Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervaring - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 22 Laatste
Acties:
  • 144.106 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
Who Am I? schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 20:53:
Denan, ik vroeg mij af hoe ver het staat met de nummerweergave. Ik heb namelijk nogsteeds dat als ik iemand bel er geen nummer wordt weergegeven.
Jij zei dat er aan gewerkt werd( pasen enzo, begrijp ik ;) ), maar vroeg me af wat de status op dit moment is :)
Men is bezig om de orders handmatig na te lopen, dus dat kan even duren :)

@hjm229:
Toch hebben ze gelijk (al mogen ze het via email OOK niet accepteren). Als je de helpdesk belt via je Alice lijn hebben ze namelijk een manier om je te identificeren. Alleen DAN mogen ze dit soort zaken aanpassen.

@de rest:
Ik ben een project aan het starten voor een alice support site waarop alle (stompzinnige ;)) antwoorden te vinden zijn. Heeft er iemand een verzoekje voor de inhoud? Natuurlijk zullen installatie handleidingen/portforwarding/netwerkconfiguratie/netwerkuitleg/faq's van de partij zijn.
Forums niet.. daar hebben ze al voldoende onafhankelijke fora voor en dan zou Alice wat mensen moeten plaatsen op forumbeheer.

[ Voor 43% gewijzigd door denan op 27-03-2008 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gek dat ze de orders nalopen want bij mij konden ze wel zien dat nummerweergave aanstond maar het gewoon niet werkt. Gaan ze dan ook per persoon technische stappen of zo ondernemen en in het telefoon netwerk aanzetten nummerweergave aanzetten of iets dergelijks? of wat gebeurd er precies? het lijkt namelijk uit mijn voorbeeld dat ik in de administratie van alice wel nummerweergave aan heb, maar het in de praktijk niet werkt :-(
Hopelijk gaat dit snel veranderen want de meeste mensen nemen de telefoon gewoon niet op als iemand zonder nummer belt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 09:28:
Gek dat ze de orders nalopen want bij mij konden ze wel zien dat nummerweergave aanstond maar het gewoon niet werkt. Gaan ze dan ook per persoon technische stappen of zo ondernemen en in het telefoon netwerk aanzetten nummerweergave aanzetten of iets dergelijks? of wat gebeurd er precies? het lijkt namelijk uit mijn voorbeeld dat ik in de administratie van alice wel nummerweergave aan heb, maar het in de praktijk niet werkt :-(
Hopelijk gaat dit snel veranderen want de meeste mensen nemen de telefoon gewoon niet op als iemand zonder nummer belt.
Dat kunnen ze zien doordat je met je lijn belt en zij ook niets zien op het display (bij het callcentre).
Het probleem is administratief, een aantal orders hebben in onze systemen outbound callerID=Y staan, maar in de praktijk valt deze callerid weg doordat de orders anders geconfigureerd zijn. Men kan dus niet vooraf zien welke orders outbound CallerID=Y hebben maar niet werken. Om dit te onderzoeken moeten deze orders nagelopen worden en opnieuw geconfigureerd worden. Volgens de eerste planning zou men ergens t/m week 16 bezig zijn met dit proces.

Note: Nieuw opgeleverde orders zouden dit probleem niet meer moeten hebben! (behalve tijdens het porteringsproces!!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er inmiddels mensen die eerst geen nummerweergave hadden, en na het starten van handmatige rechttrekken van de value van het callerid wel nummerweergave hebben?
Overigens zou het niet makkelijkers zijn om een slimp scriptje of iets dergelijks te schrijven om dit recht te trekken dan alles met de hand na te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Ik zit al een half jaar zonder nummerweergave en heb het bellen maar opgegeven... veel beloftes maar tot nu toe geen resultaat. Ook de beloofde optie in de Lounge is er nog steeds niet....

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 15:34:
zijn er inmiddels mensen die eerst geen nummerweergave hadden, en na het starten van handmatige rechttrekken van de value van het callerid wel nummerweergave hebben?
Overigens zou het niet makkelijkers zijn om een slimp scriptje of iets dergelijks te schrijven om dit recht te trekken dan alles met de hand na te gaan?
Yup, die hebben namelijk hetzelfde profiel als nieuwe klanten.
Wat betreft het script: waar dit mogelijk is gebruiken ze dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
Mojo schreef op maandag 24 maart 2008 @ 12:09:
Heb je wel rekening gehouden met de opzegtermijn van je huidige provider? Daar kan namelijk wel aardig wat tijd tussen zitten (sowieso een maand). In het geval van een telco telco migratie kan er sprake zijn van een new line service (NLS). Het zou kunnen dat daar ergens iets is mis gelopen.

A.s. vrijdag moet ik weer werken, als je je klantnummer laat weten kan ik dan even voor jullie kijken.
Hierbij het klantnummer: NL00049357.

Alvast bedankt :).

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feut
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 31-08 22:14
Wil je voor mij ook kijken?

Klantnummer: NL00026427

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Hm, de Alice site ligt er al ff uit ?

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
ChaserBoZ_ schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 21:37:
Hm, de Alice site ligt er al ff uit ?
Werkt prima hoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog een (neutraal) Alice ervarings-verhaaltje...

Na al enkele jaren bij het dure Planet gezeten te hebben werd het maar eens tijd om over te stappen.
Ik was ooit zo suf geweest om ook een ISDN-lijn te willen hebben, dus betaalde me eigen scheel aan maandelijke kosten voor dingen die ik nooit gebruikte.
Verleden jaar ergens in November dus Planet een aangetekende brief gestuurd dat ik per eind feb. dit jaar geen gebruik meer wilde maken van hun 'service'. (niet dat ze zich daar wat van aantrekken natuurlijk, maar dat is een ander verhaal)

Toen Alice aangevraagd. Diverse brieven thuis gekregen, waaronder enkele dubbel. Op een gegeven moment belde KPN mij om een afspraak te maken wanneer ik thuis was om het 2e aderpaar aan te sluiten.
Een niet-KPNer kwam langs, vernieuwde het oude ISRA-punt en daarna ging de straat open. Toen de persoon klaar was met alles pleegde hij een kort belletje naar m'n huistelefoon ter controle of alles werkte. De telefoon ging over dus dat bleek voor de persoon blijkbaar voldoende.

Afijn, een dag of 2 later werd het modem van Alice afgeleverd. Ik alles aangesloten en 3 keer nagelopen, maar niets leek te werken.
Na enkele uren te hebben lopen klooien thuis kwam ik er op een gegeven moment achter dat mijn uitgaande telefoonlijn geen verbinding kreeg als ik de telefoonhoorn opnam.
Toen ik mezelf eens probeerde te bellen naar mijn mobiel, gebeurde er wat vreemds. ik had mijn nummer ingetikt en de hoorn naast het toestel gelegd terwijl ik naar mijn mobieltje liep.
Het mobieltje ging niet over dus ik probeerde het nogmaals. Bij de 2e poging hoorde ik een geluid in de hoorn wat leek alsof iemand net klaarwas met een gesprek en de hoorn aan het neerleggen was.
Aan de achtergrond geluiden en aan het nummer wat op m'n mobiel verscheen kon ik uitmaken dat ik blijkbaar een directe lijn met de snackbar 2 deuren verder had gekregen...
Nou is dat opzich geen verkeerd iets :9 maar ik zou het toch liever anders willen zien.

Dus de storing gemeld bij Alice, waarvan de helpdesk me eerst probeerde af te schepen naar de storingsdienst van KPN.
Paar dagen later kwam er een echte KPNer die bemerkte dat de boel chaotisch was aangesloten.
Hij ging proberen de chaos te herstellen en mocht het niet alsnog niet werken dat stelde hij voor om het 1e aderpaar maar te gaan gebruiken zodat de straat niet weer opengebroken hoefde te worden.
Na zijn werkzaamheden leek alles wel weer goed te werken dus het was voor mij wel prima zo.

Het internet daarna werkte perfect, ruim 2x zo snel als ik eerst had bij Planet en kost uiteindelijk nog eens de helft ook.

Maar na verloop van tijd merk ik nu dat mijn upload soms tergend traag is. Dit is niet altijd zo, maar lijkt met vlagen zo te zijn.
De upload valt soms terug tot 3-5 Kb/s, terwijl het rond de 100 Kb/s moet zijn natuurlijk.
Tijdens een slechte upload-connectie gaat de download daarintegen nog wel redelijk goed, al lijkt het wel minder vlot te gaan dan normaal.
Nu ben ik dus bezig om dit te melden bij Alice zodat ze dit kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

The Wizard schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 19:12:
[...]

Hierbij het klantnummer: NL00049357.

Alvast bedankt :).
Je verbinding is nog niet opgeleverd. Waarschijnlijk heb je daarom nog geen linesync. :P Het verzoek van overdraging van je oude provider naar je nieuwe is vandaag in behandeling genomen. Heb nog wat geduld. :) Ik durf zo niet te zeggen hoe lang hier nog overheen gaat, maar je zit nou gewoon in het administratieve proces bij KPN / BBned, etc.
Feut schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 21:26:
Wil je voor mij ook kijken?

Klantnummer: NL00026427

Bedankt
Ehm, wat is het probleem dan. Ik wil best kijken, maar geef dan tenminste aan wat er aan de hand is.

Overigens ziet alles er goed uit, je traint in op 14Mbit, wellicht dat je verbinding niet volledig stabiel is. Je kan bij de 1e lijnshelpdesk vragen of ze daar iets aan kunnen doen, als je het hinderlijk vind.

[ Voor 45% gewijzigd door Mojo op 28-03-2008 18:32 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

* excuus :p

[ Voor 98% gewijzigd door Mojo op 28-03-2008 18:32 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Mojo schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 18:28:
[...]

Je verbinding is nog niet opgeleverd. Waarschijnlijk heb je daarom nog geen linesync. :P Het verzoek van overdraging van je oude provider naar je nieuwe is vandaag in behandeling genomen. Heb nog wat geduld. :) Ik durf zo niet te zeggen hoe lang hier nog overheen gaat, maar je zit nou gewoon in het administratieve proces bij KPN / BBned, etc.
Das knap, er zit helemaal geen oude provider op de lijn... Heeft nooit ADSL opgezeten. :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Hoeft ook geen ADSL op te zitten, de lijn is van KPN. Het signaal van BBned moet hierop komen, maar dat gaat dus via de lijn van KPN. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Mojo schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 18:59:
Hoeft ook geen ADSL op te zitten, de lijn is van KPN. Het signaal van BBned moet hierop komen, maar dat gaat dus via de lijn van KPN. :P
Ok, je hebt het dus niet specifiek over een ADSL provider :), helemaal duidelijk! Alleen ik snap niet waarom het dan nu al 3 weken moet duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Tja, durf ik zo ook niet te zeggen. Het zou inderdaad kunnen dat je wat vertraging hebt opgelopen ofzo. Het verzoek van overdrage ligt er in elk geval, dus als alles goed loopt zou je binnenkort internet moeten hebben. Ik durf hier geen datum aan vast te plakken. :)

@ Hieronder:

Zoek hem liever zelf even op, ik zit hier op mijn werk en heb niet echt tijd om al die dingen ook nog eens uit te zoeken... :p

Heb hem al, ik kijk even.

BBned heeft je verbinding inderdaad gecapped op een 8/1 profiel. Dit hebben ze voor de complete postcode waar je zit gedaan, omdat ze geen snellere verbinding kunnen garanderen voor de lengte van het koper waar je woont. Vandaar waarschijnlijk ook de reden dat er geen ticket voor je is aangemaakt om je verbinding weer omhoog te schroeven. Je traint netjes en stabiel in op 8/1 Mbit. het enige wat je nog kan doen is de 1e lijn te bellen en het verhaal van de KPN monteur in de wijkkast _duidelijk_ uitleggen. Als het goed is moet ik hem dan vanzelf bij de 2e lijn zien verschijnen. Als je aangeeft dat je eerder stabiel op 13Mbit hebt gezeten moet meer mogelijk zijn dan de 8 die je nou hebt. Een wide-open profiel hoef je niet te verwachten op je huidige afstand, deze wordt gegarandeerd op minder dan 1km van de centrale. :)

Ik hoop je zo voldoende te hebben geinformeerd.

We hebben hier trouwens op kantoor last van een zogenaamde Copper-snake, in plaats van een Copper-jet. de modem sist namelijk als deze aan staat... :P

[ Voor 79% gewijzigd door Mojo op 28-03-2008 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adam23
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-06 14:50
Mojo, wil je even kijken, of er uberhaupt een ticket voor mijn aangemaakt is. Mijn klantnummer heb je al, anders vindt je hem in een van mijn vorige berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adam23
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-06 14:50
Mojo, bedankt voor je info.Het verhaal van de KPN monteur heb ik aan helpdesk medewerker duidelijk uitgelegd, hij zou ticket aanmaken en ik zou binnen vijf tot tien dagen door de technische dienst gebeld worden. Volgens jou bericht is niet eens een ticket aangemaakt. Een ding begrijp ik niet, als een helpdesk medewerker niet van plan is om mijn verzoek aan tweede lijn voor te leggen, waarom wordt dan van alles beloofd. Ik ga nog een keer verzoek om mijn snelheid te verhoogen indienen, maar dan schriftelijk. Mocht dit ook niet helpen, dan denk ik dat ik een andere ADSL aanbieder ga zoeken. Nogmaals bedankt voor je inzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Tja, ik durf zo ook niet te zeggen waarom er nou geen ticket is aangemaakt. Wellicht omdat er intern is overgegaan naar een nieuw systeem of dat er iets anders is mis gegaan ofzo. Het lijkt mij namelijk wel een zaak dat een ticket waard is.

Geef in ieder geval aan dat je verbinding sneller gewerkt heeft dan hij nou op gecapped staat én dat een KPN medewerker iets heeft gedaan in de wijkcentrale en toen je verbinding ineens weer tegen de cap intrainde, in plaats van de 5Mbit die je voorheen had.

Wat overigens wel goed zou kunnen, is dat wanneer je profiel weer omhoog wordt geschroefd, je weer een instabiele verbinding overhoud. BBned zal daar wellicht geen garantie op geven. Je woont namelijk toch op een redelijke afstand van de centrale.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberco
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-07 17:49
Hoi,

Kan één van de Alice medewerkers eens kijken naar mijn nummer:
NL00042120 wanneer mijn annulering daad werkelijk in gaat.
Want ik ben namelijk nog nooit aangesloten geweest en heb vorige week de annulering aangevraagd.

Dank U

Cyberco 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feut
Ehm, wat is het probleem dan. Ik wil best kijken, maar geef dan tenminste aan wat er aan de hand is.

Overigens ziet alles er goed uit, je traint in op 14Mbit, wellicht dat je verbinding niet volledig stabiel is. Je kan bij de 1e lijnshelpdesk vragen of ze daar iets aan kunnen doen, als je het hinderlijk vind.
Hey Mojo,

Bedankt voor het checken. Mijn internet en telefoon zijn inderdaad prima in orde. Ik ben inderdaad wat kort door de bocht geweest en heb niet helemaal goed gelezen. Ik dacht dat jij iets kon doen aan de niet werkende uitgaande nummerweergave.

[ Voor 5% gewijzigd door Feut op 29-03-2008 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Stukje in de thread teruglezen, daar werken ze al aan :)

@hoppyF:
Bug gevonden, begin volgende week moet je op de lounge in kunnen loggen.

[ Voor 43% gewijzigd door denan op 29-03-2008 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-08 12:48
Ik ga dus ook de uitdaging aan om van Plantet IPB over te stappen naar Alice..
Tijdens de aanvraag online stuit ik op de volgende vraag:
Is uw huidige telefoonlijn een analoge of ISDN aansluiting?

Ik heb nu 2 opties Analoog of ISDN.

Wat moet je hier nu aangeven als men IPB heeft ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
fotojunk schreef op zondag 30 maart 2008 @ 13:20:
Ik ga dus ook de uitdaging aan om van Plantet IPB over te stappen naar Alice..
Tijdens de aanvraag online stuit ik op de volgende vraag:
Is uw huidige telefoonlijn een analoge of ISDN aansluiting?

Ik heb nu 2 opties Analoog of ISDN.

Wat moet je hier nu aangeven als men IPB heeft ? :?
Geen van beide want je hebt internet plusbellen (VoIP). Het lijntype zelf zal wel analoog zijn.
Bij een overstap hiervan zul je wel newlineservice moeten nemen (1x 69.95).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
denan schreef op zondag 30 maart 2008 @ 13:23:
[...]
Geen van beide want je hebt internet plusbellen (VoIP). Het lijntype zelf zal wel analoog zijn.
Bij een overstap hiervan zul je wel newlineservice moeten nemen (1x 69.95).
Dan heb ik de optie om nummer mee te nemen of voor een nieuw nummer te gaan.
Welke optie zou de minste problemen geven ?
Ik hoef mijn huidig nummer niet zo nodig te behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antiheroic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-09 06:49
Nummeren porteren kan altijd lastig worden, weet niet waarom maar duurt meestal even en dan krijg je toch een tijdelijk nummer van je nieuwe provider.

Het makkelijkst is gewoon een nieuw nummer =) heb ik ook gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Wanneer sluit Alice je eigenlijk aan op het 2e aderpaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
The Wizard schreef op zondag 30 maart 2008 @ 13:48:
Wanneer sluit Alice je eigenlijk aan op het 2e aderpaar?
Gebruiken ze dan het 2e aderpaar ?

Ik weet nog toen ik ADSL kreeg van planet dat ik constant problemen had (uitval verbinding, lage snelheid) en ze de oorzaak niet konden vinden..terwijl ik 400 meter van de centrale woon..
Toen hebben ze mij na 2 maand ellende op een andere aderpaar gezet en voila alles werkte naar behoren..

Kan dat probleem nu terug komen als ze dat andere paar gaan gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
fotojunk schreef op zondag 30 maart 2008 @ 13:54:
[...]

Gebruiken ze dan het 2e aderpaar ?

Ik weet nog toen ik ADSL kreeg van planet dat ik constant problemen had (uitval verbinding, lage snelheid) en ze de oorzaak niet konden vinden..terwijl ik 400 meter van de centrale woon..
Toen hebben ze mij na 2 maand ellende op een andere aderpaar gezet en voila alles werkte naar behoren..

Kan dat probleem nu terug komen als ze dat andere paar gaan gebruiken ?
Het kan natuurlijk zijn dat het andere koperpaar behoorlijk verrot is, door verschillende oorzaken.

[ Voor 7% gewijzigd door The Wizard op 30-03-2008 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
Ik heb de online aanmelding afgerond nu..
Ik heb nu nergens aangegeven in de online procedure dat ik al internet heb.
Ik hoef richting planet nu geen actie ondernemen omtrent opzeggen ?
Hoe weet Alice dan dat ik IPB van Planet heb als zij de opzegging regelen ?

[ Voor 21% gewijzigd door fotojunk op 30-03-2008 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
fotojunk schreef op zondag 30 maart 2008 @ 14:50:
Ik heb de online aanmelding afgerond nu..
Ik heb nu nergens aangegeven in de online procedure dat ik al internet heb.
Ik hoef richting planet nu geen actie ondernemen omtrent opzeggen ?
Hoe weet Alice dan dat ik IPB van Planet heb als zij de opzegging regelen ?
Je oude lijn is geen KPN-PSTN lijn dus je krijgt dan een nieuwe lijn (NewLineService). Je IPB zal dus niet stopgezet worden door Alice omdat dit op een ander aderpaar zit. Met andere woorden: je zult zelf je IPB abonnement bij Planet moeten stopzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:52
Gisteravond even een klaperlijn gehad. Het leek er op alsof iemand bezig was om instellingen uit te proberen om de snelheid hoger te krijgen. Ik heb gekeken in de instellingen tijdens het klapperen en er kwamen verschillende instellingen voorbij. Helaas bleek alles instabiel te zijn en zit ik nu weer op mijn oude snelheid.
Ik heb trouwens alleen de binnenste twee aders van de lijn aangesloten. Is dit van invloed op de snelheid of maakt dit niet uit. (De KPN monteur zei dat dit niet uitmaakte).
Volgens mij zijn de buitenste twee lijnen voor electriciteit zodat je tijdens stroomuitval toch kan telefoneren. Nu de telefoon via het modem loopt heb ik zowiezo geen telefoonverbinding tijdens stroomuitval.
Zou ik nog kunnen proberen om alle vier de aders aan te sluiten of is dat alleen tijdsverspilling?

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Who Am I? schreef op maandag 31 maart 2008 @ 10:14:
Gisteravond even een klaperlijn gehad. Het leek er op alsof iemand bezig was om instellingen uit te proberen om de snelheid hoger te krijgen. Ik heb gekeken in de instellingen tijdens het klapperen en er kwamen verschillende instellingen voorbij. Helaas bleek alles instabiel te zijn en zit ik nu weer op mijn oude snelheid.
Ik heb trouwens alleen de binnenste twee aders van de lijn aangesloten. Is dit van invloed op de snelheid of maakt dit niet uit. (De KPN monteur zei dat dit niet uitmaakte).
Volgens mij zijn de buitenste twee lijnen voor electriciteit zodat je tijdens stroomuitval toch kan telefoneren. Nu de telefoon via het modem loopt heb ik zowiezo geen telefoonverbinding tijdens stroomuitval.
Zou ik nog kunnen proberen om alle vier de aders aan te sluiten of is dat alleen tijdsverspilling?
Je ADSL lijn/tel lijn maakt maar gebruik van 2 aders, polariteit maakt niks uit. De andere 2 zijn puur voor een 2e lijn, en niet voor stroomvoorziening (meet maar eens met een multimeter, staat als het goed is, geen spanning op). De spanning komt gewoon vanaf de centrale over de 2 aders binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Krijg vandaag een mail dat de verbinding op 18-03-2008 wordt opgeleverd, das knap :P... Nog steeds geen modem ontvangen en geen signaal op de lijn, helaas... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil
  • Laatst online: 04-09 10:21
Even kort hoe het bij mij is gelopen (en nog loopt... ):

november 2007: week geen internet meer, opgelost na 100 keer bellen met hun helpdesk
21 december: geen internet meer (ppp connection problem)
3 januari: opzegging via telefoon per 1 februari, tel nummer wordt per 1 feb overgenomen door telfort
4 januari: credit brief verzonden en aangegeven da'k zelf januari terugboek
31 januari: nog geen internet (natuurlijk...)
1 feb: telfort internet en tel nummer is goed overgenomen!!!
begin feb: incasso van januari zelf teruggeboekt, scheelt me weer de gesprekskosten met hun helpdesk in januari. Natuurlijk niks van hun ontvangen dat ze meer terugbetalen wat ik wel geeist had in de brief.
maart: aanmaning dat ik niet betaald heb voor de afgelopen 63 dagen!!! (februari en maart)
afgelopen weekend (eind maart): mails over en weer naar alice dat ik per nu 30 april opgezegd heb terwijl ik hun een ticketnummer geef waarin zij bevestigen dat ik per 1 februari opgezegd heb.
Vanochtend: mail terug dat ik weiger nog verder op hun te reageren als ze niet met een zinnig antwoord komen.

Tevens moet ik elke keer hun maar een brief sturen of bellen want 'het kan niet per email' en aangezien ik hun al een brief voor creditering heb verstuurd (maar daarop reageren ze ook niet serieus), heb ik in mijn emails aangegeven dat ze mij maar moeten bellen, want ik zal niet meer reageren.

Ik zit te wachten op de deurwaarder / incasso bureau want dat zal nog lachen worden dan... ik heb in m'n creditbrief geeist dat ik alle initiele kosten + kosten voor bellen met de helpdesk aangezien het product gewoon niet correct gewerkt heeft in het afgelopen half jaar... maar ja daarop reageren ze natuurlijk niet. Aangegeven dat ik zelf januari terugboek en dat heb ik dan ook gedaan.

Lang verhaal, maar goed... als ze weer met nutteloze dingen terugkomen reageer ik gewoon niet meer.

Ondertussen heb ik de Alice box ook nog thuis staan en wacht totdat ze een verzendbox sturen om het terug te sturen. De brief waarin staat dat ik het voor half maart teruggestuurd moet hebben, heb ik nog liggen, maar ook daarin staat dat ik van hun een verzendbox krijg.. niks ontvangen. Als ze het terugwillen, sturen ze maar een doos en anders hebben ze pech.
Ik ben er echt klaar mee ...

Update:
Yay, vandaag nogmaals een bevestiging van de opzegging (vorige was per 1 februari):
Via deze brief bevestigen wij de stopzetting van uw abonnement op Alice per 30.04.2008
Echt waar, stelletje hersenlozen daaro........ |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
Net dus weer een klapperlijn. Duurde zo'n 5 á 10 minuten. Werden weer verschillende instellingen geprobeerd, maar werd er niet beter op. Zit nu een fractie sneller dan eerst. Eerst was het 1041000bit/s, nu is het 1045000bit/s. Komt dus gewoon neer op 1mbyte/s.

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

reddevil schreef op maandag 31 maart 2008 @ 15:07:
Even kort hoe het bij mij is gelopen (en nog loopt... ):

[...]
heel verhaal
[...]

Echt waar, stelletje hersenlozen daaro........ |:( |:(
Hoe herkenbaar... ik heb ook een aantal facturen niet gehad, was ook per de verkeerde datum opgezegd, zou een deel van mijn geld gecrediteerd krijgen, en op mijn aangetekende brief (na ontelbare eerdere pogingen tot serieus contact) is nooit een reactie gekomen. :r

Inderdaad heb ik ook gestorneerd, ze krijgen als het allemaal goed is nog een paar tientjes als ik die twee of drie maanden abo geld min mijn beloofde creditering samen neem.
Als ze nog eens wagen die automatische incasso uit te voeren blokkeer ik hun rekeningnummer via de bank. :(

Die retourbox hoef je niet te verwachten dit jaar trouwens :X , daar hebben ze bij mij ook +/- 3 maanden over gedaan om die te sturen. Je kunt echter gewoon zelf naar hun antwoordnummer sturen, staat wel in dit topic.

Ook een goed adres om je grofvuil heen te sturen natuurlijk ;)

edit:
@reddevil: wat dacht jij dan? Natuurlijk, aanmaningen op facturen die ik nooit heb gehad, de gewoonste zaak van de wereld bij Alice ...

Dat van de eerste klanten die een koop-modem hadden ipv een leen-modem dat was niet bij Alice, wel bij Telfort, die zijn onlangs overgestapt op leenmodems inderdaad.
Gelukkig heb ik nog een koop-modem :)

[ Voor 13% gewijzigd door MaikelG op 01-04-2008 12:30 ]

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alice is voor mij even een opvullertje in afwachting van glasvezel.

Mijn Kpn nummer is inmiddels overgezet naar Alice en nu moet die nogmaals geporteerd worden naar een Budgetphone voip-in nummer.

Iemand hier die daar al ervaring mee heeft, een nummer van Alice meenemen naar een ander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil
MaikelG schreef op maandag 31 maart 2008 @ 22:13:
[...]

Hoe herkenbaar... ik heb ook een aantal facturen niet gehad, was ook per de verkeerde datum opgezegd, zou een deel van mijn geld gecrediteerd krijgen, en op mijn aangetekende brief (na ontelbare eerdere pogingen tot serieus contact) is nooit een reactie gekomen. :r

Inderdaad heb ik ook gestorneerd, ze krijgen als het allemaal goed is nog een paar tientjes als ik die twee of drie maanden abo geld min mijn beloofde creditering samen neem.
Als ze nog eens wagen die automatische incasso uit te voeren blokkeer ik hun rekeningnummer via de bank. :(

Die retourbox hoef je niet te verwachten dit jaar trouwens :X , daar hebben ze bij mij ook +/- 3 maanden over gedaan om die te sturen. Je kunt echter gewoon zelf naar hun antwoordnummer sturen, staat wel in dit topic.

Ook een goed adres om je grofvuil heen te sturen natuurlijk ;)
Gezellig! Ook al een aanmaning e.d. gehad?
Ik ga echt zelf niks betalen om 't terug te sturen... ik kijk wel uit. En ja een lege doos aanschaffen of bij de locale buurtsuper te halen weiger ik ook :) Ik dacht trouwens dat je vroeger (als eerste klanten) het modem niet in bruikleen krijg maar echt 'kocht'?
Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 09:04:

Mijn Kpn nummer is inmiddels overgezet naar Alice en nu moet die nogmaals geporteerd worden naar een Budgetphone voip-in nummer.

Iemand hier die daar al ervaring mee heeft, een nummer van Alice meenemen naar een ander?
Yups, gewoon 100 keer tegen Alice zeggen dat ze het niet mogen vrijgeven. Stuur een mail naar de "helpdesk" waarin je aangeeft dat het telefoonnummer niet vrijgegeven mag worden totdat 'x' het overneemt op 'dd-mm-jjjj'. Je krijgt altijd een bevestiging daarvan.
Dus ook aangeven bij opzeggen etc.

Daarna wens ik je succes met het opzeggen :)

[ Voor 4% gewijzigd door reddevil op 01-04-2008 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 09:04:
Waarom doe je dat eigenlijk? Je kunt toch ook voorlopig het nummer bij Alice aanhouden? Qua kosten schiet je er niets mee op, of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Ter info:

Op 4 april zal een nieuw Alice product gelanceerd worden:
Alice Easy

1-20Mbit DSL/DSL2+ inclusief linesharing fee (geen extra KPN kosten dus) voor 19.90 euro.

De specificaties zijn verder exact gelijk aan het huidige Alice product, maar dan zonder telefonie.

Edit: en nee.. dit is geen 1 april grap (*zag net pas de datum*)

[ Voor 10% gewijzigd door denan op 01-04-2008 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlickAxe
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-09-2015
Interessant product moet ik zeggen, aangezien de telefonie tegenwoordig toch mobiel plaats vind en mensen nauwelijks meer een vaste lijn hebben. Ik houd het in de gaten.

Wat betreft de support, kreeg gister te horen dat men perce de cross kabel moet gebruiken?!?!? En dat een ACER laptop geen cross kabels aan kan?!?!

Mensen dit is toch onzin of niet?

En sinds 2 dagen een serieuze prestatie drop, van 1600 KB/Sec naar nog geen 1100 Kb/sec in Tiburg.
Vanwaar dit opeens??

Hier de metingen via speedtest.net

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/253678243.png

ADSL is beschikbaar.
ADSL2+ is beschikbaar.
SDSL Bundeling is beschikbaar

Maak nu gebruik van de actie SDSL bundeling! Voor meer informatie verwijzen wij u graag naar uw leverancier / account manager.

Linesharing is beschikbaar.
Dit is een BBned locatie.

Centrale: Tb-Reit
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1359 meter.

Your current bandwidth reading is: 8.32 Mbps which means you can download at 1.04 MB/sec. from our servers. :(

[ Voor 51% gewijzigd door SlickAxe op 01-04-2008 15:06 ]

www.nlairsoft.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aaah.... Die mensen bij Alice werken me nu echt op mijn zenuwen... :(

Mailtje gisterochtend verstuurd:
Het wordt ook steeds mooier met jullie. Ik ga hier voor de laatste keer mijn verhaal zetten, en jullie lossen dit gewoon netjes op!

- Ik heb 2x sinds Alice een paar minuten kunnen downloaden met 1800 KB/s ( geen kbit! )
- De afgelopen 2 maanden heb ik steeds mijn intrainsnelheid gekeken die nooit boven de 8mbit uitkwam!
- Sinds een paar dagen komt mijn intrainsnelheid zelfs niet meer boven de 4mbit!.

Volgens de speedtest zou ik 16-20mbit moeten kunnen halen. Nu vind ik een 50% minder al veel te veel, maar 75% word mij toch te gek. Ik EIS van jullie de volgende dingen:

- Een acceptabele reden waarom mijn snelheid zo laag is ( met ondersteunende bewijzen als bijvoorbeeld een 4tel meting )
- Een acceptabele reden waarom mijn snelheid steeds lager wordt
- Een oplossing voor mijn veel te lage sneleid
- Een uitgebreid verslag wanneer ik mijn oude telefoonnummer weer terugkrijg ( 010 ******** )

En ik ga NIET akkoord met: "Sorry, maar zoiets duurt veel te lang om over de mail te behandelen dus bel maar." Dit heb ik namelijk ook al gehad toen ik zei dat als jullie het niet konden oplossen, dat jullie maar een ticket moesten aanmaken voor wie er dan ook verder achteraan kan. Hiervoor heb ik dus moeten bellen met een incapabele collega van u die TOTAAL GEEN idee had waar ze het over had. Maar gelukkig wist ze wel een ticket voor me aan te maken, in tegenstelling tot JULLIE (tot nu toe gebleken) incapabele "helpdesk"-medewerkers.

Afzender,
Een ZEER ontevreden klant
Krijg ik vandaag dit mailtje terug waar ik van kan garanderen dat het een template is:
Geachte ----,

Bedankt voor uw e-mail. Uw vraag betreft status oplossing storing.

Wij moeten u helaas melden dat er nog geen passend antwoord op uw probleem is. Uw probleem is op het moment in behandeling bij de desbetreffende afdeling. Zodra er een geschikte oplossing is wordt er contact met u opgenomen. Onze excuses voor het ongemak.

Mocht u nog vragen hebben bladiebladiebla....
Waar zijn de redenen, oplossing en verslag waar ik om gevraagd heb??.... En het ergste is nog, ik kan hier weinig aan doen :( De vorige keer dat ik belde met een klacht had ik dus 1 of andere debiel aan de lijn die maar 1 ding kon zeggen: "Ja sorry meneer, maar ik zit niet op de mailafdeling en ik weet dus ook niet waarom ze uw mailtjes niet goed behandelen. Het enige wat ik nu voor u kan doen is een ticket aan maken voor de technische dienst." }:O

En daar heb ik ook nog niks van gehoord trouwens.... |:( ...ik heb ooit 1x iemand aan de lijn gehad die een beetje wist waar ie mee bezig was, maar voor de rest zijn het volgens mij bijna allemaal randdebielen. (No offence tegen de Alice medewerkers die hier hun best doen op het forum. Waarom krijg ik nooit mensen als jullie die mijn zaak behandelen? :'( )

Nu ik mijn hart ff heb gelucht, weet iemand over wat voor storing melding wordt gemaakt in de reactiemail??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlickAxe
Lijkt er op dat er meerdere last hebben van een daling in prestaties...

www.nlairsoft.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
SlickAxe schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 15:58:
Lijkt er op dat er meerdere last hebben van een daling in prestaties...
Reset je router eens (volgens mij had ik dat al eerder gevraagd). Die copperjets lopen wel eens vol door p2p verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlickAxe
Dat is uiteraard het eerste wat ik gedaan heb. Geen effect helaas. Overigens me klant nummer is NL00040048 ;)

Vreemd, hij lijkt echt begrensd op 1050 Kbyte/sec. Hoe zit het overigens met die cross kabel en ACER laptops? Dat is toch onzin?

[ Voor 38% gewijzigd door SlickAxe op 01-04-2008 18:18 ]

www.nlairsoft.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
SlickAxe schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 18:09:
Dat is uiteraard het eerste wat ik gedaan heb. Geen effect helaas. Overigens me klant nummer is NL00040048 ;)

Vreemd, hij lijkt echt begrensd op 1050 Kbyte/sec. Hoe zit het overigens met die cross kabel en ACER laptops? Dat is toch onzin?
Tuurlijk, die crosscable is voornamelijk omdat dat in het callscript staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:22
denan schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 09:02:
Stukje in de thread teruglezen, daar werken ze al aan :)

@hoppyF:
Bug gevonden, begin volgende week moet je op de lounge in kunnen loggen.
Helaas, kan nog steeds niet inloggen op de Louge. Dat wil zeggen, inloggen wel maar daarna krijg ik direct een foutmelding te zien. Het gebruikte login/wachtwoord is dus goed.

Het advies van jou heb ik opgevolgd en de Klantenservice gebeld, situatie uitgelegd over het verleden (2 Alice lijnen aangesloten gehad e.d.). Account gaat gereset worden en ik wordt hierover deze week (voor vrijdag) teruggebeld. Afwachten maar weer.

Verder werkt nummerweergave hier ook nog steeds niet.
Ik zou willen dat men vooraan was begonnen met het doorwerken van de klantenorders, dan was mijn order vast en zeker al langsgekomen. Je went eraan dat het niet werkt, maar leuk is anders. Het is vooral voor mensen die je belt vervelend omdat ze nu eenmaal niet kunnen zien wie je bent.
Er zijn ook genoeg mensen die geheime nummers niet opnemen omdat ze denken dat het wel een onderzoeksburo of verkoopactie zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar hebben wij geen last van, toch al mooi 20 jaar een geheim nummer :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2008 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 14:38:
[...]

Dat klinkt toch echt als een hardware probleem. One-way-sound problemen ontstaan vaak iets verder het netwerk in. Voor Alice had ik dergelijke problemen ook nog niet gehoord, dus ik ga er automatisch van uit dat het iets in de CPE is.
Hoi Denan,

Zoals in mijn bericht vorige week aangegeven heb ik een nieuw modem gekregen. Geen resultaat...:(. Nog steeds 2 van de 10x geen kiestoon/inkomend contact met diverse dect en analoge toestellen. Voor de duidelijkheid: geen one-way probleem, maar ik hoor niks als ik een kiestoon kies en als er gebeld wordt hoort de beller alleen een harde ruis en ik hoor niks. Vandaag weer gebeld met de helpdesk om door te geven dat het nieuwe modem niet heeft geholpen, maar de helpdeskjuffrouw stelde me voor de 10e keer weer dezelfde vragen uit het telefoonscript. Of ik het nieuwe modem dan nog 1x met de origineel bijgeleverde kabel (metertje of zo) op het israpunt wil aansluiten. Vooruit dan: maar opnieuw geen resultaat. Morgen weer bellen wat er nu gaat gebeuren. Ik denk dat het echt aan de lijn zelf ligt. Misschien moet er maar eens iemand komen kijken. Ook maak ik nu een afspraak met Allied om naar Spijkenisse te gaan met de 2 modems en alle toestellen voor een test. Dat hebben ze zelf aangeboden te doen: erg netjes.

Heb jij nog ideeen? ik heb niet zoveel verstand van de terminologie, dus ik hoop dat een evt. antwoord in Peppi en Kokki-taal kan...:). Bijvoorbeeld stoeien met weerstanden parallel over de phone 1-uitgang van de Coppertjet, zoals dat in andere forums wordt geadviseerd?

Groet

Ignas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

SlickAxe schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 18:09:

Die kabels in het callscript zijn er inderdaad met name om te zorgen dat klanten die er wat minder verstand van hebben een sowieso werkende setup hebben (die rode kabel in die gevallen :P) en ze zo wat beter begeleid kunnen worden. De helpdesk maakt hier uiteraard geen onderscheid in. Met deze kabels garandeerd Alice iig support.

Ik zal a.s. vrijdag eens kijken naar je lage downloadsnelheid. Als je zegt dat er een ticket loopt kan ik je hopelijk wel vertellen wat er ongeveer gaande is. :) Uit eigen ervaring vinden veel mensen het inderdaad prettig om wat feedback terug te krijgen. We proberen dat ook zo veel mogelijk te doen, maar dat loopt ook niet altijd even lekker blijkbaar. Overigens is een 4-tel meting niet mogelijk als je geen KPN telefonie hebt.

Ignas:

BBned stelt vaak bij problemen eerst voor de CPE te vervangen (modem). Dat is goedkoper om een volledige lijnmeting uit te voeren. De volgende stap, wanneer dit niet helpt, worden andere maatregelen genomen. Heb dus nog even geduld. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Mojo op 02-04-2008 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlickAxe
@ Mojo

Thanks voor je help en uitleg. Dit is dacht ik me ticket nummer:

Wij hebben uw vraag ontvangen en geregistreerd onder contactnummer: 91526.

www.nlairsoft.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil
Bedankt voor uw e-mail. Uw vraag betreft uw opzegging.

Wij zien in ons systeem dat u op 4 januari uw order heeft opgezegd. Helaas is dit door technische redenen niet goed doorgekomen, waardoor uw contract pas op 30 april eindigt. Wij hebben een werkopdracht aangemaakt voor onze technische dienst met de vraag of zij dit willen uitzoeken en zo snel mogelijk willen oplossen. Wij willen u vriendelijk verzoeken om tevens een schriftelijk verzoek tot creditering in te dienen. De brief kunt u sturen naar:
...
Ze worden wakker nadat ik gezegd heb da'k niet meer reageer zonder iets zinnigs van hun kant. Nu moet ik nog een brief sturen met verzoek tot creditering... geen zin daarin... als ze het nu zelf snappen dat er iets niet goed is, kunnen ze dat ook wel afhandelen.

Helaas is dit door technische redenen niet goed doorgekomen
Dat is echt wel de meest b.s. reden die er is |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister Alice besteld, alleen weet niet hoe laat ze weer thuis moet zijn :D

haha, geweldige naam.. Alice. Ik hoop dat ze snel komt dan kan ik van die (speedtest result) 18mbit genieten. Zit nu op UPC Extreme 24 mbit maar ik haal nog geen 5 mbit :\ daarom maar daar weg gegaan.

Wat leuke lines voor die je kunt stellen aan de telefonische helpdesk van Alice:

ik heb een alice besteld maar het was geen vrouw

Ik heb een alice besteld. Die ligt nog in een backorder meneer

Ik heb een alice besteld maar ze is nu al kapot

Ik heb een alice besteld maar ik weet niet hoe ik haar moet aansluiten

Ik heb een alice besteld maar ze is meerderjarig

Ik heb een alice besteld maar ik heb geen fietspomp

Ik heb een alice besteld maar er zit geen plakset bij

Ik heb een alice besteld. werkt ze ook in de auto?

Ik heb een alice besteld maar ik kan het ventiel niet vinden

Ik heb een alice besteld maar ik krijg geen verbinding

Ik heb een alice besteld maar ze komt niet........online

Ik heb een alice bestenld, hoe laat moet ze thuis zijn?

Ik heb een alice besteld, lust ze wel groente?

:D met dank aan stagaire bert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

reddevil schreef op woensdag 02 april 2008 @ 08:43:
[...]

Ze worden wakker nadat ik gezegd heb da'k niet meer reageer zonder iets zinnigs van hun kant. Nu moet ik nog een brief sturen met verzoek tot creditering... geen zin daarin... als ze het nu zelf snappen dat er iets niet goed is, kunnen ze dat ook wel afhandelen.

Helaas is dit door technische redenen niet goed doorgekomen
Dat is echt wel de meest b.s. reden die er is |:(
Verzoeken tot creditering moeten mijn inziens bij wet altijd schriftelijk en ondertekend zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil
Mojo schreef op woensdag 02 april 2008 @ 12:34:
[...]

Verzoeken tot creditering moeten mijn inziens bij wet altijd schriftelijk en ondertekend zijn. :P
Ik verzoek ze niet te crediteren (want ik heb niks betaald), maar hun administratie gewoon goed bij te werken, zeker nu ze zelf snappen dat er iets fout zit bij hun kant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
reddevil schreef op woensdag 02 april 2008 @ 14:36:
[...]

Ik verzoek ze niet te crediteren (want ik heb niks betaald), maar hun administratie gewoon goed bij te werken, zeker nu ze zelf snappen dat er iets fout zit bij hun kant :P
Zucht.. druids.. irritante principiele treehuggers ;) (doe mij maar warlocks)

Maar je hebt een punt. Waarschijnlijk duurt het even voor het doordringt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik begreep dat alice op 2 april met een ADSL only zou komen, klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 16:52:
ik begreep dat alice op 2 april met een ADSL only zou komen, klopt dit?
Scroll eens iets terug.. daar staat het toch echt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je,

Wat voor modem wordt er bij geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 17:24:
Dank je,

Wat voor modem wordt er bij geleverd?
Copperjet 1616-2p

Afbeeldingslocatie: http://alice.gebruikers.eu/forum/attachments/adcopperjet816.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Who Am I? op 02-04-2008 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlickAxe
@ Mojo

Al wat kunnen fixen?

www.nlairsoft.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 20:04:
[ quote:
Geduld schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 19:59:

Zijn er commando's om bijv. (tijdelijk) nummerherkening uit te zetten, komt er ook nog wisselgesprek, antwoordapparaat enz. enz. ?

Ze staan op de 'wish-list' maar de prioriteit ligt momenteel bij andere zaken.]

Ze staan op de 'wish-list' maar de prioriteit ligt momenteel bij andere zaken.
Vandaag kwam ik toevallig tot de ontdekking dat wisselgesprek gewoon werkt.
(Alleen nog even uitzoeken hoe ik een wisselgesprek kan aannemen op een Siemens Gigaset.)
Weet of kent iemand nog meer werkende opties?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2008 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Zoals ik had aangegeven, vrijdag werk ik pas weer. Heb even geduld. Daarnaast hoef je het niet te vragen, ik kijk er echt wel naar.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:08
Ik heb sinds 2 dagen Alice 20mbit, eerste keer downloaden ging met 1.9 mb/s en de 2e keer 1 dag later, ongeveer 1.75 mb/s. Kan ook aan andere omstandigheden liggen, de tijd waarop ik downloade was de eerste keer 's middags en de 2e keer 's avonds. Ik zit in een flatje dus misschien gaat het dan allemaal wat trager als iedereen bezig is ofzo? Oh well ben al blij zat met 1.8 mb/s, haalde voorheen in andere huis maar 650k max :)

Anyways ik had 2 vraagjes:
- Volgens breedbandwinkel.nl heeft Alice een dynamic IP. Wat is jullie ervaring hiermee, als je het modem aan laat staan, veranderd hij dan niet of heb je een bepaalde leasetime dat hij om de x aantal dagen/weken automatisch gereset word en veranderd? Overigens wel relaxed dat het modem dat erbij word geleverd DynDNS ondersteund.
- Kan ik de modem vervangen voor een andere, bijvoorbeeld een Linksys ADSL modempje? Of kan ik er een switch tussen gooien zodat de Copperjet modem die er standaard bij zit via DHCP server een aantal IP's uitdeelt?

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:15
Sluuut schreef op woensdag 02 april 2008 @ 23:09:
Ik heb sinds 2 dagen Alice 20mbit, eerste keer downloaden ging met 1.9 mb/s en de 2e keer 1 dag later, ongeveer 1.75 mb/s. Kan ook aan andere omstandigheden liggen, de tijd waarop ik downloade was de eerste keer 's middags en de 2e keer 's avonds. Ik zit in een flatje dus misschien gaat het dan allemaal wat trager als iedereen bezig is ofzo? Oh well ben al blij zat met 1.8 mb/s, haalde voorheen in andere huis maar 650k max :)

Anyways ik had 2 vraagjes:
- Volgens breedbandwinkel.nl heeft Alice een dynamic IP. Wat is jullie ervaring hiermee, als je het modem aan laat staan, veranderd hij dan niet of heb je een bepaalde leasetime dat hij om de x aantal dagen/weken automatisch gereset word en veranderd? Overigens wel relaxed dat het modem dat erbij word geleverd DynDNS ondersteund.
- Kan ik de modem vervangen voor een andere, bijvoorbeeld een Linksys ADSL modempje? Of kan ik er een switch tussen gooien zodat de Copperjet modem die er standaard bij zit via DHCP server een aantal IP's uitdeelt?
Voor vraag 2: De Copperjet heeft een ingebouwde DHCP-server. hier hangt er ook een switch achter en werkt alles naar volle tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:08
Ebbie schreef op woensdag 02 april 2008 @ 23:23:
[...]

Voor vraag 2: De Copperjet heeft een ingebouwde DHCP-server. hier hangt er ook een switch achter en werkt alles naar volle tevredenheid.
Alrighty, thanx, dan neem ik denk ik wel simpelweg een 3com gbit switch, ben ik er klaar mee... aan de andere kant heb ik dan geen wireless, is soms ook wel handig :(

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sluuut schreef op woensdag 02 april 2008 @ 23:28:
[...]

Alrighty, thanx, dan neem ik denk ik wel simpelweg een 3com gbit switch, ben ik er klaar mee... aan de andere kant heb ik dan geen wireless, is soms ook wel handig :(
Ik gebruik het origineel meegeleverde modem (zonder interne veranderingen), met daar achter een Linksys WRT54GS (wireless router).
Voor zo'n 54 euro thuisbezorgd en werkt zonder kopzorgen in een mum van tijd.
Zie o.a.: http://www.acesdirect.nl

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2008 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil
denan schreef op woensdag 02 april 2008 @ 14:47:
[...]

Zucht.. druids.. irritante principiele treehuggers ;) (doe mij maar warlocks)

Maar je hebt een punt. Waarschijnlijk duurt het even voor het doordringt.
Hah! :)

Ach ja, ze zien maar... ze kunnen toch niks meer doen nu ze zelf bevestigt (nogmaals) hebben dat ik correct en op tijd heb opgezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil
edit:
whoops... dubbelpost

[ Voor 90% gewijzigd door reddevil op 03-04-2008 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 20:55:
[...]

Vandaag kwam ik toevallig tot de ontdekking dat wisselgesprek gewoon werkt.
(Alleen nog even uitzoeken hoe ik een wisselgesprek kan aannemen op een Siemens Gigaset.)
Weet of kent iemand nog meer werkende opties?
*21 - Doorschakelen
*21 is de generieke doorschakeldienst. Eindgebruikers kunnen oproepen naar hun abonneenummer(s) doorschakelen naar elk ander willekeurig nummer.

*61- Doorschakelen geen antwoord
Met *61 kunnen oproepen naar het abonneenummer van de eindgebruiker doorgeschakeld worden indien het abonneenummer "na 5 maal overgaan"; niet beantwoord wordt.

*67- Doorschakelen bij bezet
Met *67 kunnen oproepen naar het abonneenummer van de eindgebruiker doorgeschakeld worden indien het abonneenummer in gesprek is.).

*31- Blokkeren nummerweergave per gesprek
Met *31 kunnen de abonnee per gesprek aangeven of het nummer moet worden meegezonden. Het is ook mogelijk om de dienst ‘uitgaande nummerweergave’ permanent te laten blokkeren via een ‘change request’.

Nummerweergave - Inkomend
Op alle lijntypes VoDSL wordt nummerweergave ondersteund. Op analoge lijnen wordt de nummerweergave meegestuurd volgens het DTMF protocol. Op ISDN-2 en ISDN-15/20/30 verbindingen wordt het nummer meegezonden in het ISDN berichtenverkeer.

Conference (drieweg gesprek)
Op de analoge lijnen kan de abonnee conference gesprekken met maximaal 2 andere bellers voeren.

Overzicht activatiecodes:
Dienst Analoog :

Doorschakelen (altijd)
inschakelen *21*<telefoonnummer>#
uitschakelen #21#

Doorschakelen (bezet)
inschakelen *67*<telefoonnummer>#
uitschakelen #67#

Doorschakelen (geen antw.)
inschakelen *61*
uitschakelen #61#

Blokkeren nummerweergave per gesprek:
*31*<telefoonnummer>

Conference:
wisselen R1
wachtstand R2
conference R3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 13:28:
[...]

*21 - Doorschakelen
*21 is de generieke doorschakeldienst. Eindgebruikers kunnen oproepen naar hun abonneenummer(s) doorschakelen naar elk ander willekeurig nummer.

KNIP
Bedankt, maar werken al deze opties ook (al) bij Alice?
Overigens, Alice Easy € 19,90 p.m. (ADSL zonder telefonie) staat nu ook op de website.

Over dat laatste heb ik een vraag.
Kan men eerst Easy aanvragen en daarna eenvoudig overstappen naar Comfort?
En zo ja, hoe regel je dat?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2008 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Overstappen van easy->comfort is (nog) niet mogelijk. Dit is ook iets lastiger aangezien de hardware anders is. De enige manier is dus opzeggen en comfort aanvragen, al is dat redelijk snel te regelen doordat er geen jaarcontract is.
(al zit je dan wel weer met NewLineService etc.)

Heb je het vermoeden dat je in de toekomst (binnen nu en 2-3 maanden) over wilt stappen op comfort dan kun je dat beter nu al bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:59
Hmm dat nieuwe abo is wel interessant. Ik heb nu Alice Comfort maar bel er eigenlijk nooit mee, weet iemand of je (zonder al teveel kosten) kan downgraden naar Alice Easy?

[ Voor 10% gewijzigd door Ramon op 03-04-2008 17:11 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 14:45:
[...]

Bedankt, maar werken al deze opties ook (al) bij Alice?
Ik heb het net nog getest met mn Panasonic toestel en het werkt ja.
Ps. Ik zit dus ook op he VoDSL netwerk van BBNED.(Alice)

ps <telefoonnummer> is de B-party (dus niet je eigen nummer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
Ik kan inmiddels bevestigen dat de uitgaan nummerweergave werkt!

Heel erg bedankt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zal het vanavond eens kijken. Ik heb het van de week al eens geprobeerd maar toen had ik nog geen succes. Overigens opvallend dat van de week mijn lijn een keer op 740k/s bleef hangen, terwijl ik normaal altijd 920 had. Een modem reboot verhielp dit weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Who Am I? schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 09:41:
Ik kan inmiddels bevestigen dat de uitgaan nummerweergave werkt!

Heel erg bedankt!!!
Zijn er nog meer mensen waarbij het inmiddels wel werkt want bij mij nog steeds geen nummerweergave :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zasa
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:56
Beste denan ik heb een vraag voor u,

Ik zit namelijk met een probleem . Mijn nieuwe telefoonlijn die sinds 5 maar actief is is door verschillende ISP bekend op een ander adres dan de mijne. KPN heeft al gezegd dat het administratieve adres waar is en de technische adres op een ander nummer bekend staat.

Kan ik nu mijn telefoonnumer gebruiken bij ALICE voor internet of moet ik 69 euro eenmalige betalen voor een nieuwe lijn die waarschijnlijk dan op de 2e aderpaar komt?

Mvg

EDIT: Kom op ALICE site inderdaad tegen een fout tegen wanneer ik mijn telefoonnumer ingeeft.

Telefoonnummer is bekend, postcode is juist, het huisnummer wijkt af.

Ik zie nu dat je de verzendadres kan veranderen in een ander adres in de bestelling procedure's , als ik dan twee verschillende adressen geeft komt het dan goed..

[ Voor 26% gewijzigd door Zasa op 04-04-2008 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 10:21
Ik heb een maandje geleden ook Alice besteld, met als verzoek om te activeren rond 12 mei. Nu delen ze mee dat Alice al op 17 april wordt geactiveerd! Aangezien ik nog een Tiscali abonnement heb lopen, moet ik dus een maand dubbel betalen.

De e-mailhelpdesk is niet erg behulpzaam; ik zou eventueel een schriftelijk verzoek tot creditering in kunnen dienen. Op mijn stelling dat we dit niet hebben afgesproken, wordt niet gereageerd... Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan je ook een eigen modem gebruiken bij Alice easy?
Wat gebeurt er met je telefoonlijn als je alice easy aanvraagt, vervalt deze dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 14:18:
kan je ook een eigen modem gebruiken bij Alice easy?
Wat gebeurt er met je telefoonlijn als je alice easy aanvraagt, vervalt deze dan?
eigen modem: eigen risico.. wij supporten het iig niet.
Voor je telefoonlijn kun je kiezen: Wel of niet behouden (linesharing Y or N)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-06 23:00
ik heb al veel gelezen over alice, qua prijs technisch vind ik het zeer interessant en ben van plan om over te stappen omdat ik nu nog KPN los betaal.
Echter wilde ik een dect telefoonset aanschaffen van siemens Gigaset SL serie omdat deze zonder problemen werkte met alice. Hier wordt alleen echter Gigaset SL560 Bluetooth aangeprezen. Jammer vind ik van deze telefoon dat deze geen antwoord apparaat heeft, vandaar dat ik op zoek ben naar een ander alternatief, daarom resteerd mij de volgende vraag:

Werkt de siemens sl375 bluetooth ook zonder problemen in combinatie met Alice?

Ander iets waar ik nog over twijfel is:

Ik heb sinds 6 maanden een Netgear DG834N wireless N router/modem en heb nu internet (Concepts ICT) via BBNed.
Ik vind het een zeer handig apparaat omdat de DG834N de provider zelf automatisch zoekt, tevens de functionaliteit heeft van wireless N lan en gemakkelijk in gebruik is.
Nou zou ik het zonde vinden om deze weg te doen (aanschaf was toen 150 euro), maar zou Alice hierop functioneren/ gevonden worden in combinatie met telefonie?

Ik weet dat Alice geen support leverd op andere routers, maar als ik hier kijk zie ik helaas geen Alice tussen staan.
Het kan zijn dat de providerlijst niet bijgewerkt is en zodoende Alice niet tussen staat omdat ze nog een redelijke nieuwkomer is.

Hopende dat er mensen zijn die mij een duidelijk antwoord kunnen geven, alvast bedankt hiervoor.

Kennis begint met informatie vergaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
1) het telefonieplatform van alice glasvezel is anders dan alice DSL. Als de telefoon/set werkt op platformen van de andere lglasvezel-leveranciers werkt die ook op Alice glasvezel.

2) elke router zou gewoon moeten werken. Er is geen verschil tussen de netwerkaanmelding van Alice en die van de andere providers op het Amsterdamse glasvezelnetwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feut
Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 11:23:
[...]

Zijn er nog meer mensen waarbij het inmiddels wel werkt want bij mij nog steeds geen nummerweergave :-(
Ja hier werkt nummerweergave uitgaand nu ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlickAxe
@mojo excuus

www.nlairsoft.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
J0YR1D3R schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 10:12:
Ik zal het vanavond eens kijken.
Yep, nummerweergave werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Ik zie hier dat je eerder hebt gebeld met de mededeling dat je verbinding niet stabiel was. Je trainde destijds in op 15 Mbit. Je hebt nou van BBned een profiel gekregen van 12/1 Mbit. Dit ziet er stabiel uit. Een snellere verbinding zal dan ook niet stabiel zijn. De 1050 KBps downloadsnelheid komt aardig overeen met de 12 Mbit. Sowieso belt de eerste lijns helpdesk je als het goed is hier nog over terug.

Er is met het BBned domein niks mis, dus ik ben wat dat betrefd bang dat je downloadsnelheid niet veel hoger gaat komen. Misschien is je pc spam aan het versturen ofzo? :P Probeer eens iets te downloaden met 1 pc aangesloten welke virusvrij is, als je zoiets kan regelen. :)

Hopende je zo voldoende hebben ingelicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard-SP
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-05-2011
Eindelijk werkt de uitgaande nummerweergave weer, jammer dat alice daar dan geen mailtje over stuurt aan de mensen die erover hebben geklaagd dat het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Bij een trace route naar out.alice.nl en in.alice.nl kom je uit in Italië, blijkbaar staan de mailservers daar, maar de route naar smtp.alice.nl blijft in Nederland (smtp.bbeyond.nl).

Grappig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:22
Gerard-SP schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 10:51:
Eindelijk werkt de uitgaande nummerweergave weer, jammer dat alice daar dan geen mailtje over stuurt aan de mensen die erover hebben geklaagd dat het niet werkt.
Dat is zeker jammer!
Maar het is wel goed dat het EINDELIJK werkt.
Dat heeft in mijn geval een half jaar geduurd en de nodige emailtjes gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Hier werkt de uitgaande nummerweergave nog niet, maar we zitten nog op het tijdelijke nummer, misschien heeft dat er ook wel mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
The Wizard schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 16:39:
Hier werkt de uitgaande nummerweergave nog niet, maar we zitten nog op het tijdelijke nummer, misschien heeft dat er ook wel mee te maken.
Klopt, tijdens het nummerporteringsproces onderdrukt alice uitgaande nummerweergave, anders gaat iedereen je op je tijdelijke nummer bellen .. en dat nummer is (als het goed is) maar een week of 2 actief. Op deze manier kan Alice deze tijdelijke nummers ook weer snel gebruiken voor andere klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard-SP
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-05-2011
denan schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 18:09:
[...]

Klopt, tijdens het nummerporteringsproces onderdrukt alice uitgaande nummerweergave, anders gaat iedereen je op je tijdelijke nummer bellen .. en dat nummer is (als het goed is) maar een week of 2 actief. Op deze manier kan Alice deze tijdelijke nummers ook weer snel gebruiken voor andere klanten.
Bij werkte de uitgaande nummerweergave wel bij het nummerporteringsproces. Ik had toen ook 2 lijnen die actief (kpn ibp en alice) waren. Daarom kan ik toen alle twee nummers gebruiken. Ben nu wel benieuwd wanneer de mogelijkheid van nummerweergave aan of uitzetten in de lounge komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk in te stellen dat alleen de gratis huistelefoon nummers gebeld kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grhmpf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05-2022

grhmpf

Android <3

HoppyF schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 14:20:
[...]

Dat is zeker jammer!
Maar het is wel goed dat het EINDELIJK werkt.
Dat heeft in mijn geval een half jaar geduurd en de nodige emailtjes gekost.
Jij misschien blij, maar ik had bij KPN een geheim nummer en Alice heeft mijn nummer nu ook "gefixt" zodat het wordt meegezonden. Dat was voorheen nog niet zo. Een beetje zorgvuldigheid zou toch wel fijn zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Halo,

Ik zit nu al bijna 3 weken bij alice en heb alleen 1 probleempje..
mijn DSL lampje van de modem valt de hele tijd uit.. dus als ik inlog in mijn moden staat er ook Cable Disconnected terwijl de kabel er gewoon in zit..
Ik heb vaak zat gebeld met alice en bijna al over de 50 euro met telefoonkosten met die pruts klantenservice van hun..
ze dachten dat me modem stuk was dus nieuwe opgestuurd gekregen maarja zoals ik al verwacht had, lag het probleem niet aan het modem. nog steeds hetzelfde gezeik. ongeveer na 5 a 10 min. valt soms mijn internet weg en soms wel na paar uren of 1x meegemaakt na 3 dagen.. maarja de laatste 2 dagen flipt hij er om de paar uur eruit..
heeft iemand ook dezelfde probleem als mij?

Mvg Jeekap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Verwijderd schreef op zondag 06 april 2008 @ 14:30:
Is het mogelijk in te stellen dat alleen de gratis huistelefoon nummers gebeld kunnen worden?
Je kan volgens mij 0900, 0906 en 0909 nummers blokkeren. Moet je de helpdesk even bellen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlickAxe
Heej Mojo, erg bedankt voor je onderzoek.

Ik heb destijds inderdaad gebeld dat ik 2 dagen geen verbinding had. Mijn vermoeden was dat er een storing was in Tilburg. Echter van een instabiele lijn was geen sprake. Hij heeft prima gefunctioneer op 15Mbit. Wellicht dat hier sprake is van een communicatie fout...

Ik had inderdaad al het vermoeden dat de lijn terug was gezet naar 1050 KBps. Mijn vraag is nu, of je de oude configuratie terug kunt zetten naar 15 Mbit. Ik heb daar immers 2 weken stabiel gebruik van kunnen maken. De helpdesk heeft nog niet terug gebeld maar dat zal deze week dan gebeuren, ik zal ook hen verzoeken om de oude config van 15 Mbit terug te zetten.

Het BBned domein is verder prima inderdaad! Overigens is er verder met mijn PC ook niets aan de hand ;)

Bedankt voor je hulp!
Mojo schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 19:02:
[...]

Ik zie hier dat je eerder hebt gebeld met de mededeling dat je verbinding niet stabiel was. Je trainde destijds in op 15 Mbit. Je hebt nou van BBned een profiel gekregen van 12/1 Mbit. Dit ziet er stabiel uit. Een snellere verbinding zal dan ook niet stabiel zijn. De 1050 KBps downloadsnelheid komt aardig overeen met de 12 Mbit. Sowieso belt de eerste lijns helpdesk je als het goed is hier nog over terug.

Er is met het BBned domein niks mis, dus ik ben wat dat betrefd bang dat je downloadsnelheid niet veel hoger gaat komen. Misschien is je pc spam aan het versturen ofzo? :P Probeer eens iets te downloaden met 1 pc aangesloten welke virusvrij is, als je zoiets kan regelen. :)

Hopende je zo voldoende hebben ingelicht.

www.nlairsoft.com

Pagina: 1 ... 9 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.