. Je kan kijken waar het modem op intraint als je het modem rechtstreeks op het IS/RA punt aansluit.
Kan ik proberen, wordt wel kabels knippen en kijken hoe ik e.e.a. weer verbind. Zal er eens tijd voor vrijmaken binnenkort

Vandaag is bij mij/ons Telfort actief. Het zou eigenlijk morgen opgeleverd worden. Detail: Ik had geen enkele internet aansluiting meer sinds een halfjaar. Begin van de week (drie weken na bestelling) het modem in huis gekregen. Ik had gegokt dat de standaard modems nog op waren dus gehoopt op een multipc modem. Helaas...
Maar niet getreurt, ik had tot begin dit jaar een uitstekend functionerend draadloos netwerk. Nadat ik gister (woensdag) de brief met inloggegevens had gekregen getracht e.a. voorelkaar te boksen. Helaas, de netwerkkaart in de laptop bleek defect. Gebeld met Telfort om de modeminstellingen te krijgen en zonder enig probleem gekregen (wel na aangeven defect aan laptop). Dus de Linksys ingeplucht ipv Zyxel en gaan! Registratie ging goed. Herstart modem had helaas geen effect. Wellicht toch de lijn niet opgeleverd of wat dan ook, in iedergeval geen ADSL signaal op de Linksys. Vandaag de Zyxel weer ingeplugd en daar wel ADSL en Internet signaal. Vervolgens de Linksys weer aangekoppeld en gaan! :) Ik ben weer helemaal blij met eigen internet. Afgelopen jaar legaal van de buurman afgetapt, maar niets is prettiger dan je eigen internet.

Oftewel, misschien moet om het signaal 'te bevestigen' te Zyxel tussen de stappendoor worden ingeplugd, maar direct op de Linksys werkt uitstekend!

Reg. datum: 10 november 2007

Door de nummer portering die waarschijnlijk bij @home of bij KPN vandaan komt (?) kan het zijn dat je vanaf sommige aanbieders niet te bereiken bent nog. Als een nummer van aanbieder veranderd wordt dat door de nieuwe aanbieder 'rond gestuurd' zodat iedereen weet waar gesprekken voor dat nummer naartoe moeten gaan.

Als dat ergens niet direct verwerkt wordt kunnen mensen van die aanbieder je niet bereiken omdat ze het gesprek de verkeerde kant op sturen :)

Hoe lang duurt zoiets,voordat het wel lukt?

wolu47 wijzigde dit bericht 06-12-2007 19:07 (4%)

quote:
Tarry schreef op donderdag 06 december 2007 @ 17:05:
Oke nu ben ik kwaad!
2 weken geleden KPN gebeld om mijn abonnement op te heffen. Blijkbaar is dit niet gelukt want ik kreeg geen brief, blijkt het een zakelijk nummer te zijn en dat ze dus maar niets deden.
Heb zojuist KPN klantenservice (zakelijk) aan de lijn en mij werd verteld dat de lijn niet kan worden verwijderd zonder dat telfort ook eraf gaat?
Ik dit onzin en moet ik het gewoon doorzetten?

/edit
ik krijg morgen ADSL van Telfort over ISDN.

Of kan je telfort bellen aanvragen en als je dat hebt weer telfort bellen afzeggen?
Omdat er ADSL nu bijgezet wordt kan er even niets anders gebeuren. Maar als je ADSL is aangesloten kan je gewoon bij KPN je ISDN telefonie opzeggen zonder problemen. Dat dan ook je ADSL verdwijnt was alleen vroeger met mxstream aansluitingen waar inderdaad ADSL & Telefonie een binding hebben (je krijgt daar dan ook een ISP en ADSL-deel factuur gescheiden met zo'n aansluiting waar dat bij is).
quote:
BakkieDoen schreef op donderdag 06 december 2007 @ 18:33:
Vandaag is bij mij/ons Telfort actief. Het zou eigenlijk morgen opgeleverd worden. Detail: Ik had geen enkele internet aansluiting meer sinds een halfjaar. Begin van de week (drie weken na bestelling) het modem in huis gekregen. Ik had gegokt dat de standaard modems nog op waren dus gehoopt op een multipc modem. Helaas...
Maar niet getreurt, ik had tot begin dit jaar een uitstekend functionerend draadloos netwerk. Nadat ik gister (woensdag) de brief met inloggegevens had gekregen getracht e.a. voorelkaar te boksen. Helaas, de netwerkkaart in de laptop bleek defect. Gebeld met Telfort om de modeminstellingen te krijgen en zonder enig probleem gekregen (wel na aangeven defect aan laptop). Dus de Linksys ingeplucht ipv Zyxel en gaan! Registratie ging goed. Herstart modem had helaas geen effect. Wellicht toch de lijn niet opgeleverd of wat dan ook, in iedergeval geen ADSL signaal op de Linksys. Vandaag de Zyxel weer ingeplugd en daar wel ADSL en Internet signaal. Vervolgens de Linksys weer aangekoppeld en gaan! :) Ik ben weer helemaal blij met eigen internet. Afgelopen jaar legaal van de buurman afgetapt, maar niets is prettiger dan je eigen internet.

Oftewel, misschien moet om het signaal 'te bevestigen' te Zyxel tussen de stappendoor worden ingeplugd, maar direct op de Linksys werkt uitstekend!
Linksys even de laatste software (firmware) erop zetten, dan is het een stuk trefzekerder waarschijnlijk in gebruik.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

@ FOK!
Reg. datum: 25 maart 2001

*O*

Vandaag door KPN gebeld, woensdag komt de monteur langs in mijn (nog niet bewoonde) woning. Dus nog even en ik heb ook Telfort in huis.

Kan ik dalijk zonder internet verlies verhuizen naar mijn eigen huis :P

quote:
[b][message=29216953,noline]
Linksys even de laatste software (firmware) erop zetten, dan is het een stuk trefzekerder waarschijnlijk in gebruik.
Tsja, helaas... Dat gaat niet meer.. Niet meer beschikbaar voor de mijne. Halfjaar geleden geprobeerd. Ik zal zo nog een poging wagen.

Opnieuw opstarten...

15 november besteld.
zaterdag 1 december modem in huis
woensdag 5 december kwam de KPN monteur de boel aansluiten/testen.

De Zyxel basic modem aangesloten.
Geactiveerd via de internetsite , de kabel direct op mijn MacBook aangesloten.
Daarna de kabel in mijn Airport Express geplugd , en mijn iMac & MacBook waren klaar om het internet op te gaan.

Nu alleen nog even uitvogelen hoe ik de remote desktop functie van mijn Media Centre weer activeer.
Die Zyxel modem heeft ongeveer 70.000 opties.

Ps, met dank aan de KPN monteur Ed Luitjes.
Hij was zo'n volhouder en weigerde te accepteren dat ze moesten graven en lassen.
Na 1 1/2 uur ging hij pas weg.
Toen het werkte _/-\o_

weeraanmelden wijzigde dit bericht 06-12-2007 19:57 (15%)

iMac 17"!

Reg. datum: 08 november 2007

quote:
wolu47 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 18:52:

Hoe lang duurt zoiets,voordat het wel lukt?
ik heb het zelfde probleem, ik heb net Telfort gebeld met de vraag hoe dat kan, ik moest in de modem bij phone naar advanced de instelling van DTMF veranderen naar FSK dan zou het probleem opgelost zijn, maar helaas het probleem heb ik nog.
ik ga zo nog maar een keer bellen.

gr,
Hans

Reg. datum: 10 november 2007

quote:
Mahazi schreef op donderdag 06 december 2007 @ 19:58:
[...]

ik heb het zelfde probleem, ik heb net Telfort gebeld met de vraag hoe dat kan, ik moest in de modem bij phone naar advanced de instelling van DTMF veranderen naar FSK dan zou het probleem opgelost zijn, maar helaas het probleem heb ik nog.
ik ga zo nog maar een keer bellen.

gr,
Hans
Ja mensen die met KPN telefoon bellen geen probleem.
Alleen als ze met @Home telefoon bellen.
Als je wat weet meld het dan ff.

thx

Wanneer kan je trouwens bij je instellingen en mailboxen ? Ik heb hier een brief van telfort met logingegevens, maar die is denk ik alleen voor internet, ik kan er nu namelijk niet mee inloggen. Kan je pas bij je e-mail wanneer je verbinding ook daadwerkelijk word opgeleverd?

Would you rather be right or happy?

quote:
pingkiller schreef op donderdag 06 december 2007 @ 20:22:
Wanneer kan je trouwens bij je instellingen en mailboxen trouwens? Ik heb hier een brief van telfort met logingegevens, maar die is denk ik alleen voor internet, ik kan er nu namelijk niet mee inloggen. Kan je pas bij je e-mail wanneer je verbinding ook daadwerkelijk word opgeleverd?
Bij mij had ik achteraf beredeneerd een 'opgeleverde lijn' toen ik de brief in huis had. Webmail.telfort.nl al geprobeert? En uiteraard connect.adslvandaag.nl eerst gebruiken voor er überhaubt iets gebeurd, (overbodige info).

Mijn opmerking over de firmware update van mijn Linksys neem ik terug. Die is wel degelijk nog verkrijgbaar en gaat er binnenkort op.

Mijn internetsnelheid ligt overigens wel aan de lage kant vind ik persoonlijk, ca. 5Mb/s.

quote:
BakkieDoen schreef op donderdag 06 december 2007 @ 20:32:
[...]

Bij mij had ik achteraf beredeneerd een 'opgeleverde lijn' toen ik de brief in huis had. Webmail.telfort.nl al geprobeert? En uiteraard connect.adslvandaag.nl eerst gebruiken voor er überhaubt iets gebeurd, (overbodige info).
Ik heb nog geen opgeleverde lijn he, alleen die brief. Op die brief word echter nergens gesproken over een wachtwoord voor de website, waar kan ik dat vinden?

Would you rather be right or happy?

quote:
BakkieDoen schreef op donderdag 06 december 2007 @ 20:32:
[...]
Mijn internetsnelheid ligt overigens wel aan de lage kant vind ik persoonlijk, ca. 5Mb/s.
Is je linksys modem wel ADSL2+ compatible?

Al iemand portforwarding aan de praat?
Ik heb de multipc modem, en de Linksys WRT54G als AP.

Heb de poorten voor mijn Utorrent geforward, en wijziginen in de firewall en nat table gedaan, maar het komt er niet door, iemand nog tips, of iemand die het werkend heeft gekregen?

Hardstyle Movements

quote:
pingkiller schreef op donderdag 06 december 2007 @ 20:36:
[...]

Ik heb nog geen opgeleverde lijn he, alleen die brief. Op die brief word echter nergens gesproken over een wachtwoord voor de website, waar kan ik dat vinden?
Ik denk dat ik even in de war ben ivm mijn enthousiasme dat internet het doet! Er is een bevestigingsbrief en een brief met gebruiksgegevens. Ik dacht dat je die laatste bedoelde, maar blijkbaar niet. Sorry, verkeerd begrepen. Als je de brief met gebruiksgegevens hebt, dan kun je wel webmailen etc.

quote:
trolleystad schreef op donderdag 06 december 2007 @ 20:36:
[...]

Is je linksys modem wel ADSL2+ compatible?
Er schieten nu hele nare woorden in mijn mond... 8)7 Nooit aan gedacht.
Het is de WAG54G V.2 Ik heb geen idee of dit een ADSL2+ modem is. Hij doet het wel. Lokaal netwerksnelheid is prima van woonkamer tot zolder (2e verdieping).

quote:
BakkieDoen schreef op donderdag 06 december 2007 @ 20:54:
[...]

Er schieten nu hele nare woorden in mijn mond... 8)7 Nooit aan gedacht.
Het is de WAG54G V.2 Ik heb geen idee of dit een ADSL2+ modem is. Hij doet het wel. Lokaal netwerksnelheid is prima van woonkamer tot zolder (2e verdieping).
Na even googlen lees ik dat de WAG54G geen ADSL2+ modem is. Dus je haalt er maximaal 8 mbit uit. Met een firmware update kan het naar ADSL2 of misschien zelfs ADSL2+. Volgens mij custom firmware ergens. Ik zou toch de ZyXEL gaan gebruiken als ik jou was.

Telfort internet werkt. Petje af. Binnen een 2 weken werkende lijn. Snelheid ook perfect.

Reg. datum: 29 januari 2003

quote:
trolleystad schreef op woensdag 05 december 2007 @ 15:14:
[...]

Zoals je zelf al aangeeft traint je modem in op 10 mbit downstream. Dat je 8 mbit haalt ligt waarschijnlijk aan je testmethode. Test a.u.b. niet via sites als www.speedtest.net , die geven een onbetrouwbare uitslag. Op jouw verbinding is de cap niet van toepassing.

Waarom haal je dan maar 10 mbit? Het kan zijn dat de lijn langer is dan wat de postcode check verwacht. Kijk eens naar je DSL waardes. Deel de Downstream attenuation door 13,8 en dan weet je ongeveer hoe lang de lijn in het echt is.
Dank voor je reactie. Mijn testmethode was een betaalde usenetserver met alle lijnen open, dat zou toch maximaal moeten zijn.

De waardes: 37db / 13,8 = 2,7 km, dan klopt de grafiek ineens een stuk beter. Vlak bij m'n huis wordt een nieuwe woonwijk gebouwd, wie weet bouwen ze er ook gelijk een nieuwe centrale bij :) Ach. 10Mbit is ook leuk.

quote:
pb_dj schreef op donderdag 06 december 2007 @ 21:49:
Vlak bij m'n huis wordt een nieuwe woonwijk gebouwd, wie weet bouwen ze er ook gelijk een nieuwe centrale bij :) Ach. 10Mbit is ook leuk.
Reken daar maar niet op. Analoge telefonie verdwijnt langzamerhand, dus KPN gaat echt niet investeren in zoiets. Voor telefonie voldoen centrales die ver weg staan. ADSL presteert helaas minder op grote afstanden. Met VDSL gaan we er wel op vooruit, dus kijk daar maar naar uit :)

quote:
trolleystad schreef op donderdag 06 december 2007 @ 21:36:
[...]

Na even googlen lees ik dat de WAG54G geen ADSL2+ modem is. Dus je haalt er maximaal 8 mbit uit. Met een firmware update kan het naar ADSL2 of misschien zelfs ADSL2+. Volgens mij custom firmware ergens. Ik zou toch de ZyXEL gaan gebruiken als ik jou was.
En die linksys daar achter zetten als alleen router? Kan dat? Had ik wellicht toch de draadloze optie moeten kiezen.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws