Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervaring - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 22 Laatste
Acties:
  • 144.094 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hmmm, oke. Dan ligt het misschien wel aan mijn airport-express

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik kreeg vandaag ook een brief van KPN dat die ook langs komen om iets te doen. Maar ik snap alleen niet wat? Ik had hiervoor Tiscali en daar is KPN nooit voor langs gekomen... Vrees dat Alice in de war is...

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Deddiekoel schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 20:42:
Ik kreeg vandaag ook een brief van KPN dat die ook langs komen om iets te doen. Maar ik snap alleen niet wat? Ik had hiervoor Tiscali en daar is KPN nooit voor langs gekomen... Vrees dat Alice in de war is...
Nee hoor alleen misschien voor sommigen niet geheel duidelijk.

Alice neemt alleen de lijn over als je een analoge verbinding hebt alla kpn-belbasis/budget. Als je al een adsl lijn hebt en belt via het modem heb je meestal geen belbasis/budget meer. Natuurlijk kan het zijn dat je lijnsharing hebt, maar dan zijn de zijn van een aderpaar beide draden dus bezet cq gedeeld. Aangezien Alice niet zomaar een lijn overneemt van een andere partij worden hun klanten via nieuwlijnservice aangesloten, welke dan voor de klant extra kosten meebrengt á 69 euro (behoor je neem ik aan van op de hoogte gesteld te zijn)

KPN komt dan langs om de lijn te meten en de kruisdraden goed aan te sluiten, maar vaak word dit niet of niet juist uitgevoerd door KPN en zitten hun klanten met een dode lijn. Ik hoop alleen niet dat dit laatste bij jou ook straks het geval zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:23
Slaiter schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 21:57:
[...]

Nee hoor alleen misschien voor sommigen niet geheel duidelijk.

Alice neemt alleen de lijn over als je een analoge verbinding hebt alla kpn-belbasis/budget. Als je al een adsl lijn hebt en belt via het modem heb je meestal geen belbasis/budget meer. Natuurlijk kan het zijn dat je lijnsharing hebt, maar dan zijn de zijn van een aderpaar beide draden dus bezet cq gedeeld. Aangezien Alice niet zomaar een lijn overneemt van een andere partij worden hun klanten via nieuwlijnservice aangesloten, welke dan voor de klant extra kosten meebrengt á 69 euro (behoor je neem ik aan van op de hoogte gesteld te zijn)

KPN komt dan langs om de lijn te meten en de kruisdraden goed aan te sluiten, maar vaak word dit niet of niet juist uitgevoerd door KPN en zitten hun klanten met een dode lijn. Ik hoop alleen niet dat dit laatste bij jou ook straks het geval zal zijn.
Mijn ervaring is iets anders.
KPN (of een contracter die ingehuurd wordt door KPN) komt wel langs maar doet verder niets of weinig. In mijn geval had ik al ADLS gehad en heeft het dus gewerkt, de aansluiting waren dus al gemaakt of gemaakt geweest.
De beste man heeft alleen een telefoontje gepleegd naar KPN of Alice en is toen weer vertrokken. Er is dus niets doorgemeten of aangesloten aan mijn kant. Wellicht is er nog wel iets gedaan aan de centrale kant maar dat kan ik niet controleren.

Als je van Alice de activeringsdatum hebt doorgekregen kun je zelf het modem aansluiten, als het meezit werkt het al een aantal dagen voordat de activering in gaat. Probeer maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

HoppyF schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 22:29:
[...]

Mijn ervaring is iets anders.
KPN (of een contracter die ingehuurd wordt door KPN) komt wel langs maar doet verder niets of weinig. In mijn geval had ik al ADLS gehad en heeft het dus gewerkt, de aansluiting waren dus al gemaakt of gemaakt geweest.
De beste man heeft alleen een telefoontje gepleegd naar KPN of Alice en is toen weer vertrokken. Er is dus niets doorgemeten of aangesloten aan mijn kant. Wellicht is er nog wel iets gedaan aan de centrale kant maar dat kan ik niet controleren.

Als je van Alice de activeringsdatum hebt doorgekregen kun je zelf het modem aansluiten, als het meezit werkt het al een aantal dagen voordat de activering in gaat. Probeer maar.
Lekker nuttig dit.
Maar het modem is al aangesloten en ik hoop dan ook dat ik voor de 24e al online kan.
Ik ga maandag ook wel even bellen om te zeggen dat KPN in principe niet hoeft te komen. Ga daar dan nl. niet voor thuis blijven (en dus vrij nemen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Deddiekoel schreef op zondag 20 januari 2008 @ 00:18:
[...]

Lekker nuttig dit.
Maar het modem is al aangesloten en ik hoop dan ook dat ik voor de 24e al online kan.
Ik ga maandag ook wel even bellen om te zeggen dat KPN in principe niet hoeft te komen. Ga daar dan nl. niet voor thuis blijven (en dus vrij nemen)...
Tjsa, ik weet niet of het in alle gevallen zo gaat, wellicht dat de monteur in het geval van problemen wel de aansluiting controleert of opnieuw aansluit. Je wilt tenslotte wel een goed werkende lijn hebben. Je zegt dat je het modem al hebt aangesloten, heb je dan ook signaal?
De kans is groot dat het al zal werken omdat er meestal een paar dagen voordat de afspraak met KPN staat het signaal erop gezet wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik heb nog geen signaal maar check het wel elke dag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 12:25
deddie: het modem kan niet in bridge mode zonder telefonie te verliezen, als ik het goed heb. Gebruik je router dus liever gewoon als access point en laat het routen aan het modem over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

remmelt schreef op zondag 20 januari 2008 @ 14:33:
deddie: het modem kan niet in bridge mode zonder telefonie te verliezen, als ik het goed heb. Gebruik je router dus liever gewoon als access point en laat het routen aan het modem over.
Jammer, dat leek mij juist een goeie optie. Maar op zich kan ik met het admn password ook op de Copperjet goed los natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorchor
  • Laatst online: 28-08 12:43
Vorige week heb ik alles aangesloten en het werkt als een zonnetje,
merk alleen dat ik zodra ik CnC 3 online ga spelen dat ik veel problemen heb.
het lukt nu wel door wat poorten open te zetten maar het is nog niet zoals eerst.

het liefst heb ik heel die modem transparant, zodat mn eigen router alle portforwarding afhandeld, heb alleen nog geen dmz instelling kunnen vinden op de router van alice
iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Mijn aansluiting is al geactiveerd! Vriendin zit nu thuis en is online!
Alleen kunnen we nog niet bellen. Begrijp ik het goed dat ik daarvoor moet wachten op mijn inloggegevens en via de lounge (oid) de nummers moet activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
Dat is dus wat bridge-mode heet, dat transparante, en dat gaat niet. Als je het adminwachtwoord weet, kan het natuurlijk wel, maar dan is eventueel je telefoon stuk...
Ik heb overigens met mijn aansluiting geen enkel probleem met online spellen. Ik speelde TF2 in de UK, Duitsland en Nederland en had pingtijden vanaf 8 (blijkbaar snelle server, ook met 16 andere mensen erop) tot ongeveer 20.
Mijn aansluiting heb ik als volgt geregeld:

(buiten) -- modem -- switch --(lange draad)-- switch -- computers 1, 2, etc.
               |       |
               |       -- nas
               |       |
               |       -- wireless access point
               |
               -- telefoon

Modem, switch 1, nas en wap zitten allemaal in de meterkast. Prima oplossing. Dat wap kan natuurlijk ook routen, maar dat heb ik uitgezet en die werkt nu alleen nog als access point.

edit: deddiekoel: wij konden meteen ook bellen, is het lichtje op het modem aan? Zit de telefoon in phone1 (niet 2, die werkt niet)? Lounge duurt lang en als je dan eindelijk je gegevens hebt, is er nog niks te vinden (behalve dan twee (ja, twee) email postvakken)

[ Voor 13% gewijzigd door remmelt op 21-01-2008 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Deddiekoel schreef op maandag 21 januari 2008 @ 16:16:
Mijn aansluiting is al geactiveerd! Vriendin zit nu thuis en is online!
Alleen kunnen we nog niet bellen. Begrijp ik het goed dat ik daarvoor moet wachten op mijn inloggegevens en via de lounge (oid) de nummers moet activeren?
Zoals remmelt ook al zegt zou je ook moeten kunnen bellen.
Je hoeft in het modem daarvoor niets in te stellen en ook niet via de Lounge.
In de Lounge kun je toch al (te) weinig, dus daar schiet je niets mee op.

Let dus even op de juiste aansluitingen, om te testen je telefoontoestel direct op het modem aansluiten. Als je de hoorn opneemt moet het lampje Phone1 op het modem gaan branden.
Als het lampje brandt en je verder een dooie lijn krijgt is de lijn nog niet actief.
In mijn geval was de lijn wel direct actief, ook al een paar dagen voor activering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik ga het zo even testen. Ook ff gebeld en Alice zegt dat het komt omdat ik pas de 24e geactiveerd zou worden. Even een paar dagen wachten denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorchor
remmelt schreef op maandag 21 januari 2008 @ 16:19:
Dat is dus wat bridge-mode heet, dat transparante, en dat gaat niet. Als je het adminwachtwoord weet, kan het natuurlijk wel, maar dan is eventueel je telefoon stuk...
Ik heb overigens met mijn aansluiting geen enkel probleem met online spellen. Ik speelde TF2 in de UK, Duitsland en Nederland en had pingtijden vanaf 8 (blijkbaar snelle server, ook met 16 andere mensen erop) tot ongeveer 20.
Mijn aansluiting heb ik als volgt geregeld:

(buiten) -- modem -- switch --(lange draad)-- switch -- computers 1, 2, etc.
               |       |
               |       -- nas
               |       |
               |       -- wireless access point
               |
               -- telefoon

Modem, switch 1, nas en wap zitten allemaal in de meterkast. Prima oplossing. Dat wap kan natuurlijk ook routen, maar dat heb ik uitgezet en die werkt nu alleen nog als access point.
ja zo heb ik het nu even ook en ik had al wat minder problemen idd
misschien ook omdat ik poort 1 t/m 60000 heb doorgerouteerd naar mn ip
(overigens heb ik echt alleen problemen met quickmatch in Cnc3)
maar als ik het goed begrijp, gebruik jij dus alleen de dhcp server van je alice routertje?
ik had het nmlk eerst zo:
modem--->d-link router-->pc1,pc2,pc3
|
|-wap
wat dus betekend dat ik 2 x nat had.

ik zal mn d-linkje ook eens als switch/ap instellen misschien dat ik daar wel vooruitgang mee boek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlickAxe
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-09-2015
Een een vraagje, velen bellen en internetten nu fijn via Alice.

Maar wat doen jullie met TV? Zou fijn zijn als Alice ook iets van iptv aanbood oid :)

Ik verneem graag jullie suggesties.

Bedankt!

www.nlairsoft.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
SlickAxe schreef op maandag 21 januari 2008 @ 17:19:
Een een vraagje, velen bellen en internetten nu fijn via Alice.

Maar wat doen jullie met TV? Zou fijn zijn als Alice ook iets van iptv aanbood oid :)

Ik verneem graag jullie suggesties.

Bedankt!
Alice levert al IPTV in o.a. Italie.
Wat ze daar ook leveren is een WiFi-modem, dat doen ze hier (nog) niet.

Ik verwacht wel dat Alice met meer diensten en producten gaan komen, dat hebben ze zelf al toegezegd. Nog geen harde datum maar er zal vast wel iets komen.

Klik hier voor meer details van Alice Home TV
(wel even een italiaans-nederlands woordenboek bij de hand houden! :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

voor tv check een alice comfort plus (glasvezel) dit bied wel tv, maar alleen nog maar in selecte gebieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
  • Laatst online: 12-11-2023
Ik ben nu ook al een paar dagen vaste klant van de helpdesk van Alice, zonder werkende verbinding na zogenaamde oplevering. Ik erger me dood aan de willekeur van verschillende loze oplossingen die de medewerkers me tot nu toe geboden hebben. Maar goed, de laatste medewerker wees me op het feit dat de "de oplevering vast zat", meer kon hij ook niet zien. Kent iemand deze melding? Ik heb wel een DSL signaal, maar geen PPP verbinding en geen telefoon kiestoon. Zou het eventueel kunnen komen doordat m'n oude ADSL verbdining nog to a.s. vrijdag doorloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik heb het net even getest en telefoon werkt ook gewoon :D
Dus op zich ben ik erg tevreden tot nu toe, torrents werken nl. ook al direct. Enige dat me nog niet wil lukken is een port forward opzetten zodat ik mijn web- en ftp-server extern kan benaderen. Is hier iets bijzonders voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Genoil schreef op maandag 21 januari 2008 @ 19:33:
Ik ben nu ook al een paar dagen vaste klant van de helpdesk van Alice, zonder werkende verbinding na zogenaamde oplevering. Ik erger me dood aan de willekeur van verschillende loze oplossingen die de medewerkers me tot nu toe geboden hebben. Maar goed, de laatste medewerker wees me op het feit dat de "de oplevering vast zat", meer kon hij ook niet zien. Kent iemand deze melding? Ik heb wel een DSL signaal, maar geen PPP verbinding en geen telefoon kiestoon. Zou het eventueel kunnen komen doordat m'n oude ADSL verbdining nog to a.s. vrijdag doorloopt?
Als je wel signaal hebt en het van je oude ADSL provider is kan dit een probleem opleveren.
Controleer anders een of er ook een ADSL signaal op je tweede telefoonlijn zit.
Misschien is de tweede aansluiting nooit gebruikt (geweest), maar hij moet wel bestaan, kijk hiervoor bij het ISRA punt. De kleuren zijn normaal gesproken wit-oranje/wit, het eerste paar, rood-blauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
  • Laatst online: 12-11-2023
HoppyF schreef op maandag 21 januari 2008 @ 20:39:
[...]

Als je wel signaal hebt en het van je oude ADSL provider is kan dit een probleem opleveren.
Controleer anders een of er ook een ADSL signaal op je tweede telefoonlijn zit.
Misschien is de tweede aansluiting nooit gebruikt (geweest), maar hij moet wel bestaan, kijk hiervoor bij het ISRA punt. De kleuren zijn normaal gesproken wit-oranje/wit, het eerste paar, rood-blauw.
Hmm, heb wel nog een oud ADSL abo lopen tot a.s. vrijdag. Maar het modem daarvan gaat sinds de overname door Alice op 'rood'. Ik had al zo'n vermoeden dat het daar wel eens aan zou kunnen liggen, maar de helpdesk van die oude provider is nog veel erger dus daar schiet ook niets mee op. De tweede aansluiting op m'n ISRA punt doet overigens niks.

Is het trouwens echt zo dat er maar 1.5m koper tussen het ISRA punt en het modem mag liggen? Ik had met 10m ook al wel een DSL signaal, maar eeen Alice helpdesker zei dat dat dan de oorzaak wel zou zijn geweest. Nu staat alles in de meterkast en werkt het nog steeds niet, maar ik weet niet of ik er sowieso goed aan doe om straks UTP door de pijp te trekken waar nu de telefoonkabel door loopt. WiFi komt amper door alle beton heen dat er tussen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikelG
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

Genoil schreef op maandag 21 januari 2008 @ 21:09:
[...]

Is het trouwens echt zo dat er maar 1.5m koper tussen het ISRA punt en het modem mag liggen? Ik had met 10m ook al wel een DSL signaal, maar eeen Alice helpdesker zei dat dat dan de oorzaak wel zou zijn geweest. Nu staat alles in de meterkast en werkt het nog steeds niet, maar ik weet niet of ik er sowieso goed aan doe om straks UTP door de pijp te trekken waar nu de telefoonkabel door loopt. WiFi komt amper door alle beton heen dat er tussen zit.
De Alice helpdeskers heb ik zelf 3 weken zowat elke dag aan de lijn gehad vanwege PPP connectie problemen. Inderdaad is het op zijn zachtstgezegd 'tenenkrommend' als je nadat je exact hebt uitgelegd hoe het zit, je toch weer dezelfde loze suggesties krijgt. Als je zeker weet dat je alles goed hebt aangesloten gewoon stug volhouden dat je alles volgens hun voorschrift hebt aangesloten :Y)

Dat die lijn van je ISRA naar het modem meer dan 1,5 m is grijpen ze natuurlijk meteen aan om jou weer de schuld te geven, maar het enige wat die lijnlengte veroorzaakt is waarschijnlijk een lagere snelheid. Al zou je met een superberoerde ISRA aansluiting maar 2 Mbit halen, dan nog zou het modem het ADSL signaal in ieder geval moeten oppikken.

Verlengen van je verbinding d.m.v. UTP ná je modem is natuurlijk het beste daar heb je nauwelijks verlies van snelheid. Zo kan je inderdaad de afstand vóór het modem zo kort mogelijk houden.

Hou er wel rekening mee dat als je zelf UTP legt en een directe verbinding naar je pc legt dat die UTP dan wel cross aangesloten wordt, het Alice modem is niet auto-sensing.

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Vanmorgen even geschrokken want mijn internet deed het niet.
Met een windows reset was alles weer in orde. Maarrr het lukt me nog steeds niet om een werkende port forward op te zetten... Ik heb via security in advanced NAT config een reserved mapping gemaakt maar het helpt niet.
Ook heb ik mijn desktop een statisch IP toegekend (fixed server) met leasetime 0, maar het mag allemaal niet baten.
En ja ik ben via een webproxy of iemand anders het aan het testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
Tja, dat modem... Ik kan het niet het toppunt van gebruikersvriendelijkheid noemen. De paar opties die je best wel eens nodig hebt, zoals port forwarding, zitten diep weggestopt onder onlogische menuopties. Daar kan Alice niks aan doen (behalve betere modems meesturen) maar stom is het wel.

Vergeet ook niet op save config te klikken! Anders zijn je instellingen weg na een restart, dat heb ik ook al meerdere malen gehad. Bij mij werkt momenteel de dyndns aanmelder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
remmelt schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 10:10:
Tja, dat modem... Ik kan het niet het toppunt van gebruikersvriendelijkheid noemen. De paar opties die je best wel eens nodig hebt, zoals port forwarding, zitten diep weggestopt onder onlogische menuopties. Daar kan Alice niks aan doen (behalve betere modems meesturen) maar stom is het wel.

Vergeet ook niet op save config te klikken! Anders zijn je instellingen weg na een restart, dat heb ik ook al meerdere malen gehad. Bij mij werkt momenteel de dyndns aanmelder niet.
Misschien niet erg gebruiksvriendelijk maar het is wel een modem wat al jaren verkocht en geleverd wordt. Soms in een iets andere uitvoering maar grotendeels hetzelfde.

Lees ook het manual wat er bij hoort: KLIK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 17:31

KhaZ

Alfa Romeo

Historie: in september & november 2x aanvraag-proces doorlopen, zonder succes. Aan 't einde v/d 2e periode van 4 weken weer de melding: nee we kunnen u niet aansluiten. Ik zeg: oké prima, ik regel wel wat anders. Maar ik wil niet hebben dat jullie 't later ook nog gaan proberen!!1einz. Gingen ze regelen..

En wat blijkt: vandaag krijg ik "out of the blue" een mailtje waarin staat dat ik aangesloten ben en m'n lijn geactiveerd is (2 maanden later dus, zonder aankondiging, zonder dat ik dit wil!!!). Regelrechte lijnkaping, great! Zo maar even kijken of er signaal op de lijn staat: meteen rekeningnummer van Alice geblokkeerd uiteraard, in de activeringsmail stond dat die vrolijke rakkers meteen willen gaan beginnen met factureren, dacht 't niet!

Altijd lachen met de goedlachse meid "Alice".

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

remmelt schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 10:10:

Modem kom ik nog wel enigzins uit, tenminste dat denk ik. Ik stel volgens mij de juiste dingen in maar het wil gewoon niet werken... Erg jammer want de rest werkt vlekkeloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-09 11:39
Ik heb nu al 2 avonden meegemaakt dat ik in de avond niet kan internetten en bellen. De verbinding doet het telkens een paar seconden tot een minuut (is dan retetraag) en ligt er dan weer een aantal minuten uit. Later op de avond (ongeveer na 22:30) werkt alles weer normaal.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Het zal ongetwijfeld bij Alice/BBNed liggen, maar gezien alle verhalen hier heb ik weinig zin om de helpdesk te bellen, dat zal toch niet veel helpen vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlickAxe
Heren, ik ga ook voor Alice. Kan ik iemand nog een plezier doen met een 20 euro korting?

Laat maar even een klanten nummer weten :D

www.nlairsoft.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

w.d schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 07:22:
Ik heb nu al 2 avonden meegemaakt dat ik in de avond niet kan internetten en bellen. De verbinding doet het telkens een paar seconden tot een minuut (is dan retetraag) en ligt er dan weer een aantal minuten uit. Later op de avond (ongeveer na 22:30) werkt alles weer normaal.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Het zal ongetwijfeld bij Alice/BBNed liggen, maar gezien alle verhalen hier heb ik weinig zin om de helpdesk te bellen, dat zal toch niet veel helpen vrees ik.
Volgens mij heb ik exact hetzelfde. Ik klik in de modem op disconnect en daarna op connect. Dan heb ik bijna een minuut snel internet. Daarna is de verbinding weer weg en kan ik hetzelfde geintje herhalen.
Ik hoop dat ze dit snel gaan oplossen. Ik vraag me af of bellen naar de helpdesk nog zin heeft. Maar ja.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorchor
kan iemand mij vertellen wat de standaard instellingen zijn voor email binnen te halen?

ik kan wel inloggen op de lounge,

heb als gegevens in outlook gebruikt:
pop.alice.nl
smtp.alice.nl

emailnaam@alice.nl
en ww

verzenden gaat wel , ontvangen krijg ik een error

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb outlook ingesteld met:
in.alice.nl
out.alice.nl

En dat gaat prima.
Gebruikersnaam +wachtwoord ook invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorchor
vreemd als ik in.alice.nl gebruik dan krijg ik een error dat die de server niet kan vinden
edit: nvm hij doet het al, ik had wachtwoord verificatie aangezet en dat hoeft niet

[ Voor 32% gewijzigd door Scorchor op 23-01-2008 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mctherebel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-02 14:56
Hm, ik heb ook problemen met alice en World of Warcraft (latency). Eerder had ik Hetnet (instap surfen), maar dat was nogal duur, dus gingen we over naar Alice. Dat werkte aanvankelijk prima, maar toen ging ik Bittorrent eens proberen. De eerste dagen (ja achter elkaar) gingen goed, maar na een tijdje viel het me op dat ik rond de tien minuten een disconnect met WoW, MSN, en andere internet applicaties als ik aan het downloaden was.

Ook viel het me op dat, als ik soms gewoon internet had, de pagina's heel traag laadden, IE was 'bezig met verbinden'. Als dat dan was gelukt, dan ging alles weer snel.

Nadat ik 'klaar' was met Bittorrent is mijn ping met WoW nooit meer goedgekomen... Ik hoop dat het aan deze pc ligt, misschien doet alles het dan weer vlekkeloos tegen de tijd dat m'n nieuwe binnen is.

@rajacker: Dat probleem dat ik had met die disconnects kon ik oplossen door het modem te resetten, dan deed hij het weer. Precies hetzelfde dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlickAxe
Wil niemand snel 20 euro verdienen?

www.nlairsoft.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SlickAxe schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 18:41:
Wil niemand snel 20 euro verdienen?
:) Me, nr= NL00032868 and TNX!!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2008 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambolinie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-09 19:18
Genoil schreef op maandag 21 januari 2008 @ 19:33:
De reden dat jij geen werkende verbinding hebt kan maar eens heel goed zijn doordat er nog een signaal op jou lijntje zit.
Oftewel op je 1e aderpaar in je wandkontactdoos van KPn ( het zogehete ISRA punt )

Als jou order wel geheel is doorlopen dan zou ik als ikjou was het 2e aderpaar eens proberen in je wandcontactdoos.

Een aderpaar bestaat uit 2 kabeltjes.
1e: Rood en blauw
2e: oranje en wit
Heel soms hebben ze andere kleuren maar ze zitten wel altijd bijelkaar.

Oftewel...
Maak eens je wandcontactdoos open en kijk wat er aangesloten is.
Is rood en blauw aangesloten ? sluit dan eens oranje wit aan.

Laat je ons ff weten?

Groet,
Rambolinie
van de Technische dienst van een andere ADSL aanbieder 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambolinie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-09 19:18
MaikelG schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 00:25:
[...]
Dat die lijn van je ISRA naar het modem meer dan 1,5 m is grijpen ze natuurlijk meteen aan om jou weer de schuld te geven, maar het enige wat die lijnlengte veroorzaakt is waarschijnlijk een lagere snelheid. Al zou je met een superberoerde ISRA aansluiting maar 2 Mbit halen, dan nog zou het modem het ADSL signaal in ieder geval moeten oppikken.
Mag ik je erop wijzen dat dit niet correct is wat je aangeeft...
Regelmatig stuit ik bij mijn werkgever erop dat het modem op meer dan 2 meter zit van het ISRA cq wandcontactdoos ( WCD )
Let op ik praat letterlijk over een afstand van bijv 5 meter!
Maar heel normaal is ook 15 meter of meer hoor... ;)

Maar goed ik kan iedereen verzekeren dat je het modem echt goed moet aansluiten volgens procedure!

ADSL 2+ heeft alleen maar voordelen maar heeft 1 heel groot nadeel!
Is het niet rechtstreeks op het ISRA aangesloten kan het een heel vervelend product wordne met zaken als een week online, 1 dag offline, 3 weken online, aantal dagen instabiel... slecht telefoongeluid, slechte internet verbidning en jawel ineens alles weer koek en ei....

Bij ons is uit verschillende "onderzoekjes" naar boven gekomen dat een dik 80% van de problemen van bijv het niet online komen van een modem het probleem zich bij de klant zit.

En geloof me ik werk niet voor Alice
Maar heb wel zelf Alice dit omdat Tele2 in de wijkcentrale bij mij geen overeenkomst heeft met KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik snap nu echt niet meer wat het probleem is met port forwarding. Vandaag er weer mee bezig geweest en het gekke is dat het voor FTP (poort 21) wel werkt maar voor webverkeer niet.
Dacht eerst dat het kwam omdat mijn FTP server (Serv-U) via UPnP kan werken maar als ik de mapping weghaal werkt het niet meer. Dus heb ik het idee dat het aan het protocol ligt (http vs ftp)..
Ik heb ook al andere inkomende ports geprobeerd (zoals 8080) en niets werkte.
Voor de volledigheid, allemaal getest met iemand extern en met een werkende interne server.
Heeft iemand nog een gouden tip waarmee ik dit kan aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w.d schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 07:22:
Laat je lijn eens doormeten. Ik had hetzelfde probleem met een ADSL2 aansluiting.
Een vers aderpaar vanaf het ISRA punt naar de patchkast loste dit probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlickAxe
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 19:37:
[...]

:) Me, nr= NL00032868 and TNX!!
Komt goed, Februari 2008 waarschijnlijk.

www.nlairsoft.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
Heb net Alice gebeld over het wegvallen van de telefoon en internetverbinding. Volgens hen is de lijn niet goed (sip68 had gelijk) en de technische dienst gaat er mee aan de slag. De telefonist zei er wel bij dat het wel 5 tot 10 werkdagen kon duren! Wat idioot lang!
Heeft iemand hier ervaring mee? Duurt het echt zo lang?

[ Voor 10% gewijzigd door Wtrdk op 24-01-2008 09:05 . Reden: correctie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yspriem
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-02-2023
w.d schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 08:21:
Heb net Alice gebeld over het wegvallen van de telefoon en internetverbinding. Volgens hen is de lijn niet goed (sip68 had gelijk) en de technische dienst gaat er mee aan de slag. De telefonist zei er wel bij dat het wel 5 tot 10 werkdagen kon duren! Wat idioot lang!
Heeft iemand hier ervaring mee? Duurt het echt zo lang?
Ik heb ook zo'n ervaring voor wat betreft het antwoord dat het 5 werkdagen kan duren voordat het probleem is opgelost. (ik had geen internet en wel telefoon) Ik vond en vind dat niet acceptabel en heb dat ook duidelijk gemaakt. Heb elke dag gebeld en na 3 dagen kon ik weer online. Ik vond het best lang duren en heel vervelend. Kortom, lijkt standaard antwoord. Sterkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
Heb net Alice gemaild met het verzoek om een statusupdate te ontvangen over mijn melding, en ik kreeg binnen 3 minuten antwoord met een contactnr.
Het ligt bij de technische dienst, en die gaan z.s.m. een lijnmeting doen. Ben benieuwd.
Wel netjes dat ze zo snel antwoorden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakPino
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:13
Is het mogelijk om een huiscentrale (zo'n ding waarbij je eerst een 0 moet 'draaien' voordat je iemand kan bellen, anders bel je intern) aan te sluiten op het modem van Alice?

Ik heb al gezocht in dit topic en het vorige, maar ik heb geen duidelijk antwoord kunnen vinden.

Ik denk dat het wel moet kunnen, op http://www.pilmo.nl/faq (pilmo is voorganger van Alice) staat "Pilmo is alleen mogelijk in combinatie met analoge toestellen of analoge huiscentrales"
En ook een huiscentrale in combinatie met de Orange LiveBox werkt (zie http://orange.gebruikers....forum_id=31&thread_id=418)

Heeft er iemand ervaring met Alice en een huiscentrale of weet iemand (zeker) of dit kan of niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 15:35
Heb geen Alice yet wel een copperjet 1616. Deze heeft vergelijkbaar met de analoge telefoon een normale telefoonuitgang waar je willekeurig wat (telefoon, centrale of antwoordapparaat) op zou kunnen aansluiten. Telefonie over internet maakt dus niets uit voor de apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:23
Hoe zit het met de uitgaande nummerherkenning? Januari is bijna voorbij en nog steeds geen actie van Alice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 11:10
Voor de mensen die problemen hebben met port forwarding: in het adminmenu van de webinterface, zit de optie ZIPB. Ik heb het zelf nog niet getest, omdat ik het momenteel niet nodig heb, maar het is een soort DMZ-functie. Zie ook dit.
Als je je eigen router op die manier aansluit, zou ie dus eigenlijk transparant aan internet moeten hangen.
Veel succes ;)

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
ivo-nl schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 20:52:
Hoe zit het met de uitgaande nummerherkenning? Januari is bijna voorbij en nog steeds geen actie van Alice...
Januari is nog niet voorbij, maar nummerweergave werkt ook nog niet.
Alice heeft mij toegezegd (staat in een email) dat het probleem medio januari opgelost zou moeten zijn. Het is een week later, maar ik verwacht dat het deze week toch wel rond komt.
Men is er al weken mee bezig, dus er mag ook wel een keer een oplossing komen.
Het is een feature die bij het product hoort dus geen extra optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Laatst online: 12-09 15:08
Voor de mensen die zich af en toe met WoW bezighouden, zoals ik :)

Voorheen zag een tracert er bij mij zo uit: (via Alice dus)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
1 <1 ms <1 ms <1 ms local.gateway [172.19.3.1] 
2 8 ms 8 ms 8 ms 78.40.192.1 
3 9 ms 9 ms 8 ms 78.40.192.6 
4 8 ms 8 ms 8 ms welcome-at-globalswitch.as24730.net [8 
5 170 ms 171 ms 171 ms ams7-garnier-1-nl.ams.seabone.net [195 
6 171 ms 169 ms 162 ms decix-fra1-racc2.fra.seabone.net [195. 
7 177 ms 169 ms 173 ms telia-1-se-deci
8 verder geen log

Incl halve adressen, had geen andere log. Maar het liep dus via het seabone netwerk. Naar mijn weten gaat de koppeling seabone naar telia rechtstreeks maar de terugkoppelijk loopt via een andere route via de VS. Vandaar de hoge latency. Dit is nu al enige tijd.
Nu stond ik op het punt terug te gaan naar mijn oude provider (orange) waar alles koek en ei was (in mijn vorige woning, vandaar de wissel). Na vanavond nog een tracert zag het er zo uit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
 1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  local.gateway [172.19.3.1]
 2     8 ms     9 ms     8 ms  78.40.192.1
 3    10 ms     9 ms     8 ms  78.40.192.6
 4     9 ms     8 ms    17 ms  welcome-at-globalswitch.as24730.net [81.23.229.141]
 5    17 ms     9 ms    10 ms  welcome.at.bdgs01.as24730.nl [81.173.3.41]
 6    14 ms     9 ms    10 ms  Welcome.at.BDSARA01.as24730.nl [81.173.3.46]
 7    11 ms    11 ms    10 ms  64.209.110.201
 8    25 ms    24 ms    24 ms  ffm-b2-link.telia.net [213.248.103.41]
 9    26 ms    26 ms    24 ms  ffm-bb2-link.telia.net [80.91.251.162]
10    26 ms    26 ms    25 ms  ffm-b5-link.telia.net [80.91.249.241]

Het loopt niet meer via seabone, even ingelogd en de latency is ook back to normal. Geen idee hoe lang dit aan zal houden. Maar als het zo blijft ben ik tevreden.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
Ik kreeg vancohtend een mailtje (ik hang nu telkens mijn mobiele telefoon aan m'n laptop om te kunnen mailen) dat Alice mijn storingsmelding van gisteren niet goed begreep, of ik ze even wilde bellen.
Ik heb gebeld, kreeg een moeke aan de foon met een zwaar Limburgs accent, die mij vertelde dat ik de kabels niet goed had aangesloten. In m'n modem staat namelijk Cable Disconnected.
Ik vroeg haar hoe het kwam dat het tot afgelopen maandag allemaal feilloos werkte met dezelfde opstelling. Tja, dat wist ze ook niet, maar de melding Cable Disconnected betekende toch echt dat de kabels niet goed zaten.
Het feit dat ik af en toe 2 minuten wel signaal heb, en dat de kabels dus wel goed zitten, boeide haar niet zo. Ik heb toen zitten zeuren dat ik iemand van de 2e lijn wilde spreken.
Dat kon niet, maar zij wilde wel voor mij wat gaan vragen. Het was een poosje stil, en toen kwam ze terug: 'Excuses, u hebt toch gelijk, ze gaan er mee aan de slag.'
5 tot 10 werkdagen geen internet en telefoon. Lekker als je een zwangere vrouw met zware rugklachten thuis hebt zitten...
We wachten maar weer af. Ze adviseerde me dinsdag of woensdag nog een terug te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 07:46

Kettrick

Rantmeister!

Dat WoW verhaal klopt idd, het is voor mij alleen te laat :)

Ik heb gister voor ik wow begon een migratie naar telfort aangevraagd, toen ik in wow een ping van 60 zag zakte mijn broek wel even af :D

zit te denken om die migratie nog te cancellen, verder bevalt alice wel goed nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgok
  • Laatst online: 23-08 23:39
Ik had Alice op 8 januari aangevraagd en mijn huidige provider(orange) per 01 februari opgezegd. Keurig binnen 2 dagen bevestiging gekregen van Alice, maar daarna werd het akelig stil rondom de aanvraag. Gisteren per email informatie gevraagd omtrent de aanvraag. Na een paar uur kreeg ik deze mail:

Geachte heer/mevrouw ,

Bedankt voor uw e-mail. Uw vraag betreft status opdracht.

We zien in ons systeem dat uw order geannuleerd is vanwege uw huidige provider, dit heeft te maken met de lijn die nog vrijgegeven moet worden vanuit uw huidige provider, de ophef is per 1 februari 2008. We verzoeken u dan telefonisch contact op te nemen met onze helpdesk om uw order door te laten zetten.

We hopen u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven.

Ik heb contact opgenomen met de helpdesk( helemaal geen wachtrij :) ). Volgens Alice blokkeert Orange de lijn, waardoor Alice het niet kan gebruiken. en nu moet ik tot 1 februari wachten en opnieuw aanvragen en waarschijnlijk met een beetje geluk tot rond 22 februari zonder internet zitten.
Nu lees ik ergens anders dit:
Alice neemt, zover ik weet, standaard het andere aderpaar en Meeste huizen hebben 2 aansluitingen (2 binnenkomende aderparen), dus indien dit zo is zou je ook nog een ADSL lijn ernaast kunnen aanvragen.
Nou vraag ik me af waarom dat bij mij niet is gebeurd.
Wat moet ik doen volgens jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:50
Alice neemt idd standaard het andere aderpaar, en dan kan een andere provider niks blokkeren. Is er geen 2e adrerpaar (en daar lijkt het op anders had Alice dat wel gebruikt) dan is het niet zozeer blokkeren door de andere provider als wel puur het bezet zijn van dat aderpaar door Orange. Dan zit er niks op dan vanaf 1 februari een nieuwe aanvraag te doen. Helaas zit je dan even zonder internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-09 10:32
Okay nu zit ik zelf met een probleempje / vragenbak qua Alice.

We hebben het sinds vandaag (25-01) aangesloten en werkend en wel,
máár met een ge-wel-dige 4mbps van de 20Mbps.

De hele bende weigert boven de 4mbps uit te komen wat voor ons hier nu echt
ongelovelijk traag aanvoelt (22Mbps kabel gehad, maar dat werd wat te duur..).

Hebben jullie daar ook last van (gehad) ? En is daar wat mee te doen denken jullie ?

12.4 kWh Thuisbatterijen + 1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - Doet iets met content voor batterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgok
musicfreak schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 00:00:
Alice neemt idd standaard het andere aderpaar, en dan kan een andere provider niks blokkeren. Is er geen 2e adrerpaar (en daar lijkt het op anders had Alice dat wel gebruikt) dan is het niet zozeer blokkeren door de andere provider als wel puur het bezet zijn van dat aderpaar door Orange. Dan zit er niks op dan vanaf 1 februari een nieuwe aanvraag te doen. Helaas zit je dan even zonder internet.
hoe kom ik achter of ik een 2e aderpaar heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
cgok schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 00:12:
[...]

hoe kom ik achter of ik een 2e aderpaar heb?
Even bij het ISRA punt kijken.
(het aansluitdoosje waar de KPN kabel je huis in komt, dus niet het aansluitdoosje in je huis- of slaapkamer).
Standaard is het 1e paar aangesloten kleuren rood/blauw.
Het 2e paar is wit/oranje-wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgok
HoppyF schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 00:58:
[...]

Even bij het ISRA punt kijken.
(het aansluitdoosje waar de KPN kabel je huis in komt, dus niet het aansluitdoosje in je huis- of slaapkamer).
Standaard is het 1e paar aangesloten kleuren rood/blauw.
Het 2e paar is wit/oranje-wit.
er komen 4 kabels uit het isra punt. dat zou dus betekenen dat ik wel een 2e aderpaar heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSG
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-08 15:10

KSG

TweakPino schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 17:44:
Is het mogelijk om een huiscentrale (zo'n ding waarbij je eerst een 0 moet 'draaien' voordat je iemand kan bellen, anders bel je intern) aan te sluiten op het modem van Alice?

Ik heb al gezocht in dit topic en het vorige, maar ik heb geen duidelijk antwoord kunnen vinden.

Ik denk dat het wel moet kunnen, op http://www.pilmo.nl/faq (pilmo is voorganger van Alice) staat "Pilmo is alleen mogelijk in combinatie met analoge toestellen of analoge huiscentrales"
En ook een huiscentrale in combinatie met de Orange LiveBox werkt (zie http://orange.gebruikers....forum_id=31&thread_id=418)

Heeft er iemand ervaring met Alice en een huiscentrale of weet iemand (zeker) of dit kan of niet???
Bij mij werkt het gewoon, ik heb via de huiscentrale (ben even te lui om te gaan kijken welke het nou is homevox of zo) 1 dect telefoon en 1 normale telefoon. Ze doen het allebei, op de dect telefoon doet nummerherkenning het ook. Dus alice modem --> splitter --> telefooncentrale
Het was een analoge lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
Na een aantal dagen geen telefoon en internet te hebben gehad hoor ik vanochtend ineens de telefoon gaan. M'n vriendin zit nu dus al 20 minuten aan de telefoon zonder dat de verbinding verbreekt! Joepie!
Als ik in het modem kijk zie ik dat de verbinding al meer dan 10 uur 'up' is.
Nou maar hopen dat dat zo blijft...
EDIT:
Te vroeg gejuicht, de telefoon- en internetverbinding heeft er net al weer 20 minuten uitgelegen. Nu schijnt hij het weer te doen... Vreemd...

[ Voor 19% gewijzigd door Wtrdk op 26-01-2008 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Laatst online: 19:50
w.d schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 09:25:
EDIT:
Te vroeg gejuicht, de telefoon- en internetverbinding heeft er net al weer 20 minuten uitgelegen. Nu schijnt hij het weer te doen... Vreemd...
Dat lijkt op een klapperende lijn. Op welke snelheid traint de modem in? Misschien moet Alice de snelheid wat lager zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
Hoe kan je dat zien, de snelheid waarop het modem ingetraind is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
musicfreak schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 10:10:
[...]

Dat lijkt op een klapperende lijn. Op welke snelheid traint de modem in? Misschien moet Alice de snelheid wat lager zetten.
Alice is er al mee bezig, ik heb ze gisteren gebeld, waarschijnlijk dat het daarom nu al weer een aantal uur goed gaat (sinds 10:00 non-stop verbinding).
Fingers crossed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik een eigen (DrayTek 2800VG-A) modem gebruiken in plaats van de standaard modem?

Wie heeft hier ervaring mee

?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Alice heeft afgelopen week telefonisch gemeld dat de uitgaande nummerherkenning waarschijnlijk pas eind februari gaat werken. Heeft iemand anders dit ook te horen gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mctherebel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-02 14:56
w.d schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 10:20:
Ik kreeg vancohtend een mailtje (ik hang nu telkens mijn mobiele telefoon aan m'n laptop om te kunnen mailen) dat Alice mijn storingsmelding van gisteren niet goed begreep, of ik ze even wilde bellen.
Ik heb gebeld, kreeg een moeke aan de foon met een zwaar Limburgs accent, die mij vertelde dat ik de kabels niet goed had aangesloten. In m'n modem staat namelijk Cable Disconnected.
Ik vroeg haar hoe het kwam dat het tot afgelopen maandag allemaal feilloos werkte met dezelfde opstelling. Tja, dat wist ze ook niet, maar de melding Cable Disconnected betekende toch echt dat de kabels niet goed zaten.
Het feit dat ik af en toe 2 minuten wel signaal heb, en dat de kabels dus wel goed zitten, boeide haar niet zo. Ik heb toen zitten zeuren dat ik iemand van de 2e lijn wilde spreken.
Dat kon niet, maar zij wilde wel voor mij wat gaan vragen. Het was een poosje stil, en toen kwam ze terug: 'Excuses, u hebt toch gelijk, ze gaan er mee aan de slag.'
5 tot 10 werkdagen geen internet en telefoon. Lekker als je een zwangere vrouw met zware rugklachten thuis hebt zitten...
We wachten maar weer af. Ze adviseerde me dinsdag of woensdag nog een terug te bellen.
pff... te lang het forum niet gecheckt. Ontopic: Ik had precies hetzelfde probleem. Het bleek (achteraf, na te zijn overgestapt van Hetnet naar Alice) dat we ipv de standaar CAT5 kabels, crosswire kabels nodig hadden. Dit was nergens van te voren gemeld, en wij (het gezin waarin ik leef) gingen ervanuit dat we makkelijk en snel zouden kunnen overstappen. Nee dus, zo volgens de telefonisten van Alice. Wij hebben aan Alice duidelijk gemaakt dat we meteen weer over wilden stappen naar een andere provider, aangezien het van de gekken is een standaard kabel te gaan vervangen (we hadden btw. 3 kabels dóór de telefoonleidingen van het huis getrokken, ongeveer € 150,- aan kabels, en twee weekenden werk) door een verouderde andere kabel. Toen kwam Alice met de mededeling dat we dan dus vier weken moesten wachten. Uiteindelijk, toen we Alice definitief wilden afsluiten, kwam er iemand aan de lijn die opperde simpelweg een router tussen het modem en de 3 andere kabels te hangen (wat ik overigens zelf ook al had geopperd bij de allereerste telefonist, maar volgens haar moest er altijd alléén gebruik worden gemaakt van crosswire kabel).

Moraal van het Verhaal: Volgens mij hechten ze bij Alice zeer aan het protocol, en zijn het soms niet mensen die heel veel van internet en computers weten. Ik zou graag willen adviseren (voorzover dat kan met maar één ervaring) vooral eerst op je zelf af te gaan, en met name als ze met het argument komen dat 'het zo is' (dus zonder verdere argumentatie).

Maar, nu doet alles het weer prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikelG

MaikelG

^^

mctherebel schreef op maandag 28 januari 2008 @ 23:02:
[...]

<verhaal over cross cable>

Moraal van het Verhaal: Volgens mij hechten ze bij Alice zeer aan het protocol, en zijn het soms niet mensen die heel veel van internet en computers weten. Ik zou graag willen adviseren (voorzover dat kan met maar één ervaring) vooral eerst op je zelf af te gaan, en met name als ze met het argument komen dat 'het zo is' (dus zonder verdere argumentatie).

Maar, nu doet alles het weer prima :)
Volgens mij had je wel moeten afleiden uit de handleiding dat je cross echt nodig had, ze zijn daarin geloof ik wel stellig dat je hun kabel nodig hebt, ik kwam er nl. ook zo achter, had ook straight door het hele huis liggen...

Dat ze bij Alice aan het protocol hechten is op zich niet per definitie fout, er zijn natuurlijk genoeg mensen die zelf niet goed genoeg opletten (no offense :> ). Wat ik wel vervelend vind is dat ze inderdaad als je aangeeft wel verstand van zaken te hebben door bv. een router ertussen te willen zetten dat ze dan stug volhouden dat het per sé niet kan.

Andere opties die je had kunnen gebruiken:
• D.m.v. een UTP - UTP connector (ja die bestaan) een cross kabeltje ertussen zetten (die van Alice bijvoorbeeld :) ), het geheel is dan wel cross, dus werkt het dan wel
• Uiteinden van de kabel ff nieuwe connectortjes aanzetten in 'cross' aansluiting, of de draadjes in de contactdoosjes omwisselen (als je die hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geiszzz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-04-2017
Gisteren voor het eerst even wat kleine probleempjes gehad. Ik kwam op bijna geen enkele site meer. Na een modem reset deed alles het weer prima.
Heb ik vanaf midden oktober tot nu een super verbinding gehad. Op zich niet gek dus en ben ik tot nu toe zeer tevreden over Alice.

Mvg, Gijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09 10:01
Ik overweeg ook over te stappen, maar zit met het volgende:

Nu gebruik ik een Speedtouch 580-wireless ADSL-modem als router. Kan ik deze zonder problemen achter de Copperjet plaatsen, zodat ik toch van wireless gebruik kan maken?

Kan een Targa DIP 450 VOIP-telefoon ook op de Copperyet zonder problemen aangesloten worden?

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
Sinds zaterdagmiddag doet mijn verbinding het weer. In de tussentijd is hij 3 keer heel kort uitgevallen, maar daar heb ik nauwelijks iets van gemerkt. Ik las op een ander Alice-forum een tip om het modem in te stellen op Annex A. Dat heb ik gedaan, en sindsdien is de lijn stabiel. De downloadsnelheid gaat er wel van achteruit (bij mij van 900 naar 800) maar liever een iets lagere snelheid dan een 'klapperende' lijn.
Operation Mode veranderen van G.Dmt.Bisplus naar t1.413.
Controle: na restart van het modem gaat Code Type Status dan van ADSL2A naar Annex A.
Noteer wel eerst alle oude statussen voordat je iets verandert.
Zie ook http://alice.gebruikers.e...?forum_id=6&thread_id=462

Het schijnt trouwens een procedure te zijn die de Alice helpdesk ook uitvoert (evt. op verzoek) als je last hebt van een klapperende lijn.

Tips: deze instellingen zijn te vinden onder het dsl-menu (klik op het oranje woordje 'dsl' in het status-scherm). Als Code Type Status niet vanzelf van ADSL2A naar Annex A gaat, kan je dit handmatig forceren. Vergeet niet daarna de instellingen weer op te slaan en het modem te herstarten.

[ Voor 3% gewijzigd door Wtrdk op 29-01-2008 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikelG

MaikelG

^^

:( OMFG :(
nou heb ik zooo lang zitten aanklooien met het opzeggen van Alice,
uiteindelijk gelukkig per 31-12-2007 ben ik er weg :/

Maar nu......

.

.

.

ontvang ik zojuist een geheel nieuwe Alice Box!!

7(8)7

Ik heb ze maar gebeld en gezegd dat als ik geen normale brief terugkrijg op mijn brief c.q. ingebreke stelling van oktober 2007, ik dat modem ook niet terugstuur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Wanneer moet je nu een crosslink kabel gebruiken? En wanneer niet?

Ik heb gisteren namelijk een DLink DIR-635 router + USB stick gekocht. Het goede nieuws is dat de USB stick door mijn 64-bit Vista werd herkend en prima werkt.

Maar wat nog niet lekker wil werken is om internet via mijn router te laten lopen. Ik ben al bezig geweest maar het wil allemaal nog niet lekker lopen. Sowieso heb ik het idee dat mijn Alice modem niet helemaal lekker is. Zo heb ik bijvoorbeeld ZIPB aangezet maar dat bleek geen verandering op te leveren.
Wat is volgens jullie de beste set-up om een WLAN router achter het Alice modem te hangen. Op de WLAN router worden aangesloten: mijn desktop (voor FTP- en webserver), een laptop en een Wii.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 17:31

KhaZ

Alfa Romeo

MaikelG schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 11:43:
:( OMFG :(
nou heb ik zooo lang zitten aanklooien met het opzeggen van Alice,
uiteindelijk gelukkig per 31-12-2007 ben ik er weg :/

Maar nu......

ontvang ik zojuist een geheel nieuwe Alice Box!!

7(8)7

Ik heb ze maar gebeld en gezegd dat als ik geen normale brief terugkrijg op mijn brief c.q. ingebreke stelling van oktober 2007, ik dat modem ook niet terugstuur...
Ik werd laatst zomaar "aangesloten" :') (2 maanden na annulering).

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikelG

MaikelG

^^

Deddiekoel schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 12:59:

Ik heb gisteren namelijk een DLink DIR-635 router + USB stick gekocht. Het goede nieuws is dat de USB stick door mijn 64-bit Vista werd herkend en prima werkt.

Maar wat nog niet lekker wil werken is om internet via mijn router te laten lopen. Ik ben al bezig geweest maar het wil allemaal nog niet lekker lopen. Sowieso heb ik het idee dat mijn Alice modem niet helemaal lekker is. Zo heb ik bijvoorbeeld ZIPB aangezet maar dat bleek geen verandering op te leveren.
Wat is volgens jullie de beste set-up om een WLAN router achter het Alice modem te hangen. Op de WLAN router worden aangesloten: mijn desktop (voor FTP- en webserver), een laptop en een Wii.
Cross gebruik je voor:
• Alice modem <-> PC
• PC <-> PC

Voor PC <-> router switch en router switch <-> routerswitch/modem gebruik je straight
De meeste moderne modems/switches zijn sowieso al auto-sensing, dan kan je meestal cross/straight door elkaar gebruiken

Als je een router achter het Alice modem wilt hangen moet je hem zo instellen dat het Alice modem de IP adressen uitdeelt d.m.v. DHCP (standaard setting), en je router alleen als verdeelpunt dient (dus DHCP uit, en niet de WAN/uplink aansluiting gebruiken).

Ik heb geen ervaring met WLAN routers, maar die moet je zo instellen dat ze puur als accesspoint functioneren.

Edit:
@ remmelt (paar posts hieronder) router -> switch aangepast, danku
:D

[ Voor 9% gewijzigd door MaikelG op 29-01-2008 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
Ik heb geen ervaring met WLAN routers, maar die moet je zo instellen dat ze puur als accesspoint functioneren.
Ik heb mijn SMC wireless router als DHCP-server (niet als accespoint, maar als volwaardige router) achter m'n Copperjet staan, en het werkt prima, ook poorten doorsluizen en zo gaat prima.
In de instellingen van de Copperjet wat betreft dhcp en zo heb ik niets veranderd, en ik heb nergens last van. Er zitten 2 pc's en 1 NAS aan de router via kabels, en 2 laptops met een draadloze verbinding, en ze werken allemaal. Ook onderling kunnen ze elkaar keurig zien. Dus ik heb niete het idee dat je je router als accespoint hoeft in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikelG

MaikelG

^^

w.d schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 13:40:
[...]

Ik heb mijn SMC wireless router als DHCP-server (niet als accespoint, maar als volwaardige router) achter m'n Copperjet staan, en het werkt prima, ook poorten doorsluizen en zo gaat prima.
In de instellingen van de Copperjet wat betreft dhcp en zo heb ik niets veranderd, en ik heb nergens last van. Er zitten 2 pc's en 1 NAS aan de router via kabels, en 2 laptops met een draadloze verbinding, en ze werken allemaal. Ook onderling kunnen ze elkaar keurig zien. Dus ik heb niete het idee dat je je router als accespoint hoeft in te stellen.
O, okee :)
Dacht dat 2 DHCP servers in 1 netwerk problemen op zouden leveren, blijkbaar niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Als ik de WLAN router achter het Alice zet moet ik het Alice modem toch aan een van de LAN poorten hangen en niet aan de WAN poort...

Ook zit ik een beetje met port-forwarding in mijn maag. Ik heb dit geprobeerd op het Alice modem en dat verdeelde resultaten opgeleverd (FTP werkt wel, HTTP niet). Ik heb daarom ook ZIPB geprobeerd maar dat leek ook niet te werken. Is er iemand hier die ZIPB gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
Deddiekoel schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 14:16:
Als ik de WLAN router achter het Alice zet moet ik het Alice modem toch aan een van de LAN poorten hangen en niet aan de WAN poort...
Ik heb m'n Copperjet gewoon in de WAN-poort hangen, en het werkt allemaal prima. Misschien heeft mijn router één of andere auto-detect functie of zo? (SMC SMC7004VBR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
MaikelG schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 13:48:
[...]
Dacht dat 2 DHCP servers in 1 netwerk problemen op zouden leveren, blijkbaar niet
w.d:
En of dat verkeerd gaat. Twee keer DHCP kan niet, en dat heb ik aan den lijve ondervonden. De al aangemelde computers zitten gewoon op het net, nieuwe aanmelders krijgen geen IP... Lijkt heel raar. Was in mijn geval op m'n werk iemand die binnenkwam met een MBP met Parallels erop: daar zit een DHCP server in die vrolijk ging zitten broadcasten op het netwerk.
Wat er in jouw geval (waarschijnlijk) gebeurt is dat het modem een ip adres levert aan de router/ap en verder niks. De router schermt de dhcp server van het modem af en alle computers zitten dan draadloos of met draad aan de router. Dit werkt natuurlijk, alhoewel de dhcp server van het modem dan een beetje nutteloos is. Daar kan je natuurlijk ook gewoon een vast ip vergeven en klaar ermee.
Wanneer het spaak loopt is als je een computer tussen modem en router hangt, bv met een switch. Die krijgt dan een ip van het modem uitgedeeld, en is afgeschermd van de computers die aan de router hangen.
Zolang je al je computers aan je router hebt is het geen punt, werkt prima. Ik zie daar ook wel voordelen, je kan zo het modem vervangen als je naar een nieuwe provider gaat en de rest van je netwerk werkt nog. Ook als je modem uit is, krijgen ze allemaal netjes een ip en kunnen elkaar zien. Prima oplossing dus.
Enige nadeel wat ik kan zien is dat je je poorten twee keer moet doorgeven, een keer in het modem en dan nog eens in je router. Als je dat niet erg vindt, is dit perfect.

Ik heb zelf wel computers tussen modem en router en die moeten de computers achter de router (de wireless laptops in mijn geval) ook kunnen zien. Daarom heb ik de router ingesteld als puur AP, dus zonder routering. Eigenlijk is het dan niet meer dan een wireless switch. De draad naar de wired switch (die weer naar het modem gaat) zit dan aan het AP in de LAN poort, niet in de WAN! In WAN zit bij mij niks.

Overigens, even over de terminologie, in het voorbeeld van modem <--> pc over cross kabels enzo, wat daar router heet, is eigenlijk switch. Een router doet niets anders dan twee netwerken met elkaar verbinden. Sommige routers hebben een aantal poorten voor meerdere computers, en dan is het een router met een switch erin ingebouwd. Dus altijd nog een switch. De switch is dan ook auto sensing. Verder klopt het natuurlijk als een bus en moet je juist vooral niet cross kabels door je huis gaan leggen. Cross is alleen nodig van PC naar PC en PC naar modem (wat ook eigenlijk een kleine PC is, vandaar). Lekker een switch ertussen en nergens druk over maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnoon
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-08 12:07
Volgens de website van alice is het niet mogelijk om een eigen modem/router te gebruiken, maar is dat omdat ze het gewoon in eigen beheer willen houden, of werkt mijn voip speedtouch modem er ook gewoon op als ik de juiste instellingen gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
Deddiekoel schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 14:16:
Dat ligt aan je configuratie, zie m'n post hierboven. Kan allebei, en allebei heeft voordelen.

WLAN router/AP puur als access point? -> stekker naar modem in LAN, niks in WAN

WLAN router als router met dhcp etc? -> stekker naar modem in WAN, stekker naar vaste computers/switch in LAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
Magnoon schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 16:53:
Volgens de website van alice is het niet mogelijk om een eigen modem/router te gebruiken, maar is dat omdat ze het gewoon in eigen beheer willen houden, of werkt mijn voip speedtouch modem er ook gewoon op als ik de juiste instellingen gebruik?
Bij mijn weten is het smaakje Voice bij Alice over DSL, niet over IP. Een VoIP modem zal dan niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik heb nu het Alice Modem met ZIPB enables op mijn WAN poort hangen en internet werkt nu naar behoren.
Alleen werkt dat hele ZIPB niet...ook heb ik alle poorten open staan maar dat maakt geen verschil. Het lukt me nog steeds niet om een webserver achter mijn modem te benaderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EasyJet
  • Laatst online: 01-09 08:56
Mijn bevalling met Alice

4 oktober Eerste aanmelding via internet
6 oktober Bevestigingsbrief
eerste probleem ontstond....huisnummer is 152-2 en dat kon niet ingevuld worden
Bellen met Alice, alles gewijzigd niks aan de hand opnieuw order verzonden

29 oktober Eens informeren wat de status is.........order geannuleerd....WAT?
Bleek dat huisnummer en aansluitadres niet overeenkomen. Weer gewijzigd

7 november Geen bevestigingsbrief ontvangen, nogmaals gebeld. Bleek dat die gup bij de helpdesk geen order had doorgezet.........weer vertraging

9 november Netjes de brief thuis met weer alle details.

12 november nog maar eens bellen, order geannuleerd vanwege KPN, dus ik details opvragen bleek 152-2 geen fysiek isra adres te zijn..............OWWWWWWWWWWW :'(
Opnieuw huisnummer veranderd naar 152-I (romeinse 1), ja meneer die komt voor in het systeem........

24 november bevestiging, met oplever datum 4 december. Mooi vlak voor Sinterklaas mooi internet.

3 december nog geen modem ontvangen, dus ik bellen: Ja meneer er is wat misgegaan KPN kent -I niet................WEL NU :(

28 december even bellen voor de status..............weer afgeketst. Omdat mevrouw deze keer de order was vergeten door te zetten. Opleverdatum 8 februari

6 januari Even gebeld........alles was in orde..... Nagevraagd of dit adres wel bekend is bij KPN en dat het nu echt goed gaat.......Ja meneer alles gaat goed.

12 januari Even gebeld.......alles nog steeds in orde.............het zal toch niet waar zijn :o

24 januari En alles was nog steeds in orde

29 januari Komt thuis ligt er een pakketje, maak het open..........MODEM van Alice!!!
Ik naar beneden....alles aangesloten.................wat denk je!!!!!!!!!!!!!!!!!!

H-E-T- W-E-R-K-T!!!!!!!!! 17,5 mbit steady 8) .

Mooi morgen m'n Linksys halen en dan heb ik eindelijk internet en telefonie van Alice. In het begin veel last gehad met startproblemen van Alice (slecht bereikbaar enz). Uiteindelijk is alles binnen een maand geregeld. Toch netjes!

The sky is the limit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:23
@Easy-Jet:Vier maanden oplevertijd.... menig mens zou allang de handdoek in de ring gegooid hebben, al die tijd geen internet?

@topic: Nog nieuws aan de horizon over nummerweergave?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikelG

MaikelG

^^

* MaikelG heeft zojuist een echte Alice Retourbox ontvangen!
Het adres hierop is ietsje anders dan wat ik per e-mail van ze kreeg, namelijk
BNS Data Logistics
T.a.v. Alice Retouren
Antwoordnummer 53224
3454 ZV De Meern

Blijkt dat ze mijn aanvraag voor een retourbox hebben verwerkt als een defect-modem-omwisselings-actie, dus vandaar de nieuwe AliceBox die ik gisteren ontving. |:(

Gisteren ook eindelijk een kort briefje gehad als antwoord op mijn ingebrekestelling van oktober 2007 met een toezegging dat een deel van mijn abonnementsgeld vergoed wordt.
Geen concrete factuur of bedragen genoemd, en de Alice Lounge geeft aan als ik inlog "Met uw contract is het gebruik van de Alice Lounge op het ogenblik helaas slechts beperkt mogelijk. U kunt uw online-facturen van de laatste 6 maanden opvragen."
Hierbij alleen een knopje "Terug", waarna ik eruit geknikkerd word }:|

Geen (aangepaste) factuur, geen €€€ van mij! :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Als ik inlog op de Alice-lounge en naar de rekeningen ga, wil de geladen pagina contact maken met het ip-adres 10.249.167.7. Dit is een adres wat gebruikt wordt voor interne netwerken. Betekent dit dat rekeningen alleen vanaf een Alice-verbinding te bekijken zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikelG

MaikelG

^^

Heineken schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 13:39:
Als ik inlog op de Alice-lounge en naar de rekeningen ga, wil de geladen pagina contact maken met het ip-adres 10.249.167.7. Dit is een adres wat gebruikt wordt voor interne netwerken. Betekent dit dat rekeningen alleen vanaf een Alice-verbinding te bekijken zijn?
Denk van niet, maar het lijkt me in ieder geval duidelijk dat ze ook hierin hun zaakjes nog steeds niet op orde hebben...

Toen ik bij ze weg ging stond vermeld dat ik alle rekeningen tot 6 maanden na contractbeëindiging (in dit geval dus eind juni 2008) zou kunnen bekijken via de Alice lounge. Het lijkt me dan erg onlogisch om de lounge alleen vanaf het Alice netwerk beschikbaar te maken :D

Ik denk trouwens dat het sowieso met IP adres 10.x.x.x niet gaat werken, ook al kom je vanaf het Alice netwerk. Je eigen IP adres van Alice valt daar namelijk zelf ook al niet binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik heb nog nooit kunnen inloggen op de Alice lounge.
Vandaag voor het eerste door het eerste inlogscherm gekomen. Daarna krijg ik mijn verbindingen te zien (heb er meerdere) en waar ik dan op klik stuurt me altijd terug naar de login...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TweakPino schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 17:44:
Als het apparaat werkt met 1 analoge aansluiting moet dat geen probleem zijn.

Maar waarom een telefooncentrale gebruiken als je maar 1 inkomend lijntje hebt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deddiekoel schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 12:59:

De router niet als router gebruiken, maar als switch.
Hoe doe je dat:
- DHCP uitzetten in de Dlink
- IP-adres toekennen aan de Dlink zodat je er nog wel op in kan loggen
- Kabel vanuit de Alice router in een van de LAN poorten op de Dlink router prikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
Zijn er overigens nog meer mensen die problemen hadden met de aanmelding en vervolgens nog nooit een factuur hebben ontvangen of abonnementsgeld automatisch afgeschreven? Ik heb sinds september een hele moeizame periode gehad met mijn aanmelding, van alles ging verkeerd. Sinds half/eind november werkt het dan allemaal en ben ik voor het eerst ingelogd. Tot nu toe heb ik echter nooit een factuur ontvangen (wel eerdere post van alice op dit adres, dus dat lijkt me niet het probleem). Niet voor het abonnement, voor de aansluitkosten en ook niet voor extra belkosten. De Alice lounge heeft ook lange tijd niet gewerkt, na een belletje en 2 weken later kreeg ik het scherm dat ik de laatste 6 facturen kan bekijken, maar verder enkel een 'terug' knop.
Als er meerdere mensen zijn dat laat ik het lekker zo en zoeken ze het maar uit. Als ik de enige ben informeer ik ze toch maar even voordat ik plots wordt afgesloten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:36

franssie

Save the albatross

ShittyOldMan schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 20:27:
<snip>
Als er meerdere mensen zijn dat laat ik het lekker zo en zoeken ze het maar uit. Als ik de enige ben informeer ik ze toch maar even voordat ik plots wordt afgesloten :P
hou wel even het geld apart, als jij gebruik maakt van de dienst hebben zij er natuurlijk ook recht op, en ooit gaan ze het geld waarschijnlijk wel opvragen.
En als het werkt, waarom niet even bellen waar de facturen blijven? Lijkt mij netjes zaken doen (niet dat Alice dat doet maar om je gelijk te verlagen tot hun standaarden gaat ook wel erg ver, heel erg ver :+ )

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
Het is meer dat vanaf het begin steeds niks werkt en ik voor ieder dingetje weer een half uur met een medewerker moet praten om iets aan de gang te krijgen. Ik heb er al 5 weken over gedaan om ze zo ver te krijgen een doos te pakken, een postzegel erop en een modem erin. Het is me een keer verteld dat bij mijn account alle stappen in hun systeem die normaal automatisch worden genomen, nu vast lopen bij iedere stap. Zo ook vermoedelijk bij de facturatie. Alleen merken ze er niks van en ik maar wachten en bellen :(
Nu is de rekening gelukkig niet hoog genoeg dat ik iets opzij moet leggen. En ik wil er ook voor betalen anders natuurlijk. Maar als er nou meerdere mensen zijn met deze situatie dan lijkt het mij dat Alice zelf hun zaakje totaal niet op orde heeft, en dan ga ik daar niet weer wekelijks voor bellen om het rond te krijgen :)

/edit
Inmiddels toch maar even een belletje gepleegd. Bij de helpdesk weten ze het ook niet. Ze krijgen een foutmelding. Ik wordt geadviseerd een aangetekende brief te sturen. Daar zet ik dan in dat alles werkt en dat er nog niks is afgeschreven. Daar laat ik het verder bij en ze mogen het zelf dus uitzoeken. Zolang de uiteindelijke rekening maar niet hoger is dan wat ik daadwerkelijk had moeten betalen.

[ Voor 19% gewijzigd door ShittyOldMan op 30-01-2008 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-08 15:56
Hmm..
Begint al goed, 10 januari aangevraagd en eergisteren toch maar eens een mailtje die kant op gedaan over de status, en gisteren dit bericht terug gekregen:
Bedankt voor uw e-mail. Uw vraag betreft: Status aanvraag.

Tot onze spijt moeten wij u mededelen dat uw order is geannuleerd wegens een incorrecte huisnummer toevoeging. Wij raden u aan om bij KPN of de Primafoon na te vragen hoe uw adresgegevens geregistreerd staan in Kanvas. Indien u dat wenst, kunt u zich daarna aanmelden met de juiste gegevens.
Onze excuses voor het ongemak.
Leuk, dat ze zomaar een order annuleren zonder mij ervan op de hoogte te brengen :( .
Dus net Primafoon ff gebeld maar, geheel volgens mijn verwachting, wilden die de Kanvas vermelding niet doorgeven omdat Alice dat zelf moet regelen. Ik heb gisteren ook nog een mail gestuurd naar KPN waarvan ik nog wacht op antwoord (maar verwacht er weinig van).

Ik zag al wel wat andere berichten hierover in dit forum maar kwam nog niet echt een oplossing tegen. Hoe hebben jullie dit geregeld, via de helpdesk van Alice? De KPN lijn die bij mij ligt is dus al jaren dood en moet nieuw leven worden ingeblazen.

De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om ook even een positieve reactie over Alice te lezen, zie hieronder :P

Voor mijn vader had ik eind november Alice aangevraagd en Planet internet opgezegd. Ik kreeg keurig een orderbevestiging van Alice.
Planet ging ons afsluiten op 12 januari dus ik had aan Alice gevraagd om ons 14 januari aan te sluiten. Een week voor 14 januari kreeg mijn vader een pakket thuis met modem en andere dingen.
Ik kwam de 15e langs bij mijn vader om alles aan te sluiten, en het WERKTE! Behalve de telefoon (kon wel gebelt worden, maar zelf niet bellen), maar na bellen met Alice en het proberen van een andere telefoon kwamen we erachter dat mijn pa een kuttelefoon had :P Dus de volgende dag gewoon een nieuwe gekocht.
Alles werkt nu nog steeds perfect, zij het wel dat als mijn vader mensen belt, hij geheim belt en dat de snelheid "maar" 12Mbps is terwijl hij maar 300 meter van de centrale zit. 12Mbps is voor hem ruim snel genoeg. Upload snelheid is wel dik 1Mbps.

Dus hier is een tevreden Alice klant, tot nu toe :9 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iken374
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-03 12:19

Iken374

webhostingtalk.nl

Ik lees in dit topic dat mensen via de status pagina van hun modem kunnen klikken op het oranje DSL maar als ik dat doe word er om een wachtwoord gevraagd. Hetzelfde bij sommige functies van het configuratiemenu zoals ZIPB. Waarom werkt dit niet bij mij?

Ik heb nog niets met het modem gedaan, uit de doos, aansluiten en werken. Ik mag niet klagen met de snelheid van 19.1 Mbit maar bij Orange kreeg ik een rechte lijn van 19.3 Mbit bij het downloaden en hier schommelt het steeds tussen de 17 en 19.1 Mbit. Maar goed, dat zal het prijsverschil zijn en het verschil KPN en BBNED. Ik was tevreden met Orangen maar ben alleen maar overgestapt wegens de opzegtermijn van een maand en het zou zo maar eens kunnen dat we binnen een half jaar glasvezel kunnen krijgen (100 Mbit up/down) dus ja...

Ik ben ingelogd met user/user want admin/admin werkt niet maar ik wil die andere functies wel gebruiken natuurlijk. Misschien het verschil bridged/router?

[ Voor 12% gewijzigd door Iken374 op 31-01-2008 11:31 ]

HTTP://www.webhostingtalk.nl, Het discussieplatform voor en door webhosters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 11:10
Iken374 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 11:30:
Ik lees in dit topic dat mensen via de status pagina van hun modem kunnen klikken op het oranje DSL maar als ik dat doe word er om een wachtwoord gevraagd. Hetzelfde bij sommige functies van het configuratiemenu zoals ZIPB. Waarom werkt dit niet bij mij?

Ik heb nog niets met het modem gedaan, uit de doos, aansluiten en werken. Ik mag niet klagen met de snelheid van 19.1 Mbit maar bij Orange kreeg ik een rechte lijn van 19.3 Mbit bij het downloaden en hier schommelt het steeds tussen de 17 en 19.1 Mbit. Maar goed, dat zal het prijsverschil zijn en het verschil KPN en BBNED. Ik was tevreden met Orangen maar ben alleen maar overgestapt wegens de opzegtermijn van een maand en het zou zo maar eens kunnen dat we binnen een half jaar glasvezel kunnen krijgen (100 Mbit up/down) dus ja...

Ik ben ingelogd met user/user want admin/admin werkt niet maar ik wil die andere functies wel gebruiken natuurlijk. Misschien het verschil bridged/router?
Om ZIPB te gebruiken heb je admin password nodig. Dit is natuurlijk normaal alleen bij Alice bekend, maar het is uitgelekt en het is vrij gemakkelijk op het net te vinden. Staat volgens mij zelfs ergens in dit draadje.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een brandende vraag:

Krijg je die vrouw van de reclame, waar het bedrijf naar genoemd is, Alice dus, er ook bij?
Pagina: 1 ... 5 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.