Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervaring - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 22 Laatste
Acties:
  • 144.111 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jippie de wonderen zijn de wereld nog niet uit, na ruim 7 maanden werkt de uitgaande nummerweergave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zasa
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:56
Zasa schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 11:46:
Beste denan ik heb een vraag voor u,

Ik zit namelijk met een probleem . Mijn nieuwe telefoonlijn die sinds 5 maar actief is is door verschillende ISP bekend op een ander adres dan de mijne. KPN heeft al gezegd dat het administratieve adres waar is en de technische adres op een ander nummer bekend staat.

Kan ik nu mijn telefoonnumer gebruiken bij ALICE voor internet of moet ik 69 euro eenmalige betalen voor een nieuwe lijn die waarschijnlijk dan op de 2e aderpaar komt?

Mvg

EDIT: Kom op ALICE site inderdaad tegen een fout tegen wanneer ik mijn telefoonnumer ingeeft.

Telefoonnummer is bekend, postcode is juist, het huisnummer wijkt af.

Ik zie nu dat je de verzendadres kan veranderen in een ander adres in de bestelling procedure's , als ik dan twee verschillende adressen geeft komt het dan goed..
Niemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:52
Ik zat nog te denken dat het misschien een idee is om ook een 10Mbit/s abonnement te lanceren bij Alice. Veel mensen worden gecapt op 10Mbit/s vanwege de afstand of de kwaliteit van het koper. Als ze dit abonnement nou 10 euro goedkoper maken dan het 20Mbit/s abonnement komen ze de mensen die de 20Mbit/s niet halen tegemoet.
Ik weet niet in hoeverre dit mogelijk is, maar ik denk dat je veel mensen hiermee blij kunt maken :)

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
Dat gaat niet goed komen, als je in de administratie bij KPN verkeerd staat kunnen wij je ook niet vinden (we gebruiken namelijk de MIP15 check van KPN). Ik zou het eerst daar aankaarten zodat je in ieder geval goed in het systeem staat, anders blijf je problemen houden.
Who Am I? schreef op maandag 07 april 2008 @ 09:56:
Ik zat nog te denken dat het misschien een idee is om ook een 10Mbit/s abonnement te lanceren bij Alice. Veel mensen worden gecapt op 10Mbit/s vanwege de afstand of de kwaliteit van het koper. Als ze dit abonnement nou 10 euro goedkoper maken dan het 20Mbit/s abonnement komen ze de mensen die de 20Mbit/s niet halen tegemoet.
Ik weet niet in hoeverre dit mogelijk is, maar ik denk dat je veel mensen hiermee blij kunt maken :)
Dat gaat niet gebeuren, er is in principe 1 product (nu 2 met Easy erbij) en daar gaat niets aan veranderen. Het past ook niet bij het Alice merk om 50 verschillende abonnementen met snelheden van 0.256 tot 20Mbit te leveren. De snelheid is 1-20 afhankelijk van je locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlickAxe
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-09-2015
opzich toch wel een aardig idee :) Denk dat je er veel klanten blij mee zult maken.

Wat betreft nieuwe diensten, staat IPTV al ergens in de pijplijn?

www.nlairsoft.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
SlickAxe schreef op maandag 07 april 2008 @ 11:06:
opzich toch wel een aardig idee :) Denk dat je er veel klanten blij mee zult maken.

Wat betreft nieuwe diensten, staat IPTV al ergens in de pijplijn?
Daar mag ik helaas niets over zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

SlickAxe schreef op zondag 06 april 2008 @ 22:42:
Heej Mojo, erg bedankt voor je onderzoek.

Ik heb destijds inderdaad gebeld dat ik 2 dagen geen verbinding had. Mijn vermoeden was dat er een storing was in Tilburg. Echter van een instabiele lijn was geen sprake. Hij heeft prima gefunctioneer op 15Mbit. Wellicht dat hier sprake is van een communicatie fout...

Ik had inderdaad al het vermoeden dat de lijn terug was gezet naar 1050 KBps. Mijn vraag is nu, of je de oude configuratie terug kunt zetten naar 15 Mbit. Ik heb daar immers 2 weken stabiel gebruik van kunnen maken. De helpdesk heeft nog niet terug gebeld maar dat zal deze week dan gebeuren, ik zal ook hen verzoeken om de oude config van 15 Mbit terug te zetten.

Het BBned domein is verder prima inderdaad! Overigens is er verder met mijn PC ook niets aan de hand ;)

Bedankt voor je hulp!

[...]
Bel de helpdesk even en geeft dit probleem aan. Maar ik denk niet dat BBned je verbinding zomaar naar boven schroeft... Als je zeker weet dat je geen instabiliteit hebt ondervonden en je wilt je verbinding weer omhoog (naar 16/1 zal het wel worden) kan dat wel. BBned garandeerd op bepaalde afstanden maar een bepaalde snelheid en als deze gewoon gehaald wordt zullen hun er wellicht ook niet veel meer aan willen doen. Laat even weten als je dit hebt gedaan, dan zal ik er vrijdag aanstaande nog even naar kijken.

[ Voor 3% gewijzigd door Mojo op 07-04-2008 11:59 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zasa
[quote]denan schreef op maandag 07 april 2008 @ 11:01:
[...]

Dat gaat niet goed komen, als je in de administratie bij KPN verkeerd staat kunnen wij je ook niet vinden (we gebruiken namelijk de MIP15 check van KPN). Ik zou het eerst daar aankaarten zodat je in ieder geval goed in het systeem staat, anders blijf je problemen houden.

[...]
KPN heeft gezegd dat zij het niet kunnen veranderen maar ze hebben mij de adres gegeven die bij hun bekend staat de technische adres deze moest ik aangeven als aansluitadres , en de administrative adres moest ik als andere andere adres doorgeven. Dit kan bij ALICE denk ik ,omdat je bij de bestelling procedure twee verschillende adressen kan geven eentje voor aansluitadres en eentje voor verzend adres. Zo.. maar bestellen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlickAxe
denan schreef op maandag 07 april 2008 @ 11:13:
[...]

Daar mag ik helaas niets over zeggen :)
Dank je wel denan >:)

@ mojo; ik ga even bellen :)

Beste medewerker wist mij te vertellen dat ik iid intrain op 12Mbit/sec. Dit te verhelpen door modem even 5-10 van het stroom af te halen en daarna weer aan te sluiten. Daarna zou ie weer intrainen op 1Mbit/sec. Ik ben benieuwd, dacht dat dit een technische instelling was bij BBned? :|

[ Voor 48% gewijzigd door SlickAxe op 07-04-2008 13:47 ]

www.nlairsoft.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Euhm?

Ik heb van het weekend nog gekeken. Volgens mij stond je daar op een 12/1 profiel en zal je ook niet sneller intrainen... Vreemd :X

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe gaat dit aflopen?

Kennis van mij gaat ongeveer eind deze maand verhuizen binnen de eigen gemeente, en kan daardoor het tel.nummer behouden.
ADSL zit nu bij een BBned-provider, telefoon bij Tele2.

Ik meen dat als er sprake is van een nr. oftewel lijnverhuizing (al is het maar een deur verderop) ADSL sowieso niet automatisch meegenomen kan worden.
(En zal daarom ook opgezegd moeten gaan worden.)
Omdat het momenteel nogal warrig is hoe van Tele2 af te komen, komt Alice Easy als geroepen.

Het plan is Alice Easy op het nieuwe adres aan te vragen, i.c.m. (voorlopig) Tele2.
Vraag: kan Alice Easy bijv. vandaag al aanvraagd worden voor het nieuwe adres?
Of raakt men dan van streek omdat die lijn c.q. tel.nr. momenteel nog op het oude adres is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlickAxe
Mojo schreef op maandag 07 april 2008 @ 13:51:
Euhm?

Ik heb van het weekend nog gekeken. Volgens mij stond je daar op een 12/1 profiel en zal je ook niet sneller intrainen... Vreemd :X
Tja inderdaad, modem reset gedaan en dus ook niet sneller ingetrained. Kom niet boven de 8,5Mbps momenteel. Mojo, als je weer moet werken, zou je het profiel dan naar 16/1 willen zetten? Thanks!

www.nlairsoft.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Ehm, als je niet boven de 8,5Mbps uit komt, dan heeft een 16 Mbit profiel ook geen zin hoor. :P Bovendien wil ik eerst van de helpdesk een ticket hebben om de lijn naar 16/1 te zetten. Zorg ook eerst ervoor dat je bekabeling in het huis in orde is, met korte kabels en rechtstreeks op het IS/RA punt.

Hoe ver zit je van de centrale?

[ Voor 8% gewijzigd door Mojo op 07-04-2008 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mojo schreef op zondag 06 april 2008 @ 22:24:
[...]

Je kan volgens mij 0900, 0906 en 0909 nummers blokkeren. Moet je de helpdesk even bellen. :P
06 nummers niet? het zou in ons geval wel handig zijn als er een telefoon zou liggen die onbeperkt gebruikt zou kunnen worden voor bellen naar huisnummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:49
Hebben meer mensen connectie issue's? Ik kom als ik een traceroute doe kom ik niet verder dan 72.40.192.10 ? Andere sites gaan over een andere hop .6 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hij vliegt er bij mij ook om de haverklap uit. Modem ook al even gereset maar daar schiet ik ook niet veel mee op. Opvallend is wel dat sommige sites niet te bereiken zijn, terwijl andere juist over het scherm schieten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:03

IkWilbert

Het is mij!

misschien dat iemand dit weet, ik heb een tijd terug een alice comfort abo aangevraagd. Deze gaat op 27 mei in. Nu zie ik dat ze ook alleen internet hebben... zou het nog mogelijk zijn om mijn huidige aanvraag om te zetten naar alleen internet?

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlickAxe
Mojo schreef op maandag 07 april 2008 @ 16:37:
Ehm, als je niet boven de 8,5Mbps uit komt, dan heeft een 16 Mbit profiel ook geen zin hoor. :P Bovendien wil ik eerst van de helpdesk een ticket hebben om de lijn naar 16/1 te zetten. Zorg ook eerst ervoor dat je bekabeling in het huis in orde is, met korte kabels en rechtstreeks op het IS/RA punt.

Hoe ver zit je van de centrale?
@ Mojo; het ticket bestaat nog steeds volgensmij. Ik gebruik nu de standaard cross kabel direct op het modem (zonder routers oid er tussen). Dat is dus in orde. 1359 meter van centrale.

Oveigens heeft het 16/1 profiel het altijd goed gedaan op 1600 Kb/sec

Zie ook hier: http://farm3.static.flick...98201584_8f99236d45_o.png

[ Voor 7% gewijzigd door SlickAxe op 08-04-2008 08:30 ]

www.nlairsoft.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
Ik heb de afgelopen 2 dagen ook erg veel last van een klapperlijn. Hele tijd wel en geen verbinding. Erg irritant. Zeker omdat ik echt internet nodig heb voor mijn opleiding en mijn vriendin nu een tentamenweek heeft waar ze ook internet voor nodig heeft. Denan of Mojo,weten jullie misschien wat hier de oorzaak van is?

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Hallo

Heeft iemand ervaring met het migreren van gegevens bij Alice ?

Tot half februari had ik daar een abonnement en ivm met een verhuizing naar een ander adres waar ik niet direct Alice kon nemen is mijn abonnement geeindigd.

Toen er weer een geschikte koperlijn was heb ik weer opnieuw een abonnement bij Alice afgesloten en wilde ik mijn oude emailadres (wat ik aangemaakt had bij mijn oude abonnement weer gaan gebruiken)

1) Ik kreeg de melding 'is reeds in gebruik'
2) heb contact gezocht met de helpdesk waarbij een medewerker me vertelde eerst in te loggen in de Lounge met mijn oude gegevens om het daarbijbehorende mailadres te veranderen, maar die Lounge is niet bereikbaar om dat te kunnen doen
3) probleem is bij hun bekend, maar ja ik kan nu al weken niet die in mijn ogen simpele aanpassing doen...

Iemand suggesties ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Laatst online: 13-09 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
Freezerator schreef op maandag 07 april 2008 @ 19:13:
Hebben meer mensen connectie issue's? Ik kom als ik een traceroute doe kom ik niet verder dan 72.40.192.10 ? Andere sites gaan over een andere hop .6 ?
Hier ook problemen met sommige sites, met een traceroute blijft hij ook hangen/veel packetloss na het interne netwerk van Alice. Een tracert naar www.geldrace.nl levert packetloss van 50% op, terwijl naar tweakers.net (over hetzelfde gedeelte van het true.nl netwerk) geen packetloss oplevert.. (AMS IX-peering LAN's).

Een brakke router??

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
Is het eigenlijk ook mogelijk om het alice modem alleen als doorgeefluik te gebruiken?

Ik had gedacht als volgt:

alice modem: interne router als DMZ, interne router routert verder.

Dit omdat ik op mijn WRT54GL nogal wat rules heb staan, en ook niet zo'n zin heb om voor alles losse portforwards (weer) in te gaan stellen.

Heb nu @home en dat werkt feilloos, maar vind het niet erg om 28 euro in de maand te besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
wessel99 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 10:47:
Is het eigenlijk ook mogelijk om het alice modem alleen als doorgeefluik te gebruiken?

Ik had gedacht als volgt:

alice modem: interne router als DMZ, interne router routert verder.

Dit omdat ik op mijn WRT54GL nogal wat rules heb staan, en ook niet zo'n zin heb om voor alles losse portforwards (weer) in te gaan stellen.

Heb nu @home en dat werkt feilloos, maar vind het niet erg om 28 euro in de maand te besparen.
Je kan in het Alice modem de betreffende poorten open zetten. Je kan ook alle poorten open zetten. Ik heb een WRT54G na het Alice modem staan en dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 09:01:
Jippie de wonderen zijn de wereld nog niet uit, na ruim 7 maanden werkt de uitgaande nummerweergave
Ja, hier nu ook.. nu nog een optie om het zelf te managen vanuit de lounge.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlickAxe
The Wizard schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 10:33:
[...]

Hier ook problemen met sommige sites, met een traceroute blijft hij ook hangen/veel packetloss na het interne netwerk van Alice. Een tracert naar www.geldrace.nl levert packetloss van 50% op, terwijl naar tweakers.net (over hetzelfde gedeelte van het true.nl netwerk) geen packetloss oplevert.. (AMS IX-peering LAN's).

Een brakke router??
Ik heb inderdaad ook een aantal sites die erg traag laden. Volgensmij ligt dat aan het nodige dataverkeer/netwerk (niet aan Alice). Geloof dat er gister en vandaag een behoorlijke storing is rondom A'dam.

[ Voor 3% gewijzigd door SlickAxe op 08-04-2008 11:49 ]

www.nlairsoft.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:49

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Ik ben van plan om over te stappen van Planet IPB naar Alice Comfort, maar graag zou ik nog een aantal dingen willen weten.

1. Kan ik ook meerdere e-mail aliassen aanmaken?
2. Is het mogelijk om een multi pc modem met draadloos te nemen ipv dat bracke standaard ding?
3. volgens de snelheidcheck zou ik tussen de 16 en 20 mbit moeten halen. zal dit ook echt zo zijn, of klopt er niets van die snelheidscheck? volgens http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm zit ik 1280 meter bij de centrale vandaan.
4. Raden jullie mij alice aan of is er een andere 20mbit aanbieder rond de zelfde prijs die verstandiger is om te nemen?

Ik hoop dat iemand mij hier verder mee kan helpen.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:15
Hier dezelfde problemen. Google en gmail zijn zelfs totaal onbereikbaar...
Bij tracert erg veel verstoring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-09 07:54

RUFFNECK

Poentje

Afgelopen maand heel veel last gehad van internetverbinding die het soms wel en niet deed (korte intervallen). Modem gaf steeds aan verbonden (dus bellen naar de helpdesk had ook gezien "maar meneer ik zie dat u 30 dagen onafgebroken online bent"). Was ook lastig te beschrijven. Internet sites laadden niet, msn bleef wel ingelogd en werkte soms wel, dan weer soms niet. Gewoon uitval van data verkeer zo te zeggen.

Ik werd er gek van, ondanks ik verder geen problemen had met Alice, maar nu toch maar terug gegaan naar Orange per 24 april.
Telefonische opzegging bij Alice vind ik wel relaxed, bevestiging kwam binnen een uur via mail etc etc en volgens mijn contactpersoon bij Orange is alles goed aangemeld (telco-telco).

Wellicht dat na een jaarte Orange, de kinderziektes bij Alice weg zijn en ik weer terug daar ga. Maar voor nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:59
Ik begin het nu ook een beetje zat te worden. Kon sinds vrijdag niet meer op icq komen, sinds vandaag werkt dat weer maar kan ik geen enkele buitenlands site meer bereiken, google niet, microsoft niet en msn ligt ook plat hier.

Overigens moet ik m'n routermodem elke 2 dagen resetten wil ik nog een beetje snelheid hebben op m'n torrents, wordt ook gauw oud....

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

SlickAxe schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 06:17:
[...]

@ Mojo; het ticket bestaat nog steeds volgensmij. Ik gebruik nu de standaard cross kabel direct op het modem (zonder routers oid er tussen). Dat is dus in orde. 1359 meter van centrale.

Oveigens heeft het 16/1 profiel het altijd goed gedaan op 1600 Kb/sec

Zie ook hier: http://farm3.static.flick...98201584_8f99236d45_o.png
BBned garandeerd op die afstand hooguit 10 Mbit. Daarom betwijfel ik echt of ze het nog willen aanpassen. Ik zal vrijdag nog eens kijken, maar ik denk niet dat er een ticket is, als ik lees wat je schrijft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Ramon schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 12:41:
Ik begin het nu ook een beetje zat te worden. Kon sinds vrijdag niet meer op icq komen, sinds vandaag werkt dat weer maar kan ik geen enkele buitenlands site meer bereiken, google niet, microsoft niet en msn ligt ook plat hier.

Overigens moet ik m'n routermodem elke 2 dagen resetten wil ik nog een beetje snelheid hebben op m'n torrents, wordt ook gauw oud....
Zoals je hierboven kunt lezen, het ligt niet aan Alice, maar aan een (vermoedelijke) storing bij de AMS-IX. Alle pings/trace routes binnen het Alice netwerk zijn goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 12:56
RUFFNECK schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 12:33:
Afgelopen maand heel veel last gehad van internetverbinding die het soms wel en niet deed (korte intervallen). Modem gaf steeds aan verbonden (dus bellen naar de helpdesk had ook gezien "maar meneer ik zie dat u 30 dagen onafgebroken online bent"). Was ook lastig te beschrijven. Internet sites laadden niet, msn bleef wel ingelogd en werkte soms wel, dan weer soms niet. Gewoon uitval van data verkeer zo te zeggen.
Ik had precies hetzelfde, internet connectie bleef gewoon werkend, maar sites wilde niet altijd laden. Dit was altijd na 0:00 in de avond. Ik heb als admin ingelogd in het modem, de 2 bbeyond DNS server verwijderd en die van xs4all (194.109.9.99) toegevoegd. Sindsdien nooit meer problemen. (na een reset komen de bbeyond dns server er weer in, maar dan als second en third).
Dat het aan de dns ligt lijkt ook overeen te komen met het gegeven dat msn en torrents gewoon door bleven draaien. Bij sites kreeg ik lange tijd "looking up <vul domein in>" te zien.

Gek genoeg had ik bij orange juist weer last van disconnects, ook zo tussen 0:00 en 1:00, alleen dan was het dus echt een volledige disconnect, met modem reset, welke dan nog wel eens wilde intrainen op zeer lage snelheid.

Behalve de administratieve chaos van Alice werkt het verder zeer snel bij mij. Behalve dan sinds net een uurtje of 2 nu de helft van het internet niet bereikbaar lijkt te zijn, maar dat ligt niet bij hen.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
The Wizard schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 12:47:
[...]

Zoals je hierboven kunt lezen, het ligt niet aan Alice, maar aan een (vermoedelijke) storing bij de AMS-IX. Alle pings/trace routes binnen het Alice netwerk zijn goed.
google ligt hier ook plat vanuit alice...

vanaf een niet-alice ip:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
traceroute www.google.com
traceroute: Warning: www.google.com has multiple addresses; using 66.249.91.147
traceroute to www.l.google.com (66.249.91.147), 30 hops max, 40 byte packets
 1  if-campus.routing.utwente.nl (130.89.160.1)  0.326 ms  0.507 ms  0.274 ms
 2  V2-18-1.1037.XSR01.Amsterdam1A.surf.net (145.145.4.1)  3.023 ms  3.163 ms  3.419 ms
 3  FA-500.XSR03.Amsterdam1A.surf.net (145.145.80.10)  3.107 ms  3.294 ms  3.326 ms
 4  core2.ams.google.com (195.69.145.100)  2.654 ms  2.645 ms  2.619 ms
 5  209.85.254.90 (209.85.254.90)  2.919 ms  2.790 ms  2.780 ms
 6  64.233.175.246 (64.233.175.246)  87.180 ms  7.027 ms  7.037 ms
 7  72.14.233.81 (72.14.233.81)  7.203 ms  7.153 ms  7.176 ms
 8  66.249.94.146 (66.249.94.146)  10.856 ms  9.675 ms  10.306 ms
 9  ik-in-f147.google.com (66.249.91.147)  7.341 ms  7.396 ms  7.381 ms

alice:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
traceroute to www.l.google.com (66.249.91.147), 64 hops max, 40 byte packets
 1  local.gateway (172.19.3.1)  17.489 ms  1.257 ms  1.298 ms
 2  78.40.192.3 (78.40.192.3)  10.986 ms  10.288 ms  10.269 ms
 3  78.40.192.26 (78.40.192.26)  11.082 ms  10.772 ms  10.799 ms
 4  * * *
 5  * * *
 6  * * *
 7  * * *
 8  * * *
 9  * * 72.14.233.83 (72.14.233.83)  15.518 ms
10  * * *
11  * * *
12  * * *
13  * * *
14  * * *
15  * ik-in-f147.google.com (66.249.91.147)  16.617 ms *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 21:02
DeeJayV schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 12:53:
[...]

Wel raar dat alice altijd problemen heeft met google als er iets mis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
DeeJayV schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 12:53:
[...]

vanaf een niet-alice ip:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
traceroute to www.l.google.com (66.249.91.147), 30 hops max, 40 byte packets
 1  if-campus.routing.utwente.nl (130.89.160.1)  0.326 ms  0.507 ms  0.274 ms
 2  V2-18-1.1037.XSR01.Amsterdam1A.surf.net (145.145.4.1)  3.023 ms  3.163 ms  3.419 ms
 3  FA-500.XSR03.Amsterdam1A.surf.net (145.145.80.10)  3.107 ms  3.294 ms  3.326 ms
 4  core2.ams.google.com (195.69.145.100)  2.654 ms  2.645 ms  2.619 ms
 5  209.85.254.90 (209.85.254.90)  2.919 ms  2.790 ms  2.780 ms
 6  64.233.175.246 (64.233.175.246)  87.180 ms  7.027 ms  7.037 ms
 7  72.14.233.81 (72.14.233.81)  7.203 ms  7.153 ms  7.176 ms
 8  66.249.94.146 (66.249.94.146)  10.856 ms  9.675 ms  10.306 ms
 9  ik-in-f147.google.com (66.249.91.147)  7.341 ms  7.396 ms  7.381 ms

alice:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
traceroute to www.l.google.com (66.249.91.147), 64 hops max, 40 byte packets
 1  local.gateway (172.19.3.1)  17.489 ms  1.257 ms  1.298 ms
 2  78.40.192.3 (78.40.192.3)  10.986 ms  10.288 ms  10.269 ms
 3  78.40.192.26 (78.40.192.26)  11.082 ms  10.772 ms  10.799 ms
 4  * * *
 5  * * *
 6  * * *
 7  * * *
 8  * * *
 9  * * 72.14.233.83 (72.14.233.83)  15.518 ms
10  * * *
11  * * *
12  * * *
13  * * *
14  * * *
15  * ik-in-f147.google.com (66.249.91.147)  16.617 ms *
UTwente maakt routeert anders, bij Alice zit de fout bij de AMS-IX, misschien is het wel een router van Alice die zit te etteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
Hier geen problemen hoor met Google of sites die niet willen laden.

Alhoewel...
Kan iemand op Highdefdigest komen?

[ Voor 40% gewijzigd door Who Am I? op 08-04-2008 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Who Am I? schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 13:19:
Hier geen problemen hoor met Google of sites die niet willen laden.

Alhoewel...
Kan iemand op Highdefdigest komen?
Geen probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Hier ook geen probleem, maar ik zit op een ander netwerk :)
Ik zal eens aan de netwerkbeheerders vragen of ze iets weten van de problemen op de AMS-IX (al is de peering met google wel omgevallen vannacht/vanmorgen). Andere sites zouden wel gewoon bereikbaar moeten zijn.. Is dat niet zo.. meld dat dan even hier met je ip + tracert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJayV
  • Niet online
ik niet... (78.27.56.100)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
traceroute www.highdefdigest.com
traceroute to www.highdefdigest.com (72.51.46.199), 64 hops max, 40 byte packets
 1  local.gateway (172.19.3.1)  5.101 ms  3.969 ms  1.325 ms
 2  78.40.192.3 (78.40.192.3)  10.291 ms  10.510 ms  10.151 ms
 3  78.40.192.30 (78.40.192.30)  10.666 ms  10.510 ms  10.284 ms
 4  * * *
 5  * * *
 6  * * *
 7  * * *
 8  * * *
 9  * * *
10  * * *
11  * * *
12  * * *
13  * * *
14  * * *
15  * * *
16  * * *
17  * * *
18  * * *
19  * * *
20  * * *
21  * * *
22  * * *
23  * * *
24  * *
enz.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Update: er zijn inderdaad problemen op de AMS-IX, niet binnen het netwerk van Alice. Een aantal peerings zijn opgelost, maar tot alle problemen daar verholpen zijn zal een deel van het internet 'slecht' bereikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
Ik ook even tracerroute gedaan:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4Jnzd5Oh3CJ1uUcf4ZLkmsPd/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supernova
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:44

supernova

Zabbix specialist 7 ;-)

Nou het is nog steeds bagger... Veel sites zijn nog steeds niet bereikbaar, of slecht bereikbaar. :(

PS5 User ;-) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit bij Pilmo en heb / had exact dezelfde problemen. Geen internet en telefoon to 14:30 vandaag, Google doet het nog steeds niet.
Dus misschien zit het probleem bij BBNED?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijgen er meer het idee dat WIJ ALICE dat ene deel van het internet zijn dat neit bereikbaar is?

het begon bij mij enkele dagen geleden met enkle sites. een enorme zoektocht naar oorzaak, want het was niet te vatten, browsen lukte immers naar 99% van de sites. Sedert vandaag deedt inene die site het weer die eerst problemen gaf (enkel thuis met Alice), maar als je dan opeens zonder primaire applcatie zit, begint het heet onder de voeten te worden... geen goochel?? whhaaaa?!? ;(

hmmm.. Remote Desktoppen, VPNnen, MSNnen, VoIPen... werkt allemaal gewoon.. _/-\o_

Hoop dat 'ze' het snel weer oplossen.. maar soms duurt het even voordat 'ze' ontdekken dat men 'hen' met 'ze' bedoeld.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met het overstappen binnen het BBNED naar Alice?
Ik zit nu bij Pilmo en betaal 34,95 voor 8MB + 500 telefoon minuten. Wil overstappen naar een snellere en goedkopere provider, dus bijvoorbeeld Alice.

Pilmo en Alice maken beide gebruik van BBNED, dus je zou verwachten dat dit zonder veel downtime kan. Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 21:00:
Heeft iemand ervaring met het overstappen binnen het BBNED naar Alice?
Ik zit nu bij Pilmo en betaal 34,95 voor 8MB + 500 telefoon minuten. Wil overstappen naar een snellere en goedkopere provider, dus bijvoorbeeld Alice.

Pilmo en Alice maken beide gebruik van BBNED, dus je zou verwachten dat dit zonder veel downtime kan. Heeft iemand hier ervaring mee?
De beller wint. Vraag of het kan en wat de voorwaarden zijn. (sales is altijd bereikbaar.. anders vloeit het geld niet binnen)

Gaat nooit zonder horten of stoten... ik had voorheen Demon, dat werd XS4all... verbinding niks mis mee, maar uiteindelijk zijn het hopjes geesten die de uitvoering doen.. gaat altijd wel iets mis of het duurt ergens langer dan gepland..

Nee kun je houden, ja moet je kopen

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2008 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zasa
Hoe kan ik een annulering doorgeven van mijn bestelling redenen is dat mijn nummer bekend staat op een ander nummer? Telefonisch of een brief schrijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 20:56:
Ik zit bij Pilmo en heb / had exact dezelfde problemen. Geen internet en telefoon to 14:30 vandaag, Google doet het nog steeds niet.
Dus misschien zit het probleem bij BBNED?
Probleem op de AMS-IX mensen, dat stond toch duidelijk een paar posts terug? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 20:46
We hebben nu een faxlijn (analoog) waar we Alice Easy op zouden willen aanvragen.
Hierop zit ook het alarm... Blijft deze faxlijn nog te gebruiker voor faxen en alarm als we Alice Easy nemen of wordt deze naar Alice overgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
GS2K1 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 14:01:
We hebben nu een faxlijn (analoog) waar we Alice Easy op zouden willen aanvragen.
Hierop zit ook het alarm... Blijft deze faxlijn nog te gebruiker voor faxen en alarm als we Alice Easy nemen of wordt deze naar Alice overgezet?
Hangt van je keuze in het bestelproces af (ik wil dat mijn bestaande lijn blijft bestaan Ja of Nee). Of het ook blijft werken kun je het beste met je alarmleverancier kortsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je alarm of fax een normale/analoge netlijn gebruikt, dan heeft het aansluiten van Easy (alleen ADSL) geen enkele invloed op je bestaande telefoonverbinding.
De telefoonverbinding blijft bij je huidige leverancier en er hoeft alleen het meegeleverde filtertje/splitter geplaatst te worden om het ADSL- en het telefoonsignaal te scheiden.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2008 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 20:46
denan schreef op woensdag 09 april 2008 @ 14:08:
[...]

Hangt van je keuze in het bestelproces af (ik wil dat mijn bestaande lijn blijft bestaan Ja of Nee). Of het ook blijft werken kun je het beste met je alarmleverancier kortsluiten.
Die was hier vanmiddag en als mijn telefoonlijn blijft bestaan zou (ook indekken :p) alles moeten blijven werken ;)

dus besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als men overstapt van een ADSL + VoDSL (BBned)-aanbieder, en Alice Comfort sluit pas een paar weken na oplevering van ADSL het 'oude nummer' aan, waar blijft dan je telefoonnummer intussen?
Is er ook risico dat het nummer verloren gaat?
Bestaat er een procedure waarbij ADSL + telefoon tegelijkertijd overgezet kan worden?

Andere vraag:
Als men uit bovenstaande situatie naar Alice overstapt, ziet Alice dit als het wel of niet hebben van een netlijn (€ 69)?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2008 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

De portering van het nummer is altijd een paar weken later. Daar is volgens mij niks aan te doen. Je hoeft geen 69 euro te betalen als je geen NLS nodig hebt. Als je nou BBNED met VoDSL hebt weet ik eigenlijk niet of je een NLS nodig hebt, ik heb zelf niks te maken met provisioning.. :P Ik wil het as. vrijdag wel even voor je vragen. :) Je hebt bij een normaal analoog telefoonabbonement in ieder geval geen NLS nodig. Dit scheelt vaak ook in aansluitproblemen enzo, omdat dat metee n weer een factor is waar dingen mis lopen. Wat dat betrefd zie ik op de helpdesk meestal problemen omdat KPN zijn werk niet goed heeft uitgevoerd en de NLS niet werkend heeft opgeleverd. De gebruiker heeft dan ook geen Linesync, of heeft Linesync van de oude provider. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Mojo op 09-04-2008 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mojo schreef op woensdag 09 april 2008 @ 17:26:
De portering van het nummer is altijd een paar weken later. Daar is volgens mij niks aan te doen. Je hoeft geen 69 euro te betalen als je geen NLS nodig hebt. Als je nou BBNED met VoDSL hebt weet ik eigenlijk niet of je een NLS nodig hebt, ik heb zelf niks te maken met provisioning.. :P Ik wil het as. vrijdag wel even voor je vragen. :)
Heel graag, alvast bedankt.
Indien mogelijk ook graag antwoord op vragen daarboven. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 17:20

xces

To got or not to got..

Ehm, misschien mis ik iets in 2 delen en 40 pagina's; maar ik ga eind juli verhuizen en zit hemelsbreed 6 meter van de telefooncentrale :D

Waar ik eigenlijk een vraag over had; wat zijn die "profielen" en wat krijg je standaard toegewezen?

Vraagje 2) nu zit ik bij versatel en het telefoonnummer ligt ook bij hun. Is er een geschatte tijd (in weken) dat ik van te voren een verhuizing moet aanvragen?

[ Voor 25% gewijzigd door xces op 10-04-2008 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Nog maar een keertje...

Mojo misschien ?

_/-\o_
Vhond schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 09:27:
Hallo

Heeft iemand ervaring met het migreren van gegevens bij Alice ?

Tot half februari had ik daar een abonnement en ivm met een verhuizing naar een ander adres waar ik niet direct Alice kon nemen is mijn abonnement geeindigd.

Toen er weer een geschikte koperlijn was heb ik weer opnieuw een abonnement bij Alice afgesloten en wilde ik mijn oude emailadres (wat ik aangemaakt had bij mijn oude abonnement weer gaan gebruiken)

1) Ik kreeg de melding 'is reeds in gebruik'
2) heb contact gezocht met de helpdesk waarbij een medewerker me vertelde eerst in te loggen in de Lounge met mijn oude gegevens om het daarbijbehorende mailadres te veranderen, maar die Lounge is niet bereikbaar om dat te kunnen doen
3) probleem is bij hun bekend, maar ja ik kan nu al weken niet die in mijn ogen simpele aanpassing doen...

Iemand suggesties ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:15
xces schreef op donderdag 10 april 2008 @ 08:48:
Ehm, misschien mis ik iets in 2 delen en 40 pagina's; maar ik ga eind juli verhuizen en zit hemelsbreed 6 meter van de telefooncentrale :D

Waar ik eigenlijk een vraag over had; wat zijn die "profielen" en wat krijg je standaard toegewezen?

Vraagje 2) nu zit ik bij versatel en het telefoonnummer ligt ook bij hun. Is er een geschatte tijd (in weken) dat ik van te voren een verhuizing moet aanvragen?
Ik zit op een geschatte afstand van 150m van de centrale, aldus de lijnmeting en ik train in op 22 megabit. Je krijgt dan dus waarschijnlijk de volle mep!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

BBned heeft een kaart met postcode gegevens. Bij elke postcode hebben ze doorgaans een profiel staan. Op een dergelijke korte afstand krijg je gewoon een full wide open profiel van 24 / 1.3 Mbit. :)

Vhond, ik heb echt geen idee.. :P Misschien kan Denan je er mee helpen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Bedankt voor je reactie Mojo

(op welke url staat dat kaartje eigenlijk met profielen van BBNEd ?)

Okay, Denan: weet jij raad ? (zie mijn post 3 hierboven)
_/-\o_

[ Voor 33% gewijzigd door Vhond op 10-04-2008 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Vhond schreef op donderdag 10 april 2008 @ 16:27:
Bedankt voor je reactie Mojo

(op welke url staat dat kaartje eigenlijk met profielen van BBNEd ?)

Okay, Denan: weet jij raad ? (zie mijn post 3 hierboven)
_/-\o_
Helaas, dat zul je via de helpdesk moeten regelen. Ik heb het momenteel te druk om in individuele cases te duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een irritant probleem mbt het aanvragen van ADSL. Via Telfort heb ik het al opgegeven (wat zijn ze daar traag en onbehulpzaam zeg). Nu Alice Easy beschikbaar is heb ik hier weer vertrouwen in, alleen heeft Alice mijn probleem nu ook (gelukkig reageert Alice 10x sneller en kan ik dus nu meteen actie ondernemen).

Wat is het probleem: bij een postcode check blijkt mijn KPN belbudget telefoonnummer niet overeen te komen met mijn postcode. Dit is een fout in de database van de netwerkbeheerder (KPN dus). Dat komt waarschijnlijk (denk ik zelf) omdat ik in maart mijn KPN belbudget abonnement heb opgezegd, maar deze opzegging heb ik vlak daarna weer geannuleerd (ruim voor de geplande afsluiting). Het nummer bestaat dus gewoon op mijn postcode en kan gebruikt worden om Alice 20Mb ADSL op aan te sluiten. (Verder heb ik KPN Belbudget ook niet nodig: ik internet er alleen maar mee en bel verder mobiel).

Heeft iemand tips? Ik heb wat gezocht hierop en waarschijnlijk gaat het hier om de MIP15 check van KPN. Hoe lang duurt het voordat KPN deze database update? Kan Alice dit omzeilen of is een nieuwe kale aansluiting een beter plan? (hoewel, ik heb begrepen dat een werkend telefoonnummer altijd beter is in combinatie met een nieuwe ADSL aanvraag). Denan, Mojo: hebben jullie specifieke tips? Ik zit nu al een tijdje zonder internet thuis, dus ik ben op zoek naar de snelle oplossing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Dat kan je het beste regelen met KPN. Zonder analoge lijn ga je volgens mij een NLS nodig hebben, wat €69,- kost. Weet 't niet zeker.. :P Ik denk dat Alice gewoon uitgaat van de KPN database, de kabels van de wijkcentrale naar het huis zijn namelijk van KPN.

Vhond: Dat kaartje is niet publiek uitgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
denan schreef op donderdag 10 april 2008 @ 17:04:
[...]

Helaas, dat zul je via de helpdesk moeten regelen. Ik heb het momenteel te druk om in individuele cases te duiken.
Bedankt Denan,

Ik snap dat je niet alle individuele zaken kan behandelen, maar over de helpdesk van Alice ben ik niet geheel te spreken: ik wacht al enkele weken op een oplossing (naar aantal keren contact te hebben gezocht).

Geen reclame voor deze blond gerokte dame:

jammer dat ik niet een SQL update query op hun userdatabase kan doen.... het lijkt me echt geen grote moeite...

En de lounge is WEER niet helemaal beschikbaar... ZUCHT...
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Laat je klantnummer even weten, dan kijk ik morgen wat er gaande is, als je die al hebt.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 17:10:

Heeft iemand tips? Ik heb wat gezocht hierop en waarschijnlijk gaat het hier om de MIP15 check van KPN. Hoe lang duurt het voordat KPN deze database update? Kan Alice dit omzeilen of is een nieuwe kale aansluiting een beter plan? (hoewel, ik heb begrepen dat een werkend telefoonnummer altijd beter is in combinatie met een nieuwe ADSL aanvraag). Denan, Mojo: hebben jullie specifieke tips? Ik zit nu al een tijdje zonder internet thuis, dus ik ben op zoek naar de snelle oplossing ;)
Je hebt gewoon een belbudget lijn (aka KPN PSTN) dus NLS zou niet nodig hoeven zijn. Je hebt 2 keuzes:

- Je neemt NLS (a 69,- euro) en je bent van het gezeur van de foutieve KPN db af.
- Je blijft KPN bellen dat hun DB incorrect is.. net zolang tot ze de fout herstellen. Zodra zij de fout corrigeren is dat direct in onze systemen bekend.

@Vdhond:
Als het zo makkelijk zou zijn..

Het probleem is dat ik geen directe link met Alice support of de administratie heb. Alles wat ik op mijn Alice TO-DO lijst zet kost me dus eerst een paar uur om me in te lezen en uit te zoeken wie ik moet hebben/waar ik moet zijn/welke systemen ik moet bekijken. Structurele problemen kan ik wel oppakken, de 3-4 uur die ik dan moet investeren hebben dan resultaat voor grote aantallen klanten. Helaas kosten individuele problemen me vaak ook (minimaal) 3-4 uur en dan kan ik mijn geinvesteerde tijd niet verantwoorden.

Mocht je er met de helpdesk niet uitkomen (je kunt ook emailen.. op zich is het verwijderen/aanpassen van oude klantgegevens niet zo'n groot probleem) dan wil ik er nog wel een keer naar kijken maar probeer aub eerst de officiele route :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zasa
Hallo,

Ik heb gisteren een bevestiging gekregen van mijn annulering, en vandaag zie ik dat er een nieuwe bestelling is gedaan en heb een invoeringsbevestiging gekregen ... Gaat alles wel goed?
Kan iemand controleren of mijn bestelling echt geanuleerd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 15:20
Je hebt een analoge lijn voor de fax en alarm?

Waar werk jij? Ow ik wil inbreken... ff een fax sturen van 60 blz, heej.. alarm kan niet doormelden, gewoon op me gemak inbreken :P
Of heeft het alarm een lijn onderbreker... ook leuk, komt een miljoenen order per fax binnen, heej er is alarm, snuk, weg fax verbinding en alarm gaat bellen ;)

Nu weer naar on-topic ;)

Ja dat kan, alhoewel sommige (niet veel meer) alarmen het niet leuk vinden als er andere signalen op de lijn bijkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi allemaal,

kan iemand mij vertellen hoe ik alice opzeg ik wild it het liefste via een aangetekende brief doen maar vind nergens een adres,

en ja ik kan de helpdesk bellen maar telefonisch opzeggen is niet erg betrouwbaar!!

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Laatst online: 12-09 15:04
Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 16:34:
hoi allemaal,

kan iemand mij vertellen hoe ik alice opzeg ik wild it het liefste via een aangetekende brief doen maar vind nergens een adres,

en ja ik kan de helpdesk bellen maar telefonisch opzeggen is niet erg betrouwbaar!!

alvast bedankt
http://www.alice.nl/nl/re...sources/info_contact.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh zo kan ik dat gewoon naar dat adres sturen ik dacht dat daar misschien een speciaal adres voor was,

maar bedankt voor je hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-08 12:48
Ik ga ook over van Internetplusbellen van Planet (Comfort) naar Alice met nummerbehoud maar wel
een nieuwe lijn van € 69.
Ik wil de voortgang graag hier vermelden en jullie op de hoogte houden van hoe goed of slecht de overgang verloopt.

Heb nog niets van Planet opgezegd..dit moet ik pas doen als Alice aanvraag rond is.
Huidige abonnement van Planet loopt 28-05-2008 af..

Aanvraag Alice via webformulier en bevestiging via email op 30-03-2008.
Op 01-04-2008 een schriftelijke bevestiging ontvangen incl klantnr en ordernummer.
Op 11-04-2008 ben ik gebeld door een dame van de KPN die mij mededeelde:
op maandag 28-04-2008 komt tussen 12:00 en 16:00 uur een KPN monteur langs om de lijn door te meten en om een "kastje" te plaatsen..
Ze kon mij niet vertellen om wat voor "kastje" het gaat.

Word vervolgd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met dat "kastje" kunnen ze later al je telefoonverkeer afluisteren })

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2008 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Vhond, misschien heb je iets aan het volgende. Dit is betreffende informatie over een NLS (New Line Service).
NLS 1:

Bij een NLS1 kan KPN deze remote (software matig) opleveren.
Of:
Indien dit niet mogelijk is gaat er een KPN monteur naar de wijkcentrale om de koperdraad van de klant in de Dslam te steken. De KPN monteur gaat niet altijd naar de eindgebruiker, alhoewel dit wel in de brief staat en er een afspraak voor staat. Dit komt vaak voor bij klanten die op dit moment geen KPN abonnement hebben. Ze gebruiken dan het oude ISRA punt.

--------------------------------------------------------------------------------

NLS 2:

Bij een NLS2 gaat er een KPN monteur naar de wijkcentrale om de koperdraad van de klant in de Dslam te steken. De KPN monteur gaat ook naar de eindgebruiker om een anderpaar af te monteren.

--------------------------------------------------------------------------------

NLS 3:

Bij een NLS3 moet KPN graven om een klant te onsluiten, dit wordt niet gedaan voor een Alice DSL verbinding. De aanvraag wordt afgewezen.

Verbindingen die dus overgenomen kunnen worden zijn: Bel Budget, Bel Basis, Bel Vrij Indien de klant op 1 van deze abonnementen een Alice verbinding wil is het geen NLS’.
De rest is dus altijd NLS

Nieuwe is NLS type 1 EB

Één van de problemen die consumenten nu ondervinden is dat als ze gaan verhuizen, ze hun DSL niet direct mee kunnen verhuizen omdat er nog DSL zit van de vorige bewoner. Dit is wat wij regelmatig van KPN MDF zien in de afwijzing “reeds breedband aanwezig”.

NLS 1 EB. EB staat voor Eigen Bewoner. Hiermee verklaart een consument dat hij voor een bepaald adres de Enige Bewoner is. Als telco A dit bericht stuurt naar KPN MDF, dan zal KPN MDF naar telco B (die op dat adres zit) een bericht sturen ter waarschuwing dat telco A daar DSL wil gaan leveren.

De ISP kan hierop drie acties ondernemen:
niets doen => lijn wordt gecanceld op de wensdatum van de nieuwe bewoner escaleren bij BBned CS => cancel wordt tegengehouden, nieuwe lijn gaat naar vrij koperpaar. cancel inschieten => oude DSL verbinding wordt gecancelled, nieuwe aanleg wacht.
Dit heb ik van onze wiki af gejat :P Het lijkt erop dat je te maken hebt met een NLS 1 EB. Als ik je bericht goed begrijp kan Alice geen ADSL leveren op je nieuwe adres, omdat er al een provider aanwezig is. Of zie ik dat nou verkeerd? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
  • Laatst online: 10-09 10:21
Ik heb zojuist mijn modem ontvangen. Aangezien ik een draadloze verbinding wil, heb ik (denk ik) twee opties:
- Modem Alice + Linksys WRT-54GL
- Mijn huidige Zyxel 2602HW gebruiken.

Uiteraard heeft de tweede optie mijn voorkeur; dat kost niks. Mijn vraag: Heeft iemand ervaringen met de Zyxel 2602HW + Alice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Je kan die Zyxel prima gebruiken. Alleen wordt er geen ondersteuning op geleverd bij problemen, dan zal altijd gevraagd worden je Copperjet aan te sluiten.

De benodigde instellingen zijn wel ergens te vinden op het internet. ;)

Het alice modem heeft gewoon een routerfunctie met DHCP server ingebouwd, dus je kan die linksys ook gebruiken als je wilt. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Mojo op 11-04-2008 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlickAxe
Heej Mojo, had jij nog naar mijn profiel gekeken? Volgensmij surf ik nog op 12mbit/sec rond, terwijl de eerdere 16mbit/sec toch beter beviel :)

Het resetten van de router bied iig geen oplossing...

www.nlairsoft.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Je staat hier gewoon op 12 Mbit. Je kan het nogmaals bij de 1e lijns helpdesk aankaarten en vooral erbij zeggen dat het op 16Mbit goed heeft gewerkt, je toen problemen had en BBned het profiel tevergeefs heeft verlaagd en die problemen zijn inmiddels voorbij, maar je profiel staat niet meer hoger.

Maar nogmaals, BBned gaat op die lijnlengte GEEN 16 Mbit garanderen. Als het dan alsnog niet stabiel blijkt weet ik niet of ze het dan weer voor je naar beneden willen schroeven, ze blijven natuurlijk ook niet bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mojo schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 18:23:
Vhond, misschien heb je iets aan het volgende. Dit is betreffende informatie over een NLS (New Line Service).

Knip.

[Verbindingen die dus overgenomen kunnen worden zijn: Bel Budget, Bel Basis, Bel Vrij.
Indien de klant op 1 van deze abonnementen een Alice verbinding wil is het geen NLS'.
De rest is dus altijd NLS]
Mojo, is dit gelijk een gedeeltelijk antwoord op mijn vraag?
(Vanaf andere BBned-provider ADSL + VoDSL naar Alice Comfort.)

Dus als ik het goed samen vat:
Als je tel.aansluiting (spraak) bij een ander dan KPN zit, ben je altijd de sigaar voor de NLS-kosten a 69 euro, als wij over Comfort spreken?

Als dit zo is, de volgende vraag:
Als er dan kennelijk toch 69 euro afgetikt moet worden, kan je dan ook ergens uitdrukkelijk aangeven dat de Alice aansluiting op het 2e aderpaar komt?
Dan hebben wij de mogelijkheid (tijdelijk) 2 ADSL/VoDSL-aansluitingen/providers (1 oud en 1 nieuw) naast elkaar te laten lopen.
Hiermee kunnen wij de wachttijd van het overzetten telefonie overbruggen.
En tevens het eventueel verloren gaan van het oude nummer tegen gaan.
d:)b

Dat er dan enige weken abonnementen bij 2 providers betaald moet worden is niet zo'n bezwaar.
Belangrijker is, niet op het bestaande nummer onbereikbaar te zijn en nummerbehoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Als je een NLS neemt, zal Alice (lijkt me) op het andere aderpaar gaan zitten. Dit betrefd dan een NLS type 1. In die gevallen moet je dan ook zelf je abonnement opzeggen bij je huidige provider. Je kan dan inderdaad een tijdje dubbel betalen. Zie hiervoor ook de startpost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zasa
Mojo of Denan kunnen jullie misschien kijken of mijn bestelling daadwerkelijk is geannuleerd?

Klantnummer NL00058642 / Ordernummer 8000029260

Albast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

empty

[ Voor 98% gewijzigd door Slaiter op 12-04-2008 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mojo schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 09:16:
Als je een NLS neemt, zal Alice (lijkt me) op het andere aderpaar gaan zitten. Dit betrefd dan een NLS type 1. In die gevallen moet je dan ook zelf je abonnement opzeggen bij je huidige provider. Je kan dan inderdaad een tijdje dubbel betalen. Zie hiervoor ook de startpost. :)
Bedankt voor je antwoord.
Maar ... hoe is er zekerheid te verkrijgen dat men niet het huidige - in gebruik zijnde - aderpaar gaat gebruiken?
En heb ik het heel goed begrepen dat een portering van een BBned-provider met ADSL+VoDSL naar Alice, altijd die 69 euro kosten met zich meebrengt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Ik heb het nagevraagd bij mijn collega. In het geval van een BBned naar BBned migratie (toch) betreft het altijd een NLS die dus op het andere aderpaar gaat zitten.

Zasa: Hier staat in ons systeem: "DE BRIEF KLANT ANNULEERT IS NAAR DE KLANT GESTUURD" op 09-04.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zasa
Mojo bedankt voor het kijken maar ik snap het niet ik heb op 09-04 geannuleerd en op 10-04 heb ik een email gekregen met een invoeringsbevestiging met een overzicht over het abbonoment die ik heb afgesloten .. Dus er zal verder geen problemen onstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mojo schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 13:06:
Ik heb het nagevraagd bij mijn collega. In het geval van een BBned naar BBned migratie (toch) betreft het altijd een NLS die dus op het andere aderpaar gaat zitten.
Is mij duidelijk.
Bedankt voor je aandacht en inzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Zasa schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 13:10:
Mojo bedankt voor het kijken maar ik snap het niet ik heb op 09-04 geannuleerd en op 10-04 heb ik een email gekregen met een invoeringsbevestiging met een overzicht over het abbonoment die ik heb afgesloten .. Dus er zal verder geen problemen onstaan?
Ik snap het sowieso niet, waarom heb je bij 2 (3?) verschillende providers orders lopen en weer zitten annuleren? Dan vraag je toch ook om problemen of niet? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zasa
Dat was allemaal advies van de Providers zelf, de ene provider zei dat er laswerkzaamheden waren en de andere dat mijn nummer bekend was op een ander nummer.. ADSL zit dus voor mij niet in .. ik vroeg alleen of het echt geannuleerd was..

Hoe kunt u zien dat er orders lopen bij een ander provider? Want op dit moment heb ik geen order lopen bij een van de providers?

[ Voor 21% gewijzigd door Zasa op 12-04-2008 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmms om van Comfort -> Easy te gaan zou ik opnieuw 70 euro moeten betalen voor de NLS. Vind dit wel een beetje jammer! Waarom is dit eigenlijk zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Zasa schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 14:51:
Dat was allemaal advies van de Providers zelf, de ene provider zei dat er laswerkzaamheden waren en de andere dat mijn nummer bekend was op een ander nummer.. ADSL zit dus voor mij niet in .. ik vroeg alleen of het echt geannuleerd was..
Tja, zorg iig dat je huidige abonnement is opgezegd, je nummer correct in de database van KPN zit en dan opnieuw aanvragen. Laswerkzaamheden lijkt me een beetje vreemd.

Ik denk dat KPN ergens iets verkeerd heeft gedaan. Neem met hun contact op. :)
Hoe kunt u zien dat er orders lopen bij een ander provider? Want op dit moment heb ik geen order lopen bij een van de providers?
Dat maak ik op uit je post history ;) Geeft verder niks, maar ik vind het gewoon vreemd. Als ik het mis heb, excuus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zasa
Mojo schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 15:25:
[...]

Tja, zorg iig dat je huidige abonnement is opgezegd, je nummer correct in de database van KPN zit en dan opnieuw aanvragen. Laswerkzaamheden lijkt me een beetje vreemd.

Ik denk dat KPN ergens iets verkeerd heeft gedaan. Neem met hun contact op. :)

[...]
Owh okey..:) maar u zegt ook dat ik mijn Abbonement moet opzeggen ? Welke abbonement? Bij KPN? Ik had mijn abbonnement 3 maart 2008 afgesloten ,ze hebben gewoon een grote technische fout gemaakt en ze kunnen het niet meer veranderen( of ze willen het niet veranderen) ik heb 2 weken geleden al een klachtenbrief naar KPN gestuurd tot heden niks ontvangen.. en voor niks moet ik die 10,50 per maand betalen voor een Belbudget abbo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:42

paQ

kan ik iemand een plezier doen met de vrienden kortingsregeling? :)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Zasa schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 15:35:
[...]

Owh okey..:) maar u zegt ook dat ik mijn Abbonement moet opzeggen ? Welke abbonement? Bij KPN? Ik had mijn abbonnement 3 maart 2008 afgesloten ,ze hebben gewoon een grote technische fout gemaakt en ze kunnen het niet meer veranderen( of ze willen het niet veranderen) ik heb 2 weken geleden al een klachtenbrief naar KPN gestuurd tot heden niks ontvangen.. en voor niks moet ik die 10,50 per maand betalen voor een Belbudget abbo..
Zet anders even goed uiteen wat je wilt? Want ik zie door de bomen het bos niet meer. :P

Overigens ben ik volgende week in Londen, maar ik werk vrijdag gewoon. :) Schroom dus niet hier gewoon te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Mojo schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 17:51:
[...]

Zet anders even goed uiteen wat je wilt? Want ik zie door de bomen het bos niet meer. :P
Laat ik een poging wagen: De ene provider die zei dat er laswerkzaamheden gedaan moesten worden (Telfort?) bedoelde daarmee dat er slechts één 1 aderpaar op jouw IS/RA punt aanwezig is. Ervan uitgaande dat je met "mijn nummer bekend was op een ander nummer" het over huisnummers hebt, dat komt voor als het huisnummer naast je voordeur/in GBA afwijkt van het Kanvas nummer bij KPN. Jij hebt echter een belbudget lijn, dus deze afwijzingsgrond is vreemd, tenzij je Belbudget is aangevraagd na de aanvraag van ADSL bij deze provider.

Ik zou toch nog maar een aanvraag doen, en aangeven dat je een KPN abo hebt en momenteel geen ADSL. Dan zou het toch goed moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

paQ schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 16:26:
kan ik iemand een plezier doen met de vrienden kortingsregeling? :)
Yes!
NL00027381

Mijn dank is groot. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-08 12:48
fotojunk schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 16:53:
Ik ga ook over van Internetplusbellen van Planet (Comfort) naar Alice met nummerbehoud maar wel
een nieuwe lijn van € 69.
Ik wil de voortgang graag hier vermelden en jullie op de hoogte houden van hoe goed of slecht de overgang verloopt.

Heb nog niets van Planet opgezegd..dit moet ik pas doen als Alice aanvraag rond is.
Huidige abonnement van Planet loopt 28-05-2008 af..

Aanvraag Alice via webformulier en bevestiging via email op 30-03-2008.
Op 01-04-2008 een schriftelijke bevestiging ontvangen incl klantnr en ordernummer.
Op 11-04-2008 ben ik gebeld door een dame van de KPN die mij mededeelde:
op maandag 28-04-2008 komt tussen 12:00 en 16:00 uur een KPN monteur langs om de lijn door te meten en om een "kastje" te plaatsen..
Ze kon mij niet vertellen om wat voor "kastje" het gaat.

Word vervolgd..
Vervolg:
14-04-2008 E-mail ontvangen met activeringsdatum op 29-04-2008 en toewijzing tijdelijk telefoonnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
Mojo schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 18:37:
Je kan die Zyxel prima gebruiken. Alleen wordt er geen ondersteuning op geleverd bij problemen, dan zal altijd gevraagd worden je Copperjet aan te sluiten.

De benodigde instellingen zijn wel ergens te vinden op het internet. ;)

Het alice modem heeft gewoon een routerfunctie met DHCP server ingebouwd, dus je kan die linksys ook gebruiken als je wilt. :)
Bedoel je dat je, als je de Linksys hebt, geen Copperjet meer nodig hebt?

Ik vond de volgende instellingen op internet. Weet iemand of die nog kloopen?
PPP verbinding:
dialout username: user0@alice.nl
dialout password: user0
ATM protocol
Tx Vci: 35
Tx Vpi: 0
Rx Vci: 35
Rx Vpi: 0
Peak cell rate: 2415
ATM Traffic Class: UBR

voor vodsl:
VPI: 0
VCI: 37
PCR: 900 cells/s
CDVT: 2 cells
Coder LAW: ALAW
Signalling: BLES ELCP
profile: ATM-Forum-9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlickAxe
@ Mojo, er is een ticket naar de technische dienst om het profiel weer te verhogen naar 16 Mbit.

Overigens heel iets anders. Ik krijg mijn laptops wel aan de praat met Alice en me Desktop op geen manier? Enig idee wat dat zou kunnen zijn? Krijg zelfs geen IP en geen toegang tot het modem. Al 2 netwerkkaarten geprobeerd...

www.nlairsoft.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
SlickAxe schreef op maandag 14 april 2008 @ 14:24:
@ Mojo, er is een ticket naar de technische dienst om het profiel weer te verhogen naar 16 Mbit.

Overigens heel iets anders. Ik krijg mijn laptops wel aan de praat met Alice en me Desktop op geen manier? Enig idee wat dat zou kunnen zijn? Krijg zelfs geen IP en geen toegang tot het modem. Al 2 netwerkkaarten geprobeerd...
Ik denk dat dit eerder een probleem in de instellingen van je OS is dan een probleem dat je moet zoeken bij de netwerkkaart of het modem.
Misschien dat je ergens handmatig IP adressen hebt ingesteld in combinatie met je vorige netwerkapparatuur, die het modem niet pikt.

[ Voor 3% gewijzigd door Who Am I? op 14-04-2008 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
Aangezien mijn Zyxel 2602HW geen VoDSL ondersteunt, ga ik de Copperjet als modem gebruiken. Ik wil daarbij de Linksys WRT54GL gebruiken als (wireless) router. Uiteraard moet de Copperjet dan wel in de Bridge-stand kunnen, want anders zitten ze in elkaars vaarwater. Kan dat? Kan de Copperjet als bridge functioneren?
Pagina: 1 ... 10 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.