Hoofdcategorieën
Topicacties

Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervaring - Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 85 86 87 88 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 13 augustus 2007

quote:
w.d schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 14:14:
[...]

Ik zit op 1798m van de centrale.
Dat soort metingen zijn schattingen en gaan uit van een hemelsbreede afstand.
Soms klopt het redelijk, soms klopt er geen hout van.

De enige waarde die redelijk goed in de buurt komt is je downsream attenuation, welke je bij je DSL waardes vindt in je modem.
Dit getal ( x db) delen door 13.6 en je weet bijna de exacte lengte van je koperdraad tussen het modem en de centrale

I Beg to differ!
Reg. datum: 03 april 2007

quote:
areyouben schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 14:26:
[...]
gezien jij dit met Alice afspreekt in de Algemene Voorwaarden wordt dit recht wel onderdeel van je contract en geldig volgens Nederlands recht<snip> Alice zet hier in zijn Algemene Voorwaarden een vrijwaring voor het geven van de gegevens aan Brein en andere belangenbehartigers van rechten
Dank voor de uitleg en dat is precies wat ik bedoelde. Ik kan me indenken dat er genoeg
klanten van Alice zijn en komen die vrolijck de torrent, limewire e.d. clients aanzetten en
vergeten dat hun gegevens zonder tussenkomst van enig gezag afgegeven kunnen worden
als Alice zich daartoe geroepen voelt. Ik krijg hier behoorlijke jeuk van...

1. Read The Shagging Manual 2. Use scroogle.org 3. *burp*

Reg. datum: 16 juni 2007

Beste Tweakers,

Omdat ik geen duidelijk handleiding kan vinden, zowel hier als op het alice forum stel ik bij deze toch maar mijn vraag.

Ik heb sinds een paar dagen internet + bellen van alice en zoals de meesten ook de copperjet modem, daarnaast heb ik een WRT54GL. Ik wil mijn pc en de laptop van mijn vriendin draadloos laten werken, maar 1 van de 2 krijgt maar verbinding?

Ik ben geen expert maar ook geen noob dus graag zou ik een duidelijke omschrijving krijgen hoe dit in te stellen.

Frank

( weet iemand de inlog gegevens voor de WRT54GL?) admin - admin werkt niet?)

Frank84 wijzigde dit bericht 01-12-2007 19:34 (7%)

Reg. datum: 01 november 2007

Ik ook alice en ik heb al tig keren gebeld maar op de ene of andere manier maakt de modem geen verbinding met hun systeem..

Alle lichtjes branden maar er gebeurt geen hout

als ik wil bellen hoor ik alleen ruis meer niet...

zou dit nou werkelijk aan de modem liggen??

Dat kpn mannetje is ook geweest de lijn gecontroleerd alles was goed

Me oude modem werkt wel gewoon met internet van me oude provider planet maar die is morgen klaar...

ik snap er echt niks van...

Ilio wijzigde dit bericht 01-12-2007 19:59 (5%)

I Beg to differ!

quote:
StEelD schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 13:22:
[...]
En hoever zit jij van de centrale?
1017 meter, 10Mbit down 1 up, zelden tot nooit packet loss, prima latency 24/7.
Snelheid met alle ppp en router (m0nowall) overhead er af plm. 9,09 Mbps down, 836 Kbps up.

Goedkoop is duurkoop ;) Doe mij maar bbned :) Kost wat maar dan heb je ook wat.

I Beg to differ!

quote:
Frank84 schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 19:33:
( weet iemand de inlog gegevens voor de WRT54GL?) admin - admin werkt niet?)
user leeg, password: admin, anders het reset knopje misbruiken.

hee mokje zou je me misschien kunnen helpen?

Reg. datum: 22 januari 2000

quote:
Ilio schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 19:59:
Ik ook alice en ik heb al tig keren gebeld maar op de ene of andere manier maakt de modem geen verbinding met hun systeem..

Me oude modem werkt wel gewoon met internet van me oude provider planet maar die is morgen klaar...

ik snap er echt niks van...
Dat kan toch ook pas als het signaal bij planet er af gaat, of wanneer alice het signaal overneemt? Blijkbaar is dat nog niet gebeurt?

volgens hun moest het allemaal werken...

want ik vroeg nog aan ze ookal zou ik met 10 providers zitten dan zou het oook moeten werken??

zeiden ze: dat is geen probleem

ik nu zit ik met deze onzin en zeggen ze dat de modem geen verbinding maakt met hun systeem

maar als ik in windows ipconfig doe of rp -a"* zoiets dan zie ik wel die ip's

I Beg to differ!

quote:
Frank84 schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 19:33:
Beste Tweakers,

Omdat ik geen duidelijk handleiding kan vinden, zowel hier als op het alice forum stel ik bij deze toch maar mijn vraag.
Geen idee hoe dat alice modem e.e.a. doet dus moeilijk helpen. In principe ga ik er van
uit dat het modem nat (network address translation) doet en als jouw pc er op aangesloten
is je het internet op kan. Dan zou in theorie de linksys met default instellingen het moeten doen.

Sluit eerst je pc aan op het modem en zorg dat je online bent zodat je weet dat daar geen
probleem zit.

Reset de linksys, sluit de wan poort van de linksys via een utp kabeltje aan op de network poort van het modem, sluit je pc op een van de overige utp poorten op de linksys en het zou moeten werken.
Lees even de gebruiksaanwijzing van het modem na of ze misschien een cross cable gebruiken
voor de verbinding naar een router maar ik ga er van uit dat het een auto-sense poort is op een copperjet.

Dan nog even de wireless instellingen van de linksys nalopen met de gebruiksaanwijzing in de
hand en ik zou zeggen dat je in business bent.

Dit zijn de basics, geen garantie dat het werkt maar in theorie is dit alles wat nodig is.

Mokje wijzigde dit bericht 01-12-2007 22:25 (7%)

I Beg to differ!

quote:
Ilio schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 21:24:
hee mokje zou je me misschien kunnen helpen?
Niet echt, als je de ppp instellingen hebt en het wachtwoord van het modem kan
je e.e.a. nakijken en aanpassen. Je kunt iig zien of er line sync is en er een ppp
verbinding is opgezet als je op de beheerpagina van het modem kan komen maar
verder kan je weinig als dat deel niet in orde is.

In het eerste scherm moet je port dsl type atm line-state showtime zien
en iets lager staan de statistieken van de ppp verbinding, uptime etc.

Reg. datum: 03 oktober 2003

quote:
areyouben schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 14:26:
[...]

Alice heeft vanuit een wet geen rechten wat dat betreft nee, maar gezien jij dit met Alice afspreekt in de Algemene Voorwaarden wordt dit recht wel onderdeel van je contract en geldig volgens Nederlands recht. Het OM is zeker niet nodig voor het opsporen van grootschalige piracy gebruikers, zij legt namelijk geen prioriteit bij het strafrechtelijk opsporen en vervolgen van dit soort mensen. Civielrechtelijk is Brein aangesteld als belangenbehartiger van de entertainment industrie, welke via een civielrechtelijke procedure de gegevens van mensen kan opeisen bij de providers, op grond van inbreuk op haar rechten die vastgelegd zijn in de Auteurswet 1912. Een rechter zal dit verzoek alleen toewijzen indien voldoende is vastgesteld wie en hoe er inbreuk wordt gemaakt op een recht, maar hier is het OM niet bij noodzakelijk omdat het niet om een strafrechtelijk proces gaat, want een strafrechtelijk proces kan inderdaad alleen begonnen worden door een officier van justitie. Alice zet hier in zijn Algemene Voorwaarden een vrijwaring voor het geven van de gegevens aan Brein en andere belangenbehartigers van rechten, zodat je niet een schadeclaim op Alice kan afsturen. Je bent hier mee akkoord gegaan bij het aangaan van het contract, en dit is daardoor rechtens geldig en afdwingbaar.

En de FIOD-ECD doet alleen zaken voor de belastingdienst....of er moet georganiseerde criminaliteit omtrent dit onderwerp spelen, maar meestal gaat het om enkele gebruikers
De Algemene Voorwaarden maken wel onderdeel uit van het contract wat je met Alice gesloten hebt, maar er mogen geen zaken in voorkomen die tegenstrijdig zijn met bepaalde wetten zoals de privacy wet. Persoonsgegevens (waaronder IP adressen) mogen niet zo maar ter beschikking worden gesteld aan derden (waaronder Brein). Zelfs al staat er iets dergelijks in de Algemene Voorwaarden zegt dat niets en is het aanvechtbaar. De rechter zal hierover dan uitspraak moeten doen. De meeste zaken van Brein komen in aanmerking voor een civiele procedure en hebben dus niets te maken met de officier van justitie of de rechter commisaris. Brein zou iemand kunnen laten dagvaarden maar dan moeten ze wel sterke argumenten en bewijzen hebben.
Er zijn genoeg topics en artikelen over dit onderwerp geschreven.

