Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervaring - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 22 Laatste
Acties:
  • 144.103 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slaiter schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 13:13:
Inderdaad het is geen broodje aap. Er zijn bepaalde toestellen die niet lekker werken met Alice. Het probleem is alleen dat we nog geen goede inzicht hebben in welk toestel niet (goed) werkt of spookgedrag vertonen.

Om deze informatie wel te krijgen en te kunnen verschaffen is het handig, dat als mensen problemen ondervinden met een bepaald toestel, deze problemen melden aan de helpdesk al dan niet per mail), zodat wij samen met de 2e lijn een lijst kunnen opstellen van deze toestellen. Ook het melden van toestellen die wel goed werken kan hierin helpen.

Ik hoop dat als we er genoeg hebben, dit doorgezet kan worden en dat er een oplossing komt, die voor de klant goed is.
Soms is het lastig om echt aan te geven of een bepaald type toestel goed werkt op het modem.
Je hebt m.i. namelijk ook nog te maken spontane errors in de verbinding van en naar de provider.

Voorbeeld 1 in mijn omgeving:
Fiberworld/DIS-telecom (BBned en zelfde modem als bij Alice): in de beginperiode, veel verbindingen waarbij de ene kant wel iets hoort en de andere kant niet.
Dat is nu zo goed als voorbij.
Vanaf het allereerste begin Siemens Gigaset DECT (3 looptelefoons) in gebruik.

Voorbeeld 2 in mijn omgeving:
Alice: heel soms zijn er verbindingen waarbij de ene kant wel iets hoort en de andere kant niet.
Heel soms geen kiestoon.
Gebruiker krijgt niet het idee of klachten dat ie oproepen mist.
Toestel: Profoon DECT met 4 looptelefoons.

Mijn eigen ervaringen (Siemens Gigaset A200, met 4 looptelefoons) zullen waarschijnlijk 19 maart a.s. een aanvang nemen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2008 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:36
denan schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 09:30:
[...]

Hmmm uitgaande nummerweergave is een vreemde, dat zou een routeringsprobleemje kunnen zijn.
Email me anders eens je adres/accountgegevens op denan@alicecomfortplus.alice.nl. Ik zal meteen ook eens naar de lounge kijken.

Even voor de volledigheid: Heb je een nummer laten porteren? Zonee weet ik waarschijnlijk waar het 'mis' gaat.

[...]

En ook een stuk saaier ;)

[...]

Men is bezig met een verbetertraject voor de helpdesk, maar vergeet niet dat callcentre's tegenwoordig werken met standaard bellscripts die ze na moeten lopen.
Ik heb je een email gestuurd maar ik krijg em terug ....

denan@alicecomfortplus.alice.nl
Unrouteable address

Kun je mij anders even emailen?
Dan zal ik je mijn gegevens doorsturen.

Problemen met de Lounge zijn nog steeds niet opgelost, en dit na weken erover zeuren en emailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
Slaiter schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 13:13:
Inderdaad het is geen broodje aap. Er zijn bepaalde toestellen die niet lekker werken met Alice. Het probleem is alleen dat we nog geen goede inzicht hebben in welk toestel niet (goed) werkt of spookgedrag vertonen.

Om deze informatie wel te krijgen en te kunnen verschaffen is het handig, dat als mensen problemen ondervinden met een bepaald toestel, deze problemen melden aan de helpdesk al dan niet per mail), zodat wij samen met de 2e lijn een lijst kunnen opstellen van deze toestellen. Ook het melden van toestellen die wel goed werken kan hierin helpen.
Het is niet alleen met alice maar met alle VoIP/VoDSL leveranciers. Het heeft iets te maken met de signalering van de DTMF/beltonen. De leveranciers (panasonic) zijn ervan op de hoogte en hebben in hun eigen lab de problemen kunnen reproduceren. Daarna is het echter heel stil geworden :)
Zoals Denan al aangeeft Test 1 is inderdaad altijd een bedraad toestel aansluiten echter werken bepaalde bedrade toestellen ook niet vlekkeloos, dit zijn over het algemeen specifieke kpn,tele2 en upc toestellen.
Kleine aanvulling: Alle bedrade toestellen werken, tenzij ze stuk zijn.
Wat WEL kan voorkomen is dat het toestel met een carrier-preselect werkt (bvb tele2) en intern voor elk nummer een voorgeprogrammeerd voorkiesnummer draait (1602). Deze toestellen werken nooit bij andere providers aangezien ze voor elk ingetoetste nummer dat telefoonnummer draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
HoppyF schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 16:14:
[...]

Ik heb je een email gestuurd maar ik krijg em terug ....

denan@alicecomfortplus.alice.nl
Unrouteable address

Kun je mij anders even emailen?
Dan zal ik je mijn gegevens doorsturen.

Problemen met de Lounge zijn nog steeds niet opgelost, en dit na weken erover zeuren en emailen.
Was inderdaad een typo die ik later aangepast heb: Het moet zijn->denan@comfortplus.alice.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
denan schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 17:02:
[...]

Was inderdaad een typo die ik later aangepast heb: Het moet zijn->denan@comfortplus.alice.nl
Ok, bedankt, email komt eraan....

Ik heb al veel gezegd over Alice en probeer positief te blijven maar soms is het moeilijk.
Dat er problemen ontstaan is niet erg, dat gebeurt overal. De manier waarop het opgelost wordt (of juist het ontbreken daarvan), is vervelend.

Ondanks de aardige mensen van de helpdesk moet er soms ook nog wat actie komen.

Wat verder ook prettig zou zijn is dat Alice een website maakt waar werkzaamheden en storingen gemeld worden. Daar zouden veel mensen blij mee zijn.
Niets is vervelender dan een storing in het internet of telefonie zonder dat je weet of het een bekend probleem is waar al aan gewerkt wordt of niet.
Verder blijf ik erbij dat er voor storingen een gratis (of tegen locaal tarief) telefoonnummer zou moeten zijn om de helpdesk te bereiken. Een storing is niet het probleem van de klant maar van Alice. Het is wat anders als je hulp wilt voor je eigen problemen op te lossen, bijvoorbeeld het instellen van je email account op je PC. Daar mag best een betaald telefoonnummer tegenover staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
HoppyF schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 17:37:
[...]

Ok, bedankt, email komt eraan....

Ik heb al veel gezegd over Alice en probeer positief te blijven maar soms is het moeilijk.
Dat er problemen ontstaan is niet erg, dat gebeurt overal. De manier waarop het opgelost wordt (of juist het ontbreken daarvan), is vervelend.

Ondanks de aardige mensen van de helpdesk moet er soms ook nog wat actie komen.

Wat verder ook prettig zou zijn is dat Alice een website maakt waar werkzaamheden en storingen gemeld worden. Daar zouden veel mensen blij mee zijn.
Niets is vervelender dan een storing in het internet of telefonie zonder dat je weet of het een bekend probleem is waar al aan gewerkt wordt of niet.
Verder blijf ik erbij dat er voor storingen een gratis (of tegen locaal tarief) telefoonnummer zou moeten zijn om de helpdesk te bereiken. Een storing is niet het probleem van de klant maar van Alice. Het is wat anders als je hulp wilt voor je eigen problemen op te lossen, bijvoorbeeld het instellen van je email account op je PC. Daar mag best een betaald telefoonnummer tegenover staan.
Je mail is binnen, ik zal er maandag even naar kijken.

Wat betreft dat storingsnummer->mooi idee, maar in de praktijk zullen alle klanten dan spontaan dat nummer gaan bellen voor alle vragen.. en dan moet je 1829831x per uur uitleggen dat ze het andere nummer moeten gebruiken.. met als gevolg 34832 kwade klanten.
Er zijn providers die iets dergelijks geprobeerd hebben in het verleden en dat is nooit goed gegaan. :)

Wat betreft de website ben ik het met je eens. Ik ben aan het kijken of hier een project voor op te starten is (http://support.alice.nl oid) zodat de pagina's dezelfde functonaliteit krijgen als die van internlnet (http://www2.internl.net/servicedesk/). Dat die pagina´s goed zijn merk ik vaak aan het feit dat bepaalde screenshots van mezelf terug te vinden zijn in de handleidingen van andere grote providers :) (een aantal keer zelfs met mijn gebruikersnaam nog in de invulvelden die op de screenshots te zien zijn)

Die facturen van je zal ik wel even regelen, zo'n probleem is dat niet.

Edit: smiley overdose.. vast iets met zaterdag en nog werken :P

Add: Er zijn trouwens ook plannen om een paar Alice medewerkers actief(en semi-officieel) op fora te laten reageren. De afgelopen tijd hebben deze mensen het vooral erg druk gehad wegens de start van Alice in Nederland, maar ik verwacht dat ze binnenkort tijd hebben om dit soort zaken op te pikken.
Waarbij 'binnenkort' een relatief begrip is natuurlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door denan op 15-03-2008 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yspriem
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-02-2023
Slaiter schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 13:39:
yspriem.. Dit zou je eventueel kunnen proberen.

1. probeer eerst een of smtp.alice.nl als smtp wel werk. Als dat niet lukt dan word het iets lastiger.

De error kan namelijk veroorzaakt worden doordat je IIS SMTP Service geïnstalleerd heb en dat deze service gebruikt word ipv de VPOP3.

De oplossing zou het sluiten van deze IIS service kunnen zijn, waarna de VPOP opnieuw word opgestart.

* Ga naar Start -> Control Panel -> Administrative Tools -> Services in Windows.
* Zoek naar "Simple Mail Transfer Protocol" (ook wel eens Microsoft Simple Mail Transfer Protocol of Microsoft SMTP Service genoemt)
* Dubbelklik hierop om bij de settings te komen
* Druk op de Stop-knop om de service te stoppen
* Zorg dat je hem daarna op Disabled set
* Zoek nu de VPOP3 Email Server service
* Rechtsklik hierop en kies voor herstart

Let wel dit kan een oplossing zijn, wat niet wil zeggen dat het ook de oplossing is in jouw geval.
met smtp ipv out krijg ik geen foutmelding maar ze blijven staan in het postvak uit.

btw ik heb vista en kan je pad: start- control panel enz dus niet goed volgen, control panel komt niet na start naar voren. Heb je een andere optie?

En je hebt het over vpop3. ik ken aleen pop3.

Nog een edit: als ik op verzenden/ontvangen klik dan gebeurt er nix maar stuur ik een nieuw bericht of selecteer ik 1 uit postvak uit dan kan ik wel Verzenden!

gaat de goeie kant op!

Heb nu nix meer in postvak uit staan. Laten we het hierbij of moet ik toch nog iets doen.

Blijkbaar heeft iig geholpen om out te vervangen doot smtp. Toch staat out in mijn folder: welkom bij Alice. Laatste pagina, uw server gegevens.

[ Voor 14% gewijzigd door yspriem op 15-03-2008 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
denan schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 18:02:
[...]

Je mail is binnen, ik zal er maandag even naar kijken.

Wat betreft dat storingsnummer->mooi idee, maar in de praktijk zullen alle klanten dan spontaan dat nummer gaan bellen voor alle vragen.. en dan moet je 1829831x per uur uitleggen dat ze het andere nummer moeten gebruiken.. met als gevolg 34832 kwade klanten.
Er zijn providers die iets dergelijks geprobeerd hebben in het verleden en dat is nooit goed gegaan. :)

Wat betreft de website ben ik het met je eens. Ik ben aan het kijken of hier een project voor op te starten is (http://support.alice.nl oid) zodat de pagina's dezelfde functonaliteit krijgen als die van internlnet (http://www2.internl.net/servicedesk/). Dat die pagina´s goed zijn merk ik vaak aan het feit dat bepaalde screenshots van mezelf terug te vinden zijn in de handleidingen van andere grote providers :) (een aantal keer zelfs met mijn gebruikersnaam nog in de invulvelden die op de screenshots te zien zijn)

Die facturen van je zal ik wel even regelen, zo'n probleem is dat niet.

Edit: smiley overdose.. vast iets met zaterdag en nog werken :P

Add: Er zijn trouwens ook plannen om een paar Alice medewerkers actief(en semi-officieel) op fora te laten reageren. De afgelopen tijd hebben deze mensen het vooral erg druk gehad wegens de start van Alice in Nederland, maar ik verwacht dat ze binnenkort tijd hebben om dit soort zaken op te pikken.
Waarbij 'binnenkort' een relatief begrip is natuurlijk.
Bedankt weer voor je snelle reactie.
Ik kan me voorstellen dat het inrichten van twee telefoonlijnen, een betaalde 0900 lijn en een gewoon nummer verwarrend kan zijn voor klanten. Er zijn natuurlijk altijd klanten die dan zullen proberen het "goedkope" nummer te bellen terwijl de vraag daarvoor niet geschikt is.
Dat er een 0900 nummer gebruikt wordt begrijp ik ook wel, de relatief lage abo prijs kan alleen als de extra diensten niet inbegrepen zijn. Dat is wel logisch, andere ISP's doen dat ook.

Een storings/werkzaamheden pagina zou zeer welkom zijn. Veel mensen zullen dit waarderen, en het helpt Alice een betere provider te worden. Zoals je weet komt er een flinke stroom negatieve berichten op Alice af, vaak terecht. Dit alles zorgt er ook voor dat nieuwe klanten gaan afhaken. Daar heb ik persoonlijk ervaring mee. Ik adviseer collega's, familie, vrienden toch maar even voorzichtig te zijn met een Alice abo te nemen. Dat advies zou ik niet geven als ik heel positief was.
Er zijn ook veel mensen die de kat uit de boom kijken en eerst afwachten wat een nieuwe provider gaat doen. Een half jaar of een jaar is vrij normaal. Dit komt ook omdat veel mensen toch al aan een langlopend contract zitten en niet per direct wegkunnen.

Ik vind het verder erg positief dat er Alice medewerkers op de fora reageren en actie willen ondernemen al dan niet "officieel". Dat kweekt goodwill en zal de stemming doen omkeren.
Op de diverse fora lees je vaak de negatieve ervaringen, de positieve reacties kom je minder vaak tegen, dat is normaal want je ziet het ook bij andere ISP's maar het kan wel de indruk wekken dat er veel mis gaat. Soms is dat ook zo, maar niet altijd.
Bij Alice zie ik vooral veel administratieve missers. De achterliggende techniek is volgens mij wel in orde. Het BBned netwerk is immers niet nieuw. Mijn vorige ISP was ook een BBned provider en hierover was ik best tevreden. Dat was ook de reden dat ik wel naar een nieuwe BBned provider durfde over te stappen. Ondanks de te verwachten aanloopproblemen. Dat moet je wel voor lief nemen als je bij een net opstartende provider een abo neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 18:02:
Ik kan mij er iets bij voorstellen.
Maar..... als ik na 3 dagen 'zeuren' bij de HD, over een misser van Alice, een uitvoerige mail met alle details schrijf naar Alice om tenminste mijn telefoonkosten vergoed te krijgen, krijg ik - waarschijnlijk van hetzelfde call-center - een lullig mailtje terug dat ik maar een brief moet sturen naar Alice, Postbus 1404, 6501 BK Nijmegen.
Bij Tros-Radar zouden ze daar de koude douche voor ontvangen.

Enfin, die brief (copy/paste/print email) gaat echt de deur wel uit.
Verhoogd met 44 eurocent voor de postzegel en dit keer mijn uurloon. :)

Mijn punt: Als je handelt in communicatie, communiceer dan in vredesnaam fatsoenlijk, duidelijk, kort en krachtig, maar stuur de mensen i.i.g. niet het bos in.
(Een forward naar de juiste afdeling, was bijv. in mijn geval ook een goede oplossing geweest.)

Kijk maar even mee: Uw mail. Alice ID: 80414

P.S. Als ik lees bij een internetprovider: Uw verzoek tot creditering kunnen wij uitsluitend schriftelijk in behandeling nemen., wat moet ik mij daar bij voorstellen?
Dat emails niet schriftelijk zijn?
Lijkt mij een flinke aantasting van een groot deel van het eigen bestaansrecht. |:( 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2008 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:15
Zo, gisteren een medewerker van Alice aan de telefoon gehad ie eindelijk heeft toegegeven dat het aan mij verstrekte telefoonnummer per ongeluk bij iemand anders terecht gekomen was. Fijn om te weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 23:22:
[...]
Kijk maar even mee: Uw mail. Alice ID: 80414
Ik werk niet op de alice helpdesk dus ik heb ook geen toegang tot hun mailarchief.
P.S. Als ik lees bij een internetprovider: Uw verzoek tot creditering kunnen wij uitsluitend schriftelijk in behandeling nemen., wat moet ik mij daar bij voorstellen?
Dat emails niet schriftelijk zijn?
Lijkt mij een flinke aantasting van een groot deel van het eigen bestaansrecht. |:( 8)7
Waarschijnlijk zien ze je verzoek tot creditering als een klacht. De regels voor klachten/crediteringsverzoeken zijn dat deze altijd schriftelijk ingediend moeten worden, voorzien van een handtekening. Dit is redelijk normaal bij alle ISP's/bedrijven in nederland.

add: de email uitprinten->ondertekenen en opsturen zal voldoende zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door denan op 16-03-2008 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mctherebel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-02 14:56
Ik wil even zeggen dat ik groot respect heb voor Denan, Slaiter, en Mojo. Geweldig dat jullie op deze manier mensen helpen met problemen. Dit zorgt voor oplossingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op zondag 16 maart 2008 @ 13:39:
[...]

Ik werk niet op de alice helpdesk dus ik heb ook geen toegang tot hun mailarchief.

[...]

Waarschijnlijk zien ze je verzoek tot creditering als een klacht. De regels voor klachten/crediteringsverzoeken zijn dat deze altijd schriftelijk ingediend moeten worden, voorzien van een handtekening. Dit is redelijk normaal bij alle ISP's/bedrijven in nederland.

add: de email uitprinten->ondertekenen en opsturen zal voldoende zijn.
Begrijp mij goed, het gaat mij er niet om Alice af te katten, maar aan te geven als punten van verbetering.
Tis toch te gek voor woorden dat ik met een internetprovider niet kan of mag communiceren per email.
(Hun broodwinning.)

Overigens en zijn ook genoeg goede punten te noemen (daar hoor je eigenlijk niemand over):
Bij een Alice-klant uit mijn directe omgeving (het proefkonijn) is alles van A tot Z prima en geruisloos verlopen.
Helpdesk neemt tegenwoordig telkens binnen 1 seconde het gesprek aan.
Mijn 1e faktuur zag er - na een eerste blik- correct uit, incl. connect a friend.
Ook waren de 3 dagen (wens-/porteringsdatum->werkelijke oplevering) keurig verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2008 @ 15:30:
[...]

Begrijp mij goed, het gaat mij er niet om Alice af te katten, maar aan te geven als punten van verbetering.
Tis toch te gek voor woorden dat ik met een internetprovider niet kan of mag communiceren per email.
(Hun broodwinning.)
Klopt, maar zulke klachten/crediteringsverzoeken gaan het Archief in. Normaal accepteren ze ook gescande brieven, of gemailde PDF'jes, maar ik weet niet 100% zeker of dat ook bij Alice support het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adam23
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-06 14:50
Mojo schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 14:09:
Had ook niet anders verwacht dat je na een reset nog op 13,5 zou zitten. :P De vraag ligt inmiddels bij BBned om je verbinding weer omhoog te schroeven, hier kunnen een paar dagen overheen gaan. :)
Mojo, ik zit bij Alice vanaf september 2007. Eerste 2 maanden verliepen zonder problemen,download rond 13Mbit/s,de afstand tot aan de centrale circa 1471m (postcodecheck bbned) maar afgand op de lijndemping van 26,5 dB zou rond 1900m moeten zijn.Begin december kreeg ik last van kraakende telefoonlijn,internetsnelheid wiel ook terug, tot 1Mbit/s. Ik heb eerst modem vervangen (geleend van een kolega, ook Alice klant), daarna heb ik ook de kabels vervangen, zonder resultaat.Mijn conclusie was dus, dat de probleem in de lijn vanaf de centrale tot isra punt moet zitten of in de centrale zelf.Alle mijn bevindingen heb ik aan de helpdesk doorgegeven, met verzoek om mijn lijn door te laten meten (duometing) . Helpdesk medewerker ging mee accord, maar vier weken later(zonder overleg) kreeg ik nieuwe modem toegestuurd.Ik wist dat mijn modem goed was, maar toch nieuwe modem aangesloten, de klachten bleven exact dezelfde. Weer helpdesk gebeld,hele verhaal opnieuw gedaan, technische afdeling zou storing verder onderzoeken. Na aantal weken kreeg ik telefoon van Alice medewerker met mededeling dat mijn profiel aangepast zou worden, op mijn vraag of de lijn doorgemeten was kreeg ik geen antwoord. Volgens mij is mijn verbinding gecapt op 8/1Mbit profiel, werkelijke download snelheid 5,5 Mbit/s, grote verschiel met snelheid die ik in begin had.Niets aan te doen, dacht ik, maar paar weken geleden kreeg ik oproep voor pechgeval( ik werk voor anwb wegenwacht) bij ons in de buurt. Tot mijn verbazing moest ik, auto van kpn medewerkers die in onze wijkkast bezig waren, aan de praat te krijgen(lege accu :* ) .Ik heb gebruik van situatie gemaakt en gelijk wat dingen gevraagd, en inderdaad, er waren wat problemen maar die zouden inmiddels opgelost zijn.Ik heb gelijk helpdesk gebeld met verzoek om mijn profiel aan te passen (terug op wideopen profiel), maar dit werd tot paar keer toe geweigerd. Nou, dit is hele lange verhaal geworden, maar ik hoop dat jij kunt me helpen om profiel aanpasing voor elkaar te krijgen. Mocht je mijn klantnummer nodig hebben, dan stuur ik hem naar jou email adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:52
Ik heb inmiddels al een mail terug gekregen van Alice, erg snel dus!

Geachte heer van Pelt,

Bedankt voor uw e-mail. Uw vraag betreft informatie over uw Alice internetverbinding.

Uit onze controle blijkt u inderdaad een te lage downloadsnelheid te behalen. Graag lopen we met u een aantal stappen en procedures door om zodoende het probleem te achterhalen.

U begrijpt wellicht dat dit niet via e-mail kan aangezien dit zeer tijdrovend zal zijn. We vragen u dan ook vriendelijk om telefonisch contact op te nemen met onze helpdesk. Een van onze telefonische medewerkers kan u verder helpen.

Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u ons bereiken op 0900-1560 (ma t/m vrij: 08.00 - 22.00 uur, za: 09.00 - 22.00 uur, 25 eurocent per minuut) of op www.alice.nl.
Wij horen graag van u.

Met vriendelijke groet,

Het Alice team

Ik weet alleen nog niet wat ik ga doen, gezien Mojo al gecheckt heeft of het sneller kan en heeft geconcludeerd dat de lijn instabiel wordt op hogere snelheid. Het bellen van de klantenservice is ook niet gratis namelijk :P

[ Voor 3% gewijzigd door Who Am I? op 16-03-2008 22:35 ]

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Adam23.

Erg lastig en zeker niet oke een 1e lijns medewerken kan geen meting toezeggen aan de klant, maar wel eventueel een verzoek doen hiervoor aan de 2e lijn. Meestal word er dan een 4tel meting gedaan om een aantal zaken na te kijken en vaak word er ook met de lijnbeheerder (lees kpn) overlegt. Ik vind het persoonlijk ook erg raar dat kpn niets aan bbned heeft teruggekoppeld over eventuele problemen in de wijkkast. Het kan dus zijn dat dit in opdracht van bbned is gebeurd om jouw lijn weer goed te krijgen, maar dat kan ik natuurlijk niet zeker weten. Je profiel aanpassen gaat trouwens niet zomaar ik raad je aan om een mail te sturen met je verzoek en uitleg over deze kwestie, maar houdt er rekening mee dat hij niet ingewilligd word.

Het is trouwens niet de bedoeling dat er onderhands zaken geregeld worden hier op het forum. Hoe graag we dit ook zouden doen werkt dat alleen averechts aangezien dat onze baan kan kosten. Zaken uitzoeken en eventueel wat extra aandacht voor een probleem oke dat kan, maar verder gaan lijkt me niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adam23
Slaiter

Bedankt voor je snelle reactie. Dat is inderdaad niet mijn bedoeling dat er onderhands zaken geregeld worden. Wat ik wil, is wat informatie en mischien advies hoe kan ik via de officiele weg profiel aanpassing voor elkaar krijgen.Kpn monteurs waren in opdracht van kpn zelf bezig, storing was door twee IPB klanten bij kpn gemeld. Over mijn storing wisten zij niets , mijn gegevens kwamen in hun data base niet voor, geen verzoek tot lijn meting, dat heb ik ook meteen gevraagd. Verzoek om profiel aanpassing heb ik telefonisch gedaan, niets meer van gehoord. Na twee weken mail gestuurd. Op mijn mail heb ik wel antwoord gekregen, mijn profiel wordt niet aangepast . Maar ja , ik geef niet zomaar op, ik blijf proberen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Ik wil inderdaad wel dingen even nakijken. Maar een ticket voor je aanmaken ga ik niet doen. In het geval van "Who am I" was er al het een en ander aan de hand, dat heb ik gewoon opgezocht en het proces wat versneld.

Als je je profiel inderdaad weer omhoog wilt hebben, kan je inderdaad het beste een mail sturen of de 1e lijns helpdesk nog eens bellen.

Overigens, voordat BBned een lijnmeting gaat doen, wordt eerst een nieuwe modem gestuurd, dat is namelijk een stuk minder duur en daar wil het probleem ook nog wel eens liggen. :) Vandaar dus dat je een modem hebt gekregen.

Ik kan vanavond je profiel wel even bekijken, maar aanpassen zonder een ticket van de 1e lijn ga ik niet doen. :) Maar als je de eerste lijn opbelt met de mededeling dat je snelheid te laag is voor de afstand van de centrale en dat je op je met je vorige provider wél een hoge snelheid hebt behaald, zou dat wel een ticket op moeten leveren. :)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
@alle 1e lijners:

Schijnbaar gaat het goed: http://www.ad.nl/test/ber...e_klant_steeds_beter.html

"Na het doorlopen van het keuzemenu noteert internetprovider Alice de gemiddeld kortste wachttijd: 2 seconden. "

add: gemm een 8.7. De hoogst scorende ISP in het overzicht.

add:
@GuidoA
Die mailbox is even snel aangemaakt om wat vreemde dingen te onderzoeken die bijvoorbeeld bij HoppyF speelden, het is niet de bedoeling dat je daar vragen aan gaat stellen... Maar.. je vraag mbt tot uitgaande nummerweergave->Het is bekend en is een administratief probleem(pje). Men is nu bezig om alle accounts te controleren op deze afwijking en zonodig te corrigeren.

@hoppyF:
Je staat inderdaad 2x in de Alice systemen. We gaan uitzoeken wat het juiste account is en alles opschonen. Om verwarring te voorkomen zal ik je lounge acces bekijken als dit opgelost is.

[ Voor 59% gewijzigd door denan op 17-03-2008 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mojo schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 14:09:
Had ook niet anders verwacht dat je na een reset nog op 13,5 zou zitten. :P De vraag ligt inmiddels bij BBned om je verbinding weer omhoog te schroeven, hier kunnen een paar dagen overheen gaan. :)
Vanochtend modem een half uurtje rust gegeven en .....
(meting via www.speedtest.nl)

Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland 708.2 KByte/sec (=5666 kbps)

Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen 49.6 KByte/sec (=397 kbps)

Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. 764.0 Conn/min

Ping test Nederland
Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer 16.0 ms

Heren Denan, Slaiter en Mojo nogmaals bedankt voor jullie inzet.
Mijn huwelijk is weer gered. _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2008 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb van mijn vorige provider nog eenzelfde modem (ook BBned) liggen, als die ik van Alice 'te leen' heb.
Kan iemand mij vertellen welke basisinstellingen dat modem moet krijgen om te communiceren met het Alice-netwerk, in geval het Alice-modem defect raakt?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2008 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
Je kan toch gewoon alle instellingen overnemen van heet Alice modem?
Als je inlogt op je modem via: http://172.19.3.1/, kan je onder het kopje 'System' kun je een backup maken van de configuratie instellingen en die saven op je PC. Die kan je dan vervolgens gewoon inladen in dat andere modem.

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Who Am I? schreef op maandag 17 maart 2008 @ 10:43:
Je kan toch gewoon alle instellingen overnemen van heet Alice modem?
Als je inlogt op je modem via: http://172.19.3.1/, kan je onder het kopje 'System' kun je een backup maken van de configuratie instellingen en die saven op je PC. Die kan je dan vervolgens gewoon inladen in dat andere modem.
OK, bedankt voor deze handig en vooral eenvoudige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 10:46:
[...]

OK, bedankt voor deze handig en vooral eenvoudige oplossing.
Oeps, ik krijg:

Error Backing-up Configuration

There was an error creating the Configuration Profile.
Check the Event Log for details. Possibly the modem does not contain a valid configuration. Use "Save Config" to create one.

Als ik naar Save Config kijk, krijg ik het idee dat er straks misschien iets uit de hand gaat lopen.
Daar staat:
Please confirm that you wish to save the configuration.
There will be a delay while saving as configuration information is written to flash.

Of kan ik gewoon verder gaan en die opdracht (eerst) uitvoeren?

Nog een vraag: stel dat het mij lukt te saven, hoe zet ik die gegevens dan in het andere modem?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2008 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
Ik heb ook weleens wat veranderd in de instellingen (poorten doorsturen enzo) en daarna op 'save config' geklikt. Ik denk dat, omdat je nu nog op de default zit er geen configuratie is opgeslagen. Om een configuratie te maken moet je dus op savd config klikken en dan kan je wel backuppen.
Ik kan namelijk wel gewoon een backup opslaan.

De backup op je apparaat zetten doe je weer via 'Update'. Daar moet je de backup file opzoeken (*.tpr) en die laden.

[ Voor 22% gewijzigd door Who Am I? op 17-03-2008 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een vraag, omdat ik erg leergierig ben. _O-

Situatie van een kennis:
Zit bij Fiberworld/Dis-Telecom (BBned) met ADSL en (Vodsl)telefonie.
Beiden willen wij overzetten naar Alice.
ADSL overzetten is natuurlijk geen enkel probleem, maar hoe kunnen wij voorkomen dat zijn telefoonnummer 'gaat zweven', kwijtraakt of er een aantal weken geen gebruik van kan maken?

Dat vraag ik omdat Alice pas een aantal weken na de portering van ADSL, het tel.nummer gaat claimen en overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 12:49:
Nog een vraag, omdat ik erg leergierig ben. _O-

Situatie van een kennis:
Zit bij Fiberworld/Dis-Telecom (BBned) met ADSL en (Vodsl)telefonie.
Beiden willen wij overzetten naar Alice.
ADSL overzetten is natuurlijk geen enkel probleem, maar hoe kunnen wij voorkomen dat zijn telefoonnummer 'gaat zweven', kwijtraakt of er een aantal weken geen gebruik van kan maken?

Dat vraag ik omdat Alice pas een aantal weken na de portering van ADSL, het tel.nummer gaat claimen en overzetten.
Bij fiberworld duidelijk maken dat ze het nummer moeten bewaren. (ot: Zat dis/fiberworld niet in een of ander vaag faillisementsverhaal? of was dat weer die hostingtak?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op maandag 17 maart 2008 @ 13:14:
[...]

Bij fiberworld duidelijk maken dat ze het nummer moeten bewaren. (ot: Zat dis/fiberworld niet in een of ander vaag faillisementsverhaal? of was dat weer die hostingtak?)
Bewaren tot Alice na een paar weken het nr. opeist?
Bij een organisatie als FW? _O-
En hoe gaat dat dan, als je intussen geen (ADSL) verbinding met FW meer hebt?
Geen telefoon?
(Los van het tijdelijke nr.)

FW is weer in opspraak geraakt door de hostingtak.
En voordat de provider-/telecom-tak in het nieuws komt, wil mijn kennis al weg zijn. :)

Overigens, er is wel een regel in de maak dat een tel.nr. ongeveer een maand bewaard dient te worden.
Als providers en telco's anderhalf jaar je telefoongegevens moeten bewaren, is een maand een tel.nummer bewaren een eitje, niet? :P

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2008 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
Is alles trouwens gelukt 'Geduld' ? (wat een heerlijke nick om in een zin te gebruiken :X , net als de mijne overigens :P )

Edit:
Met het overzetten van de instellingen bedoel ik ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Who Am I? op 17-03-2008 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Who Am I? schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:04:
Is alles trouwens gelukt 'Geduld' ? (wat een heerlijke nick om in een zin te gebruiken :X , net als de mijne overigens :P )

Edit:
Met het overzetten van de instellingen bedoel ik ;)
Eerlijk gezegd, wachtte ik tot iemand zou roepen: stop niet doen! :)
Ik heb al zo lang met allerlei problemen te maken gehad, dat ik even zat te genieten van het feit dat alles nu prima loopt.
Noem het maar een soort verlatingsangst. :+

Maar ik ga het binnenkort wel in orde maken.
Bedankt voor je input en hulpvaardigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wanabo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-02-2014
denan schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 16:25:
[...]

Het is niet alleen met alice maar met alle VoIP/VoDSL leveranciers. Het heeft iets te maken met de signalering van de DTMF/beltonen. De leveranciers (panasonic) zijn ervan op de hoogte en hebben in hun eigen lab de problemen kunnen reproduceren. Daarna is het echter heel stil geworden :)

[...]

Kleine aanvulling: Alle bedrade toestellen werken, tenzij ze stuk zijn.
Wat WEL kan voorkomen is dat het toestel met een carrier-preselect werkt (bvb tele2) en intern voor elk nummer een voorgeprogrammeerd voorkiesnummer draait (1602). Deze toestellen werken nooit bij andere providers aangezien ze voor elk ingetoetste nummer dat telefoonnummer draaien.
Er is een thread op Alice gebruikers over verschillende telefoons. Het bevat een lijst van telefoons die wel en die niet werken.
Hierzo --> Welke telefoons werken wel, en welke niet in combinatie met Alice

Gebruikers Telel2, Glasvezel, KPN, UPC, Ziggo, Ad Exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
denan schreef op maandag 17 maart 2008 @ 09:22:
@alle 1e lijners:

Schijnbaar gaat het goed: http://www.ad.nl/test/ber...e_klant_steeds_beter.html

"Na het doorlopen van het keuzemenu noteert internetprovider Alice de gemiddeld kortste wachttijd: 2 seconden. "

add: gemm een 8.7. De hoogst scorende ISP in het overzicht.

add:
@GuidoA
Die mailbox is even snel aangemaakt om wat vreemde dingen te onderzoeken die bijvoorbeeld bij HoppyF speelden, het is niet de bedoeling dat je daar vragen aan gaat stellen... Maar.. je vraag mbt tot uitgaande nummerweergave->Het is bekend en is een administratief probleem(pje). Men is nu bezig om alle accounts te controleren op deze afwijking en zonodig te corrigeren.

@hoppyF:
Je staat inderdaad 2x in de Alice systemen. We gaan uitzoeken wat het juiste account is en alles opschonen. Om verwarring te voorkomen zal ik je lounge acces bekijken als dit opgelost is.
Korte wachttijd? Ja, dat is positief. Niets is vervelender om een lange tijd naar een wachtmuziekje te moeten luisteren. Buiten de snelle opneemtijd is de oplossingstijd ook belangrijk. Dat wordt in deze bereikbaarheidstest denk ik niet meegenomen.
Een one-stop-shopping benadering is wel prettig, je dropt je vraag/probleem en degene die je aan de lijn hebt zorgt ervoor dat het opgelost of beantwoord wordt. Dat degene zelf de vraag door iemand anders laat behandelen maakt niet uit.

Ik sta al lange tijd blijkbaar 2x in de systemen, vandaar de dubbele rekeningen, accounts, lijnen e.d.
Ik hoop dat dit nu opgelost kan worden want het is wel vervelend.
Mijn accountnaam waarmee ik inlog en wat mijn email adres is, is "voornaam"@alice.nl
Wat mijn voornaam is weet je wel. (dus niet hoppyf... ;) )
Het andere account is voornaam.achternaam, die mag dus vervallen.
Een 'reset' van mijn account mag wat mij betreft ook als ik maar weer in de Lounge kan om mijn facturen te bekijken. Het emailadres is van minder belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
HoppyF schreef op maandag 17 maart 2008 @ 17:45:
Ik sta al lange tijd blijkbaar 2x in de systemen, vandaar de dubbele rekeningen, accounts, lijnen e.d.
Ik hoop dat dit nu opgelost kan worden want het is wel vervelend.
Mijn accountnaam waarmee ik inlog en wat mijn email adres is, is "voornaam"@alice.nl
Wat mijn voornaam is weet je wel. (dus niet hoppyf... ;) )
Het andere account is voornaam.achternaam, die mag dus vervallen.
Een 'reset' van mijn account mag wat mij betreft ook als ik maar weer in de Lounge kan om mijn facturen te bekijken. Het emailadres is van minder belang.
Een van de accounts was al gewist, met crediteringen op 26feb. De kosten voor NewlineService die onterecht in rekening waren gebracht zijn ook al gecrediteerd (volgens mij deze week). Ik zal, wanneer ik wat tijd over heb, eens naar je lounge toegang kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Je komt overigens trouwens wel eens grappige dingen tegen.. :P Klant heeft geen linesync, in de portcheck blijkt dat de modem is afgekoppeld. Met de vraag om de modem weer aan te koppelen naar de klant toe en een BBned ticket aan te maken krijg je van de eerste helpdesk het volgende terug...

"Klant sluit modem weer aan, maar tussen 9 en 10 heeft klant zelf internet nodig, dus gebruikt deze de lijn van de andere provider"

Gôh, waarom zou Alice dan niet werken :X KPN ook weer lekker bezig geweest met het trekken van de kruisdraden enzo. :)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adam23
Mojo schreef op maandag 17 maart 2008 @ 08:37:
Ik wil inderdaad wel dingen even nakijken. Maar een ticket voor je aanmaken ga ik niet doen. In het geval van "Who am I" was er al het een en ander aan de hand, dat heb ik gewoon opgezocht en het proces wat versneld.

Als je je profiel inderdaad weer omhoog wilt hebben, kan je inderdaad het beste een mail sturen of de 1e lijns helpdesk nog eens bellen.

Overigens, voordat BBned een lijnmeting gaat doen, wordt eerst een nieuwe modem gestuurd, dat is namelijk een stuk minder duur en daar wil het probleem ook nog wel eens liggen. :) Vandaar dus dat je een modem hebt gekregen.

Ik kan vanavond je profiel wel even bekijken, maar aanpassen zonder een ticket van de 1e lijn ga ik niet doen. :) Maar als je de eerste lijn opbelt met de mededeling dat je snelheid te laag is voor de afstand van de centrale en dat je op je met je vorige provider wél een hoge snelheid hebt behaald, zou dat wel een ticket op moeten leveren. :)
Mojo, ik heb vanavond helpdesk gebeld, en als goed is, wordt ticket op dit moment aangemaakt. Ik zou erg op prijs stelen als je wat dingen voor mij gaat nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Dan heb ik voor 10 uur vanavond wat gegevens van je nodig, anders kan ik vandaag sowieso niks voor je betekenen. Bovendien werk ik voorlopig niet meer.. :) Heb een LAN-party van het weekend. :P Dus dan wordt het opgepakt door iemand anders. Daar kunnen een paar dagen overheen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adam23
Ik stuur e-mail met mijn klantnummer naar je toe.Mocht je meer gegevens nodig hebben daan hoor ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adam23
Mail versturen lukt niet, dus hier is mijn klantnummer NL00000784

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Ik kan hier nog geen ticket ontdekken. Ik ben bang dat ik het nou niet voor je kan oplossen. Over een paar dagen zou er wel een verandering moeten zijn. BBned heeft omstreeks januari je verbinding inderdaad naar beneden gezet. Je woont echter op ~1500m van de centrale. Het zou goed kunnen dat BBned je verbinding niet veel hoger wil zetten, want afhankelijk van je postcode gebied (waar ze de snelheid op inregelen voor het hele gebiedje) ligt dat overal op die 8Mbit.

Ik durf niet te zeggen hoe dit af gaat lopen, maar laat het sowieso even weten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adam23
Bedankt voor je inspanning en veel plezier met je Laan-party. Ik hou je inderdaad op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op maandag 17 maart 2008 @ 13:14:
[...]

Bij fiberworld duidelijk maken dat ze het nummer moeten bewaren.
Vraag: op welk moment claimt Alice het bestaande tel.nr. bij een andere partij?
Doen ze dat gelijk op het moment dat een nwe. klant een aanvraag bij Alice doet?
(Met in achtneming van de 1 week bedenktijd i.v.m. kopen op afstand.)
Of regelen ze zoiets bijv. 1 week voordat het nummer overgenomen wordt?
Er zal -ook voor Alice- toch wel een soort opzegtermijn bij de vorige dienstverlener gelden?

Graag krijg ik wat inzicht, om te bepalen hoe groot het gevaar is een nummer kwijt te raken.
Want eigenlijk staat een klant met de rug tegen de muur als ie (met nummerbehoud) wil wisselen van dienstverlener, als KPN niet één van de partijen is.
Of vluchten van een netlijn naar een kabelboer natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 23:24:
[...]

Vraag: op welk moment claimt Alice het bestaande tel.nr. bij een andere partij?
Doen ze dat gelijk op het moment dat een nwe. klant een aanvraag bij Alice doet?
(Met in achtneming van de 1 week bedenktijd i.v.m. kopen op afstand.)
Of regelen ze zoiets bijv. 1 week voordat het nummer overgenomen wordt?
Er zal -ook voor Alice- toch wel een soort opzegtermijn bij de vorige dienstverlener gelden?

Graag krijg ik wat inzicht, om te bepalen hoe groot het gevaar is een nummer kwijt te raken.
Want eigenlijk staat een klant met de rug tegen de muur als ie (met nummerbehoud) wil wisselen van dienstverlener, als KPN niet één van de partijen is.
Of vluchten van een netlijn naar een kabelboer natuurlijk.
Direct na de cool-off periode. Als de verbinding nog actief is bij de andere partij is het geen probleem, maar het is bij porteringen altijd aan te raden om de latende partij te vragen het nummer niet 'in de vriezer' te doen of aan KPN terug te geven.

@alle mensen die me toch aan het emailen zijn op dat comfortplus.alice.nl adres:
Ik werk niet op de alice CSD dus met individuele storingen/problemen kan ik weinig tot niets. Het is begrijpelijk dat men het toch probeert, maar ik had dat er niet voor niets duidelijk bij staan. Emails waar ik niet expliciet om vraag (zoals van HoppyF) zullen wegens tijdgebrek ook echt niet beantwoord kunnen worden.. .wees dus niet boos als ik niet reageer op je emailtje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 08:15:
[...]

Direct na de cool-off periode. Als de verbinding nog actief is bij de andere partij is het geen probleem, maar het is bij porteringen altijd aan te raden om de latende partij te vragen het nummer niet 'in de vriezer' te doen of aan KPN terug te geven.
OK bedankt.
Ik schat in dat je vanaf een week of 2 a 3 speling, wel een soort dubbele zekerheid kan creëren.
(Ook t.a.v. je netlijn!)

Samengevat zal de volgorde moeten zijn:
1) Alice aanvragen om ADSL en tel.nr. te porteren (en de wensdatum niet te krap nemen!*).
2) In de week bedenktijd gebeurt er niets (althans er worden geen claims gelegd bij de latende partij).
3) Vanaf een extra week wachten zou je in principe een opzegging aan de huidige ADSL-leverancier kunnen versturen, met daarin tevens het verzoek je netlijn en tel.nr. beschikbaar te houden voor overname door Alice.

Een absoluut verkeerde volgorde is: eerst opzeggen bij de huidige leverancier en daarna pas Alice aanvragen.
Je loopt - als de latende partij een fout maakt - dan extra risico (indien er nog niet geclaimd is) dat je netlijn 'gesloopt gaat worden' en je tel.nr. voorgoed weg is.
Netlijn slopen kan soms een week of 6 (of langer) duren, alvorens er een nieuwe ADSL-verbinding aangelegd kan worden.
Een nieuwe lijn aanleggen - als je die alleen voor ADSL gebruikte - kost bij Alice 69 euro.
En dan zwijg ik nog maar over een verloren gegaan tel.nummer.

*) Helemaal mooi is natuurlijk de wensdatum ongeveer gelijk (min ongeveer 1 week) te laten lopen met de opzegtermijn bij de huidige ADSL leverancier.

Let wel: dit is een scenario voor een situatie waarbij ADSL en telefoonnummer bij een internetprovider ondergebracht zijn.
Als het tel.nr. nog bij KPN-telecom is mag/moet je namelijk geen opzegging naar KPN-telecom sturen!
Dat deel regelt Alice altijd.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2008 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hmm :P Dit vind ik dan weer grappig. Ik bel net Alice ivm de uitgaande nummerweergave en ik krijg het verzoek schriftelijk (dus niet per email) dit kenbaar te maken in de hoop dat het dan sneller gaat werken. Gaat Alice ineens terug naar snailmail dan?

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Zwerver schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 13:34:
Hmm :P Dit vind ik dan weer grappig. Ik bel net Alice ivm de uitgaande nummerweergave en ik krijg het verzoek schriftelijk (dus niet per email) dit kenbaar te maken in de hoop dat het dan sneller gaat werken. Gaat Alice ineens terug naar snailmail dan?
Aub NIET doen :)
Het is bekend waar dit probleem ontstaat en men is er mee bezig (zie paar posts terug).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 12:25
Ah! Komt het dan goed voor alle klanten? Dat zou fijn zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
remmelt schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 15:00:
Ah! Komt het dan goed voor alle klanten? Dat zou fijn zijn!
Yup, het is een administratieve fout die men handmatig aan het corrigeren is. Hiervoor moeten ze wel alle orders nalopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlickAxe
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-09-2015
Hier nog even een positieve reactie. Alice werkt inmiddels top! 15/16 Mbit (helaas geen 20 Mbit) en prima telefoonnie! Mannetje van KPN heeft de lijn opgemeten en toen deed Alice het al (enkele dagen voor de werkelijke activatie). Helaas heeft het wel wat lang geduurd, maar dat gaat met de meeste ISP's zo.

Hoe krijg ik overigens toegang tot het modem? zijn dat de standaard inlog gegevens?

www.nlairsoft.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
Modemtoegang kan door in de adresbalk in je brwoser: http://172.19.3.1/ te typen, of door op die link te klikken. :P
Je inlognaam is: user
Je wachtwoord is: user

Admin inlog:
user: admin
wachtwoord: bb@|1cE322

Als ik dat wachtwoord niet mag geven moet je het even melden denan ;) Je kan hem namelijk ook op andere fora vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 07:51

Mon

Na een maandje gesurft te hebben via Alice zitten we nu 7+ dagen zonder internet. Vandaag kwam ons nieuwe modem aan, vraag me niet waarom dat nodig was, en ziedaar, nog steeds geen link.
Voor de zoveelste keer maar eens gebeld en de aardige helpdeskmeneer wist me te vertellen dat BBNed een lijnmeting gaat uitvoeren en we over 2 dagen maar weer moesten bellen om te zien hoe het daarmee staat.

Is die meting nodig? Internet heeft toch echt gewerkt met precies deze configuratie. En hoelang duurt zoiets echt, is het 2x klikken of moet er een monteur op pad oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Who Am I? schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 15:44:
Modemtoegang kan door in de adresbalk in je brwoser: http://172.19.3.1/ te typen, of door op die link te klikken. :P
Je inlognaam is: user
Je wachtwoord is: user

Admin inlog:
user: admin
wachtwoord: bb@|1cE322

Als ik dat wachtwoord niet mag geven moet je het even melden denan ;) Je kan hem namelijk ook op andere fora vinden.
Van mij mag je. De beveiliging is ook niet 100% en men ging er van uit dat tweakers er zo doorheen waren. Dit voorkomt echter wel dat mensen zonder 'tweak'-ervaring in de settings gaan rommellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Tja, als je ADSL in een keer niet meer werkt en bij BBNed noch bij jou thuis (vandaar het nieuwe modem) ligt geen fout, gaan ze de lijn doormeten, omdat daar die fout gewoon moet zitten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudonline
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 13:04
ruudonline schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 13:07:
Inmiddels heb ik wel op een forum gevonden dat een philips 1401b wel zou moeten werken en die kost maar 25 euro. Het is in ieder geval een bekend probleem dat de copperjet niet met alle DECT toestellen overweg kan, dit wordt dus ook erkend door de helpdesk van Alice.
Mijn probleem dat ik niet kon bellen (geen kiestoon) is gelukkig opgelost. Bovenstaand toestel werkt perfect!

Echter tot slot nog een vraag over de nummerportering: Hoe lang duurt dit na activatie van Alice? Inmiddels heb ik al een maand alice maar heb nog geen brief ontvangen dat mijn nummer geporteerd gaat worden. Ik betaal ook nog gewoon KPN-kosten. Wat mogelijk een probleem kan veroorzaken is het ontbreken van mijn toevoeging bij het huisnummer. Volgens mij moeten de gegevens van het te porteren nummer exact overeenkomen met de registratie bij KPN, anders gaat het fout. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
ruudonline schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 11:20:
[...]

Mijn probleem dat ik niet kon bellen (geen kiestoon) is gelukkig opgelost. Bovenstaand toestel werkt perfect!

Echter tot slot nog een vraag over de nummerportering: Hoe lang duurt dit na activatie van Alice? Inmiddels heb ik al een maand alice maar heb nog geen brief ontvangen dat mijn nummer geporteerd gaat worden. Ik betaal ook nog gewoon KPN-kosten. Wat mogelijk een probleem kan veroorzaken is het ontbreken van mijn toevoeging bij het huisnummer. Volgens mij moeten de gegevens van het te porteren nummer exact overeenkomen met de registratie bij KPN, anders gaat het fout. Klopt dit?
Hmmm zou kunnen.. tegenwoordig is huisnummer + postcode voldoende, maar op toevoeging huisnummer zou het fout kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nu het goede nieuws.

Vandaag is mijn telefoonnr. op de afgesproken dag vlekkeloos geporteerd naar Alice.
Helemaal top, incl. nummerherkenning over en weer.

Siemens Gigaset A200 met 4 toestellen werkt - zover ik tot nu toe kan beoordelen - ook zonder problemen.

Ik heb er toch nog een vraag over.
Zijn er commando's om bijv. (tijdelijk) nummerherkening uit te zetten, komt er ook nog wisselgesprek, antwoordapparaat enz. enz. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 19:59:
En nu het goede nieuws.

Vandaag is mijn telefoonnr. op de afgesproken dag vlekkeloos geporteerd naar Alice.

Siemens Gigaset A200 met 4 toestellen werkt - zover ik tot nu toe kan beoordelen - ook zonder problemen.

Ik heb er toch nog een vraag over.
Zijn er commando's om bijv. (tijdelijk) nummerherkening uit te zetten, komt er ook nog wisselgesprek, antwoordapparaat enz. enz. ?
Ze staan op de 'wish-list' maar de prioriteit ligt momenteel bij andere zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Hoi,

Sinds een week of 5 klant van Alice. Alles werkt, maarrrrrr:

-geen uitgaande nummerherkenning (maar da's bekend, wordt aan gewerkt)

-toch wel een lage downloadsnelheid: 4,5 Mbts/560 kbps (BBNED speedtest). Gegevens van mijn postcodecheck op de BBNED site:

Resultaat pcdb.bbned.nl (postcodecheck bbned)
ADSL is beschikbaar.
ADSL2+ is beschikbaar.
SDSL Bundeling is beschikbaar

Linesharing is beschikbaar.
Dit is een BBned locatie.

Centrale: Nm-Hes
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 3290 meter.

Kan het een beetje kloppen ivm de afstand?

verder:

-2 van de 10 x geen uitgaande kiestoon
-2 van de 10 x geen geluid bij binnenkomende telefoontjes. De beller hoort een harde ruis.
Gebruik een Profoon dect. Analoog toestel geprobeerd en andere dect, geen verbetering. Splitter en AB kabel al verwijderd. Copperjet zit rechtsreeks op ISRA punt met ca 20 meter kabel. Ook direct op ISRA geprobeerd met 1,5 meter kabel, allemaal geen verbetering.

Alice helpdesk is nog niet gekomen met een oplossing na vele telefoontjes en stelt telkens dezelfde vragen. Allied Data Technologies gevraagd om oplossing (leverancier van Copperjet). Doen wel hun best maar nog geen oplossing. Probleem is daar ook bekend. Aangeboden om een keer met het hele spul naar hen toe te gaan, want de O van opgeven staat bij mij pas op de laatste pagina van het woordenboek....:). Wacht nog op antwoord. Op een ander forum staat een tekening die zou helpen: een weerstand parallel over de telefoonlijn na de Copperjet phone-1 uitgang. Beetje huiverig om te proberen, is immers geen "normale" oplossing. Zou het misschien aan de afstand naar de centrale kunnen liggen? (zie lage downloadsnelheid).

Ik zie dat hier een paar slimme jongens van Alice aanwezig zijn. Het zou toch geweldig zijn als....:)

Groet

Ignas
Nijmegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 21:54:

-2 van de 10 x geen uitgaande kiestoon
-2 van de 10 x geen geluid bij binnenkomende telefoontjes. De beller hoort een harde ruis.
Gebruik een Profoon dect. Analoog toestel geprobeerd en andere dect, geen verbetering. Splitter en AB kabel al verwijderd. Copperjet zit rechtsreeks op ISRA punt met ca 20 meter kabel. Ook direct op ISRA geprobeerd met 1,5 meter kabel, allemaal geen verbetering.
Wat betreft je snelheid: dat kan prima kloppen op die afstand. Nog best netjes trouwens gezien de vaak slechte kwaliteit van het koper in Nijmegen :)

telefoongedoe:
VoIP is meer mijn ding en alice telefonie is momenteel VoDSL.. maar ik kan het allicht proberen->
Geen geluid bij een uitgaande kiestoon zou kunnen duiden op een hardware defect in de CJT, de ringtones worden namelijk in de CPE gegenereerd (of dit voor VoDSL ook zo is weet ik niet zeker).

Kun je ook iets specifieker zijn over het 2e probleem?
Is dat geen ringtone bij binnenkomende gesprekken? One way sound? (telefoon gaat over, jij hoort de andere kant maar zij horen jou niet?)

Ik neem aan dat je je ctj1616 al een keer hebt laten omruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
Oeh testjes
Centrale: Ut-W
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 544 meter.
Your current bandwidth reading is: 4.20 Mbps which means you can download at 537.74 KB/sec. from our servers.
:'( :'( Dat zou toch echt sneller mogen...

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:15
..En toen ging Alice mij een goed telefoonnumer geven zeiden ze. Niet dus, helemaal niks van ze gehoord alleen een niet werkende telefoon. Morgen dus maar weer met de mobiel de klantenservice bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mon schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 16:20:
Na een maandje gesurft te hebben via Alice zitten we nu 7+ dagen zonder internet. Vandaag kwam ons nieuwe modem aan, vraag me niet waarom dat nodig was, en ziedaar, nog steeds geen link.
Voor de zoveelste keer maar eens gebeld en de aardige helpdeskmeneer wist me te vertellen dat BBNed een lijnmeting gaat uitvoeren en we over 2 dagen maar weer moesten bellen om te zien hoe het daarmee staat.

Is die meting nodig? Internet heeft toch echt gewerkt met precies deze configuratie. En hoelang duurt zoiets echt, is het 2x klikken of moet er een monteur op pad oid?
Er zal door bbned toch echt een monteur op pad gestuurd worden die fysiek een meting gaat doen. Dit zal enkele dagen duren. Heb het ook meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 19:59:
En nu het goede nieuws.

Hihi, ze zijn er best trots op bij Alice dat nummerherkenning nu ook werkt, zie ontvangen email:
Geachte heer,
Gefeliciteerd! Vandaag is uw telefoonnummer 0xxxxxxxxx naar Alice overgezet! Het nummer 0xxxxxxxxx wordt nu ook met nummerherkenning bij uitgaande gesprekken door uw gesprekspartner herkend.

Toevoeging gebruikte draadloze telefoons:
Betreft Siemens Gigaset A200 basisstation + 4 Siemens Gigaset type A2 looptelefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Denan,

Dank voor je reactie!

Toevallig vandaag een melding van Alice gekregen dat er een nieuw modem onderweg is. Dus dat gaan we proberen!

Het telefoonprobleem: wanneer iemand belt gaat de telefoon gewoon over. Bij opnemen hoor ik niets, een dode lijn dus. Degene die belt hoort een hele harde ruis. Geen one-way sound. Dit gebeurd ongeveer 2 van de 10 x. Als de persoon terugbelt is het ok. Het gebeurd compleet willekeurig, soms 2x achter elkaar.

Misschien is het opgelost als ik het nieuwe modem heb. Uiteraard laat het ik het dan Alice weten en zet ik het in dit forum, want daar kunnen anderen weer wat mee misschien.

Bedankt voor je reactie op de snelheid van de internetverbinding trouwens, de huidige snelheid is prima voor mij en is altijd up zonder problemen! Dat mag ook wel eens gezegd.

Groet

Ignas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 13:52:
Het telefoonprobleem: wanneer iemand belt gaat de telefoon gewoon over. Bij opnemen hoor ik niets, een dode lijn dus. Degene die belt hoort een hele harde ruis. Geen one-way sound. Dit gebeurd ongeveer 2 van de 10 x. Als de persoon terugbelt is het ok. Het gebeurd compleet willekeurig, soms 2x achter elkaar.
Dat klinkt toch echt als een hardware probleem. One-way-sound problemen ontstaan vaak iets verder het netwerk in. Voor Alice had ik dergelijke problemen ook nog niet gehoord, dus ik ga er automatisch van uit dat het iets in de CPE is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
denan schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 14:38:
[...]

Dat klinkt toch echt als een hardware probleem. One-way-sound problemen ontstaan vaak iets verder het netwerk in. Voor Alice had ik dergelijke problemen ook nog niet gehoord, dus ik ga er automatisch van uit dat het iets in de CPE is.
Owh, ik heb dat ook al wel gehad hoor :P Betekend dit dat ik ook een brakke CJM heb dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Zwerver schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 14:52:
[...]

Owh, ik heb dat ook al wel gehad hoor :P Betekend dit dat ik ook een brakke CJM heb dan?
Kan... maar er zijn 23483209 mogelijke problemen(die allemaal op elkaar lijken) met een gelijk aantal oorzaken en symptomen. Of jouw probleem dus aan je CPE ligt kan ik zo niet zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
Dit heb ik ook, maar alleen als mijn schoonmoeder mobiel belt. Mijn moeder heeft de zelfde mobiel, dus daar ligt het niet aan. Misschien bepaalde provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlickAxe
Ben zeer tevreden met Alice, de snelheid is lager dan beloofd maar nog best ok. Upload is nog geen 50Kbyte.sec helaas... Wat betreft de ping, standaard rond de 7/8 ms.Testjes !

ADSL is beschikbaar.
ADSL2+ is beschikbaar.
SDSL Bundeling is beschikbaar

Maak nu gebruik van de actie SDSL bundeling! Voor meer informatie verwijzen wij u graag naar uw leverancier / account manager.

Linesharing is beschikbaar.
Dit is een BBned locatie.

Centrale: Tb-Reit
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1359 meter.

poging 1: Your current bandwidth reading is: 348.60 Mbps which means you can download at 43.58 MB/sec. from our servers.
poging 2: Your current bandwidth reading is: 12.63 Mbps which means you can download at 1.58 MB/sec. from our servers.

Poging 2 leek met toch iets realistischer :)

Heb nog wel een tik in me telefoon, die hoor ik zelf niet maar wel de mensen die gebeld worden. Iemand enig idee waar dat aan ligt?

Kan iemand ook helpen met het instellen van een webserver?

[ Voor 4% gewijzigd door SlickAxe op 20-03-2008 16:03 ]

www.nlairsoft.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Who Am I? schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 15:38:
[...]

Dit heb ik ook, maar alleen als mijn schoonmoeder mobiel belt. Mijn moeder heeft de zelfde mobiel, dus daar ligt het niet aan. Misschien bepaalde provider?
Nee, via de Alice lounge is sinds kort een optie "schoonmoederfilter" aan te zetten, uit een marktonderzoek bleek namelijk dat dit de meest gewenste nieuwe optie onder Alice klanten was. Gewoon even inloggen en dat vinkje weghalen en ze kan je weer bellen. ;)

Maar even serieus: Als het maar 1 provider is die dat soort klachten heeft->speel even de naam van de provider door.

@slickaxe:
tip: Haal die Y-splitter er eens tussenuit als je nummer al geporteerd is. Alle storende factoren verwijderen kan al snel enkele Mbits schelen.

[ Voor 6% gewijzigd door denan op 20-03-2008 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Nav bovenstaande post ook maar eens gekeken of het veel uitmaakt. Links is zonder splitter ertussen, rechts met.

Afbeeldingslocatie: http://home.kpnplanet.nl/~H.van.venrooy1@kpnplanet.nl/got/splitter.jpg

Wat jij zegt denan, het kan al snel wat schelen ;) Ik laat hem er lekker tussen zitten in ieder geval. Sneller en stabieler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
J0YR1D3R schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 19:42:
Nav bovenstaande post ook maar eens gekeken of het veel uitmaakt. Links is zonder splitter ertussen, rechts met.

[afbeelding]

Wat jij zegt denan, het kan al snel wat schelen ;) Ik laat hem er lekker tussen zitten in ieder geval. Sneller en stabieler :)
Uitzonderingen zijn er altijd. Een splitter splitst het voice bereik en het data bereik maar veroorzaakt ook demping. Vaak is het resultaat van de extra demping erger dan het resultaat van een gecombineerd signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
Maar even serieus: Als het maar 1 provider is die dat soort klachten heeft->speel even de naam van de provider door.
Dat was ik al van plan, maar ik heb haar niet meer gesproken daarna...hoe zou het komen? :P Ik zal het vragen zodra ik m'n schoonmoeder weer spreek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlickAxe
Iemand nog ervaringen met server instellingen?

www.nlairsoft.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik heb wat problemen met het modem van Alice. Ik kan bij sommige torrent sites geen torrents meer starten na een dag of 3 uptime van het modem. Dan moet ik de modem resetten en dan werkt het wel. Is er een manier om dit op te lossen?
Als ik de routerfunctionaliteit van het modem uitschakel ofzo? Dat kon toch?
Of een andere modem/router halen die op Alice werkt en hier geen last van heeft?

Kan iemand helpen? Alvast bedankt ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Kijk eens naar het aantal verbindingen? Misschien dat je er gewoon teveel hebt staan zodat je verbinding dichtslibt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:24
Bij mij is Alice sinds 3 dagen enorm moeizaam; verbindingen komen heel moeizaam tot stand, de download snelheid lijkt wel ok als er eenmaal een verbinding is, maar browsen bv, waar je veel losse verbindingen maakt is om te janken. Hiervoor nooit klachten (half jaar). Heeft iemand dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Ok, mijn snelheidsprobleem lag hoogstwaarschijnlijk aan mijn oranje modem; toen ik dat had herstart (het was 30 dagen up) was het opeens weer enorm snel.
Ik vermoed dat er iets niet lekker zit daarin, of dat het te maken heeft met een portforwarding instelling voor transmission (bittorrent).
Iemand enig idee daarover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
datadevil schreef op maandag 24 maart 2008 @ 09:40:
Ok, mijn snelheidsprobleem lag hoogstwaarschijnlijk aan mijn oranje modem; toen ik dat had herstart (het was 30 dagen up) was het opeens weer enorm snel.
Ik vermoed dat er iets niet lekker zit daarin, of dat het te maken heeft met een portforwarding instelling voor transmission (bittorrent).
Komt bij de meeste routers voor en heeft vooral te maken met het aantal connecties/threads dat je torrent client opzet. Het zit in ieder geval niet in je router-instellingen. Security uitzetten kan in een aantal gevallen helpen omdat de router dan minder info hoeft bij te houden over het dataverkeer.. ik weet alleen niet of dat met de user/user login kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberco
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-07 17:49
Ik heb het helemaal gehad met Alice:
2-2 aangevraagd
24-2 zou de aansluiting zijn
29-2 gebeld, u bent aangesloten meneer. Dat lijkt me sterk want ik heb nog niks ontvangen en zit nog steeds bij mijn oude provider. Na lange tijd uitzoeken, het is een technisch probleem meneer u wordt terug gebeld.
7-3 weer gebeld, nog niks bekend u wordt terug gebeld. We kunnen niks doen.
13-3 en maar weer eens gebeld, we zijn er mee bezig, u wordt terug gebeld.
21-3 enja wel, ze weten nog steeds niks. Dus laat ik de boel annuleren want ik ben het wachten beu, ik moet geen Alice meer. Maar zoals alle antwoorden van Alice, ik weet niet of dit kan meneer. Ik kan niks garanderen.
Ik hoop dat het volgende week geregeld is want ik moet dit echt niet meer, providers genoeg voor hetzelfde geld.

Groeten van een zeer ontvreden nooit aangesloten Cyberco 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
Hier ook een lopende zaak.

28-2 aangevraagd.
29-2 mail gekregen met de orderinvoer, 30-2 de brief.
15-3 gemaild hoe het met de order stond (je krijgt binnen 2 weken de aansluitdatum te horen stond in de brief).
17-3 antwoord terug, de aansluiting stond voor 18-3 gepland voor activatie, vreemd, heb nog geen modem of wat dan ook gekregen...
19-3 gemaild dat er nog geen reactie vanaf hun gekomen is. (heb een 816-2P tijdelijk aangesloten, dus kan controleren of de verbinding alvast up is.).
21-3 Nog geen reactie, nogmaals mail verstuurd.
22-3 Nog geen reactie, even gebeld, en de activatie was blijven hangen in het systeem(?). Zou na Pasen gekeken worden door de 2e lijns.

Mooi zooitje tot nu toe.

Het is een nieuwe ADSL aanvraag op een bestaande KPN lijn, dus moet totaal geen probleem zijn.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Heb je wel rekening gehouden met de opzegtermijn van je huidige provider? Daar kan namelijk wel aardig wat tijd tussen zitten (sowieso een maand). In het geval van een telco telco migratie kan er sprake zijn van een new line service (NLS). Het zou kunnen dat daar ergens iets is mis gelopen.

A.s. vrijdag moet ik weer werken, als je je klantnummer laat weten kan ik dan even voor jullie kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

datadevil schreef op maandag 24 maart 2008 @ 09:40:
Ik heb precies hetzelfde ook pas sinds een paar dagen. Hiervoor had ik er nooit last van of heb ik het nooit gemerkt. Als ik nu 8 torrents aanzet op me servertje kan ik bv niet meer mijn mail ophalen of een webpagina laden. Ik krijg allemaal time outs. Zet ik mijn 8 torrents uit, dan gaat het weer.

Edit1:Ik denk dat het iets met de verbinding naar Alice want mijn interne netwerk loopt wel als een zonnetje als ik de 8 torrents start.

Edit2: het is trouwens zowiezo een trage verbinding op het moment, dus het hoeft niet perse aan de torrents te liggen, het kan zijn dat de torrents het kleine beetje verkeer wat nog werkt verstopt. Ben benieuwd naar ervaringen andere Alice klanten tijdens pasen :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2008 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adam23
Mojo schreef op maandag 17 maart 2008 @ 21:20:
Ik kan hier nog geen ticket ontdekken. Ik ben bang dat ik het nou niet voor je kan oplossen. Over een paar dagen zou er wel een verandering moeten zijn. BBned heeft omstreeks januari je verbinding inderdaad naar beneden gezet. Je woont echter op ~1500m van de centrale. Het zou goed kunnen dat BBned je verbinding niet veel hoger wil zetten, want afhankelijk van je postcode gebied (waar ze de snelheid op inregelen voor het hele gebiedje) ligt dat overal op die 8Mbit.

Ik durf niet te zeggen hoe dit af gaat lopen, maar laat het sowieso even weten. :)
Mojo, wil je even kijken,als je weer aan het werk bent, of er uberhaupt een ticket voor mijn aangemaakt is. Mijn klantnummer heb je al, anders vindt je hem in een van mijn vorige berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabakje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-08 15:37
ik wil graag mijn linksys wrt54gc draadloze router aan het adsl-modem hangen.

Ik heb het modem gewoon standaard gelaten zoals die is, dus die fungeerd als router.
Bij de linksys heb ik de DHCP server uitgezet.

Wanneer ik gewoon een kabel direct van het modem in m'n laptop stop, werkt het prima.

Zodra ik een kabel tussen het modem en de linksys router hang (in een LAN poort, normaal en crossed geprobeerd) valt bijna direct het ADSL lampje uit, en op wat geknipper na gaat ie ook niet meer aan.

Iemand enig idee hoe dit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2008 @ 15:04:
[...]

Ik heb precies hetzelfde ook pas sinds een paar dagen. Hiervoor had ik er nooit last van of heb ik het nooit gemerkt. Als ik nu 8 torrents aanzet op me servertje kan ik bv niet meer mijn mail ophalen of een webpagina laden. Ik krijg allemaal time outs. Zet ik mijn 8 torrents uit, dan gaat het weer.

Edit1:Ik denk dat het iets met de verbinding naar Alice want mijn interne netwerk loopt wel als een zonnetje als ik de 8 torrents start.

Edit2: het is trouwens zowiezo een trage verbinding op het moment, dus het hoeft niet perse aan de torrents te liggen, het kan zijn dat de torrents het kleine beetje verkeer wat nog werkt verstopt. Ben benieuwd naar ervaringen andere Alice klanten tijdens pasen :)
Ik dacht ook dat het mijn torrents waren, en ik denk ook dat die het erger maakten, maar de herstart heeft wel alles opgelost bij mij, download is nu minstens 10Mbit weer bij speed net achtige sites

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2008 @ 15:04:
[...]

Capaciteit zat, dus daar zal het niet aan liggen. Reset je copperjet maar eens en kijk wat de snelheid dan is. (note: dat je interne netwerk prima loopt zegt weinig over je WAN acces)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 09:07:
[...]

Capaciteit zat, dus daar zal het niet aan liggen. Reset je copperjet maar eens en kijk wat de snelheid dan is. (note: dat je interne netwerk prima loopt zegt weinig over je WAN acces)
Klopt, maar het resetten helpt maar even. Binnen de korste keren is het weer super traag. Zal wel eens verder zoeken of het aan mij ligt als niemand anders het heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 10:15:
[...]

Klopt, maar het resetten helpt maar even. Binnen de korste keren is het weer super traag. Zal wel eens verder zoeken of het aan mij ligt als niemand anders het heeft.
Als het na een korte tijd weer erg traag is kun je twee dingen doen:
Het aantal threads cappen in je torrent client.
De security options in je CJT 1616 uitzetten.

Het ligt dan namelijk wel aan je torrent verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_japie
  • Laatst online: 21-12-2023
Gewoon de standaardmodem helemaal "uitzetten". Firewall uit, gewoon laten zorgen dat t modem al het ip-verkeer doorstuurt naar een aangesloten andere router. Daarop moet je alles instellen.

Dit heb ik ook gedaan bij Tele2 en bij Alice zal dit op dezelfde wijze gaan.

Wanneer je een storing hebt bij Alice kan t bij 2 providers liggen: BBned of KPN, aangezien BBned alles verstuurd over de lijnen van KPN.
Heb er genoeg ervaring mee aangezien het bedrijf waar ik werk iedere dag met deze bedrijven te maken heb.

Ik zit ook te twijfelen om van Tele2 over te stappen, maar als ik de troubles hoor, dan blijf ik bij de stabiele Tele2-verbinding.

Fritzbox 7490, 1x Netgear GS108E, 2x TP-Link SG105E, HP2520-8G-POE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
magic_japie schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 11:45:
Gewoon de standaardmodem helemaal "uitzetten". Firewall uit, gewoon laten zorgen dat t modem al het ip-verkeer doorstuurt naar een aangesloten andere router. Daarop moet je alles instellen.

Dit heb ik ook gedaan bij Tele2 en bij Alice zal dit op dezelfde wijze gaan.

Wanneer je een storing hebt bij Alice kan t bij 2 providers liggen: BBned of KPN, aangezien BBned alles verstuurd over de lijnen van KPN.
Heb er genoeg ervaring mee aangezien het bedrijf waar ik werk iedere dag met deze bedrijven te maken heb.

Ik zit ook te twijfelen om van Tele2 over te stappen, maar als ik de troubles hoor, dan blijf ik bij de stabiele Tele2-verbinding.
Klopt, maar een inzakkende downstream na een aantal uren is geen BBNED/KPN issue.

De Alice verbindingen zijn trouwens erg stabiel, mijn testlijn thuis is nog nooit down gegaan (wel een p-fwd van all het verkeer naar mijn D-link Dir 655 btw), en afgezien van de duitse popups die ik af en toe krijg (terwijl het een .nl IP is) heb ik een goede latency.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

tabakje schreef op maandag 24 maart 2008 @ 19:54:
ik wil graag mijn linksys wrt54gc draadloze router aan het adsl-modem hangen.

Ik heb het modem gewoon standaard gelaten zoals die is, dus die fungeerd als router.
Bij de linksys heb ik de DHCP server uitgezet.

Wanneer ik gewoon een kabel direct van het modem in m'n laptop stop, werkt het prima.

Zodra ik een kabel tussen het modem en de linksys router hang (in een LAN poort, normaal en crossed geprobeerd) valt bijna direct het ADSL lampje uit, en op wat geknipper na gaat ie ook niet meer aan.

Iemand enig idee hoe dit kan.
Hoe heb je de boel aangesloten? En hoe zit alles op het stroomnet aangesloten? Misschien heb je iets van een aardingsprbleem ofzo?

Heb je de LAN poort van je linksys wel eens geprobeerd?

Hoe krijgt je linksys een IP, van de DHCP van de copperjet, of een vast IP ofzo? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Mojo schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 12:51:
[...]

Hoe heb je de boel aangesloten? En hoe zit alles op het stroomnet aangesloten? Misschien heb je iets van een aardingsprbleem ofzo?

Hoe krijgt je linksys een IP, van de DHCP van de copperjet, of een vast IP ofzo? :P
Als zijn uplink wegvalt doordat hij een router aansluit lijkt het me eerder een hardware probleem (kabel/linksys/voeding brak?). De DSL (WAN) verbinding is namelijk onafhankelijk van wat er achter de CJT hangt (LAN).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Lijkt mij inderdaad ook, maar ik sluit het liever eerst zo uit, voordat misschien blijkt dat het modem brak is ofzo.. :P

Dit past overigens in de lijn van iemand wiens modem uitvalt (Alleen powerlamp brand nog) wanneer ze de PC uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Mojo schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 13:06:
Lijkt mij inderdaad ook, maar ik sluit het liever eerst zo uit, voordat misschien blijkt dat het modem brak is ofzo.. :P

Dit past overigens in de lijn van iemand wiens modem uitvalt (Alleen powerlamp brand nog) wanneer ze de PC uitzet.
Klopt, maar als het aan de CJT 1616 zou liggen zou die ook uitvallen als er een computer aangesloten is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabakje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-08 15:37
Mojo schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 12:51:
[...]

zoals ik al gezegd heb, de copperjet staat gewoon op standaard instellingen, dus die deelt ip-adressen via dhcp uit.
En zoals ik al zei zit de kabel in een LAN poort op de linksys router zodat deze alleen als switch fungeerd.

Een aardingsprobleem lijkt me lastig, die kastjes zijn helemaal niet geaard namelijk.
denan schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 12:59:
[...]

Als zijn uplink wegvalt doordat hij een router aansluit lijkt het me eerder een hardware probleem (kabel/linksys/voeding brak?). De DSL (WAN) verbinding is namelijk onafhankelijk van wat er achter de CJT hangt (LAN).
De linksys is prima, doet al 2 jaar dienst achter m'n @home kabelmodem, en het copperjet modem werkt ook prima wanneer je bedraad je laptop eraan hangt, ik hang er binnekort eens een andere router aan om zeker te zijn dat de linksys goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 10:49

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Is er iemand hier die de DynDSN client op het modem zelf gebruikt? Bij mij werkt deze niet echt.
Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 18:16: Omdat DynDNS niet werkt op het modem is een herstart erg vervelend (nieuw IP-nummer, icm eigen webserver). Bovendien vind ik het niet acceptabel. Bij mijn vorige providers (Xs4all) met een modem van 5 jaar oud ging het prima.

Komt dit bekend voor?
Dyndns werkt niet? Wat is precies het probleem? Bij mij is bij het verkrijgen van een nieuw IP het probleem, dat het modem dit niet automatisch doorgeeft aan de DynDNS server. Is dat bij jou ook?

[ Voor 56% gewijzigd door irondog op 26-03-2008 19:00 ]

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon
  • Laatst online: 14-08 07:51

Mon

Pfff, zojuist ons Alice abonnement maar opgezegd.

Vorige week maandag was ons (zonder iets te vertellen, maar ok) een nieuw modem opgestuurd. Dinsdag direct in huis: nog steeds geen internet.
Goed het lag dus niet aan het modem, we (of BBNed) doen een lijncheck. Donderdag: geen info over lijncheck, zaterdag: geen info over lijncheck, vandaag: geen info.
Mooi dan niet, we nemen maar weer @home alles in 1, dat werkt iig. Erg jammer maar nadat je meer dan twee weken offline bent wil je toch wel een keertje online he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjm229
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-06 17:26
Ben net 4 weken bij Alice. Technisch is het allemaal wel goed. Maar de stompzinnige antwoorden die je op mailtjes krijgt zijn echt te erg voor woorden. Het standaard antwoord is ongeveer dat je hen mag bellen voor 25 cpm. Lezen kunnen ze al helemaal niet en als je je rekeningnummer wilt wijzigen, dan mag dat niet wegens de privicywet. Stuur je nog een keer een mail dat de privacywet niet anders is geworden als je ze belt, dan kan het wel via de amil, maar dan moet het vanaf het mailadres dat je opgegeven hebt toen je het abonnement afsloot. Dat is lekker als je bent overgestapt.
Dat noemt zich klantenservice. 8)7
Denk dat ik maar weer een andere provider zoek.
Trouwens, bij mij gaan telefoontjes zonder nummer direct naar het antwoordapparaat. Dan kan ik het toch niet maken om zelf wel zonder nummer te gaan bellen.

[ Voor 14% gewijzigd door hjm229 op 26-03-2008 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
Denan, ik vroeg mij af hoe ver het staat met de nummerweergave. Ik heb namelijk nogsteeds dat als ik iemand bel er geen nummer wordt weergegeven.
Jij zei dat er aan gewerkt werd( pasen enzo, begrijp ik ;) ), maar vroeg me af wat de status op dit moment is :)

Pagina: 1 ... 8 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.