Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervaring - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 22 Laatste
Acties:
  • 144.049 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 14:49

gjs

Scoobydoobydoo

Mojo schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 17:53:
Er komen binnenkort ook statische IP's aan.
Al enig nieuws te melden wanneer dit gaat gebeuren, en (nog belangrijker) hoe ik er 1 krijg ?

[ Voor 22% gewijzigd door gjs op 11-08-2008 21:35 ]

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Devster schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 23:45:
[...]

Dit is een "klapperlijn", dit moet je ook onder die naam bij de helpdesk melden...
Vanochtend gebeld naar Alice hiervoor en ze hebben een ticket hiervoor aangemaakt. Volgens de meneer aan de telefoon moet zo'n storing binnen 3 tot 5 werkdagen opgelost zijn. Helaas post ik dit nog steeds met een klapperende verbinding.
Ik vraag me af hoe lang mijn verbinding al klappert gezien ik pas terug ben van vakantie. Vind trouwens wel dat er iets met compensatie moet komen voor al die dagen dat iemand een klapperlijn heeft gehad. Je kan vrijwel niks als de lijn klappert maar je betaald er wel voor.

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
gjs schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 21:35:
[...]

Al enig nieuws te melden wanneer dit gaat gebeuren, en (nog belangrijker) hoe ik er 1 krijg ?
Nope, momenteel is men bij Alice druk bezig met een aantal andere projecten. Als het komt zal het waarschijnlijk voor eenmalige kosten zijn en via de lounge aan te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270824

Mojo :

Zit niet thuis op dit moment , ik weet niet of je Max bits per bin optie van 15 naar 14 of lager kan wijzigen met het user user wachtwoord ?
Ieder geval bedankt voor de reactie .
Gelukkig zijn er altijd nog mensen die zich inzetten voor betere service en proberen de frustratie weg te halen bij mensen met problemen .

Dag 9 zonder internet en telefoon het klapperen van de oren is overgeslagen in bibberen.. ik krijg toch geen afkickverschijnselen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:38

-ET-

Phone Home

Anoniem: 270824 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 09:33:
Mojo :

Zit niet thuis op dit moment , ik weet niet of je Max bits per bin optie van 15 naar 14 of lager kan wijzigen met het user user wachtwoord ?
Ieder geval bedankt voor de reactie .
Gelukkig zijn er altijd nog mensen die zich inzetten voor betere service en proberen de frustratie weg te halen bij mensen met problemen .

Dag 9 zonder internet en telefoon het klapperen van de oren is overgeslagen in bibberen.. ik krijg toch geen afkickverschijnselen ?
Het kan via het Admin paneel.

username en wachtwoord staan in dit topic
MaikelG schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 12:49:
[...]

Dat staat wel ergens in één van de Alice topics, maar hier nogmaals:
gebruikersnaam: admin
wachtwoord: bb@l1cE322

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270757

Anoniem: 270061 schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 21:11:
Mojo,

Ik heb naar de info gekeken in de modem. DSL: DOWN. Geen mogelijkheid om in de admin menu te komen omdat ik het password niet ken.

Een oude modem er aan gesloten: training, delt etc. Daarna max bits per bin terug geschroefd van 15 naar 12 en daarna naar 10. Geen verandering. daarna op 8 gezet en toen kon ik niet meer in mijn oude copperjet 816p modem komen. (????) Misschien een nachtje resetten zoonder stroom ?

Anyway, ik heb geen idee wat er aan de hand is. Ook de andere isra lijn geprobeerd. Geen internet.
Hallo Paars-water,

Als je in deze thread naar 16 januari 12:49 uur terug-scrollt dan kun je het admin pasword vinden.

Groeten,
Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor de reacties :-) we gaan het vanavond effe proberen .
heb me trouwens toch weer laten verleiden om te bellen naar alice helpdesk .
wil graag weten wat de status is ..
helpdeskmedewerker : Ik zie dat het naar de engineers is doorgezet .. wat ik ook kan zien is dat het nog geen 10 dagen zijn . Het weekend telt niet mee. Dus zeg maar voor zaterdag krijgt u een telefoontje.
:( Ik zie wat u niet ziet .Heb de telefoon er op ge#$%@%# .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270061

Mojo,

Internet werkt nog steeds niet. Geprobeert met max per bit op 13 en 10. Werkt niet. terug gezet op 15.
Nog steeds niet gebeld door TD. Helpdesk nogmaals gebeld. Humm, kpn zegt dat de lijn goed is.
Tja, logisch. Ik kan bellen via KPN.

Nog maar een ticket insturen naar TD.
Weer 10 werkdagen wachten. Waardeloos!

Wat is er aan de hand met deze verbinding? Is de modem stuk?
Ik wordt hier wel moe van....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 13:29

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Ik heb ook nog steeds een instabiele lijn (telefoon/internet klappen er regelmatig uit, ik zie dan ook het ADSL ledje uitgaan op het modem). Ik heb vorige week wel een profieldowngrade aangevraagd, maar helaas nog niks gehoord.

Mojo: Zou je eventueel kunnen kijken wat de status is? Klantnr: 13909.

Thx ;)

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06 22:00

rajackar

Blood Minister

Ik probeer al maanden van alice af te komen nadat ze mijn lijn aan KPN hadden overgedragen omdat iemand in huis telefonie had aangevraagd. Ze hebben het abbo dus gewoon door laten lopen terwijl ze geen lijn hadden om de diensten op te leveren |:( Er is mij niet eens verteld dat de lijn overgedragen was. Daar moest ik na een paar keer bellen zelf achter komen.
Nu zou het abbo opgezegd zijn per april alleen bleef ik facturen krijgen. Twee maanden geleden bleek dat in het systeem april 2009 stond. En aangezien ik dit niet in de bevestiging heb gemerkt is dat dus ook mijn fout....
Nu lijkt het erop dat de betalingen en de facturen eindelijk gestopt zijn. Ik heb echter de doos waarin in de modem terug moet sturen en de bijbehorende instructies nooit gehad. Moet ik hier nou weer zelf achteraan of zal ik de modem gewoon houden en eens gaan kijken of ze er ooit zelf nog mee komen?
Ook zou ik eigenlijk al het teveel betaalde abbo geld terug willen krijgen maar ik vraag me af of dat juridisch gezien überhaupt kan.

[ Voor 7% gewijzigd door rajackar op 12-08-2008 14:05 ]

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237705

Net contact met Alice gehad, alles is opgelost.
vergeten te vragen wat het probleem was, maar het is in ieder geval opgelost!

ondertussen een uptime van 2 dagen, ik hoop dat het zo doorgaat!
* Anoniem: 237705 is weer blij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-07 12:41

Mojo

The Power Within

Devster schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 13:34:
Ik heb ook nog steeds een instabiele lijn (telefoon/internet klappen er regelmatig uit, ik zie dan ook het ADSL ledje uitgaan op het modem). Ik heb vorige week wel een profieldowngrade aangevraagd, maar helaas nog niks gehoord.

Mojo: Zou je eventueel kunnen kijken wat de status is? Klantnr: 13909.

Thx ;)
Je profieldowngrade ligt bij BBned.

Hij is op miraculeuze wijze wat sneller door de queue gegaan O-) .

Paars-water:

Heb geduld, ik zit ook maar op de Technische Dienst, niet in de hemel ;) We zijn er echt mee bezig, zoals al in het email contact! Ik verwacht dat er voor je een lijnmeetpartij wordt aangestuurd.

[ Voor 16% gewijzigd door Mojo op 12-08-2008 17:23 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
lol, eerst krijg ik geen nieuw modem van Alice... nu heb ik er hier twee liggen. Mojo, wat is de juiste gang van zaken nu?

Gewoon de kapotte en de goede samen terugsturen ofzo?

[ Voor 18% gewijzigd door Zwerver op 12-08-2008 17:30 ]

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Ja klopt, ik hoorde een uur nadat ik het modem had gestuurd er iets mis is gegaan in het systeem en alle modems die voor 27/07 ofzo vanuit ons systeem waren verstuurd pas een week later bij de leverancier aankwamen vanwege een bug :P

Je krijgt in elk geval een retourbox toegestuurd

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@Mojo:

Zou je eens willen kijken op wat voor profiel ik sta? Ik heb het idee dat het best wat sneller zou moeten kunnen, afstand tot de centrale is zo'n 1000 meter, maar volgens mij sta ik op 12Mbit...?
klantnummer NL0001868

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268851

Beste Mojo.
Ik heb vorige week een topic gepost, waarin ik vertelde over mijn problemen.
Echter nadat ik de nieuwe modem had gekregen, is er niets verandert.
Ik heb toen de helpdesk gebelt, voor de zoveelste keer
waar mij werdt vertelt, dat ik maar weer 3tot5 dagen moest wachten.
Ik heb dit gedaan en vandaag weer gebelt,waarna mij hetzelfde werdt vertelt
weer 3tot5 dagen wachten!

Ik zit nu dus al zeker vanaf 1 juli zonder internet tot geen internet.
Mijn vraag is dus nu ook, zou je me kunnen helpen.
Want ik begin nu echt moedeloos te worden van Alice.
En ben in staat om het echt op te gaan zeggen, aangezien ik sinds de aansluiting
nog steeds geen fantsoenlijk internet heb gekregen.

Ik hoop dan ook dat je even mijn zaak kan inkijken!
Mijn klantnummer nogmaals Nl00050289

Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247292

Anoniem: 268851 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 19:37:
Beste Mojo,

Ik heb vorige week een topic gestart, waarin ik vertelde over mijn problemen.
Echter, nadat ik de nieuwe modem had gekregen, is er niets veranderd.
Ik heb toen voor de zoveelste keer de helpdesk gebeld,
waar mij werd verteld, dat ik maar weer 3 tot 5 dagen moest wachten.
Ik heb dit gedaan en vandaag weer gebeld, waarna mij hetzelfde werd verteld:
weer 3 tot 5 dagen wachten!

Ik zit nu dus al zeker vanaf 1 juli zonder internet.
Mijn vraag is dus nu ook, zou je me kunnen helpen?
Want ik begin nu echt moedeloos te worden van Alice.
En ben in staat om het echt op te gaan zeggen, aangezien ik sinds de aansluiting
nog steeds geen fatsoenlijk internet heb gekregen.

Ik hoop dan ook dat je even mijn zaak kan bekijken!
Mijn klantnummer nogmaals Nl00050289

Bedankt! :)
Sorry, ik kon het even niet laten. En de stijlfouten laat ik maar even voor wat ze zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Laatst online: 14-06 13:29

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Mojo schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 17:21:
[...]

Je profieldowngrade ligt bij BBned.

Hij is op miraculeuze wijze wat sneller door de queue gegaan O-) .
_/-\o_ Thanks!

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247292 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 22:39:
[...]

Sorry, ik kon het even niet laten. En de stijlfouten laat ik maar even voor wat ze zijn...
???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-06 22:24

MrSleeves

You'll thank me later.

Gister netjes reply op m'n email (9e verstuurd, 12e ontvangen). Komt erop neer dat ik KPN zover moet krijgen om tot 1 oktober abonnee te blijven (heb per de 17e opgezegd) voor nummerbehoud.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Spelfouten!

@mojo: Zou je nog even naar mijn eerdere post willen kijken en evt advies geven? Dank!

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
@Mojo,

ik ben de zoveelste die aan je hoofd zeurt waarschijnlijk maar zou je ook voor mij even kunnen kijken wat de status is van m'n ticket. Ik heb zeker sinds 9 Juli een klapper lijn en misschien zelfs al langer omdat ik pas net terug ben van vakantie.
De helpdesk medewerker zei dat ik de stroom van m'n modem af moest halen en dan later er weer terug op moest zetten en dan kijken of het al gefixed is. Dat was maandag ochtend 8 uur. Maandag was er nog steeds een klapper lijn. Dinsdag de hele dag de stroom eraf gehaald en nog steeds een klapper lijn. Nu weer de stroom eraf gehaald en maar hopen dat het vanavond wel gefixed is.
Ik weet niet precies wat ze van plan zijn om te gaan doen maar dat zou ik wel willen weten. Gaan ze me snelheid verlagen? Hiervoor was m'n verbinding sinds aansluiting (2 maanden) altijd stabiel geweest.

Alvast bedankt.

Klanten nummer is NL00061568

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Max bits per bin optie van 15 naar 14 of lager gezet en gesaved en gereboot , maar de situatie blijft hetzelfde . de modem knippert wel maar gaat even 10seconde online en dan heb ik ook internet en dan klapt het er weer uit . Hoop dat ze nu snel gaan bellen want ik ben het nu wel zat.

Dag 10 zonder internet en telefoon :'( (volgens alice telt het weekend niet mee dus 8 dagen)
Kan geen world of warcraft spelen dus nu is er een kans dat me vriendin zwanger raakt (van mij) en wie gaat DAT BETALEN!? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Stoppen met wow en je char verkopen? :)
Is waarschijnlijk sowieso verstandig aangezien er momenteel toch geen nieuwe content is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Of stoppen met alice......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

rajackar schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 14:05:
Ik probeer al maanden van alice af te komen nadat ze mijn lijn aan KPN hadden overgedragen omdat iemand in huis telefonie had aangevraagd. Ze hebben het abbo dus gewoon door laten lopen terwijl ze geen lijn hadden om de diensten op te leveren |:( Er is mij niet eens verteld dat de lijn overgedragen was. Daar moest ik na een paar keer bellen zelf achter komen.
Nu zou het abbo opgezegd zijn per april alleen bleef ik facturen krijgen. Twee maanden geleden bleek dat in het systeem april 2009 stond. En aangezien ik dit niet in de bevestiging heb gemerkt is dat dus ook mijn fout....
Nu lijkt het erop dat de betalingen en de facturen eindelijk gestopt zijn. Ik heb echter de doos waarin in de modem terug moet sturen en de bijbehorende instructies nooit gehad. Moet ik hier nou weer zelf achteraan of zal ik de modem gewoon houden en eens gaan kijken of ze er ooit zelf nog mee komen?
Ook zou ik eigenlijk al het teveel betaalde abbo geld terug willen krijgen maar ik vraag me af of dat juridisch gezien überhaupt kan.
Net toch maar even alice gebeld. Zonder opgaaf van reden weigeren ze om nog een retourbox te sturen. Ik moet alles zelf maar regelen. Op zich natuurlijk zo gebeurd maar de manier waarom je afgescheept wordt zet bij mij heel veel kwaad bloed. Het antwoord was "ja, het opsturen lukt kennelijk niet". Met nog even de mededeling dat wel alles direct op moet sturen omdat ik anders 75 euro boete krijg. Ben benieuwd op alice "het opsturen lukt kennelijk niet" van mij ook aanneemt als excuus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Zo'n zwangerschap is anders binnen 5 minuten gepiept.. Daar zal een overstap naar een andere provider niet veel invloed op hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rajackar schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 09:01:
[...]

Spelfouten!

@mojo: Zou je nog even naar mijn eerdere post willen kijken en evt advies geven? Dank!
Waarom moeten mensen altijd comentaar geven ?
Als je het niet wilt lezen lees dan niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-06 22:24

MrSleeves

You'll thank me later.

offtopic:
Noem het opbouwende kritiek; zo erg is het toch niet om op fouten gewezen te worden?
:)

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LoL
Ik ben al op die fout gewezen!
Ik ben daarna . en , gaan gebruiken en nog steeds comentaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

denan schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 15:11:
[...]

Zo'n zwangerschap is anders binnen 5 minuten gepiept.. Daar zal een overstap naar een andere provider niet veel invloed op hebben ;)
Zolang ik zat te WOWen had ik geen tijd voor 5 minuten ..........
http://www.break.com/index/warcraft_reduces_sex_drive.html :)

Ziet er naar uit dat ik naar dag 11 ga zonder internet en telefoon want ik heb nog steeds niks gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Anoniem: 270824 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 15:43:
[...]

Zolang ik zat te WOWen had ik geen tijd voor 5 minuten ..........
http://www.break.com/index/warcraft_reduces_sex_drive.html :)

Ziet er naar uit dat ik naar dag 11 ga zonder internet en telefoon want ik heb nog steeds niks gehoord.
Dan doe je toch iets fout.. ik kan me nog uit mijn raids herinneren dat ik dat met 1 hand en een half oog kon spelen na 2-3x dezelfde run :) (prot warrior of healer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

denan schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 16:01:
[...]

Dan doe je toch iets fout.. ik kan me nog uit mijn raids herinneren dat ik dat met 1 hand en een half oog kon spelen na 2-3x dezelfde run :) (prot warrior of healer)
wat deed je met je andere hand dan ? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Eve spelen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 242870

Eve en WoW tegelijk spelen? dat is heiligschennis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

De afgelopen dag geen internet gehad met m'n telfort lijn :/ reacties bleven daarom even uit :P

Ik loop de lijst morgen even na. Daarna ga ik 2 weken op vakantie, dus dan kan ik even niks betekenen :)
Anoniem: 270824 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 09:41:
Max bits per bin optie van 15 naar 14 of lager gezet en gesaved en gereboot , maar de situatie blijft hetzelfde . de modem knippert wel maar gaat even 10seconde online en dan heb ik ook internet en dan klapt het er weer uit . Hoop dat ze nu snel gaan bellen want ik ben het nu wel zat.

Dag 10 zonder internet en telefoon :'( (volgens alice telt het weekend niet mee dus 8 dagen)
Kan geen world of warcraft spelen dus nu is er een kans dat me vriendin zwanger raakt (van mij) en wie gaat DAT BETALEN!? 8)7
Probeer hem ook wat lager, op 10 ofzo, of misschien zelfs nog minder. :P

[ Voor 63% gewijzigd door Mojo op 13-08-2008 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mojo schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 22:13:
De afgelopen dag geen internet gehad met m'n telfort lijn :/ reacties bleven daarom even uit :P

Ik loop de lijst morgen even na. Daarna ga ik 2 weken op vakantie, dus dan kan ik even niks betekenen :)
Hallo Mojo,

Ik zou vandaag nog reageren op het aansluiten van de telefoon voor mijn vriendin. Helaas geen enkele verandering. Als je haar nummer belt, het normaal nummer of het tijdelijke nummer, dan krijg je het telefoonmelodietje dat aangeeft dat je een niet bestaand nummer belt. Volgens je laatste bericht zouden ze er vandaag (13e aug) naar kijken. Lukt het je om de status nog door te geven voor je met vakantie gaat?

PS: ADSL werkt nu inderdaad goed. Ik heb nog geen snelheidstest gedaan, maar dat komt nog.

Mocht ik niet meer kunnen reageren voor je met vakantie gaat, dan wens ik je alvast een heel plezierige vakantie toe. Ik heb inmiddels nagenoeg de hele thread doorgelezen en moet zeggen dat ik je inzet voor de hulpbehoevenden, zoals ikzelf, erg waardeer.

Klantnr: 78212

Groeten,
Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247292

Mojo >>> Ook van mij een hele fijne vakantie. Bedankt voor alles wat je voor ons doet (dit geldt natuurlijk ook voor Denan!).

Hallo Mojo,
Zie je meschien kans, om mijn klantnummer nog in te zien!?

Bedankt! NL00050289

Anoniem: 270780

KPN is langsgeweest en de lijn komt op, telefonie werkt op.. Krijg alleen geen WAN IP en kan dus niet internetten, vreemd.. Zou er nog iets bij Alice aangezet moeten worden of moet ik nog ergens activeren hiervoor? Klant 84450

Typisch...
Anoniem: 270780 schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 15:48:
Als het goed is stond er al iets in het Alice systeem, kan dat?

Is er in geen systeem te zien op welk poortje het is aangesloten, of moeten ze dan echt de kast van KPN in? Heb het goede zwaartepunt netjes doorgegeven bij aanmelding, ben benieuwd of dat ook netjes is doorgekomen. Het is in mijn optiek trouwens wel een zwaartepunt, ISRA komt na zwaartepunt in dit geval.

Hartelijk dank voor je hulp Mojo! Ben benieuwd hoe snel KPN is ;)

[...]

• Mojo

Mojo

The Power Within

Anoniem: 270757 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 22:37:
[...]

Hallo Mojo,

Ik zou vandaag nog reageren op het aansluiten van de telefoon voor mijn vriendin. Helaas geen enkele verandering. Als je haar nummer belt, het normaal nummer of het tijdelijke nummer, dan krijg je het telefoonmelodietje dat aangeeft dat je een niet bestaand nummer belt. Volgens je laatste bericht zouden ze er vandaag (13e aug) naar kijken. Lukt het je om de status nog door te geven voor je met vakantie gaat?

PS: ADSL werkt nu inderdaad goed. Ik heb nog geen snelheidstest gedaan, maar dat komt nog.

Mocht ik niet meer kunnen reageren voor je met vakantie gaat, dan wens ik je alvast een heel plezierige vakantie toe. Ik heb inmiddels nagenoeg de hele thread doorgelezen en moet zeggen dat ik je inzet voor de hulpbehoevenden, zoals ikzelf, erg waardeer.

Klantnr: 78212

Groeten,
Jan
Ik werk zelf niet met telefonie, dus ik ben bang dat ik je daar niet mee kan helpen :( Het Technische deel lijkt op orde.
Anoniem: 268851 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 09:34:
Hallo Mojo,
Zie je meschien kans, om mijn klantnummer nog in te zien!?

Bedankt! NL00050289
Ligt bij BBned, heb geduld m'n vriend ;)
Anoniem: 270780 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 09:58:
KPN is langsgeweest en de lijn komt op, telefonie werkt op.. Krijg alleen geen WAN IP en kan dus niet internetten, vreemd.. Zou er nog iets bij Alice aangezet moeten worden of moet ik nog ergens activeren hiervoor? Klant 84450

Typisch...

[...]
Bel Alice even, dat is een PPP probleem, dat lost zichzelf niet op.
Alpha-sphere schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 09:29:
@Mojo,

ik ben de zoveelste die aan je hoofd zeurt waarschijnlijk maar zou je ook voor mij even kunnen kijken wat de status is van m'n ticket. Ik heb zeker sinds 9 Juli een klapper lijn en misschien zelfs al langer omdat ik pas net terug ben van vakantie.
De helpdesk medewerker zei dat ik de stroom van m'n modem af moest halen en dan later er weer terug op moest zetten en dan kijken of het al gefixed is. Dat was maandag ochtend 8 uur. Maandag was er nog steeds een klapper lijn. Dinsdag de hele dag de stroom eraf gehaald en nog steeds een klapper lijn. Nu weer de stroom eraf gehaald en maar hopen dat het vanavond wel gefixed is.
Ik weet niet precies wat ze van plan zijn om te gaan doen maar dat zou ik wel willen weten. Gaan ze me snelheid verlagen? Hiervoor was m'n verbinding sinds aansluiting (2 maanden) altijd stabiel geweest.

Alvast bedankt.

Klanten nummer is NL00061568
In behandeling bij BBned. Komt goed ;)

Thanks! Heb vanochtend gebeld en werd me verteld dat het door moet naar de 2de lijn helpdesk. Call gemaakt etc en nu weer 1 tot 10 dagen wachten. Vreemd verhaal als je het mij vraagt bij een nieuwe oplevering. Andere mensen hier ook last van gehad? En waar ligt deze fout?
Mojo schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 14:51:
[...]

Bel Alice even, dat is een PPP probleem, dat lost zichzelf niet op.

Mojo schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 14:51:
[...]

Ik werk zelf niet met telefonie, dus ik ben bang dat ik je daar niet mee kan helpen :( Het Technische deel lijkt op orde.

[...]
Hallo Mojo,

Bedankt voor je reactie. :) Jammer dat de telefonie buiten je competences valt.
Heb net geprobeerd te bellen met de helpdesk, maar het schijnt nog drukker te zijn dan normaal :(

Prettige vakantie,
Jan

• denan
Anoniem: 270757 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 15:11:
[...]

Hallo Mojo,

Bedankt voor je reactie. :) Jammer dat de telefonie buiten je competences valt.
Heb net geprobeerd te bellen met de helpdesk, maar het schijnt nog drukker te zijn dan normaal :(

Prettige vakantie,
Jan
Hoi Jan,

Het zou kunnen dat je nummer niet goed geporteerd is vanaf de oude partij. Bel je beide keren via hetzelfde netwerk naar dat nummer? Probeer anders eens uitgaand te bellen met die telefoonlijn.. werkt dat wel goed (en zie je het correcte nummer in het display van je gsm) dan heeft de partij waarmee je gaat testen het nummer van je vriendin nog geregistreerd ipv netjes opgeruimd.

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Hmm, ik heb sinds drie weken Alice en opzich werkt het prima. Echter zijn er bepaalde sites (totaal willekeurig) die helemaal niet bereikbaar zijn, (zoals www.belegger.nl, die het nu wel weer prima doet, maar de afgelopen twee uur onbereikbaar was. En zo gaat het met meer sites.) en sommige sites waar geen enkele foto of wat dan ook wordt weergegeven.

Is dit een bekend probleem? En zijn er oplossingen voor?

[ Voor 15% gewijzigd door Pizzaman op 14-08-2008 15:27 ]

Pizzaman schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 15:26:
Hmm, ik heb sinds drie weken Alice en opzich werkt het prima. Echter zijn er bepaalde sites (totaal willekeurig) die helemaal niet bereikbaar zijn, (zoals www.belegger.nl, die het nu wel weer prima doet, maar de afgelopen twee uur onbereikbaar was. En zo gaat het met meer sites.) en sommige sites waar geen enkele foto of wat dan ook wordt weergegeven.

Is dit een bekend probleem? En zijn er oplossingen voor?
Van een ander forum:

Dit probleem komt bij 2 verschillende alice klanten voor 93.125.XXX.XXX (Den Haag) en 78.27.XXX.XXX (Vlaardingen).

Heb het probleem waarschijnlijk kunnen oplossen door de DNS-servers van Alice te veranderen naar 2 OpenDNS-servers.

Primary DNS: 208.67.222.222 resolver1.opendns.com
Secondary DNS: 208.67.220.220 resolver2.opendns.com

Deze waardes moet je invoegen in de CopperjetModem (kan zonder administratorbevoegdheid, user heeft voldoende rechten!).

Invullen bij: configuration --> dns relay (na herstart staan DNS Servers Alice als optie 3 en 4)
Invullen bij: status --> LAN Status --> DHCP Server settings (na herstrat staat er nog een Alice server als laatste DNS server)

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 270780 op 14-08-2008 15:30 ]

• Mojo

Mojo

The Power Within

Alpha Sphere: Ik heb je net even geprobeerd te bellen, maar je neemt niet op :P Je lijn is al een tijdje down, heb je je modem enzo uitgezet? Schakel deze even in en als dat al is gebeurd laat dat als het kan nog even voor vijven weten, of bel de helpdesk, dan kan ik je er mee helpen :P Anders doet een collega het wat later. :)

• Alpha-sphere
Mojo schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 15:48:
Alpha Sphere: Ik heb je net even geprobeerd te bellen, maar je neemt niet op :P Je lijn is al een tijdje down, heb je je modem enzo uitgezet? Schakel deze even in en als dat al is gebeurd laat dat als het kan nog even voor vijven weten, of bel de helpdesk, dan kan ik je er mee helpen :P Anders doet een collega het wat later. :)
Crap, m'n modem ligt er inderdaad uit omdat de helpdeskmederwerker dat vroeg.
Ik zal even naar huis bellen en vragen of ze de stroom erop willen zetten.

Ik zit ergens waar slecht bereik is dus kan zijn dat je me niet te pakken kan krijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door Alpha-sphere op 14-08-2008 17:03 ]

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Anoniem: 270780 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 15:29:
[...]

Van een ander forum:

Dit probleem komt bij 2 verschillende alice klanten voor 93.125.XXX.XXX (Den Haag) en 78.27.XXX.XXX (Vlaardingen).

Heb het probleem waarschijnlijk kunnen oplossen door de DNS-servers van Alice te veranderen naar 2 OpenDNS-servers.

Primary DNS: 208.67.222.222 resolver1.opendns.com
Secondary DNS: 208.67.220.220 resolver2.opendns.com

Deze waardes moet je invoegen in de CopperjetModem (kan zonder administratorbevoegdheid, user heeft voldoende rechten!).

Invullen bij: configuration --> dns relay (na herstart staan DNS Servers Alice als optie 3 en 4)
Invullen bij: status --> LAN Status --> DHCP Server settings (na herstrat staat er nog een Alice server als laatste DNS server)
Ik zit in de regio Utrecht, maar zal het straks even proberen te veranderen.

• Mojo

Mojo

The Power Within

Alpha-sphere schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 17:03:
[...]

Crap, m'n modem ligt er inderdaad uit omdat de helpdeskmederwerker dat vroeg.
Ik zal even naar huis bellen en vragen of ze de stroom erop willen zetten.

Ik zit ergens waar slecht bereik is dus kan zijn dat je me niet te pakken kan krijgen.
Geeft niks, ik geef dit even door aan BBned. Je bent nog op tijd :P Overigens het ding er gewoon in laten zitten. :) Eruit halen met een klapperlijn heeft geen zin. ;)

denan schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 15:14:
[...]

Hoi Jan,

Het zou kunnen dat je nummer niet goed geporteerd is vanaf de oude partij. Bel je beide keren via hetzelfde netwerk naar dat nummer? Probeer anders eens uitgaand te bellen met die telefoonlijn.. werkt dat wel goed (en zie je het correcte nummer in het display van je gsm) dan heeft de partij waarmee je gaat testen het nummer van je vriendin nog geregistreerd ipv netjes opgeruimd.
Hoi Denan,

Helaas, er werkt telefonisch niets. ADSL werkt inmiddels prima. Ik ga vanavond de sneheid testen. Als ik de aangesloten telefoon (meerdere geprobeerd) probeer dan krijg ik een dode lijn, dus geen enkel geluid.
Als ik van buiten naar haar vaste of tijdelijke nummer bel krijg ik het 'nummer bestaat niet' melodietje.
Volgens de helpdesk is het een PPP probleem.

Toch 'even' de helpdesk gebeld, daar zeiden ze dat er aan gewerkt werd en dat ze zouden vermelden dat ik gebeld had. Ik schat dat ik nu rond de € 70,00 verbeld heb alles bij elkaar. Uiteraard gedeeltelijk met mijn mobiele telefoon, want waarmee zou ik anders kunnen bellen als ik bij haar thuis ben. De mobiele kosten zitten daar dus niet bij.

Maar ik stel het op prijs dat je met me meedenkt. :)

Groeten,
Jan

Anoniem: 214860

Heb al een tijdje DNS problemen met de servers van BBeyond, ik dacht ga nu maar eens ff me ex collega's bellen... nou goed... om een lang verhaal kort te maken, de persoon waarmee ik sprak weet echt niks van de diensten van Alice... Ik heb DNS problemen en geef alle technische informatie en dan komt hij met internet explorer instellingen resetten en me splitter tussen de modem vandaan halen... ?? Als ik een nslookup doe heb ik een dns query time-out, hoezo splitter? me verbinding is op dat moment gewoon online en kan naar buiten pingen op IP... (natuurlijk dan niet op hostname, want de DNS reageert niet)... Ik gebruik nu tijdelijk die OpenDNS van aantal berichten terug, alleen vind ik dit niet wenselijk... moet gewoon werken... heb onderstaande mail gestuurd naar Alice... ben benieuwd :)... He Denan ?:P hehe...

---------------------------------------------------------

Geachte heer/mevrouw,

Na een lange discussie met de helpdesk probeer ik het mede via deze weg. Zal zelf ook nog even contact opnemen met BBeyond hierover, maar ook even jullie op de hoogte stellen

Ik ondervind veel problemen met de twee DNS servers die worden toegewezen door alice. Dit zijn de twee DNS servers van bbeyond... namelijk 62.177.144.11 en 82.204.127.40... veelvuldig geven deze een DNS- timout dit heb ik tevens getest via een nslookup in de prompt, in dit geval reageert de DNS gewoon niet, maar kan ik nog wel bijvoorbeeld pingen naar buiten toe.

De verbinding zelf is stabiel, daar ligt het niet aan. Graag wil ik serieus behandeld worden door iemand die weet waar hij over praat. Ik begrijp dat de helpdeskmedewerkers een "lijstje" moeten volgen, echter bevorderd dit niet de kwaliteit van de helpdesk. Na lange ervaring op de helpdesk o.a. Bij Multikabel/Pilmo en BBeyond weet ik waar ik over praat en ligt dit probleem toch echt in de BBeyond DNS servers die op bepaalde momenten gewoon niet reageren op een DNS query. Hoe gaan we dit op een wat hogere technische kwaliteit oplossen? Zonder met oplossingen te komen door bijvoorbeeld de splitter eruit te halen...

Wat heeft een splitter met een DNS query te maken, als je lijn stabiel is?

Graag met spoed een antwoord.

Met vriendelijke groet,

Marvin *******

---------------------------------------------------------

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:03

franssie

Save the albatross

Anoniem: 214860 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 20:37:
<lang goed onderbouwd verhaal over DNS server>
Denk je dat dat helpt? Ik zou in jouw geval al blij zijn met een stabiele verbinding en gewoon een paar andere DNS servers instellen, die van xs4all of telfort bijvoorbeeld, of wie dan ook.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

franssie schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 21:32:
[...]

Denk je dat dat helpt? Ik zou in jouw geval al blij zijn met een stabiele verbinding en gewoon een paar andere DNS servers instellen, die van xs4all of telfort bijvoorbeeld, of wie dan ook.
True, ik gebruik dus nu ook die openDNS servers en draait prima... ik haal 11Mbit en modem is 22 dagen online... maar het gaat er gewoon om dat ik dit inderdaad wel kan oplossen, maar er ook heel veel mensen zijn die er geen reet van snappen en dus een crappie verbinding hebben. Alice moet dit gewoon oplossen, ik gebruik nu een workaround... das niet de bedoeling... gewoon zorgen dat het werkt zoals het moet:) :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Anoniem: 214860 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 22:28:
[...]

True, ik gebruik dus nu ook die openDNS servers en draait prima... ik haal 11Mbit en modem is 22 dagen online... maar het gaat er gewoon om dat ik dit inderdaad wel kan oplossen, maar er ook heel veel mensen zijn die er geen reet van snappen en dus een crappie verbinding hebben. Alice moet dit gewoon oplossen, ik gebruik nu een workaround... das niet de bedoeling... gewoon zorgen dat het werkt zoals het moet:) :o
hehe.. dat klopt inderdaad.. Vreemd dat die BBeyond DNS servers af en toe niet bereikbaar zijn. Ik zal het hier ook eens testen.. Heb je zo een tijdstip/interval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

denan schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 08:30:
[...]

hehe.. dat klopt inderdaad.. Vreemd dat die BBeyond DNS servers af en toe niet bereikbaar zijn. Ik zal het hier ook eens testen.. Heb je zo een tijdstip/interval?
Gisteren avond had ik het probleem rond 18:20.... komt wel vaker voor, alleen je moet natuurlijk net op dat moment een dns query doen, misschien kan iemand elke minuut eens een dns query uitvoeren via een proggie vanuit alice?... dan kunnen ze het zelf zien..

Ik hoorde trouwens bij "betrouwbare bron" dat er meer problemen zijn met die DNS server, gezien deze DNS server ook intern bij BBeyond en BBned wordt gebruikt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Ik zal het eens laten melden bij BBeyond/BBNED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
Mojo schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 17:50:
[...]

Geeft niks, ik geef dit even door aan BBned. Je bent nog op tijd :P Overigens het ding er gewoon in laten zitten. :) Eruit halen met een klapperlijn heeft geen zin. ;)
M'n klapperlijn is verdwenen alleen is m'n internet nu zo onwijs traaag dat ik er maar 1% meer aan heb ten opzichte van de klapperlijn.
Speedtest.nl meet 1Kb :S
Modem heb ik gereset maar nog steeds is het supertraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

De volgende dns-en zijn ook prima te gebruiken:

InterNLnet:
resolve10.dns.internl.net 217.149.196.6 (5 hops)
resolve20.dns.internl.net 217.149.192.6 (7 hops)

Surfnet:
ns0.amsterdam1.surf.net 192.87.106.106 (9 hops)
ns0.tilburg1.surf.net 192.87.36.36 (8 hops)
ns0.nijmegen1.surf.net 195.169.124.124 (8 hops)

Dit zijn de 'normale' opties:

Alice/BBeyond:
ns1.bbeyond.nl 62.177.144.11 (8 hops)
ns2.bbeyond.nl 82.204.127.40 (6 hops)

Opendns:
resolver1.opendns.com 208.67.222.222 (13 hops)
resolver2.opendns.com 208.67.220.220 (13 hops)

Ik zal kiezen voor de servers van InterNLnet, omdat ze toch al diensten voor Alice verzorgen, smtp.alice.nl staat ook in het InterNLnet netwerk en ze staan nog lekker dichtbij ook gezien het aantal router hops.
Een eigen caching dns server draaien is natuurlijk ook nog een optie ;)

[ Voor 4% gewijzigd door gjs op 15-08-2008 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn verhaal wordt ook steeds leuker. Eerst wisten ze niet waar de adsl was afgemonteerd, KPN geweest opgelost. Toen geen PPP, vrijwel meteen opgelost. Nu lijkt er een probleem in de routeringen, kan veel dingen wel bereiken op IP adres maar lang niet alles en krijg via traceroute gewoon foutmeldingen op sommige hops.

Krijg netjes een ip 93.125.187.78 lijkt prima, maar toch werkt het weer niet. Zijn er ergens routeringsproblemen hebben meer mensen hier last van? Is het trouwens mogelijk om handmatig jezelf een nieuw publiek IP te geven? Klant 84450

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 270780 op 15-08-2008 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Anoniem: 270780 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 12:00:
Mijn verhaal wordt ook steeds leuker. Eerst wisten ze niet waar de adsl was afgemonteerd, KPN geweest opgelost. Toen geen PPP, vrijwel meteen opgelost. Nu lijkt er een probleem in de routeringen, kan veel dingen wel bereiken op IP adres maar lang niet alles en krijg via traceroute gewoon foutmeldingen op sommige hops.

Krijg netjes een ip 93.125.187.78 lijkt prima, maar toch werkt het weer niet. Zijn er ergens routeringsproblemen hebben meer mensen hier last van? Is het trouwens mogelijk om handmatig jezelf een nieuw publiek IP te geven?
Modem even een half uurtje uit laten, dan zal je wel een ander ip krijgen. Waarschijnlijk alleen wel uit dezelfde 93.125.128.0/17 range.
Ik kan 93.125.187.78 wel pingen vanaf 78.27.30.25

[ Voor 3% gewijzigd door gjs op 15-08-2008 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Anoniem: 270780 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 12:00:

Krijg netjes een ip 93.125.187.78 lijkt prima, maar toch werkt het weer niet. Zijn er ergens routeringsproblemen hebben meer mensen hier last van? Is het trouwens mogelijk om handmatig jezelf een nieuw publiek IP te geven?
Foutmeldingen op sommige hops is normaal, het ligt er maar aan of de desbetreffende server zo ingesteld is dat hij op jouw requests gaat reageren. Meestal krijg je een timeout of geen reactie (*) van routers die wel werken maar niet reageren op (in hun ogen) onzinnige requests. Als je uiteindelijk uitkomt bij het IP dat je zou moeten bereiken (bvb ping) dan weet je in ieder geval dat de route in orde is.

Ik kan je IP btw prima tracen, en ik zie geen rare dingen... dus wat is je probleem eigenlijk?
Jezelf een nieuw IP geven kan btw maar op één manier->de dhcp lease kwijtraken.. Haal anders je modem even van de stroom. Meestal is dat voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

denan schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 12:07:
[...]

Foutmeldingen op sommige hops is normaal, het ligt er maar aan of de desbetreffende server zo ingesteld is dat hij op jouw requests gaat reageren. Meestal krijg je een timeout of geen reactie (*) van routers die wel werken maar niet reageren op (in hun ogen) onzinnige requests. Als je uiteindelijk uitkomt bij het IP dat je zou moeten bereiken (bvb ping) dan weet je in ieder geval dat de route in orde is.

Ik kan je IP btw prima tracen, en ik zie geen rare dingen... dus wat is je probleem eigenlijk?
Jezelf een nieuw IP geven kan btw maar op één manier->de dhcp lease kwijtraken.. Haal anders je modem even van de stroom. Meestal is dat voldoende.
Bedankt voor je snelle reactie. Modem is nu even van het stroom dus als je me nu kan pingen is het dubbel ip ;)

Routering geeft gewoon keiharde fouten via traceroute en ik kan zelfs de DNS servers niet bereiken. Het lijkt echt ergens een probleem op het netwerk, want de situatie is niet normaal. Zelfs mijn eigen serverpark is niet te benaderen alleen sommige andere machines op ip te pingen, maar meer niet dan wel... Modem config al gerest, daar ligt het dus blijkbaar niet aan want verbinding verder is prima.

Call staat uit, kan jij verder nog iets checken Denan?

Edit: Via een ander lijntje kan ik het ip 93.125.187.78 pingen terwijl modem uitstaat.......!!!

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 270780 op 15-08-2008 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Dat lijkt inderdaad een beetje op een routeringsfoutje.. kijk eens wat er gebeurt als je nu je modem weer aansluit. Wellicht is het probleem opgelost als je een ander IP krijgt?

(ik kan zelf bar weinig checken in geval van Alice lijnen e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Krijg geen ander ip adres en weer die .78... Klopt dus niks van het geheel lijkt me, hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270757 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 18:35:
[...]

Hoi Denan,

Helaas, er werkt telefonisch niets. ADSL werkt inmiddels prima. Ik ga vanavond de sneheid testen. Als ik de aangesloten telefoon (meerdere geprobeerd) probeer dan krijg ik een dode lijn, dus geen enkel geluid.
Als ik van buiten naar haar vaste of tijdelijke nummer bel krijg ik het 'nummer bestaat niet' melodietje.
Volgens de helpdesk is het een PPP probleem.

Toch 'even' de helpdesk gebeld, daar zeiden ze dat er aan gewerkt werd en dat ze zouden vermelden dat ik gebeld had. Ik schat dat ik nu rond de € 70,00 verbeld heb alles bij elkaar. Uiteraard gedeeltelijk met mijn mobiele telefoon, want waarmee zou ik anders kunnen bellen als ik bij haar thuis ben. De mobiele kosten zitten daar dus niet bij.

Maar ik stel het op prijs dat je met me meedenkt. :)

Groeten,
Jan
Hoi Denan,

Vanaf een aantal verschillende telefoon providers (incl. oorspronkelijke KPN) gebeld, maar het nummer blijft de 'niet aangesloten' melodie geven. Dit geldt trouwens ook voor het tijdelijke Alice nummer en die heeft geen last van de portering.

Gisteravond ook de snelheid op de ADSL lijn getest met de BBNed snelheidstest met als resultaat 3.2 Mb/s. Dat is niet overdreven snel, maar beter dan het inbelnummer dat ze had.

Groeten
Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Anoniem: 270780 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 12:27:
Krijg geen ander ip adres en weer die .78... Klopt dus niks van het geheel lijkt me, hoe dit op te lossen?
@satori/ajax:
Toch even de helpdesk bellen, maar daar wel duidelijk aangeven dat alle normale 1e lijns checks al gedaan zijn en dat het een 2e lijns probleem is. (mochten jullie de helpdesk nog niet gebeld hebben)

@DNS-verhaal:
ik krijg net een reactie van mensen van Alice dat het DNS verhaal bij BBeyond in onderzoek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

denan schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 13:35:
[...]

@DNS-verhaal:
ik krijg net een reactie van mensen van Alice dat het DNS verhaal bij BBeyond in onderzoek is.
Kijk nice... vind het wel vreeemd dat je dit soort dingen niet bij Alice via de normale manier kan melden, sommige medewerkers moeten toch echt ff instructies krijgen dat ze ook meer van de klant aan moeten nemen. Niet elke klant is hetzelfde en hierop moet de helpdesk medewerker kunnen inspelen door zijn gespreks manier aan te passen aan het zelfde niveau als de klant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nu nog een reactie op me mailtje afwachten :)
contactnummer: 160813.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Anoniem: 214860 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 14:08:
[...]

Kijk nice... vind het wel vreeemd dat je dit soort dingen niet bij Alice via de normale manier kan melden, sommige medewerkers moeten toch echt ff instructies krijgen dat ze ook meer van de klant aan moeten nemen. Niet elke klant is hetzelfde en hierop moet de helpdesk medewerker kunnen inspelen door zijn gespreks manier aan te passen aan het zelfde niveau als de klant...
Natuurlijk kan dat wel, maar (net zoals bij Pilmo) zul je altijd te maken hebben met een verschil in kennisniveau tussen verschillende medewerkers. Zo zal een Mojo direct doorhebben wat het probleem is (en ook eventuele achterliggende problemen opmerken) en zullen andere mensen daar gewoon niet op komen en zich 100% aan het callscript houden. Voor vragen die het kennisgebied van de 1e lijns medewerker te boven gaan hebben ze bij Alice volgens mij wel een soort 'experts/teamleiders' rondlopen waaraan de 1e lijns medewerker vragen kan stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

denan schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 14:26:
[...]

Natuurlijk kan dat wel, maar (net zoals bij Pilmo) zul je altijd te maken hebben met een verschil in kennisniveau tussen verschillende medewerkers. Zo zal een Mojo direct doorhebben wat het probleem is (en ook eventuele achterliggende problemen opmerken) en zullen andere mensen daar gewoon niet op komen en zich 100% aan het callscript houden. Voor vragen die het kennisgebied van de 1e lijns medewerker te boven gaan hebben ze bij Alice volgens mij wel een soort 'experts/teamleiders' rondlopen waaraan de 1e lijns medewerker vragen kan stellen.
True... ben ik compleet met je eens, toen bij Pilmo hadden we dit natuurlijk ook, echter raadpleeg je dan ff een collega of geef je de klant aan een andere medewerkers die even beter kan helpen.

Ik vroeg ook naar een 2de lijn bij deze persoon alleen hij zei: "nee meneer, ik kan u niet doorverbinden. Ik kan u ook gewoon helpen, maar dan moet u wel een aantal stappen doorlopen"...
Mijn reactie was dan ook "Dat ben ik met je eens, alleen moeten die stappen wel met het probleem te maken hebben" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Lastig persoon dat je bent ;)

Ik heb het even nagevraagd, en de Alice helpdeskers hebben inderdaad geen 2e lijn waarnaar ze kunnen doorverbinden, maar wel vraagbaken die allemaal een eigen expertise hebben. Bij vage technische (bvb het DNS probleem of een Routeringsprobleem) problemen zouden zij in staat moeten zijn om te zien wat het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Anoniem: 214860 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 14:08:
Tsja dat is juist het probleem, meeste helpdeskers lopen gewoon een standaard draaiboek door en hebben zelf weinig technische achtergrond, en als ze dat wel hebben dan zullen ze waarschijnlijk niet (lang) op een helpdesk zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-07 13:14
Ooit heb ik Deel 2 hier gestart omdat Deel 1 aardig volliep.
Ik zie nu dat Deel 2 al meer dan 80 pagina's bevast, is het geen idee om Deel 3 te openen?
Dit wil ik best doen maar dan gebruik ik de startpost van Deel 2 en is vast ondertussen een hoop veranderd dus wellicht kan een Aliceklant het beter even doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

denan schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 13:35:
[...]

@satori/ajax:
Toch even de helpdesk bellen, maar daar wel duidelijk aangeven dat alle normale 1e lijns checks al gedaan zijn en dat het een 2e lijns probleem is. (mochten jullie de helpdesk nog niet gebeld hebben)
Bedankt voor je reactie.
Heb gisteren de helpdesk gebeld. Het probleem ligt al bijna 3 weken bij de 2e lijn, maar het contact daarmee is net zo dood als de telefoon. Geen enkele feedback. De helpdesk zegt dat ze alleen maar in de ticket erbij kunnen schrijven dat ik nog een keer gebeld heb.

Groeten
Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Dennis-L schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 19:31:
Ooit heb ik Deel 2 hier gestart omdat Deel 1 aardig volliep.
Ik zie nu dat Deel 2 al meer dan 80 pagina's bevast, is het geen idee om Deel 3 te openen?
Dit wil ik best doen maar dan gebruik ik de startpost van Deel 2 en is vast ondertussen een hoop veranderd dus wellicht kan een Aliceklant het beter even doen :)
Ik zal kijken of ik volgende week wat tijd over heb om een nieuwe startpost + update te plaatsen.. moet ik me wel even in Alice verdiepen :)

@jan: hmmm email je alice klantnummer maar naar dtvpilot@xmsnet.nl, ik zal kijken of ik een 2e lijner kan bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

denan schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 22:22:
[...]

Ik zal kijken of ik volgende week wat tijd over heb om een nieuwe startpost + update te plaatsen.. moet ik me wel even in Alice verdiepen :)

@jan: hmmm email je alice klantnummer maar naar dtvpilot@xmsnet.nl, ik zal kijken of ik een 2e lijner kan bereiken.
Hoi Denan,

Bedankt dat ik je mag emailen. Wordt zeer op prijs gesteld.
Ik heb daar meteen gebruik van gemaakt en tevens een korte samenvatting bijgesloten.

Groeten,
Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77068

Mensen reset het modem even.
Je zal zien dat je andere nameservers krigjt toegewezen.

test het en je zal zien geen problemen meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastBoyScout
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-07 23:33

LastBoyScout

The Last but not Lost BoyScout

Kan een Mod deze topic sluiten ivm het bestaan van een Deel-3? Was al bijna geneigd hier wat te gaan posten...
Pagina: 1 ... 21 22 Laatste

Dit topic is gesloten.