Kortom.
Ik maak me geen zorgen over de Algemene Voorwaarden en de "kleine" lettertjes die hierin staan. Niet alles hoeft zo letterlijk te worden uitgelegd.

En als we dan toch bezig zijn kan ik net zo goed een schadeclaim tegen Alice gaan indienen wegens het gebrek aan prestatie. Alice heeft bij mij nog weinig goed gedaan, dus als er wat te claimen valt zit ik aan de goede kant. Zo ver hoeft het echter niet te komen. Alice kan uit zichzelf ook wel met een compensatie komen voor de geleden ongemakken en schade die door hun is veroorzaakt.

Ik verwacht ook niet dat Alice zo maar persoonlijke informatie met derden gaat delen, als dit namelijk bekend zou worden zijn ze heel snel van hun klanten af, dat kan omdat ze maar 1 maand opzegtermijn hebt. Die ene maand opzegtermijn zou dus wel eens flink in hun nadeel kunnen uitpakken als klanten erg ontevreden worden.

De FIOD-ECD pakt wel degelijk zaken aan die te maken hebben met georganiseerde piraterij waaronder P2P sites en illegale DVD/CD perserijen. Individuele gebruikers zullen daar echter weinig last van ondervinden.

Lees de draad voordat je blaat!

Reg. datum: 03 oktober 2003

quote:
yspriem schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 13:23:
Pakketje net gearriveerd. Maak hem zo open maar eerst even
@Hoppy: 2e aderpaar: kleuren? En de A/B verloopplug? is dat degene die er nu al zit?
Ik moet geloof ik nog veel uitproberen. Eerst maar eens even in de doos kijken en een eventuele instructie lezen. Tot later!
Alles zit in de doos. De A/B plug dus ook.
Zoals ik eerder al zei eventueel de kabeltjes die je op A/B aansluit omdraaien als het niet werkt. De meegeleverde tekening is niet zo duidelijk.
Het eerste aderpaar heeft de kleuren rood/blauw het tweede aderpaar wit-wit/oranje.

Lees de draad voordat je blaat!

Reg. datum: 15 juli 2007

Alice> nog steeds geen verbinding. Nog steeds een PPP connecting error. Ticket staat nog steeds bij de 2e lijns.

Wat mij wel op viel was de wijzigng van het aantal meters qua afstand van de lijn.
BBNED: 2698 meter
BBNED Monteur (bij lijnmeting ABEL telecom): 3300 meter
BBNED NU: 4600 meter ???

:S

Reg. datum: 03 oktober 2007

Ik heb ook nog wat zitten testen met de snelheid. Eerst met splitter ertussen zoals Alice aangeeft; ik zit 590m van de centrale. De snelheid bij downloaden van 3 100 Mb bestanden tegelijk varieerde van 6,5 tot 11 Mbps, continu variërend tussen de twee flink uiteenliggende snelheden.

Daarna zonder splitter geprobeerd, dat ging al een stuk beter: varierend van 9 tot 14,5 Mbps, maar ook weer heen en weer als een mooie golf.

Is dit nu wat er bedoeld wordt met een 'klapperlijn', of gaat dat meer over het volledig wegvallen van de verbinidng? Is het überhaupt normaal dat de snelheid zo enorm varieert?

Overigens blijft de telefonie na weghalen splitter ook gewoon werken. Raar ding....

Het werkt in ieder geval. Ook heb ik inmiddels een brief binnen met bevestiging van de nummerportering én de nummerherkenning. Vreemd is alleen dat alleen de binnenkomende nummerherkenning werkt, mijn eigen nummer is niet zichtbaar voor de mensen die ik bel. Heeft iemand hier ervaring mee, gaat dit nog komen of mogen we weer gaan bellen met de helpdesk? :X

ps. laat ik niet vergeten te melden dat er een 15m lange UTP kabel tussen het modem en mijn wireless router zit, kan wellicht verschil maken.

Neville wijzigde dit bericht 03-12-2007 13:22 (9%)
Reden: in/uitgaande nummerherkenning omgedraaid

Reg. datum: 06 januari 2002

quote:
humpert schreef op zondag 02 december 2007 @ 10:26:
Alice> nog steeds geen verbinding. Nog steeds een PPP connecting error. Ticket staat nog steeds bij de 2e lijns.

Wat mij wel op viel was de wijzigng van het aantal meters qua afstand van de lijn.
BBNED: 2698 meter
BBNED Monteur (bij lijnmeting ABEL telecom): 3300 meter
BBNED NU: 4600 meter ???

:S
De lijnmeting van ABEL telecom is waarschijnlijk een open SELT meting geweest, deze wijkt sowieso iets af van de afstand uit een postcode check. Máár moet wel overeen komen. Hier ligt waarschijnlijk ook het probleem dat je geen line sync hebt.

Ik heb ook gewoon internet draadloos op 1 computer, maar als ik een anders computer laptop ook draadloos wil aanmelden geeft hij de foutmelding dat hij geen netwerkadres kan verkrijgen.

Dus 1 computer is tot dusver geen probleem alleen de 2e lukt me niet...
quote:
Mokje schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 22:06:
[...]

Geen idee hoe dat alice modem e.e.a. doet dus moeilijk helpen. In principe ga ik er van
uit dat het modem nat (network address translation) doet en als jouw pc er op aangesloten
is je het internet op kan. Dan zou in theorie de linksys met default instellingen het moeten doen.

Sluit eerst je pc aan op het modem en zorg dat je online bent zodat je weet dat daar geen
probleem zit.

Reset de linksys, sluit de wan poort van de linksys via een utp kabeltje aan op de network poort van het modem, sluit je pc op een van de overige utp poorten op de linksys en het zou moeten werken.
Lees even de gebruiksaanwijzing van het modem na of ze misschien een cross cable gebruiken
voor de verbinding naar een router maar ik ga er van uit dat het een auto-sense poort is op een copperjet.

Dan nog even de wireless instellingen van de linksys nalopen met de gebruiksaanwijzing in de
hand en ik zou zeggen dat je in business bent.

Dit zijn de basics, geen garantie dat het werkt maar in theorie is dit alles wat nodig is.

I Beg to differ!

quote:
Frank84 schreef op zondag 02 december 2007 @ 15:44:
Ik heb ook gewoon internet draadloos op 1 computer, maar als ik een anders computer laptop ook draadloos wil aanmelden geeft hij de foutmelding dat hij geen netwerkadres kan verkrijgen.

Dus 1 computer is tot dusver geen probleem alleen de 2e lukt me niet...
[...]
Dan is het alice deel in orde en moet je toch echt de linksys manual erbij nemen
en de boel mischien eens resetten en van voren af aan configureren.
Als een access point/wireless router via dhcp een ip adres uitdeelt aan 1 machine
moet hij het ook voor een andere doen met de default instellingen.
Misschien is de key (wpa/wep) verkeerd ingevoerd op de 2e machine?

Al met al een wireless netwerk vraag die misschien beter ergens anders gevraagd
en beantwoord kan worden.

quote:
Mokje schreef op zondag 02 december 2007 @ 17:12:
[...]

Dan is het alice deel in orde en moet je toch echt de linksys manual erbij nemen
en de boel mischien eens resetten en van voren af aan configureren.
Als een access point/wireless router via dhcp een ip adres uitdeelt aan 1 machine
moet hij het ook voor een andere doen met de default instellingen.
Misschien is de key (wpa/wep) verkeerd ingevoerd op de 2e machine?

Al met al een wireless netwerk vraag die misschien beter ergens anders gevraagd
en beantwoord kan worden.
Het is gelukt jongens, het had te maken met de beveiligingsinstellingen die niet voor beide computers gelijk stonden, even switchen naar WPA en invoeren en hij deed het gelukkig maar.

Voor de snelheid moet er nog iemand van de TD langskomen, ze hebben hem doorgemeten en kreeg maar 2Mbit door ipv 20mbit. Hoop dat ze dit snel kunnen oplossen...

Bedankt voor jullie hulp!

Reg. datum: 02 december 2007

Lang getwijfeld of ik wel van XS4ALL + tel. KPN naar internet + bellen zou overstappen, immers zoveel slechte verhalen hierover gehoord (nee, zeker niet alleen Alice maar ook de grotere, bekendere namen). Uiteindelijk vanwege snelheid internet + kostenplaatje toch maar de overstap gemaakt. Naar Alice, omdat hun aanbod voor mij gewoon het beste was.

10-11-2007: via internet Alice aangevraagd; mailtje met bevestiging ontvangen
14-11-2007: orderbevestiging bestelling ontvangen per email, 2 dgn later ook per post
26-11-2007: mailtje + post gekregen dat ik op 29-11-2007 zou overgaan
28-11-2007: pakketje modem, installatiehandleiding etc. ontvangen
29-11-2007: begin van de avond overgegaan, alles werkte meteen prima!
30-11-2007: telefonisch nu alleen nog via tijdelijk nummer bereikbaar

Ik kon ook meteen inloggen in de Lounge, maar veel is daar (nog) niet te doen... Nu moet alleen nog eigen nummer geporteerd worden (over week of twee denk ik). Of er ook nog een monteur gaat komen weet ik niet maar heeft wat mij betreft geen enkel nut.

Het aansluiten was overigens werkelijk fluitje van een cent. Vanuit ISRA-punt in mijn kelder telefoonkabel van 10 m. naar woonkamer getrokken waar hoofd-pc staat. Direct ingeplugd in modem (dus zonder splitter, A/B-plug etc.), ethernetkabel en telefoon aangesloten en klaar is kees! Snelheid downloaden ligt rond de 15000 kpbs, uploaden ca. 870 kbps, niet verkeerd dacht ik zo.

Tot nu toe ben ik erg tevreden met soepele overstap, ik kan Alice dus zeker aanbevelen! 8)

Reg. datum: 05 september 2007

quote:
boont schreef op zondag 02 december 2007 @ 22:01:
Lang getwijfeld of ik wel van XS4ALL + tel. KPN naar internet + bellen zou overstappen, immers zoveel slechte verhalen hierover gehoord (nee, zeker niet alleen Alice maar ook de grotere, bekendere namen). Uiteindelijk vanwege snelheid internet + kostenplaatje toch maar de overstap gemaakt. Naar Alice, omdat hun aanbod voor mij gewoon het beste was.

10-11-2007: via internet Alice aangevraagd; mailtje met bevestiging ontvangen
14-11-2007: orderbevestiging bestelling ontvangen per email, 2 dgn later ook per post
26-11-2007: mailtje + post gekregen dat ik op 29-11-2007 zou overgaan
28-11-2007: pakketje modem, installatiehandleiding etc. ontvangen
29-11-2007: begin van de avond overgegaan, alles werkte meteen prima!
30-11-2007: telefonisch nu alleen nog via tijdelijk nummer bereikbaar

Ik kon ook meteen inloggen in de Lounge, maar veel is daar (nog) niet te doen... Nu moet alleen nog eigen nummer geporteerd worden (over week of twee denk ik). Of er ook nog een monteur gaat komen weet ik niet maar heeft wat mij betreft geen enkel nut.

Het aansluiten was overigens werkelijk fluitje van een cent. Vanuit ISRA-punt in mijn kelder telefoonkabel van 10 m. naar woonkamer getrokken waar hoofd-pc staat. Direct ingeplugd in modem (dus zonder splitter, A/B-plug etc.), ethernetkabel en telefoon aangesloten en klaar is kees! Snelheid downloaden ligt rond de 15000 kpbs, uploaden ca. 870 kbps, niet verkeerd dacht ik zo.

Tot nu toe ben ik erg tevreden met soepele overstap, ik kan Alice dus zeker aanbevelen! 8)
Eindelijk ook eens goed nieuws.
Kan je ook aangeven wanneer (hoe lang van te voren) je hebt opgezegd:
- Internet abonnement (XS4all)
- ADSL aansluiting (XS4all of KPN?)
- Telefoonaansluiting (wordt werkend overgenomen door Alice?)

Frans

Hed Kandi
Reg. datum: 27 september 2005

:9 ik weet het, een totaal niet-technische toevoeging aan dit topic. :P

Alice = Vanessa Hessler

http://www.bulledair.com/everland/icone/alice_adsl.jpg

Reg. datum: 25 juli 2004

Beter die 10 meter inkorten naar maximaal 3 meter, of STP kabel gebruiken als je het mij vraagt, 10 meter van die platte kabel kan nooit goed zijn voor de snelheid.

thuisbarista

quote:
FransS schreef op maandag 03 december 2007 @ 11:56:
[...]

Eindelijk ook eens goed nieuws.
Kan je ook aangeven wanneer (hoe lang van te voren) je hebt opgezegd:
- Internet abonnement (XS4all)
- ADSL aansluiting (XS4all of KPN?)
- Telefoonaansluiting (wordt werkend overgenomen door Alice?)

Frans
Er is genoeg goed nieuws, neem ook eens de moeite om Deel 1 van dit topic door te lezen.

Mijn XS4ALL internet abonnement heb ik opgezegd op het moment dat mijn Alice internetverbinding werkte. De Telefoon+ADSL aansluiting van KPN wordt door Alice opgezegd/overgenomen, daar hoefde ik niets voor te doen.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 85 86 87 88 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: