Lang getwijfeld of ik wel van XS4ALL + tel. KPN naar internet + bellen zou overstappen, immers zoveel slechte verhalen hierover gehoord (nee, zeker niet alleen Alice maar ook de grotere, bekendere namen). Uiteindelijk vanwege snelheid internet + kostenplaatje toch maar de overstap gemaakt. Naar Alice, omdat hun aanbod voor mij gewoon het beste was.
10-11-2007: via internet Alice aangevraagd; mailtje met bevestiging ontvangen
14-11-2007: orderbevestiging bestelling ontvangen per email, 2 dgn later ook per post
26-11-2007: mailtje + post gekregen dat ik op 29-11-2007 zou overgaan
28-11-2007: pakketje modem, installatiehandleiding etc. ontvangen
29-11-2007: begin van de avond overgegaan, alles werkte meteen prima!
30-11-2007: telefonisch nu alleen nog via tijdelijk nummer bereikbaar
Ik kon ook meteen inloggen in de Lounge, maar veel is daar (nog) niet te doen... Nu moet alleen nog eigen nummer geporteerd worden (over week of twee denk ik). Of er ook nog een monteur gaat komen weet ik niet maar heeft wat mij betreft geen enkel nut.
Het aansluiten was overigens werkelijk fluitje van een cent. Vanuit ISRA-punt in mijn kelder telefoonkabel van 10 m. naar woonkamer getrokken waar hoofd-pc staat. Direct ingeplugd in modem (dus zonder splitter, A/B-plug etc.), ethernetkabel en telefoon aangesloten en klaar is kees! Snelheid downloaden ligt rond de 15000 kpbs, uploaden ca. 870 kbps, niet verkeerd dacht ik zo.
Tot nu toe ben ik erg tevreden met soepele overstap, ik kan Alice dus zeker aanbevelen!