Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervaring - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 22 Laatste
Acties:
  • 144.099 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 23:23
Cabbie schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 09:04:
[...]

Ik heb ook tijden gewacht totdat ik in kon loggen in de Alice Lounge. De oplossing was heel simpel. In de brief die ik van alice had ontvangen stond dat je kon inloggen met: "voornaam.achternaam" en het wachtwoord in "ddmmyyyy". Het eerste gedeelte klopte, maar het wachtwoord was niet zoals alice geschreven had, maar in deze volgorde "mmddyyyy". probeer dit eens

[...]

Voordat je account actief word, moet je even je modem uit en aanzetten, dit heeft bij mij geholpen.

Voor de rest ben ik wel tevreden met Alice, afgezien van een dynamisch ip en de PPP connectie. Ik ga binnenkort toch eens kijken voor wat anders. want die PPP connectie vind ik maar niets.
Het inloggen zelf is niet het probleem, mijn login + wachtwoord wordt geaccepteerd.
Daarna krijg ik pas een foutmelding. Dit al weken zo.
Vandaag heb ik weer een email van Alice ontvangen dat ze er mee bezig zijn. Dat dit weken moet duren begrijp ik niet. Al met al kan ik mijn facturen dus niet inzien. De email maakt mij niet zoveel uit die gebruik ik toch niet.

De melding die ik zie is:
TIP

Uw account is nog niet geactiveerd, excuses voor het ongemak.
Alice.

Deze functionaliteit is op dit moment geblokkeerd omdat uw e-mail account nog de status 'gedeactiveerd' heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Ik krijg sinds kort dagelijks een nieuw (ander) ip. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
zandpaddo schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 21:06:
Ik krijg sinds kort dagelijks een nieuw (ander) ip. Hebben meer mensen hier last van?
Vast wel, het is immers een dynamisch IP adres.
Dat mag voor de rest niets uitmaken, je kunt er gewoon alles mee doen.
Misschien is het wat lastiger als je thuis een server wilt draaien, maar een server thuis draaien is zowiezo geen goed plan. De lage upload (met ADSL) is het probleem en de latency eigenlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabbie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-11-2021
ik
ChaserBoZ_ schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 18:39:
[...]

:^

Kan me daar ook geen grote problemen bij voorstellen
ik heb een Linksys wrt54gl achter mijn modem staan, en met het modem in de routerstand werkt dit toch niet super, vind ik zelf. ook wil ik een server erachter draaien niet dat het niet werkt, maar toch stuit ik op beperkingen.

Sinds dat ik Alice heb, heb ik toch wat meer problemen met mijn linksys, verbindingen die wegvallen, verkeerde ipadressen die uit worden gegeven met dhcp, dit had ik voorheen nooit.

Ik wil gewoon een open verbinding waarbij ik de linksys gebruik om poorten open te zetten etc. op de CJT vind ik dit toch niet echt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:19

admiral866

The King Personality Disorder

Cabbie schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 07:32:

ik heb een Linksys wrt54gl achter mijn modem staan, en met het modem in de routerstand werkt dit toch niet super,
Heb ik ook. Erg lang met veel setups lopen klieren. Uiteindelijk de routing door de modem laten doen. En de linksys maar als gewone switch gebruikt. En dan dus de kabel van de modem naar de linksys niet in de wan-poort maar in 1 van de 4 normale poorten.

Op die manier lijkt 't allemaal beter te werken. Maarja dan heb je weinig aan je linksys-functies idd. Maar beter dan een slechte verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Hopelijk kan iemand mij helpen met het volgende. Mijn huisbaas heeft sinds kort telefonie aan laten sluiten op de lijn waar ook mijn alice zit. Nu heb ik daar de splitter tussen gezet en de telefoon werkt prima. De modem detecteert alleen nu geen lijn. Weet iemand hoe dit precies zit? ik zie in dat schema nog wel die a/b stekker zitten maar ik kan het nut daarvan niet helemaal doorgronden en volgens dat schema moeten bijde kanten van de splitter uiteindelijk in de modem terecht komen.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 14:56
Pfoe, heb Alice dik een maand geleden besteld en gisteren was het zover: een KPN-monteur om de lijn aan te sluiten. Nu woon ik anti-kraak in een groot kantoorpand en de monteur heeft in de kelder een draadje geprikt op een grote ISRA met 20 aansluitingen. Hij heeft Alice gebeld en het modem trainde op zeer hoge snelheid in. Niet zo vreemd want de centrale is hier 250m vandaan. Ik was dus tevreden totdat later die dag mijn verbinding meerdere malen wegviel en de snelheid enorm daalde. Alice gebeld maar wat werken daar toch een hoop incompetente mensen die echt geen verstand van zaken hebben. Uiteindelijk 's avonds iemand die mij wat meer kon vertellen en wist te melden dat er waarschijnlijk iets niet goed zit in het kabeltje van de KPN-monteur (lijkt mij sterk). Er komt er over een tijdje weer een langs en het hele gebeuren gaat geloof ik naar de technische helpdesk. Volgens hem gaven de waarden geen aanleiding om aan een klapperende lijn te denken.

Gelukkig werkt de verbinding nu op dit moment (maar wel maar op een mbit of 5/6). Ok volgende verhaal... De telefoon. Naar buiten bellen werkt perfect (natuurlijk zondernummermelding) maar opgebeld worden lukt niet. Als ik naar het telefoonnummer bel dat Alice me gegeven heeft gaat de telefoon wel over maar rinkelt er niks en krijg ik gewoon de kiestoon als ik opneem. Ik hoop dat het allemaal wat beter gaat in de toekomst maar echt tevreden ben ik niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabbie
admiral866 schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 09:13:
[...]

Heb ik ook. Erg lang met veel setups lopen klieren. Uiteindelijk de routing door de modem laten doen. En de linksys maar als gewone switch gebruikt. En dan dus de kabel van de modem naar de linksys niet in de wan-poort maar in 1 van de 4 normale poorten.

Op die manier lijkt 't allemaal beter te werken. Maarja dan heb je weinig aan je linksys-functies idd. Maar beter dan een slechte verbinding.
Tsja, dat zou ik eens moeten proberen, een probleem, heb al 4 kabeltjes aangesloten op mijn linksys, maar dat is makkelijk op te lossen, dan maar wat vaker een kabeltje verplaatsen in m'n patchpaneeltje.
Ebbie schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 12:56:
Ik hoop dat het allemaal wat beter gaat in de toekomst maar echt tevreden ben ik niet....
// (achter)naam genoot :)
je bent niet de enige die met problemen zit! maar op den duur wordt het wel opgelost. het duurt even, maar dan heb je ook wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Werd net dus gebeld dat het signaal van alice van de lijn af is omdat er telefonie van KPN op is gezet. Weet iemand of het mogelijk is om deze twee samen op de lijn te krijgen, of zit ik nu vast aan een adsl abbo van kpn vast?

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabbie
Dit moet gewoon mogelijk zijn, je hebt dan gewoon een lijn van KPN maar het internet van BBNED dit heeft bij mij voorheen altijd gewerkt (ISDN van KPN en over dezelfde lijn ADSL via BBNED) gewoon opnieuw aanvragen en ze zouden het moeten kunnen accepteren, je krijgt dan zo'n splitter die het ADSL signaal split van het PSTN (analoge) signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

Cabbie schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 17:22:
Dit moet gewoon mogelijk zijn, je hebt dan gewoon een lijn van KPN maar het internet van BBNED dit heeft bij mij voorheen altijd gewerkt (ISDN van KPN en over dezelfde lijn ADSL via BBNED) gewoon opnieuw aanvragen en ze zouden het moeten kunnen accepteren, je krijgt dan zo'n splitter die het ADSL signaal split van het PSTN (analoge) signaal.
Technisch kan het wel ja, maar Alice wil dat niet, dus dat gaat in dit geval niet werken.

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabbie
MaikelG schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 19:17:
[...]

Technisch kan het wel ja, maar Alice wil dat niet, dus dat gaat in dit geval niet werken.
ow, hier was ik dus niet van op de hoogte. wat je zou kunnen doen wil je toch alice hebben, is om een tweede lijn aan te vragen. Of proberen KPN op te zeggen, want als ik het goed begrijp is dit zonder notificatie geinstalleerd? anders moet je toch kiezen voor een adsl via kpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Alice doet het idd niet :(
Het mooiste is dat ik nu nog aan een opzegtermijn van een maand vast zit en aangezien het nét na de 1e gebeurd is wordt dat dus nog voor maart en april dokken.
Heb nu maar adsl van hetnet aangevraagd. Wel een heel stuk langzamer dan alice maar het kan erbij op de lijn en ze hebben geen minimale contractduur van een jaar en dat vind ik erg belangrijk.
En het valt nog te bezien hoe erg het is dat het langzamer is. Alice lag er toch zo vaak half uit dat ik liever een langzamere verbinding heb die het ook doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik ga me denk toch eens hier melden :)

Aanvraag: 14 feb 's avonds
Bevestiging: 16 feb per post
Brief met leverdatum: 26 feb per post
KPN voor afspraak monteur: 27 feb per telefoon
Alice box: 2 maart
Internet via Alice: 2 maart
Telefoon via Alice: 4 maart

Gaat om een woning zonder KPN aansluiting (vorige bewoners hadden casema voor telefoon + internet). Lijn is stabiel rond de 890k/s en na een aantal avonden geen problemen ondervonden. Telefoon werkt ook prima, bellen naar mensen met IPB van KPN klinkt zuiverder dan via m'n mobiel. Tot nu toe ben ik tevreden, in 10 werkdagen internet en een dag later ook telefoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie
Ebbie schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 12:56:
verhaal over niet al te beste verbinding en andere problemen
Hmm gaat allemaal nog best vlot, maandag as komt er een monteur van KPN voor een lijnmeting. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Verwacht er overigens ook niet teveel van, die lijnmeting. Als je pakket al binnen is zie je aan mijn post dat het ook al best kan werken... Die hele KPN man is bij mij niet eens geweest, ben blij dat ik niet een dag daarvoor thuis gebleven ben. Mijn ouders zijn de hele dag in mijn huis geweest en hebben niemand gezien of gehoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Realtec
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:18

Realtec

Less is more

Het probleem dat de Alice launch heeft heb ik hier al verschillende keren langs zin komen.
De eerste keer dat ik ging inloggen met de (standaard) login gegevens is goed gegaan.
Heb de login gegevens verranderd en elke keer als ik nu probeer krijg ik de melding:

Helaas is op dit tijdstip om technische redenen een aanmelding niet mogelijk. Probeert u het op een later tijdstip nogmaals.

Heb hier ook al gelezen dat ze er mee bezig zijn, maar ik ben benieuwd of iedereen dit probleem heeft of alleen maar een aantal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier werkt de Alice lounge nu ook niet.

Wij hebben al een paar maanden Alice,
+Supersnel
+Goedkoop
-Reken niet op slimme mensen bij de helpdesk ( muv Bep natuurlijk :) )
-De Alice lounge ligt er veel te vaak uit en is simpelweg niet betrouwbaar.
-Circa 8x zoveel storingen als bij Xs4all

Kortom prima voor consumenten, maar als bedrijf moet je daar uit de buurt blijven en een echte provider nemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Realtec schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 16:21:
Het probleem dat de Alice launch heeft heb ik hier al verschillende keren langs zin komen.
De eerste keer dat ik ging inloggen met de (standaard) login gegevens is goed gegaan.
Heb de login gegevens verranderd en elke keer als ik nu probeer krijg ik de melding:

Helaas is op dit tijdstip om technische redenen een aanmelding niet mogelijk. Probeert u het op een later tijdstip nogmaals.

Heb hier ook al gelezen dat ze er mee bezig zijn, maar ik ben benieuwd of iedereen dit probleem heeft of alleen maar een aantal.
Log je wel in met @alice.nl achter je loginnaam? Bijvoorbeeld: Realtec@alice.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie
J0YR1D3R schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 16:14:
Verwacht er overigens ook niet teveel van, die lijnmeting. Als je pakket al binnen is zie je aan mijn post dat het ook al best kan werken... Die hele KPN man is bij mij niet eens geweest, ben blij dat ik niet een dag daarvoor thuis gebleven ben. Mijn ouders zijn de hele dag in mijn huis geweest en hebben niemand gezien of gehoord...
Nou de lijn is hier aangesloten deze week door een KPN-monteur maar volgens de mensen van Alice heeft ie dat niet netjes gedaan en daarom moeten ze nog een keer komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Bij mij is er geen monteur geweest, ik heb hem in ieder geval niet gezien. 14 maart zou mijn uiteindelijke oplevering zijn, de spookmonteur blijkt van de week toch geweest te zijn want ik kreeg gisteren een mail van Alice dat alles is aangesloten en geactiveerd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgok
  • Laatst online: 23-08 23:39
ik log net in bij Alice lounge en zag dat bij account beheren dat mijn status actief is.
betekent dit dat ik al kan internetten? ik heb nog geen modem mogen ontvangen, maar ik heb nog ergens een adsl modem liggen. kan ik het gewoon proberen en moet ik ergens wat invullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Proberen kan sowieso geen kwaad natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Realtec

Realtec

Less is more

Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 21:18:
[...]

Log je wel in met @alice.nl achter je loginnaam? Bijvoorbeeld: Realtec@alice.nl.
Gouden tip :P

Het werkt ook nog, ben benieuwd of dit ook het probleem is bij de anderen of dat Alice launch problemen heeft.
cgok schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 12:22:
ik log net in bij Alice lounge en zag dat bij account beheren dat mijn status actief is.
Ik heb het gevoel dat dat je email account is maar er staat wel "Email and More account"
Heb ook nog wel een Linksys ADSL2 modem/router liggen maar ik weet niet of je nog apparte gegevens toegestuurd krijgt om in te kunnen loggen op het adsl.
Of dat je dezelfde gegevens moet gebruiken die je ook voor Alice launch gebruikt.
Haal zo even een telefoon kabel en dan ga ik ook even proberen want ik heb er ook aktief staan, moet dat trouwens niet actief zijn? :S

[ Voor 50% gewijzigd door Realtec op 07-03-2008 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het volgende probleem.

Na een aantal weken veel netwerkverkeer (downloaden, p2p, etc). Wordt mijn modem steeds langzamer. Op speedtest.nl kom ik erachter dat niet de bandbreedte afneemt, maar wel het aantal connecties per seconde afneemt. Bovendien kan ik (zodra ik merk dat het langzamer wordt) niet meer bij de webinterface van de Alice modem, ook mijn telefonie werkt dan niet meer. Een herstart lost alles op. Omdat DynDNS niet werkt op het modem is een herstart erg vervelend (nieuw IP-nummer, icm eigen webserver). Bovendien vind ik het niet acceptabel. Bij mijn vorige providers (Xs4all) met een modem van 5 jaar oud ging het prima.

Komt dit bekend voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geiszzz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-04-2017
Heb het 1x gehad, dat ik het modem opnieuw op moest starten. Het internetverkeer ging erg langzaam. Na de herstart werkte alles weer als een trein.

Ik kreeg trouwens geen nieuw IP adres na de herstart.

Waarom werkt DynDNS niet? Hier in het forum is terug te lezen, dat mensen het gebruiken.

Mvg, Gijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

J0YR1D3R schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 09:39:
Bij mij is er geen monteur geweest, ik heb hem in ieder geval niet gezien. 14 maart zou mijn uiteindelijke oplevering zijn, de spookmonteur blijkt van de week toch geweest te zijn want ik kreeg gisteren een mail van Alice dat alles is aangesloten en geactiveerd 8)7
Dan is de monteur dus gewoon bij de wijkcentrale geweest en waarschijnlijk was het niet nodig om ook bij je thuis langs te komen :z. Dan doen ze namelijk ook een briefje in de bus.

[ Voor 4% gewijzigd door Mojo op 10-03-2008 01:18 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Mojo schreef op maandag 10 maart 2008 @ 01:17:
[...]

Dan is de monteur dus gewoon bij de wijkcentrale geweest en waarschijnlijk was het niet nodig om ook bij je thuis langs te komen :z. Dan doen ze namelijk ook een briefje in de bus.
Dan had KPN niet moeten roepen dat ze bij mij in het huis moesten zijn en dat ik daar na lang aandringen 1 dagdeel voor thuis moest blijven. Het was eerst gewoon een complete werkdag. Als je werkt en je blijft een dag voor niets thuis lijkt mij dat een leuke schadepost voor KPN :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Tja, volgens mij zeggen ze namelijk altijd dat ze bij je thuis moeten zijn, dan hebben ze altijd de mogelijkheid dat niet te doen, als dat niet nodig is. Niet netjes inderdaad als ze dan op zijn minst niet even melden dat ze niet komen :P

Ik ben bang dat je weinig hebt om op te staan, want volgens mij hoef je de monteur ook zelf niet te betalen.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik blijf bij alice problemen ondervinden met het ophalen van mail

Krijg constant in outlook de melding dat mijn gebruikersnaam en of ww onjuist is.
Ik heb al geprobeerd in te loggen met normale grbuikersnaam en met @alice.nl er achter
Met de zelfde gebruikersnaam en ww kan ik wel inloggen op de alice lounge. daar kan ik wel in de webmail komen.
als inkomende server gebruik ik in.alice.nl.
gebeld met de helpdesk, maar daar krijg je te horen dat alles goed is. geen problemen
Verzenden van mail gaat wel goed. Ook het vinkje geprobeerd voor de verificatie.

Iemand nog andere ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Mojo schreef op maandag 10 maart 2008 @ 09:35:
Ik ben bang dat je weinig hebt om op te staan, want volgens mij hoef je de monteur ook zelf niet te betalen.
Ik betaal 70 euro voor het aansluiten van mijn lijn door KPN :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie
Ebbie schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 13:54:
[...]

Hmm gaat allemaal nog best vlot, maandag as komt er een monteur van KPN voor een lijnmeting. Ben benieuwd.
Zo, heb net de monteur uitgelaten en hem bijzonder hartelijk bedankt. Na een korte meting kwam hij erachter dat de lijn inderdaad erg vreemde waarden gaf. Na het openmaken van de ISRA bleek al snel waarom. De monteur had maar 1 draad op het goede aderpaar aangesloten, de andere zat op 1 v an de niet actieve andere 39 lijnen.....Intrainen op 1 pootje noemde hij dat. De download vloog van 8 mbit/s naar 22 en de upload van 100 kbit/s !! naar 1 mbit. Geschatte lijnlengte volgens zijn meetapparaat (twv €12.000) 150 meter. Kortom, ben vanaf nu erg tevreden over de snelheid. Nu hopen dat Alice het telefoonnummer wat we hebben gekregen nog aan ons modem weet te koppelen en dan is alles perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik op het Alice-modem een switch en op deze switch weer twee accespoints aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie
Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2008 @ 21:33:
Kan ik op het Alice-modem een switch en op deze switch weer twee accespoints aansluiten?
Volgens mij is dat geen probleem. Het modem heeft een ingebouwde dhcp-server en werkt hier uitstekend icm een switch en meerdere gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 10:21
Ik heb Alice aangevraagd. Ik zit nu bij Telfort en heb daar een VOIP nummer. Dat kon ik wel meenemen volgens de Alice-klantenservice, maar dat zou dat 69,= kosten. Dan toch liever maar mijn BelBudget-nummer meenemen; de mensen die me vast bellen, die stuur ik wel een e-mail.

Dat ik wegga bij Telfort heeft meerdere redenen. Vooral het feit, dat daar met langlopende contracten wordt gewerkt en dat bestaande klanten vaak meer betalen voor hetzelfde dan nieuwe klanten, bevalt me niet. Ik hoop maar, dat de overstap goed gaat: mensen met positieve ervaringen komen hier vast veel minder :).

Alice waarschuwt ervoor, je oude abonnement nog niet op te zeggen. Ik heb dat al wel gedaan; ik heb Alice voor 12 mei aangevraagd, en Telfort loopt af op 3 juni. Gaat dat gegarandeerd voor problemen zorgen? Of gaat dit (waarschijnlijk) goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 11:10
ernstblaauw schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 16:13:
Alice waarschuwt ervoor, je oude abonnement nog niet op te zeggen. Ik heb dat al wel gedaan; ik heb Alice voor 12 mei aangevraagd, en Telfort loopt af op 3 juni. Gaat dat gegarandeerd voor problemen zorgen? Of gaat dit (waarschijnlijk) goed?
Volgens mij zegt Alice dat om de voorkomen dat je tijdelijk zonder internet zit als Alice wat later wordt opgeleverd.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ernstblaauw schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 16:13:
Dit is geen probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2008 @ 21:33:
Jep, dat is geen probleem. De Copperjet 1616 heeft een eigen DHCP server. :) Overigens ondersteund Alice niet andere modems, dus mocht je problemen krijgen zullen ze altijd zeggen alleen hun Copperjet te gebruiken, als je gaat troubleshooten, maar dat is wat anders. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mojo schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 00:45:
[...]

Jep, dat is geen probleem. De Copperjet 1616 heeft een eigen DHCP server. :) Overigens ondersteund Alice niet andere modems, dus mocht je problemen krijgen zullen ze altijd zeggen alleen hun Copperjet te gebruiken, als je gaat troubleshooten, maar dat is wat anders. :)
Ebbie en Mojo, bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie
Mojo schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 00:45:
[...]

En met een beetje googlen is het wachtwoord van de adminaccount van het modem te vinden. Kan nu bijvoorbeeld zien op welke snelheid het modem intraint (22 mbit >:) ), iets waarvan ik vind dat het niet afgeschermd had hoeven worden. Het modem werkt prima maar is qua menu structuur stukken minder overzichtelijk dan een speedtouch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars_jj
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-08 12:56
Slaiter schreef op maandag 03 maart 2008 @ 20:21:
[...]

Modem gelocked op 8 mb lijkt me stug of je zit op een 8mb profiel (=lijn) ivm stabiliteit issues als de lijn wideopen word gezet of gewoon wegens lijn-centrale afstand, maar ook een mogelijkheid is dat jouw wijkcentrale nog een oude cisco centrale is. Oftewel adsl ipv adsl2 (alcatel). Het modem heeft er hoe dan ook weinig mee te maken, snap dan ook niet echt dat ze dat zeggen.
Dat is wat ze mij zeiden, daarnaast loopt Telfort hier wel gewoon op 14 Mbps... Daar ben ik overigens zeer tevreden over tot zover...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Realtec

Realtec

Less is more

Tijdje geleden had ik gemeld dat ik Alice had aangevraagd kan het inmiddels gebruiken en zou nog even mijn ervaring met alice met jullie delen.

18/02/08 Aangevraagd
19/02/08 Bericht via email (Orderinvoering)
03/03/08 Per post (Orderbevestiging) met bericht "Alice is te gebruiken vanaf 18/03/08
04/03/08 Gebeld door KPN voor lijnmeting, afspraak gemaakt voor 17/03/08
11/03/08 Modem binnen gekregen
12/03/08 Internet verbinding actief geworden en te gebruiken (telefonie nog niet geprobeerd)

Moet zeggen dat de aanvraag goed verlopen is, heb het zelfs eerder kunnen gebruiken dan Alice beloofd had.
Voor zover ik een beetje heb kunnen testen is de verbinding stabiel.

Speedtest (1150M vanaf wijkcentrale)
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/245604673.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Jij hebt dus zo ongeveer dezelfde doorlooptijd als dat ik had Realtec. Telefoon zal waarschijnlijk een of 2 dagen na je modemlevering actief zijn, vandaag of morgen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J0YR1D3R schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 08:56:
Jij hebt dus zo ongeveer dezelfde doorlooptijd als dat ik had Realtec. Telefoon zal waarschijnlijk een of 2 dagen na je modemlevering actief zijn, vandaag of morgen dus :)
Ik ben vorige week donderdag aangesloten, maar mijn oude telefoonnummer is nog niet overgezet naar Alice. Ik heb dagelijks geprobeerd of het al werkte, maar kreeg steeds mijn "oude" voicemail. Sinds gisteren krijg ik steeds een ingesprektoon, dus neem ik aan dat mijn vorige provider mij heeft afgesloten.

Ik ben tevreden over hoe het allemaal is gegaan. Alleen de snelheid valt mij tegen. Ik zit meestal rond de 13 Mb en ben nog niet boven de 15 Mb uitgekomen, maar het is nog altijd sneller dan de 12 Mb bij mijn vorige provider, terwijl ik nu zo'n 20 euro minder betaal en bovendien geen gesprekskosten naar vaste nummers meer heb.
Ik heb Alice op 6 februari aangevraagd en precies een maand later, op 6 maart, was ik aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 09:59:
[...]

Ik ben vorige week donderdag aangesloten, maar mijn oude telefoonnummer is nog niet overgezet naar Alice. Ik heb dagelijks geprobeerd of het al werkte, maar kreeg steeds mijn "oude" voicemail. Sinds gisteren krijg ik steeds een ingesprektoon, dus neem ik aan dat mijn vorige provider mij heeft afgesloten.
Ah oke. Ik heb een compleet nieuw nummer en nieuwe aansluiting, dat zal wel schelen denk ik zo :)
Ik ben tevreden over hoe het allemaal is gegaan. Alleen de snelheid valt mij tegen. Ik zit meestal rond de 13 Mb en ben nog niet boven de 15 Mb uitgekomen, maar het is nog altijd sneller dan de 12 Mb bij mijn vorige provider, terwijl ik nu zo'n 20 euro minder betaal en bovendien geen gesprekskosten naar vaste nummers meer heb.
Ik heb Alice op 6 februari aangevraagd en precies een maand later, op 6 maart, was ik aangesloten.
Hoe ver zit je van de centrale? Want als 12-13Mbit gewoon het maximum is kan Alice er ook weinig aan doen dat je de 20 niet haalt. Op de site gaven ze bij mij 6-10Mbit aan, ik kom nu uit op zo'n 890 Kb/s dus dat is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 07:03
Ik heb nu anderhalve maand Alice ADSL. In het begin wel wat problemen gehad dat het modem iedere keer de verbinding verloor en weer inlogde. Meestal was dit na zo'n 2 uur weer voorbij. Hier heb ik de laatste 4 weken geen last meer van gehad dus in dat opzicht ben ik wel tevreden.
Mijn download snelheid komt op de een of andere manier niet boven de 8mbit/s uit, de upload haalt wel ongeveer de 1mbit/s. Het is erg irritant dat ik niet de beloofde minimale 16mbit/s haal bij de snelheidscheck op de Alice site. Ik zit op ongeveer 1700m van de centrale en volgens verschillende tabelletjes, zou ik zowiezo 18mbit/s moeten halen.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LH0ARWFDJG5N9Qt7CyUqx7M6/full.jpg

Ik heb er wel een router (Lynksys WRT54G) achter zitten, maar ook direct aan de Copperjet 1616-2p kom ik niet boven de 8mbit/s uit. Is er iemand die succesvol contact heeft gehad met Alice over snelheid waarna die omhoog is gegaan?
Wel kom ik zonder problemen de lounge in.
Ik moet overigens zeggen dat ik de site van Alice erg slecht vind. Alleen reclame en aanvraag dingen, maar geen storingsmeldingen of iets dergelijks.

[ Voor 9% gewijzigd door Who Am I? op 13-03-2008 10:25 ]

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Bij een afstand van 1700m is een indicatie 16Mbit. Het zou heel goed kunnen dat je gecapped zit op 8Mbit, omdat je dus een instabiele verbinding hebt. Volgens mij garanderen ze bij een afstand tussen de 1 en 2km hooguit 10-12Mbit. Bovendien is die 1700m een indicatie, je kan daar al snel een paar 100 meter bij optellen, omdat je kabel ook niet rechtsreeks van de wijkcentrale naar je huis gaat. :) Daarna blijft 8Mbit vrij laag hoor. Je kan het beste de helpdesk even bellen / mailen en vragen om een profielverhoging, of na laten kijken waarom je verbinding niet zo snel is.

Als laatste, zit je wel op een ADSL2+ Centrale? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
Ik zit zekerweten op een ADSL2+ centrale. Er is een mannetje van KPN langs geweest die de boel heeft gemeten en die zei dat alles in orde was.
Ik zal de helpdesk wel mailen, misschien dat het wat opleverd!

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een paar weken geleden vond ik een website waar ik mijn afstand tot een centrale kon achterhalen, maar ik weet de website helaas niet meer. Maar ik weet nog wel waar de centrale ongeveer zou moeten staan. De afstand is ca. 1,5 km.

Voor de duidelijkheid: ik ben niet ontevreden als ik de lagere kosten, in vergelijking met mijn vorige provider, in ogenschouw neem. En dan ook nog gratis bellen. Ik ben gewoon tevreden. Met de 12 Mb (tot voor kort 8 Mb) van mijn vorige provider was ik al tevreden en nu ik 20 euro minder betaal ben ik nog tevredener.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
Site voor de afstand tot de centrale is:
http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm

Om dan vervolgens een speed test te doen:
http://speedtest.bbned.nl/test/meter.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sliderhome
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-09 19:48
Hallo mark0203

Jou bericht

Ik denk/weet dat kpn gewoon de lijn dichtknijpt als het te druk wordt wat ze nooit zullen toegeven maar ik heb zo mn informatie bronnen.
Hallo.

Dit is pas een opmerking zo uit de Grote duim ! Alice heeft eigen apparatuur. en gebruikt alleen de koperverbinding van de centrale naar de klant en is een directe lijn (oke wel via een kabelverdeler). Dus hoe wil jij kaal koper knijpen, dit kan alleen met een filter die je echt tussen de lijn moet zetten. dan is het geen kaal koper meer en kun je dus nooit je maximale snelheid meer halen.

Graag in een form alleen feiten vertellen geen duim verhalen. :)

Met vriendelijk groet.
Rene

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sliderhome
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-09 19:48
Hallo mark0203

Jou bericht

Ik denk/weet dat kpn gewoon de lijn dichtknijpt als het te druk wordt wat ze nooit zullen toegeven maar ik heb zo mn informatie bronnen.
Hallo.

Dit is pas een opmerking zo uit de Grote duim ! Alice heeft eigen apparatuur. en gebruikt alleen de koperverbinding van de centrale naar de klant en is een directe lijn (oke wel via een kabelverdeler). Dus hoe wil jij kaal koper knijpen, dit kan alleen met een filter die je echt tussen de lijn moet zetten. dan is het geen kaal koper meer en kun je dus nooit je maximale snelheid meer halen.

Graag in een form alleen feiten vertellen geen duim verhalen.

Met vriendelijk groet.
Rene

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
Who Am I? schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 10:18:
Ik heb nu anderhalve maand Alice ADSL. In het begin wel wat problemen gehad dat het modem iedere keer de verbinding verloor en weer inlogde. Meestal was dit na zo'n 2 uur weer voorbij. Hier heb ik de laatste 4 weken geen last meer van gehad dus in dat opzicht ben ik wel tevreden.
Mijn download snelheid komt op de een of andere manier niet boven de 8mbit/s uit, de upload haalt wel ongeveer de 1mbit/s. Het is erg irritant dat ik niet de beloofde minimale 16mbit/s haal bij de snelheidscheck op de Alice site. Ik zit op ongeveer 1700m van de centrale en volgens verschillende tabelletjes, zou ik zowiezo 18mbit/s moeten halen.
Controleer anders even wat je DSL type is op http://pcdb.bbned.nl. Als je DSL2+ hebt zou je inderdaad een hogere snelheid moeten halen. Wat wel mogelijk is, is dat de afstand van 1700 meter niet de ware afstand is, soms komt het voor dat de ondergrondse afstand veel hoger is.
Wat ook nog zou kunnen is dat de kwaliteit van het koper van dusdanige kwaliteit is dat men een 8Mbit profiel op je lijn heeft staan om ' klapperen' te voorkomen.

Over alice: Ik heb de komende tijd wat tijd over en ik ben benieuwd naar recente ervaringen van Alice gebruikers. Sinds de start van Alice in Nederland zijn er enorm veel aanpassingen en verbeteringen geweest aan de systemen en processen. In het begin gingen veel systemen uit van een ideale situatie en hielden ze geen rekening met de 23843289 uitzonderingen die in Nederland mogelijk zijn, maar tegenwoordig zijn de systemen een stuk 'slimmer'.

Note: voordat 28493849 mensen over me heen vallen met klantervaringen uit de beginperiode->het gaat me vooral om ervaringen tijdens het opleveringsproces of dagelijks gebruik van een Alice verbinding voor de afgelopen 2-4 maanden.
Note2: Aangezien het 20:50 is moge wel duidelijk zijn dat ik dit niet onder werktijd doe.. Be patient and forgiving als ik traag of niet reageer :)
Note3: Verwacht niet dat ik individuele problemen op kan lossen of vragen ga beantwoorden. Daarvoor heb ik het al te druk in de glasvezelamsterdam/XMS forums (en natuurlijk met mijn normale werk).
Note4: Zie note 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
denan schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 20:53:
[...]

Controleer anders even wat je DSL type is op http://pcdb.bbned.nl. Als je DSL2+ hebt zou je inderdaad een hogere snelheid moeten halen. Wat wel mogelijk is, is dat de afstand van 1700 meter niet de ware afstand is, soms komt het voor dat de ondergrondse afstand veel hoger is.
Wat ook nog zou kunnen is dat de kwaliteit van het koper van dusdanige kwaliteit is dat men een 8Mbit profiel op je lijn heeft staan om ' klapperen' te voorkomen.
Ik heb even een check gedaan (wat ik al bij verschillende sites heb gedaan) en dit was het resultaat:

ADSL is beschikbaar.
ADSL2+ is beschikbaar.
SDSL Bundeling is beschikbaar

Maak nu gebruik van de actie SDSL bundeling! Voor meer informatie verwijzen wij u graag naar uw leverancier / account manager.

Linesharing is beschikbaar.
Dit is een BBned locatie.

Centrale: Ledn-C
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1733 meter.

Ik heb inmiddels Alice gemaild en ben dus benieuwd naar het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
[...]

Over alice: Ik heb de komende tijd wat tijd over en ik ben benieuwd naar recente ervaringen van Alice gebruikers. Sinds de start van Alice in Nederland zijn er enorm veel aanpassingen en verbeteringen geweest aan de systemen en processen. In het begin gingen veel systemen uit van een ideale situatie en hielden ze geen rekening met de 23843289 uitzonderingen die in Nederland mogelijk zijn, maar tegenwoordig zijn de systemen een stuk 'slimmer'.

Note: voordat 28493849 mensen over me heen vallen met klantervaringen uit de beginperiode->het gaat me vooral om ervaringen tijdens het opleveringsproces of dagelijks gebruik van een Alice verbinding voor de afgelopen 2-4 maanden.
Note2: Aangezien het 20:50 is moge wel duidelijk zijn dat ik dit niet onder werktijd doe.. Be patient and forgiving als ik traag of niet reageer :)
Note3: Verwacht niet dat ik individuele problemen op kan lossen of vragen ga beantwoorden. Daarvoor heb ik het al te druk in de glasvezelamsterdam/XMS forums (en natuurlijk met mijn normale werk).
Note4: Zie note 2.
Mijn recente ervaringen met de KS van Alice zijn niet goed.
Zoals je vast wel weet zijn er in het begin veel problemen geweest, ook bij mij. Dat is zo door blijven sukkelen. Van het één komt het ander.
Toch zou dit veel sneller door Alice opgelost moeten worden maar dat doen ze niet. Ik neem de opstartproblemen Alice niet kwalijk maar het niet adequaat reageren op recente problemen wel.

Ik zal je een voorbeeld geven.
Ik ben al weken verstoken van informatie op de Alice Lounge. Ik kan dus wel inloggen maar daarna krijg ik deze foutmelding "Uw account is nog niet geactiveerd, excuses voor het ongemak.".
Hierover heb ik al diverse email gestuurd en iedere keer zegt men dat er aan gewerkt wordt. Niet dus. Althans, niet merkbaar voor mij.
Het gevolg is dat ik geen werkende Alice email heb, want dat account die ik ooit heb aangemaakt, werkt niet meer. Verder kan ik mijn facturen niet inzien. Slordig dus van Alice.
Het heeft overigens wel gewerkt maar dat is al een maand of twee geleden. Toen kon ik wel gewoon mijn facturen zien en bij de webmail komen. Waarom dat gestopt is weet ik niet.
Voor de rest zijn de facturen niet in orde wat ook al vreselijk veel moeite kost om dat aan Alice duidelijk te maken. Ik hoop deze maand (want dat is mij vorige maand toegezegd), dat de teveel betaalde bedragen terugbetaald gaan worden. Zo niet, heb ik weer een uitdaging.

Voor de rest werkt internet + telefoon wel goed. Ik ben daar wel tevreden over.
Er is wel eens een keer een storing geweest maar daar heb ik nog wel begrip voor.

Het laatste punt wat nog openstaat is uitgaande nummerweergave. Dat werkt nog steeds niet en heeft bij mij ook nog nooit gewerkt. Alleen inkomend werkt het.
Veel mensen hebben hetzelfde probleem en Alice belooft iedere keer weer dat dit opgelost gaat worden. Dit probleem loopt echter al maanden. Dat kan echt niet, zeker niet omdat het geen incidenteel probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Als ze ook nog even de helpdeskers een stuk slimmer maken, gaat het leven een stuk leuker worden!!
Want ik word helemaal gek van alle stomme vragen/antwoorden/behandeling van het call-center wat zich HelpDesk van Alice noemt.

Ik heb inmiddels een hele waslijst van idiote uitspraken/mailtjes en zal er even 2 (de meest lachwekkende) hier vermelden:
HD: Welke kabel zit er tussen het modem en de computer?
Ik: De kabel die er altijd tussen gezeten heeft.
HD: Welke kleur heeft die kabel?
Ik: Grijs.
HD: Wilt u onze bijgeleverde rode kabel even monteren?
.........
Ik: OK, gedaan.
HD: Welke afstand zit er tussen het modem en de computer?
Ik: Wat dacht je van de lengte van jullie bijgeleverde rode kabel?

Nou ja. 8)7

HD: Nu gaan we even kijken of uw netwerkkaart wel werkt.
Ik: Dat kunnen wij denk ik wel overslaan. Hoe denkt u dat ik - in uw opdracht - een paar tellen geleden in het modem heb kunnen kijken?
Ik vermoed dat die actie via een werkende netwerkkaart heeft plaatsgevonden, niet?

Nou ja. 8)7

Kortom, ik heb inmiddels een bak met geld uitgegeven aan de HellDesk en zit nog steeds met een downloadsnelheid van 13.5 KByte/sec. i.p.v. de 700 die ik voorheen had.
(Centrale niet geschikt voor ADSL2+)

Ik zou het niet erg vinden als ik die geweldige Bep eens aan de lijn kreeg, in plaats van al die bijklussende scholieren. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
HoppyF schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 22:21:
[...]
Het laatste punt wat nog openstaat is uitgaande nummerweergave. Dat werkt nog steeds niet en heeft bij mij ook nog nooit gewerkt. Alleen inkomend werkt het.
Veel mensen hebben hetzelfde probleem en Alice belooft iedere keer weer dat dit opgelost gaat worden. Dit probleem loopt echter al maanden. Dat kan echt niet, zeker niet omdat het geen incidenteel probleem is.
Hmmm uitgaande nummerweergave is een vreemde, dat zou een routeringsprobleemje kunnen zijn.
Email me anders eens je adres/accountgegevens op denan@alicecomfortplus.alice.nl. Ik zal meteen ook eens naar de lounge kijken.

Even voor de volledigheid: Heb je een nummer laten porteren? Zonee weet ik waarschijnlijk waar het 'mis' gaat.
Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 23:04:
[...]

Als ze ook nog even de helpdeskers een stuk slimmer maken, gaat het leven een stuk leuker worden!!
En ook een stuk saaier ;)
Kortom, ik heb inmiddels een bak met geld uitgegeven aan de HellDesk en zit nog steeds met een downloadsnelheid van 13.5 KByte/sec. i.p.v. de 700 die ik voorheen had.
(Centrale niet geschikt voor ADSL2+)
Men is bezig met een verbetertraject voor de helpdesk, maar vergeet niet dat callcentre's tegenwoordig werken met standaard bellscripts die ze na moeten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
Ik heb ook problemen met de uitgaande nummerweergave. Als ik iemand anders bel die nummerweergave heeft, wordt er 'info01' weergegeven. Bel ik naar mijn mobiel, dan wordt er gewoon 'onbekend' gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
  • Laatst online: 09-04 12:25
Ja hier ook nog iemand zonder uitgaande nummerweergave, nummer is niet geporteerd maar nieuw.

Heeft er hier eigenlijk iemand nummerweergave al wel werkend gekregen? Ik ga alleen naar de helpdesk bellen als ik zeker weet dat het dan geregeld is, heb namelijk geen zin in ellenlange telefoonsessies.

[ Voor 52% gewijzigd door remmelt op 14-03-2008 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
Op dit forum zijn nog meer mensen met nummerweergave problemen. Wij zijn dus niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Who Am I? schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 10:28:
Op dit forum zijn nog meer mensen met nummerweergave problemen. Wij zijn dus niet de enige.
Hmmm ik denk dat ik weet waar dit zit.. en dit lijkt me een puur administratief foutje. Ik zal eens contact opnemen met een aantal mensen om te kijken of ik dit kan laten oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 09:30:
[...]

En ook een stuk saaier ;)
Geeft niet, mijn boek is bijna klaar. :)
[...]

Men is bezig met een verbetertraject voor de helpdesk, maar vergeet niet dat callcentre's tegenwoordig werken met standaard bellscripts die ze na moeten lopen.
Dat is mij (helaas) goed bekend.
Maar met al die scripts word ik behandeld als een halve mongool.
Leerde men ook maar de échte problemen te herkennen, aangereikt door klanten die net iets meer verstand van zaken hebben, dan de gemiddelde helpdesker.
Worden aan helpdeskers wel opleidingseisen gesteld, of kan je het werk ook door computers met OCR-herkenning laten doen? :+

Wat is het directe nummer van Bep?
Want ik heb inmiddels wel ernstig behoefte aan een goed gesprek. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Denan, ik zie dat in je profiel geen emailadres staat. Zou je me kunnen mailen? Ik ben zelf (sinds een week :P) werkzaam op de 2e lijns helpdesk (dus nee, niet dat callcenter) van Alice en zat ook al te kijken of ik hier nog iets kon betekenen. :)

8) Bep heeft mij zelfs al wel eens gebeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikelG
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

Mojo schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 12:13:
[...]
Ik ben zelf (sinds een week :P) werkzaam op de 2e lijns helpdesk (dus nee, niet dat callcenter) van Alice en zat ook al te kijken of ik hier nog iets kon betekenen. :)

oeh.... dus dat bestáát echt? :o

Zijn de mensen die je terugmailen dezelfde als die aan de telefoon zitten? Ik kreeg het idee dat ze via de e-mail in ieder geval nòg minder respect hadden voor klanten dan via de telefoon. :r

Ik hoop dat je het tij kunt keren daar, ik heb nagenoeg nooit respons gehad van die 2e-lijns, ook al werd me dat iedere keer weer beloofd door de 1e-lijns tell-sell niveau dumbo's

/sarcasm

By the way zijn mijn problemen nog steeds niet opgelost voor wie het wil weten, dit loopt dus al iets van 5 maanden...

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Alle email en telefoontjes komen naar mijn weten terecht bij de eerste lijn. Ik wil hier nog geen uitspraken over doen, want ik werk er dus nog maar net. :P

Ik heb zelf tot nou toe veel te maken gehad met klapperlijnen en dergelijke en daarbij wordt de verbinding omlaag geschroefd tot een acceptabel niveau met een stabiele verbinding. Veel contact met bbned dus. Wellicht later meer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denan, ik zie dat in je profiel geen emailadres staat. Zou je me kunnen mailen? Ik ben zelf (sinds een week :P) werkzaam op de 2e lijns helpdesk (dus nee, niet dat callcenter) van Alice en zat ook al te kijken of ik hier nog iets kon betekenen. :)

Zette ze Bep ook maar eens in op de afdeling Alice-slachtofferhulp.
Bep, ik ken je niet persoonlijk, maar ik hou nu al met heel mijn hart van je. _/-\o_

Overigens, een paar artikeltjes terug stond het emailadres van Denan :
denan@alicecomfortplus.alice.nl
2e lijns? Ahum. :9

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2008 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
Mojo schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 12:39:
Alle email en telefoontjes komen naar mijn weten terecht bij de eerste lijn. Ik wil hier nog geen uitspraken over doen, want ik werk er dus nog maar net. :P

Ik heb zelf tot nou toe veel te maken gehad met klapperlijnen en dergelijke en daarbij wordt de verbinding omlaag geschroefd tot een acceptabel niveau met een stabiele verbinding. Veel contact met bbned dus. Wellicht later meer. :)
Het is goed dat er wordt gedacht aan een stabiele lijn, maar ik zou toch graag daar over geinformeerd worden. Als er een mannetje van KPN na het meten van de lijn dat alles in orde is ga ik er van uit dat ik gewoon van de maximale snelheid gebruik kan maken.
Als het dus zo is dat vanwege koper kwaliteit of iets dergelijks de snelheid wordt aangepast wil ik dit graag weten!
Misschien, als het mogelijk is, dat er enige vorm van compensatie hiervoor komt, in de vorm van hogere upload snelheid of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mojo schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 12:39:

Aha, werkt dat zo.
Dan hebben ze bij mij kennelijk het verschil tussen een flinke kabelbreuk (op straatniveau) en een klapperlijn niet herkend, en de snelheid maar fors naar beneden geschroefd.
Ik had 700 KByte/sec vóór de kabelbreuk en zit nu op een 'goeie' 13.5 KByte/sec.
Wat kan het leven simpel zijn.

Nu nog even de juiste persoon/techneut vinden die er weer nieuwe batterijen in wil/kan doen.
Want de kabels zijn al bijna een week weer in orde.

Bep bel mij even, dan zijn wij er snel uit. _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2008 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Tja, een lijn kan soms gewoon niet sneller. Dit kan liggen aan de koperkwaliteit, afstand tot de centrale. Een ADSL lijn ligt niet correct volgens die database. De werkelijke afstand is nauwkeuriger als je op routenet een route plant van je huis naar de centrale. Zo liggen de kabels namelijk ook vaak. :)

Een lijn is in orde als er linesync is en een stabiel signaal. Dat wil nog niks zeggen over de snelheid. Het is natuurlijk ook gekkenwerk om overal 20mbit te kunnen garanderen als je op, zeg, 1000m van de centrale woont. :) Qua compensatie met een hogere uploadsnelheid is dat technisch gezien gewoon niet mogelijk. Je krijgt een bepaald profiel en als die lijn stabiel is, dan laat Alice het zo. Soms wordt een klant wel eens teruggebeld of deze tevreden is met de stabiliteit en snelheid.

Als een lijn op een bepaalde afstand geen acceptabele snelheid geeft is het wat anders natuurlijk. Stel je woont volgens de DB op 1000 meter en je traint in op 4Mbit kán er natuurlijk wat anders aan de hand zijn. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Mojo op 14-03-2008 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
Even via routenet gekeken. Nu is de afstand 2.1km, wat nogsteeds een maximale snelheid van 16mbit/s zou betekenen. Ik woon in een nieuwbouwappartement uit 1998 dus met koperkwaliteit zal het wel goed zitten volgens mij. Ook denk ik dat de kabels een iets efficientere route hebben dan op het kaartje.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2cK330F3yzSjhzc0qdgiXOcR/full.jpg

Ik lijk nu trouwens een zeikerd, maar ik begrijp heel goed dat er meer factoren spelen dan alleen afstand. Als het niet anders kan heb ik daar vrede mee, maar ik zou er graag over geinformeerd worden.

[ Voor 21% gewijzigd door Who Am I? op 14-03-2008 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

De leeftijd van het appartementencomplex wil niks zeggen. De leidingen in de grond kunnen goed al wat ouder zijn! :) Ik zie op je plaatje dat er wat water in de buurt ligt. Dat wil al meteen zeggen dat een leiding vaak wat anders loopt dan rechtstreeks. Hij moet ergens immers oversteken. :) Die 2,1 km is in ieder geval een meer realistische afstand. Ik denk zelf dat hij nog wel eens wat meer kan zijn.

Op die afstand is 8Mbit opzich wel een redelijke indicatie voor een fatsoenlijk stabiele verbinding. (Lees, hij klapt er niet om de dag eventjes uit).

[ Voor 5% gewijzigd door Mojo op 14-03-2008 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
In dit opzicht lijkt het misschien redelijk, maar ik krijg via de snelheidscheck op de Alice website een geschate snelheid van tussen de 16mbit/s en 20mbit/s. Ik neem aan dat via die check er van de afstand uit gegaan wordt. Lijkt mij beter als ze de snelheid lager inschatten zodat het alleen maar mee kan vallen. Het is ook niet goed voor de marketing als veel mensen lager halen dan beloofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 11:50:
[...]

Dat is mij (helaas) goed bekend.
Maar met al die scripts word ik behandeld als een halve mongool.
Leerde men ook maar de échte problemen te herkennen, aangereikt door klanten die net iets meer verstand van zaken hebben, dan de gemiddelde helpdesker.
Worden aan helpdeskers wel opleidingseisen gesteld, of kan je het werk ook door computers met OCR-herkenning laten doen? :+

Wat is het directe nummer van Bep?
Want ik heb inmiddels wel ernstig behoefte aan een goed gesprek. :)
Geen idee.. de 1e lijn staat iets te ver van me af ;)
Die scripts worden trouwens al bekeken en aangepast, maar soms zul je tegen een verschil in opleidingsniveau aanlopen bij het bellen van de helpdesk. Dat is ook zo bij onze eigen 2e/3e lijn, sommigen weten gewoon veel van alles, en anderen veel over slechts één onderwerp.

Over die wegvallende callerid bij uitvallende calls: Men is er naar aan het kijken. Het lijkt inderdaad op een administratief probleempje dat zonder al te veel moeite op te lossen is.

één van de broertjes? ;) (zoja, vraag die kerel met die sik maar waar ik zit)

Anyway.. ik heb geen direct adres in mijn sig staan aangezien ik nu al op 40 emails/uur zit :)
denan@comfortplus.alice.nl is een box die ik net even heb aangemaakt en in een low priority mailbox uitkomt.
MaikelG schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 12:25:
[...]

oeh.... dus dat bestáát echt? :o
<snip>
By the way zijn mijn problemen nog steeds niet opgelost voor wie het wil weten, dit loopt dus al iets van 5 maanden...
Ze bestaan wel degelijk en over het algemeen schrijven ze prima emails.

Was jij niet de klant die toch geen klant was en toen weer wel en toen weer niet en vervolgens 8902839 opzeg/welkom/tot ziens -brieven kreeg?
Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 12:42:
[...]

Zette ze Bep ook maar eens in op de afdeling Alice-slachtofferhulp.
Bep, ik ken je niet persoonlijk, maar ik hou nu al met heel mijn hart van je. _/-\o_

Overigens, een paar artikeltjes terug stond het emailadres van Denan :
denan@comfortplus.alice.nl
2e lijns? Ahum. :9
<- verwijst naar het feit dat die in een low prio mailqueue uitkomt :)
(Werk gaat voor, dit is iets dat ik er vrijwillig bij doe.)
Who Am I? schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 12:43:
[...]
Het is goed dat er wordt gedacht aan een stabiele lijn, maar ik zou toch graag daar over geinformeerd worden. Als er een mannetje van KPN na het meten van de lijn dat alles in orde is ga ik er van uit dat ik gewoon van de maximale snelheid gebruik kan maken.
Als het dus zo is dat vanwege koper kwaliteit of iets dergelijks de snelheid wordt aangepast wil ik dit graag weten!
Misschien, als het mogelijk is, dat er enige vorm van compensatie hiervoor komt, in de vorm van hogere upload snelheid of iets dergelijks.
Mojo: kun jij anders niet controleren wat voor profiel er op deze lijn staat? Wellicht kan hij inderdaad weer omhoog naar een acceptabel niveau.
Over die uploadsnelheid: die is maximaal 1-1.3Mbit voor ADSL2+. Als het mogelijk was om symmetrische lijnen uit te leveren hadden we geen glasvezel nodig gehad ;)
Who Am I? schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 13:35:
In dit opzicht lijkt het misschien redelijk, maar ik krijg via de snelheidscheck op de Alice website een geschate snelheid van tussen de 16mbit/s en 20mbit/s. Ik neem aan dat via die check er van de afstand uit gegaan wordt. Lijkt mij beter als ze de snelheid lager inschatten zodat het alleen maar mee kan vallen. Het is ook niet goed voor de marketing als veel mensen lager halen dan beloofd.
De check op alice.nl staat juist veel te scherp ingesteld, 95% van de klanten krijgt namelijk een veel hogere snelheid dan die check aangeeft. Ik denk dat dit een gevalletje 'slechte kabels/slecht koper' is.
Wat ook kan uitmaken is die Y-splitter die je hebt. Mocht die er nog tussen zitten->haal hem er tussenuit en gebruik korte kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
  • Laatst online: 09-04 12:25
Hoe kom je er eigenlijk achter waar je telefooncentrale is? De centrale is "Centrale: Asd-W" en daar zit ik 747m vanaf. De lijn is overigens prima, snel en voor zover ik weet behoorlijk stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Ik zal vanavond eens naar het profiel kijken. Ik zit nu namelijk ook gewoon thuis. :P Ik heb wel wat gegevens van je nodig, die kan je me even mailen. :)

Het is heel vaak afhankelijk van het koper. Daar kan Alice ook weinig aan doen.

In de postcode check staat ook een adres, dan weet je meteen waar de centrale is! :)

Emailadres staat in het profiel. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Mojo op 14-03-2008 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
Mojo schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 14:10:
Ik zal vanavond eens naar het profiel kijken. Ik zit nu namelijk ook gewoon thuis. :P Ik heb wel wat gegevens van je nodig, die kan je me even mailen. :)

Het is heel vaak afhankelijk van het koper. Daar kan Alice ook weinig aan doen.
Dat is prima! :) Ik ben op dit moment niet thuis, maar zal het vanmiddag mailen!
Wat is jou e-mail adres?

Heel erg fijn dat er direct gereageerd wordt op vragen en problemen! :)

Ik heb overigens gisteravond een email naar de klantenservice gestuurd, misschien dat je die kan onderscheppen ;) Mijn naam is: Sake van Pelt

[ Voor 12% gewijzigd door Who Am I? op 14-03-2008 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 13:56:

Over die wegvallende callerid bij uitvallende calls: Men is er naar aan het kijken. Het lijkt inderdaad op een administratief probleempje dat zonder al te veel moeite op te lossen is.
Tsjeetje, het is een probleem waar veel en langdurig over geschreven/geklaagd wordt en niemand heeft dat eerder opgepikt?
Heb je weleens aan salarisverhoging of functieverbetering gedacht? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
Ik heb je inmiddels gemaild Mojo (op de Gmail uit je profiel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 14:16:
[...]

Tsjeetje, het is een probleem waar veel en langdurig over geschreven/geklaagd wordt en niemand heeft dat eerder opgepikt?
Heb je weleens aan salarisverhoging of functieverbetering gedacht? :)
Been there.. done that.. got the t-shirt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Who Am I? schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 15:46:
Ik heb je inmiddels gemaild Mojo (op de Gmail uit je profiel).
Zoals ik het hier kan zien sta je op een wideopen profiel. Het lijkt er wel op dat je een instabiele lijn hebt (volgens de portcheck knalt hij er om de paar uur eventjes uit). Vanwege de lengte en kwaliteit van de kabel van de huiscentrale naar je huis is blijkbaar geen snelere verbinding mogelijk. Het zou kunnen helpen om de verbinding te cappen op een 10/1 mbit profiel. Je traint in met 9783/1041 Kbps. Alice garandeerd een verbinding van 10Mbit op een afstand tussen de 1-2KM, dus dat kan aardig kloppen. :) Vooral gezien het feit dat je waarschijnlijk al over de 2km heen zit.

Als je hem wilt cappen op 10 / 12 mbit kan je het beste even contact opnemen met de helpdesk, want ik weet niet of ik dat zomaar kan doen zonder een ticket :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 12:53:
[...]

Aha, werkt dat zo.
Dan hebben ze bij mij kennelijk het verschil tussen een flinke kabelbreuk (op straatniveau) en een klapperlijn niet herkend, en de snelheid maar fors naar beneden geschroefd.
Ik had 700 KByte/sec vóór de kabelbreuk en zit nu op een 'goeie' 13.5 KByte/sec.
Wat kan het leven simpel zijn.

Nu nog even de juiste persoon/techneut vinden die er weer nieuwe batterijen in wil/kan doen.
Want de kabels zijn al bijna een week weer in orde.

Bep bel mij even, dan zijn wij er snel uit. _/-\o_
Jouw snelheid staat ingesteld op 128kb, dit is een test profiel om te kijken of je uberhaubt wel intreedt en word door de netwerkbeheerder als het goed is omhooggezet als hij intrained naar een acceptabel niveau. In jouw geval waarschijnlijk 8mb aangezien je op een cisco centrale bent aangesloten (adsl).

Er is als het goed is al een case geplaatst om de lijn weer omhoog te brengen alleen hoop ik dat hij wel snel opgepakt word... Mojo :X

Ps. er lopen meer mensen op de 1e lijn die wel kennis hebben alleen jammer genoeg niet allemaal

[ Voor 5% gewijzigd door Slaiter op 14-03-2008 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Mojo schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 18:05:
[...]

Zoals ik het hier kan zien sta je op een wideopen profiel. Het lijkt er wel op dat je een instabiele lijn hebt (volgens de portcheck knalt hij er om de paar uur eventjes uit). Vanwege de lengte en kwaliteit van de kabel van de huiscentrale naar je huis is blijkbaar geen snelere verbinding mogelijk. Het zou kunnen helpen om de verbinding te cappen op een 10/1 mbit profiel. Je traint in met 9783/1041 Kbps. Alice garandeerd een verbinding van 10Mbit op een afstand tussen de 1-2KM, dus dat kan aardig kloppen. :) Vooral gezien het feit dat je waarschijnlijk al over de 2km heen zit.

Als je hem wilt cappen op 10 / 12 mbit kan je het beste even contact opnemen met de helpdesk, want ik weet niet of ik dat zomaar kan doen zonder een ticket :)
Nee dat mag niet tot mijn spijt geef mijn anders de inlogs om dingen gelijk naar bbned te plaatsen doe ik dat wel vanuit de 1e :P (mag jammer genoeg ook niet anders zouden veel problemen al snel opgelost worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Was ik al bang voor inderdaad.

Hieruit maak ik op dat je op de 1e lijn zit? :P

Ik zal je ticket even opzoeken Geduld.. :) Moet ik wel wat gegevens van je hebben. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Mojo op 14-03-2008 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Yup 1e lijn en ook totaal geen kennis van zaken, zoals sommigen 1e lijns medewerkers zien dan he ;) :P

Geduld.. als je je klantnummer even naar Mojo Passed, dan zou hij misschien de case gelijk kunnen oppakken.

Mojo.. staan 3 cases open voor Geduld als ik me niet vergis. ik dacht allemaal over hetzelfde probleem als ik het goed las. Weet niet precies in welke van de 3 de terugkoppeling is gegeven.

en nu ga ik tv kijken

[ Voor 4% gewijzigd door Slaiter op 14-03-2008 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 17:03:
[...]
Been there.. done that.. got the t-shirt ;)
Met 'The Boss' ? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slaiter schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 20:28:
Yup 1e lijn en ook totaal geen kennis van zaken, zoals sommigen 1e lijns medewerkers zien dan he ;) :P

Geduld.. als je je klantnummer even naar Mojo Passed, dan zou hij misschien de case gelijk kunnen oppakken.

Mojo.. staan 3 cases open voor Geduld als ik me niet vergis. ik dacht allemaal over hetzelfde probleem als ik het goed las. Weet niet precies in welke van de 3 de terugkoppeling is gegeven.
Geweldig bedankt voor je onderzoek.
Dat er zoveel cases openstaan verbaast mij niets.
Ik hol er telkens zeer intensief achteraan.
Alleen heb ik het idee dat de zaken door elkaar zijn gaan lopen bij Alice.

Achteraf is mijn verhaal/probleem heel simpel.
Op de dag van portering ADSL (BBned->BBned) had ik slechts 'het ADSL-lampje' op het modem.
Na 3 dagen 'zeuren' en door Alice HD flink in de rondte gestuurd te zijn, kreeg ik eindelijk verbinding met de buitenwereld (kwestie van provisoneren?).
Ik was zeer tevreden over de snelheid, via een centrale welke niet geschikt is voor ADSL2+.
Kwam op een DL-snelheid van zo'n 700 KByte/sec.

Op een dag was mijn ADSL-verbinding incl. mijn KPN-telefoonlijn zo dood als een pier.
Uiteraard contact gezocht met Alice, en tevens een storingsmelding telefonie gedaan bij KPN.
Onderzoek door KPN leerde dat mijn buurman een nieuwe fundering onder zijn huis liet maken en zijn aannemer voor het gemak maar liefst zo'n 2 meter KPN-kabel weggeknipt had.
(Duur grapje, 2 KPN-ers en 2 KPN-aannemers op zaterdag aan het werk.)

Toen de kabelbreuk eenmaal hersteld was zat ik plotseling op DL-snelheid van 31.5 KByte/sec.
De hamvraag was natuurlijk: ligt het aan een slecht herstelde kabel of heeft Alice/BBned mij afgeknepen?
Een paar dagen later stond er een KPN-er voor de deur om (kennelijk in opdracht van Alice) een lijnmeting te doen.
Dat was een bijzondere gebeurtenis.
Hij heeft mij op een ander aderpaar omgestoken, wat geen verbetering gaf.
Op mijn vraag of hij nu de lijn niet beter even op kon meten het antwoord: daar heb ik geen apparatuur voor (!?) 8)7
Ik moest maar door mijn internetprovider een 'duo-onderzoek' op te zien starten.

Kortom, volgens mij is er niets (meer) aan de hand, ervan uitgaande dat de kabel goed hersteld is geworden, want zowel (KPN)telefonie als ADSL werken alweer een week.

Als Alice of BBned nu nog zo vriendelijk is weer de situatie te creëren zoals voor de kabelbreuk ben ik -denk ik- weer uiterst tevreden met mijn 700 KB.
(Oftewel: testprofiel eraf en kraan open.)
Ik had immers totaal géén klachten voor de kabelbreuk!
Dat gedoe van de buurman heeft er m.i. voor gezorgd dat allerlei partijen (nodeloos) opzoek gingen naar allerlei mogelijke oorzaken.

Of denk ik nu te simpel?

Mvg.
Geduld.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2008 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 23:27:
[...]

Geweldig bedankt voor je onderzoek.
Dat er zoveel cases openstaan verbaast mij niets.
Ik hol er telkens zeer intensief achteraan.
Alleen heb ik het idee dat de zaken door elkaar zijn gaan lopen bij Alice.

Een paar dagen later stond er een KPN-er voor de deur om (kennelijk in opdracht van Alice) een lijnmeting te doen.
Dat was een bijzondere gebeurtenis.
Hij heeft mij op een ander aderpaar omgestoken, wat geen verbetering gaf.
Op mijn vraag of hij nu de lijn niet beter even op kon meten het antwoord: daar heb ik geen apparatuur voor (!?) 8)7
Ik moest maar door mijn internetprovider een 'duo-onderzoek' op te zien starten.
Geen dank hoop dat je case snel opgepakt word :)

En mede ook door dat soort praktijken komen er veel problemen. Ik wil absoluut niet met een vinger gaan wijzen naar KPN, maar ik ondervind te vaak dat KPN zijn werk gewoon niet correct uitvoerd bij de klant als ze door ons zijn aangestuurt. Alleen kunnen wij daar weinig aan doen, omdat ze daar gewoon behoorlijk eigenwijs lijken te zijn. Lees maar eens de verslagen van de consumentenbond, deze hebben zelfs de discussies met KPN gestaakt, omdat er niets uitkwam.

Simpel voorbeeld hoe het fout kan lopen:

- Klant heeft geen analoogsignaal op de lijn, maar wel bv ADSL en krijgt een nieuwlijnservice.
- KPN komt langs en kijkt even rond, meet de lijn en vind signaal (de oude provider) en gaat weg.
- Klant word opgeleverd, maar geen internet?? (Tja hoe zal dat komen :? :X )
- Klant belt boos, dat wij onze afspraken niet nakomen en wil soms al gelijk opzeggen.
- Wij sturen een case om KPN opnieuw aan te sturen (zelf aan IS/Ra rommelen kan, maar is niet raadzaam)
- KPN word aangestuurt en maakt een afspraak met de klant bv dinsdag tussen 8 en 13.00

Ervaring leert dat er dan 3 mogelijkheden zijn:

De klant kan dan niet en belt KPN om te verzetten, deze geven aan niets te weten (terwijl de afspraak/brief toch echt van KPN is) en verwijzen terug naar de provider. (=nieuwe case = nog langer geen internet)

KPN komt wel, maar doet alleen een briefje in de bus om de afspraak evt te verzetten, de klant belt het nummer en krijgt hetzelfde verhaal dat KPN de opdracht van de provider moet krijgen, terwijl deze al uitgezet was naar de KPN. (=nieuwe case = nog langer geen internet)

In het gunsige geval doen ze wel hun werk en zal de verbinding ook gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjm229
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-06 17:26
Hier mijn ervaringen Alice.
Ik had adsl over isdn van BBned, dus in januari bij kpn belbudget analoog aangevraagd ( Dat is goedkoper als via Alice ) Dit was binnen twee weken operationeel.
Zo gauw de lijn het deed Ailce aangevraagd met een nieuw nummer. Dit was 3 weken later operationeel.
Veel moeite gehad met de router achter de copperjet, maar nu de copperjet in ZIPB staat, werkt het intenet perfect.
Ik heb nog de volgende problemen:
2. Alice ADSL2+ 1245.18
3. TweakDSL ADSL2 1114.66

Hierboven mijn speedtest uitslagen van de oude 10Mb lijn van BBned en de eerste paar weken van Alice.
De laatste anderhalve week kom ik niet boven de 857 uit.
Uitgaande nummerweergave doet het nog steeds niet. Heeft vorige week wel 48 uur gewerkt.
Facturen zijn niet op te halen.
Bij mijn moeder die ik al in oktober vorig jaar ( als proefkonijn ) naar Alice heb laten overzetten doet de uitgaande nummerweergave het ook nog steeds niet ( geporteerd nummer )
E-mails naar de helpdesk worden niet beantwoord.

Verder geen klachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Geduld, je staat hier nog steeds in de testomgeving op een 128/128 profiel. Reset je modem eens. Als dit niet helpt, neem contact op met de helpdesk met daarin de vraag of je profiel weer omhoog gezet kan worden. Je zit op een ADSL1 centrale, dus meer dan 8Mbit is sowieso niet mogelijk. :)

Je zit dicht op de centrale (661m) dus je zou op iets van 7 Mbit in moeten kunnen trainen. :)

Hoop je daarmee voldoende te hebben geholpen. Meer kan ik niet voor je doen, want je probleem wordt door iemand anders hier op de 2e lijn behandeld. :)

Zoals ik het hier kan zien wordt je volgens mij vandaag teruggebeld. Laat even weten als dat gebeurd, dan kijk ik er meteen zelf naar. :)

Ik heb bij BBned de vraag terug gelegd of ze je profiel weer kunnen verhogen. :) Ik wil hierbij even zeggen dat dit al gaande was, ik heb het proces alleen wat versneld, door de vraag zelf te beantwoorden. :P

[ Voor 27% gewijzigd door Mojo op 15-03-2008 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk om te zien dat er nu 1e en 2e lijns werknemers van Alice tussen zitten, in eens worden er dingen duidelijk waar anders nooit achter was te komen.

Mijn Verkering met Alice is na 5 maanden bijna over ik stop ermee 1e 2 maanden totaal geen problemen lekker vlot lijntje op kleine 800 mtr van adsl2+ centrale ruime 17mb/sec om vervolgens ineens een vreselijke klapperlijn te krijgen.

traject naar de centrale na gelopen nergens werkzaamheden vele mails echter zonder resultaat sta nu gecapped op een kleine 13mb/sec met nog steeds de zelfde klapperlijn.

Downloaden van de nieuwsgroepen lukt bijna niet meer omdat ik er steeds uit wordt geknikkert wegens teveel aansluitingen.

Enigste antwoord wat de eerste lijn kan bedenken is, "we weten niet wat het probleem is en vragen nog even uw geduld" dat is dus al ruim 2 maanden zo en mijn geduld is op ik ben pleite.

en dan heb ik het nog niet eens over de Soap uitgaand nummer mee sturen.

Rest mij de tekst waarom ik dit bericht begon.

Mojo, Slaiter, en Denan jullie verdienen een dikke pluim om hier in jullie vrije tijd nog zoveel energie in te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudonline
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 13:04
Inmiddels heb ik alweer geruime tijd Alice, en het internet werkt prima. Echter kan ik nog steeds geen gebruik maken van de telefonie omdat geen enkel draadloos DECT toestel dat ik thuis heb liggen met het Alice modem werkt. Bij de helpdesk van Alice geven ze inderdaad toe dat er problemen kunnen zijn met bepaalde DECT toestellen maar helaas kunnen ze geen toestellen noemen die wel werken. Graag wil ik hier vragen of er mensen zijn die een draadloos telefoontoestel gebruiken zonder problemen en welk merk/type dit is. Dan kan ik een goed toestel aan gaan schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ruudonline schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 11:13:
Inmiddels heb ik alweer geruime tijd Alice, en het internet werkt prima. Echter kan ik nog steeds geen gebruik maken van de telefonie omdat geen enkel draadloos DECT toestel dat ik thuis heb liggen met het Alice modem werkt. Bij de helpdesk van Alice geven ze inderdaad toe dat er problemen kunnen zijn met bepaalde DECT toestellen maar helaas kunnen ze geen toestellen noemen die wel werken. Graag wil ik hier vragen of er mensen zijn die een draadloos telefoontoestel gebruiken zonder problemen en welk merk/type dit is. Dan kan ik een goed toestel aan gaan schaffen.
Voor je een nieuw toestel aanschaft zou ik eerst maar eens een goedkoop draad toestel proberen.

Er zijn nl al heeeeel veel toestellen geprobeerd daardoor denk ik dat bepaalde toestellen niet zouden werken een broodje aap verhaal is.

Ik heb zelf een philips dect 225 met 3 toestellen en dat heeft 5 maanden probleemloos gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
hmmm dat broodje aap valt wel mee. er zijn inderdaad DECT toestellen die niet goed werken (een aantal van panasonic bvb) of spookgedrag vertonen. Zo ken ik bijvoorbeeld een siemens basisstation dat weigert een ringtone te laten horen op 80% van de VoIP lijnen... Tenzij de telefoon IN het basisstation zit. Ligt de telefoon ergens in huis->gaat hij niet over..

Test 1 is in ieder geval altijd:-> sluit een bedraad toestel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudonline
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 13:04
Helaas heb ik geen bedraad toestel (meer), dus die zal ik ook moeten aanschaffen. Zal vast voor 20 euro wel moeten lukken. Maar hoe dan ook: het moet gewoon met een draadloos toestel gaan werken omdat voor mij bedraad echt geen optie is. Inmiddels heb ik wel op een forum gevonden dat een philips 1401b wel zou moeten werken en die kost maar 25 euro. Het is in ieder geval een bekend probleem dat de copperjet niet met alle DECT toestellen overweg kan, dit wordt dus ook erkend door de helpdesk van Alice.

Hier nog even de reactie van Alice (behoorlijk wat taalfouten):

Bedankt voor uw e-mail. Uw vraag betreft factuur en telefonie.

Wij hebben wu berichten in goede orde ontvangen. Over enige dagen zult u een e-mail gaan ontvangen dat de nieuwe factur voor u in te zien is op de Alice Lounge. Vanaf dat ogenblik kunt u uw factuur bekijken. Verder zal inderdaad uw nummer worden gaan overgenomen. Echter verzoeken wij u om telefonisch contact op te neemn hierover, daar wij graag zekerheid willen hebben of uw verbinding goed werkt.
Betreffende de telefoontoetellen, raden wij u aan om eens een analoog toestel uit te proberen. Het is inderdaad waar dat diverse DECT telefoontoestellen niet goed functioneren op het Alice modem. Helaas hebben wij nog geen compleet overzicht van welke merken en types niet goed werken. Onze excuses voor het ongemak dat u hierdoor ondervindt.

Hopelijk hebben wij u hiermee voldoende geïnformeerd

[ Voor 48% gewijzigd door ruudonline op 15-03-2008 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Inderdaad het is geen broodje aap. Er zijn bepaalde toestellen die niet lekker werken met Alice. Het probleem is alleen dat we nog geen goede inzicht hebben in welk toestel niet (goed) werkt of spookgedrag vertonen.

Om deze informatie wel te krijgen en te kunnen verschaffen is het handig, dat als mensen problemen ondervinden met een bepaald toestel, deze problemen melden aan de helpdesk al dan niet per mail), zodat wij samen met de 2e lijn een lijst kunnen opstellen van deze toestellen. Ook het melden van toestellen die wel goed werken kan hierin helpen.

Ik hoop dat als we er genoeg hebben, dit doorgezet kan worden en dat er een oplossing komt, die voor de klant goed is.

Zoals Denan al aangeeft Test 1 is inderdaad altijd een bedraad toestel aansluiten echter werken bepaalde bedrade toestellen ook niet vlekkeloos, dit zijn over het algemeen specifieke kpn,tele2 en upc toestellen. Het beste kun je gewoon een goedkoop gama toestelletje proberen. Kost geen drol en ik neem aan dat bereikbaar zijn en kunnen bellen het belangrijkste is?

Ik snap dat het niet leuk is en dat het behoorlijke ergenis kan opleveren als je eerst lees dat alle analoge toestellen werken en dat, dat achteraf niet zo blijkt te zijn. Ik hoop dan ook echt dat daar snel meer inzicht in komt, danwel dat er een oplossing komt hiervoor. Alleen heb ik daar door beperkte mogelijkheden geen enkele inzicht in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yspriem
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-02-2023
Kan de mail niet versturen:
Het geweigerde e-mailadres was xxx_76@hotmail.com. Onderwerp 'test', Account: 'in.alice.nl', Server: 'out.alice.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '550 5.7.1 Unable to relay for xxx_76@hotmail.com', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 550, Foutnummer: 0x800CCC79.
Zegt mij nix. Zit gewoon thuis en wil een mailtje sturen. Iemand enig idee? Ik kan wel email ontvangen.

[ Voor 5% gewijzigd door yspriem op 15-03-2008 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

yspriem.. Dit zou je eventueel kunnen proberen.

1. probeer eerst een of smtp.alice.nl als smtp wel werk. Als dat niet lukt dan word het iets lastiger.

De error kan namelijk veroorzaakt worden doordat je IIS SMTP Service geïnstalleerd heb en dat deze service gebruikt word ipv de VPOP3.

De oplossing zou het sluiten van deze IIS service kunnen zijn, waarna de VPOP opnieuw word opgestart.

* Ga naar Start -> Control Panel -> Administrative Tools -> Services in Windows.
* Zoek naar "Simple Mail Transfer Protocol" (ook wel eens Microsoft Simple Mail Transfer Protocol of Microsoft SMTP Service genoemt)
* Dubbelklik hierop om bij de settings te komen
* Druk op de Stop-knop om de service te stoppen
* Zorg dat je hem daarna op Disabled set
* Zoek nu de VPOP3 Email Server service
* Rechtsklik hierop en kies voor herstart

Let wel dit kan een oplossing zijn, wat niet wil zeggen dat het ook de oplossing is in jouw geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slaiter schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 07:55:
[...]

Geen dank hoop dat je case snel opgepakt word :)

En mede ook door dat soort praktijken komen er veel problemen. Ik wil absoluut niet met een vinger gaan wijzen naar KPN, maar ik ondervind te vaak dat KPN zijn werk gewoon niet correct uitvoerd bij de klant als ze door ons zijn aangestuurt. Alleen kunnen wij daar weinig aan doen, omdat ze daar gewoon behoorlijk eigenwijs lijken te zijn. Lees maar eens de verslagen van de consumentenbond, deze hebben zelfs de discussies met KPN gestaakt, omdat er niets uitkwam.
Gelukkig weet en begrijp ik het één en ander over de werking van internet en raak niet zo snel van slag.
Maar wat wel ergerlijk is, dat de HD weer niet begrijpt wat belangrijk nieuws of feiten zijn in een probleem die niet in de scripts beschreven staan.
Daardoor loop ik steeds tegen een 'firewall' aan, en moet het hele verhaal van voren af aan telkens stapje voor stapje uitleggen.
Daarna ligt het aan het IQ van de helper, of ie er op de juiste wijze -wel of niet- iets mee gaat doen.
Dat systeem irriteert mij wél mateloos.

Het lijkt wel of ik telkens les aan het geven ben (a 25 eurocent per minuut).
Beter is: Als ze iets buitensporigs aantreffen (zoals in mijn geval), de zaak sneller overgeven aan een professional.

Kortom, had ik niet het geduld gehad of van het hele internet niets begrijp, had ik van Alice allang mijn neus vol gehad en was mopperend weer vertrokken.
Zo'n call-center is wel leuk om de (vaak een beetje stomme) fouten van eindgebruikers te kunnen teckelen, maar niet om specifieke en buitensporige problemen op te lossen, is mijn ervaring inmiddels.

Nogmaals bedankt voor je inzet.
(Zit na een korte reset nog op 13.5, maar wacht rustig even af, de dag is nog niet om.)

P.S. Zonder te willen stoken in een goed huwelijk: De meetKPN-er sprak zich wél volmondig en laatdunkend uit over de bekwaamheid en manier van werken van o.a. mijn huidige provider.
En dat uit de mond van een lijnmeter zonder lijnmeter. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Had ook niet anders verwacht dat je na een reset nog op 13,5 zou zitten. :P De vraag ligt inmiddels bij BBned om je verbinding weer omhoog te schroeven, hier kunnen een paar dagen overheen gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mojo schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 14:09:
Had ook niet anders verwacht dat je na een reset nog op 13,5 zou zitten. :P De vraag ligt inmiddels bij BBned om je verbinding weer omhoog te schroeven, hier kunnen een paar dagen overheen gaan. :)
OK, begrepen.
Ook nog geweldig bedankt voor je inzet.
Pagina: 1 ... 7 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.