Gathering of Tweakers

Quicksearch
Zojuist de afschrijving & rekening bekeken van mijn nieuwe Telfort aansluiting aangezien ik de hoge kosten wat vaag vond.
Bleek wel te kloppen; schijnbaar willen ze 1 maand vooruit de abonnementskosten incasseren.

edit; ook handig trouwens, sturen ze het wachtwoord (als je deze opvraagt) naar je @telfort.nl adres, terwijl je misschien deze juist niet kan uitlezen :').
Zal ze daarop wijzen, dat ze bijv. beter dit wachtwoord naar het registratie-emailadres kunnen sturen.

Sjowhan wijzigde dit bericht 09-12-2007 22:10 (38%)

http://weblog.sjowhan.nl/http://specs.tweak.to/5253

Ik verhuis begin april 2008 naar een nieuwe woning. We willen daar geen vaste telefoonlijn, maar natuurlijk wel internet. Is dit pakket van Telfort (20mb/ 19,95 euro) dan wel mogelijk voor mij?

quote:
einsteintina! schreef op zondag 09 december 2007 @ 17:28:
[...]
Dat klopt, behalve als kpn het signaal dus op de verkeerde draadjes zet... die er niet zijn... ofzo, dat begreep ik tenminste vanmiddag van de technische dienst van telfort.
Probleem ligt dus toch bij kpn en niet bij telfort...
Nee, het klopt niet. Die Wikipedia auteur brengt het niet correct over. Ik vraag me af of ie het zelf wel goed begrijpt.

Er zijn 2 aderparen, de rode/blauwe zijn paar 1 en die andere twee vormen aderpaar 2. Het is geen kwestie van 'tegenwoordig wordt alleen rood/blauw gebruikt', maar dat men in principe een aansluiting op aderpaar 1 probeert te realiseren. Soms gaat dat niet of is het makkelijker op het op paar 2 te doen. Heeft dus ook niets te maken met 'iets verkeerd' doen ofzo.

Een beetje klok&klepel/internet napraterij/the holy WikiPedia syndroom zeg maar... :+

Oh no! What a mad blundering, incredibly handsome young nincompoop I've been!

Kleurtjes \o/

quote:
DragonWish schreef op zondag 09 december 2007 @ 22:58:
Ik verhuis begin april 2008 naar een nieuwe woning. We willen daar geen vaste telefoonlijn, maar natuurlijk wel internet. Is dit pakket van Telfort (20mb/ 19,95 euro) dan wel mogelijk voor mij?
Voordat je hier je vraag stelt zonder vooronderzoek of whatsoever, zou ik je aanraden een postcodecheck te doen. ;)

Ben op zoek naar tweak optie's voor mijn basis modem van zyxel :)

Met andere woorden zijn er mensen op dit forum die het een en ander hebben aangepast aan de instelling op dit modem waar door het nu nog beter loopt 8)

Misschien is er wel een tweak handleiding dat zou helemaal te gek zijn.

IMac 2.8GHz , 4Gig ram, 500 Gig HD de rest draadloos

quote:
DragonWish schreef op zondag 09 december 2007 @ 22:58:
JA heb ik ook :) en je betaalt gewoon 19,95 geen 10 euro aan kpn ofzo die zijn inbegrepen :)

quote:
Sjowhan schreef op zondag 09 december 2007 @ 22:09:
Zojuist de afschrijving & rekening bekeken van mijn nieuwe Telfort aansluiting aangezien ik de hoge kosten wat vaag vond.
Bleek wel te kloppen; schijnbaar willen ze 1 maand vooruit de abonnementskosten incasseren.

edit; ook handig trouwens, sturen ze het wachtwoord (als je deze opvraagt) naar je @telfort.nl adres, terwijl je misschien deze juist niet kan uitlezen :').
Zal ze daarop wijzen, dat ze bijv. beter dit wachtwoord naar het registratie-emailadres kunnen sturen.
Is toch logisch? Heel veel mensen hebben gewoon hun e-mail adres in outlook ingevuld met vinkje aan bij wachtwoord onthouden. En je kunt meerdere e-mail adressen hebben bij Telfort. Als alle wachtwoorden naar het registratieadres worden gestuurd is het wel erg makkelijk om het wachtwoord van je ex-vrouw (als je net gescheiden bent ofzo) of van je kinderen op te vragen ;)

quote:
trolleystad schreef op maandag 10 december 2007 @ 08:47:
[...]

Is toch logisch? Heel veel mensen hebben gewoon hun e-mail adres in outlook ingevuld met vinkje aan bij wachtwoord onthouden. En je kunt meerdere e-mail adressen hebben bij Telfort. Als alle wachtwoorden naar het registratieadres worden gestuurd is het wel erg makkelijk om het wachtwoord van je ex-vrouw (als je net gescheiden bent ofzo) of van je kinderen op te vragen ;)
En als je geen outlook gebruikt maar bijvoorbeeld via de webmail? Dan kom je er dus niet bij als je het ww niet weet.

quote:
Slasher schreef op maandag 10 december 2007 @ 09:24:
[...]

En als je geen outlook gebruikt maar bijvoorbeeld via de webmail? Dan kom je er dus niet bij als je het ww niet weet.
En dan sturen ze het per ouderwetse brievenpost op voor je :)

trolleystad wijzigde dit bericht 10-12-2007 09:30 (3%)

Reg. datum: 14 november 2006

quote:
bjck schreef op donderdag 06 december 2007 @ 19:04:
[...]

Omdat er ADSL nu bijgezet wordt kan er even niets anders gebeuren. Maar als je ADSL is aangesloten kan je gewoon bij KPN je ISDN telefonie opzeggen zonder problemen. Dat dan ook je ADSL verdwijnt was alleen vroeger met mxstream aansluitingen waar inderdaad ADSL & Telefonie een binding hebben (je krijgt daar dan ook een ISP en ADSL-deel factuur gescheiden met zo'n aansluiting waar dat bij is).

[...]
Nou KPN zojuist opgezegd. Er werd me wel verteld dat ADSL zal komen te vervallen, naja daar snap ik niets van. Hebben we het dan nog over het vorige ADSL abonnement van InterNLnet? Maar dit kon ze me niet vertellen. Toch gewoon opgezegd. Kom op zeg 25 euro per maand.
Iemand anders ook deze ervaring?
Hopelijk merk ik niets en anders moet ik Telfort weer bellen of ze het willen aansluiten. 8)7

quote:
trolleystad schreef op maandag 10 december 2007 @ 09:30:
[...]

En dan sturen ze het per ouderwetse brievenpost op voor je :)
nou - dat schijnt het systeem niet aan te kunnen (volgens hun helpdesk). Ik heb al meerdere malen mijn wachtwoord opgevraagd (telefonsich) want die heb ik never nooit ontvangen maar dat lukt niet. Nou gebruik ik nooit de mail van de ISP (veels te lastig als je van ISP migreert) maar toch.

Die Alice.nl? Zo onduidelijk is nog nooit een vrouw tegen mij geweest...

quote:
SimonV schreef op zondag 09 december 2007 @ 16:41:
Ik kreeg gisteren de ZyXEL P-2602R-D1A analoog single-ports modem van Telfort.
Firmware versie is V3.40 (ASG.0) 10/26/2007 (26Oct2007 meen ik)

Dit lijkt een update tov de FW van de Telfort website
13/06/07 Analoog AJZ2D0 (13Juni2007_
zie http://klantenservice.int...ent/Firmware.aspx#faq7985

Welke firmware release hebben anderen met de door Telford geleverde ZyXEL P2602-D1A
geinstalleerd gekregen ?

(per abuis eerder deze vraag buiten dit topic gepost, sorry)
Bij mij staat er:
Model Number: P-2602H-D1A (ander model??)
ZyNOS Firmware Version: V3.40(AJZ.2)

Die van jou lijkt dus nieuwer. Is er een mogelijkheid om die firmware van jouw modem af te halen en ergens te posten?

supersatan wijzigde dit bericht 10-12-2007 11:39 (8%)

Momenteel heb ik @home als provider, abonnement intensief 8Mbits, hiervoor betalen mijn ouders elke maand 47,95.

Omdat ADSL toch interresant begint te worden, willen wij gaan overstappen. Het liefst naar een provider met een telefonie abonnement en geen televisie. Onze keus is gevallen op telfort (jaarlijks 380Euro tegen 680Euro bij @home als we uitgaan van de zelfde verbinding)

Welke problemen kan ik allemaal tegen aanlopen, mijn abonnement bij @home loopt 1 februari af, maar ik kan best een week zonder internet...

Het is een prachtige dag om een hert te omhelzen

quote:
ssj_gohan schreef op maandag 10 december 2007 @ 11:41:
Momenteel heb ik @home als provider, abonnement intensief 8Mbits, hiervoor betalen mijn ouders elke maand 47,95.

Omdat ADSL toch interresant begint te worden, willen wij gaan overstappen. Het liefst naar een provider met een telefonie abonnement en geen televisie. Onze keus is gevallen op telfort (jaarlijks 380Euro tegen 680Euro bij @home als we uitgaan van de zelfde verbinding)

Welke problemen kan ik allemaal tegen aanlopen, mijn abonnement bij @home loopt 1 februari af, maar ik kan best een week zonder internet...
Geen probleem
Kabel gaat via de coax kabel
ADSL via de koperdraadjes van je telefoon

Dus gewoon ADSL aanvragen en @home opzeggen

/edit: Zie reactie Dennis-L

Hachy wijzigde dit bericht 10-12-2007 11:48 (78%)

www.fraggle.nl

quote:
Dennis-L schreef op maandag 10 december 2007 @ 11:47:
[...]

Geen probleem
Kabel gaat via de coax kabel
ADSL via de koperdraadjes van je telefoon

Dus gewoon ADSL aanvragen en @home opzeggen
Wij hebben in de meterkast de hoofdleiding van de telefoon binnenkomen, echter door een of andere electricien zijn allerlei telefoonkabels doorgelust in een splitter. Deze dateert nog van de PTT tijd (18 jaar oud volgens het hoesje) wanneer ik telfort neem, moet deze er dan uit?

Wat mij ook bezighoud is de prijs? 29,92 inc telefonie het eerste jaar, maar wat het tweede jaar?

Het is een prachtige dag om een hert te omhelzen

quote:
ssj_gohan schreef op maandag 10 december 2007 @ 12:18:

Wat mij ook bezighoud is de prijs? 29,92 inc telefonie het eerste jaar, maar wat het tweede jaar?
Volgens mij hetzelfde?

quote:
[...]

Wij hebben in de meterkast de hoofdleiding van de telefoon binnenkomen, echter door een of andere electricien zijn allerlei telefoonkabels doorgelust in een splitter. Deze dateert nog van de PTT tijd (18 jaar oud volgens het hoesje) wanneer ik telfort neem, moet deze er dan uit?

Zelfde ;) is gewoon 1 vaste prijs. 29,90 ;)

quote:
[...]

Wat bedoel je met 'splitter' ? Een ADSL-splitter of gewoon een plastic doosje? Is dit dan wel je ISRA punt ? Waar gaan die 'allerlei' telefoonkabels naar toe ? Meerdere toestellen in huis ?

www.fraggle.nl

Reg. datum: 16 oktober 2007

Telfort inrternet loopt hier nu een ruime maand goed.
Ik zit nog met een belbudget abonnenment van de KPN.
Nu wil ik mijn KPN nummer laten porteren naar zo'n Budgetphone prepaid abo van 10 euro per jaar.

Gaat dit goed als ik me gewoon opgeef op de Budgetphone website en het verder afwacht?
Is er geen gevaar dat mijn hele lijn inclusief ADSL gesloopt wordt?

quote:
Rene46 schreef op maandag 10 december 2007 @ 14:20:
Telfort inrternet loopt hier nu een ruime maand goed.
Ik zit nog met een belbudget abonnenment van de KPN.
Nu wil ik mijn KPN nummer laten porteren naar zo'n Budgetphone prepaid abo van 10 euro per jaar.

Gaat dit goed als ik me gewoon opgeef op de Budgetphone website en het verder afwacht?
Is er geen gevaar dat mijn hele lijn inclusief ADSL gesloopt wordt?
Met een abbonement bij Bph gaat het goed (zie ook een van mijn eerdere posts) - of ze ook een prepaid kunnen porteren moet je Bph anders even vragen (info@..Bph...nl) dan kunnen ze je wek antwoord geven denk ik. Ja dat kan dus http://www.budgetphone.nl...t_info.php?products_id=39
Het lijkt mij dat het KPN niet uitmaakt waarnaartoe iets geporteerd wordt (prepaid of abbonement is tussen jou en budgedphone - hooguit dat het voor de gidsvermelding iets uitmaakt?) dus ik zie geen redenen waarom het niet zou kunnen.

franssie wijzigde dit bericht 10-12-2007 14:37 (10%)

Die Alice.nl? Zo onduidelijk is nog nooit een vrouw tegen mij geweest...

Edit koning
Reg. datum: 25 februari 2002

quote:
Tja, als jij al niet weet hoe het aangesloten is weten wij dat ook niet :).
Ik zou zeggen bestel telfort. Als je de boel moet aansluiten open je een eigen topic.
En als je er dan nog niet uitkomt bestel je voor 50 euro een monteur die het voor je installeert.

Mijn Wii nummer: 0525 4728 8772 1934, graag een PM bij toevoeging

Reg. datum: 16 oktober 2007

quote:
franssie schreef op maandag 10 december 2007 @ 14:26:
[...]

Met een abbonement bij Bph gaat het goed (zie ook een van mijn eerdere posts) - of ze ook een prepaid kunnen porteren moet je Bph anders even vragen (info@..Bph...nl) dan kunnen ze je wek antwoord geven denk ik. Ja dat kan dus http://www.budgetphone.nl...t_info.php?products_id=39
Het lijkt mij dat het KPN niet uitmaakt waarnaartoe iets geporteerd wordt (prepaid of abbonement is tussen jou en budgedphone - hooguit dat het voor de gidsvermelding iets uitmaakt?) dus ik zie geen redenen waarom het niet zou kunnen.
Ok, bedankt.
Ik heb ze een mailtje gestuurd hierover en meteen maar nummerportering plus pre-paid besteld.
Als ik antwoord van ze heb maak ik het geld wel over (20 euro).

(edit) Net antwooord van ze:
"Geachte heer, mevrouw

U kunt gewoon een portering naar pre-paid van 20 euro bestellen. U ADSL staat los van u telefoon en zal daarom blijven bestaan

Met vriendelijke groet,

De helpdesk
"

Gaat dus wel lukken!

Rene46 wijzigde dit bericht 10-12-2007 15:16 (13%)

MakeItFONky

quote:
[...]

Ik heb (had) nagenoeg hetzelfde; van de hoofdleiding naar een PTT-doos, waar het signaal vervolgens werd gesplitst naar drie verschillende toestellen die her en der in het huis over verschillende etages verspreid stonden. Dat is dus géén ADSL-spltter! Ik heb gewoon de hele handel gesloopt, vervolgens een verbinding van de hoofdleiding naar het modem gemaakt en op 2 van de drie 'losse' lijntjes een RJ11 stekkertje gemonteerd. Die twee stekkertjes vervolgens op 't modem (phone1 en phone2) aangesloten... Dat derde toestel gebruik ik niet, maar had ik eventueel nog parallel aan één van die andere lijntjes kunnen koppelen.

Dus ja, ik zou 'em eruit halen.

Have FON!

Ok heb even een probleempje.
1 november sleutel van me huis gekregen, toen direct Alice aangevraagd. Dit was niet leverbaar op het adres met als reden dat er nog een oude lijn was( klopte ook de vorige bewoner was nog niet afgesloten).
Aangezien ik drama ervaringen met Alice heb gehad dacht ik , ik neem telfort. Dat komt bijna op het zelfde neer. Dus ik 20 november een telfort aanvraag gedaan. Krijg ik vandaag te horen dat het niet leverbaar is. Er dient wat gelast te worden omdat de centrale vol is ofzo..
Dat kost te veel en KPN wil dit niet doen.

Aangezien ik toch graag wil internetten+bellen voor een leuke prijsje( ben een echte hollander ;)) vroeg ik me af wat te doen? Iemand tips omdit alsnog werkend te krijgen?????

Zou het een idee zijn om bv adsl van kpn te nemen en het direct op te zeggen????

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws