Soms is het lastig om echt aan te geven of een bepaald type toestel goed werkt op het modem.Slaiter schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 13:13:
Inderdaad het is geen broodje aap. Er zijn bepaalde toestellen die niet lekker werken met Alice. Het probleem is alleen dat we nog geen goede inzicht hebben in welk toestel niet (goed) werkt of spookgedrag vertonen.
Om deze informatie wel te krijgen en te kunnen verschaffen is het handig, dat als mensen problemen ondervinden met een bepaald toestel, deze problemen melden aan de helpdesk al dan niet per mail), zodat wij samen met de 2e lijn een lijst kunnen opstellen van deze toestellen. Ook het melden van toestellen die wel goed werken kan hierin helpen.
Ik hoop dat als we er genoeg hebben, dit doorgezet kan worden en dat er een oplossing komt, die voor de klant goed is.
Je hebt m.i. namelijk ook nog te maken spontane errors in de verbinding van en naar de provider.
Voorbeeld 1 in mijn omgeving:
Fiberworld/DIS-telecom (BBned en zelfde modem als bij Alice): in de beginperiode, veel verbindingen waarbij de ene kant wel iets hoort en de andere kant niet.
Dat is nu zo goed als voorbij.
Vanaf het allereerste begin Siemens Gigaset DECT (3 looptelefoons) in gebruik.
Voorbeeld 2 in mijn omgeving:
Alice: heel soms zijn er verbindingen waarbij de ene kant wel iets hoort en de andere kant niet.
Heel soms geen kiestoon.
Gebruiker krijgt niet het idee of klachten dat ie oproepen mist.
Toestel: Profoon DECT met 4 looptelefoons.
Mijn eigen ervaringen (Siemens Gigaset A200, met 4 looptelefoons) zullen waarschijnlijk 19 maart a.s. een aanvang nemen.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2008 15:15 ]