Slaiter schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 20:28:
Yup 1e lijn en ook totaal geen kennis van zaken, zoals sommigen 1e lijns medewerkers zien dan he
Geduld.. als je je klantnummer even naar Mojo Passed, dan zou hij misschien de case gelijk kunnen oppakken.
Mojo.. staan 3 cases open voor Geduld als ik me niet vergis. ik dacht allemaal over hetzelfde probleem als ik het goed las. Weet niet precies in welke van de 3 de terugkoppeling is gegeven.
Geweldig bedankt voor je onderzoek.
Dat er zoveel cases openstaan verbaast mij niets.
Ik hol er telkens zeer intensief achteraan.
Alleen heb ik het idee dat de zaken door elkaar zijn gaan lopen bij Alice.
Achteraf is mijn verhaal/probleem heel simpel.
Op de dag van portering ADSL (BBned->BBned) had ik slechts 'het ADSL-lampje' op het modem.
Na 3 dagen 'zeuren' en door Alice HD flink in de rondte gestuurd te zijn, kreeg ik eindelijk verbinding met de buitenwereld (kwestie van provisoneren?).
Ik was zeer tevreden over de snelheid, via een centrale welke niet geschikt is voor ADSL2+.
Kwam op een DL-snelheid van zo'n 700 KByte/sec.
Op een dag was mijn ADSL-verbinding
incl. mijn KPN-telefoonlijn zo dood als een pier.
Uiteraard contact gezocht met Alice, en tevens een storingsmelding
telefonie gedaan bij KPN.
Onderzoek door KPN leerde dat mijn buurman een nieuwe fundering onder zijn huis liet maken en zijn aannemer voor het gemak maar liefst zo'n 2 meter KPN-kabel weggeknipt had.
(Duur grapje, 2 KPN-ers en 2 KPN-aannemers op zaterdag aan het werk.)
Toen de kabelbreuk eenmaal hersteld was zat ik plotseling op DL-snelheid van 31.5 KByte/sec.
De hamvraag was natuurlijk: ligt het aan een slecht herstelde kabel of heeft Alice/BBned mij afgeknepen?
Een paar dagen later stond er een KPN-er voor de deur om (kennelijk in opdracht van Alice) een lijnmeting te doen.
Dat was een bijzondere gebeurtenis.
Hij heeft mij op een ander aderpaar omgestoken, wat geen verbetering gaf.
Op mijn vraag of hij nu de lijn niet beter even op kon meten het antwoord: daar heb ik geen apparatuur voor (!?)
Ik moest maar door mijn internetprovider een 'duo-onderzoek' op te zien starten.
Kortom, volgens mij is er niets (meer) aan de hand, ervan uitgaande dat de kabel goed hersteld is geworden, want zowel (KPN)telefonie als ADSL werken alweer een week.
Als Alice of BBned nu nog zo vriendelijk is weer de situatie te creëren zoals voor de kabelbreuk ben ik -denk ik- weer uiterst tevreden met mijn 700 KB.
(Oftewel: testprofiel eraf en kraan open.)
Ik had immers totaal géén klachten voor de kabelbreuk!
Dat gedoe van de buurman heeft er m.i. voor gezorgd dat allerlei partijen (nodeloos) opzoek gingen naar allerlei mogelijke oorzaken.
Of denk ik nu te simpel?
Mvg.
Geduld.
[
Voor 5% gewijzigd door
Verwijderd op 15-03-2008 23:26
]